- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
OldAkita
aktív tag
Napi használatról, heti egy használatra csökkent az autónk igénybevétele. Az is csak olyan út hogy 8 km oda 8km vissza. 1 éves 44Ah-s Banner akkumulátor van benne. Szeretnék venni egy töltőt amit vagy folyamatosan rajta tartanék a szinten tartás végett, vagy ha ezt fölöslegesnek ítélik azok akik nálam jobban értenek ehhez a témához, akkor hetente 1x feltölteném. Szóval, szeretnék jó gazdája lenni az aksinak. Azonban, miután a lakásban már minden égőt energiatakarékosra cseréltem, jó lenne nem növelni az elektromos fogyasztók számát. Fogalmam sincs mennyi áramot fogyaszt egy átlagos autó akkumulátor töltő ha szinten tartással dolgozik, avagy ha éppen gőzerővel tölt?
Láttam egy ilyen napelemes töltőt. Gondolom azért adják hozzá a szivargyújtós csatlakozót hogy azon keresztül is tölt, ami kiváló olyan esetben ha a napelemet a szélvédő mögé teszem. Ez természetesen egy fillérnyi áramot se fogyaszt, de vajon a töltést, szintentartást jól csinálja? Örömmel vennék véleményt erről.
Nézegetem a hagyományos töltőket is.
Nem sajnálnám a pénzt erre a CTEK MXS 5-re, de látom a CTEK is és mások is gyártanak ennél sokkal de sokkal drágább töltőket. De vajon mit tudnak azok és kell -e az a tudás a magamfajtának? Ha pedig a másik végét vizsgálom, vannak töltők 3200Ft-ól is. Mit nem tudnak azok amit a 20000-es CTEK? -
OldAkita
aktív tag
Kösz a válaszokat, egyelőre megpróbálok több infót szerezni a napelemes töltőhöz, aztán eldöntöm hogy az vagy CTEK mxs 5?
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Én ezt a kézzel kapcsolgatást el szeretném kerülni. Talán érdemes várni még pár évet hogy javuljon a napelemesek minősége. Addig viszont valószínű lesz egy CTEK Viszont a CTEK-en nincs lcd ablak, úgyhogy nem nagyon lehet ellenőrizni hol tart. Vagy kigyulladnak rajta ledek?
-
OldAkita
aktív tag
Eljött a nagy pillanat, tölti az aksit a CTEK MXS 5 Van egy fogyasztásmérőm, abba dugtam bele. Induláskor felugrott 79W-ra a fogyasztás, majd néhány pillanat alatt végzett az első két-három fázissal és szinte azonnal elkezdett csökkenni a fogyasztás. Otthagytam és két óra múlva ránézve, már csak 14W-ot evett és 0.11A volt az áramerősség.
Remélem jól néztem és nem írok hülyeséget -
OldAkita
aktív tag
Most újra megnéztem és már a 7. fázisban van, zölden ég a lámpája, gyakorlatilag 100%-ig fel van töltve. Igenám, de most is 12.5W-ot eszik a szintentartással. Tegyük fel hogy soha nem távolítom el a töltőt csak amikor hetente egyszer megyek vele. Ebben az esetben éves szinten 109500W= 109.5 Kw a fogyasztás.
Egy KW ára rendszerhasználati díjjal együtt 38Ft, ami 109.5-el szorozva 4161Ft.
Az általam használt 44Ah-ás banner aksi 12600Ft. Szóval, 3 évenként vehetek új aksit annak az áramnak az árából amit a töltő eszik meg, abban az esetben ha állandóan rajta van. -
OldAkita
aktív tag
válasz steve brown #123 üzenetére
Az igazsághoz az is hozzátartozik amit 24 óra után néztem meg amikor már a zöld lámpa égett a 7. fázisban, és addigra valóban lement a fogyasztás 2.8W-ra. A csepptöltéskori Amperértéket nem néztem, legközelebb majd nézem, viszont kérdezném, azt a VOLT értéket amivel éppen tölt a töltő csak akkor tudom meg ha veszek egy voltmérőt és rákötöm?
-
OldAkita
aktív tag
Milyen Multimetert érdemes venni ha csupán arra akarom használni hogy néha megmérem mennyire merült le az akku?
-
OldAkita
aktív tag
Lattam egy fenykepekkel illusztralt tesztet ahol valami D9250 vagy valami ilyesmi nevu kinai multimetert vizsgaltak es hasonlitottak ossze 2db. Metex multimeterrel. A 2 Metex stabilan azonos ertekeket produkalt, a kinai meg osszevissza Csak hat a Metex 17000-tol indul. Ugy gondoltam 6000-ig elmennek es valami Maxwell-t vagy Voltkraft-ot vennek, aztan osszevetnem egy Metexxel es utana mar kalkulalhatnek a felrecsuszott meresevel.
-
OldAkita
aktív tag
Tapasztalatot írnék le a Conrad-nál vásárolt akkumulátor aktivátorról.
A fekete csatlakozót szereltem az akkura először, majd a pirosat. Amikor a pirosat csavaroztam párszor kicsit szikrázott az érintkező. Akkor nagyon nem figyeltem a két piros színű ledeket, de asszem mindkettő felvillant, majd a 12/24-es led folyamatosan világított. Csiszolópapírral megdörzsöltem az érintkező felületeket, majd fixre rögzítettem. Utána kezdtem olvasgatni a használati útmutatót. Abban az állt hogy akkor világít folyamatosan a 12/24-es led ha 24 V-os akkut érzékel. Hát nekem egy 12 V-os 44Ah-ás Banner akkum van.
Lecsavaroztam a fekete csatlakozót, majd pár másodperc várakozás után visszacsavaroztam. Az érintkezés ilyenkor nem tökéletes, ahogy csvarozgat az ember, hol érintekezik hol nem. Ezt úgy vettem észre hogy bár nem szikrázott, de összevissza villogtak a ledek. Aztán megnyugodtak és végre azt mutatta amit kellett neki, azaz a 12/24-es led nem világított, az impulzus led pedig néha felvillant. Az útmutatóban az szerepelt hogy "kb 20mp-enként" kell felvillannia. Nekem ez összevissza villog. Hol csak 7mp telik el két villanás között, hol meg 18 mp. Ahhoz képest hogy azt írja az útmutató hogy mikroprocesszorvezérelt, hát nem tudom. Elég furcsa mikroprocesszor az ami képtelen azonos időközönkénti impulzusra bírni a szerkezetet. Persze az is lehet hogy egy véletlengenerátort vezérel az a mikroprocesszor ami 1-20mp-ig véletlenszerűen küldi a jelet. Az meg pláne lehet hogy az egész tényleg nem ér semmit, amiképp itt a fórumban már volt megnyilatkozás. Viszont lehet hogy igen )
Annyit biztosan állítok hogy ha tölteni fogom az akkut, vagy kibírja az aktivátor a töltéssel járó procedúrát vagy bedöglik, mert nem vagyok hajlandó le-fel csavarozgatni -
OldAkita
aktív tag
Tudom hogy kellő türelemmel és Google barátommal rájönnék a kérdésemre, de szégyen, lusta vagyok Szóval tőletek kérdezem, miután elolvastam ezt a cikket
[link]
Kell nekem félnem, mert kb fél éve szakadatlan töltőn van a 44Ah-ás Banner akkum mivel a kocsit szinte soha nem használom. Meglehet hogy az autó akkumulátort is elintézi az állandó töltés egy CTEK MXS5-el?[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1087 üzenetére
Csak ez a cikk idegesített fel ami azt taglalja hogy ha a telefon akku állandóan töltőn van akkor elkezd veszíteni a tároló kapacitásából és sokkal hamarabb merül. Mondjuk az autó akku talán más tészta.
Közben jut eszembe megkérdem tőletek bár offtopic, mit lehet csinálni egy suzuki swift2-vel ha akkumulátor csere miatt egy darabig áramellátás nélkül maradt és utána állandóan elmegy az alapjárat. Magyarul, fékezek egy piros lámpánás és mire a fékről visszateszem a lábam a gázra leáll a motor. 2 éve is volt egy ilyen akkucserés gond de akkor kb 10 perc kocsikázás után éppen mikor megálltam hirtelen magától felpörgött a motor, majd beállt a normális alapjáratra és utána minden rendben lett. Most is várom hogy majd csak beáll de nem akar. Mit lehetne tenni ez ügyben szerintetetk? -
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1089 üzenetére
Kösz a jószándékú hozzászólásodat, de sajnos nem lett jobb. Valószínű szervíz lesz. Vagy olyan aki szintén képes a szoftvert kezelni. Egy barátom nemrég próbából elkezdett taxizni. Hamar rájött hogy kell egy kis segítség. Szerzett is valakit aki egy laptoppal felszerelkezve seperc alatt beállított a taxióráját hogy "gazdaságosabban" működjön. Ha nekem is lenne ilyen ismerősöm akkor valószínű megúsznám hogy a szervízben leveszenk egy tizesre, vagy ki tudja mennyire.
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1091 üzenetére
Igazad van
-
OldAkita
aktív tag
Kedves Brogyi és Zsozso, Köszönöm hogy ez bár offtopic válaszoltatok és próbáltatok segíteni. A téma lezárásaként szeretném elmondani hogy mindenféle bűvölést próbáltam már amit máshol olvastam hogy 15mp.ig gyújtás alatt padlógáz majd alapjáraton 15 mp és ezt 3x. Bárki aki ezt olvassa annak információ, ezek a próbálkozások nekem semmit nem segítettek. Továbbra is lefulladt alapjáraton. De nem mindig. Amikor újra indítottam és hozzá sem értem a pedálokhoz akkor olyan 500-as fordulatszámon kínlódott gyakorta, majd lassan magától elkezdte emelni a fordulatszámot 750-ig ami nálam a normális. Aztán ahogy használtam napról napra egyre kevesebbet fulladt le de mindig visszaesett 500-ra és onnan kínlódta fel magát. Ma jött el a napja hogy már nem esik vissza 500-ra hanem 750-800 körül megáll a visszaesés ami normális. Más fórumokon többen említették hogy az elektronikának meg kell tanulni akkucsere után az alapjáratot és más egyebeket is amiket nem észlelünk. Nekik lesz igazuk. Nekem is jó lett végre. Ami miatt ennyit húzódott, az az hogy hetente egyszer használom a kocsit akkor is csak 6-8 km-t. Aki huzamosan lemegy 20-30 km-t annak lehet hogy egyetlen út alkalmával beletanul az elektronikája.
-
OldAkita
aktív tag
Kedves Brogyi! Kérlek újfent erősítsd meg. Ha egy olyan aksit töltök ami az autóban marad télen az udvaron, akkor rajta maradhat a CTEK 5-ös? Mert eddigi tudásom szerint télen nem lehet tölteni. Mondjuk ennek ellentmond hogy ha télen kocsikázunk akkor is tölt automatikusan ahogyan mindig amikor jár a motor. Boldog lennék ha télen is töltőn maradhatna.
Ami a CTEK MXS5-öt illeti. kb másfél éve vettem, nem tudom hogy újnak vagy réginek számít. Akkor egy fogyasztásmérőt tettem elé és olyan téves megállapítást tettem amit kénytelen vagyok visszavonni. Azt állítottam hogy tizenegynéhány Wattot akkor is eszik ha már feltöltött. Ez nem igaz. Lassan 8 hónapja folyamatosan rajta van és bár Watt-ot nem tudok mondani pontosat de ha valaki szakadatlan rajta hagyja mikor tényleg feltöltött és csepptöltésre áll rá akkor már olyan keveset fogyaszt hogy havonta nem több 50FT-nál. Ami a melegedést illeti, valóban a langyos és a meleg közötti állapotot lehet tapintani az alján, de ehhez hozzá kell tennem hogy nyáron amikor 38-39 volt árnyékban napon meg 40-50 körül, akkor a CTEK MXS5 a motorháztető alatt, vígan töltött, nem sípolt, vagy ha igen nem hallottam soha. Néha gondolok rá vajon mit csinál a 44Ah-s Banner akkum mivel állandóan 100%-ig töltött. Ez aksi gondozásmentes, feltételezem ki sem lehet nyitni. Azonban azt olvastam ha egy ilyen aksi teljesen fel van töltve akkor a gyárilag kialakított szellőzőn ki tud párologni a pezsgő elektrolit. Mivel az enyém folyamatosan feltöltött állapotban van, tehát elvileg pezseg, akkor vajon folyamatosan párolog is? Mert akkor a végén csak lefogy az elektrolit hiába gondozásmentes. Vagy rosszul gondolom? -
OldAkita
aktív tag
-
OldAkita
aktív tag
-
OldAkita
aktív tag
Mivel hetente egyszer használom az autót amint lehűlt a motor máris ráteszem a 44Ah-s Banner aksira a MXS5-öt. Nálam is 14.69-14.70 között kezdi a töltést. Elképzelhető hogy azért mert az aksi jól feltöltött állapotban van. Ha rajta van egy napig akkor általában 13.7 körüli értéket mutat.
-
OldAkita
aktív tag
válasz crissprivat #1220 üzenetére
Azt hiszem az újabb.
-
OldAkita
aktív tag
44Ah-s Banner akumon közel egy éve állandóan rajta van a CtekMXS5. Általában hetente egyszer használom a kocsit. Olvastam viszont egy mobiltelefon akkumulátoros cikkben hogy az állandóan töltőn lévő akkumulátor elveszíti a hosszan tartó tárolási képességét, ezért azt ajánlják, ne hagyjuk éjjel töltőn, hanem igyekezzünk max feltöltés előtt leválasztani. Ehhez én nem értek, de eszerint azt kell feltételezni hogy a mobil töltők nem állnak át csepptöltésre hanem tolják fullon. Mindez nem is ide tartozna, ha nem ébredt volna bennem félelem hogy efféle kárt az autó akkumulátorának is tudok okozni az állandó töltéssel. Ezért múlt hét végén mikor a 8km-es utamat megtettem, a motor lehűlése után rámértem és 13.73-at kaptam. Ezután minden nap mértem egyet és ezek az eredmények születtek 8 nap állás alatt
1. nap 12.77
2. 12.73
3. 12.67
4. 12.63
5. 12.63
6. 12.56
7. 12.60
8. 12.52A 6.-7.nap kakukktojásnak tűnik, de ezt mérte a NoName műszerem. Ezen a héten éjjel fagyott, nappal 5 fok körül járt. Gondolom nyári kánikulában jobban merül.
Szerintem ez normális merülési ütem, vagy nem? Mit mondtok erre? Az akkumulátor 2.5 éves[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Megnyugtattatok.
Akkor ez az aksi egyelőre rendben van.
Igen, minden nap rajta van a Ctek. Szombatonként szoktam levenni mikor megyek a kocsival. -
OldAkita
aktív tag
válasz crissprivat #1291 üzenetére
Azt hiszem az enyém új verzió. Abból gondolom hogy a kijövő töltőkábel vékony. Egy képen ahol az újat és a régit lehetett összehasonlítani, azt láttam hogy a réginek a töltőkábele ugyanolyan vastag mint a 220-as tápkábel része. Egyébként teljesen elégedett vagyok vele.
-
OldAkita
aktív tag
válasz K Norbi #1292 üzenetére
Ha csak egyszer töltöm egy héten, akkor nem is kell tölteni mert hetente egyszer megyek vele Akkor tölt a generátor. Valahol olvastam egy CTek ismertetőben hogy rajta lehet hagyni, úgyis észreveszi hogy az aksi tele van és leáll. Én attól féltem mikor nyáron a lecsukott motorháztető alatt töltött, a nap meg égette egész nap a kocsit mivel nincs garázsom. Gondolom volt vagy 60-70 fok a motorháztető lemeze alatt De simán bírta semmi baja nem lett. Most télen meg majd kiderül mit csinál mínuszban
-
OldAkita
aktív tag
Olvasgatva ezt a negatív testelés "problémát" okosodtam Néha van olyan kérdés hogy a töltő negatív csipeszét hova csíptessük? Az akku negatív pólusára vagy valamely karosszériaelemre?
Az előző kommentekből okulva úgy gondolom tök mindegy ha már úgy is testelve van a negatív pólus a karosszériához. Eddig én mindig egy karosszérialemhez csíptettem de ott már szépen lekapartam a festéket, szóval ezután mindig a negatív pólusra fogom kötni a negatív csipeszt. -
OldAkita
aktív tag
Most bebizonyíthatja a CTEK hogy megéri az árát. Ugyanis erős mínuszok ide vagy oda, munkára fogtam
A töltő 0 fokos helyen volt, a kinti hőmérséklet mínusz 3 fok, szóval nem vacakoltam vele hogy átvegye a kinti hőmérsékletet.
A kocsi 3-4 nap állás után december 29.-én ment egy kicsit, azóta 3 nap telt el és áll. Az aksi 12.71-et mutatott. A töltő 2-3 másodperc alatt átfutott az első 3 fázison. Ez olyan gyorsan eltelik hogy nem tudtam megfigyelni hogy azonnal elkezdi e a feszültséget emelni vagy csak a 4. fázisban de 3-4 másodperc alatt 12.71-ről 14.85-re felfutott. 5 perc múlva ránéztem, akkor 14,88 és 14.91 között mozgott. Újabb 15 perc után stabilan 14.85-ön állt. Tovább nem nézegetem, majd reggel rámérek ha nem fagyott kővé az egész -
OldAkita
aktív tag
válasz K Norbi #1449 üzenetére
Úgy néz ki kibírta a -7 fokot, szépen dolgozott 7-esen és 14.28-at mértem. Viszont a nagy csendben meghallottam hogy olyan hangot ad ki mint amikor egy kicsi lyukon ereszt a biciklibelső. Egyfajta nyöszörgő sistergő sziszegő hang egyveleget. Azonban nem volt meleg az alja mint nyáron
-
OldAkita
aktív tag
Én nem vagyok nagy szakértője az akkuknak, de egy ideje olvasgatom ezt a topicot és sokat tanultam. Ennek fényében azt hiszem, ha olyan töltővel töltesz ami nem áll át csepptöltésre ha már elég magas az akku töltöttségi szintje, akkor csak kísérletezéssel lehet megállapítani mennyi ideig érdemes tölteni.Én úgy csinálnám hogy rámérnék mielőtt tölteni kezdem, majd 3 óra töltés után levenném, várnék 2 órát utána újra mérnék. Az új értékből levonva a régit kiderülne mennyit töltött 3 óra alatt. Így már ki lehetne kalkulálni milyen lemerültségnél hány óráig kell tölteni hogy 12.7 legyen. Azt hiszem ennél magasabbra már nem tölti.
Más.
Elég ritkán használom az autót, van hogy 10 napig se, szóval igyekszem óvni az akkut és gyakran töltöm, azaz szinte állandóan rajta van a mxs5. Ezen a héten viszont nem volt töltőn mert többször mentem vele. Kihasználtam az alkalmat és méréseket végeztem indulás előtt, járó hideg motornál és úgy is hogy fényszóró+összes ventilátor max-on.
Indulás előtti érték, járó hideg motor, max terhelés:
12.60, 14,75 itt nem volt max terhelés
12.53, 14.75, 14.59
12.42, 14.72, 14.59
Suzuki Swift II. 44Ah Banner akku, 2.5 éves[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz tibcsiworld #2033 üzenetére
Jó ez kép amit belinkeltél. Felmerült bennem hogy magam is lemérhetném az indítóerőt. Ezt úgy lehet kivitelezni hogy mérek a multiméterrel ,közben valaki indítózik és azalatt az 1 másodperc alatt míg beindul a motor le kell tudni lesni az értéket? Félek, az én gagyi multiméterem mire észbekap már jár is a motor.
-
OldAkita
aktív tag
Csak az utolsó kérdésedre tudok érdemben reflektálni. Én több mint egy éve szakadatlan töltök a Ctek-el és csak akkor veszem le ha hetente egy alkalommal megyek vele. Ha kihűl a motor azonnal megy rá vissza a töltő.
Mindez az udvaron, nyáron a tűző napon, télen a fagyban. Eddig semmi baja nem lett se az aksinak se a kocsi elektronikájának, se a töltőnek. -
OldAkita
aktív tag
Sokszor keresik a fórumtársak az Aldis vagy Lidl-s töltőt. Ma kivételesen elmentem a BP 16. ker. Bökényföldi úti Aldiba és vagy 10 db-ot láttam. Le is fényképeztem de nem tudom megosztani a képet mert linux alatt valamiért nem engedi csatlakozni a telefonomat. De 5499Ft most.
-
OldAkita
aktív tag
Suzuki Swift II, Banner 44Ah. Ctek 5 -el szakadatlan töltve. Soha nem szedtem le a sarukat, és nem is volt bajom soha. Annál nagyobb bajom volt mikor akku cserénél pár percig áram nélkül maradt. Sokáig nem tartotta meg utána az alapjáratot, menet közben állandóan lefulladt mikor pirosnál fékeztem.
-
OldAkita
aktív tag
Én két évig egyfolytában töltöttem a CTEK-el amíg a fiam külföldön volt és a kocsi állt az udvaron. Csak hétvégén vettem le egy rövid út erejéig, aztán újra töltöttem vele. Viszont jelzem hogy mindig a lecsukott motorháztető alatt volt, a nyári pokol melege sem tett benne semmi kárt, de még az sem ha mínuszokban is folyamatosan töltött. Szóval rossz szót nem tudok mondani rá.
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsoca67 #2877 üzenetére
Ezt alá tudom támasztani. A múlt héten valami -12 körül tettem töltőre az aksit és bár minden rendben lévőnek látszott, kigyulladt a 4. led is, reggel én is úgy találtam hogy 12.4-et mutatott a multimeter és a töltőn se a megszokott utolsó előtti zöld led világított, hanem ha jól emlékszem egyik se. Azt hittem amikor lecsaptam a motorház tetőt akkor mozdult el a csipesz, de a helyén volt.
Az érdekes az, hogy egy-két nappal korábban -16 volt és akkor töltött. -
OldAkita
aktív tag
Nem a Lidl reklámfelelőse vagyok, de véletlen beleolvastam az online reklámújságjukba és január 8.-án lehet náluk venni 5500-ért töltőt.
Link