- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djatis
senior tag
Itt pont az a lényeg ha én nem jeletem akkor a következő mikor beül és bejelenti a kárt akkor egyből rám terelődik a gyanú.
De mikor átveszem a kocsit igen is veszem a fárdtságot, hogy készítsek 1-2 fényképet mert az még a 65ft/perces bérlési idővel is olcsóbb mint a soron kívüli takarítás ami pl. 5000huf. Ami benne is van szerődésben!A magyarázat olyan mint a segglyuk, mindenkinek van de senki nem kíváncsi a másikéra!!!
-
WiZARD
addikt
Szerződéskötéskor elmondják, hogy "átvételkor" nézd át az autót, és az app-ban kötelező kívül-belül értékelni.
Amikor először jelentik a problémát, akkor automatikusan az előző usert veszik elő érte.
(gondolom szerződésben ez pontosan le van írva)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Tikakukac
titán
Na ez a legkarcosabb része a bérlésnek/napozós kocsiknak. Mikor ekkora a dzsuva nem fogod az utcán lecsapatni a kocsit és átnézni a karcokat. Egyik haverom szívott be ilyet, amikor lehorzsoltak egy lököst, mentek vele tovább, felsarazta magát a gépsas ő meg mit csináljon, törve nem volt és cső, elvitte az Astrát. Este utolsó volt, reggelre a gépsast rendbe rakták és kiderült a turpisság. Lett fizetve keményen.
Lekopogom, lakóautó/motor/autó is volt már nagyjából minden országban az EU-ban bérelve a seggem alatt és nekem ilyenem nem volt, de amíg tömegközlek van addig az az igazi.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
veterán
Jó dolog és még több ilyen kellene,hasonló ötletek.Én csak abban bízom, hogy nem teszik tönkre,mint általában mindent ebben az országban.
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
speed471
aktív tag
Nagyon találó, a taxisok meg ne csodálkozzanak mikkor mindenkit lehúznak! volt már rossz taxis élményem.
Több zöld autó és busz kellene
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
csongi
veterán
Mit szólnak? Kit érdekel? Pont olyan vállalkozás mint a többi.
Kit érdekelt mikor vállalkozások 100-ai zártak be? A taxis mivel kiemeltebb másoknál?Törés:
Ha már egyszer közösségi akkor ezzel számolnia kellene az üzemeltetőnek.
Illetve illene körbe nem látható helyen szenzorokat elhelyezni. Így aztán mindenféle vita megszűnne, nem a használónak kellene nézegetni az autót, meg egyéb baromságok. Illene belső kamerát is feltenni, azt folyamatosan üzemeltetni, elöl hátul. Ilyen magas óradíj mellett számomra ez alap lenne.
De ezektől eltekintve, zöld és jó dolog, van benne potenciál.[ Szerkesztve ]
-
Depression
veterán
Azért a parkolási károknáll nem mindig a kocsi sofőrje a hibás.
Ha lerakom a kocsit sérülésmentesen, majd egy idióta megtöri az elejét, és elhajt, azt én hogyan bizonyítom, hogy nem én voltam a hibás?
A céges kocsimnak is rommá van gyűrve a rendszámtáblája, miközben sosem mentem neki semminek. Haveromnak többszázezres kára lett a Tesco parkolóban, miközben vásárolt. Persze ott sem lett meg a vétkes.[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
#16820480
törölt tag
Nem arra jó a kocsiba szerelt kamera szerintem, hogy a sofőrt figyelje (hiszen ő regisztráltan van a rendszerben), hanem arra, hogy a kocsi környezetét. Mondjuk igazából az lenne a tuti, ha lenne egy első szélvédőn, egy a hátsón, és egy-egy a két oldalsó visszapillantóban. Ezek mehetnének akkor is, ha parkol az autó, így ki lehetne szűrni az olyan sérüléseket, hogy a leparkolt és nem használt kocsinak egy másik autós nekimegy, illetve el lehetne csípni a tettest, későbbi kártérítésért.
-
SShadow
aktív tag
válasz Depression #60 üzenetére
Te és #53# Tikakukac már látjátok az összefüggéseket!
Nem mindig a sofőr töri össze vagy ha ő volt és azt mondja hogy sértetlenül hagyta ott!
Pl: meghúzok egy romot az ember kap egy x összeget zsebbe hogy ne legyen kára lerakom majd azt mondom sértetlen.Lényeges itt ne arra gondoljon senki hogy rommátöröm a fél autót, de a fényező ugyanannyit fog kérni egy karcolásért amit nem tud polírozni mintha ajtót cserélek és azért kell fényezni.
Arról meg hogy a kocsi ezzel amoritzálódik senki nem foglalkozik.Szerintetek mennyit ér majd a használt piacion egy 25x fényezett autó.
Vagy egy jószándékú részeg suhanc meghúzza megrongálja, esetleg akinek beálltál véletlenül a helyére és zokon vette.Itt mindkét részről rengeteg buktató lehet amit így egyik fél sem tud bebizonyítani.
Pl hogy bizonyítom ha valaki megtörte a parkolóba, a következő jelenti nálam ott a kép hogy sértetlenül átvettem, de azt nem tudom bizonyítani a kocsi lerakása után mi történt vele???#61# sheratan: a kamerás rendszer már nem rossz ötlet de folyamatosan mennie kellene ami szívná az akksit plusz még egy dolog ami ha nem a kocsiban van le lehessen törni.
Tudom negatívan nézem a dolgokat de gondoljatok bele van egy többmilliót érő gépparkod azért te sem szeretnéd ha pár farok totál leamortizálná.
[ Szerkesztve ]
-
neilszab
őstag
válasz guriga1234 #8 üzenetére
Jogsim van, autót nem tartok, mert havi csak 3-4 alkalommal kéne, de akkor viszont nagyon!
Épp most számolgattam, hogy ha van autóm, de csak áll, az is havi minimum 15-25 ropi fix költség, ehhez jön még hozzá a benya, parkolás, szervíz, nyűg, stb... Aki használj is az autót, annak az összköltsége is alsó hangon 55-65 Ft/km-re jön ki. Ennél jobb a GreenGo díjszabása, ha éppen nem dugóban állsz vele. Szerintem alkalomszerű használatra simán megéri és fele/harmad annyiba kerül mint egy Taxi. Egy baráti látogatás a külvárosba néhány óra ott tartózkodással is még áron belül van, arról nem is beszélve, ha csak arra kéne az autó, hogy hozni-vinni kell vmit ...
Ami a bajom:
- Ha ki akarnék menni Pesten kívül, akkor már felejtős, mert a legtöbb autóban 30-40-50 km van még az akksiban.
- Kevés a kocsi és kicsit a szolgáltatási terület ahhoz, hogy tényleg igazán rugalmas legyen.
- Dugón nem segít, buszsávban nem mehet, így csúcsidőben nyilván értelmetlen használni.
- Az bennem is felmerült, hogy mi van ha parkoló autót meghúzzák és nem hagynak betét lapot, akkor azt kire verik rá, hogy bizonyítom, hogy nem én voltam?Érősen gondolkodom már pár hete a regisztráción, rendszeresen nézem a térképet is, hogy vannak elérhető autók, de innen (Corvin) rendszerint elkapkodják őket, vagy alig van bennük nafta...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
#16820480
törölt tag
Nyilván az autón belülre kellene elhelyezni. Nem is kell amúgy hatalmas kamerákat, elég olyasmit, ami egy átlag mobilban van, nagylátó optikával, és kész. Fogyaszt nyilván valamennyit, ha megy folyamatosan, de szerintem megoldható lenne. Illetve a motorhoz képest ez azért elhanyagolható fogyasztás majdnem. Egy Project Tango készülék a folyamatosan működő érzékelőkkel is jó néhány órát bír egy zsebben hordozható méretű akksiról, szóval egy napos (tervezett) üzemidőnél nem lenne annyira gond szerintem a kamera használata.
-
#79335424
törölt tag
Remek kezdeményezés, lehet vele spórolni. Mármint annak, akinek olyan autója van, amihez csereszabatosak az alkatrészek. Pl. gumira nem kell költenie. Melyik bérlő fogja nézni, hogy 80, vagy 50% -osak a gumik? Mire kiderül, addigra több kézen is megfordult az autó.
