Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tüzi #86 üzenetére

    Oké, akkor a további tisztán látás céljából, talán hasznos:

    Nagyon eltér a felhasználói és a technikai ciklus.

    A felhasználó számára nyilván a kinyerhető üzemidő a fontos, amiben voltaképpen mindegy, hogy az adott coulombszám hogyan megy át (a használat szempontjából nyilván nem az, de most nem erről van szó), az akku számára viszont egészen más az egyébként egyforma elektronok hatása 4 volt fölött és mondjuk 3,8 volton.

    A paraméterlistában megadott ciklusszám elvben a 0-100, tehát az akku számára teljes ciklust jelenti, ami az egyszerűség kedvéért legyen egyenlő kapacitás × ciklusszámnyi kumulált töltésmennyiséggel.

    Igenám, csakhogy ennek akár a 10-20-szorosa is kihozható az akkuból a teljes élettartama alatt, ha mindig a "középső" tartományban töltjük. Azt nyilván a felhasználó szokások határozzák meg, hogy erre van-e lehetőség (vélhetően nem akarunk Budapesttől Siófokig tízszer megállni tölteni), de bizonyos helyzetekben van realitása a szélsőséges felhasználási módoknak is.

    Két példa:

    1. Elektromos hajó. Lehet, hogy az akkupakk megy a kukába, de kifacsarom belőle a névleges kapacitás 120%-át is, hogy beérjek a kikötőbe a vihar előtt és ne az egész hajót kelljen kidobni,

    2. Ismerek olyan iparik felhasználást, ahol a LiIon akkuk alig 20%-os kapacitását használják ki -- nem probléma a rendszeres rátöltés, de rettenetesen fontos, hogy a kondíciójuk stabil legyen. (Persze tervezett kalibrációs ciklusok beiktatásával.)

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák