- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter.70
őstag
-
tibcsiworld
aktív tag
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1906 üzenetére
Ehhez kell a szakértelem, ilyen értelmezhetetlen hozzászólások megfejtéséhez.
Gondolom, a tirisztoros töltő kimenetére, terheletlenül ráakasztott valami műszert, 16,7V, nahát, csodálkozás. Csakhogy a tirisztoros, fázishasítós töltőknél ez természetes.
Utána kötötte rá az akkura, de azt már nem írod, hogy azon mennyit mért, töltés közben?
Ha megnézem a MACH 119 leírását, ez egy 9 / 12 A-os töltő, fajsúlyos felépítéséből sejthetően trafós / tirisztoros konstrukció.
Nagy árama és a tirisztoros kapcsolás által keltett impulzusok miatt ezeknél előírás a saruk levétele a járműben.
Ugyanakkor manapság már minden ilyen töltőbe építenek végfeszültség-leállítást, főleg nagy áramon enélkül elképzelhetetlen a használhatóság. Laikus ráköti, magára hagyja, szétfőzné az akkut, ez nem megengedhető.
Amellett a leírás megemlíti, hogy egyes típusoknál ez a védelem kikapcsolható (pont erről beszéltem az orosz töltőmnél is), ami problémás akku "kiképzéséhez" lehet jó.
Attól eltekintve, hogy ilyen (nem szabályozható áramú) töltő nekem nem kéne, a saját műfajában ez is elvégzi a dolgát.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #1909 üzenetére
Mi a probléma?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #1911 üzenetére
Miután más témákban párszor leírtam magamról, hogy milyen szervizvállalkozást üzemeltetek, itt nem fogom leírni, hogy milyen autókkal járok, ezáltal személyesen beazonosíthatóvá téve magam, amihez senkinek, semmi köze, egy nyilvános fórumon.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
crissprivat
senior tag
Mondjuk rendszám,sem forgalmi adatokat nem kértem a autóidról,nem tudom mire vélni a válaszod
Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy mégis milyen autó márkák azok,ahol beáll 13,80V a töltés. Nekem volt mitsubishi galant,skoda octavia,bmw és mind ez felett töltött a generátoruk.
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett. Haladni kellene a korral.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #1913 üzenetére
Hagyjuk már a hülyeséget... nem kell, így is tökéletesen működik minden.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #1915 üzenetére
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett.
Ez egyszerűen butaság, és nem csak avégett, hogy a "töltőfeszültség" egy szó.
Kijelentesz dolgokat, amitől talán hasra kellene esni, de indoklást nem fűzöl hozzá. Akkor én mire fárasszam magam? Múltkor is írod (ha lehet ezt írásnak nevezni):
Ha ennél feljebb,vagy lejebb megy a környezeti hömérséklet,akkor vátozik az elektrolit viselkedése az akkuban.
Kérdeztem:
Konkrétan mi változik szerinted?
Nem méltóztattál válaszolni, így nem tudom, mi a kínod.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Huhh. Kicsit figyeltem az eseményeket, sajnos nem változott a meglátásom. Nem kioktatás, tényleg, de ha valakinek fura a habitusa itt a fórumon, akkor nem én vagyok az. Ha moderátor vagy itt, akkor nagyon sajnálom a topicot, ha nem, akkor felkérném, hogy regulázzon.
Nézzük tételesen:
Gondolom, a tirisztoros töltő kimenetére, terheletlenül ráakasztott valami műszert, 16,7V, nahát, csodálkozás. Csakhogy a tirisztoros, fázishasítós töltőknél ez természetes.
Nem, nem tirisztoros. Az általam ismert, manapság forgalomban levő töltők 99%-a nem tirisztoros, sajnos a régi orosz technikával elmúlt. Meg kell becsülni akinek még van. Hamarabb találkozol modern pwm töltőkkel. Az a 16,7V bizony sajnos simán előfordul az akkun mérve is.Ha megnézem a MACH 119 leírását, ez egy 9 / 12 A-os töltő, fajsúlyos felépítéséből sejthetően trafós / tirisztoros konstrukció.
Trafónak trafós, de csak 2 dióda van benne, sima egyenirányítás.Ugyanakkor manapság már minden ilyen töltőbe építenek végfeszültség-leállítást, főleg nagy áramon enélkül elképzelhetetlen a használhatóság. Laikus ráköti, magára hagyja, szétfőzné az akkut, ez nem megengedhető.
Sajnos ezzel sem értek egyet. Nem építenek ezekbe az alap kis 4-6-8A-es töltőkbe semmi elektronikát. Vagyis de, van az a 6A-es LED-es árammérős, abban van egy műveleti erősítő, meg néhány tranzisztor, ezzel váltották ki a sima analóg műszert. Az adott alkatrészekből és egy reléből megalkothatták volna az automatikus lekapcsolást, de nem tették, inkább világítson pár LED, az menő.
A tirisztorosak szerintem mind és a pwm-esek biztosan automaták és lekapcsolnak, vagy átváltanak kímélő csepptöltésre, a többi nem. Régebben ügyesek voltak, a trafó úgy volt megtekerve, hogy amikor feltöltődött az akku, akkor épp 14,4V volt rajta, lehetetlen volt túltölteni. Egy ideje ezek simán 16V fölé mennek, amikor már nem igazán folyik áram, ergó fel van töltve az akku. Figyelni kell és levenni, különben megindul a gázképződés.Amellett a leírás megemlíti, hogy egyes típusoknál ez a védelem kikapcsolható (pont erről beszéltem az orosz töltőmnél is), ami problémás akku "kiképzéséhez" lehet jó.
Igen, pl. a Forex-es szulfátlanítónál, vagy ha elfogadjuk kikapcsolásnak, akkor a hópihe állás a kis automata töltőknél. A többinél nem találkoztam vele.Ez a Mach119 leírás hibás. Sem feszültségkorlát, sem LED-ek nincsenek benne.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett.
Ez egyszerűen butaság, és nem csak avégett, hogy a "töltőfeszültség" egy szó.
Nézd meg mondjuk ezt: Ólom-savas gépjárműakkuk töltési feszültsége a hőmérséklet függvényében Az első link, a közvetlent nem fogadja el a fórum motorja, mert szóközöket tartalmaz.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
" At a comfortable temperature of 20°C (68°F), gassing starts at charge voltage of 2.415V/cell. By lowering the temperature to –20°C (0°F), the gassing threshold rises to 2.97V/cell."
Nem vagyok hajlandó lefordítani, mert te sokkal okosabb vagy.
A másik az, hogy van egy vállalkozásod az nem jelent semmit. Nekem is volt. Szóval ne legyen olyan nagy mellényed, mert aki büszke az eszére, és hangoztatja az nálam nulla. -
Kernel
nagyúr
Nem kell ez, nem én kezdtem feszegetni, hogy milyen autóm van, és nem én hencegtem, hogy milyen autóim voltak.
Eleve a kérdés volt provokatív, szerintem direkt tenni akarta a fejét a gyerek. Én csak védekeztem.
Majd hőmérséklettel kapcsolatban is lenne még pár szavam, de előbb megvárnám, hogy aki az egészet provokálta, mit tud hozzászólni, mert szerintem nem sok sütnivalója van a témához.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1917 üzenetére
Szerintem már megint valami teljesen másról beszélsz, terelsz. Itt a másik fórumozó haverjának Tescós töltőjéről volt szó. Nem tudom, mi van benne, én is csak találgattam, de ami a lényeg, hogy szerintem terheletlenül mért rá.
Ezen ment a csodálkozás, hogy rákötött az akkura 16,7 V feszültséget. Csakhogy ez így önmagában semmit nem jelent. Szerintem ez nem az akkuval leterhelt feszültség volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Tételesen leírtam, most éppen mikben tévedtél. Semmi személyes nem volt benne, csupán szakmai dolgok. Ezután sem szeretnék sem személyeskedni, sem mellébeszélni. Elképzelésem sincs, hogyan láttathatnánk veled azt, hogy hogyan beszélsz itt másokkal, miközben te kéred ezt ki magadnak feleslegesen.
"Szervizvállalkozás" üzemeltetőjeként találgatni lehet, de a helyreigazítást terelésnek, mellébeszélésnek nevezni nem okos dolog. Mindenki hibázhat.Üdv Inhouse
-
K Norbi
addikt
Elfogadnám [link]
20-1500Ah akkukhoz
70Amper[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1929 üzenetére
Nem is tudom milyen akkukra fejlesztették ki ezt a töltőt? Mikor Itt a vége [link]
Vagy ilyenekből tudna vinni akár 2 tőt is(#1927) Jimmy66 Csak 1 valami, nem tudnék rávenni Gumi Bumpert
(#1928) Inhouse Ez már luxus cikknek számít.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #1931 üzenetére
Annyitól nem mehetett tönkre. A rekondícionáló, szulfátoldó töltők mind nagyobb végfeszültséggel töltenek, mint 14,4V. Persze ezt a megoldást nem szabad minden alkalommal elkövetni.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1918 üzenetére
Nem tudom, mi a probléma a linkeléssel, de akkor segítek: PDF. Ha erre gondoltál.
Ezt sem értem, mire írtad:
Ólom-savas gépjárműakkuk töltési feszültsége a hőmérséklet függvényében
A link nem gépjárműakkukról szól, hanem ólom-savas akkukról általánosságban.
Nekem úgy tűnik, mintha többen elfelejtenék, hogy a gépjárműben fogyasztók is vannak, amik meghatározott feszültséget igényelnek. Ha túl sok, akkor kiégnek az izzók, illetve rövidül az életük és egyéb gondok lehetnek. Nyilván túl kevés sem lehet.
(#1919) Brogyi
Ennyit ér a te linked is.
Az egy dolog, hogy hidegben csökken az akku kapacitása, de normális esetben ez csak annyi hátránnyal jár, hogy állóhelyzetben kevesebb ideig tud tárolni annyi töltést, ami a beindításhoz szükséges.
Más dolog, amikor télen több fogyasztó üzemel, lámpák, ablaktörlő, ablakfűtés, fűtőmotor, ülésfűtés, akármi, emiatt kevesebb töltés jut az akkura. Főleg, amikor gyenge a beépített generátor, és nem bírja tartani még a 13,8 V feszültséget sem (az akku sarkain értve).
Ilyenkor a feszültségszabályzó hiába kapcsolja rá a maximális gerjesztést a forgórészre, a sok terhelés miatt mégis kevés a leadott feszültség, mert a gyártó spórolt a generátor méretezésénél.
Egyébként tökéletesen elegendő a 13,8 V töltőfeszültség ahhoz, hogy másnap beinduljon az autó, sőt több nap után is, télen is. Ha jó állapotban van az akku, illetve nem szívja le a riasztó stb.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
runner 125
nagyúr
válasz Jimmy66 #1927 üzenetére
Mondjuk ehhez már beteg agy kell, h fél milláért vegyen valaki akksi töltőt.
Fel nem fogom h milyen cél mellett kifizetődő egy ilyen cumó. Ennyiből legalább 17 prémium akksit vesz az ember, ha egy jókora autó akksiról beszélünk."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Inhouse
őstag
Nekem nem ment a linkelés, vagy %20-at rakott a szóköz helyett és azért nem volt elérhető, vagy ha kivettem, akkor sem. Köszönöm.
A link nem gépjárműakkukról szól, hanem ólom-savas akkukról általánosságban.
Hát igen, az ólom-savas akku azért az marad. Említik is benne a töltésnél a generátort is, mint olyat. Tehát szól a gépjármű akkukról is, amiről itt leginkább beszélgetünk.Nekem úgy tűnik, mintha többen elfelejtenék, hogy a gépjárműben fogyasztók is vannak, amik meghatározott feszültséget igényelnek. Ha túl sok, akkor kiégnek az izzók, illetve rövidül az életük és egyéb gondok lehetnek. Nyilván túl kevés sem lehet.
Nem hinném, én nem felejtettem el. Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz. Az akku külső töltésénél pedig, ha az autóban hagyod is, nem kapcsolsz közben se izzót, se mást. Az ECU sem megy tönkre 16V-tól. Ha pedig ki van véve, akkor ezek egyáltalán nem érdekesek.Muszáj vagyok erre is reagálni:
Ennyit ér a te linked is.
Mennyit? Mi is a gond a leírással? Az ólomsavas akkuk egy nagy halmaz, ennek egy részhalmaza a gépjármű indítóakku. Mit nem értesz? Keress már rá, hogy hány helyen lehet olvasni az akkuk hőmérséklet függőségéről! Linkelj te ide egy leírást arról amit állítasz! Nem véletlenül van minden esetben feltüntetve, hogy 20, vagy éppen 25C fokon értendő az adott érték.Az egy dolog, hogy hidegben csökken az akku kapacitása, de normális esetben ez csak annyi hátránnyal jár, hogy állóhelyzetben kevesebb ideig tud tárolni annyi töltést, ami a beindításhoz szükséges.
A kapacitás nem az indítóképesség jelzője, hanem az állandó kis fogyasztóké. Amire te gondolsz, az a hidegindító áram. Hidegben minden a sikeres indítás ellen dolgozik. Ledermedt motorolaj, szoros alkatrészek és egy lehűlt, csökkent leadási képességű akku. Ezért kell az 150-200% tartalék, amennyivel túlméretezik az autó akkuját az önindító áramfelvételéhez képest kedvező hőmérsékleten. Pl. 1,4-es benzines autók kb. 160-180A-t vesznek fel rövid időre, ezért 360-420A indítóáramú akkut raknak bele.Más dolog, amikor télen több fogyasztó üzemel, lámpák, ablaktörlő, ablakfűtés, fűtőmotor, ülésfűtés, akármi, emiatt kevesebb töltés jut az akkura. Főleg, amikor gyenge a beépített generátor, és nem bírja tartani még a 13,8 V feszültséget sem (az akku sarkain értve).
Ilyenkor a feszültségszabályzó hiába kapcsolja rá a maximális gerjesztést a forgórészre, a sok terhelés miatt mégis kevés a leadott feszültség, mert a gyártó spórolt a generátor méretezésénél.
Ha ilyen fenn áll, akkor az hibás eszköz, mérnök ilyet nem tervez. Mondanál egy konkrét típust? 60-80A-esek kisebb generátorok is, egy jó generátor tartja a feszültségét, ha nem, akkor meg kell javíttatni.Egyébként tökéletesen elegendő a 13,8 V töltőfeszültség ahhoz, hogy másnap beinduljon az autó, sőt több nap után is, télen is. Ha jó állapotban van az akku, illetve nem szívja le a riasztó stb.
Elegendő, de a minimum. Mivel kevesebb, ezért lassabban tölti az akkut, ha nem jár eleget vele a vezetője, akkor nagyobb esélye van, hogy nem tölti fel rendesen. Nyáron nem gond, de a téli hónapokban könnyen mínuszba fordul az energiamérleg.Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1935 üzenetére
A kapacitás nem az indítóképesség jelzője, hanem az állandó kis fogyasztóké. Amire te gondolsz, az a hidegindító áram.
Ezért nem szeretek veled tárgyalni, mert már megint olyat akarsz nekem megmagyarázni, amivel én is tökéletesen tisztában vagyok. Ugyanakkor az eredeti mondanivalómat nem érted, eltorzítod.
Nem kell nekem megmagyarázni, hogy én mire gondolok, és nem kell kiselőadást tartani! Az értelmes fórumozáshoz az is hozzátartozik, hogy a másik hozzászóló szakmai fogalmazását felismerjük, és nem akarjuk kéretlenül felvilágosítani, mert az baromi zavaró tud lenni.
Igenis, függ az akkuban tárolt energiamennyiségtől, hogy hány napig lesz az autó beindítható. Minden autóban szokott lenni például riasztó, ami ha nem is jelentős, de az önkisülésnél nagyobb árammal, folyamatosan terheli az akkut, így egy idő után nem indul az autó. Csupán ennyit akartam közölni.
Az akku külső töltésénél pedig, ha az autóban hagyod is, nem kapcsolsz közben se izzót, se mást. Az ECU sem megy tönkre 16V-tól. Ha pedig ki van véve, akkor ezek egyáltalán nem érdekesek.
Itt is szépen látszik, hogy megint elvesztetted a fonalat, nem erről volt szó (nem külső töltésről), amikor beleszóltál valamibe, amit a másik fórumozó indított el.
A többi is sajnos a megszokott terelés, bla-bla, érdektelen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Az már látszik, hogy nem volt tulajdonodba Ford. Sajnos az enyémbe se.
Ezeket az új típusokat hozzák fel példának a 15V-os töltésre. Ahogy említették nem hiszem el, hogy az izzók is 15V-tal mennek. Abban igazad van, hogy napok alatt fekete lesz, és kiég. Szinte biztos, hogy csak az akksi kapja a 15V-ot, és az izzók amik hagyományosok azok nem. Esetleg nincs is benne hagományos izzó.
Ezekben az autókban nem parasztos akksi van. Jó drága, és egy vagy két típus jó. Ez szívás.
Nem láttam ilyen autót belülről, de el tudom képzelni a technikai megoldásait.
Valószinűleg a start/stoppos autók is ilyenek. Itt a fórumon is van aki start/stoppos autó tulajdos.Szeretném ha belép ide, mérje már meg nekünk az akksi a feszültséget amikor a társa nyom egy kis gázt.
Ne a szivargyujtón keresztül azzal a vacakkal.
Nem egyszerű egy mai autó akksijához hozzáférni, de nem is lehetetlen.
Bár ez már off, de szerintem egy picit ide is tartozik. -
Inhouse
őstag
Ha tisztában vagy valamivel, akkor annak megfelelően írd le, másképp nem derül ki, hogy csak elírtad. A fórumon levő válaszok nem privát üzenetek, a fórumozóknak is szólnak. Ha azt írod fesz., azt felismerem, mint szakmai szleng, rövidítés. Ha kapacitást írsz, az nem hidegindítóáram. Írj tárolt energiát, akkor nem értem félre én sem és más sem. Kapacitás Ah (C/20 20h), hidegindítóáram A (EN, DIN, JIS, SAE, stb...) Egyébként értem ami írtál, valóban előfordulhat, hogy nem indul az autó "egy idő után", de mennyi után? Normál körülmények között ennek nem szabadna gondot okoznia, néhány nap állás semmi ilyet nem okoz. Hamarabb lesz indítási probléma a városi rövid távokból a sok indítózással. A 13,8V jó nyáron kánikulában, de nem az igazi télen. Se az alultöltöttség nem jó (főleg télen), se a túltöltés. Azért a gyártók többsége 14V-ra, vagy kicsit többre lövi be a generátort. Persze nagyon sok függ az üzemeltetéstől, enélkül megmondani, hogy melyik a jobb nehéz.
Az ECU-s résznél, most már azt kell mondjam vagy nem látod az idegtől amit írtam, vagy minden mindegy alapon rossz részt idézel.
Ezzel kezdtem: Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz.Részemről amennyire lehet ignorállak, de nem megyek el szó nélkül amellett, ha téves infó jelenik meg. Ez egy fórum, ahol igyekeznünk kell csak valós és félre nem érthető infót hagyni magunk után. Mint írtam én kérek mindenkit, hogy ha tévedek javítsa. De ne kezdje a "terelés és mellébeszélés" szöveget, csak tényeket. Nem hivatkozok a beosztásomra, pozíciómra a válaszok megkérdőjelezhetőségét "bizonyítva", mindenki tévedhet, én is szoktam.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1941 üzenetére
Itt nem az a gond, hogy én elírtam volna bármit, semmit nem írtam el. Az a gond, mintha direkt nem akarnád megérteni. Továbbá képtelen vagy követni egy logikai szálat / topikot. Amikor azt írom, vastagon kiemelve:
nem kell
Az már mintha túl bonyolult lenne, hogy levond belőle, miről szólt az aktuális felvetés:
legfeljebb lehet, de nem kell
Érdekes, az orosznak a tajgán, Szibériában is elment a Lada egy fix feszültségszabályzóval?
Nem gondolsz ilyenekre, mert csak azt nézed, hogy melyik szavamba lehetne belepiszkítani. Emiatt feleslegesen tolod a halandzsát, kéretlen felvilágosítást.
Részemről amennyire lehet ignorállak, de nem megyek el szó nélkül amellett, ha téves infó jelenik meg.
Téves infó, miről beszélsz ember... Nincs téves infó, szövegértelmezési problémák vannak. Más fórumozók felesleges fárasztását minek nevezik? Megkockáztatom, hogy a szakmai trollkodásnak egy kifinomult, álcázott változatát űzöd itt velem, pedig valóban jobb lenne, ha inkább a segítségkérőkkel foglalkoznál...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
crissprivat
senior tag