- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz -=Vacsek=- #51851 üzenetére
Nem olyan vészes amúgy, a turbó felújítása kb 90-140 ezer között van. A kettőstömegű meg autónként változó szerintem az a nagyobb szívás.
-
F_Gergely
őstag
Lehet de cserébe egy turbós kicsit másképp megy mint egy sima szívó... Ez megint olyan kinek mi, nekem pl az életbe nem kéne sima szívó mert marhára nincsen meg az a teljesítmény és élmény mint egy turbósnál.
Plusz a turbót elég egyszer rendbe tenni az autó élete során ha vigyáznak rá, azért az nem olyan mint egy vezérlés hogy X km után csere.(#51853) Gergőke88:
Egy benzines alig alig kormol, dízelnél ez problémásabb, de ott sem igazán ha kikormolja az ember. Ha huzamosabb ideig tele van lerakódással az már tudja koptatni a turbót de azt meg észre lehet venni mert mozogni fog.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Gergőke88 #51857 üzenetére
Turbóról beszéltünk, mivel a benzinesek alapvetően többet pörögnek 2-3-4 ezertől felfele, nincsen akkora lerakódás mint egy dizelnél ami forog 1500-200 között.
Másikfele, hogy ha normális üzemanyag van tankolva ez elkerülhető, illetve ezek "különleges" esetek én legalábbis nem ismerek olyan embert aki elviszi szerelőhöz hogy pucolja ki az autót 200-300 ezeré.... Nyilván van ilyen de annak sok fölösleges pénze van és nem tudja mire költeni.
Nézz meg egy dízelt, na az kormol! Ehhez képest amit a benzines csinál az babapuki! Ráadáasul a benzines pörög, a dízel nem. így sokkal nagyobb a lerakódás mértéke.
Szerintem ez a téma is kicsit túl van misztifikálva mint a júúúj dizel, meg a júúúúj turbós téma. -
Gergőke88
addikt
válasz F_Gergely #51858 üzenetére
Én nem a turbóról beszéltem, hanem alapjában a motor kokszolódásáról.
Érdemes ezt átolvasni Modern benzines[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Gergőke88 #51859 üzenetére
Ja értelek, én azt hittem a turbóra mondod mert arról beszéltünk.
Autó is használati tárgy, nyilván használódik, de én biztos nem foglalkoznék a téma ezen részével. Nem tudom mennyire nagyon szívás, de pl én a vectrán simán lekaptam, és takarítás helyett felraktam egy bontott de tiszta szívósort és én letudtam a nagy karmolódást. Előtte meg olajcserével egybekötve átmostam a motort.
De szerintem a legtöbb ember pont leszarja hogy néz ki belülről a motort amíg működik, és van benne valami... -
lsebestyen
addikt
Sziasztok! Kellene SOS-be valami normális (de nem túl drága) ablaktörlő F Astrára, most valami tescos van rajta, de az elég botrány. Ki melyiket ajánlja, amit 2-3 napon belül megkapok?
-
Gergőke88
addikt
válasz lsebestyen #51861 üzenetére
Bosoko
-
F_Gergely
őstag
válasz lsebestyen #51861 üzenetére
Gyári opel, 2 nap alatt cromaxban meg is hozzák.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51860 üzenetére
Azert ne magadbol indulj ki, mert nem az az altalanos "autos user", aki szetkapja, meg kicsereli, meg stb....en olajat sem csereltem soha, meg nem is fogok, ezek, mind kiadasok nekem egy auoval kapcsolatban....es szvsz a nagy többseg igy van ezzel. Ha valami vilagit, akkor szerelö, gond, autohiany, kiadas.
Egy dizel auto nagy szivas tud lenni az embernek....az enyemnek alapvetöen semmi baja nem volt es nincs, megis raköltöttem mar vagy 250 ezret a valtora, egr-re.....persze lehet mondani, hogy na de nem mindenkinek megy gajra a valto....valoban...masnak meg a turbo fekszik ki, vagy a porlaszto, vagy a magasnyomasu.....nekem a relative sok autopalya es km miatt meg a joval olcsobb gazolaj miatt, igy is böven plusszban van a kocsi....de ha nem lennenek nagy egyhuzamos utjaim, helyben forgolodnek, az mar tuti buko lenne. Igy is ha mondjuk par hetig csak helyben jövök megyek a dpf 100km enekent neki all tisztitani15literes atlagfogyival, ami nem is tud lefutni, ezert el kell vinnem egy total felesleges utra ahol kb 15 percig 15l/100 fogyival megy..
Kormolodashoz annyit, hogy ha normalisan be van allitva egy dizel auto, normalis üzemanyagot kap, nem csippes, es van benne dpf, akkor egy kis pamacsnyi korom sem jön ki belöle. En pl barmit csinalhatok a kocsival korom nem jön ki egy szal sem. Aztan ezen ugye vitaznak az okosok is, hogy vajon jo e a dpf, mert nem jön ki szemmel lathato korom, de jön ki olyan mikro szennyezö, ami a tüdön keresztül azonnal a veraramba kerül es ez lehet veszelyesebb, mint ha kormot sziv be az ember....vagy sem. .. ha van a kocsiban ilyen "adblue" rendszer, mint a vw nek ami van, na az a tuti, mert az kiirt szinte minden lerokodas veszelyes anyagot....en nem is engednem enelkül a disel autokat az utakra.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #51864 üzenetére
"en olajat sem cseréltem soha, meg nem is fogok, ezek, mind kiadások nekem egy autoval kapcsolatban....és szvsz a nagy többség igy van ezzel. Ha valami világit, akkor szerelő, gond, autóhiány, kiadás."
Ezzel egyet értek, de akkor ne is csodálkozzon a user ha olajcsere 20-25 ezer, és egy ilyen koromtól való tisztogatás is 100+ ezres tétel. Más kérdés ha lenne pénzem sem hordanám minden gonddal szerelőhöz mert nem. Nálam ilyen DPF nincsen szerencsére ez még a régebbi dizel.
"Kormolodashoz annyit, hogy ha normalisan be van allitva egy dizel auto, normalis üzemanyagot kap, nem csippes, es van benne dpf, akkor egy kis pamacsnyi korom sem jön ki belöle."
A kipufogóból valóban nem, ezzel egyet is értek (amúgy ha rendesen van csippelve akkor sem, csak az ilyen sufni laptop csippesek de azok korom feketén), viszont a dizel korom mert maga az égés sem korom nélküli és az a dzsuva valahol lerakódik. Ennek a mennyisége lehet minimális és lehet nagyon sok.
Miután nálam új turbó új szívósor lett és láttam milyen volt, csak prémium gázolaj megy bele és csak OMV és kéthavonta megfejelem spurival. De dízelnél szerintem egyszerű észrevenni, kicsit ki kell pörgetni és látszik ha koszos a rendszer mert elkezd füstöt tolni 3 ezer környékén."Egy dizel auto nagy szívás tud lenni az embernek"
szerintem egyébként semmivel sem nagyobb szívás mint egy ugyan olyan kategóriájú benzines -
nagyúr
válasz lsebestyen #51861 üzenetére
Bosoko, valeo
-
AMD Power
titán
válasz lsebestyen #51861 üzenetére
Valeo van nekem. Nem voltam tőle elájulva az elején. De májusban lesz 2 éves már.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
g4besz
tag
válasz sunci_02 #51703 üzenetére
No sikerült elérni a szakit, aki a 180ezres szervizt csinálta az autón (Opel szakszerviz). Rendszám alapján lekérte az infókat a rendszerükből és azt mondta, hogy teljesen jó állapotú volt a vezérlés, csak egy főtengely szimeringet cseréltek az olaj+szűrők+gyertyákon kívül. Illetve kapott egy új gyári akkut. Úgyhogy a vezérlés szervizt elnapoltam, a 200ezres szerviznél majd megnézetem.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
Elvileg minden igaz és jó vétel ha valaki ilyet keres, ismerős ismerőséé, amit nem kell azt is cserélte mindig.
Postázást nem vállalok.
-
w333
félisten
-
amargo
addikt
-
nagyúr
válasz diablo1984 #51882 üzenetére
Meg nem csomagokkal teli utazáshoz, nem emelkedőre, nem klímázásra, nem előzésre stb.
-
diablo1984
veterán
válasz tboy93 #51883 üzenetére
aki alapmotoros autót vesz, az azért veszi, mert olcsó és nem azért, hogy gyorsulási versenyeken induljon vele. van egy 1.0-ás yarisom, ahhoz képest a g astra 1,2-es motorral még nagyobb helyet is kínál, városban szaladgáláshoz pont ideális, igaz az élménytől nem lesz az embernek spontán magömlése, de addig sem fagy meg a picsa a hideg szélben!
-
őstag
válasz diablo1984 #51834 üzenetére
Köszi srácok, full igaz, hanyagolom ezt az LPG kérdést. Mi az a sebesség amit tartva a lehető legjobb fogyasztást tudom elérni az M0-n? Mintha ilyen 90km/h-t hallottam volna, 80km/h már talán idegesítően lassú lenne, de talán a 90km/h is az, sokkal többet eszik ha pl 110km/h-val utazom? 1.4 8v 60LE F Astra továbbra is.
-
gban
Közösségépítő
válasz dave93 #51885 üzenetére
Akkor eszik a legjobban ha a forgalom lendületét követed.
Ha a 90-re mész, vagy a 100-ra, és a külső sávban fékezni kell mindig, mert nem tudsz bemenni, akkor többet eszik mintha tolnád neki 10-zel többel.
A másik hogy nem hiszem hogy megérné ragaszkodni pár 10 Ft miatt egy adott tempóhoz a rugalmasság rovására. Pedig én spórolós vagyok.
Szóval nem a sebességtől eszik többet vagy kevesebbet elsősorban, hanem a gyorsítások, meg a fékezéssel elpazarolt lendület miatt.
Harmadik, hogy sanszosan 10-zel többet mutat az órád a valós tempónál, de feltétlenül mérd be navival.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
nagyúr
Nem tudom hogy szamoltatok ki neki ezt a 100k km alatt terul meg dolgot Ha a gaz 180Ft jelenleg es 8L-t ker belole az auto, a benya pedig 320Ft es 6L kell, akkor 100km-en 480Ft marad meg jelenleg. Tovabba ez a jelenlegi allas, altalaban joval nagyobb difi van a benzin es a gaz ara kozott, ami miatt meg tobb marad a zsebeben. De tegyuk fel hogy csak 480Ft. Ha jol emlekszem napi 70km-t irt, annyit megy. 160k a gaz beszerelese, 480Ft/100km sporolassal ~33.333km kell, hogy behozza a gaz az arat, es sporolhass vele. Ez kb. 1.5-2 ev neki. Ha ennel tovabb meg akarja tartani az autot, en gazositanam mint a huzat.
[ Szerkesztve ]
-
bubi92
őstag
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Opel astra f 1998 sedan.Pár nappal ezelőtt egy magasabb patkáról álltam le, miután letettem a jobb első kereket, egy furcsa, (nyikorgo / zakatoló hangot ad ki) bár a nyikorgás nem a megfelelő szó, de nem tudom mihez hasonlítani.
Szóval azóta hogy lealltam a patkáról, ez a hangja van.
Ahogy fokozom a sebességet, úgy hallom egyre gyorsabban ezt a hangot, tehát nem folyamatos, hanem gyors, pl 1-esben kB 1,5 mp-enként adja ki ezt a hangot,aztán 2-esben mondjuk 1 másodpercenként, aztán ha elkezdek gyorsítani akkor már olyan gyorsan mint ahogy a mosógép centrifugál...
Mi okozhatja ezt a problémát? A javítás mennyibe fog kerülni?
Elfelejtettem írni, hogy meglehetősen hangos ez a hang,( a kocsiban ülve is jól hallani, kintről pedig még inkább) sőt azt hiszem hogy talán hangosabb is lett miközben így használtam...
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
F_Gergely
őstag
válasz dave93 #51885 üzenetére
Ez leginkább autó függő. Tesóm 1.4-ese 80 felett kezd el nyelni de akkor igen intenzíven 110 felett pedig már közel 10 litert eszik.
Nálam 110-ig ha tempómattal megyek 4,5-5 litert eszik. 110 felett 140-ig 5-6 litert eszik, 160 felett pedig 6,5 litert eszik. Tempómattal 130-140el szokott enni 5,7-et. De ezt ki kell kísérletezni, a 110-es váltást én is onnan tudtam meg hogy mondja egy ismerős akinek ugyan ilyen autója van akkor kezdtem el figyelni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz -=Vacsek=- #51893 üzenetére
Nagyobb lóerő és nyomaték megvan, nyilván egy bizonyos mérték felett már kell változtatni a turbónyomáson ahhoz meg nagyobb intercooler kell meg akkor már a motorba is lehet vezérműtengelyt cserélni stb. szinte végeláthatatlan.
De egy jó chiptuning is kitudni hozni kb +50-70 LE-t és +50-100nm (ezek most a legrosszabb esetben kihozható értékek, ennél lehet több) nyomatékot nyilván ez nagyon sokmindentől függ. De csak a szar és sufni csippes autók kormolnak feketén ami jól megvan irva az nem kormol. És miért?
Akkor kormol ha feleslegesen sok üzemanyag kerül a rendszerbe amivel nem tud mit kezdeni, viszont ha jól megvan írva, akkor nem fog ilyen előfordulni. Viszont egy ilyen chippelés úgy kezdődik hogy felrakják az autót dyno padra és kielemzik, csak utána kezdenek bármihez is. És bizony egy ilyen kb 200-300 ezer huf.
Én egyetlen egy műhelyt tudok amiben megbízom és tudom hogy minőségi munkát végeznek.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #51895 üzenetére
ez autófüggő de igen ebben igazad van. Haver volt úgy eszetlenül rátolta a "tuningot" semmi más nem volt csak több üzemanyag meg nagyobb töltőnyomás, ment a gép de evett is, plusz megevett 2-3 turbót, meg kuplungot...
De ha jó helyre viszed ott mindenre figyelnek, olyan nem lesz hogy megcsinálják és szétmegy utána a kuplungod -
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51865 üzenetére
Nincs csodalkozas az arakon, ez van En nem vagyok autoszerelö es nem vagyok hajlando a szabadidömböl autoszerelesre aldozni. A kocsimosas az szivesen, de ennyi. Ha ez hobbi es jolesö idötöltes valakinek akkor ugy nyilvan joval olcsobb a karbantartas
Csippesnel szerintem a korom az "kötelezö". egyszerüen tul van hajtva a motor, nem fog ugy müködni a rendszer, ahogyan azt megterveztek. Vagy ilyen 2 loerövel lesz több, amit eszre se vesz kb a tulaj, szoval penzt se adna erte. szvsz
Minösegi üzemanyaggal nagyon jot teszel a dizel motornak plane minel ujabb dizelesröl van szo annal inkabb....sokan azt hiszik, hogy a dizel az aztan barmivel elmegy, tankoljak a taknyolt roman benzint, meg a traktorbol leszivottat, aztan csodalkoznak, hogy tömödik, meg megy tönkre minden.
Dizelben nagyobb a nyomatek, jobban igenybeveszi az alkatreszeket (pl kettöstömegü...hiaba van egy 1.4 turbos benzinesben is, soha nem fog tönkre menni, mert minimalis a rezges egy dizelhez kepest), az egesz dizel üzem sokkal "koszosabb" a benzinnel, igy hajlamosabb tömödni, koszolodni (DPF) es olyanok vannak benne, mint a magasnyomasu szivattyu, ami igen huzos, tönkre tud azert menni es egy benzinesben nincs.
-
-=Vacsek=-
senior tag
válasz F_Gergely #51894 üzenetére
ilyen szinten nem tervezném a tuningolást. inkább az aggaszt h sokat fog enni, az a 180 paci nekem tőkéletes lenne de ha letudunk faragni a fogyasztásból és cserébe nyomatékosabb autónk lesz abba én kiegyeznék. normál felhasználásra optimalizált beállitás tökéletesen megfelelne.
-
honda 1993
senior tag
Valakinek van ötlete az iménti kérdésemmel kapcsolatban?
XD alias IKSZDé
-
Gergőke88
addikt
válasz honda 1993 #51899 üzenetére
Elmész egy szervizbe és megtudod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron