Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz gbors #6129 üzenetére

    A valóságban az történik, hogy a motor nyomatéka a ráadott árammal arányos.
    Tehát leginkább a vezérlő, és annak beállítása korlátozza... A 250W érték meg
    hatalmas kamu, hogy megfeleljen a jogszabálynak. (Annyit szabad feltételezni,
    hogy ekkora teljesítményt folyamatosan le tud adni túlmelegedés nélkül. Pont.)

    Ui: elektromos motoroknál a ráírt teljesítmény sosem a max., hanem névleges,
    és pont emiatt a melegedés dolog miatt fontos. Ez tiszta. Ellenberger ahogyan
    az elektromos kerékpároknál/rollereknél alkalmazásra került, az egy vicc.:R
    (És emiatt felhasználói, és szabályozói oldalról is félreértésekhez vezethet.:O)

    A motor csúcs nyomatéka is egy névleges paraméter: rövid ideig többszörösét
    is ki lehet csikarni. Egyetlen korlátja, hogy ne égjen szét a kábelezés.:))
    Megfordítva viszont, ha a vezérlő korlátozza az áramot, azzal korlátozza ezt a
    max. nyomatékot is.:K Ad absurdum a "40 Nm" és a "85 Nm" motor pontosan
    ugyanúgy fog viselkedni, amíg a vezérlő áramkorlátjába ütköznek... Ha viszont
    már ereszd el a hajam szakaszban vagyunk, akkor az a motor ami éppen több
    áramot rángat ki az akkuból, jellemzően "erősebb" is lesz, feltételezve, hogy a
    mágnesek is egyformák bennünk, és a tekercselésük sem tér el jelentősen.:D

    Apropó tekercselés: a motor maximális fordulatszáma többé-kevésbé egyenes
    arányosságban áll az akku feszültségével, ez a Kv érték, ennek reciproka meg
    a nyomatékát adja meg egységnyi fázisáram mellett... Akku/vezérlő/motor, így
    triumvirátusként tudhat bizonyos paramétereket. Ha nem programozható, fixen.
    (Programozható = semmi nem fix: áramkorlát, szoftveres sebességkorlát, stb.)

    Szerk: ha érdekelnek a motorok paraméterei, ajánlom ezt a szimulátort...:R
    Mérési eredményekkel lett feltöltve, de egyedi motorok is jól becsülhetők vele!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák