- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- BYD Atto 3 menetpróba
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Mobil flották
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
BYD Atto 3 menetpróba
ma Ez kéne legyen a kínai slágertermék az európai piacon, mert tágas, olcsó és elég modern is. De adódnak kompromisszumok.
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
guriga1234
addikt
Akinek van autója, az nem fog ilyen szolgáltatást igénybe venni. Akinek nincs, de van jogsija, az sem feltétlenül, mert az valószínűleg tömegközlekedik (bérlettel). Ha egy bérelhető autó messzebb van, mint az aktuális busz/villamos/metró megálló, az nem fog elmenni az autóért és plusz költségbe verni magát, mert ugye eleve van bérlete. Pláne fél órát nem fog gyalogolni, mert annyi idő alatt fél Budapesten keresztül lehet menni tömegközlekedéssel.
Akit ez érdekelhet, azok a külföldiek, mint ahogy a bérelhető bicikliket is azok használják. -
guriga1234
addikt
És #69:
Arról volt szó (én arra reagáltam), hogy ha 1 centit sem megy az ember, akkor mennyi havonta (havi lebontásban) a fix költség.
Ilyen esetben, ami fix költség, az a kötelező és a teljesítményadó (leánykori nevén súlyadó). Persze, ha azt akarjuk, hogy érvényes legyen a forgalmija is, akkor a vizsgadíj is számít.
Nálam ez havonta 4500+2500+1000 = 8000Ft (BMW-m van). Egy kisebb autónak még ennyi költsége sincs.
Ha megy is az ember, onnantól már nem lehet fix költségről beszélni (éppen ezért a táblázat sem mérvadó az előbbi megközelítés alapján), mert nem mindegy, hogy mennyit megy az ember, milyen szervizköltségek vannak, stb.PS: Vételárat, amortizációt, stb nincs értelme a fix költségek közé számolni, mert azok nem fix költségek.
[ Szerkesztve ]
-
guriga1234
addikt
Ne haragudj, de amikre hivatkozol, azok NEM fix költségek. Ha bármilyen terméket is veszel, a fenntartási költségekbe nem szokás a vételárat beleszámolni. Természetesen a vételár is költség, hiszen ki kell csengetni, de az vételár, a fenntartás meg fenntartás.
Ha eredetileg (amire reagáltam (1 centit sem mész)) nem úgy szólt volna a komment, ahogy, hanem hogy az autó megvételétől számítva mennyit fizetett ki az ember az autóra, akkor már más a leányzó fekvése. Akkor már a vételárhoz hozzájönnek az általam említett fix költségeken túl az üzemanyag, szerviz, fogyó anyagok, mint pl. ablakmosó, stb, gumik, esetleges büntetések, parkolás, stb. Úgy már természetesen erősebben fog a ceruza, de itt sem mindegy, hogy milyen autóról van szó. És persze aki autót akar és tart is, annak ezekkel is számolni kell, de ezek nem fix költségek.Ezzel együtt is a cikkben bemutatott szolgáltatás nekem nem kéne (akkor sem, ha nem lenne autóm). Kényelmetlen, sok hátulütője van, és drága, bármennyire is bizonygatják egyesek, hogy milyen olcsó. Akkor már sokkal inkább tömegközlekedés.
-
guriga1234
addikt
"A vételárat én sem számoltam bele. Az amortizáció* és a vásárlás/átírás költségei az független a vételártól".
Nálad a vételár és a vásárlás között mi a különbség?
Az átírás költségként csak használt autó vásárlásánál jelentkezik, és ennek a költsége egyszeri, minél tovább van nálad az autó, a havi költségbe annál kevésbé számít be. Amortizációt céges autónál kell számolni, saját autónál maximum szervizköltséget. Ha pedig eladod az autót, akkor a vételár mínusz eladási ár értékével lehet visszamenőleg kiszámolni."napi parkolás, a téli - nyári dolgok" - nem mindenhol kell parkolási díjat fizetni, ráadásul erősen eltérő ennek a díja is. Téli-nyári dolgok nálam nincsenek, maximum annyi, hogy a kerekeket cserélem, de ennek csak akkor van költsége, ha gumisnál cserélteted. Nekem felnire szerelt téli-nyári garnitúrám van. Persze a gumik is költségként jelentkeznek, de nem mindegy, hogy mennyit mész. 7 évente illik akkor is cserélni a gumikat, ha 1 centit sem mentél (ezt gumis mondta). Nekem prémium gumik vannak az autón, ami minimum 7 évente 400 ezres költséget (50 ezer/db) jelentenek. Vannak olyan autók is, ahol 1 új gumi kerül 200 ezerbe, ezt kell 8-cal felszorozni.
-
guriga1234
addikt
Nem azért írtam, hogy nyugtatgassam magam. Csak mivel volt egy szerintem hibás állítás, ezért gyorsan leírtam, hogy ez nálam mit jelent. Egy olcsóbb autónál még 8000 Ft sincs...
Egyébként nem azért tartok autót, hogy ne menjek vele. Szeretek vezetni, nem vasárnapi autós vagyok, elég sokat is megyek vele. A belvárost kerülöm, már rég nem vonz. De ha mindenképp oda kéne mennem, akkor inkább tömegközlekednék, bár már legalább 15 éve nem vettem igénybe ilyesmit.
A szerviz és egyéb költségek annyi, amennyi. De ez ezzel jár. Akinek az sok, az ne vegyen autót, mert felesleges. -
guriga1234
addikt
Valaki elmagyarázná, hogy az Uber miért Über?
-
guriga1234
addikt
válasz #16820480 #120 üzenetére
Az uber gyakorlatilag olyan volt, mint a feketén taxizás, csak volt mögötte egy informatikai háttér, és a zsetonból az usák cég szedte a sápot. A taxisok felháborodása teljesen jogos volt, mert a taxisoknak egy csomó dolgot be kell tartaniuk, előírnak nekik sok feltételt, aminek megfelelni nem kis költség. Ugyanakkor az uberesekre ezek nem vonatkoztak, nem véletlen, hogy olcsóbban tudtak fuvarozni. Erről Sándor György (a humorista) egy régi mondása jut eszembe egy futóversennyel kapcsolatban: "Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. Én biciklivel megyek".
PS: a taxisok nem angyalok, van egy csomó gazember közöttük, de az uberrel szembeni felháborodásuk teljesen jogos volt.
-
guriga1234
addikt
Fogd már fel, hogy nem csak az adózással volt probléma, hanem nem voltak hajlandók egy csomó feltételt teljesíteni, ami már mélyen zsebbe nyúlós lett volna. Ezért vonultak ki.
Engem ez az egész hidegen hagy, mert van autóm, így sem taxit sem ubert nem használtam, így objektíven tudom nézni a dolgot. Azok nyilván most sírnak, akik eddig az ubernél sofőrködtek, illetve akik olcsóbban tudtak utazni. Az innovációt és a jogtalan előnyt nem kéne összekeverni. -
guriga1234
addikt
Ennek a topicnak a témája nem az uber. Oké, meg lett említve az is, de nem kéne ezt túllihegni. Már csak ismételgetni tudod magad, ennek semmi értelme. Az uberról is megvan mindenkinek a saját véleménye, de most már be kéne fejezni, vagy nyiss egy uberes topicot, ha neked ennyire a szívügyed.
-
guriga1234
addikt
-
guriga1234
addikt
válasz #16820480 #182 üzenetére
"sárga festékével" - már mások is írták, így nem csak neked szól: a taxikat nem sárgára festették, hanem matricázták.
"az utcai fizetős parkolás önmagában egy legalizált lopás, ugyanis semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak, és pénzt követelnek érte. Közterületet bárki használhat, azért köz. Ha magánterület lenne az utca, akkor szedhetne utána valaki parkolási díjat" - ezzel maximálisan egyetértek. Ha valaki parkolásból akar megélni, az építsen parkolóházat, vagy vegyen egy üres telket, ahol parkolót tud kialakítani.
[ Szerkesztve ]
-
guriga1234
addikt
válasz hallerlaller #191 üzenetére
Ez csak egy nagyon nyögvenyelős okoskodás. A cég alapítói sem németek, semmi sem indokolja egy német szó használatát. Miért nem over, ha már usákok és egy német szó jelentéséhez ragaszkodtak (az okoskodás szerint)?
-
guriga1234
addikt
Ez az egész egy magyar film (Egészséges erotika) egyik jelentére emlékeztet, amikor a videómagnót beszerzik, és az egyik nagytudású felolvassa a gyártó nevét: "Nacionál Panaszkodik". Ha a filmet esetleg nem is láttad, gondolom, hogy a gyártó neve azért kitalálható: National Panasonic.
Valószínűleg hasonlóan nagytudásúaktól származik az über is uber helyett... -
guriga1234
addikt
Pofonokba? Na, ismét egy nagytudású...
A linkelt szöveg érdekes, akár el is lehetne fogadni, bár az is csak agyalgatás.
Ha elfogadjuk, hogy az uber a német über szót akarja jelenteni, (most én is agyalok egyet) akkor valószínűleg azért választották, mert a törvények felettiségre akart utalni, ami nálunk és még sok helyen a világon nem jött be nekik.PS: nem ártana, ha a szavak jelentésével tisztában lennél. Kezdheted is rögtön a fix szóval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Bestbuy játékok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Aliexpress tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Horgász topik
- Xbox Series X|S
- Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
- További aktív témák...
- GAMER PC! Ryzen 5500 / RX 6600 / 16GB 3600MHz / 500GB SSD / A520!
- GAMER PC! i5-12400F / RTX 3060 Ti / 16GB 3000MHz / 1TB NVMe / 500w! BeszámítOK!
- LG 55QNED866QA.) 140CM 4K Q-NED SMART PRÉMIUM LED TV ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (QE55S92CAT)140CM 4K SMART OLED PRÉMIUM !
- LG ( OLED65G39LA) 165CM 4K SMART OLED ! CSÚCSMINŐSÉG ! AKCIÓ