-
Burt1793
veterán
Egyedül a nagyfeszültségű átalakító (inverter) az, ami nincs a belsőégésű motoros autókban, amúgy sokkal egyszerűbb egy villanyautó.
Nincs hagyományos váltó, kuplung, motor (ami nagyságrendekkel több alkatrészből áll pl, mint egy villanymotor). Sőt, ha a hajtást a tengelyre szerelik, akkor még egyszerűbb a dolog (bár a vw asszem nem így csinálja, mivel van ebből a típusból benzines is, így nem bonyolult az átalakítás, de a Teslák például ilyenek).
A fékek jóval kevésbé kopnak, nincs olajcsere, hűtőlevegő szűrő se kell a motorhoz, így ezek az alap BÉM-os autós revíziók nincsenek jelen. Az elektronika ma már elég megbízható.
A töltést a több töltőállomás majd megoldja, nem nagyon kell trailerezni, gondolom hagynak benne tartalékot, nem ők találták fel a spanyolviaszt, el lehetett lesni máshonnan, illetve valszeg megbíztak ezzel foglalkozó embereket.(#65) Somatom: Minden VW-n van kerékőr.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #79335424 #67 üzenetére
A tulajnak van hozzá ellendarabja természetesen (nekem múltkor kellett is, közúton defektet kaptam, szerencsére VW-hez lehet rendelni szükségpótkereket, nem úgy, mint pl egy GH Mazda6-oshoz, így nem volt gondom), gondolom itt úgy van, hogy bejelented, lerakod az autót és majd kereket cserél rajta a szervizbrigád.
(#68) guriga1234: Van az több is (legyen az új, 5-6 éves, vagy 10+-os), persze egy saját autót sokkal kötetlenebbül használ az ember, nehéz összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
TTommi
aktív tag
A multkor bereltem egy Chevrolet Kalost egy napra 4000 HUF ert. Kb 2000 HUF erteknyi uzemanzagot autokaztam el mondjuk 3,5 ora alatt ( netto egy nap) Ha ezt percre leosztom, akkor az 210 perc, tehat egy perc koltsege 28,5 HUF. Egyebkent ilyen tipusu kocsit ezer helyen lehet berelni. Itt a kornyezettudatossagon van a legnagyobb hangsuly, illetve az elektromos jarmuvek nepszerusitesen. Uzleti szempontbol semmilyen tekintetben nem eri meg, kiveve ha a taxit vesszuk alternativanak. Nyilvanvalo, ez a mostani allapot, es ettol valoszinu, hogy sokkal jobb lesz. Remeljuk eleg hamar!
[ Szerkesztve ]
SXZ2 és SXZ5c
-
Vesa
veterán
Haha...ez végre egy újabb kiváló szolgáltatás! Éppen ezért sajnos valószínű, hogy hamarosan el fogják takarítani az útból ezt is a taxis maffiát támogató állami szervek...Abszurdisztánban a legnehezebb dolga az innovátoroknak van...Megküzdeni a sok digitális analfabétával, akik inkább a középkori viszonyokat látnák szívesen megint.
No, de maíg még megy a szekér, addig teszek egy próbát én is...
A tudomány a valóság költészete!
-
Szabcsizz
őstag
Látom magam előtt,ahogy barna polgártársaink ripityára szedik/törik,me' nekik az úgy jó.
-
neilszab
őstag
válasz guriga1234 #68 üzenetére
Tessék számolgass: Autófenntartás költségei - kalkulátor
Miért, neked mennyibe van az autód egy hónapban? (Mármint csak az, hogy tárolod valahol és a rendelkezésedre áll)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Sztem meg a praktikumon van a hangsúly. Amit írsz, az akkor jó, ha ott laksz közel a telephelyhez, vagy bagóert kihozzák, de azt is előre kell egyeztetni, nem csak úgy hipp-hopp bepattansz és mész.
Én is szoktam bérelni, de baromira rühellem a cécót, ami ezzel jár.... az olcsó helyek meg mind kint vannak francban valahol.
-------------------------
Előző post-hoz egy másik költségkalkuláció: LINK
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
guriga1234
addikt
És #69:
Arról volt szó (én arra reagáltam), hogy ha 1 centit sem megy az ember, akkor mennyi havonta (havi lebontásban) a fix költség.
Ilyen esetben, ami fix költség, az a kötelező és a teljesítményadó (leánykori nevén súlyadó). Persze, ha azt akarjuk, hogy érvényes legyen a forgalmija is, akkor a vizsgadíj is számít.
Nálam ez havonta 4500+2500+1000 = 8000Ft (BMW-m van). Egy kisebb autónak még ennyi költsége sincs.
Ha megy is az ember, onnantól már nem lehet fix költségről beszélni (éppen ezért a táblázat sem mérvadó az előbbi megközelítés alapján), mert nem mindegy, hogy mennyit megy az ember, milyen szervizköltségek vannak, stb.PS: Vételárat, amortizációt, stb nincs értelme a fix költségek közé számolni, mert azok nem fix költségek.
[ Szerkesztve ]
-
hege8888
aktív tag
Nem vagyok budapesti, ne értek az autófenntartás költségszámításához,
de szerintem ez is olyan lesz majd, mint régen a konflis
(lovaskocsi),vagy az automobil:
eleinte csak egy szűkebb réteg használta/engedhette meg magának, de aztán
elterjedt szépen.https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
-
neilszab
őstag
válasz guriga1234 #77 üzenetére
Már bocs, de az autót tartani is kell valahol (esetünkben BP belváros) és ha pár havonta egyszer ülsz csak bele, akkor is kell ráköltened egyéb dolgokat ahhoz, hogy üzembiztosan tudd használni, azaz, hogy bármikor a rendelkezésedre álljon, elvégre ez a cél.
Illetve ha mondjuk 5 évente váltasz autót, akkor az autóváráslás költségeit és igen az amortizáció is le kell osztanod az 60 hónapra... mert azt is ugyan úgy te fizeted meg és ugye ezek bérlés esetén nincsenek.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Burt1793
veterán
Pontosan. Jó vicc, oké, az államnak és egyéb szervnek lehet, hogy nem kell olyan sokat fizetni, de az egy helyben álló autó ugyanúgy amortizálódik, öregszik, sőt elhasználódik. Persze, lehet csak a fent leírtakat fix költségnek venni, de akkor a kilométerdíj lesz jóval nagyobb, messze több, mint a 65 Ft-os percdíj, plusz az 1000 forintos havidíj.
A BKK például 800-1000 forintot fizet kilométerenként a szolgáltatónak kiadott buszok járatásáért. Oké, ebben benne van a haszon és egy buszra többet kell költeni, ezért egy személyautóra ez az összeg jóval kevesebb.
Ha azt vesszük, hogy a városban 15 km/h az átlagsebesség, akkor 260 forint/km (+1000/hó, ez kihasználás függő) jön ki a greengo-val. -
guriga1234
addikt
Ne haragudj, de amikre hivatkozol, azok NEM fix költségek. Ha bármilyen terméket is veszel, a fenntartási költségekbe nem szokás a vételárat beleszámolni. Természetesen a vételár is költség, hiszen ki kell csengetni, de az vételár, a fenntartás meg fenntartás.
Ha eredetileg (amire reagáltam (1 centit sem mész)) nem úgy szólt volna a komment, ahogy, hanem hogy az autó megvételétől számítva mennyit fizetett ki az ember az autóra, akkor már más a leányzó fekvése. Akkor már a vételárhoz hozzájönnek az általam említett fix költségeken túl az üzemanyag, szerviz, fogyó anyagok, mint pl. ablakmosó, stb, gumik, esetleges büntetések, parkolás, stb. Úgy már természetesen erősebben fog a ceruza, de itt sem mindegy, hogy milyen autóról van szó. És persze aki autót akar és tart is, annak ezekkel is számolni kell, de ezek nem fix költségek.Ezzel együtt is a cikkben bemutatott szolgáltatás nekem nem kéne (akkor sem, ha nem lenne autóm). Kényelmetlen, sok hátulütője van, és drága, bármennyire is bizonygatják egyesek, hogy milyen olcsó. Akkor már sokkal inkább tömegközlekedés.
-
neilszab
őstag
válasz guriga1234 #81 üzenetére
Szerintem felesleges a fogalmakon lovagolnunk, de a lényeg, hogy ha ki akarod számolni, hogy mennyiben fáj neked az autód havonta, akkor is ha nem mész vele, akkor ezeket is bele kell számolnod. Lehet nem a "fix költség" erre a legmegfelelőbb szó, de remélem ezen nem fogunk összeveszni.
Én alapvetően tömegközlekedem és nyilván nem e helyett jönne szóba alternatívaként a bérlés. Autóvétel és Taxi helyett jön szóba és ezekkel összevetve az árakat - havi pár alaklom esetén - én úgy számoltam, hogy ez a leggazdaságosabb. Ha lenne autóm, akkor azt is csak havi pár alakalommal használnám, mert a 90%-ban a belvárosban mozgok és ott az autó használhatatlan napi szinten. De ha ki kell menni valahova messzebb, vagy hozni-vinni kell vmit, akkor meg a tömegközlekedés nem buli.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Bocs, itt lehet vmi félreértés. A vételárat én sem számoltam bele. Az amortizáció* és a vásárlás/átírás költségei az független a vételártól, ezek viszont szerintem fixen leosztható a használattól független költségek, illetve a napi parkolás, a téli - nyári dolgok, a műszaki állapot* megőrzése mind pénzbe kerülnek akkor is, ha nem mész vele.
*ezek egy része nyilván állandó, más része meg függ a használt mértékétől
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Tikakukac
titán
válasz guriga1234 #81 üzenetére
Nem is BKV helyett van. Én itt vagyok nagyon a közepén ennek a szemétdombnak, olyan irgalmatlan hamar ott vagyok mindenhol, hogy semmivel sem lehetne lekörözni. Viszont néha hozni kéne dolgokat, nem nagyon nagyokakat, de pont akkorákat amiket már tömegközlekkel nem lehet hozni de kocsit bérelni vagy futároztatni hülyeség lenne. Esetleg kis shopping 3-4 emberrel Budaörs, ilyesmi. Na erre tökéletes lenne taxi helyett. Csak nyilván kell sok töltő meg sok autó. Másik kérdés lesz majd hogyan bírják a lítium akksik, jelenleg az itt a fenntartás legkomolyabb összege ami ha becsilingel akkor fájni fog.
neilszab: A kolléga a fix költséget közgazdasági oldalról mondta, az a fix amit te mondasz meg amit ő az 2 külön "fogalom".
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz guriga1234 #85 üzenetére
Nem is lehet soha, mert annyi parkolóhely az életben nem lenne. Meg hülyeség is volna, mivel rengeteg olyan járat van ami tökéletesen működik. Ez mint fentebb írtam/írtuk egy kiegészítés volna. Csak kicsit én félek az itthoni viszonyoktól és működéstől, az általában megöli ezeket.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
guriga1234
addikt
"A vételárat én sem számoltam bele. Az amortizáció* és a vásárlás/átírás költségei az független a vételártól".
Nálad a vételár és a vásárlás között mi a különbség?
Az átírás költségként csak használt autó vásárlásánál jelentkezik, és ennek a költsége egyszeri, minél tovább van nálad az autó, a havi költségbe annál kevésbé számít be. Amortizációt céges autónál kell számolni, saját autónál maximum szervizköltséget. Ha pedig eladod az autót, akkor a vételár mínusz eladási ár értékével lehet visszamenőleg kiszámolni."napi parkolás, a téli - nyári dolgok" - nem mindenhol kell parkolási díjat fizetni, ráadásul erősen eltérő ennek a díja is. Téli-nyári dolgok nálam nincsenek, maximum annyi, hogy a kerekeket cserélem, de ennek csak akkor van költsége, ha gumisnál cserélteted. Nekem felnire szerelt téli-nyári garnitúrám van. Persze a gumik is költségként jelentkeznek, de nem mindegy, hogy mennyit mész. 7 évente illik akkor is cserélni a gumikat, ha 1 centit sem mentél (ezt gumis mondta). Nekem prémium gumik vannak az autón, ami minimum 7 évente 400 ezres költséget (50 ezer/db) jelentenek. Vannak olyan autók is, ahol 1 új gumi kerül 200 ezerbe, ezt kell 8-cal felszorozni.
-
neilszab
őstag
válasz guriga1234 #88 üzenetére
A vételár amit lecsengetsz az eladónak. A vásárlási költség, ami lóvéd elmegy vele, mire megvan a verda, rád van írva és mehetsz vele. Az amortizáció alatt én az autó értékvesztését értem amíg nálad van, de jól mondod: vétel ár mínusz eladási ár. A szervizköltséget nem ide gondoltam, de feltételezem ha egy autó alig van használva, attól függetlenül még azért illik rá minimálisan költeni állapotmegőrzés címén, de itt lehet tévedek.
Neked a gumid az én fogalmaim szerint havi ~5 ropi fix költség, mert ha 1 métert se mész vele, akkor is cserélned kell 7 évente. Amennyivel ennél korábban cseréled, az a használat függő része a költségnek. Ugyan ezt a képletet a szerviz- és ápolási költségekkel is el lehet játszani.
Parkolás - a GreenGo a belvárosiaknak kínál alternatívát, így a belvárosi autó tárolási költségeket kell nézi a korrekt összehasonlításhoz.
De én már nem tudom min "vitatkozunk".
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Gerasz
aktív tag
Maximum magadat nyugtathatod a havi nyolcezres BMW-vel, nem találsz mást, aki az autó értékvesztésére ne fix költségként tekintene, hisz a jövőbeli értékére a megtett távolság csak minimális hatással van (a vételárhoz képest). Példaként egy wiki szócikk.
-
#82729984
törölt tag
"Épp most számolgattam, hogy ha van autóm, de csak áll, az is havi minimum 15-25 ropi fix költség"
Ezen vitatkoztok. És amit irsz az úgy tényleg hülyeség.
Te kb. azt pedzegeted (meg a totalcaros cikk is), hogyha még nincs autóm, de vennék egyet, akkor annak összköltsége (vásárlás+fenntartás) mennyibe kerülne havonta mondjuk 10 éves megtartási időt nézve.
Viszont ha már van egy autód, akkor annak a _fenntartási_ költsége nem kerül ennyibe főleg ha 0 km-ert mész vele. Ez viszonylag jól számolható:
kötelező (~15e) + gépjármüadó(~20e) + müszaki (~15e/év) = 50e Ft. /12 = 4e Ft havonta.
Ennyi és ha tényleg csak áll az autó akkor kivonhatod ideiglenes a forgalomból és megspóroltad a kötelezőt is."mert ha 1 métert se mész vele, akkor is cserélned kell 7 évente" Ebben az esetben minek is cserélnél rajta gumit? További 7 évig is simán eláll ott a kocsi az udvarban a 10 éves gumin.
Hozzáteszem még a totalcaros cikkben is sok túlzás van, pl. évi 10e km futással számol, ehhez képest 4 évente cserélné az összes abroncsot, téli-nyárit együtt. Na most nem tudom ők milyen gumit vesznek amit 20e kmerenként cserélni kell... A városi és országúti és autópálya fogyasztás is erősen eltúlzott, a biztosítási díjakról nem beszélve, egy nagyjából 6 éves használtautónak 42 ezres kötelező...
-
Burt1793
veterán
válasz #82729984 #92 üzenetére
Te meg nem életszerű esetet nézel.
A greengo-t heti egy-két alkalommal használná mondjuk az átlag user, úgy már van távolság is és a forgalomból se kell kivonni.
A vételár és eladási ár közti különbség is veszteség, ezt le lehet osztani a használati idővel és ez is nyomja a saját autó mérleg oldalát. -
guriga1234
addikt
Nem azért írtam, hogy nyugtatgassam magam. Csak mivel volt egy szerintem hibás állítás, ezért gyorsan leírtam, hogy ez nálam mit jelent. Egy olcsóbb autónál még 8000 Ft sincs...
Egyébként nem azért tartok autót, hogy ne menjek vele. Szeretek vezetni, nem vasárnapi autós vagyok, elég sokat is megyek vele. A belvárost kerülöm, már rég nem vonz. De ha mindenképp oda kéne mennem, akkor inkább tömegközlekednék, bár már legalább 15 éve nem vettem igénybe ilyesmit.
A szerviz és egyéb költségek annyi, amennyi. De ez ezzel jár. Akinek az sok, az ne vegyen autót, mert felesleges. -
addikt
De ha lenne benne kamera kiderülne,hogy ki evett benne és mitől ketchup-os az ülés
Vagy kinek ütközött neki és húzta meg a kocsit.Amint jelenti valaki a problémákat az előtte lévő 1-2 sofőr között lehet a ludas és annak a videofelvételét nem tartana sokáig visszanézni. Le lehetne vonni az illető bankkártyájáról a takarítás összegét pl.
-
#82729984
törölt tag
Én egy szóval sem beszéltem greengo-ról. Csak mondtam hogy egy autó fenntartási költsége nem annyi amennyit itt néhányan vizionálnak.
"A vételár és eladási ár közti különbség is veszteség". Veszteségnek veszteség, de nem fenntartási költség.
És továbbra is az a kiindulási pont hogy már van egy autód. Ami azt jelenti hogy az autó értékvesztésének a problémáját már bevállaltad az autó megvásárlásakor.A lényeg, hogy van két dolog, amit nem szabad keverni:
- az egyik, hogyha még nincs autód akkor kiszámolhatod egy autó megvásárlása és fenntartása mennyibe fog kerülni X időre vetítve. Ebbe mindent bele lehet számolni amit írtok, az értékvesztéstől kezdve a javítási költségekig mindent. Ez az amiről ti beszéltek.- a másik pedig hogy ha már van egy autód akármilyen oknál fogva (akár örökölhetted is), akkor annak mennyibe kerül a havi fenntartási költsége. Ez pedig az amiről mi.
A greengo-t és a saját autót pedig nem érdemes igy összevetni, eltérő igényeket elégítenek ki. Ha pl. te a saját autóddal évi 10 ezer km-ert mész, az azt jelenti hogy neked erre van igényed (vmiért évente ennyit mész).
Ha valaki mégis csak össze akarná a kettőt hasonlítani (de ahogy mondtam ez alapvetően értelmetlen), akkor ki kell számolni hogy mennyibe kerül a greengo-val évi 10 ezer km. -
GabN73
addikt
Ahogy említettem, szerződést kötsz, más nem használhatja a te nevedben. Az utasod pedig hozzád tartozik, te felelsz érte.
Inkább a forgalomban való károkozás, illetve a kamerákkal nem látható helyen okozta parkolás a vészesebb.Most érted, használat előtt körbejárod, látod, hogy meg van húzva, nem egyből a 3/3-as osztályzatot adod rá, vagy igénybe se veszed/szólsz az ügyfélszolgálatnak.
Szóval itt nagy ereje van a közösségnek is, könnyebben lekövethető, ha mindenki korrekt visszajelzést ad.
Le is vonják, ha "soron kívüli" takarításra kell vinni a kocsit.
Amennyiben jelzed hogy valami nem okés a kocsival (igen, sajnos neked kell), akkor kiküldenek valakit. Igen, sajnos azt a kocsit akkor nem ajánlott/nem fogod használni, ha mákod van, van a közeledben másik, ha nincs, akkor kellemetlen helyzet.+ azért a sűrűn használt kocsikat viszik tölteni, szóval látják ők is az állapotát.
A kölcsönös bizalom fontos szerepet játszik, eddig még nem hallottam olyanról, hogy túl koszos lenne a kocsi, vagy lenne valami baja.
Idővel majd kiderül, hogy Budapest megérett e már az ilyesmire, de kivételek mindig lesznek, szóval biztos lesz majd negatív hír is róla
-
addikt
Az egészet nem azért vetettem fel,hogy ki vezette az autót,hanem a kár pontos idejét be lehessen azonosítani a kamerával. Ezáltal az elkövetőt is tudjuk.
De ne legyünk ennyire negatívak. Végre egy jó cél,jó szolgáltatással és már Budapesten is elérhető ami még környezetbarát is
-
Rodi 4.80
senior tag
Az ilyen szolgáltatáshoz kell egy alap kultúra is a fogyasztói oldalról.
Csikket nem dobálunk el a megállóban (ahol egyébként tilos dohányozni), miről beszélünk itt, Budapesten? -
L1MaT
tag
Nagyon jó ötlet, egy kicsit az 1995 Dredd bíró című film jut eszembe erről (be ül az autóba mondja hová és megy) lassan ott tartunk közeledik ez a kor
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Xbox tulajok OFF topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen