- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Van itt ködösítés a Shimano részéről bőven, gyári támogatás nincs szerelésre, valamiért nekik az a kényelmes.
A valóságban pedig egyre több a motor szerelő, akik szenzort, csapágyat, belső áttételeket (fogaskerék) mindent cserélnek benne, természetesen gyári támogatás nélkül. Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy honnan szereznek pótalkatrészt, vagy vannak donor motorok és onnan?
Jó lenne, ha az EU nekik is beintene és megkövetelnék a szerelhetőséget, mint más gyártókkal ezt már megtették (nem ebike szegmens). Erre sajnos kisebb esélyt látok, mert ez azért mégse akkora tömegeket érint, hogy annyira hangossá tudna válni a téma. -
őstag
válasz sebgutkopf #7751 üzenetére
az EU egyelőre csak az akkumulátorok szerelhetőségét teszi kötelezővé, ebike esetben ez azt is jelenti, hogy 2027-től cellát is tudsz majd cseréltetni egy akkuban, hivatalosan is.
a motorok szerelhetősége kényes kérdés, autóiparban is hány olyan tétel van, ami nem szerelhető (mondjuk a szuperintelligens mátrix LED főfényszórók egy Audiban) csak egyben vehető meg, aztán előbb-utóbb kiépül rá a javító kisipar.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
baluka
tag
Ha aktuálisan Shimano fékek vannak a bringán, érdemes maradni ezen a vonalon, ha Sram-ra akarsz átállni akkor cserés lesz minden fékvezeték is, mert a Sram DOT olajat használ, ami megenné a Shimano fékcsöveket, a Shimi ugyanis minerális olajat használ.
Ráadásul, ha saját magad akarod a cserét végrehajtani akkor Sram-ra váltás esetén készülj a szopacsra a légtelenítés során...
Javaslom a M8120-at, ha pedig nagyobb a keret akkor válthatsz Magura eSTOP-ra is, itt szintén minerális az olaj, maradhatnak a Shimi fékvezetékek, ami rengeteg munkát megspórol:
Plusz ha már lúd, legyen kövér, lehetnek a tárcsák is Magurák:
[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
Van itt e-bike topik is A bbtopiknak hála fél éve sikerült lecsapni egy GIANT Trance X E+ 2 elektromos kerékpárra. A haverom ajánlására vettem, azt se tudtam mik a paraméterek ( fék, váz, villa, semmit nem ismertem ). Most se nagyon, csak használom
Novemberben megvenni... fagyos és saras tekeréseken vagyunk már túl a géppel. De nagyon tetszik! A Kelet-Mecsekben használom legtöbbet. 1000 km körül járok vele.Gyári beállítások
Support-Torque-Launch
ECO 75w-85Nm-3 ( ezt módosítottam 50w-70Nm-re, de éppen csak segít valamit )
Tour 125w-85Nm-3 ( ezt pedig csökkentettem 100w-85Nm-re )
Active 175w-85Nm-3
Sport 250w-85Nm-3
Power 400w-85Nm-7 (max.)A módosításokkal a hatótáv 65-70 km körül van 1000m szintkülönbséggel. Ki lehet pörgetni mínuszban max. rásegítéssel 45 km alatt is a 625Wh akkut, de próbálok spórolósan menni. tervezek venni egy 800-as akkut mellé.
Gurulásnál eco, viszont felfelé szeretem lőni neki legtöbbször Active móddal.
Teszteltem az 50w eco módot is, de ott majdnem annyit tekertem izomból, mintha sima montival mentem volna 60 km 1400m szintnél még maradt benne 25%, de ez nem e-bike volt, inkább edzés.
Cseréltem hátsó tengelyt is, így babakocsi utánfutó is ráköthető. Vasárnap viszem a lányokat is, de csak betonon. A gumit nyírja, de megéri nekik az élmény! Majd lesz új Maxxis Assegai és a Director...
Lámpa volt kritikus, mert a futásból használt 1000lu fejlámpa nem volt elég. Épp 2 hete teszteltem egy 5 ledes + 3 ledes lámpát egyszerre. Na azzal végre láttam hajnalban
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
Az M8120 szettként (fékkarok, vezetékek, malacok, betétek) 260 erzsi körül mozog, esetleg próbálj csak karokat és malacokat venni, mivel a mostani vezetékeid maradhatnak, akár még olcsóbb is lehet így külön-külön...
Amúgy amiket linkeltem Magurákat tárcsákkal együtt nagyjából 260 erzsi...Érdekességként megosztom, mindkét ebájkomon hybrid fékrendszer van, Shimano fékkarok és Magura eStop malacok, a fentebb linkelt Magura tárcsák, szval ShiGura, nem lehet őket eleget dicsérni...
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7743 üzenetére
Úgy tűnik te sokkal tájékozottabb vagy nálam! Köszi az infókat!
A RE már az enyémen is így működik! Mármint, h először arról megy a bringa, csak utána meríti a fő akkut.
A 34-es Fox érdekes kérdés, nekem az előző két bringám azzal volt szerelve. Igazából mindenre elég volt nekem. A kisebb súly miatt simán visszaváltanék rá, rendelés előtt sokat agyaltam rajta, h az azzal szerelt változatot vegyem. Csak azon a bringán pár másik alkatrész már a "túl könnyű" kategóriába tartozik (az én súlyomhoz).
Szerk.: Plusz eddig nem sikerült beállítani a 36-os Fox-ot, az előző kettővel nem szívtam ennyit.
hdman: Én súlycsökkentés céljából most szereltettem le az új bringámról egy M6120-as szettet. Féláron (40k) hagytam ott a szerelőnél, jól jártál volna vele. De a lényeg: elolvastam pár tesztet, nagyon jó féknek tartják!
LanyUs: Szép bringa, gratula!
[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
válasz pècsimunkás #7759 üzenetére
A futás végett elég sok fejlámpám van ( 150lm->1000lm). Bringára annyiban jók, hogy látom a kanyart ahová beveretek + látom a vadak csillogó szempárjait ( ööö attól azért be tudok hirtelen kullantani ) Első körben a szélesebb volt csak fent ( a papír szerint 6000lm, de a felét tuti tudja ), de valami hiányzott. Lehet már gyengül a szemem is, de a kátyúk miatt mindenképpen tesztelni akartam a kisebbik lámpával együtt. A kicsi ad még egy fehérebb kontrasztot, amivel tűélesen látszik a keresztbe álló faág, kő stb.
Általában a hajnali szobabringát váltotta az e-bike menet.
-7-ben is még voltam olyan elvetemült, hogy kimentem Legalább nem volt sár, cserébe sz.rrá fagytam
Most azért jön a barátibb hajnal! Fény és meleg Végre
Ja és rendeltem egy 2032-es elemmel működő kürtöt is. Bal oldalra szerelem fel, mert sokszor csak az utolsó pillanatban ugrottak el a vadak hiába kiabáltam nekik. -
Runner_fxr
Ármester
Szerintem a többséget is érdekli a szervizelhetőség, csak megbíznak a kereskedőkben. Amikor ott egy nagy, puccos bolt, ahol fel van tüntetve, hogy hivatalos Bosch, Shimano stb e-bike szerviz, akkor fel sem merül, hogy ne tudnának hozzányúlni a motorhoz. És nincs nagy dobra verve, hogy amúgy a motort csak szoftver frissíteni tudják. És sok helyen ezt eljátsszák a kereskedők a telókkal, meg minden mással is, nem említik meg a kötelező karbantartásokat, mert hamar kiderülne, hogy egy felsőkategóriás bringára évente rá lehet locsolni akár 250-300K-t. Persze ahol korrektek és jó a szervizük is, ott más a helyzet, de aki csak eladni akar, ott a vásárló nincs rendesen tájékoztatva.
Én azt gondolom, hogy ha visszaesik a forgalom, márpedig jelen gazdasági helyzetben erre nyugaton is megvan minden esély, akkor majd előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság és a garancia. Most annyi e-bike fogy, hogy nincsenek rákényszerítve a gyártók, hogy javítható motorokat gyártsanak, de ez még változhat.
#7748 f4lcon
Tudom, már anno én is kérdeztem a Vargányát, 50 ezer km-t elmegy és nem lehet megbontani, mert leszakad a nyomatékszenzor az alaplapról, ez volt a válasz. Ezért is szeretem jobban a Bosch-t, mert azt legalább lehet szerelni, bár az sem egy sétagalopp.Az autó fényszórós példa szerintem ott sántít, hogy egy fényszóró hiába csúcs technika, hiába drága, egy drága autó összértékéhez képest nem akkora tétel. Soknak hangzik az 1-1,5 milliós fényszóró, de ha ez egy 40-50-80 milliós autóba van, ahhoz mérten nem nagy tétel. Míg veszel egy 1 milliós trekkinget, amiből a motor 350-400K, akkor az úgy már más. Ez kb olyan mintha vennél egy autót és a komplett motorját eldobhatóra terveznék, megdöglik egy szivattyú vagy szíj és vehetsz új motort.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
Nekem ilyen lámpám van: [link]
Nem rossz ez sem, bár eddig ritkán használtam.
Meg a biciklit is .
Október óta 300 km ment bele.
Mondjuk közbe jött betegsèg, szabadság, rossz idő...Ma reggel megyek melózni vele először, meg pènteken is bicóval megyek- holnap ünnepnap-, majd mostantól el kezdem gyjtögetni a kilomètereket.
Hètvègètől lesznek hosszabb túráim is.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
LanyUs
senior tag
válasz pècsimunkás #7762 üzenetére
Ez a lámpa is beválhat! Az amit én használok azért előnyös még, mert szélesen szórja a fényt. Jó dolog ha az oldalról közeledő élőlények és dolgok mielőbb látszanak. A fejlámpám Sofirn hs20 [link] Bringa esetén csak a távolsági ledet kapcsolom be magas üzemmódba, de extra biztonságot ad, hogy azonnal észlelem a dolgokat a fejem forgatásával is. Futásnál mindkettő ledet kapcsolom magas módban, úgy 60 percet üzemel 18650-el, van nálam csere.
Közel 1000km után már megszoktam a fékeket és a gumik tapadási pontját és elég sokszor "bólint" a bringa 25-nél. Sokkal praktikusabb lenne ( ha jól tudom ) az Amerikában használt 20mph.
Sárban eddig csak kétszer akadtam el, amikor feltelt a váz és a kerék között, akkor a hátamon vittem ki a tisztább részre. Erőnléti edzésnek kiváló
Biztos ismered a Dobogó, Cigányhegyi-kilátó, Zengő kilátó, Püspökszentlászló arrafelé szoktam tekeregni.
A tubeless jól teszi a dolgát, vadrózsa tüskéket, drót darabokat, szegeket húzok ki a gumiból, de általában néhány másodperc alatt "foltoz". -
pècsimunkás
addikt
Sokat autóztam a Mecsekben, e- bike- al valószínűleg nem megyek arrafelé. Legalábbis nem mostanában. Kihoztam Nèmetorszagba.
Otthonra vettem egy sima montit, de csak pár kilomèterre használom, nagyobb túrát nem tervezek vele .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Friczy
senior tag
Tárgytalan, meglett ...
[ Szerkesztve ]
-
scope2007
addikt
szevasztok!
Tervezgetem az első ebike-om vásárlását.
Első kiszemeltem egy GAS GAS lenne:
[link]elsőre nagyon tetszik a keró, és mivel most kell szereltetnem vonóhorgot a kocsira és hozzá szállítót is, ezért ilyesmi összeg lenne a végső határ.
Valaki véleményezné? kösziCUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7761 üzenetére
Ezzel az érték anyánnyal megfogtad a lényeget. Különböző értékű bringákat különböző budget-ből élő és brinát vásárló emberek vesznek. Így bringánál is, aki már 4-5 millás ebike-ot vesz, őt azért annyira nem vágja hanyatt mondjuk egy 350k-s motor csere költsége csak az érdekli, hogy menjen és üthesse tovább minél hamarabb.
Végülis az éves felfüggesztés nagy szervizekből is összejön annyi költség pár év alatt, mint egy motor ára. Mindehez hozzájön mondjuk még a gumi téma, amiből a hátsót évente simán lerúgja az ember és 25-30k 1 db új, de az első se megy el többet feltétlen 2 szezonnál. Ezek között egy motor ára simán meg tud bújni különösebb feltűnés élkül. -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7758 üzenetére
Mióta a bringákat keményebben használják, már ott tartunk, hogy a fox 34-et az XC versenyzők használják és max downcountry bringákra való. A 36 a trail és a 38 az enduro.
Egy terepen használt 13-14kg-os analóg trail bicóra se tennék fox34-et, nemhogy egy tőle nehezebb eibke-ra. Pesze ez felhasználás és a rider tudásától is erősen függ. -
őstag
válasz sebgutkopf #7769 üzenetére
egy kb 20 kilós karbon Cube merev ebike-om van, 34 StepCast-al
azért nem annyira para, itthon nem a villa a szűk keresztmetszet, hanem a terep és a tudásom[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
lacos001
senior tag
válasz lacos001 #7698 üzenetére
Feltettem új kazettát de hülye név... és a láncot is.
A láncokban van ekkora különbség?
KMC x10 vs KMC e10 [kép] Nyilván, a már 6230km megviselte.1 szemmel rövidebbre nyestem az újat.
Nem feszül, nem érezhető semmi tekerésnél/váltásnál sem. Nagy gond e ez?
persze, ha butaság, akkor van még..[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
Tapasztalat: átnéztük a gépet, a láncmérő 0,6%-os nyúlást mutatott ( lánc: KMC e.12 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized ). A barátom szerint 0,5-nél csere. Már így is határeset, mert a legtöbbször használt 25 km/h-hoz 4-es kör elkezdett kopni a nyúlt lánchoz ( Shimano CS-M6100-12, 10-51T, 12-speed ). Az újjal ritkán, de erős terhelésre meg tud ugrani.
Mentem ma egy 2 órás 50 km-ert hajnalban 1000 szinttel terepen ( egyszer csinálta csak ).
Pedig váltáskor tehermentesítem ( nem tekerek erősen közben ), egy ilyen rodeó után azonnal leveretem sima slaggal ( nem magasnyomás ) a bringát és a láncot, majd ronggyal a láncot megtisztítom és teflonos olajat teszek rá [link] , utána pedig letörlöm a felesleget + a vegyes terep miatt használom szinte az összes fokozatot. Rásegítés is 50w-175w között általában a 400w-ból. Nem tudom tehetnék-e a többet? Vagy ezek 900-1000 km-ert bírnak és kuka?[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
A mai napon volt alkalmam egy e-bike tesztnap keretén belül kipróbálni ezt a gépet:
Nagyon meggyőző volt, ez a CX Race nem semmi...
A konfigról néhány címszó: CX Race motor, 750-es, szerszám nélkül könnyen kivehető akkumulátor, 180/170 rugóút, alu váz enduro geoval, 29-es kerekek elöl/hátul, XT váltás és fékek , mini remote és KIOX 300 egyszerre... szval nagyon fájintos gép, és ami a legfontosabb, az árával sem szaladt meg túlságosan a cerka, 8000 erzsi alatt ki lehet fogni...
-
ReFleXx
addikt
[link] Haverom keres fully eMTB-t ebben az arkategoriaban, ez a Giant mennyire ajanlott kerekpar ezzel a felszereltseggel es aron?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
sebgutkopf
őstag
Természtesen kategóriájában igaz az, amit írtam. Egy hátul is 140mm-t mozgó gép, amit rendes trail bringaként használnak, annakl ha jön a sziklakert, akkor azon megy át, ha jön egy 6-8m-es ugró, akkor azt teljesítik, ha gyökeres a trail, akkor azon rombol át és közben a fék felől is kap terhelést, tehát torziós hatás is éri bőven a villát. Erre a célra, a fox34 az fogpiszkáló egy 20kg-os bringán.
Ellenben egy merev bringával, ami a te eseted ilyen helykre eleve nem valószínű, hogy kimész, mert nem arra lett tervezve és nem is arra vetted, nálad teljesen rendben van, egy nagyobb villa csak nehezebb és fölöslegesen drágább lenne csak. -
sebgutkopf
őstag
Ebike-al a normál láncoktól ne várt jötteb 900-1000km-nél, ez a realitás, mivel ez a hajtás eleve rásegítés nélküli bringákra lett tervezve, ez esetben a hajtás megugrasa pedig azt is mutatja, hogy a sort is megette ez alatt az 1000km alatt. Ebike-al a láncot jóval gyakrabban kell mérni.
Ettől jobb élettartamot a spéci kemény és kopásálló bevonatos láncokkal és sorokkal lehet elérni, vagy egy eleve ebike-ra tervezett hajtáslánccal. Ez utóbbinál a shimanonak a cues 11s rendszere az, aminél vastagabb mind a lánc mind a sor, vagy a sram-nál a T-Type transmission system, amik már a tervező asztalon ebike kompatibilisnek készültek. A kettő közül a shimano képviseli a könnyen megfizethető árkategóriát, míg a sram a csúcs termék színében tetszeleg ahhoz tartozó árcédulával, súllyal és technikai megoldásokkal.Mit tehetnél többet: Ha elég sűrűn nézed a láncot és 0,5-nél cserélded, akkor jó eséllyel több láncot is el tud vinni egy sor. Viszont akkor a láncod lehet már csak 700km-t fog bírni (érdemes lehet magasabb polcos láncot nézni), de egy lánccsere csak olcsóbb mint a sor.
-
sebgutkopf
őstag
Ebben az árkategóriában már elég nagy a választék és sok gyártó kínál nagyon jó gépeket, mondhatni itt a Focus a meglepő, hogy ilyen magasra mert lőni ezzel a második generációs sam2-vel.
Ennek ha jól emlékszem a gyengéje a kolléga által említett bumszili közöprész, ami kiáll és gyakran akadnak vele, így a burkolat vagy épp az akku rögzítés gyakran sérül és törik.
Egyébként meg egy frankó hosszú rugóutas robmoló, ezt a burkolat dolgot kéne valahogy orvosolniuk csak. -
sebgutkopf
őstag
válasz ReFleXx #7775 üzenetére
Egyáltalán mire akarja használni?
A stance az a rövid rugóutas hosszú hátsó háromszöggel szerelt erdei kirándulós fully a Giant-nél. Csak, hogy először a kategóriát kéne tisztázni.A linkelt moondraker pedig már egy egészen más játékszer, sokkal komolyabb terepképességekkel, de az már nem túra gép.
-
pècsimunkás
addikt
válasz sebgutkopf #7777 üzenetére
Ez milyen szerinted?
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sziasztok!
Nem tudom foglalkoztok-e ilyesmivel, egyelőre érdeklődés szintjén kérdezném, hogy létezik-e 25km/h fölé rásegítő elektromos kerékpár, ami nem ilyen sárdagasztó, hanem inkább ilyen trekking/félországúti holmi, ami nem jön zavarba a földúttól, de eredendően aszfaltbetyár.
Munkába járáshoz kéne, hogy azért viszonylag tempó is legyen, de lehetőség szerint ne úgy szálljak le a lórol, hogy facsarni lehessen a pólómat, mert utána még le kéne húzni 10 órát mindenféle fürdési/zuhanyzási lehetőség nélkül...
Szóval nem tudom van-e ilyen egyáltalán, mert ahogy én láttam, az erősebb cuccok mind ilyen DH meg hasonló hegykettyintő kategória a méretek miatt.
Előre is köszönöm.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
őstag
válasz TESCO-Zsömle #7782 üzenetére
a kategória, amit keresel az az S-Pedelec
45 km/h-ig segít rá“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz TESCO-Zsömle #7784 üzenetére
szürke zóna, a mostani KRESZ frissítés fogja szabályozni majd
elméletben igen, biztosítás kell rá meg motoros bukósisak (ECE 22.05) illetve jogosítvány
a gyakorlatban azonban szinte semmi nem különbözteti meg őket egy sima ebike-tól (csak a féklámpás tárcsafékkar, mg a féklámpa) ha érted hova akarok kilyukadni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ja, valahol ma belefutottam abba a metszetábrába, hogy hány KG fölött/alatt mekkora sebességgel, stb. Mondjuk nyilván ez is olyan, hogy egy pedelec-hez erősnek érzi az ember a fullos motor-bukót, mert rásegítés ide vagy oda, azért azt be is kell forgatni, hogy egy szinten legyél egy rendes SMKP-ral, 30 környékén meg rád rohad, amit arra terveztek, hogy 50-130-al menj.
Biztosítás nekem nem gáz, sima bicóra is fizetném, ha kapnék érte valamit cserébe.
Viszont megint a dilemma, hogy annyi pénzért, amennyibe egy ilyen csoda kerül, már kapok egy szalonúj 250-es motort is jogsival együtt.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
őstag
válasz TESCO-Zsömle #7787 üzenetére
de a motoron nincs testmozgás
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Friczy
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #7787 üzenetére
Az nem teljesen ugyanaz, az az ábra arról szól, hogy milyen járműfajtákra kötelező a biztosítás. Ebbe már bekerültek a rollerek is (súly- és sebességfüggő). MIndenesetre várhatóan hasonló lesz a járműkategória-besorolás is.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Viszont ahogy látom, abban az ábrában a pedelec fixen ki van véve ebből a súly/sebesség dologból és szépen oda van tolva az emberi erőfel hajtott rollerek és biciklik közé, a közös halmazban pedig csak olyan járművek vannak, amik emberi erő befektetése nélkül is képesek a haladásra, szóval nem tudom, hogy akkor most mi van.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
sebgutkopf
őstag
válasz pècsimunkás #7781 üzenetére
Egy nagyon belépő kategóriás XC felhasználásra szánt 80/100mm rugóutas villa, talán már nem is gyártják.
Ha nincs vele kontrét bajod, vagy nem érzed valamilyen tudásbeli hiányát, akkor használd, csak akkor cseréld, ha tényleg többet, vagy mást (más minőségű rugózást, csillapítást, merevséget) szeretnél a felfüggesztéstől. -
pècsimunkás
addikt
válasz sebgutkopf #7792 üzenetére
Köszi a választ, csak kíváncsi voltam.
Napi felhasználásra teljesen jó.
Voltam vele extrèm terepen is, nem èreztem hogy gond lenne vele.
1x-2x eszembe jutott, hogy jobb lett volna összteleszkópos bringát venni, de alapvetően aszfalton használom, úgyhogy mindegy.
Meg amikor megláttam a bringámat, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem, mert nagyon megtetszett!
Szerelem volt első látásra!Ha nyúlik a lánc, azt honnan lehet tudni? Hogy lehet èszrevenni?
Öcsèmmel nèztük, olyan mintha laza lenne kicsit, de menet közben nem veszek èszre semmit.
Meg talán lehetne feszíteni rajta kicsit, de amíg minden ok, addig nem akarom piszkálni.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Friczy
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #7791 üzenetére
Pedelecnél 25 km/h a határ. Afelett SMKP.
-
yle_greg
tag
válasz TESCO-Zsömle #7782 üzenetére
Nezz ra a PVY Z20 -ra, azt par masoderc alatt be lehet allitani, hogy 32 km/h sebessegig segitsen ra.
Ez egy osszehajthato, 20 collos kerekekkel szerelt bicaj, de magas embereknek is jo, mert boven kihuzhato az ules. Tereptol nem ilyed meg, de nem hatalmas nagy turakra valo. Munkaba jarasra viszont szerintem jo lehet.
Ja, es nincs elszallva az ara.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Muton
addikt
Sziasztok!
Szeretnék venni egy e-bikot, de eddig nem foglalkoztam a témával, lenne pár kérdésem, remélem tudtok segíteni:
- vízállóak? eső, vagy ha beborulok egy patakba, akkor kibírja, vagy kuka az egész?
- 120 kg-hoz gondolom valami nagyobb nyomatékos motor kellene 75+ ?
- ha nincs gyárilag lámpa a biciklin, de a rásegítés kapcsolón lenne lehetőség, akkor utólag is rá lehet építeni, nem kell szoftveres trükközés?
- gyakran megadják a fordulatszámát a motornak. Ez miért fontos?
- ha lemerül az akku, akkor csak egy nehéz bicajként viselkedik onnantól, vagy folyamatosan lesz tekerési ellenállása?
Előre is köszi!Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
nagyúr
Kérdés a szakikhoz: van valamilyen hozzávetőleges számunk, hogy pl. egy Bosch Gen4 motor milyen hatásfokkal üzemel?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
őstag
attól függ milyen rendszert veszel, de ha feltételezhetjük, hogy egy nevesebb gyártótól való középmotoros rendszert (Bosch, Shimano, Brose, Panasonic, Yamaha esetleg Bafang) akor
- igen, vízálló a rendszer, ha megázol vele az még nem para, de azért ha bele borítod a patakba, és teljesen elmerül akkor nem árt kiszárítani egyes alkatrészeket (főleg kijelző)
- 120kg-hoz nem szükséges nagy nyomaték, egy 1,2-es Opel Corsa-ban sincs sokal több és az 800 kiló
- ez a kerékpár gyártójától függ, hogy engedélyezi-e. Shimano-t és Bosch-t egyszerű szoftverfrissítéssel lehet lámpa kompatibilissé tenni, de otthon nem fogod megcsinálni (hozzáférés hiányában)
- nem fontos
- a jobbaknak kevés van, a sok kínainak meg sok ellenállása. ellenállás nélkül csak a Fazua működik, az is úgy, hogy kiveszed az akkut“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
Most erről eszembe jutott a kérdés, hogy hátsó agymotoros gépnél mi történik, ha lemerül az akksi? Mert a gurulás világos, ott gondolom vagy semmi különbség nem lesz egy sima bicóhoz képest, vagy nem tudom, de hajtásnál?
FSA rendszer, ez itt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs