Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz yle_greg #7341 üzenetére

    Nekem is volt anno egy visszatáplálós bringám, pontosabban, asszonynak vettem, de én is használtam. Egy bulls, hátsó agymotoros monti volt. Azon úgy működött, hogy off alatt volt egy fokozat, ha abba kapcsoltad akkor visszatáplált, gyakorlatilag egy nagy agydinamó lett a motorból. Ahhoz, hogy érdemben visszatöltsön, nagyon nagy lejtőzések kellenek. MTB esetében ez azért zsákutca, mert itt a középmotoros kialakítás az ideális, illetve lejtőzés során senkinek nem hiányzik egy motor ami motorfékként működik. Trekkingen használható a koncepció, legalábbis azoknak a felhasználóknak akik nagy hegyek közt túráznak, aszfalton. Viszont a középmotorok fogyasztása kb pont annyival kevesebb is, mint amit nyerne az agymotor a visszatöltéssel, tehát nem lennénk számottevően előrébb. Illetve az aksik növekedésével a felhasználók 90 százalékának elegendő lett a hatótáv. Nagyobb túrákhoz vihetsz töltőt, sok helyen van töltési lehetőség, megállsz ebédelni, iszol még 1-2 sört és az akkuba másfél óra alatt beletöltesz 50%-ot egy 6A-es gyors töltővel. De még a standard 4A-el is 2 óra alatt 50% belemegy. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ott a 750-es akku, meg a 250-es range extender. 1Kwh akkuval egy gen4 smart system-et, okosan bekonfigurálva, nem egykönnyen merítesz le 100-ról 0-ra.

    #7337 sheep
    Erre azért nehéz válaszolni, mert ez is erősen tulajdonos függő. Aki sokat túrázott esőben, sárban, annak 9 ezer km sem kell, hogy esetleg csapágy gondjai legyenek. Az elméleti élettartam 50ezer km, én ezt az adatot hallottam az összes gyártói képzésen ahol voltam, Shimano, Bosch és Brose esetében is. Ez lehet akár több is, de lehet sokkal kevesebb is. Ez kb ugyan az, mint az akku élettartam, nagyban függ a felhasználótól, hogyan tárolja, hogyan használja. Láttam extrém példákat, 2-3 ezer km után teljesen daráló csapágy is lehet egy középmotorban ha beáztatják magasnyomásúval, rengeteg sárral stb. De láttam már 50 ezret futott Shimano E8000 motort ahol a csapágy még úgy forgott mint az új, meg láttam 100 ezret futott Gen 2-es Bosch CX-et is, ahol szintén hibátlanul forgott minden. Ha leakasztod a láncot a lánckerékről és megforgatod a hajtást, érezni, hallani ha baj van a csapággyal, ha csendes és szépen fut, valószínűleg semmi baja. Oldalirányban megmozgatva a hajtóművet, csak egy kicsi kottyanást szabad érezni, ha nagyon lóg, az sem jó. Ez kb minden rendszerre igaz. Illetve kipróbálod rásegítéssel és rásegítés nélkül is, hallani ha baj van. Ettől függetlenül meghibásodás bármikor lehet, ezt előre kivédeni csak garanciával lehet. Én úgy tapasztaltam, hogy a Bosch-al van a legkevesebb baj. Alapvetően a 9000 km nem egy borzasztó szám, ha volt gazdája a kerékpárnak. Hogy megéri e? Az függ az állapottól és az ártól.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák