Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mycso

    Topikgazda

    LOGOUT blog

    Beírom ide nektek is, de most már több, mint biztos, hogy hengerfejes az ótóm :(

    Alap eset: nem fogy a vizem, az olajom is csak úgy, ahogy régebben is

    És akkor a jelenség, amit már leírtam:
    Elindulok (naponta 50km-t megyek vele 2x25 bontásban), viszonylag hamar hőfokon van a vizem (meglepően hamar), kb. eddig a pontig van is valamiféle fűtésem, aztán teljesen megszűnik, csak hideg jön be.
    Most tekintsünk el a keverőmotor problémától, mert közben úgy fest nem az a hiba oka.
    Ezután 4-5km-t megtéve, egyszer csak a vízhőmérő mutatója középről elindul gyorsan felfele (még nem sípol az autó, hogy STOP), kb. 3/4-ig felmegy, majd hirtelen leeseik kb. 1/4-ig. Na ekkor megjön a fűtésem és ezután beáll ismét középre a vízhőmérő mutatója, ezután az út további részén nem jelentkezik semmilyen probléma. Egyébként 10 autóhasználatból kb. 6-7x van ilyen probléma, tehát nem állandóan.

    Most, ahogy észrevettem, egy ilyen "móka" után egy jó félliter hűtővizem eltűnik (gondolom "elforr" és távozik gőzként a kiegyenlítő kupakjába épített szelepen).

    Viszont ma nézegettem és azt látom, hogy nem látok bele a kiegyenlítőbe --> fekete. :(

    A kupak aljáról olajsárszerű trutyit szedtem le, illetve a tartály belsejéről is (ameddig az ujjam beért) --> azért csak olajszerűnek írtam, mert inkább koromnak tűnik, illetve, ahogy visszatöltöttem a tartályt, rengeteg kis fekete szemcse (?koromszemcse?) úszik benne.
    Ebből gondolván a fenti fűtés-vízhőfok ingadozást valamiféle dugulás/keresztmetszet csökkenés okozhatja (szerintem).

    Viszont ez a sok sz@r hogy kerül a vízkörömbe, hol keressem a problémát??? Jah egyébként a víz nekem tisztának tűnik (majd holnap megyek egy karikát és utána átforgatva veszek ki belőle mintát), csak ez a sok lebegő valami van benne.

    Milyen árban van egy ilyen móka: szét-összeszereléssel, hűtőkör mosással, hengerfejes munkával, tömítéssel, tehát mindennel --> illetve kihez érdemes ilyennel fordulni, akár Pesti műhely is jó, olyan kellene nekem, akinek odaadom az autót, ő meg xy idő után szól, hogy kész (tehát nem akarok külön szerelőhöz, meg utána külön gépműhelybe, hűtőshöz, stb. rohangálni)

    tudom van több lehetséges eset is, hát remélem nem a legrosszabb:
    - hf tömítés
    - hf repedés
    - blokk repedés

    Még megvárom meganeklubon mit írnak, aztán lehet majd Zoltánt is felhívom.

    mod.: illetve mennyire merjem használni az autót (tudom, hogy egyre romlani fog), viszont kell az autó :(

    [ Szerkesztve ]

    “The Night is Dark and Full of Terrors”

Új hozzászólás Aktív témák