- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Új HMD modell bukant fel
- Mobil flották
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új HMD modell bukant fel
ma Ausztráliában érhető el és HMD Aurának hívják a gyártó jelenleg legkedvezőbb árú ajánlatát.
-
Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
ph A cég Type-C-s modellje Full HD-nél magasabb felbontást ígér, és a kontrasztja sem gyenge.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19436 üzenetére
Nyilván, ha a köridő adott setuppal jobb, akkor nem baj, ha 250 fölé nem megy...
Értem én, amúgy. Én is szoktam rámondani, hogy "viszi a 150-et", mégis csak
jobban hangzik, mint a 130, ami környékén elfogy a gyári áttétel... Ma amúgy óra
128-nál tetőztem (nem mondom meg hol), de ott is durva a kisplexi mögött a szél.
Nézem a GPS logot 125.5 km/h volt: pont a 2% (amit tudtam az órámról eddig is).Ellenberger a 0-100-zal nem vagyok teljesen elégedett. Nem lett 9 mp körül, LOL!
Egyetértünk amúgy, hogy a 0-60 az a városi kilövést jól mutatja, a 70-110 meg az
országúti előzést. Viszont szerintem a felsőbb tartományban a légellenállás durva.
Emlékeim szerint a nagyplexivel jobban ment a Madison. Lehet, az fog vissza?Econ: nekem nincs SH-m. Tök véletlenül találtam "bele való" J.Costa súlyokat.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19456 üzenetére
Egyszer össze kéne futni, mennyire nagy és nehéz egy 400-as a városba?
Madison esetében magas az üléspozíció, mégis kényelmes. Persze csak
ha nem telibe a leszerelt háttámla tartójára huppansz, mert az fájdalmas.
True story. Viszont ma megint megmurdelt vmi: se fordulatszámmérő, se
benzinszint, se olajnyomás, se ülésnyitó, se óra/hőmérő. (Közös a tápjuk,
így sokat nem kell keresgélni, mi a hiba a készülékben. Azért bosszantó.)Ui: azt tudja vki, hogy miért 6500-on fut a 14-es Puli? 7500 kellett volna...
De legalább 7000. Elméletileg ott ébred mind a 30 paci, bár fölötte is oké.
Amennyire emléxem, a Polini kontraszt van benne: forognia kéne durván!(Amúgy az Xmax lehet, állva hagyna, ha könnyebb, és alig-alig gyengébb.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19459 üzenetére
Az Xciting 500-at anno a Madison gyári varióval is elnyammogta reggelire...
Kegyetlen nehéz vas, szóval igazad van: ha csak kicsivel erősebb, az szívás...
Madisonból amúgy egyszer egy 250-es okozott meglepit: jól tartotta a lépést!
Persze a rajta ülő futár bekamuzta, hogy 125-ös, de azért azt nem hittem el.Valahol 300 ccm körül lehet az optimum a városba. Madisonból nincs, viszont
a 400-as is valójában csak 383. De valóban nem könnyű blokk, és kicsi a kerék.
Nekem viszont a 250-és Maja elég gyengusz volt. És még kisebb a kereke, LOL.
És ahogy írod: alacsony fotel (kényelmes, de a forgalmat kevésbé látod belőle).Cégnél vannak páran robogósok... Van 400-as Maja is. Arra azt mondják, hogy
nagy, nehéz, és lomha a városban. Passzolom, még sosem próbáltam.
Akitől Dr.Pulleyt vettem a 250-esbe, Xmax-ról ült át. Megbánta... Csak a T-max!Viszont, azt eddig nem tudtam, hogy az X-ADV az ideális "munkába-járós" gép:
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz thomasdante #19466 üzenetére
Nekem konkrétan két dolog: a vételára és a csomagtartó mérete.
Persze ki lehet tolni a szalonból az ideit: ~4 misiért biztos jó társ!MÁS: a kapcsoló mondta be az unalmast. Ilyet de láttam még: fura!
Azt tudom elképzelni, hogy beázott, azért: cseréltem gumisapkásra.
És ha már arra jártam, kapott a műszerfal új extrát. Na, ki látja, mit?yodamastah, Econ: majd írok, ha kicsit több időm lesz (tali is jöhet).
Szerk: ha vki jönne T-Max-szal, az lenne a hab a tortán. Csak ide a
topikba nem jellemző, hogy írnának tulajok, a drága motor ritka erre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19473 üzenetére
Hát, a 2001-es az olyan is... Bekajál 8-9L-t, és még a Madisont sem nyomja le.
Ja, és szinte biztos, hogy nincs rajta ABS, márpedig én már csak olyat veszek.
(Öreg, sokat zabáló vasam már van ABS nélkül, miért vennék egy másikat?)Nem beszélve arról, hogy karburátoros kéthengerst: karbiszinkronnal is szívjak?Amúgy mondtam, hogy majd írok, ha több időm lesz, mert jókat írtok...
Egy T-Maxot mellesleg megnéztem, de rá nem ültem: kicsi volt a csomagtartó.
(Meg hát nem is volt rá 900K-m, ezért vettem 300K-s vasat, és arra költöttem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19463 üzenetére
Ebben a hozzászólásban benne van minden: ha az ember megteheti, akkor
megveszi az optimumot az adott felhasználásra... Öröm és boldogság!Akkor van itt értetlenkedés, amikor másnak eltérnek a fontos szempontok*,
vagy esetleg nem ugyanarra a felhasználásra vette a motorkáját. És persze
a vételár sem mindegy, mert az is nagyon erősen a kompromisszum része,
lásd pl. a T-Max, ami mindig is bazi drága volt. Fiatalabb ABS-es az >1,5M.Végül reflektálva mégegyszer arra az 5 kilós 2001-esre... Én nem ringatnám
többé abba az illúzióba magam, hogy egy 17 éves vasra nem kéne költeni...
Tudom, hogy kell. És néha az olcsó lesz a drága: lásd a "pimpelt" Madisont.*: de legalábbis más a preferenciája... (Van aki SW600-zal járt be dolgozni.)
A srác csak annyit mondott "ne b*ssz hogy az ott a csomagtartó"
Hát igen. Jobban megnézzük a képet ott virít a Dainese bőrkabát az ülésen.
Ezt itt egy zárt és kamerákkal megfigyelt garázsban bejátssza. Ez oké! De
pl. az utcán már nem fogja. (Jó, hát biztos fel lehetne dobozolni és akkor...)
Sisakot gondolom felvitte magával az irodába... Vagy annyi hely van benne?(#19464) Econ: ebben a HSZ-ben is ugyanúgy benne van minden.
Számomra - városi robogósként - az élhetőség határát a 125-ösök jelentik.
Pontosan így gondolom én is: el lehet vele lenni, de jobb az erősebb gép.
Mondom ezt úgy, hogy jártam a legaljával (4T 50-nel) is 1 hónapot. Az para!Jókat írsz az SH-ról, egész kedvem lett kipróbálni... kollégám is arra váltott:
teljesen racionális döntés. Egy bajom lenne csak, mégpedig a preferenciák.
Üléspozíció, és csomagtartó. A blokkot elfogadnám... És láss csodát: meg
is lépték. Ugyanaz a blokk egy hasonlóan könnyed motorban. Forza: bejön.
Fotelos, csomagtartós, lábnyújtós. Tetszene! Csak most sem engedhettem
meg magamnak, hogy rá költsek 1.2 MFt-ot, amiért láttam pl. a Dream-ben.
Természetesen használt. Amiben megint benne van, hogy jöhetnek pofonok.Összességében ez a topik azért "szopóroller" topik, mert kis pénz, kis foci.
De nagyon örülök, hogy mostanság új vasakról is vannak hozzászólások!
És ha még egy tali is összejönne (a magam részéről továbbra is tesztelnék
egyet egy T-Maxot, ha van rá mód), az lenne a csúcs! Réges-régen volt egy
közös gurulás, azóta a fél banda már eladta (vagy összetörte) a motorját.
Szerk: az is nagyon hasznos, hogy írtok tapasztalatokat olyan vasakról is,
amik kipróbálva lettek csak általatok, de végül vételre nem került sor. Én pl.
csak 178 vagyok (már évek óta), lehet, hogy nekem pont jó lenne a Forza?
Tudom, ki kell próbálni. De amíg vételi lehetőségem nincs, inkább nem...
(Anno mentem egy karikát egy Benelli Velvet 400-zal. Na az brutál volt!
Amiért végül nem lett vétel: a Madison olcsóbb és jobban rakodható volt.
De amúgy az a Benelli városba durván jó lehet. 140 kg, 30LE, kis kasztni.)Ui: a legszubjektívebb preferencia a kinézet. Van aki leszarja, csak menjen,
van aki viszont adott motort, pedig amúgy lehet jó kizár, mert "nem tetszik".
Pl. a Kymco-nak van egy pár olyan szörnyszülöttje, hogy attól behányok.
Vagy említhetném a Malagutitól SpiderMax GT-t: hogy is fogalmazta runner?
"Ez az a motor, amivel csak sötétben jó hazaérni s úgy betolni a garázsba."
Vagy valami ilyesmi. Régen volt, igaz se volt, de jókat derültem rajta.
Tényleg bűn ronda szegény, pedig amúgy azt mondják az is jó motor. Pech.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19479 üzenetére
Jobban néz ki: "Hölgyeim és Uraim! Vegyék tudomásul, hogy a gazdaságban csak
egyetlenegy objektivitás létezik, és ez nem más, mint a vevő szubjektivitása..."Szerk: lemaradt a link, ahonnan idéztem.
ON: ma reggel lerepült a km óra burkolata. De megvan, nincs baja. Rosszul ragasztottam össze tegnap. Ha vki még nem vette volna észre, az volt az újabb "pimpelés", hogy igen fasza indexvisszajelzőm lett végre. Viszont egyelőre bejöttem dolgozni a burkolat nélkül, így legalább teszteltem, hogyan bugzik: 30-nál picit megszorul a mutató, utána csak a tengelyt forgatja ki alóla, lassításnál meg visszamegy a nullába (ott felütközik), és megállás után forog vissza a tengely alá. Kicsit még reszelni kell rajta, és jó lesz...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19482 üzenetére
Ízlések és pofonok: szerintem ez rút kiskacsa. SZERINTEM!
Szerk: a 2014-es perec után beszélgettünk huszival a fényezésről:
felmerült, hogy pöppet olcsóbb lenne fóliázni... Poénból csináltam
is "korkodilos-rózsás-kommandós-nonfiguratív" mintát. Fúderonda:
"...jó lenne egy sima ezüst is, vagy ugye az a fránya Ferrari piros."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #19489 üzenetére
Khm... A fél topik a "szopásaimmal" van tele, hadd ne írjam le megint.
A konkrét hirdetéssel csak az volt a baj, hogy műszakilag (!) tip-topnak volt
hirdetve a vas, ami ugye bizalmat ébreszt: gyakorlatilag a fele (se) volt igaz.
Tegyük fel, hogy nem tudják, mert csak kereskedők. Akkor meg kamuznak.Burtnak meg mondjuk az SH-ját "csinálták" (márkaszerviz!), csak valahogy
nem sikerült a vállaltakat végrehajtani. Aztán kcsa-val rakták rendbe otthon.Valahogy annyira nem győzött meg. Közel van, meg minden, de na...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #19491 üzenetére
Most nem tudom, viccelsz-e? A 28 ezer km pl. akkora kamu, mint ide Lacháza.
Ja, hát tényleg annyit írt ki az óra... Vason futó fékbetéttel a vállas féktárcsán a
fékkarokról lekopott festékkel... Miközben: teljes vezérlés csere volt 23000-nél?
Egy akkor 9 éves motoron. Amit 6 évesen hoztak olaszból. És visszapörgették.
Na nem a Dream! Ők 2013-ban árulták, korábban a Wilker volt a kereskedő...
Onnan vanaz imaláncom, bocsi,szent kulcstartóm, és rendszámtartó keretem.Egyébként, a köbcenti távolság összefüggést nem értem... Ha pl. én keveset is
használom, attól még szerethetem, ha úgy megy, ahogy kell... Első évben sem
nagyon használtam ki, bár ebbe lehet, hogy belejátszik, hogy 2 hónap után egy
hátsó defekt befigyelt, és mint kiderült, ütött a felni, azért volt benne belső. LOL.Szóval így ment bele ~7000 km. Néha mentem a városon kívülre is. Aztán jött a
perec, meg a vezérműláncpara, megint állt egész télen, tavasszal vettem elő.
Aztán már csak 4000 ment bele: nem meglepő, ha városi ingázásra használom.
Harmadik évben 5500, és ez volt az az év, amikor egy kis törésen kívül nem állt.
Negyedik év 4500 km, különösebb gondok nélkül, kivéve nyár végén a hűtést.
Aztán megint szerelőnél állás következett - az ötödik évben tartok 1000 km-nél!
Amúgy tiszta szerencse, hogy 2012 előtti adatok nincsenek. (De sebaj, ha kint
tekerték, úgysem derülne ki: 25047-nél vizsgázott 2012-ben, ennyit tudok LOL.)
De ha már ingyen volt még egyet kérdezni, ránéztem az időközben visszakerült
"dízel" GP800-ra, tényleg nem sokat használta, ha nem trükkös: ~1000 km/év?Ha nem állna ennyit, nekem akkor is ilyen 4-5000 km az éves használatom, de
nem hiszem, hogy ez befolyásolná, hogy kisebb, nagyobb köbcenti való hozzá!
Nyilván csak városon belül egy 125-ös is vállalható kompromisszum: próbáltam.
De vki hiába csak évi 2-3 túrára megy el, oda nem igen fog 125-össel elindulni...MÁS: nézegetem ezt a videót, de nem adja ki. Óra 128 = GPS 125,5 ez tiszta!
De akkor az UTCOMP miért 124 km/h-nál tetőzik, ugyanott? Hogy mérhet alá?
(Vagy hát pont ez a GPS rákfenéje, hogy kizárólag tartott tempónál pontos. Ha
gyorsulás/lassulás is játszik, akkor, az 1 mp-es mintavételével összevissza lő.)Mindenesetre gyanús, hogy kevés a gyári óra csalása a GPS-hez képest. Csak
2%, pedig anno, amikor beraktam a SpeedoHealert, akkor látszott, hogy 4% az.
Viszont gumicsere után ki kellett vennem, mert onnantól meg fölé mért a távnak.Most nem tudom, hogy mi van. (A gumi ugye nem nőhet, csak kopik, tehát a
kerülete csökken, így idővel a mérés felfelé kellene, hogy eltérjen, nem lefelé...)yodamastah: köszi, ez hízelgő, de csak lelkes hobbista vagyok, papírom sehol.
Más kérdés, hogy néha korrektebben megcsinálom, mint a papíros kókler.
Máskor meg ugye gányolok. (Lásd az óra esetét. Gyorsan, helyben. Szétesett.)Econ: nem volt más választásom. Akkor csináltam a jogsit, és nem volt kedvem
a menetfelszerelést BKV-n hurcibálni az oktatásra: béreltem egy ilyen szöttyögőt.
(B jogsim volt már 9 éve akkor.) Szerk: fóliázást végül nem tudom. Elméletben
beszéltünk róla, de sosem csináltam meg: maradt karcos/viharvert. Ez már ilyen.
A kocsisor nyitására amúgy egy hangos kipu is képes. Lásd Mózes... Kivéve, ha
valaki nagyon utálja az ilyet, mert az direkt rádhúzza, hogy ne férj el. 1000-ből 1?Szerk: a sisak menő.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #19497 üzenetére
Nem volt fent a kamera? Az ilyen bolondok megérnének egy felvételt.
Persze biztos neki állna feljebb, hogy látszik a rendszám, beperel stb.De azért az előzést ilyen szinten akadályozni... közúti veszélyeztetés.
(Az sem jogosítja fel, hogy előtte szabálytalanságot követtél el te is.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #19499 üzenetére
Sose bánd, hogy nem ment többet. Valószínűleg a Tuareg is tud többet menni,
és 150-nél is qrvanagyot lehet már esni, nem kell azt még fokozni: belehajszol
egy élesebb kanyarba ekkora tempóval? Felejtős. (Amúgy tényleg őrület, hogy
egy szabálytalan elévágás annyira felbosszantja, hogy utána annyira meg akar
leckéztetni, hogy 150-nél kielőz. Aztán annyira ráér, hogy direkt lassan megy?)Barom állat! Amúgy ha már SUV, tegnap egy kb. 2 km-es szakaszon csak 3
faszkalappal találkoztam (mind SUV), akik közül mindhárom veszélyeztetett is,
ilyen-olyan módon. 1. játékos: Volvo. Záróvonalon megfordul. Tudtam, hogy vmi
készül, ezért nem is szabálytalankodtamtöbbetelőtte, hogy megelőzőm, mert
sietek a lámpához. Le is késtem a megfelelő zöldet, a rosszabb váltásnál jött a:
2. játékos: Toyota. Ez nem indul el a zöldre, ez a kisebb gond, nem para, majd
kis motortúráztatásra észreveszi magát, de utána 40-nel hajt fel a Lágymányosi
hídra. 40 km/h! Ahol ugye a min. 70-nel érkező autók közé kell besorolni. Okos.
3. játékos: Land Rover. Fogja magát átcsapat a füvön keresztül(!) a Neumannra.
Közben persze ki is vasalhatott volna, de figyeltem, hogy mit csinál. Ja és ugye
a sztereotípia: kopasz zsírmalac ült benne, naná. Nem is mondok rá semmit.Szerk: a Land Roveres biztos megirigyelt, hogy én a járdán fordultam hasonlóan.
Szintén nem teljesen szabályosan. De azért a füvön átdobom az mindent vitt.
Utólag belegondolva, nekem is megfordult a fejemben, mert volt egy kis torlódás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #19507 üzenetére
Egyszer rég a kis Majával hajtottam fel a Lágymányosi hídra. Nyeleztem, ahogy
szoktam, de érzékeltem, hogy egy autós mellettem erőlködik. Azt hihette, hogy
miatta gyorsítok, pedig nem. Bevágott végül nagy nehezen elém (nem tudom,
minek, elvégre mindkét sávon el tud jutni Pestre, és elég hosszú az a híd még!),
és elég mérges volt. Én megelőztem, és beintettem neki: hát rossz néven vette!Utána a hídon húztam el autók közt (gondoltam, ennyi volt az üldözésnek), erre
a tükörben látom, hogy ő is ezt csinálja. Mai napig nem értem, hogy hogy vette
rá az előtte menőket, hogy el tudjon húzni "köztük", de valahogy félretessékelte
őket. Mindenesetre elég para volt, ahogy rámgyorsított: azt hittem, nekem jön...Végül ment tovább a körútra, eszeveszetten dudálva, én meg soroltam le jobbra.
Ha egy kicsit korábban utolér, biztos rám akart volna ijeszteni, hogy "közel jön":
sőt, nem kizárt, hogy a verekedés opciót is bevállalta volna. Egy sima beintésre.
Tudom, nem Oroszország, de azért vannak itt is érdekes arcok: nem lehet tudni.Én igyekszem ritkán felhúzni magam, és nem belemenni a "játékba". Néha nem
sikerül, és akkor mérgemben beírom a fórumba a sirámomat. Ha sikerül, az a jó.
Ahogy yoda fogalmazta, egy kergetőzésbe nem mennék bele motorral...
Autóval is necces, de ott elsőre anyagi kár, ha összeértek, nem a traumatológia. -
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #19520 üzenetére
Annak idején egy kisebb KRESZ vita alakult ki a topikban, hogy meg kellett-e
volna állnom a zöld jelzés ellenére azért, mert a másik két sor lassan indul.
Vagy mondjuk elsőbbsége van-e a nénikének a zebrán, ha pirosban megy át? -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19550 üzenetére
Én akármit csinálok, nem megy jobban. Tegnap visszaraktam a fehér rugókat,
sokkal barátságosabb lett (legalább), érzésre jobban megindul, mérve meg lófax.Szerk: már a nagyplexit is visszaraktam, hátha a légellenállás, de még az sem.
Mikor a keveréken állítottam, akkor egy picit javult, de az is csak tizedeket...
Igazából elvből zavar, hogy mégis hova a francba tűnt 2 mp.Azért az sok, na![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19554 üzenetére
Vennem kell egy marék mogyorót...
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19558 üzenetére
Hát, akkor ki kell hagynom a találkozót, mert beégnék a 400-asommal.
De majd felültetjük huszit: rögtön javul a lóerő tömeg arány! Amúgy viccen
kívül... Mi a franc mehetett ennyire félre? Oké, újra lett gyűrűzve. Meg új a
főtengely, de... Persze, más az olaj is. De ezek nem számíthatnak ennyit.
Vagy mégis? Xado 5W50 volt benne, Motul 15W50 lett helyette. Esetleg a
hajtásolaj lehet még elbaszarintva: túl sokat töltöttem bele, vagy ilyesmi...
Az ilyenek pár tizedeket számítanak. De hogy nem forog 7500-ig? Az fura.Esetleg még mindig fos a keverék, mert csak én állítgattam. Érzésre. Sőt,
ugye csőgázon már csak a főfúvóka számít, az is adhat túl dús keveréket,
ha pl. a benzinszintet nem jól lőttem be, az úszó nyelvének elgörbítésével:
egy bizonyos ponton túl a további dúsítás is teljesítménycsökkenéssel jár.
Nem tudom, de érdekelne, mert "érzésre" dús + megint sok lesz a fogyi... -
DigitXT
félisten
válasz csongi #19560 üzenetére
Szerintem ott verzik el, hogy nincs meg a fordulat.
Jogos gondolat, én is ott keresném a hibát első körben, viszont van más is!
Lehet, hogy triviálisabb? Elég ronda hangja van a kuplungnak most is: talán
nem tapad rendesen, és azért szar a rajt? Talán... Esetleg menet közben is
csúszik? Még az is lehet. Mindenesetre most lustább a masina, az tény.
A kuplung ugye nem magyarázza, hogy miért nem forog annyit, mint tavaly.Ja igen, papíron 7000-nél van a teljesítmény csúcs, és 7500-nál azt hittem,
túlforogja magát, és nem fog jobban menni, de akkor lett a legjobb idő (8.6).Szerk: keverékképzéshez biztosat egy lambda szondával lehetne mondani.
Logoló cuccom van, az nem gond. A kütyü olyan 40K körül kapható. Plusz
VÁM plusz TRÉFA, plusz több hetes várakozás, mire mindezt kifizethetem.
Ja és egy jó kipufogós is kell, aki be tudja hegeszteni az adaptert.huszi: nem lehet fúrni, nicasilos. Persze lehet venni új hengert dugót, csak
ahogy írod is, az csillió pénz, és teljesen felesleges, ha volt kompót. Szóval
ha jól értem, most kevesebb van, mert a gyűrű még nem kopott be. Tetszik,
hogy írod, hogy km-t is kéne tenni bele, mivel állásban nem fog bejáratódni.Burt: nem rossz poén, bár akkor inkább adom a mókusoknak a mogyorót...
Ui: Gergő szerint nem kell bejáratni, lehet csapatni neki. (Én így is tettem.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #19564 üzenetére
Ismét jó gondolatok! Sajnos ehhez (sem) értek, de gondolkodtam rajta anno.
Nem csak a szonda a gond, hanem azt meg is kell hajtani. Az UTCOMP az
csak logolni tud, szóval kéne a kütyü, ami 0-5V-ra konvertálja a mért értéket.Azt tudom, hogy a karbi nem tud konstans AFR-t tartani, nem is az a cél.
Csak ugye két dolgot lehet elbaszni: benzinszintet meg alapjáratot... Utóbbi
elvileg már megy "rutinból", azaz nem vagyok messze a "tökéletestől".
Az úszó hajtogatása az nem az én világom: nincs rajta csonk a méréshez...Tolómérővel néztem, hogy mennyi lehet a benzinszint a tűszelep zárásakor:
nem volt pontos, s nem tudtam, hogy mire kell állítani, de legalább beindult,
és azóta is megy... Csak zabál, mint a disznó, ami szintén nagyon gyanús!Szerk: membrán hálistennek fasza. Szét volt borítva teljesen, tolattyú simán
jár, meg ilyenek: fúvókákat nem piszkáltam, csak karbitisztitó, kompresszor.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem kéne valahogy jelölniük, hogy reklám cikk?
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #19568 üzenetére
Igen, az, 64-es... Most rendezkedtem a képek közt, és megtaláltam a Beethoven Holdfény szonátára "komponált" (értsd: 53 fps-re állítva pont kijött a hossza, LOL) TimeLapse videót a "felújításomról". Szerintem fel is töltöm. Majd valamikor. Amit a végén művelek úszószint beállítás gyanánt, az hogyismondjam... Vicces! Tutira sikerült (korábban) félrehajtogatnom, mert alig engedett be benzint, még anno le is blogoltam ide, hogy milyen szinteket mértem. De valahogy ez a vízszintesre zárás nem jött össze: talán néztem úgy is, és jónak tűnt, nem tudom! De nagyon szar nem lehet, mert a tegnapi tankolásnál 6,2L/100 km jött ki, bár ha felteszem, hogy nem sikerült tökig csurgatni, ez még lehet rosszabb átlagban.
Szóval szétszed, méreget, aztán lesz valami... De nem most. A VÁM-on még mindig ülnek a fesszabon, ami lassan egy hónapja az országban van. Röhej. Majd amikor azt is berakom, és lesz elég időm mindenre... Egyelőre az a jó, hogy elvisz munkába, meg haza is... Kicsit szarabbul megy, meg többet fogyaszt, de használható, és (kopp-kopp-kopp) az első rámijesztésen kívül egy lefulladásom sem volt. Még az indítás is laza, pedig az akksi elég ratyi. Fesszabbal is vigyázni kell, mert világítás nélkül felengedi a töltést 15V-ra is: azt az akku nem szereti...
Szerk: tudom, mindig világítsak, gond letudva. Igen ám, de amikor megy a venti, és a világítás, akkor meg kevés a töltés. Remélem nem generátorhiba, még csak az kéne... Nade majd a MOSFET: azt mondják, hatékonyabb, és sokkal stabilabb! Alig várom azokat a szép számokat...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Na, ma volt egy köröm Érden. Hát nem felborult a Puli? A részeges disznaja!
A délelőtti rajt kerek egy másodpercet romlott, csak erőlködik szegény vas...De már meg sem lepődök. Viszont! Megjött a fesszab potom +17K tréfával!
Ui: a kisplexi mögött az hittem, hogy viharos szembeszél van. Erre nézem a
fákat, teljesen mozdulatlanok. Valahogy nem kellemes kilóhúsznál így. Pech.
Kisplexi max. a városban, a meleg ellen. De ha már országútra kell menni:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #19616 üzenetére
Óvatosan cicázzál, mert lassan nemi erőszakká nyilvánítják az ilyet... Mondjuk
attól függetlenül, hogy mi van a lába között, ritka nagy gyökerek bringáznak.Ui: természetesen ahogy a motorosok is tudnak érdekes dolgokat művelni. DE
pl. ez a piroson át a zebrán gyalogosokat kerülgetve ez kerékpáros specialitás.
Szembe az egyirányúval szintén. Ahol ugye nem lehet. És oka van. Nem baj...
Én csak beszólok neki, a busz meg majd kivasalja ugyanott. Eggyel kevesebb!
(Én se szólok be neki, amikor nem takarásból tűnik fel a parkoló autó mellett a
kanyarban. Ott, ahol rohadtul nem számítok rá. És épp egy jó irányban haladót
kerülve a bal szélére húzódtam. Persze, kár mérgelődni. Tisztelet a kivételnek!) -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #19627 üzenetére
Nem lehet, hogy a karbi agyon van kopva? Csak mert elég fura, hogy azt írod,
nem segít a dolgon az alapjárati keverék állítása. Pedig épp az lenne a dolga.A jelenséget értjük: bedúsul. Az oka ugye a kérdés. Ha nem szívató, akkor az
alapjárati rendszer lesz, mert más nem lehet. Benzinszint rendben van?Brogyi: persze, majd megírom, ha odajutottam. Fogyasztás is aggasztó.
Még tegnap mértem egy vicces 0-100-at: rajt vacak, oka ismert, de utána?
Szerk: ja és hazafelé elkezdett a KOSO mérő is diszkózni... Sosem csinált ilyet.
Zavart érzek az erőben. Vagy KH, vagy valami zavarjel a gyújtótrafónál.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #19653 üzenetére
Elnézést a topiktól a sok problémázás miatt!
Szerintem azért vagyunk itt. Érdekeseket írtok, abba ne hagyjátok!
Ha már úszó, akkor én lőttem egy ETZ úszót, hátha jó lesz alapon... Occón...
Malaguti gyár nyári szüneten van. Szóval (drágán) csak szeptemberben lenne.
Első ránézésre amúgy jobban néz ki, és jobban is mérlegelt, mint az öreg...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tigipuf #19668 üzenetére
Ránézésre ez egy sima membárnos AC, ami pótolható kb. akármilyennel.
Pl. itt ez 4700. Feltéve mondjuk, hogy odafér, de mástól nem félnék. -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #19693 üzenetére
Italy a folytatás... Ez egy Malossi kuplung volt. Szerintem kapott némi hajtómű olajat mostanában, mert könnyezett a szimering. Természetesen Gergő cserélte utoljára, így alig bírtam kicincálni a cseréhez. Mintha beragasztotta volna a kis huncut, LOL. Amúgy annyira nem vicces: berágta a tengelyt is kicsit ez a szar... Inkább a másik fajtára cseréltem, amit korábban vettem...
nyogo, csongi: köszi, ment is vissza a kopott gyári. Nem várom meg, amíg megvalósítja az akaratát... Amúgy megmagyarázhatná a furcsa hangokat: valószínűleg berezgett néha, vagy valami hasonló. Passz. (Az utolsó vétel egyszer a HiT 261301 lesz.)
A puli ótvar szarul muzsikált most... Nem is egy borult fel, hanem mindjárt három:
Most jön a 20 grammos J.Costa teszt. Annak azért mendegélnie kéne, és nincs minek felborulnia. Tudom, a végsebesség jó szar lesz, de városban majd csak kibírom, ha nem megy 130 fölé.Kapott egy felnicsíkot is, ha már nem megy, legalább legyen menő...
Egyébként nem igaz, hogy nem megy, a héten az új úszóval mentem ~40 km-t...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19692 üzenetére
Ha a költséghatékonyság a célja, én tuti nem vennék 400-500-as robogót.
Sokkal drágább a fenntartásuk, főleg, ha nem szalonból tolja ki és szerelni kell.Ettől függetlenül amúgy egyetértek, hogy jól jön a sok paci, meg az erőtartalék!
Csak hát aki majmot vesz, az vegyen hozzá banánt is... Amúgy az X-Maxnak
is 150 mm-es a kuplung harangja? Csak mert eBay felhozta a Pulley kuplungot,
nagyon hasonló cikkszámmal és kinézettel... Mintha a régi Burgman 400 lenne. -
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #19719 üzenetére
Ezt amúgy írta valahol? Adatlapján Mohács-Budapest... Utóbbi már nem
kifejezetten kisváros, és a forgalom sem gyér. (Bár egy 50-eshez képest
a 125-ös is rakéta lesz, az tuti.) Csak olcsón jó nem fog belőle kijönni...!Természetesen nagyobb köbcentiből sem, csak a B125 miatt a 125-ösök
relatíve megdrágultak, nyilván azért keres olyat, amiért mindenki más.Ui: A-ból B-be el tudnék viselni akár Bp-en is egy 125-öst, de utassal?
Éppen ezért nem bunkóságból nem ajánlok ilyeneket: nem ismerem őket.
Csak van némi előítéletem, és persze némi rossz tapasztalatom* is.
Ahogy előttem írták, egy PCX relatíve olcsó. Újonnan is. Csak picike vas.*: SYM 150-est hajtottam egy évet, összesen ~3800 km-t: toltak le vele...
És nem azért, mert nem mertem nyelezni, vagy mert utast vittem volna.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #19697 üzenetére
Kitámasztja a variót, eltűnik a kis fokozat, csopperes dohogás, erőlködve indul...
Lehet, hogy beleért a szíj a deklibe, passzolom: elég dzsuva volt az egész most.
(Értsd nem csak gumireszelék, de még némi por*, és a hajtóműolaj keveréke is.)*: lyukas a variátor szűrő szivacs: szeptemberben rendelek egyet, ha méltóztatik
a gyár visszatérni a nyári szabiról. Szerk: jut eszembe! A topikban lakik
márkatárs, aki 125-öst hajt... Az ő tapasztalatait lehetne megrágni a kérdezőnek.
Jó, nem jó, olcsó, vagy sem... Különösen, hogy viszonylag nagytestű gép...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na. Egész jól magához tért a ketyere! Tudtam mérni egy 10.0 / 3.8 / 10.6-ot...
Ezek után jött egy Burgi 400 gyorsulni: hagytam némi előnyt, így is állva maradt.
És még hol vannak a 8.6-os idők? Hehe. De legalább a 11 körüliek is messze.Úgy néz ki jó fos volt a szétesőfélben lévő Malossi kuplung. (Amúgy 2 éves volt.)
Szerk: J.Costa 7000-en pörgeti 120 körül, a végsebesség romlott. De ezt vártam.
Ellenben egész kellemesen gyorsul - igaz, most is inkább csak 6500 körül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #19743 üzenetére
Ez már az 50-es Aeroxnál is bevált tudjukkinek...
Szerk: egyébként fura, amit írsz. Megszorul a görgő? Vagy mi akadhat össze?
Nekem a gyenge kontrasztrugó csinált ilyesmit. Fordulat ejtés/furcsa hangok.
A Polini mindig konzisztens volt. (Igaz erősebb, így attól is jobban melegszik.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #19744 üzenetére
Még ehhez annyit, hogy a felborult pulival elég alacsony fordulaton elindult. És
ha a kuplung nincs a helyzet magaslatán, ott valami más fog elcsúszni. Bingo:
a szíj hagyott szép nyomokat a hátsó tárcsán. (Mondjuk kb. le lehetett törölni,
mert sokat nem mentem a géppel egyéb okokból. De hosszú távon necces.) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #19747 üzenetére
Hülye kérdés, de jól volt ez berakva? Elég furán koszos, csak azért...
Amúgy ma a Madison kb. azt a produkciót hozta, amiért megéri tartani:
- könnyed irányíthatóság, kiszámítható viselkedés
- határozott elindulás, semmi ronda mellékzörejjel
- selymes gyorsulás (ahhoz képest, hogy 1 henger elég simán tud járni)
- motorféken mókás durrogás (de még bőven nem bohócautó kategória!)
- értelmezhető gyorsulási eredmények (lesz ez még jobb, ha "bekopik")
- s végül végre egy bevallható fogyasztás (5,6L/100 km: ez is lesz jobb)
- egykezes nyitás távirányítóval, és bevásárlás elnyelése, sőt, a kaját a
sisaktartóban melegen is tartotta hazáig: na tud ilyet a három testőr?Az csak hab a tortán, hogy Burgmant reggelizett és SH volt a desszert.
(Tankolás után gurulok Egéren haza, laza 70-nel. Elteker mellettem egy
SH. Valami kilótízzel jobbról. Na mondom, oké, fogjunk SH-t. Megvolt...
csak azért, mert a traffinál látványosan elvette: nem akartam megelőzni,
mert már az is "tempó" volt (robogókról beszélünk), ahogy utolértem.
Mindenesetre látványosan döntögette, rángatta, én nem vagyok ennyire
száguldozós típus, bár néha én is túl gyorsan megyek. Majd leszokok.)Ami még nincs kész:
- extra visszajelzők bekötése a fedkomp alá (megy a venti, kevés töltés)
- fesszab csere
- és akku csere
- AC megint elektromosra, újra mérni a fogyasztást, ezúttal még jobban.Szerk: a deklidet nem is értem. A varión ventilapátok vannak, amivel jól
megkavarja a levegőt... De ha nem tudja átfújni, az nem sokat ér...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #19749 üzenetére
Én nem lennék benne biztos, amennyit szívtam mostanában a hajtással.
De végre megint élvezhetően ment. És ahhoz képest, hogy zabál, jól megy.1-2 apróság zavar még (kisebb kontakt hibák, szakadt ülés, törött idomok):
sosem lesz olyan, mint egy szalon SH, de lényeg, hogy szórakoztasson...
És persze vigyen el A-ból B-be. Úgy, hogy ne kelljen hazáig tolni megint.
Utóbbi időben már az is gond volt, hogy nem bíztam benne: talán most újra.Szerk: gondolkodom, hogy le kéne váltani a xenont. Mozgatják a fantáziám
ezek a power LED-ek: projektorban nem vakítana, a kérdés, jól világítana-e?
Kísérletképpen raktam sima H1-es izzót a projektorba, az sem volt rossz...
Bár motoron nem néztem, csak van egy fölös projektorom, és abban...Persze még kiderülhet, hogy csak a fesszab szórakozik, és nem gond, ha
díszkivilágítás + ventizés mellett alapjáraton nincs semmi töltés. Majd lesz.
Vagy nem: erre is kíváncsi vagyok. Önmagában a biztosíték bekötése is az
enyészeté kezd lenni, ami szintén okozhat töltési anomáliákat: öreg motor!
Ilyen szempontból is sokkal jobban megéri egy fiatalabb vasat birtokolni.Szerk2: és kicsit bukik azért a nem kort, hanem állapotot veszünk mantra:
van ami egyszerűen szarrámegy a korral, hiába nem is használták sokat...Szerk3: amúgy természetesen volna kedvem az összefutáshoz, csak pályára
ne menjünk: kapnék egy körön kettőt yodától. Közúton meg csak finomkodva!
(Néha kicsit balfék módjára megyek én is. Legutóbb pl. a fogorvostól hazafelé,
két lidokainnal a pofámban, úgy, hogy előtte aludtam 1 órát. Majdnem sok lett
egy sima lekanyarodás az Egérről. Mert ezt még megelőzöm: aha... Ésszel.*)*: magamat győzködöm. Meg anno a motorosban is osztottam az észt. Így.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs