- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Dluinet #8650 üzenetére
Így van, egyedül Németországban nem lehet szintetikusnak írni.
A viszkozitás módosítás se mehet akármeddig. Minél jobb az alapolaj, annál jobbat lehet belőle készíteni.
Gajdán nem olajguruknak készítette a videóit, hanem laikusoknak, oda betalált.
Sosem mondtam, hogy nem jó a friss olaj. Én is a korábbi csere híve vagyok.
Max 10.000 a periódus, de inkább 7-8K szokott lenni, sok a rövid táv.Szerintem már írtam:
1., a motorolaj a motor folyékony alkatrésze
2, olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte.Mi még így tanultuk.
Így van, mindig az adalék kopik ki előszőr, de azt nem látod, mert az olaj, mint folyadék még ott van. Ezért kell(ene) elhasználódás előtt cserélni.
Nem írtok olyat, amivel nem értek egyet, vagy korábban már ne említettem volna.
-
Czimby
addikt
Üdv az uraknak, most találtam a topicra.
Azonnal lenne is pár kérdésem;
Valaki meg tudná mondani hogy Honda Accordba(7gen) 2004-es 2.0 benzin.
Milyen olaj lenne az ideális.
Van ugye egy "gyári" táblázat ami kering a neten és kb minden 2003 utáni benzines Hondába 0w-20-at ír, kivéve a sport modellek.
Megvan nekem a gyári user manual, meg a szerviz DVD-is amiből a szalonban szervízelik.
De egyik sem túl informatív ezen a téren.
Egyébként az autóban 200e Km van, és végig 5w-30 olajat kapott.
Az utóbbi 10évben 5w-30 X-Clean+, előtte Castrol Edge.
Vidéken van használva, helyben nem járok vele, ha beindítom legalább megy 15, de inkább 30Km-t.
Elgondolkodtam, hogy kipróbálom az X-Clean EFE 5w-30-at, de lehet bepróbálnék valami 0w-30-as olajat Motuléktól.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
nagyúr
5W30 (0W20 városi és rövid távokra)
Csereperiodus 7500km vagy 12 hónap, amelyik előbb bekövetkezik. Drágább olaj sem képes hosszabb csereperiodusra.
Dexos1 Gen2 vagy API SN, API SP szabvány. API SN RC vagy API SP RC esetén csak 5W30 viszkozitás lehet.
Csak Dexos1 Gen2 szabvánnyal rendelkező olaj annyival szigorúbb, hogy azt nem lehet dízel üzemű motorban tölteni, mert végletekig benzinesre van optimalizálva.
Márka, ár és egyebek már egyéni preferencia.
Például: MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 (ebből nem is kell 0W20)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8654 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Qru-nak is!
Akkor amit eddig használtam X-Clean+ 5w-30 sem volt rossz olaj mondhatni,
csak az eco-Lite ideálisabb lenne ha jól gondolom.
7500Km-re vegyem le a csereperiódust?
10e Km-ként cserélek, ha jól emlékszem a gyári ajánlás az 12 v. 15e Km lenne.
Létezik valami oldal ahol tudok szabvány szerint keresni olajat?
Vagy ahol kicsit kiokosíthatnám magam jobban e témában?
Lenne még pár kocsi itthon, a családban, aminek utánanéznék a belevalót kapja-e.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Asbee
veterán
Pontosan. Van olyan ismerősöm új kora óta 2011-es A6-ot hajt (3.0 dízel), munkába járásra van használva, 250km pálya, 25-30 ezrenként volt mindig is cserélve benne, castrol edge 5w-30. Bátor dolog, de az ég világon semmi baja a kocsinak. Se olajfogyi, se füst, semmi.
Inkább a városi kocsikra kéne üzemóra alapján a csere vagy fél év.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ideális használat.
Sajnos az emberek 95%-a nem így használja.
Valóban Magyarországon az emberek annyira keveset, rövid távokra és dugókban használják (évi 15k km) az autójukat, hogy számukra ideálisabb lenne az üzemóra alapján cserélni. Hamar kiderülne, hogy 3000km tesznek meg annyi üzemórával, amennyit az ismerősöd 25000km-t."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #8662 üzenetére
Tavaly vettem az S-Cross-ba üzemóra számlálót, mivel kíváncsi voltam, hogy a sok rövidtáv miatt (napi 2x3km) mennyit megyek egy év alatt.
A 2020-as év termése kb. 100 üzemóra 6000km alatt, természetesen ebben voltak nyáron hosszútávú utak is.
Ebben az esetben is kellene olajat cserélnem évente kétszer, vagy elégséges egyszer a tél előtt? Hány üzemórát bir ki egy olaj csak rövidtávú használattal (doktorüzem), illetve mennyit birhat ki, ha leállításkor mindig elérte az üzemi hőfokot?
TommyY
-
nagyúr
válasz TommyY2 #8664 üzenetére
Nem, 200-250 üzemóra még rövid távokon jó.
A te 60km/óra átlag sebességed már igen magas.
A te átlagod országúti sebesség. Így már bőven elég évente cserélni.
Városi használatban 14-25km/óra vagy kisebb átlag jönne ki.
Nekem 8.5 km megtenni kb 30-45 perc csúcsidőben."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #8665 üzenetére
Szerintem ott valami elszámolás lehet, mert 3km-t 3 perc alatt kell megtenni a 60-as átlaghoz, indítással(alkalmanként min. 5-30mp várakozás indítózás után), gyorsítással, fékezéssel és leparkolással együtt.
+ az olaj szempontjából télen szerintem a legrosszabb az ilyen 2-3km-es etap, mert sosem üzemmeleg.
Nálad legalább bemelegszik, talán kitisztul belőle legalább egy része a hidegindítás termékeinek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #8667 üzenetére
Kicsit pontosítok.
3km-t kb. 5 perc alatt teszek meg (szerencsére nincs forgalmi dugó), így egész évben a napi munkába járós átlagom kb. 35km/h. Így megyek éves szinten kb. 1500km-t, a többi hosszabb táv. Főként ez miatt kérdeztem, hogy kellene-e évente kétszer olajat cserélnem, mivel a motor szinte soha nem melegszik fel.
A munkába járás mellett ritkán, de vannak hosszabb utak is kb. 100km/h tempóban, valamint nyaralás esetén, ha autópályán kell menni, akkor 140km/h.
Tehát, így jött ki a tavalyi évben a kb. 100 üzemórára a kb. 6000km.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Motion_Blur #8671 üzenetére
Amazon.de, 40€ az 5 literes 5w30. (A szállításért viszont fizetni kell, vagy német / osztrák címre kérni, oda ingyenesen kiviszik.)
A 0w30 olcsóbb volt... de még nem postázták ki [kép], szal' majd meglátjuk valójában mennyibe kerül. (ha drága, lemondom)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #8673 üzenetére
Olyan szempontbol igaza van, hogy ha elhasznalodott az olaj akkor csere mindegy milyen evszak van eppen.
A teli csere melett az szol, hogy friss adalekokkal tudja semlegesiteni a savasodast. A tavaszi mellett meg az, hogy nem egesz nyaron jarsz a felsavasodott olajjal.
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #8671 üzenetére
Filterabc. Sajnos így is azért drágább. Tudnám Ausztriába ismerőshöz céghez, de pont szabin van, aztán gyorsan kellett. Onnan lényegesen olcsóbb. LM német ügyfélszolgálat is gyors rendes, kérdeztem ez a new generation mi változást hozott. Azt mondták maradt minden a régi, csak a Mercedes 229.52 minősítést is megkapta
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Kb. pont ugyanezt írtam le neki:
Biztosan sok olyan autó van, amelyen kb. évente esedékes az olajcsere.
Ezen éves olajcsere elvégzésére melyik az ideálisabb, a tél előtti, vagy a tél utáni időszak? A tél előtti csere esetén az olaj maximális adalék arzenállal vág neki a mínuszoknak, az igazi hidegindításoknak. A másik esetben pedig a tél nehézségeit átvészelt olajat cseréljük tavasszal frissre.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #8678 üzenetére
Nekem legutóbb intercarsból vette szerelő barátom 15,5-ért az 5 litert, viszont gyári olajszűrővel, meg ezzel a mann pollennel kedvezménnyel is ugyanott lennék, mondom akkor jöhet filtertől egyben, posta is ingyen volt így. A gyári olaj szűrőre ráadásul várni is kellett volna pár napot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz forceberg #8673 üzenetére
Ha rövid távokon van használva, az évente egyszeri csere, akkor tavasszal.
Télen jobban használódik az olaj, mint nyáron.
Aki hosszabb utakra használja, annak mindegy.
A véleményem szerint, aki rövid távokon használja (doktor üzem), annak az olajcsere akkor esedékes, amikor gumit is cserél."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #8685 üzenetére
"A véleményem szerint, aki rövid távokon használja (doktor üzem), annak az olajcsere akkor esedékes, amikor gumit is cserél."
A szomszéd bácsika a gyári nyári gumin jár télen-nyáron az Aveo-val immáron vagy 10 éve, szerintem annál azért gyakrabban kellene cserélni az olajat.
Egy normális olaj (nem a hipermarketes amit én öntöttem a hámúszdébe!) mondjuk egy Mobil, Motul, Liqui, Castrol, Valvoline, Total, Elf simán kibír 12 hónap vagy 8000 km-t, még doktorüzemben is jelentősebb károsodás nélkül. Szerintem ezek a nagyobb márkák úgy adalékolják a termékeiket, hogy ennyit simán kibírjon. Nem tudom hogyan csinálják, de nekem ez a véleményem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
forceberg
veterán
válasz polonic #8691 üzenetére
A 6-os TBN az lóf@xx! Az a C4 és az RN0720 minimuma.
Pl. a Full Tech FE, Valvo MST C4 és az LM4400 is 7 feletti.
Az RN0710-es nem DPF-es olajokban 10 körül szokott lenni.(#8688) Qru : longlife gumihoz, longlife olaj dukál! 4 év/60e km!
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
Asbee
veterán
vw 504/507 olajoknál gyakori ez a 6-7 közötti. Gondolom a 30 ezres foslife periódus miatt nem merik magasra, lerakódások miatt. Ezért is szimpi a LM olaj, én aki városozok is azért az a 8,5 nem árt.
Castrol edge prof ll3-al szemeztem sokat, tetszene az olaj, de oil clubon pl 5,87-es tbn-t mértek. Ez tántorított vissza.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz polonic #8691 üzenetére
Amikor a használat során TBN 4-4,5 alá beesik, akkor már tervezni kell cserét.
Nem tudja tovább rendesen semlegesíteni a savakat.
Tehát egy 10-es TBN számú olaj akár 4 szer tovább bírja a savak ellen, mint egy 6-os.
Dízelekbe való olajoknak nem lehet magas a TBN száma, mert a magas TBN jelentősen növeli a hamu képződést, és a dízel füstgáz utókezelő rendszerét "hamar" tönkreteszi. Viszont a Dízelbe nem is megy olyan hamar tönkre olaj, mert ott az üzemanyag is segít kenésben.
DPF (Diesel Particulate Filter) nélküli autókhoz való olajoknak lehet magasabb a TBN száma."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
Az én kedvenc Shellem meg 8,81 az oroszok szerint. Az gyártói pdf-ben nem tesznek róla említést.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Futás, futópályák
- Autós topik
- Macska topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen