- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz yle_greg #7349 üzenetére
U-lakat 10mm, de inkább 12mm kengyelátmérővel (Kryptonite, Abus), hajtogatósból az Abus Bordo volt régebben az etalon.
Láncosból szintén 10mm láncszem átmérő kéne, külön lakattal, nem integrált zárral. De az már 4-5kg, cipelni nem éri meg.Ilyen védelem mellett bejön az is, hogy nem lesz mindegy mihez zársz, mert egyszerűen tereptárgyastól viszik el, ha kitörhető, fűrészelhető.
Anno a Criticalmass fórumon volt olyan pórul járt, akinek a vázát fűrészelték el, hogy az ahhoz zárt másikat vigyék el. -2 bringa...
-
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Első körben mondjuk felejtsd el az aliexpresst. Az a lakat, ami ér is valamit, drága. Cserébe ad némi esélyt, hogy megmarad a biciklid. Kivéve, ha kimondottan azt nézték ki maguknak, mert akkor úgyis elviszik. De random tolvaj nem egy abus fold-locknak, vagy U-lakatnak fog nekiállni, hanem a kínai szemetekkel lezárt vackoknak. És neki nem kell hozzá 3 perc, de 1,5 sem, hogy azokat a szarokat elvágja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Vesa
veterán
válasz parandroid #7353 üzenetére
+1
Erre nem szabad sajnálni a pénzt, ha már egy értékes bringáról van szó. Nekem is sokkoló volt az árcédula az Abus 6000KA-ra, de úgy gondolom, ezen már nem érdemes spórolni. + GPS nyomkövető a "motorba" integrálva, illetve BikeSafe reg. Ha ennek ellenére elviszik, akkor egészségükre, többet nem lehet tenni.A tudomány a valóság költészete!
-
fungi
aktív tag
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Ha muszáj lerakni, akkor érdemes 2 zárral operálni, én egy vastag láncot és egy U-lakatot használok, /jobbfajta Abus cuccok,/ és stabil tárgyhoz kötni, a neten vannak videók, hogyan érdemes. A profi így is elviszi ha az kell neki, a random tolvaj talán nem. Drága az e-bike, én nem nagyon hagyom ott sehol ha nem muszáj. De biztos környék kérdése is, itt Pesten érdemes vigyázni. Lányom analóg biciklije lépcsőházban korláthoz volt zárva, simán elvitték.
-
Ami még kimaradt, az a biztosítás, ahol elérhető. No meg ha olyan bicikli, amire érdemes. Nyilván valami házi barkács bafang szörnyre nem éri meg. De ott meg az a tolvaj büntetése, hogy neki kell vele tovább szívnia.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Én mindegyik bringához Abus Bordo lakatot használok, többféle verziója van, általában elég a 90 cm hosszú, de mivel a fekvőbringát nehezebb lakatolni, azon 120-ast használok (ez itt offtopic persze). Az ebike-hoz olyat vettem, ami egy riasztóval van egybeépítve.
[link]
Eddig még egyiket se vitték el, remélem, így is marad. -
KrAt
veterán
Sziasztok!
Van egy jelenleg is használt, számomra közel tökéletes bringám (Kross Level 29" 23-as vázzal), amit (ismét nekiveselkeve) szeretnék ellátni egy középmotorral
Amit kinéztem itteni tapasztalatok alapján, az egy Bafang középmotor lenne, kijelző igazából mindegy, még nem néztem ki, akksi szintén még kitalálás kérdése.
Amiben nem tudok egyelőre dönteni, az a motor teljesítménye.
Alapból aszfalton és "erdei túrázásra" használom, az előbbire gondoltam, hogy lehet bevetném sportolási célokkal is munkába járásra, de az ~30km, azt nem tekerném le rásegítés nélkül adott esetben
Az átépítés egyik fő "oka", hogy imádom a technikát, és az elektromos hajtást, szóval tetszene az átalakítás. Emellett használnám az előnyeit, ha már van
Ez alapján a rásegítés okán a 250W 36V-os verziót néztem elsőre, de nem tudom, elég-e, illetve ha nagyobbat nézek, akkor annak lesz-e hátránya az árán kívül.
Ti mit mondanátok rá?
-
nagyúr
Az első kérdés ilyenkor mindig az, hogy szabályos kerékpárként akarod megtartani a motorosított gépet, vagy valami erősebbet szeretnél.
Az első esetben a teljesítmény max. 300W (más EU-országokban 250W), a rásegítést 25 km/h felett el kell vegye, és nem lehet rajta gázkar. Ez így elvileg rendőrbarát.
A második esetben a teljesítmény max 4kW, a rásegítést 45 km/h felett el kell vegye, és a gázkar is OK. Ez így a segédmotoros kerékpár kategóriába fér bele, de nem lesz automatikusan SMKP - le is kell vizsgáztatni hozzá. Hivatalosan.
Ha a 4kW vagy a 45 km/h nem elég, akkor nem tudomAmúgy a 25 km/h korláthoz gond nélkül elég a 250W-os motor.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
KrAt
veterán
Köszi a gondolatokat!
A legalitás fontos, de az út szélén félreállítva félek, teljesen mindegy, hogy 250 vagy 350W a motor (illetve van kétkerekűm, amiben 80kW lakozik )
Gázkar nem szükséges, valószínűleg fel sem rakom, nem robogót akarok csinálni belőle.
Ami jó lenne, az a 25 km/h feletti rásegítés, annyit önerőből is tekerek, nyilván nem akarok rallizni az úton a kocsik között, de jobb pillanataimban egyenes úton azért a 30-35km/h nem ártana És itt el is értünk a legalitáshoz, tudom, ez nem szabályos (ez veszélyes!!), de talán itt ébred a gondolat a 250W feletti kérdéskörben. És itt vesztem el
-
nagyúr
A 250W a folyamatosan leadott teljesítmény, ebben simán vannak 500-600W-os tüskék is. Nekem s-pedelecem van, abban is 250W-os a motor, úgyhogy maga a névleges teljesítmény elégséges - persze az én gépem erre van tervezve, és a motor úgy van paraméterezve, hogy ezt ki tudja szolgálni. A nehézség ebben az, hogy a konkrét motor ismerete nélkül nehéz megmondani, mennyire lesz jó 25 km/h felett - de eddig még nemigen hallottam ilyesmire panaszkodni senkit.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat és a jó tanácsokat a zár / lánc / lakat témában, megszívlelem őket.
Úgy látom, hogy ez is egy olyan dolog, hogy vagy olcsó, vagy kényelmes, vagy biztonságos, egyszerre a három esélytelen. Esetleg kettő részben elérhető, ha ügyes az ember.Most úgy látom, hogy elsősorban kelleni fog egy lánc, amivel a különféle tereptárgyakhoz tudom rögzíteni a biciklit, és ez nem lehet vékony, mert annak még elrettentő ereje sincs. Ergo vastag és nehéz kell, és nem lehet noname, mert az jó eséllyel csak egy sárgahorganyzott lágyvas lesz és nem pedig edzett acél.
A lánchoz kell egy rendes lakat. Ez lehet egy nagy U lakat, amivel mindjárt egy kereket vagy akármi mást rögzíthetek, vagy egy kis pánt nélküli tömb lakat, azt elég macerás leütni.
Valamint kell egy hosszabb sodrony, vagy ilyen hajtogatható vas, hogy az alkatrészeket, a kerekeket is fel lehessen fűzni.
És ehhez még hozzájöhet egy védelmi réteg, egy riasztó, ami vagy a lakatba integrált, vagy külön felrakható.Ez alsó hangon is sokba fog kerülni. A fentebb Friczy által írt Abus 6000A riasztós hajtogatható lakat mindezt együtt tudja, de az nagyságrendileg 50 ezer forint. Ez azért már tétel, na. Viszont a kilók és a pénz spórolásával csak tolvajoknak teszek jót. Be kéne szereznem egy komodói varánuszt, annak már a harapása is mérgező, és nem hagy maga után szemtanút. Hozzákötöm a bringához, és... megyek gyalog. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz DigitXT #7362 üzenetére
Igazából az a trükk benne, hogy amikor folyamatosan tekersz mondjuk 40-es tempóban, akkor sem folyamatosan adja le a motor a teljesítményt, hanem változóan attól függően, hogy éppen melyik részén van a pedál a 360-os körének. Egy körben két fajsúlyos nyomáspont van (lábanként / pedálonként egy), így 4-5 tizedmásodpercenként kell neki sokat beletenni, viszont az nem hosszabb 1-2 tizednél. A kijelzőm meg tudja jeleníteni a pillanatnyi leadott teljesítményt, egyszer néztem, amikor 35-40 között nyomtam Tour fokozatban, jellemzően 50-150W között mutatott, viszont amikor pont a "nyomást" mintavételezte, akkor felment 400-450W-ra. Ha ennek lehet hinni, az biztosan kevesebb, mint átlagosan 250.
#7363 KrAt: sajnos ehhez nem elég a motor típusa meg a műszaki adatok, személyes tapasztalattal leszel csak okosabb. Azt viszont nézd meg, hogy a motor maga le van-e szabályozva.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
Javitsatok ki ha tevedek, de szerintem a 250 es az 500 Wattos motor kozott nincs nagy kulonbseg amig 250 Wh teljesitmenykenyszer alatt terheled. Ok, mas a merete es a sulya, es a nagyobbnak talan nagyobb a gorduloellenallasa, de ezek szerintem elhanyagolhatoak. Viszont amikor jon egy meredek enelkedo, akkor a 250-es mar nem eleg, ellenben az 500-as felvisz. Szerintem ez a nagy plane benne.
Ok, vegsebessegben is biztosan tobbet tud, de ez nekem nem szempont.
Ha hulyeseget irtam tenyleg javitsatok ki, mert meg nagyon kibicnek erzem magam ezen a teren.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
KrAt
veterán
Erre jutottam én is, hogy a számok sokat nem mondanak, majd nézegetek review-kat.
Amire egyébként elterelődtem, az a Tongsheng nyomatékszenzoros motorja, 350 vagy 500W-ban, 48V-os feszültséggel (így jobb is, mert kisebb áramok szaladgálnak), szerintem ez marad az irány
Csak azt nem értem, miért olcsóbb, mint a Bafang pedálszenzoros ugyanilyenje. Pedig (szerintem) a nyomatékszenzor jobb. -
nagyúr
válasz yle_greg #7367 üzenetére
Ez a pedálszenzoros megoldásra kb. igaz lehet (elméletben, kiterjedt gyakorlati tapasztalat híján mondom), viszont a nyomatékszenzor esetében más a felállás. Ott a rendszer ahhoz mérten adja a nyomatékot, hogy Te mennyire nyomod a pedált - ez ugyanúgy igaz síkon, mint emelkedőn. Miután a hozzáadott erő nem folyamatos (pont ettől van olyan természetes érzése a nyomatékszenzoros bringának), a 250W-os motor gond nélkül oda tud neked pakolni 350-400W-okat a kritikus pillanatokban, és azért az már fél lóerő. Ha jó erőben vagy, és Turbo fokozatban akarod használni a gépet, akkor vszleg egy idő után nem fogja tudni a 250W-os keretből kigazdálkodni a 600-800W-os löketeket - egy 25 km/h-ra korlátozott bringa viszont sztem előbb fog a sebesség miatt lekorlátozni, mint a teljesítményleadás miatt.
#7368 KrAt: lehet, hogy csak annyi a titok, hogy a Bafangnak ismertebb neve van, és ezért többet tudnak érte kérni. A Tongshengről is jókat olvastam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
5leteseN
aktív tag
Egész ötletes átépítő "kit"-et találtam, előnyökkel és hátrányokkal(ahogy szokott lenni):
A szokásosnál jobban kopik a meghajtott keréken a gumi, nem tudom mennyire. Ha valakit szintén érdekel, nézzen rá egy külföldi fórumra, hátha van erről bejegyzés.
A magyar (sokkal korábbi) előd után talán az eDongó lenne a jó magyar név neki!
Ha volt már, akkor: "Bocsi"...
Nem néztem át a teljes fórumot.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Sziasztok!
Visszaolvastam, de nem teljesen tiszta a kép, segítsetek, pls! Shimano motoros bringákat nézek, az egyik 2023-as modell EP801-RS motorral, a másik 2022-es, EP8-RS motorral. A zörgésen kívül van más hátránya is a korábbi modellnek? Szerintetek érdemesebb az újabban venni (nyilván drágábban), vagy nincs nagy különbség és OK a régebbi is?!
-
őstag
válasz bulikavagyok #7372 üzenetére
az EP801 az peak 600w a régebbi EP8 az peak 500w
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7374 üzenetére
A 801-nek a csúcs teljesítményen kívül teljesen továbbfejlesztett a nyomaték karakterisztika görbéje. Értsd: alacsonyabb pedálfordulat esetén jóval erősebb a motor. Míg az ep800 az 70-80 pedálütem között van ereje teljében, addig az újabb 801 ettől szélesebb tartományban erős főleg lefelé, ami technikás helyeken is jól tud jönni ahol nincs hely pörgetni. Talán az új karakterisztika legjobb demója az, hogy a 801-el 2023-ban már power stage-et nyertek az EDR-E szériában a Yeti 160E-vel, ímg a korábbival erre semmi esély se volt.
Ezen kívül elvileg gurulás közben kevésbé zörög.Nekem a bringámban évjáratából adódóan az ep800 van, megvagyok vele nem sírok, de nyilván nem sértődnék meg, ha kapnék helyette az újabból.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7375 üzenetére
Köszönöm, ezzel sokat segítettél! Közben rájöttem, h a régebbi motorral szerelt bringa nem 22-es, hanem 21-es modell. Nagyon furcsa, h ilyen hosszú időre készleten ragadt. Ettől függetlenül hajlok rá, h azt válasszam, mert sokkal magasabb felszereltségű és ugyanannyiba kerül.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7375 üzenetére
Ettől függetlenül sajnos továbbra is akad gond a Shimano-val, főleg megmagyarázhatatlan kommunikációs gondok. Amúgy hiába is kapnál EP801-es motort, az EP800 helyére bár beszerelhető, semmivel nem kompatibilis. Megoldották ezek a huncut japán mérnökök.
#7372 bulikavagyok
A Shimano RS motorok szoftveresen vissza vannak fogva, emlékeim szerint 60Nm-re, hogy a fogyasztásuk csökkenjen és a kisebb akkukkal nagyobb hatótáv legyen elérhető. Orbea Rise-ban vannak ilyen motorok. Ebből a szempontból majdnem mindegy, hogy EP800RS vagy 801RS.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7377 üzenetére
Köszi neked is! Igen, az Orbeákat nézem! Most nagyon jó áron mennek a 22-es és a 23-as modellek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7377 üzenetére
Ennek én is utána jártam, más az energia managemenet ezért a 801-hez kell a BM-EN801-B vagy vele azonos generációs akku felfogató és persze az azonos méretű és kapacitású, de gondolom 1 chip-ben szintén eltérő új BT-EN806 akku.
Működő rendszer esetén egyértelműen nem éri meg a két legdrágább alkotóelemet cserélni, max ha beadja a kulcsut valami, akkor lehet rajta gondolkozni.Szoftver téren mindig találnak valamit, amire lehet valami bugfix-et kiadni. A hetekben jött ki új bixfix fw a bekapcsológombomra, meg a kormányon lévő módválasztó gombra. Ezeken az egy bites dolgokon mit lehet elrontani, ami javítani kell... nehezen értem
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7377 üzenetére
A bringás topikban már érdeklődtem, de lehet, h tőled gyorsabban választ kapok...
RD-M8150-es váltóról mi a véleményed? Megbízhatóság, tartósság, fenntartási költségek, stb. Szerinted vállalható vagy inkább maradjak a hagyományos XT-nél?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7378 üzenetére
Szerintem válaszd a Wild-ot, Bosch rendszerrel. Nem gondolom, hogy túl sok minden szólna a Rise mellett.
Őszintén szólva nincs tapasztalatom M8150-es XT-vel. A sima mechanikus M8100-ast használtam, azzal semmi bajom nem volt, szerintem stabilabb és jobb mint a 12-es Sram mechanikus rendszerek. Viszont ha már elektromos, az AXS rendszer azért elég jó. Elektromosban én lehet inkább a Sram mellett maradnék. De van egy ismerősömnek 8150, holnap rákérdezek, véleményezze.
Az biztos, hogy 12 sebesség esetén a láncok gyorsan tudnak fogyni. 1000-1500km max.sebgutkopf
Én sem értem, hogy ennyi idő után miért nem lehet egy stabil rendszert összehozni, sajnos a Shimano szoftverben nem erős. Pedig amúgy a motor nem lenne rossz.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7381 üzenetére
Köszi ha megkérdezed, de valószínűleg maradok a mechanikusnál. Még alszom rá egyet.
Nagyon tetszenek a Wild-ok is, de hozzám sokkal jobban illik egy Rise. Leginkább talán a kisebb súly miatt. A full power-t sem igazán tudnám kihasználni, nekem akkuból is elég a 360-as. A hétköznapokra még sok is, a hosszabb túrákhoz meg veszek egy kiegészítő akkut. És az sem mellékes, h most jobb akciók vannak a Rise-ra, szóval sokkal többe kerülne egy Wild.A gyors láncfogyást nem értem, ez minden 12-es rendszerre igaz?
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7382 üzenetére
A gyors láncfogyást nem értem, ez minden 12-es rendszerre igaz?
Inkább minden ebike-ra igaz. Nem véletlen hozta ki a shimano a cues 11 sebességes rendszert ebike-ra. A sima 12-es rendszereiken a láncok pár száz km-t bírnak. Sram-nál az nx lánc dettó, a GX már elmegy 1000km-t ebike-on, az x0 és fölfelé pedig 1500-2000km ebike-on. Sram-nál az új T-type 12 sebességes lett igazán ebike-ra tervezve és bírja elvileg sokáig a lánc, hogy mennyire felel meg az ígéreteknek még nem derült ki, én már használom egy ideje, de csak az első lánccserénél tudom majd mondani, hogy a valós életben mennyit bír.
Viszont ahogy ebike-on azt lehet használni, milyen brutális váltásokat "szeret" és mennyire bárhol lehet vele váltani az valami egészen elképesztő. Köveken átgázolva fölfelé nyeregből kiállva tekerve is nyugodtan lehet váltani és csak teszi a dolgát, a lefelékben pedig az erős kuplung miatt nem csapkod a lánc.Rise-ból gondolom a karbont nézed, mert az alu vázas verziók semmivel se könnyebbek egy karbon vázas, akár jőle nagyobb rugóutas, de full power ebike-tól, amin ráadásul keményebb büntetést elviselő kerekek és gumik is vannak, mint a rise-on. Tehát a rise csak akkor lesz könnyebb a wild-tól, ha rise-ból is egy jobban felszerelt karbon verziót veszel, illetve a range extendert felrakva rá, súlyban máris ugyan ott vagy, csak kevesebb a rugóutad és gyengébbek a kerekeid és a motorod is le van korlátozva.
Már bringáztam együtt SL bringásokkal. Két dolgot láttam: aki tartani akarta a tempót az pikk pakk lemerült (boost-ban kell tolnia végig) és még jól el is fáradt, tehát sokkal kevesebbet bringázott mint én. Aki a "gyengébb" motor erejének megfelelően mászott az pedig annyival lassabb volt felfelé, hogy mire felértem azt hittem visszafordultak, vagy mégse jöttek fel, ezért több perc várakozás (még mindig nem jöttek) után lementem egyedül a pályán és a parkolóban sokkal később értek le. Az SL bringák nagyon lassúak, eddig is azt gondoltam, hogy kapufa, de ezek a tapasztalatok teljesen megerősítettek benne, hogy jól döntöttem, hogy a full power mellett döntöttem (ez a gép se olyan sár nehéz 22,5 kg). Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy nálunk az a szokás, hogy a normál motor mellé se szégyellünk beletenni a saját erőből.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #7383 üzenetére
Sajnos Rise M sorozat úgy látom csak 360-as aksival, és nem írnak hozzá hatótávnövelő aksit, alu meg 540 + 252 hatótávnövelőt vehetsz hozzá. Maga a váz (carbon-alu) szerintem max plusz 1 kg, nem?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7383 üzenetére
Köszi az infót, hasznos volt!
Igen, csak a karbon Rise-okat nézem! Nehéz pontos adatot találni ehhez, de elvileg minimum 3 kiló súlyelőnye van a Wildhoz képest, ugyanazzal a felszereltséggel és kisebb akkuval.
Évekig használtam egy full power bringát (23.5kg), én legtöbbször azzal is kis rásegítéssel és lassan másztam (12-17km/h körül), ezzel szerintem nem lesz problémám a jövőben sem. 95%-ban amúgy is egyedül tekerek, mondjuk ha ez változna akkor lehet, h gondban lennék.
Olvasva a Rise teszteket a kisebb súly, teljesítmény és fogyasztás miatt a Rise 360-as akkuval tudja egy 500 pluszos full power gép hatótávját. Plusz elvileg nagy előnye egy bringának, h többet mész vele rásegítés nélkül. Én úgy kalkulálok, h ez OK lenne nekem. Nekem a hétköznapokra bőven elég a 360 is, a kiegészítő akkut pedig csak ritkán cipelném magammal. Persze előfordulhat, h tévedek, de mindenképpen szeretném kipróbálni.
Ja igen! Még soha nem volt 120-as rugóutnál többet tudó bringám! Nekem a Rise 140-es rugóútja is soknak tűnik, de a160-ra biztos, h nincs szükségem.StLui: A 23-as karbon Riseokat már lehet rendelni 540-es akkuval is! (plusz 900g) És adott esetben ehhez még hozzá adódik a 252-es kiegészítő akku is. Egy ilyen kombóval már világbajnok hatótávod lehet!
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Na helló megint Jöttem kérdezgetni a szakértőket, mert naykig ér a sár, és nem tudom hogy ne vágjam haza a bringát.
Szóval itt nagyon lassan szárad az erdő, pontosabban minden alkalommal találok egy pár száz méteres szakaszt ahol agyoncsapom a bringát, általában ez jóféle agyagos sár, amit alig lehet lemosni, és most nem tudom hogy melyik a jobb opció, hagyjam rajta mert kevesebb bajt okoz, mintha naponta mosnám?
Nem tudom mindig háznál mosni, a nagy nyomású meg gondolom tovább ront a helyzeten.
Ti hogy oldjátok ezt meg? Speci levo, 2 réteges kupakja van, de nem is a töltő portot féltem hanem a motorhoz nem szeretném ha befolyna sok víz."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
arcitec
addikt
válasz trialboj #7386 üzenetére
Lehet nem vagyok normális, de én ha csak kis darabon ott a sár vagy kikerülöm, vagy vállon átviszem, vagy nem megyek arra. Bár volt már olyan, hogy bokáig cuppantam a sárban elakadva. Amúgy meg célszerűen ami sarat kézzel, ronggyal el lehet távolítani(mert vastagon van), majd melegvizet vödörbe és szép finoman szivaccsal szó szerint lemosogatni, ügye főleg ott ahol kényes helyek vannak mint a motor. Azért a végén kevés vizet elbír az, csak nem szabad agyonlocsolni. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
yahagyma
tag
Shimano SLX M7100 lánc a Deore XT 12 tányéros rendszeren nekem 3000 km-nél még nem volt cserés, 5500 km-nél kellett cserélni. A bicó Winora Yucatan 12 Pro, nagyon odafigyelve tekerek 80-90 közti fordulaton igyekszem tartani. Most van benne 8900 km.
Sokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
sebgutkopf
őstag
Sőt ha vegyes a váz anyaga, akkor lehet még annyi se.
A váz súlya egy pontig tud számítani, utána a többit már a felszereltség adja és azon tudnak további súlyt spórolni mint a karbon kerék, karbon kormány, a kisebb küllőszám, trail gumi nem enduro, vékonyabb becsúszós villa, nude tag, drága súlypimpelt hajtás (XTR, vagy X0 szériék) és akkor az ára is méltó lesz hozzá. A rise-ba a motoron nem tudnak spórolni (az is ep8), így az elektromos részben csak az akku ami könnyebb. -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7385 üzenetére
A kíváncsiságod teljesen természetes, sőt mindig a kíváncsiságból adódó tapasztalat teszi izgalmassá ezeket a dolgokat.
A matek kijön amit számolsz:
A 630/625-as akksi az 3,7kg, a 360-as mondjuk 2 kg, tehát az -1,7kg. A vázon nem tudnak semmit spórolni egy jó karbon vázas full powerhez képst, sőt ha nem a legmagasabb minőségű karbon a rise akkor még nehezebb is (az új wild-nak pl kimondottan könnyű lett a váza a nem kivehető akksi miatt). A két trail gumival egy DD-hez képest megspórolnak mondjuk 700 g-ot, a felniken és küllőkön 300g-ot (nagy bicókon 150kg-ig terhelhető kerekek vannak), ha fox 36-ot tesznek be fox 38 helyett, akkor az még -300g, így kb 3kg-al könnyebb (ha fox 34, akkor még -200g).
Saját bépemből, vagy épp az új wild-ból kiindulva a full factory konfig kisebb 625-ös akksival 21kg, egy reálisabb árú és akksis verzióban 22-23 kg (160 vagy 170 mm rugóúttal), ebből levéve 3kg-ot az kb 19kg.A súlyelőnyt addig élvezed (akár nagyon is), ameddig a bringázásaid során dét dolgot szem előtt tudsz tartani: trail jellegű felhasználás és nincs igényed nagyobb akksira.
Ez a két kritérium fontos, mert ha már felkerül a range extender, akkor lesz ugyan hatótávod, a bringa súlya rögtön 20kg+ lesz. Ha pedig aggresszívebben és keményebb terepen akarsz menni, akkor jön az igény a vastagabb oldalfalú gumikra, és idővel akár az erősebb kerekekre (a könnyebb kereket egyszerűen összecsukod a durvulástól), sőt akár a vastagabb becsúszós merevebb teleszkóp (ami nem nyeklik nyaklik). A fenti matekból látható milyen a súlykülönbség, lényegében rögtön egy full power gép súlyánál vagy, ami nem meglepő, minden grammal el lehet számolni.
Egyszerűen más felhasználásra van a két kategória, csak az a kérdés, hogy a cél felhasználás melyikbe esik bele.
Amit írsz korábbi tapasztalat, kisebb rugóutakhoz vagy szokva, főleg egyedül és még kíváncsi is vagy simán poén kirpóbálni a Rise.
StLui-tól meg már várom a beszámolót milyen a gyakorlatban az új Wild?
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #7386 üzenetére
Egy ponton túl menet közben nem lehet félteni a bringát, mert akkor már a használat élvezetének a rovására megy.
Amit kerülj az a nagynyomású mosó. Az analóg bicókon is töntreteszi a csapágyakat, elektromoson pedig ezt megfejeli a motororral, ahova a kívülről a koszt pluszba be is tolja. Pont a hétvégén volt motor javítós téma EMBN-en, ahol megmutatták hogyan nézneki ki belülről egy nagynyomásúval mosott bringák motorjai. A csapágyak nyekk, a belső fogaskerekek sárban úsznak és még az elektronikát tartalmazó nyákon is sár foltok. Ezek nem elszigetelt ritka esetek, közel se olyan jó a tömítés, mint szeretnénk.
Vannak alacsony nyomású mosók (akkus is), ügyes kefék stb... vagy később szárazon lekapargatni.
Az idő majd megmutatja jól vigyázok-e a bringára. Az biztos, hogy a lehető legritkábban mosom, amikor meg nagyon kell akkor alacsony nyomásúval. -
trialboj
őstag
Olyan nincs hogy azért forduljak vissza mert a csili vili bringámat féltem egy kis sártól, régebben csináltam ilyet néhány alkalommal, még analóg géppel, de hamar túltettem rajta magam.
Szóval ha kerti slaggal mosom, és a motor résznél hagyom csak hogy lefollyon rajta a víz, max sikálom, akkor elméletben nem akkora baj.Másik kérdés, itt lejjebb irtátok hogy a sokszor GYÁRI SX lánc, pár száz km bír csak ki? Ez normális? Jó hogy nem, minden teljes ciklus után kell új láncot rakni. Egy Gx-el megkínálom azért.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
pècsimunkás
addikt
válasz trialboj #7392 üzenetére
Eddig èn sem mentem bele a sárba .
Tegnap már igen. Persze, azèrt vigyázva.Múltkor aggódtam az általam kevésnek ítèlt kilométerek miatt, de jó lesz az hosszú távon .
Remélem...Tegnap hegymászásban voltam, elèg jól bírta az aksi is, èn is. Eisenach környékén van bőven hegy, lehet túrázni majd...
Tegnap egyébként hagytam meggurulni lefelé a bicót 52 km/ h- val.
Ment volna mèg jobban is, de jöttek kanyarok.
A fèk kicsit berezonált- eddig nem volt mèg ilyen, de szèpen megfogta a bringát.
Azèrt volt sebessèg, súly, nem csodáltam a kis berezonálást.
De, tènyleg jól fogta a bringát.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
yle_greg
tag
Sziasztok!
Megint jövök néhány rettentő amatőr kérdéssel, de hát így tanul az ember. :-)
1. Nem vágom a zsargont, fentebb olvastam sebgutkopf tollából, hogy "... trail jellegű felhasználás ...". Jól gondolom, hogy ez erdős-mezős alapvetően gyalogosoknak kitalált föld utakon, kirándulós gyalogösvényeken való biciklizést jelent, szemben az aszfalton való országúti repesztéssel? Vagy ez mást jelent?
2. Tegnap megszívtam, hazafele úgy elkapott az eső, ahogy már nagyon rég nem. Az a konkrét sz4rrá ázás, amikor tényleg minden vizessé válik, még a pólómnak a hátamon lévő része is, ami pedig a pulóver és a hátizsák takarásában a legkevesebb vizet kapta, mert ugye előre haladva inkább a pofámba kaptam az égi áldást. A bicikli jól bírta, gyorsan megnéztem, X5 az IP besorolása, ami a wiki szerint: Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
Saras nem nagyon lett a bicikli, mert amit felvert vizet, azt egyből le is mosta az eső. A kérdésem, hogy mi a tapasztalat, a villanybringák valójában (vagyis nem a marketing anyag szerint, hanem a gyakorlatban) mennyire bírják az esőt? Hazaérve annyit még megtettem, hogy lekapcsoltam az akkupakkot (nem a computert, hanem magát az akkupakkot, van rajta egy külön kapcsoló) nehogy este gond legyen abból, hogy olyan helyre is bekúszik a víz ahova nem kéne. Mire érdemes pluszban figyelnem, amiről nem szól a fáma, mert egy gyártónak sem érdeke megszellőztetni az esetleges hibalehetőségeket?3. A tárcsafékről eddig azt hallottam, hogy többek közt azért nagyon faja dolog, mert esőben is jól fog. Hááááát... Egy nagy lóhimbilimbit. Érezhetően, de tényleg egyértelműen sokkal gyengébbé vált a fékerő. Nem tudom, hogy mennyire, de úgy érzésre cirka megfeleződött. Oké, nem csak szemerkélt, hanem olyan volt, mintha a zuhany alatt tekertem volna, szóval volt ott víz rendesen. Ez a fékerővesztés normális, ennyit tud a technika, vagy nálam van valami rosszul beállítva?
4. Hülye kérdés, de a féktárcsa rozsdamentes? Ha nem rozsdamentes, akkor kezelni kéne valamivel? Az ember alapból zsírhoz-olajhoz nyúlna, hogy megvédjen valamit a rozsdától, nade féktárcsát olajozni akkora marhaságnak tűnik, hogy csak na. A fékbetét feltételezem, hogy valami kompozit izé ami nem fémes, és ha mégis oxidálódik a felület, a következő fékezés máris felcsiszolja, de mi a helyzet a tárcsával? Az rozsdamentes, vagy kell neki, vagy érdemes valami utókezelés eső után? Vagy ne lássak rémeket, a következő pár fékezés úgyis felcsiszolja ahol kell és kész?
Bocs a noob kérdésekért. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
válasz yle_greg #7394 üzenetére
1. A trail biking kimondottan durva, tempós haladás úttalan utakon, vagy éppen járható ösvényeken. Szerintem te nem ilyet csinálsz.
2. Hétköznapi használatban semmi teendőd nincs, lehetőleg száraz helyen tárold a biciklit. Ha tökig ért a sár, vagy átgázoltál patakokon, meg iylesmik,akkor kellhet egy komolyabb takarítás, szárítás.
3. Rossz a féked, nézesd meg szervízben. Valszeg levegős, vagy túl óvatos voltál, és elmelegítetted (ami szintén adódhat abból, hogy levegős).
4. Nem kell a fékkel foglalkozni, ami rozsda, szennyeződés kerül rá, az a fékezéssel le is kopik. Ugyanúgy, mint az autóknál. Ami problémás, ha a betét, vagy a tárcsa, olajos, zsíros lesz, olyankor veszít a fékerőből, olyankor a tárcsát speciális féktisztítóval kell mosni, a betét pedig többnyire kuka.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
3. Nyilván esőben minden fék el tud ázni, a tárcsafék is. Kerül rá egy nedves réteg, ha peched van, akkor az útról felverődő kosszal együtt, ez rontja a fékhatást. A tárcsánál is jelentkezik, de általában egy-két erősebb fékezés után már jobb lesz.
4. Nem kell a féktárcsának semmilyen kezelés, nem fog rozsdásodni. -
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #7393 üzenetére
422kmre vagy tőlem, elgurulhatsz, a kv vagy/és egyéb biztositott.
További 88km a tenger, megéri.... -
yle_greg
tag
Köszönöm a válaszokat!
Igen, az erdőben csapatás nem az én zsánerem, városi/falusi kátyús-aszfaltos és földutas környezetben mozgok. Esőben nem tervezek kerekezni, csak ez a rohadt Murphy észrevette, hogy nem néztem meg a várható időjárást indulás előtt, úgyhogy nyakon vágott egy fél víztározóval. Fedett helyen van a bicikli, de nem törölgettem meg, meg semmi, szegénykét hagytam, hogy lecsöpögjön. Csak a szövet zsákot szedtem le róla, amiben a láncot tartom mozgás közben, hogy ne dohosodjon a lassú száradás miatt.
A fék levegősödése gondolom hidraulikus fékre értendő. Nekem sima bowdenes van, úgyhogy valószínűleg az extrém vízterhelés volt a fékerő vesztés oka. Forrósodni esélye sem volt ennyi hűtővíz jelenlétében. :-) Majd kipróbálom szárazon, de szerintem nem lesz baj, bízom benne, hogy csak a víz csúszása okozta. Az egy jó hír, hogy nem kell külön foglalkozni a féktárcsával, köszönöm!A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)