- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Mobil flották
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Nagyobb kijelzőt kapott az olcsóbb Motorola Razr 50 is
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Olcsó telefonjába is beépítette szemüveg nélküli 3D-s kijelzőjét a ZTE
ma A ZTE Voyage 3D a saghaji MWC-n debütált, egyelőre csak Kínában kapható.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Megjelenési dátumot kapott a Sam & Max: The Devil’s Playhouse Remaster
gp Az előzetes tervek szerint augusztusban érkezik az új kiadás PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
válasz
guriga1234 #8 üzenetére
Jogsim van, autót nem tartok, mert havi csak 3-4 alkalommal kéne, de akkor viszont nagyon!
Épp most számolgattam, hogy ha van autóm, de csak áll, az is havi minimum 15-25 ropi fix költség, ehhez jön még hozzá a benya, parkolás, szervíz, nyűg, stb... Aki használj is az autót, annak az összköltsége is alsó hangon 55-65 Ft/km-re jön ki. Ennél jobb a GreenGo díjszabása, ha éppen nem dugóban állsz vele. Szerintem alkalomszerű használatra simán megéri és fele/harmad annyiba kerül mint egy Taxi. Egy baráti látogatás a külvárosba néhány óra ott tartózkodással is még áron belül van, arról nem is beszélve, ha csak arra kéne az autó, hogy hozni-vinni kell vmit ...
Ami a bajom:
- Ha ki akarnék menni Pesten kívül, akkor már felejtős, mert a legtöbb autóban 30-40-50 km van még az akksiban.
- Kevés a kocsi és kicsit a szolgáltatási terület ahhoz, hogy tényleg igazán rugalmas legyen.
- Dugón nem segít, buszsávban nem mehet, így csúcsidőben nyilván értelmetlen használni.
- Az bennem is felmerült, hogy mi van ha parkoló autót meghúzzák és nem hagynak betét lapot, akkor azt kire verik rá, hogy bizonyítom, hogy nem én voltam?Érősen gondolkodom már pár hete a regisztráción, rendszeresen nézem a térképet is, hogy vannak elérhető autók, de innen (Corvin) rendszerint elkapkodják őket, vagy alig van bennük nafta...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz
guriga1234 #68 üzenetére
Tessék számolgass: Autófenntartás költségei - kalkulátor
Miért, neked mennyibe van az autód egy hónapban? (Mármint csak az, hogy tárolod valahol és a rendelkezésedre áll)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz
guriga1234 #77 üzenetére
Már bocs, de az autót tartani is kell valahol (esetünkben BP belváros) és ha pár havonta egyszer ülsz csak bele, akkor is kell ráköltened egyéb dolgokat ahhoz, hogy üzembiztosan tudd használni, azaz, hogy bármikor a rendelkezésedre álljon, elvégre ez a cél.
Illetve ha mondjuk 5 évente váltasz autót, akkor az autóváráslás költségeit és igen az amortizáció is le kell osztanod az 60 hónapra... mert azt is ugyan úgy te fizeted meg és ugye ezek bérlés esetén nincsenek.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz
guriga1234 #81 üzenetére
Szerintem felesleges a fogalmakon lovagolnunk, de a lényeg, hogy ha ki akarod számolni, hogy mennyiben fáj neked az autód havonta, akkor is ha nem mész vele, akkor ezeket is bele kell számolnod. Lehet nem a "fix költség" erre a legmegfelelőbb szó, de remélem ezen nem fogunk összeveszni.
Én alapvetően tömegközlekedem és nyilván nem e helyett jönne szóba alternatívaként a bérlés. Autóvétel és Taxi helyett jön szóba és ezekkel összevetve az árakat - havi pár alaklom esetén - én úgy számoltam, hogy ez a leggazdaságosabb. Ha lenne autóm, akkor azt is csak havi pár alakalommal használnám, mert a 90%-ban a belvárosban mozgok és ott az autó használhatatlan napi szinten. De ha ki kell menni valahova messzebb, vagy hozni-vinni kell vmit, akkor meg a tömegközlekedés nem buli.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Tikakukac
titán
válasz
guriga1234 #81 üzenetére
Nem is BKV helyett van. Én itt vagyok nagyon a közepén ennek a szemétdombnak, olyan irgalmatlan hamar ott vagyok mindenhol, hogy semmivel sem lehetne lekörözni. Viszont néha hozni kéne dolgokat, nem nagyon nagyokakat, de pont akkorákat amiket már tömegközlekkel nem lehet hozni de kocsit bérelni vagy futároztatni hülyeség lenne. Esetleg kis shopping 3-4 emberrel Budaörs, ilyesmi. Na erre tökéletes lenne taxi helyett. Csak nyilván kell sok töltő meg sok autó. Másik kérdés lesz majd hogyan bírják a lítium akksik, jelenleg az itt a fenntartás legkomolyabb összege ami ha becsilingel akkor fájni fog.
neilszab: A kolléga a fix költséget közgazdasági oldalról mondta, az a fix amit te mondasz meg amit ő az 2 külön "fogalom".
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz
guriga1234 #85 üzenetére
Nem is lehet soha, mert annyi parkolóhely az életben nem lenne. Meg hülyeség is volna, mivel rengeteg olyan járat van ami tökéletesen működik. Ez mint fentebb írtam/írtuk egy kiegészítés volna. Csak kicsit én félek az itthoni viszonyoktól és működéstől, az általában megöli ezeket.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
neilszab
őstag
válasz
guriga1234 #88 üzenetére
A vételár amit lecsengetsz az eladónak. A vásárlási költség, ami lóvéd elmegy vele, mire megvan a verda, rád van írva és mehetsz vele. Az amortizáció alatt én az autó értékvesztését értem amíg nálad van, de jól mondod: vétel ár mínusz eladási ár. A szervizköltséget nem ide gondoltam, de feltételezem ha egy autó alig van használva, attól függetlenül még azért illik rá minimálisan költeni állapotmegőrzés címén, de itt lehet tévedek.
Neked a gumid az én fogalmaim szerint havi ~5 ropi fix költség, mert ha 1 métert se mész vele, akkor is cserélned kell 7 évente. Amennyivel ennél korábban cseréled, az a használat függő része a költségnek. Ugyan ezt a képletet a szerviz- és ápolási költségekkel is el lehet játszani.
Parkolás - a GreenGo a belvárosiaknak kínál alternatívát, így a belvárosi autó tárolási költségeket kell nézi a korrekt összehasonlításhoz.
De én már nem tudom min "vitatkozunk".
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
kstcsk
tag
válasz
guriga1234 #114 üzenetére
Lefordították magyarra
-
Tikakukac
titán
válasz
guriga1234 #116 üzenetére
Ez volt a legszebb sztori, hogy a Cascot megkötni kötelező, de lemondható. Kicsit emelnek a havi részleten, cserébe havi 5-6k-t spóroltak az élelmesek, mert a Cascot nem kell fizetni. Aztán ha valaki összecsukta a kocsit, akkor lehetett menni vergődni az utcára, hogy köcsög bank.
Másik kedvencem amit Zách Dani mondott még régebben mikor írta az ilyen jellegű cikkeket: volt, hogy ügyfél akart Cascot kötni és kiderült, hogy nem lehet. Mert a bank sutyiban kötött minden esetben háttér Casco-t aztán ha gáz volt... nos akkor mindenkinek a képzeletére bízom mi történt.
A törvény meg a valóság 2 külön dolog. 2 hete mentünk ki Pest határán lakó cimbihez iszogatni. Haver hívott taxit és valami olyan áron vitt ki, hogy nem értettük. Arc volt a taxis, fiatal srác. Kérdeztük hogyan az életben mentünk ennyit ennyiből. Hát srácok nektek is jó, nekem is jó. Mosolygott. Na ennyit a törvényekről
Én ettől fosókáznék a bérlésnél leginkább, baráti körben céges meg saját autókat heti szinten húznak meg, úgy meg már drága lenne a buli.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Solidos
csendes tag
válasz
guriga1234 #116 üzenetére
Igen, tudom. Én válaszoltam egy kommentre, tehát: "A GreenGo autóin kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és CASCO biztosítás is van."
-
Vesa
veterán
válasz
guriga1234 #137 üzenetére
Bizonyára! De egy fejlett, előrelátó vezetés az innovációkhoz keres szabályozást, nem az ősrégi, idejétmúlt szabályozást erőlteti rá egy olyan új és innovatív piaci szereplőre, amit nem rá találtak ki 70évvel ezelőtt!
Másrészt, ezt az érvet akkor lehetne elfogadni, ha a taxisoknál minden törvényesen folyna. Az általam linkelt cikkből viszont kiderül, hogy 6 milliárd forintos árbevétel után mindössze 21milliót adóztak, ami nevetséges és nyilvánvaló, hogy miért. Másrészt, amíg a taxisokkal legalább annyi probléma van (autók minősége, mocskos, koszos beltér, kultúrálatlan, bunkó sofőrök, óratekergetés, bliccelés, turisták lehúzása, reptéri maffia stb. stb.), addig miről beszélünk??? Csak úgy világít a kettős mérce!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
guriga1234 #141 üzenetére
Olvasd már el amit írtam. A taxisok is ott csalnak ahol tudnak, hagyjuk már ezt a hülyeséget az Uber sofőrökkel. Most az a probléma, hogy nem sárga az autó? Akkor a szabályozást kellett volna ehhez igazítani, mert nyilván ennél a platformnál nem várható el, hogy mindenki sárgára fényeztessen.
És nem, nem azért "sírok" mert Uber sofőr voltam, mégcsak azért sem, mert nincs autóm (30éve nem ültem tömegközlekedési eszközön és taxiban sem), hanem egyszerűen azért, mert kettős mércét alkalmaznak egyesek, de legfőképpen, mert az Uber esetén éppen azokat vetné ki magából a rendszer, akiket a taxisok évtizedek óta képtelenek kirakni maguk közül. A hiénázó, erkölcstelenül turistákat lehúzó és ezzel az országot lejárató, óratekergető, Omega tagokat verő bunkókat.
Szerencsére a történelemből tudjuk, hogy a fejlődést nem lehet megállítani, maximum ideig-óráig lehet ellene tűzzel vassal küzdeni, de el fognak terjedni a közösségi alapon szerveződő szolgáltatások, akár tetszik ez a taxisoknak, akár nem. De előtte még rendeznek majd egy újabb géprombolást amikor bevezetik a robotautókat. Ezt még meg kell majd élnünk, utána viszont mehetnek vissza kapálni.
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz
guriga1234 #117 üzenetére
Csak neked: itt kattintható a kiejtés is: https://www.merriam-webster.com/dictionary/uber
Az angolok (más népekhez hasonlóan) időnként vesznek át szavakat idegen nyelvekből, és az elején még sokszor hasonlít a kiejtés is... már ha sikerül nekik, mert ebben általában elég bénák
Ennek ellenére ez ott is közelebb van az ÜBER-hez, mint az UBER-hez.
-
-
SShadow
aktív tag
válasz
guriga1234 #184 üzenetére
+ egy szerintem is!
Nálunk most új autómaták lettek már rendszámot is be kell írni (már nem tudod odaadni senkinek a még nem lejártat!)
Viszont: Csak fémpénzt fogad el papírt nem és abból meg NEM AD VISSZA!!!!
Ez mi ha nem rablás ha legalább új rendszer építenek ki vegyék rá a fáradságot!
Hozzáteszem a díj sem sokkal olcsóbb tesóméknál az 5.kerbe 440/óra itt 350-360(nem tudom pontosan) -
válasz
guriga1234 #176 üzenetére
Ez ugyanaz a szó, mert angolban (hivatalosan) nincs ékezet.
-
hallerlaller
addikt
válasz
guriga1234 #190 üzenetére
Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i
-
válasz
guriga1234 #192 üzenetére
Ez egy olyan szó angolul, mint magyarul: bekerült a nyelvbe, divatos, stb. ezért használják. Nem értem miért küzdesz ellene...
-
válasz
guriga1234 #194 üzenetére
Remélem, az angol kiejtést nem akarod a németből levezetni.
Egyébként feladom, nem tudom, miért nem volt érthető az alapján, ahogy a Merriam-Webster szótárban volt.
-
Gerasz
aktív tag
válasz
guriga1234 #196 üzenetére
Ha csak feleannyit olvasnál, mint írsz, nem szaladnál bele ezekbe a pofonokba (lásd: a gépjármű fix költsége). Így épült be az über szó az angol nyelvbe.
-
válasz
guriga1234 #203 üzenetére
Ez most már végleg off topik, de nagyon kíváncsivá tettél, hogy neked mi lenne egy vitában meggyőző érv?
Új hozzászólás Aktív témák
ma Szinte hihetetlen, de Budapesten elindult és egyelőre jól működik egy közösségi gazdaságra épülő villanyautóbérlő rendszer, a GreenGo. Kipróbáltuk, van jövője.
- Hp Elitebook 850 G7 15,6" Laptop Intel i7 10610U 512Gb SSD/ 32Gb Ram
- IPad Pro 12.9 M1 128GB LTE + Magic Keyboard (5th Gen) Megkímélt állapotban
- Gaming PC , i3 12100F , RTX 4060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- i7 PC , i7 2600 , RX 550 4GB , 24GB RAM , 240GB SSD
- XBOX Series S 512GB, 2024.12.22-ig gyári Microsoft garanciával Bp-i üzletből eladó!