- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7599 üzenetére
Ez nagyon szép hatótáv, amiben szerintem neked komoly érdemed van, mert hajlandó vagy a motor mellé tenni a saját erődből.
A 2000m szinttel azért nem biztos, hogy tudsz kacérkodni legfeljebb, ha egy idő után az elektronok kiszállnak a buliból és rásegítés nélkül is mászol tovább.
Az oka pedig egyszerű: a shimano ahogy az akkut monitorozza, enyhén szólva nem azonos kapacitást/hatótávot jelent a gyakorlatban a 100-70% és a 30-0% közötti akkutöltés a gyakorlatban. A feltöltött akku látszatra nagyon sokáig brutálisan jól bírja, alig merül, viszont ez a kitartás nem alkalmazható egy lineáris extrapolációval lefelé. A végén az utolsó 30% már látványosabban gyorsabban kopik, az utolsó 20%-ra pedig alig lehet hagyatkozni az már egy utolsó vész mászás kb és pillanatok alatt elkopik. Tehát ha az első 30%-od itt 628m-t tudott, akkor az utolsónál 30-0% közötti tartományból kb 250m szintet lehet kihozni.Azt nem tudom, hogy minden rendszernél ennyire látványos-e a különbség, azt viszont láttam másnál is, hogy a vége az mindig rövidebb.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
A Giantem hatótávja is "erodálódik", először minimálisan, a végén durván, kb. így fest (Tour, városi / külvárosi terep, nyár, 35 körüli tempó):
- 100%->99%: 3 km / % ( )
- 99% -> 60%: 0.9 km / %
- 59% -> 20%: 0.8 km / %
- 20% -> 0%: kb. 6-8 km összesen. 14-15% körül rájön, hogy nem jól számolt, és onnantól kezdve 8-10%-ot ledob párszáz méter alatt. Az úgy elsőre elég pislogós volt, de aztán megszoktam"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Köszi az infót! Ez nem túl jó hír... Tesztelni fogom, megnézem mennyit megy el ezzel a töltéssel.
Egyébként ettől függetlenül később meglehet a 2000 méter, mert közel sem vagyok még "csúcsformában".gbors: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Csak tippelek, de szerintem itt is a kapocsfeszultsegbol kovezkeztet az elektronika a meg tarolt energia mennyisegete, ami a li-ion cellak eseteben nem trivialis szamitas.
Egyreszt a feszultseg nagyon nem linearisan csokken, masreszt siman van olyan, hogy egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
A cellak az akksiban mind kulonbozoek egy kicsit, mas a belso ellenallasuk mas a fajlagos "josaguk", ugyhogy nem lehet veluk pontosan elore tervezni, marpedig az egyszeri elektrinonika ezt teszi, szamol egy maximum es egy minimum kapocsfeszultseggel, meg egy gorbevel, hogy a ketto kozott egy egysegnyi feszultseg csokkenes az hany szazaleknak felel meg.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7604 üzenetére
egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
Tökéletesen írtad le, pont így viselkednek a gyakorlatban.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton.
A bringán nekem is az 5 pálcika van a bluetooth rákapcsolt óra alapján látom a százalékokat. Az utolsó pálcikára (20% vagy attól kisebb) valóban érdemes úgy tekinteni, hogy vége, mert onnan max egy utolsó mászást vagy a vész visszafordulást bírja ki, ha parkolóból megyek, akkor bepróbálkozok vele hátha felérek vele a pálya tetejére, akkor még van egy ajándék köröm, mondjuk olyan 100-150m szintet még elvisz az utolsó 20% (ha nincs nagyon hideg), síkon viszont ilyenkor már jobb analógban tekerni és az emelkedőkre spórolni az elektronokkal.
A lényeg, hogy akkor ez nem shimano specifikus téma. Csak azért gondoltam ezt, mert annak idején a shimano talán 2 fw frissítése is az utolsó 20% energia managementjének javításáról szólt. -
nagyúr
-
-
senior tag
Sziasztok!
'jogszabályi' kérdésem lenne. Ha 300+ wattos e-bike-ot 'varázsolok' a kerékpáromból akkor a szabályos használati minimumhoz elégséges az alábbi tételek?
- kell egy segédmotoros biztosítás
- legalább egy kerékpáros sisak 'bukósisak' -ként
- vezetési jogosítvány - megfeleltetve ennek meglévő A vagy B kategóriás jogosítványés ennyi.
Ami még kérdés, hogy városi kerékpárutat használhatok-e? (illetve hogy kerékpárút használatánál be kell tartani 20 Km/h sebesség korlátozást)
-
nagyúr
Jogosítványból elég az AM, de persze az A és a B is jó.
Ha teljesen szabályos akarsz lenni, akkor:
- először le kell vizsgáztatnod a járművet, mint SMKP-t
- rendes motoros bukó kell (a nyitott elég)
- városban kerékpárúton nem mehetsz, városon kívül igen, max. 30-calZárójel: a fentiekkel nem jellemző, hogy bukik az ember, ha a többi rendben van.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
senior tag
Köszönöm a megerősítést!
A kerékpárutas használat jó lenne ha nem lenne tiltva.. mikor (vidéki) városunkban az újabb jelenség már nem is az, hogy száguldoznak elektromos rollerral minden nélkül, hanem már a szülők azzal viszik a gyereket is és ketten mennek egy rollerral...
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7607 üzenetére
Hiaba van pedal, ha nem tudom tekerni. :-(
Serult a terdem. Ez annyit jelent, hogy guggolasbol ha kapaszkodas nelkul kell felallnom, akkor az arcomon meglatszik a fajdalom, nem tudom elkendozni.Lapos uton tudom tekerni, tartani a sebesseget, de ha szembeszel van, akkor elkezd sajogni. Rovid emelkedo megfelelo fokozatban oke, de hosszabban mar nem megy. Mindig rabaszok amikor onerzetbol "Ez meg menni fog!" felkialtassal tuleroltetem.
En olyan ember vagyok, aki mindent is tulbiztosit. Vettem egy pot akkut, es amikor felmerult, hogy esetleg kifogyhat, akkor beraktam a bicaj csomagtartojaba, hogy elijesszem Murphyt. (Ha nem vittem volna, biztosan kellett volna, hehe)
Ha megpukkad az elektronika vagy a motor, akkor az osszes emelkedon tolnom kell, ezt a rizikot vallalom, de ahol csak lehet, ott csokkentem az arokparton maradas eselyet. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7600 üzenetére
A kosz a féknyeregnél elkezd összegyűlni, mert a dugattyúk szépen bedolgozzák, aztán halad felfelé a fékkarig. Előfordul, hogy az olajban úszkálhatnak olyan szennyeződések is amik dugulást is tudnak okozni, de ehhez azért nagyon el kell hanyagolni a karbantartást. A vizet inkább a DOT olaj gyűjti össze, ásványi erre kevésbé érzékeny.
A nagyon koszos olaj, főleg a fékkarnál, bárhol okozhat gondot, teljesen mindegy, hogy mit írnak a service manual-ban, vagy mint mutatnak a gyári videókban. A Nagyon koszos olajat ki kell engedni a nyeregnél, az a biztos.
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Nem ertek hozza, csak kibicelek!
De szerintem ami meg hasznos lehet, ha minel melegebb az olaj a csere kozben, mert akkor folyosabb, ergo a levegobuborekok konnyebben tavoznak a rendszerbol. Legalabbis en igy gondolom. :-)Nyaron biztosan kiraknam a napra delben, hogy melegedjen fel a csoben levo folyadek, es a csere olaj kannajat is megnapoztatnam.
Rossz idoben persze mikroba is be lehet tenni, bar erdemes elore egyeztetni a tuzoltokkal, hogy raerjenek. Ja, es nem tolem hallotta senki! :-)
(A mikro csak vicc, nehogy kiprobalja valaki!)Mennyire viszkozus a valtoba valo olaj? Van ertelme melegiteni?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
válasz yle_greg #7612 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kovacs65
senior tag
Van EU szabványos s-pedelec sisak is. NTA-8776
What is an NTA-8776 (speed pedelec) helmet?
A speed pedelec is a two-wheeled vehicle with auxiliary propulsion power, assisting the rider with pedalling up to a maximum of 45 km/h. According to the new EU directive (No 168/2013) on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles, the S-EPAC is classified as a moped.[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Így világos, köszi!
-
addikt
válasz kovacs65 #7618 üzenetére
nekem is van ilyen NTA sisakom (Lazer Anverz) de szemre nagyrészt csak a fejtetőnél levő narancssárga "Do not remove" szivacsban különbözik egy hagyományos sisaktól
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7615 üzenetére
Kell a mozgás a térdemnek, muszáj (lenne) minden nap legalább sétálnom egy kicsit. Ha nem cipekedek, akkor a séta nem okoz gondot. 90+ kilóról sikeresen lefogytam 80 kiló alá, ez így már jó.
Ha egy kicsit kimozogja magát a térdem az jó, csak nem szabad már úgy viselkednem, mint egy egészséges 20 évesnek amikor az szoknyát lát. :-)
Hülye dolog, hogy belül nem öregszünk, csak az ízületek sztrájkolnak! :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
válasz yle_greg #7622 üzenetére
Yep, ahogy sejtettem. Ebben az esetben a magas fordulat, kis terehlés a megoldás. Tessék használni azt a váltót. Bicikli amúgy jobb a térdnek, mint a seta (futás). Már ha ésszel csinálod, és. em nagy ellenállással, erőből akarod tekerni. De ennek semmi köze a pedelechez, sőt a rásegítés ebből a szempontból éppen kontaproduktív (önkéntelenül lassabban tekersz, és hagyod a technikát dolgozni, ahelyett, hogy emelnéd a fordulatszámot).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7623 üzenetére
Futni nem futok, csak ha kergetnek. :-)
Seta, kirandulas, ezek mennek.
A biciklit tobbek kozt azert is vettem, mert van egy 7 es egy 9 eves gyerekem, es veluk (meg az asszonnyal) szeretnek elmenni biciklis turara abban a rovid intervallumban amikor mar poen kempingezni de meg velunk akarnak jonni, es nem a sajat barati korukkel.Most kicsit offtopic leszek.
Digitalis vilagban elunk. Ez nem baj, hanem korulmeny. Ezen nem lehet es nem is celszeru valtoztatni. A gyereket szerintem nem szabad tulfelteni es nem szabad megprobalni elszakitani a digitalis vilagtol. Ehelyett megmutatni kell neki a digitalis vilag korul huzodo analog vilagot. En beszelek nekik a bolygokrol, a meretaranyokrol, es kozben sima tavcsovel nezzuk az eget. Tized annyira sem latvanyos mint egy youtube video, de az egy teljesen mas elmeny, amikor a jupitert a sajat szemeddel latod, hogy tenyleg ott van.Beszelek nekik a szivarvanyrol, es az infravoros meg az ultraviola "szinekrol", es racsodalkoznak, hogy a fenykepezogep kameraja latja a TV taviranyitojabol kijovo infravoros fenyt, es megertik, hogy hogy mukodik a taviranyito.
El akaroj veluk menni satorozni egy erdo kozepere, ahol nincs ember, hogy tapasztaljak meg mi mindent hallanak. Nyaranta a kertben sokat satoroztunk, pont emiatt, a kislanyom teljesen magan kivul volt az oromtol amikor egy osszel valami "szusszant, poffent" a sator mellett, es ovatosan meglesve ott volt a suni...
A digitalis vilag kenyelmes, es kielegiti azokat a vagyakat, amiket analog modon nem olyan konnyu megoldani, teszem azt konnyebb egy forumon, vagy a FB oldalan beszelgetni mint egy IRL osszejovetelt megszervezni. De szerintem kellenek, vagy legalabbis hasznosak lehetnek azok az analog tapasztalatok, amelyek ismeretben mas szemszogbol nezunk a digitalis vilag adta javakra. Fontos, hogy legyen kontraszt. De ez nem tanulhato, csak "raeszmelheto".
A gyerekeim, mint a legtobb gyerek el van zarva a vilagtol, mert a biztonsagos es erzelmileg is steril kornyezet divik manapsag. A felesegem nem volt boldog amikor a 6 es 8 eves gyerekeket elvittem a hely falusi kocsmaba, ami finoman szolva nem egy csicsas angol pub. Lattak a reszeg bacsit aki mar fel sem tudott allni, hallottak ahogy ott beszelgetnek, es bovult a szokincsuk... Beszelgettunk italrol, beszelgettunk szegenysegrol, csalodottsagrol, persze ezeket nem tudtak teljesen aterezni, megerteni, de akkor is sokat jelentett szamukra, hogy lattak a rogvalosagot.
A bicikliturakkal is ez a szandekom, hogy tapasztaljak meg azokat a dolgokat, amikrol sokan csak azt ismerik, ami a youtube -on van. Legyen egy szeles passziv tudasbazisuk, hogy kesobb akarmirol hallanak, azt kepesek legyenek helyen kezelni, es elhelyezni azt a sajat rendszerukben. Hogy kepesek legyenek osszekotni az infokat, hogy ne csak halmazokat tanuljanak.
Most 9 eves a fiam. 14 evesen szerintem mar nem velunk akar majd logni, ugyhogy osszesen van szuk 5 evem erre.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
kovacs65
senior tag
válasz yle_greg #7624 üzenetére
1000000000*igazad van, és jól csinálod. Mondja egy hatvan éves, aki a székre felállva a lámpa körül keringett egy labdával a holdfázisokat bemutatva. És a gyerek normális felnőtt lett. Annak ellenére, hogy informatikus szereti a természetet, kirándul.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
KrAt
veterán
Egykis Tongsheng TSDZ2B upgrade, ezt meg ugy ereztem, meg kell csinalni
Mivel tavol van a csapagyazas gyarilag, pont odaillik meg egy (vagy ketto, porvedo nelkul), igy kapott egyet. Elvileg igy jobb lesz a nagykonyv szerint -
yle_greg
tag
Tud valaki lakat marcangolós teszt oldalt? :-)
A kérdésem apropója az, hogy lebontottam a bicaj zárására jelenleg használt lakatomról a burkolatot, és nem tetszik amit látok.
Anno utánajártam, hogy mégis mivel érdemes kikötni a bicajt, hogy lehetőleg ne vigyék el. A válasz az volt, hogy célzott támadás esetén (értsd, ha nagyon el akarják vinni) nincs esélyem, mert a különböző sodronyok, láncok, lakatok, stb csak nehezítik a tolvaj dolgát.
Oké, akkor nézzük meg, hogy mi az ami már elég jó védelem, de még megfizethető. Innen-onnan, fórumokról tájékozódva úgy véltem, hogy a https://www.mall.hu/lakat/richter-czech-82200-biztonsagi-lanc lánc jó lesz (és tényleg hasznos, hogy 2 méteres) és hozzá egy ilyen lakat: https://www.mall.hu/lakat/richter-bezpecnostni-visaci-zamek-hermesNa, most ez utóbbi lakatban rendült meg a bizalmam, mert ahogy nézem, a műanyag alatt ez egy sima lemezlakat. Ami plusz felbaszott, hogy az a világos szürke kengyelvédő konkrétan alumínium öntvényből van. Vagyis a biztonsági lakatom nagy térfogatszázalékban műanyag és alumínium...
Vajon ez a lakat mennyire jó, ha elkezdik ütni? Mennyire mítosz lapú a védelme? Attól félek, hogy csak az olyan tudatlanok gondolják erős lakatnak, mint én, akik hisznek a hype -olt márkákban, mert nincs más információjuk.
Ott vannak a kínai lakatok. De a kínai és lakat szó egy mondatban állítólag azt jelenti, hogy gagyi. De miért is? Ez a mítosz valóban így van? Lakatot gyártani nem egy rakétatudomány, mondjuk a mars roverük óta a rakétatudományban sincs szégyenkeznivalójuk. A lakatok szerkezete pár száz éve ugyan olyan, egyedül a felhasznált anyagokon múlik, hogy mi ellen véd. A sárgaréz jó az eső ellen, de a fűrész könnyen viszi. A vas olcsó, cserébe rozsdásodik. A rozsdamentes cucc drága, a hőkezelt még drágább, de azért annyira nem drága.
Mi a helyzet a kínai védett pántos, meg a tömblakatokkal?
Ilyenekre gondolok:
https://www.aliexpress.com/item/4000889053858.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/1005005909136921.html
Utóbbi kengyelvédős lakatom van, 3000 forint volt cirka, de full metal. De mégis kínai, szóval fene tudja. A Hermes lakatnak neve van, a kínainak meg súlya. Lehet, hogy nem edzett acél a tok, de legalább nem műanyag és alumínium.Szerintetek mi alapján lehet bizalmat szavazni az egyik, vagy a másik iránt? Zavaró, hogy tök hasonló (kínai) lakatot lehet találni az Alin 1800 és 10.000 forintért is. De van hasonló "hardened solid steel body" lakat 6500 forintért is. Az olcsóbbaknak más a kulcsa, ezeken ilyen ferde beköszörülések vannak. Vajon a biciklitolvajlásban ennek mennyi szerepe van? Hogyan támadják ezeket a lakatokat? Lockpick, vagy brute force?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
addikt
válasz yle_greg #7631 üzenetére
youtube tele van lakat tesztekkel
ha olyat akarsz, amin az akkus flex sem fog (vagy csak 2-3 korong elhasználása után) az nem lesz aliexpressen, és jellemzően 30+ ezer kategória
az olcsó lakat azért is olcsó, mert minden századiknak ugyan az a kulcsa
Abus-nál minden 100.000-edinek ugyan az a kulcsa“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
Hmm... Szoval a kozepkategorias zaraknal nem az anyaghasznalat, hanem a kulcs variaciok szama a keves? Ez vegul is hiheto, hiszen a tomegtermelesben leginkabb az elteresek okoznak koltsegnovekedest.
Ami azt illeti, a Hermes lakatomnak is eleg egyszeru a kulcsa, lehet, hogy ez is par szazas variacioval keszult. Bakker.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Használ valaki biciklis alsógatyát: [link]
Van bőven választèk. Èrdemes vajon venni?Èn konkrétan ezt nèztem ki: [link]
A helyi Cube boltban láttam ilyesmit, de ott 60 euró...
Nem tűnik az Amazon átlag sokkal rosszabbnak mint a 60 eurós Cube bringás alsógatya .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
yle_greg
tag
válasz pècsimunkás #7634 üzenetére
Én nem használok spéci alsót, de most körbenézve a lakatbiztonság terén egy kicsit becsináltam. :-)
Közönséges tömblakat nyitás pár másodperc, minőségi és kínai detto
https://www.youtube.com/watch?v=eOJc9OiRN5ABelső vájatos "biztonsági" kulcsos lakat nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=MYS-45bbu_IMaster lock szevasz
https://www.youtube.com/watch?v=uHxEIukrBusNagy U lakat szevasz
https://www.youtube.com/watch?v=1M0cu5fqGMgA "spéci" kulcs típus sem gond
https://www.youtube.com/watch?v=WWvyx6d27yw50 ezer forintos Abus Granite nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=HrV86GqlY8oSzámzáras Abus nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=LqOzb0fdNQYEgy közvetlenül nem törhető zár típus
https://www.youtube.com/watch?v=D6vioIPVzM4De a brute force pár másodperc alatt bármivel végez
https://www.youtube.com/watch?v=Wimo09WV-rYDurva, hogy ezek szerint milyen "biztonságtalan" az összes lakat. Ami már egy kicsit is komolyabb, az horribilis áron van.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Minden zár nyitható, tökéletes védelem nem létezik. Viszont a legtöbb tolvajnak nincs olyan felkészültsége, szerszámkészlete, hogy egy jobb lakatot könnyen kinyisson, főleg forgalmas helyen. Én sokszor hagyom magára a biciklit hosszabb-rövidebb időre egy jó Abus lakattal lezárva (az e-bike lakatja egyébként riasztós, a többi bringámé csak sima), és eddig még nem volt belőle gondom (kopp-kopp) több, mint húsz év alatt.
-
jilian
addikt
Hello,
teljesen kimenet a fejemből...1200 km tettem bele, most múlt egy éves nemrég. 🫣
Van itt a környéken (Vas megye) megbízható E-MTB szerviz?
Mit néznek egyáltalán rajta? Mármint mit foglal magába egy szerviz? Teljes szétszedés? -
big-J
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Rejtett riaszto kell, ami sipol ha rezeg a bringa. Meg akkor is ha csak 1 perc levagni a lakatot, nem fogjak akarni a sipolas kozepen csinalni. Mellesleg meghallod es ott termesz a bringa mellett te is. Draga brinyot felejtsd el hogy olyan messzire hagyod hogy ne halld a sipolast.
Ezek fole meg egy bringa takaro is jo otlet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #7640 üzenetére
A telók kivételével mind tudom magam is ellenőrizni és nagyobb túra után meg is teszem. De gondolom, hogy a garancia érvényes legyen és tovább menjen kell szervizes papír is az egészről...
A telókat szét szedik vagy csak "felületesen" vizsgálják?
Ezek a szervizek fix árazásuak, vagy csak amit kérsz hogy nézzenek meg azt nézik?
Lehet május elején felnézek BP-re, te is le tudod bonyolítani? -
Ijk
nagyúr
Bosch Performance Line gen 3-as motorom van és már 2-3x tapasztaltam hogy sport módban amikor hirtelen meg akartam indulni akkor kattant egy nagyobbat és ugrott a pedál. Képes a balső fogaskeréklánc ugrani? Mert egyébként mindig vajsimán megy a rásegítés, nincs zaj, furcsa viselkedés. A hajtáslánc szíj + enviolo, nem tudom hogy esetleg szíjnál ugrik, majd rácsekkolok feszességre.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
addikt
válasz yle_greg #7635 üzenetére
mondtam, hogy 30 ezer alatt nem lesz olyan lakat, aminek ne lenne 10-20mp-en belül vége
a legbiztonságosabb lakatok Sold Secure Diamond jelöléssel vannak ellátva, de azok közül se áll minden ellen az akkus flexnek
ami emberi idő alatt nem bontható:
- Hiplock D1000
- Litelok X3 (és X1)
- Altor SAF
- valamint a legtöbb komoly lánc (a láncszemet nagyon nehéz egy helyben tartani ahhoz, hogy a koronggal hozzáférj)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
500 ezerért van az Aldiban ez a Grundig kerékpár.
Szerintetek ez pedál vagy nyomatékszenzoros?
A leírásban van magyar szekció, úgy a dokumentum 3/5 részénél kezdődik. pl. ilyesmik vannak benne:
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A fékolaj állapota csak akkor derül ki ha megnyitod a rendszert és légteleníted. A nyomáspont akkor is lehet jó ha az olaj már koszos. 1200km amúgy nem olyan sok, de egy új bringa esetén az első szerviz jobb ha hamarabb történik, illetve egy E-MTB azért nagyobb terhelést ad az alkatrészeknek mint egy hagyományos kerékpár. A váltótartó fül is csak célszerszámmal ellenőrizhető, bár ha pontosan vált a bringa, valószínűleg azzal nincs gond. A teleszkópok is általános használat mellett 2000-2500km-t elmennek egy szervizzel, de az új telókba sajnos sokszor kevés a kenőanyag, így ezt is jobb hamarabb szervizelni. A teleszkópok működésé utalhat a kenéshiányra, pl amikor kicsit tapadós, nehezen indul meg, de ezt megvárni nem célszerű. Az a biztos ha le van szervizelve és akkor tudod, hogy 2000-2500km-ig nincs vele gond. Nagyjából úgy lehet számolni, hogy évenként 1 teló szerviz és egy fékolajcsere szokott kelleni ezeknek a bringáknak. Igen, garanciális idő alatt fontos, hogy szakszerviz nyúljon a géphez, amit számlával is tudsz igazolni.
Szerviz csomagokat mint kis generál nagy generál, általában egyszerűbb bringákhoz szoktak kínálni, az összetettebb, modernebb gépek esetében minden munkát külön szoktak árazni. Ehhez mindenkinek van egy árlistája, ezt az adott szerviz oldalán általában meg is találod. Amit kérsz azt csinálják meg és mindennek van egy munkadíj és egy alkatrész vonzata.
Természetesen tudom vállalni, viszont számítógépes diagnosztikám csak Shimano és Bosch rendszerhez van. Így az elektromos rendszerek diagnosztikáját egyéb rendszerek esetében nem tudom elvégezni. De azon kívül minden részét tudom vállalni. A munkák átfutási ideje kb 2-3 nap, de előfordulnak 1-2 hetes határidők is, ez abszolút leterheltség függő.
-
addikt
válasz vtechun #7644 üzenetére
az, hogy a rendszer (display) képes kijelezni a hibát, még nem jelenti azt, hogy úgy szerelték össze a kerékpárt (olyan alkatrészekből), hogy ez a hiba meg tud valósulni
mivel hátsó agymotoros, olyan középrészre van szükség, ami nyomaték szenzoros. alapjában nem nagy tétel, tehát még akár lehetne is az, de ennyi leírásból ez nem derül ki.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz asdasdasd #7647 üzenetére
ez nem tudom mire utalhat a te olvasatodban, de a nyomatékszenzoros és a pedálszenzoros bringát is pedálozni kell, tehát "pedal electric cycle" lesz
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #7645 üzenetére
Így már más a helyzet.
Körbe kérdezek erre felé.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 23.8" MSI PRO MP243X
- Lenovo Legion 5 Pro - 16" 2K IPS 240Hz, i7-13700HX, nVidia GeForce RTX 4060, 16GB, 512GB SSD - GARI
- Logitech G923 Xbox + Váltó ! 1 hónapos! KARCMENTES, HIBÁTLAN! Garanciás!
- Lenovo LOQ 15IRX9 (I5-13450HX, 16GB DDR5-4800, 1TB SSD NVME, RTX 4060 8GB) 6 NAP ÜZEMIDŐ! 3 ÉV GARI
- DJI FPV profi drón táska, koffer (MC-Cases)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest