Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    Félig-meddig filozofikus kérdés, de nagyon érdekelne a valóság, ha valakinek van mélyebb belelátása, pls kommenteljen.

    Szóval, minél többet nézegetem a mindenféle e-bike motorokat, annál inkább fura a 40Nm-től egészen 85Nm-ig terjedő nyomaték-választék, miközben a névleges motorteljesítmény marad a jólfésült 250W. Kicsit matekoztam hozzá.

    Tegyük fel, hogy egyenletesen tekerünk 50 / min fordulattal (ez már tempós, de nem nagyon kapokodós). Ha a 40Nm-es motor ezen a fordulaton le tudja adni a max. nyomatékát, akkor a teljesítménye:
    P (kW) = M (Nm) * f (1 / min ) / 9549 = 40 * 50 / 9549 = 0.2094, azaz 209W. Ez eddig rendben is van, ez arra utal, hogy egy ilyen motort kb. 60-as fordulattal kell tekerni, hogy kijöjjön belőle a 250W, és el lehet hinni, hogy a fordulatszám további növelésével esik a nyomaték, azaz a max. 250W teljesítmény korrekt.

    Viszont ha a fenti esetben egy 85Nm-es motort használunk:
    P (kW) = M (Nm) * f (1 / min ) / 9549 = 85 * 50 / 9549 = 0.445, azaz 445W.
    Vagyis, ha a motor 50-es fordulaton még képes leadni a max. nyomatékot, akkor majdnem duplája a teljesítménye a 250W-nak, aminek ugye jogi következményei vannak.
    Vagy, ha korrekt a 250W-os max. teljesítmény (és mondjuk egy Bosch vagy egy Yamaha esetében ez a valószínűbb), akkor egy egyáltalán nem kapkodós 50-es tekerési fordulatszám mellett 250 / 445 * 85 = 47.75Nm nyomatékot ad le a motor, azaz a 85 Nm elinduláskor meg igen komótos tekeréskor lehet igaz, amúgy süket duma.

    Tudja valaki, hogy mi történik a valóságban?

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák