- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
Arban sem sok a kulonbseg...
Specifikaciot sajna mar egy jo ideje nem ertem csak annyit tudok, h a "nagyobb" betu jobb minoseget jelent, de a reszletek szamomra teljesen kinaiul hatnak.A Motullal anno (2t kart, LOL) volt jo tapasztalatunk, de az ugy nem most volt es a 2t es 4t kozott mar akkor is oriasi kulonbsegek voltak.
-
Qru
MODERÁTOR
API SP-t tud mind a kettő és ILSAC GF-6B-t.
A kinematikus viszkozitásban gyakorlatilag nincs különbség köztük (hidegen 0,84 mind a kettő meleg 7,1 vs 7,2). A viszkozitási indexük is alig különbözik 155 vs 160 (ez azt jelenti, hogy mennyire stabil az olaj, mennyire vékonyodik el melegen a hidegen mért vastagságához képest). Ami még fontos a TBN szám, ez mutatja meg mennyi "tartalék" van az olajban ez a savasodást gátolja meg. Ez a Motulnál 8,5 (ami szuper, magas érték) az LM viszont nem közli (gondolom azért mert alacsonyabb mint a konkurenciáé). A HTHS (ez nyírás stabilitása az olajnak) is nagyjából azonos az LM-é picit alacsonyabb.
Itt a Motul 0W16 adatlap: [link]
Itt az LM 0W16 adatlap: [link]Motult venném.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Motul X-Clean EFE 7k km utan: [kép]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
FilterABC-n leadva a következő olajcsere szett megrendelése + üzemanyagszűrő és fékfolyadék.
(#7537)Motion_Blur után szabadon, írtam én is, hogy másfél évnél régebbi gyártású olajat nem fogok elfogadni.Gyári olajszűrő, Mann FP pollenszűrő, Mann üzemanyagszűrő, Purflux levegőszűrő, ATE Dot4 fékfolyadék, Motul motorolaj.
Rákérdeztem, hogy gyári üzemanyagszűrő+levegőszűrő mi pénz, hát 15k + 12k. Mann és gyári olajszűrő felára semmi, előbbiek felárához képest.
-
8
senior tag
teljes pénzkidobás ezt lecserélni, leírtak alapján ha továbbra is ugyanúgy-ugyanott használod akkor sztem nyugodtan hagyhatod kétszer ennyi km-ig
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
veterán
válasz Motion_Blur #8411 üzenetére
Ez a normális színe. (enyémben is ilyesmi most 7000 km után)
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #8411 üzenetére
Szín alapján nem lehet megmondani, jó-e még az olaj. Amúgy ez teljesen rendben van. Sokat városozol? Ha nem, nem kell rohannod cserélni.
Mobil1 esp pl vizsgálatok alapján, oroszoknál télen nagy hidegben, 85% város indítgatás kibír 7000-8000 km-ert simán.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Persze, vágom.
Hétvégi autó, agglomerációból járunk vele néha dolgozni (10 km+) de inkább hosszabb hétvégi utak.
Valszeg megvárom a 10k-t, akkor lesz az autóban ~178e km, és akkor mehet egy füst alatt üzemanyagszűrő, gyertya és váltóolaj csere is.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Talán nem ide tartozó kérdés, de ha már Motion_Blur mutogatta a kiegyenlítőt (a G12 felirattal) gondoltam ti majd tudtok válaszolni.
A Suzuki nem adja meg milyen hűtőfolyadékot kér, csak a "gyári" Ecstar "Standard" zöld vagy Ecstar "Super" kék folyadékról vaker a kézikönyv, ami egy kissé made me crazy...
Ha rákeresek akkor kb az összeset felsorolja a kereső ami csak kapható a piacon. Nincsen valami ötletetek hogy milyen G besorolást kellene keresni? G13 (rózsaszín) mehetne bele? Azt írja a flakon hogy 5év/150.000km és harmadáron van az Ecstarhoz képest...Fun fact: Kikaptam a hétvégén az olajszűrőt a Vitarából és a következő felirat fogadott: Suzuki Genuine Oil Filter, fordítok egy negyed fordulatot rajta erre olvasom: Mahle
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8415 üzenetére
Mi a motorkód?
M13A-n én megléptem a cserét anno és azóta is megy
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8416 üzenetére
Bocsánat, valóban, nem fogalmaztam elég precízen. Az alany egy 2019-es évjáratú K14C motorkódos már GPF-es kéziváltós Vitara.
Momentán zöld cucc van benne, de még szép tiszta, szóval még húzom a dolgot.
Te átmostad a hűtőkört teljesen ioncserélttel mielőtt belement az új? Hányszor öblítetted mire bele merted önteni? És hogyan csináltad? A gyárit nem szeretném megvenni, mert csak 5L-es kiszerelésben találtam (Ecstar Super kék 5L) és a feltöltési mennyisége 5,5L, szóval ebből a 10k-s kannából rögvest kellene kettő. Láttam valami jegesmedvés 5L-es G13-as fagyállót 4ezerért, szóval felment az ötlet hangya."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8417 üzenetére
Én még legalább 3-4 évig hozzá se nyúlnék a helyedben*
Egyébként úgy csináltam hogy leengedtem a gyárit, utána feltöltöttem ioncserélttel, mentem egy kört hogy nyisson a termosztát. Utána vártam hogy kicsit hűljön az autó és leereszt. Ezt érdemes 4-5x megcsinálni hogy már szinte teljesen tiszta legyen a víz a rendszerben és utána feltölteni az új hűtővízzel.
* a Swiften én anno 10 éves korában cseréltem le, a gyári löttyöt ami egyébként teljesen tiszta volt, szmötyi mentes. Most a szintén 10 éves Jetta-ban is még a gyári hűtővíz van, elváltozás jele itt se látható
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8418 üzenetére
Van aki a motorolajat sem cserélte volna még benne 4300km-el az órájában...
Nem cserélem még, csak 36 hónapot ír a kézikönyv erre a zöld cuccra, tájékozódom és tervezek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8419 üzenetére
Még kb 2 évet adok neki, akkor kap majd nagyszervizt, hűtőfolyadék, váltóolaj, gyertyák, de ha az a zöld cucc a 3 évet "éppen kibírja" akkor lehet hamarosan lecserélem. Csak a milyenre merült fel kérdésként, plusz ugye ennél a turbó tengelyére rá van vezetve a hűtővíz is, szóval érdemes figyelni rá...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8421 üzenetére
Akkor elég hamar üzemi hőfokon van a vized
Nem értem a mai hűtőköröket miért nem lehet gyárilag egységesen G13-as és egyszínű löttyel feltölteni, hiszem az összes hűtő alumínium már év(tized)ek óta.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8422 üzenetére
Az utca végére már középen van, kicsit megtévesztő, mert az olaj még inkább zsír állapotban leledzik, szóval nem szabad olyankor még nyelezni nagyon...
Ez a színkódolás is össze-vissza van szerintem, vagy legalábbis gyártófüggő."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #8421 üzenetére
Az a zöld cucc valójában kék, csak némely autóban betöltés után zöldnek látszik, szerintem.
Én a Splash autónkba kéket vettem (betöltés után zöldnek látszik), állítólag az bírja a leghosszabb ideig (min. 5 év).
Az s-Cross autómba 5 év után biztos, hogy megfogom venni a gyári Super kék folyadékot (szerintem megérdemli).
Én úgy tudtam, hogy a turbó olaj hűtéses, vagy csak a kenése történik olajjal? Amennyiben a hűtővíz hűti, méginkább maradok majd a gyári Super kék EcStar fagyállónál (az legalább -45°C-os, így a fél liter pluszt ki lehet egészíteni desztillált vízzel, szerintem).
TommyY
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz erik365 #8423 üzenetére
Ez érthető, köszi, csak azt nem vágom hogy akkor a rózsaszínűn miért van G13 felirat.
És akkor még ki sem tértünk az Alu12++ jelentésére.
Ahogyan elnézem e téren nincsen egységes jelölés, momentán a G13 felé húzok mivel az visszafelé kompatibilis mindegyikkel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #8425 üzenetére
Valojaban is-is. Az olajnak a motorban is es a turbonal is nem csak keno de huto szerepe is van. A legtobb modern autoban a vizet is atvezetik a turbora, mert ugy gyorsabban bemelegszik. Ez azert jo/kell mert a motor hideg uzemben nagyon sok karosanyagot enged ki magabol. Minel hamarabb melegszik be annal jobb kornyezeti besorolast erheto el. Ja es a fogyasztas is alacsonyabb egy bemelegedett motor eseten (nem kell tuldusitani).
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz 2ozzmexy #8417 üzenetére
Ez a G akármennyi ez volkswagen konszernes jelölés, ázsiai autóba nem ez alapján fogsz találni hűtőfolyadékot.
Alapvetően 3 féle fagyálló van,
IAT
OAT
HOATA szín is mindegy mert olyanra színezik amilyenre akarják. Ázsiai autókra meg nem adnak meg szabványt, szóval nem tudod a gyári pontosan milyen, hacsak nem valahonnan ki nem derül.
Switch Tax
-
bul07
nagyúr
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MasterMark #8429 üzenetére
Akkor mi alapján? Köszönöm a segítő szándékot, de ezekkel én is tisztában vagyok, a probléma az hogy halandó embereknek nem áll rendelkezésére az az információ hogy a gyári mégi mit tartalmaz, gondolom etilén-glikol lesz (kék vagy zöld), ezért gondoltam hogy a G13 jó lehet bele, mivel a propilén glikol alapú, ha jól tudom.
Namost a 36hónapos csereciklus sehogyan sem ad ki mást mint IAT. (ez a "Standard" zöld)
OAT lehet a "Super" kék, mivel azt 5 évre engedi a gyártó, bár ilyet még nem láttam hogy mindkét féle mehet bele.
Szóval keresgélek még, bár ez eléggé szélmalom harcnak tűnik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #8431 üzenetére
Leírás szerint van még 6 éved keresgélni (bár én se tartanám meg 5 év felett).
Szerintem Super kék van benne, aminek a leírás szerint is 4 év a csereperiódusa az első 8 év után.
Ahogy korábban írtam (#8425), azt a fél liter pluszt simán helyettesíteném desztillált vízzel, biztos, hogy nem vennék azért 2x5 litert.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz 2ozzmexy #8431 üzenetére
A long life-osakat rakhatod bele, csak a csereperiódus legyen a gyári. Zöld vagy kék mindegy, mert mindkettőre színezhetik mindegyiket. A sötét zöld az már OAT vagy HOAT, a régi IAT az világoszöld.
Valószínűleg abba is hibrid P-OAT kell mint a japán autókba általában. Szilikát ne legyen benne. [link]
Pl.: Az Aisin-nek van ilyenje.A G13 meg pont szilikátos amúgy, szóval szerintem nem jó.
Vagy valami mindenmentes G12++ ami jó lehet, azokban se foszfát, se szilikát.
szerk.: Na pont az előzőbe írja (#8432) TommyY2 is hogy szilikátmentes kell ebbe is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8433 üzenetére
Örülök, a táblázat szerint jót választottam a 2007-es Lanciába (= Fiat). Pár decit kellett csak hozzátölteni, ehhez nem akartam drága Paraflu-t venni.
-
molnarpeter
nagyúr
Mtz és Golf között mindenbe Unix G12+ megy traktoron sok az alu öntvény víztér, sima víz miatt látványos mélyedések keletkeztek több helyen. Fiathoz még nem értem el cserével, lehet majd csak vízpumpával fogom (183-at kibírt úgy néz ki, és attól nem félek, hogy vezérműszíjba belecsapjon valami ).
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #8437 üzenetére
A lényeg, hogy nincs benne víz és jó, sosem kell cserélni. Sajnos nem egy olcsó cucc.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
válasz MasterMark #8439 üzenetére
Nyilván nem abszolút referencia, az egyik Wheeler Dealers epizódban Edd China is örökéletű hűtőfolyadékkal tölt fel egy autót.
Azt tudja-e valaki, hogy 2016-os benzines VW Golf 7-ben mi a hűtőfolyadék csereintervalluma?
Cserélném, de elvileg vákumozni kell(ene) hozzá. -
szimi57
őstag
válasz MasterMark #8439 üzenetére
Mi ebben a bullshit??? Az, hogy valamit nem ismersz még nem jelenti azt, hogy az bullshit. [link]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
kcsa
veterán
válasz MasterMark #8443 üzenetére
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #8443 üzenetére
Én sem találtam semmit, valami szintetikus folyadékról lehet szó. Viszont el tudom képzelni, hogy nem egy ördögtől való dolog egy ilyen folyadéknak a létezése.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
kcsa
veterán
válasz MasterMark #8446 üzenetére
-
Asbee
veterán
válasz MasterMark #8439 üzenetére
Azért mert te nem ismered nem jelenti azt, hogy bullshit. Nagyteljesítményű autóknál, komoly tuningnál szokás használni. Csak frissen összerakott “száraz” motor esetén szabad használni. További előnye üzemi hőmérsékleten kisebb nyomást fejt ki a rendszerre. Egyáltalán nem egy ismeretlen valami….
-
bul07
nagyúr
Kicseréltem a utastér szűrőt
Ráfért
Olyan 15hónap és kb max 6e Km volt benne
Régi új egymás mellet [kép]Szűrő oldalán jól látható hogy a szivacs egy kis peremmel zárja a rést ami mellette lenne
És az látható az is hogy a szivacs külső oldalán felgyűlt a por, ha nem lenne ott a szivacs akkor ez a por az jönne be az utastérbe
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest