Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • focvis

    veterán

    válasz Kornel #68 üzenetére

    Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.

    A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
    Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).

    A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).

    Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).

    Korom
    A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák