- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sok mindenben fejlődött a friss Nord CE4 Lite
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk alkatrészek terén egy elektromos autó sokkal jobb, mert kőbalta egyszerűségű egy benzineshez/dízelhez képest. Kezelése is egyszerűbb, nem kell váltani, kuplungolni, nem fullad le, stb.
A bérautót körüljárni az persze kényelmetlen, de mondjuk ha meghúzták az oldalát, vagy fityeg a lökhárító, az könnyen látszik, ahogy az is, ha beleöntöttek egy pohár kólát. A lényeg itt az, hogy könnyű legyen kezelni a helyzetet és jelenteni. Mondjuk az appban legyen erre opció, amit használatba vételkor pár fotó csatolásával fél perc alatt megteszel, és mész utadra. A cég meg majd intézi, hogy ki bérelte előtte a kocsit, kinek a felelőssége.
-
#16820480
törölt tag
Nem hinném, hogy ezeket az autókat kieresztik az utakra, és utána évekig rájuk sem néznek. Biztosan van rutinellenőrzés, csak nem minden fuvar után. Ettől lesz mondjuk használható sok más dologra is. Míg a te kölcsönződnél annyi az előzetes meg utólagos eljárás és tennivaló, hogy igazából csak napban mérhető inkább az az időszak, amire megéri kibérelni, ezt mondjuk elviszed 10-15 percre, mert éppen mondjuk átmennél a barátnőhöz, de nem akarsz buszozni. Vagy el kell szaladni valamiért, vásárolni, gyerekért, vagy irodák közt valami hivatali üggyel. Ilyen esetekben ez az Uber gyorsaságával működik, mert szinte azonnal már ülsz az autóban, és csinálod, amit akarsz, nem pedig egy kölcsönzőssel kell beszélgetni (nem személyeskedésnek szántam, csak arra példa, hogy mennyire idő és célorientált manapság a társadalom).
-
#16820480
törölt tag
Ez teljesen más felhasználásra van, mint amit te kínálsz. Ha mondjuk le kell mennem Pécsre egy napra, akkor ahhoz nyilván nem ilyen autót bérelnék én sem, hanem valami annak megfelelőt, egy olyan kölcsönzőből (ja, itt említem meg, hogy ugye nálatok is gondolom úgy van, hogy teli tankkal adjátok át, és úgy is várjátok vissza, az is plusz pénz a bérleti díjon felül, ami ugye attól függ, hogy mennyit használja az ember az adott napon).
De itt a hangsúlyos az, hogy kvázi azonnali rendelkezésre állás van. Tehát nem kell előtte egy-két nappal kigondolni, elmenni, leszerződni, vagy telefonon/emailben megbeszélni, stb. Hanem ha 10 perccel indulás előtt jut eszembe, akkor is esélyes, hogy találok autót. Dugóban nyilván nem szerencsés, de mondjuk egy taxinál olcsóbb.
-
#16820480
törölt tag
Én nem látok úgy bele azért az autókölcsönzésbe. Egyszer alkalmai munkán voltam egy ismerősnél sofőrködni a kölcsönzőjében, ő mesélt pár dolgot, de annak már pár éve legalább.
Az ilyen elektromos autók nyilván nem jók ilyen vidéki fuvarokra még, mert nem elég a hatótáv. Az app amúgy jelzi a töltöttséget, ezt írták is a cikkben. Viszont ha már a reptér feljött, akkor arra is jó lehet egy ilyen autó, hogy valakit kivinni a reptérre, vagy behozni onnan, ahogy távolsági buszoktól is, vonattól is. Olcsóbb jóval egy taxinál.
Azt elhiszem, hogy te mondjuk rendelkezésre állsz, és gyorsan kihozod a bérelt autót akár, de mondjuk azért nem hiszem, hogy öröm, ha este 10-kor felhív valaki, hogy kéne egy kocsi 10 perc múlva, de csak fél órára. Ez így nem igazán működhet szerintem, mert az üzemeltetőnek a (személyes) rendelkezésre állás nem éri meg a saját idejéből. Praktikusabb egy appot üzemeltetni. Erre gyúr amúgy az Über is, hogy vezető nélküli kocsikkal oldják meg a fuvarozást, és ők csak az infrastruktúrát adják, te meg kattintasz kettőt a telefonon, és már jön a kocsi.
-
#16820480
törölt tag
Nem arra jó a kocsiba szerelt kamera szerintem, hogy a sofőrt figyelje (hiszen ő regisztráltan van a rendszerben), hanem arra, hogy a kocsi környezetét. Mondjuk igazából az lenne a tuti, ha lenne egy első szélvédőn, egy a hátsón, és egy-egy a két oldalsó visszapillantóban. Ezek mehetnének akkor is, ha parkol az autó, így ki lehetne szűrni az olyan sérüléseket, hogy a leparkolt és nem használt kocsinak egy másik autós nekimegy, illetve el lehetne csípni a tettest, későbbi kártérítésért.
-
#16820480
törölt tag
Nyilván az autón belülre kellene elhelyezni. Nem is kell amúgy hatalmas kamerákat, elég olyasmit, ami egy átlag mobilban van, nagylátó optikával, és kész. Fogyaszt nyilván valamennyit, ha megy folyamatosan, de szerintem megoldható lenne. Illetve a motorhoz képest ez azért elhanyagolható fogyasztás majdnem. Egy Project Tango készülék a folyamatosan működő érzékelőkkel is jó néhány órát bír egy zsebben hordozható méretű akksiról, szóval egy napos (tervezett) üzemidőnél nem lenne annyira gond szerintem a kamera használata.
-
#16820480
törölt tag
válasz
HarleyCustom #103 üzenetére
Szerintem olyat nem lehet kijelenteni, hogy "nem fizettek adót az überesek". AZ überesek, akik az Über helyi képviseletén dolgoztak, ők fizettek. Az egyéni vállalkozók, akik sofőrként használták a platformot, azok pedig vagy igen, vagy nem, de ezt nem lehet általánosítással elintézni, ahogy az sem igaz, hogy "a taxisok csaló disznók", pedig kétségtelen, hogy van köztük bőven, aki az.
-
#16820480
törölt tag
válasz
HarleyCustom #105 üzenetére
Nem, nem az adózás miatt nincsenek. Ahhoz az Übernek, mint cégnek semmi köze. Ez most olyan, mintha az ebay-t tiltanák be azért, mert a magyar árusok nem fizetnek adót itthon az értékesítéseik után. Az ebay csak egy platform, ahogy az Über is. Nem ők fizetnek adót, hanem az egyéni vállalkozók, és rajtuk (egyesével) kell a NAV-nak behajtania. De ilyen ügyben nem történt semmilyen lépés, az itthon Über ügyvezető többször is nyilatkozta, hogy ők nyíltak leülni tárgyalni, de ilyenre nem került sor.
Eleinte nem volt olyan törvény, ami egzaktul szabályozza az ilyen jellegű szolgáltatást, aztán a taxisok (egy részének?) közbenjárására hoztak egy olyan törvényt, ami értelmetlen dolgokat követel meg, amikre semmi szükség az Über esetén, mint a sárga megkülönböztető szín az autókon, a kártyaolvasó, meg egyebek. Aki ezt a törvényt hozta, az vagy sosem látta még az Übert működés közben, vagy kifejezetten abban volt érdekelt, hogy ellehetetlenítse. Emiatt vonultak ki, hogy ne is kockáztassák a sofőrök a törvény esetleges megszegését.Ha úgy lenne, ahogy te írod, akkor lenne Über, csak nem lenne, aki csinálja, mert nem az anyacégnek nem éri meg az adófizetés, hanem a sofőröknek.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Igen, miután módosították úgy a személyszállítási törvényt, hogy kifejezetten belevegyék az Ubert is. A további részekben ugyanazt írtad, amit én is, szerintem.
Igazából az olyan kijelentéseket nem tudom elfogadni, hogy az Uberrel csak baj van. Nekem semmi bajom nem volt vele, ahogy szerintem a legtöbb felhasználónak sem. Olyan helyeken van vele "baj", ahol van kiépült taxis mafia, vagy a vezetés el van maradva pár évtizeddel, és képtelen felfogni, hogy ez micsoda.
-
#16820480
törölt tag
válasz
HarleyCustom #122 üzenetére
Igen, csak ez a szomorú, hogy a néhány száz taxis miatt több (tíz)ezer ember véleménye nem számít. Kíváncsi vagyok mi lesz, ha bejönnek az önvezető autók, lesz-e megint géprombolás
-
#16820480
törölt tag
Még mindig csak azt felejted le a mondatból, hogy amikor elkezdték betartatni azt a módosított személyszállítási törvényt, amit direkt úgy találtak ki, hogy véletlen se működhessen az Uber a jelenlegi formájában.
Nem az adózás miatt, hanem az olyanok miatt, hogy a taxiautókkal szembeni formai és egyéb követelményeket ugye rákényszerítették az Uber sofőrökre is. Aminek semmi értelme, és semmi köze az adózáshoz. -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz
neilszab #152 üzenetére
A jelenlegi szabályozások, amik a taxizásra vonatkoznak, az a taxis szakszervezetek szoros közreműködésével jöttek létre, tehát a maguk fejére hozták igazából a sok szabályt, aminek meg kell felelni. De felmerülhet az a kérdés, hogy ez valóban segíti-e a szolgáltatás javulását, mert a piaci versenyt teljesen megölte például (Ubertől függetlenül).
-
#16820480
törölt tag
Egyébként az uberes nem olyan, mint a fekete taxis, mert attól, hogy az itteni taxis szabályoknak nem tesz eleget (nem is tudna, mert nem úgy működik a rendszer), még nem lesz automatikusan rossz. Az Ubernek egy rakás szabályozása van, ami talán még megbízhatóbbá teszi a szolgáltatást, mint a taxis cégek jelenleg tudják biztosítani a jóval specifikusabb megszorításaikkal.
Ezt inkább arra tudnám hasonlítani, mintha a Netflix és Spotify illegális letöltésnek minősülne, mert nem felel meg az itthoni Artisjus megkötéseknek. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk szerintem az utcai fizetős parkolás önmagában egy legalizált lopás, ugyanis semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak, és pénzt követelnek érte. Közterületet bárki használhat, azért köz. Ha magánterület lenne az utca, akkor szedhetne utána valaki parkolási díjat.
Ettől függetlenül viszont azt érdemes látni, hogy ez a rendszer teljesen digitális, appon és interneten keresztül működik, míg a tiéd az analóg, tehát papír alapon, hangosan megbeszélve és személyes találkozó után kapja az ember a szolgáltatást. Kis mennyiségben még az analóg verzió jól működtethető, de egy egész várost ellátni már nem lehet így hatékonyan, rengeteg hiba csúszhat be, rengeteg humán erőforrás kell hozzá, és drága lesz. Ezért is terjednek egyre jobban (a volumen növekedésével) a digitális erőforrásokra alapozó vállalkozások.
Egy ilyen cég, mint ez, vagy az Uber csak a telefonos app segítségével (és szinte nulla befektetéssel) több funkcionalitást nyújt, mint egy taxis cég a diszpécser szolgálatával, meg taxióráival, sárga festékével és kártyaolvasóival, és nem kell külön kiépíteni hozzá infrastruktúrát. Elég egy telefon hozzá, és mehetsz, nem kell drága céleszközöket venni, ami könnyedén megbütykölhetők, és folyton drága ellenőrzéseknek kell alá vetni őket. -
#16820480
törölt tag
Mire gondolsz, hogy az app miatt kijátszható? Én egyelőre nem látok nagyon ilyen lehetőséget, pedig a hekkerek aranykorát éljük, amikor a tévédtől kezdve minden törhető, de még ilyen közösségi appokra nem nagyon hallottam panaszt.
Nem kell kártyaolvasó ezekbe szerintem, mert az appon belül fizetsz, az Ubernél dettól. Az appban hozzáadod a kártyád, automatikusan vonja le a menetdíjat, ha van akkor havidíjat, stb. Persze az autók külső dekorációja pénzbe kerül, ahogy a gyújtás meg egyebek megfelelő bekötése is, de az autó árához képest ezek nem olyan jelentős, egyszeri költségek. Ezzel szemben egy taxiórát úgy tudom időnként hitelesíttetni kell.
A karbantartást, és főleg az eseti mentést én biztosan nem saját emberekkel oldanám meg egy ilyen 500-1000 darabos járműflottánál, hanem mondjuk szerződéses partnerrel. Biztosan van olyan autómentő szolgálat, akinek egy ilyen flottás szerződés jól jön, és mégis olcsóbban csinálja, mintha saját embereket venne fel a fuvarozó cég. Ubernél meg ugye nem is kell ilyen, mert ott saját autóval fuvarozol, magadnak tartod karban, meg intézed az esetleges problémákat. -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz
hallerlaller #207 üzenetére
Persze, például lehetne parkolóházat is építeni, főleg a bent lakók számára, és akkor mindjárt indokoltnak is látnám a 400ft/órás díjakat akár. Amúgy az a disznóság, hogy már a külső kerületekben is egyre kevesebb helyen ingyenes. József Attila lakótelep is most lett fizetős, Europark ingyenes volt eddig, december óta fizetős az is, és vele szemben az Aldi parkolónál is már megépítették a sorompókat, hogy fizetőssé tehessék. Lassan elérünk oda, hogy a kertvárosban a saját házam előtt csak úgy állhatok meg, ha fizetek érte
Új hozzászólás Aktív témák
ma Szinte hihetetlen, de Budapesten elindult és egyelőre jól működik egy közösségi gazdaságra épülő villanyautóbérlő rendszer, a GreenGo. Kipróbáltuk, van jövője.
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- PlayStation 5
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD