- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
-
Ivan15
senior tag
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
A Ctek töltőre a gari hogy néz ki? Fétisnél látom, hogy 5 év, de ha bárhonnan máshonnan rendelem, akkor is 5 év a gari (gyári gari), vagy ők vállalnak rá ennyit?
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #2048 üzenetére
Valamit elnézett, azért 10-11V közé le szokás esnie a feszültségnek. A digitális multiméterek korlátozottan alkalmasak ilyen mérésre, lehet, hogy épp 2 frissítés között lenne a csúcsérték.
Az indítózás alatti feszültség azért beszédes. Nem is beszélve róla, hogy az indítóáram ehhez van kötve...adott hőmérsékleten, adott árammal terhelve, adott ideig nem eshet a feszültség adott érték alá, ez jellemzően 8-9V, -20-30fok, stb...Üdv Inhouse
-
Gabis
őstag
Előre is bocsánat de kezdek már kicsit megkavarodni.
Most akkor mekkora a huzamosabb ideig megengedhető fesz. érték töltésnél? -
Kernel
nagyúr
AGM-akkuról volt szó, amit lehet feljebb is tölteni, miután gázrekombinációs képességgel bír.
A klasszikus felépítésű akkunál a 14,4 V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, pontosabban cellánként 2,39 V, ami tudomásom szerint nem hőfokfüggő érték, hanem egy kémiailag számított feszültség, amiben a hőmérséklet nem szerepel paraméterként. (Ezt csak azért teszem hozzá, mert volt már, aki vitatta.)
Tehát ezeket hidegben sem kellene tovább tölteni.
Tartófeszültségnek (téli tárolás, parkolás, csepptöltés) tökéletesen megfelel a 13,6-13,8 V feszültség ahhoz, hogy pöccre induljon az autó. Ez sem egy hasra ütött érték, gyári adatlapokon is lehet találkozni vele, más ólom-savas akkuk esetében.
Ha az egyszerű akkunál az oxigén és hidrogén szétválik, nem fog magától rekombinálódni, tehát itt nem ajánlatos túllépni a 14,4V-ot. Vagy ki kell venni a dugókat, ha töltés közben ez a veszély fennáll, egyúttal figyelni a folyadékszintet is.
A dugókban lévő kapillárisrendszeren a pára le tud csapódni és visszakerül, ezért a gondozásmentesnek nevezett akkunál évekig is megmaradhat a kellő folyadékszint. De ha elkezdi bontani a vizet, a gázok már csak kifelé fognak távozni, az apró lyukon.
Látszólag kinyitni sem lehet, de erről beszéltem korábban, hogy hiába "gondozásmentes", a címke alatt, műanyaglap alatt ott rejlenek a dugók, sok esetben.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #2065 üzenetére
Egyre több akkumulátortöltőt szerelnek ATC vel.
ATC - Automata Hőmérséklet Kompenzáció - hőmérséklettől függően szabályozza a töltés intenzitását, a maximális töltöttségi szint elérése érdekében.
Csak nem dísznek van a több százezer forintos töltőkön is [link]
Sőt!! az autók többsége már hőmérséklet szerint szabályozza a feszültséget!
Pl nyáron a motortérbe több mint 40Fok van és akkor az örökre vasalt 14.4V kinyírja az akkut rendesen de még a 14.0V is.A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz.
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
Izzik a motorháztető is főleg mikor dugóba kerülök.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Vitatja most, is, sőt többen is, sőt hivatkozást is küldtek róla, csak valaki nem akarja elhinni. Pedig a Föld is valószínű gömbölyű, nem lapos, bár még nem láttam. A legtöbb kémiai reakció "mikéntjét" befolyásolja a hőmérséklet, ennyi még rémlik kémiából.
A 14,4V fölötti töltés (tételezzük fel a standard 25C fokot) nem csak a durranógáz keletkezése miatt veszélyes, hanem azért is, mert a buborékok keletkezése kis "robbanásokkal" jár és rongálja az ólommassza felületét, ez pedig nem használ. Annál jobb, minél jobban és hosszabban egyben marad az egész felület.Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2066 üzenetére
Ha töltőgyártó lennék, én is kábíthatnám ilyen hőszenzorokkal a vásárlókat.
Csak onnan kezdve válik nevetségessé a dolog, amikor bedugom a konnektorba a lomtárból előszedett (ámbár szakszerűen felkészített és bemért) dugasztápom, szivargyújtón keresztül betolok párszáz mA áramot és működik.
Megoldható vele a szinten tartás, ha túl sokat áll az autó, vagy egyéb okból energiadeficit áll elő (rövid utak, sok indítás és terhelés, de kevés töltés miatt akkugyengülés).
Ilyenkor az este bedugott párszáz mA reggelre hibátlanul felhúzza az akkut. (Amellett van egy nagyáramú töltőm is, vészhelyzet esetére).
Ehhez képest, ne vegye senki sértésnek, de szakmai szemmel nézve ez egy kissé vicctopik. Szerintem nagyon túl van lihegve a téma, sokezres töltőkkel, hozzáértés hiányával.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2070 üzenetére
Te írtad, ne tereljünk:
Csak nem dísznek van a több százezer forintos töltőkön is [link]
Szakmailag van valami közöd elektronikához, villamossághoz? Remélhetőleg nincs.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2072 üzenetére
AA akkukhoz is létezik professzionális analizátor, többszázezres értékben, csak az sem átlagemberek részére.
Korábban sem vitattam, hogy aki nem ért hozzá, hogyan kell filléres dugasztápból házilag összerakni egy csepptöltőt, vagy arról is lemaradt, amikor sok éve a Lidlben lehetett kapni, szivargyújtóba is dugható csepptöltőt, annak nyilván maradék opció valamelyik párezres CTEK, amiről szól a téma.
De azért nem árt tudni, hogy legtöbbször az is felesleges, annál többet áldozni pedig már a sznobizmus esete.
Ha nem vagy otthon a témában, szakmai érveid sincsenek, akkor meg nem értem, mit akarsz "bizonyítani".
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2075 üzenetére
Hiába rajzolsz ilyen értelmes barlangrajzokat, régen a Ladák elmentek Szibériában is, fix töltéssel.
13,6 V-on is működik minden. Szerintem nem tudod megindokolni, hogy milyen hátrány származhat belőle (én tudom, csak belőled nem nézem ki).
Magadfajták mindig nagyon szeretnek terelni. Ki mondta, hogy nem ismerem az elvet? Annyit próbáltam csak közvetíteni, hogy az adott kontextusban érdektelen.
Lényegtelen, az autó hogyan szabályoz. Külső töltésről beszélünk, garázsban, vagy valaki felviszi a lakásba, olyan is van. Hol van -15 °C?
Ha egész éjszaka 13,6 V-on tartom, reggel nagyon fürgén tud indulni. Egyébként ennyi sem kell az induláshoz. Akkor hol a gond?
Töltőknél pedig különbséget kellene tenni, mert van olyan is, amikor egy szenzor egyszerűen csak a túlmelegedés ellen védi az akkut (55 °C elektrolit-hőmérséklet felett le kell kapcsolni a töltést, majd kihűlve újraindulhat, de ez független a végfeszültségtől), ami nagyáramú töltésnél hasznos lehet, ha nem akarja valaki állandóan kézzel tapogatni.
Próbáld moderálni magad, mert zokszó nélkül felnyomlak a moderátornál, ahogy múltkor is megtette valaki a topikban. Pedig én nem is "beszéltem" ilyen gyökér stílusban.
Megértem, sznob laikusoknak fájó lehet, amikor más egy kis dugasztáppal is elintézi a töltést, vagy egy régi orosz töltővel, de attól még ezek tények.
Az orosz töltő tirisztoros, fázishasítós, nagyáramú impulzusokkal tölt, ami jót tesz az akkunak. Ezt a logout cikk írója is megemlíti, illetve egyébként is ismert dolog, szakmai körökben:
http://logout.hu/bejegyzes/brogyi/tirisztoros_akkumulatortolto.html
Enyém mondjuk többet tud, mert végfeszültséget is érzékel, automatikusan lekapcsol. 13,8 V-on, de ez védelem le is tiltható, vagy a belsejében trimmerrel állítani is lehet. Fokozatmentesen szabályozható áram, 0-10 A, Deprez műszer kijelző.
Műszakilag ez teljesen korrekt, egyszerűen nem kell jobb, tehát végtelen butaságról tesz tanúságot, aki ilyenen gúnyolódik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Azért az durva, hogy pont olyan valaki fenyegetőzik moderátori feljelentéssel, akinek visszább kellene vennie. Minden személyeskedés nélkül. Esetleg érdemes lenne megnézetned ezeket a hozzászólásokat pár nem elfogult és értelmes emberrel, hogy mi jön le nekik belőle... Ne vedd ezt támadásnak, nem mindig az a barátod, aki mindenben feltétel nélkül igazat ad neked, mert esetleg látja, hogy egyébként parttalan vitába keveredik veled. Csak hagyd meg a lehetőségét, hogy te is hibázhatsz, néha, mint mi.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2079 üzenetére
Hányszor kell leírni, hogy érthető legyen: attól, még hogy lehet emelni a feszültséget, nem azt jelenti, hogy kell is.
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Ha azt hiszed, hogy itt másnak szabad szemtelenkedni (nem én írtam, hogy "fingod sincs"), ez is csak azt bizonyítja, hogy fordítva bekötött fazonokra kár a szót pazarolni...
Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
(#2081) K Norbi
Úgy látom, két sornál hosszabb hozzászólásból már nehéz dekódolni a megfejtést. Egy kérdést sem tudsz normálisan feltenni. Mi az, hogy elég? Mire elég?
Megy ennyivel az autó, vagy megáll? Nem világít a lámpa? Nem fűt a fűtőmotor? Mi a gondod?
Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Mire elég?
Pl feltölteni az akkut 100% ra mert azt nem igen fogod 13,6V al 1 hét alatt sem! Esetleg 50% ig.
Amit el is veszít az akku pikk pakk. Ha folyamatosan kemény mínuszoknak van kitéve.Tudtad? Amint a külső hőmérséklet 0 °C alá csökken, egy modern gépjármű akkumulátorának töltése már nem kielégítő!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #2083 üzenetére
Ha nekem és az itt lévőknek nem hiszel, menj be bármelyik akkumulátor szaküzletbe és kérdezd meg hogy szerintük mire elég a 13,6V os töltés télen?
Sőt írhatsz is a teóriádról e mailt a forex kft nek [link] és másold majd be mit válaszolnak.Az ismerősömnek még a garanciapapírt sem töltötték ki mikor akkut vettünk a Lada Nivába mert csak 13,7Volt a töltése.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2084 üzenetére
"Teória", a topikban is láttam, hogy ennyit mértek mások autóban.
Szóval sem állítottam, hogy 100 %-ra lesz töltve, de a gyakorlatban ezt a legtöbben észre sem vesszük, akik nem járkálunk Moszkvában.
Az ismerősömnek még a garanciapapírt sem töltötték ki mikor akkut vettünk a Lada Nivába mert csak 13,7Volt a töltése.
Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Hát én máshogy látom, ez van.
Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni. "Ez jó volt" mert feketén fehéren le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni a töltésnek.
Ez alatt alul töltött lesz az akku..Én meg azt veszem ki az írásodból hogy itt mindenki hülye, csak te vagy itt az ász, mindent jobban tudsz mindenkitől.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Van ezzel egy kis baj, te balhézol itt mindenkivel, nem tűnt fel?
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2086 üzenetére
Ahogy szoktam is írni, csak már unom gépelni, 13,6-13,8 V-ban szokták meghatározni, most komolyan ezen kell rugózni, hogy 6 vagy 8 tized...
http://wiki.ham.hu/index.php/Ólomakkumulátor
Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni, csinálni a kereskedőnek a hasznot, gyakrabban cserélni az izzókat is...
Nevetséges az egész.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ez a kérdés így nem túl szakmai. A töltés milyensége nem csak a töltőfeszültségtől függ, hanem az akku töltöttségétől, bár te nem hiszel benne és ezt hangoztatod is hibásan a hőmérséklettől, az eltelt időtől, stb.
Szóval, hogy mennyire töltődik fel az akkud 13,6V-tól az eléggé eseti. Egy autóban ráadásul fogyasztás is van, nem úgy, mint egy külső töltésnél. Kibírt 10 évet? Az nagyon jó és ritka kivétel, lehet neki örülni.Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Kategórikusan kijelentetted, hogy a teljes töltöttség feszültségszintjéhez nincs köze a hőmérsékletnek, ez nem igaz. Az, hogy házilag töltesz, vagy nem nem érdekli az akkut, nem kell kézműves pártinak lennie. Ha idézhetném egy tanult, magas beosztású ismerősöm, akkor most terelsz.Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
Nézzük a tényeket. Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze. Erre írtam, amikor kikérted magadnak a kioktatást, hogy inkább elviselném szakmainak a "fesz" rövidítést, mint ezt a keverést. Azt, hogy erről ismerni fel a szakembert nem mondtam. Inkább írnék olyat, hogy nem arról, hogy szervizt vezet. De legalábbis valószínűleg nincs kapcsolatod a fogyasztókkal, vásárlókkal, mert sok lenne konfliktus és kevés a bevétel.Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ezt már tényleg ne, ezt te sem hiszed el, ugye? Vagy tényleg van önértékelési problémád, vagy direkt keresed a konfliktust és ezért beszélsz néha butaságokat, majd meg is dicséred magad, hogy jobban meglepődjünk. Nagyon, nagyon unalmas és fárasztó.Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Pozíciódból adódóan (már kezdek kételkedni benne) kellett már találkoznod akkumulátor jótállási jeggyel. Zömében az elvárt töltési feszültség 13,8-14,4V között mozog. Amennyiben nem esik ezen belül, akkor garanciát kizáró ok. Nem hinném, hogy te aki mindent kikér magának lehülyézhetsz egy hozzászólás alapján egy üzletet, akik betartatják a szabályokat.Még egyszer kérnélek, hogy beszélj valakivel magad körül, hátha segítenek a jó útra tévedni!
Üdv Inhouse
-
K Norbi
addikt
Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Feljebb írtam.
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
Izzik a motorháztető is főleg mikor dugóba kerülök.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura. -
Inhouse
őstag
Legalább olvasd el, amit belinkelsz. Az egyik, hogy itt is 13,8V a minimum, nem az ajánlott, hanem a minimum töltőfeszültség. Mivel az egész tartomány 0,6V (13,8-14,4), az a 0,2V bizony hiányozhat.
A másik pedig, hogy a táblázatban is írják, ezek az értékek 25C fokon értendőek. Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani. Persze azért hozzáteszed, hogy nyáron meg sok lesz.Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Ha fix a töltőfeszültség, akkor a te esetedben a 13,6V kevés télen (káros szulfátosodás a nem teljesen feltöltött akkuban), viszont jó nyáron kánikulában (2 hónap). Talán ezért jobb, ha van hőmérséklettől függő szabályzás.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2088 üzenetére
Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze.
Ez az, hogy kapcsolatban. Közvetett kapcsolatban. Nem írtam olyat, hogy például a kapacitás mértékegysége az amper lenne, vagy egyéb butaságokat, amiket bele akartál erőltetni a szavaimba.
Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani.
Nem erről van szó. Ahogy a másik hozzászólásban is szerepelt:
le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni
Kb. ennyire érdekel engem is a hőmérséklet, amikor akkut töltök, mint ahogy a Bosch sem tesz róla említést.
Ebből indult ki az egész, hogy én is beszéltem a két határértékről, utána jött a pampogás, hogy hőmérséklet így meg úgy. Kit érdekel... Töltés közben (a garázsban) erre kell figyelni és kész.
te esetedben a 13,6V
Nem írtam, hogy esetemben. 13,6 és 13,8V közötti feszültségről szoktam beszélni, mint alsó határérték, csak már unalmas ezt így folyton leírogatni, ezért néha az egyik számot írom, néha a másikat. Trolloknak, piócáknak kiváló kapaszkodó.
Agymenések, képzelgések, blabla, de min is csodálkozom, majdnem 20 év fórumozás alatt láttam pár ilyet...
Személyeskedéseid túlmennek egy határon, nyugodtan maradhatnál a szakmai témánál is. Nekem is megvan a véleményem a hozzád hasonlókról, abban nem lenne köszönet, ja nekem nem szabad leírni? Bárcsak ne válaszolnál...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Nem vagy piskóta az egyszer biztos
Agymenések, képzelgések, blabla, Nekem is megvan a véleményem a hozzád hasonlókról, abban nem lenne köszönet, ja nekem nem szabad leírni? Bárcsak ne válaszolnál...Megsúgom teljesen felesleges tekerned a bringát! Inhouse mindent leírt normálisan és nála a pont!
Hiába erőlködsz nincs miről vitatkozni innentől kezdve.
Szerintem jobb lett volna ha nem írsz egy szót sem és csendben maradsz.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
-
crissprivat
senior tag
+25C foknál 14,40V -al tudod 100% -ra feltölteni az akkut. Ha alacsonyabb a környezeti hőmérséklet,magasabb töltési értékeket igényel. Logikusan ha magasabb a hőmérséklet,akkor viszont elég neki alacsonyabb is a 100% -os feltöltődéshez. Ez olvasható több tanulmányban is. Én ezt elhiszem.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Dzsidzsi32
tag
Atyam mi van itt! De jo ,hogy korabban vetodtem ide,mert most itt csak a vitatkozas megy. Itt a sok lud disznot gyoz elmelet megfog dolni,mert a diszno suket es nem lat ki az olbol
-
K Norbi
addikt
-
Dzsidzsi32
tag
Egyebkent a ctek tolto kicsit helyrekapta az aksimat recond modban. Mar nem esik le a feszultseg 12V ala nyugalmi helyzetben. Reggel mindig 12,2 V ot mertem. Ami meg mindig nem az igazi,de mar jobb a helyzet. Kiprobaltam azt is ,hogy reggel mit muvel az allofutes vele. 12,23 rol indultunk. Bekapcsolaskor azonnal 11,56ra esett,majd ahogy beindult rendesen felugrott 11,7re. 20 perces ciklust mertem,mert kb ennyit szokott menni mire osszeszedem magam,es kimegyek beinditani az autot. A 20 perc vegere 11,56ra esett le szepen szazadonkent kuszva lefele. Inditaskor 9-10V koze esett le es utanna a generator azonnal 14,4-14,5 el kezdte el tolteni. Ez meg a nagy minuszokban volt. Azota nem volt alkalmam a mostani enyhebb idoben tesztelni. De mar nekem ez is elorrelepes,hogy 10 perc utan nem tilt a kalyha mert nincs eleg feszko. Majd meg ha letudok alni a kocsival kicsit,akkor majd rateszem egy hetvegere normal toltessel. De kikotom,mert a bekotott toltessel szemben tovabbra is bizalmatlan vagyok
-
K Norbi
addikt
válasz Dzsidzsi32 #2097 üzenetére
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2089 üzenetére
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura.Jó lenne (csak nem 13,5 V, mert az már nem is melegítené az akkut szerintem, vagy inkább csak lefelé, az is melegedéssel jár mellesleg, nem csak a töltés), de mi is történik, ha mégsem? Az akku lebontja a vizet? Elfogyott már a víz emiatt?
(#2094) crissprivat
Csak én nem erről beszéltem eredetileg. 14,4 V vízbontási küszöbértékről szoktam beszélni.
Nem emlékszem, hogy olyat írtam volna, hogy a hőmérséklet nem befolyásolja a kapacitást vagy élettartamot. Legfeljebb, hogy a gyakorlatban a kapacitáscsökkenést legtöbben észre sem vesszük, akik nem járkálunk Moszkvában.
De ez már csak a terelés, az egész nem ebből indult ki.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.