Hirdetés
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Imy
veterán
válasz bambano #18731 üzenetére
Azt elhiszem.
Én most tartok 24e gázos km-nél 2011.04.17 óta, és ~144eFt megtérülésnél. Ha szerencsém lesz kb visszajön az ára a beépítésnek.[link] És a beletankolt benzin 77e Ft, szóval ha nem evett volna benzint, akkor már +ban lennék.
De majd meglátjuk, hogy hogyan alakulnak az árak. -
Imy
veterán
válasz bambano #18736 üzenetére
Nah ez sokban függ majd, hogy akkor amikor megemelik senki sem fogja tudni, hogy mennyi lesz, és mennyit vállal be az adott kút a hasznából, mivel ha nem nyel valamennyit, akkor nem fog hozzá menni senki sem. Ha 300Ft lesz az LPG, és 410Ft a benzin, és nem enne semmi benzint a kocsi, akkor nálam 100Ft maradna meg. De ha 450 lesz a benzin, akkor már több, akkor talán megéri...
-
Imy
veterán
válasz bambano #18738 üzenetére
Nekem benzinből 6l-t evett nagy átlagba.
Gázból most 6.7l, és mellé 8dl benzin...
Tehát most:
csak benzin: 2460Ft
LPG + benzin: 2005Ft
Haszon: 455Ft/100kmHa a gáz 60Ft-ot emelkedne, és semmi más nem változna most:
csak benzin: 2460Ft
LPG + benzin: 2410Ft
Haszon: 50Ft/100kmSzóval a 100Ft különbözet édes kevés lenne, %-osan érdemes megadni, kb 80%-os LPG-Benzin érnál már nem éri meg...
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #18736 üzenetére
Szerencsém a szerencsétlenségben, hogy öreg autóval kell járjak, elég egyszerű a motyó. A központi injektorosokhoz való keverőfejes rendszerem van. Van 1 gázrózsám a légtömegmérő előtt illetve egy pici vezérlő egység, ami a lambda jelet figyelve szabályozza a beszívott mennyiséget. A gáz szívócső keresztmetszetét változtatja. Ennyi. Az egész motyót havertól kaptam, az ő Audi 1.8T masinájában üzemelt, csak ő befecskendezősre váltott. Szal ez ingyen volt. Ami pénzbe került az a csövek+ rejtett tankoló+pótkeréktartály. Szal nem a legokosabb, legkifinomultabb rendszer, de nekem így eszik városban +1,5- kint 1 literrel többet. Egy motorfék üzemben gáz elzárót akarok még bele eszkábálni, úgy még 1 picit javulna a helyzet. Nekem pl autópályán 140-150 klímával Szeged Budapest oda-vissza mindig ki jön 9,5 literből, ami Szegedi árakban 200-230 Ft között mozgott idén. Ősszel akartam legalizálttá tenni, de ezek után marad így ahogy volt eddig is.
[ Szerkesztve ]
-
Arlekim
aktív tag
válasz bambano #18770 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Sajnos semmi tapasztalatom ilyen téren.
A kötelezővel kapcsolatban mindenkinek igaza van, de azt hozzá kell tennem, hogy a baleset pillanatában még volt biztosításom, azóta járt le.
Várom a levelet, ha van fejlemény, mesélek, hátha tanulságképp szolgál mindenkinekWindows 95 was unable to detect your keyboard. Press F1 to retry or F2 to abort.
-
_seth_
veterán
válasz bambano #18770 üzenetére
Már nincs olyan, hogy megállapított összeget utalnak ki majd vagy javíttatod vagy nem? Nekem még csak ilyen volt anno, adtak 170-et pl és azt csináltattam belőle és ott ahol akartam, igaz szerencsére már jópár éve nem volt ilyen ügyem és mintha lett is volna terv arról, hogy ez megszűnik és csak valódi számla/szerviz ellenében fizetnek.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18804 üzenetére
Nagyon egyet kell most veled érteni
El is hangzott az interjúban, hogy mi is az E85. Alkoholalapú üzemanyag, bioetanol kukoricából, de kap 15% ásványolaj üzemanyagot is, az alkatrészek kenése miatt! És ez a legfontosabb! Ha egy kocsit nem erre terveztek, akkor az összes műketyere kamu.
Én sem szoktam az izomzatomba indenféle nedűt pumpálni, hogy úgy nézzek ki, mint a terminátor. -
lujó55
őstag
válasz bambano #18844 üzenetére
na ennyit a szilárdságtani alapismeretekről
hányszor fogod felújítani a könnyűfém felnidet? az első javítás, görgőzés, felszabályozás még annyi, de a második után óriási felkeményedések keletkeznek az anyagban és már nem lesznek szabad diszlokációk, minden további felújítás repedést idéz elő.
lemezfelni? ha úgy jár mint itt a képen, akkor kuka és fillérekért veszel egy másikat. -
TasiA
senior tag
válasz bambano #18911 üzenetére
húúú erről eszembe jut a suttyó korszakom, mikor meg voltam győződve, hogy Én vagyok az utak királya az 1500-ös Ladámmal. Ebben egészen odág biztos is voltam, ameddig nem kocsikáztunk egy fél péntek éjszakát egy C20XE Calibrával, ami nagyon egyben volt. (volt vagy 10éve) Na akkor elszégyeltem magam a Ladámmal együtt
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18933 üzenetére
mondtam neki hogy kompressziót is méressen. álmomban nem gondoltam volna hogy beviszem vezérléscserére az autót és egy rakás hibát csinálnak nekem...
laikusként kérdezem, de ha a vezérlést arrébb rakja akár 1 foggal, az nem vágja szét a szelepeket nekem azonnal?egyébként produkált olyat is hogy gázadásra szépen fulladt meg. kicsit meghűlt bennem a vér a forgalom kellős közepén... utóljára a zsigulim játszotta ezt, amikor a gyorsító fúvókám eltömődött.
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18984 üzenetére
hát nem igazán opel téma, mert globálisan utálom a füstokádó csodákat (ide sorolom a BKV kék versenyautóit és a kukásautót is). kapcsolni az opel témához valahogy, nálam most ő az isten. a többi szar. még az enyém is. az, hogy lehetetlen megvásárolni az már más kérdés.
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18989 üzenetére
akkor leírom mégegyszer: globálisan utálom a füstokádó csodákat. és ezt tartom is.
mit olyan nehéz felfogni? vagy csak unatkozol azért kötekedsz? akkora szakértő vagy, hogy mehetnél fejleszteni.
kiforratlan technológiákat vádolsz. igen, az akkutelep nem környezetbarát, de gondolom nem fogod emiatt felvágni az ereidet? vagy neked nincs mobilod?
amúgy miért esne darabjaira? tudod egyáltalán hogyan épül fel egy hibrid autó vagy egy teljesen elektromos? nekem az sokkal fontosabb, hogy a családom ne fulladjon meg egy kormozó piros, vagy fekete pakettes szartól, mint az, hogy le kell cserélni a kocsit ha már elhasználódott. vagy neked a kocsid többet ér, mint az egészség? az ampera meg istenien eltalált kocsi. nem füstöl és még jól is néz ki.
kiveséztük? -
lujó55
őstag
válasz bambano #18997 üzenetére
a részecskszűrő pont azt a méretet engedi át ami a rákot okozza, mert az megtapad a tüdödben és ott is marad, blokkolva az oxigénreceptorokat. szar ügy, de totál feleslegesen fejlesztették ki. de azért a jó régi BKV járatokat majd szaglászd csak meg. biztos elsírod magad.
áhh, nem az akksi, mert az be van szépen dolgozva és kapott egy boxot pohártatóval. a két űlés háttámlája között egy olyan fekete vászonzsák amiben nem kérdeztem meg mi van, de pont olyan borítást kapott, mint az űlések (szürke bőr)
-
lujó55
őstag
válasz bambano #19009 üzenetére
pfff, messzire mentünk.
a széndioxid kibocsátást mi megszüntethetjük, mert egy vulkán annyi CO2-t lő ki egyetlen alkalommal, mint az összes kocsi, gyár meg miegymás egy év alatt. tehát ha a faunára gondoltál akkor emiatt ne izgulj, nem halunk éhen. de esetleg láthatnád az eget a fővárosban.nem kerültem ellentmondásba, mert jól írtad, a saját környezetem sokkal jobban izgat, mint a másoké. választhatnál te is a két megoldás közül:
A: bezárnak egy nagy csarnokba ahol trolikat járatnak
B: bezárnak egy nagy csarnokba ahol dízel ikarusokat járatnak
vegyél mély levegőt nyugodtan, egy nap múlva kijöhetnél. vagyis dehogyis kihúználak a B csarnokból mert a lábadon nem tudnál már kijönni. szerintem ha fuldokolnál, leszarnád a globális környezetszennyezést.ha van valami jobb ötletetek a hibrid technológia kiváltására akko elő vele. elég maradi a felfogásotok ezzel a hadd füstöljön a 3 literes, mert az tovább megy kijelentéssel. a belső égésű motor elavult, ósdi és káros. pont.
-
fero02
veterán
válasz bambano #19122 üzenetére
Szarok a totálkárosokra. Azoknak minden szar, mindent csak fikázni tudnak. Meg amúgy is, kik azok, hogy el kellene fogadnom a véleményüket? Tanuljanak meg vezetni és akkor nem fog lefulladni. Vagy ne 3 nap tesztelés után alkosson vélemény. Időszerű volna kicsit leszállniuk a Föld nevű bolygóra.
Minden dízel nyomatékos alul a maga módján, legyen az akár TDI, HDI, vagy CR dízel, 1.4 vagy 2.5.
A nyomaték meg hiába lesz kisebb, akkor is jobban indul minden fokozatban, mint a benzin. Egy darabig. De most az nem lényeg.
-
fero02
veterán
válasz bambano #19124 üzenetére
Nem teszem magam nevetségessé, csupán szeretek reális maradni és ennek megfelelően kezelni a dolgokat.
Hát épp ez az. Hogy alkothat úgy vélemény egy autóról, egy konstrukcióról, hogy max pár hetet használja? Technológián belül is vannak apró módosítások, amik tehetik szarabbá és jobbá is az adott motort/kocsit.
Annak idején mielőtt megvettem a kocsimat én is olvastam véleményeket. Szerintük mind fos. Ahhoz képest túl vagyok 260e km-en és kurvára semmi baja nincs. Jó, hogy akkor sem hallgattam az okosakra.
Szakújságírók -> ez a lol, made my day.
Tesztautóból én is könnyen tudnék fikázni mindent. Azért megnézném, hogy milyen privát autóik vannak. Lehet ott is lenne pár öngól.
"Másrészt meg minden turbós autó gyenge alacsony fordulatszámon, ez a turbó, ezen nincs mit vitatkozni."
Semmi köze ennek a turbóhoz. Tegyél egymás mellé egy-egy grafikont, amint a fordulat és nyomaték görbe van. A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin. A turbó csak ezután jön.
-
fero02
veterán
válasz bambano #19130 üzenetére
Jajjjj, ne menjünk mér el ennyire.
Ha mérőpadon egymás mellé tennél két egyforma ccm-es motort ( pl 1.4 dízel és 1.4 benzin), akkor ha beszarsz - behugyozol is a dízel alacsonyabb fordulaton éri el a nyomaték maximumát. A későbbiekben ráaggatott turbó és a nagy nyomású üa ellátó rendszer ezen csak segít.
""A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin.": ez még akkor se biztos, hogy igaz lenne, ha nem lenne benne túlzó általánosítás. De van."
De nincs. Idézek a szeretett oldaladról:"Valahogy úgy kell elképzelni a nyomatékgörbét dízel esetén, hogy viszonylag alacsony fordulatszámon meredeken elkezd emelkedni, s sokszor már 1500-1800-as fordulatszámon eléri a maximumát, míg benzines motor esetén csak olyan 3500-4000 között éri el a maximális forgatónyomatékot, azaz sokkal kevésbé meredek ez az emelkedő. Viszont a dízelek csak kicsi fordulatszám tartományban üzemelnek, kb. 3500-4000-ig. 3500-as fordulatszám tartomány fölött még rohamosabban zuhan a görbe, mint ahogy emelkedett. Ezért van az, hogy dízel esetében, hiába nyomjuk jobban a gázt, már nem gyorsul az autó, el kell váltani fölfelé, míg benzinesnél pont a fordítottja van, hiszen eleve 6000-8000 is lehet a végső fordulatszám tartomány, és innentől is lankásabban kezd esni, nem pedig olyan hirtelen, ezért még kicsikarhatunk előzéskor elváltás nélkül pár Km/órás sebesség többletet."
Na most menj vissza az eredeti "kérdéshez" és gondolkozz el picit. 1.4 (viszonylag nyomatékos) HDI vs (baszott lomha) 1.4 Twinport. És tekintsünk el a balfasz pilótától.
"mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig." Ezt nem vagyok hajlandó elhinni. Nem hiszem el, hogy itthon bármelyik márkaképviselet vagy kereskedő évekig mellőzne egy kocsit, aminek a költségeit őt terhelik. Még sztem hónapokig sem.
Nem szeretem az ilyen "más faszával verjük a csalánt"...
Legyen saját autója amivel rendesen össze van szokva vele (tehát pl dízellel ne fulladjon már le, mert beszarok), amit a saját keresetéből tart fent, használja normálisan és ezek után alkosson véleményt. Az releváns teszt lenne. -
neduddki
nagyúr
válasz bambano #19142 üzenetére
HI!
na egy kek zafira opc /vmi hasonlo/ mutatta meg par hete a petofi hidra felfel, mijjen az amikor nyomkja es nem gondozzak:- ((( /ennyi kek fustot utoljara trabantbol lattam, meg az a buz... ehhhh talicska az ijjennek enm oto:- (/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lujó55
őstag
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #19156 üzenetére
Enyém 8 éves volt áprilisban, és ~220e km. Mivel megöregedtem (értsd 30 felett), családom lett, rájöttem, hogy nem fogok hitelből mostanában autót venni. Sok-sok jobb helye van a pénzemnek. Az autó huszadrangú lett, és a mostani amúgy is mindent tud, amit egy autótól én elvárok.
Ha mégis cserélek, az ugyanolyan lesz, mint a tied, lehetőleg egy az egyben alapon.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #19249 üzenetére
Persze, kutya nem hiszi el a 123e km-et, meg úgyis akkor derülhet ki a kocsiról érdemleges, ha beülsz, vezeted, meg alánézel stb.
Csak mondom, ha erőgép kell, utazóautó kell, bőrös-klímás-kényelmes kocsi kell, ezen lehet rágódni. Elelve az ülések nincsenek széthasadva, az kiindulópontnak jó.
Amúgy TC-n írták, valami "hogyan vegyünk 200-ért kocsit?" cikkben, h csontinál úgy adják el az autót, h ami szar, azt megmondják.
De tudjuk, h a km óra semmit nem jelent.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest