- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Graphics #231 üzenetére
0w-nek látom értelmét, de a w20-nak nem.
Én egyszer próbáltam egy olyan motorban, ahol ez volt a gyári ajánlott olaj - mellette persze még a 10w40 is megfelelő - nekem annyi elég is volt belőle.Egyébként az üzemanyagtakarékosságon kívül szerintem az összes fontos tulajdonsága rosszabb egy w20-as olajnak, mint egy w30-asnak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #237 üzenetére
Nem ment bele sok ugyan, csak 2000 km kb de eddig nem evett belőle. Mondjuk 5W40 tehát nem egy nagyon vékony olaj...
Kornel: Nem tudom, nincs sok tapasztalatom velük. Akciós volt pont és a neten nem olvastam róla rosszat, így bepróbáltam. Eddig oké.
mod:
SPeti1984: Ha kímélően kezeled a gépet nagy melegben (fokozottan figyelsz a hűtésre) akkor nem is lesz bajod a 0W20-al sem. A másik meg, hogy mire észreveszed a bajt addigra elkopott a motor és már régen késő.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Jaded
senior tag
-
Markizmark
addikt
válasz Graphics #274 üzenetére
Igen, házilag. Olvass utána a molibdén-diszulfidnak, mint "csodaszar".
Ezen kívül adalékolni én sem szoktam semmivel.(#275) csiga8:
Astra F, X14NZ. Mannol olaj kiválasztási segéd szerint Extreme 5W-40 kell bele, ez is van benne + 2 deci Fimol.
Viszont elgondolkodtatott a gyárilag molibdénnel adalékolt olajuk, de az 10w, ez a bajom vele.
Ráadásul valamiért sehol sem szerepel, hogy mennyi MoS2 van benne.
Liqui-Moly MoS2-t is használtam már de azon sem szerepeltek mennyiségek.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #286 üzenetére
Ha nem hagyod kihűlni az olajat akkor azért nem olyan gáz a helyzet egy oktatóautóval sem. Inkább arra kellene figyelni, hogy alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelés, hiszen a nyomaték öl nem a fordulat.
De ez egy oktatóautónál kb lehetetlen...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #289 üzenetére
Az én oktatóm akkor nem vt jó, ha 40-nél nem kapcsoltam 4-est akkor már rámszólt.
Azért az 1 perces járatás bőven nem az üzemmeleg állapot de semmitől jobb persze. Inkább arra figyelj, hogy próbáld beosztani őket úgy, hogy egymás után jöjjenek sorba és akkor kevesebb a "hidegperiódus" a motor életében.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #291 üzenetére
Mondjuk ehhez jobb választás volt az L13A mint az L12A mert a tiédben rövidebbek a fokozatok. De azért 2000 rpm alatt ne legyen használva tartósan.
Akkor nincs gond, olyan gyorsan nem hűl ki az olaj. Sőt inkább csak felmegy a hőmérséklete az elején mert ugye megszűnik a keringés.
#nincsbennetarcsi
-
Markizmark
addikt
válasz Graphics #340 üzenetére
Most is az van benne sajnos, nem az enyém a gép, de a tulaj alsó polcos tesco 10w40-el hajtja.
A mannol olaj kiválasztó segéd szerint egyébként megengedett a 10w40 ehhez a motorhoz, és az autó könyvében is szerepel.
Egyelőre jó MÉG a motor, de inkább a szabványokat nézném, hogy az említett olaj megfelelne-e?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
bul07
nagyúr
válasz Graphics #1924 üzenetére
Olajjal nem tudod ellensúlyozni a motor kopottságát
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #1924 üzenetére
Rövidtávú tüneti kezelés a vastagolaj, azzal csak felgyorsítod a motor kopását hosszú távon. Ha amúgy is cseréled a motort akkor már kb mindegy mit öntesz bele.
A 10W40 borzasztóan vastag bele, a gyári ajánlás abba a motorba (i-DSI) a 0W20. Csak mellesleg jegyzem meg, hogy a márkaszervizben sem azt kapja/kapta hanem a jóval olcsóbb 5W30-at.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #1927 üzenetére
Persze a szabványértékek tól-ig határok között mozognak, én is híg 5W30-at használok a 0W20 helyett és nem eszi az olajat. De a gépkönyv akkor is 0W20-at ajánl az európai modellekbe, sőt gyárilag is 0W20-as olajjal gördült ki a gyárból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz Graphics #1927 üzenetére
Toyota 1.33 motor, keres rá sokan arra gyanakodnak hogy 5W-30-as olaj tehet az egész motor kopás ügyről, a gyári 0W-20 helyett tették azt
Én ragaszkodnék a gyári olajhoz, főleg ha semmi baja a motornak(ha eszi vagy más indok indokolja akkor talán eltérnék)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
csiga8
senior tag
válasz Graphics #1931 üzenetére
Nem akarnék vitát indítani, de csak pusztán érdeklődnék, hogy mely részei lettek, lehettek egycsapásra a gépjármű motorok szorosabb illesztésűek? Polgári, nem verseny célú járműmotornál igény, hogy +35 C fokban és -20 C fokban indítás után egyből lehessen menni vele.
Egy verseny motornál - ami tényleg szorosabb illesztésű - külön procedúra a bemelegítés.
2000-es évek óta milyen ötvözőket, gyártási technológiát alkalmaznak, ami miatt az anyagok hőtágulása kisebb lett?
Egy vezérműtengelynek - szerintem - kifejezetten jobb a nagyobb HTHS-ű olaj.
Egy hidrodinamikus csapágynak kifejezetten jobb - szerintem - ha alacsony fordulaton nagyobb HTHS-ű az olaj, nagyobb terhelésre éri el a vegyes súrlódási állapotot.
A henger-dugattyú oldalról nézve szintén a nagyobb HTHS ad nagyobb motorkopás védelmet, de említhetjük a szelepszárakat is.És a jó öreg turbó... Na annak aztán tényleg jobb a vastagabb kenőfilm.
Hőelszállítás? A mai motorok alig akarnak bemelegedni, sokkal kisebb a veszteséghő, mint a régebbi motorokban.
Igen, nagyjából 2 dl üzemanyag többletfogyasztás az "ára". Hogy pont emiatt csökkentik a viszkozitást? Így (is) tudják lejjebb vinni a károsanyag kibocsájtást ?
Érdekes, pl ha vesszük a motorom, egy Yamaha Fazer 600-t. Az R6 utcaisított változata, változtattak a vezérlésen. 10W40-es olajat kér... De szinte vehetjük az össes Japán motort, nagyjából a 10W40, esetenként ( néhány más típus) akár 20W50-et is kérhet. A Fazerem 14.000-et pörög, nem hinném, hogy "szar" illesztésű lenne...
Nem vitázni akarnék, de érdemes elgondolkodni azon a "szoros" illesztésen meg az anyagok hőtágulásán, hogy mi változott...
-
BlacKSouL
addikt
válasz Graphics #4149 üzenetére
Mely üzemállapotban, és pontosan melyik alkatrésznél "modósik ki" ahol a magasabb viszkozitású nem? mod: mondjuk az 1996-os 10w40--> és a 2019-es 5W40 viszkozitási értékeit összehasonlítva(beleértve a viszkozitási indexet is).
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
evo87
őstag
válasz Graphics #4175 üzenetére
Nem is feltétlen az 5W30 - 5W40 váltás a kérdés, hanem hogy viszkozitástól függetlenül (mert mindkettő jó a gyári előírások szerint, csak ACEA A3 legyen) melyiket ajánljátok inkább ebbe a 2 literes jó kis klasszik japó motorba?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Graphics #4175 üzenetére
Attól függ melyiknél. Vannak jól sikerült japán motorok amiknél az a normális ha mérhetetlen az olajfogyasztás 15.000km alatt. Mindez 300-400.000km után is 0w20al.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban