- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Netfone
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#20221952
törölt tag
Nem ő mondta, én számoltam ki. Sőt, a mai telefonos beszélgetés végen azt mondta az illető, hogy „E hét pénteken még van lehetőségem az elállást alkalmazni, ha úgy tetszik, akkor álljak el és akkor ők visszautalják részemre a vételár összegét!” Ezt én nem értem, mert cserélni nem akar, mert „az neki anyagi kárt jelent”, de „álljak el", mert azt „be tudja vállalni”.
-
#20221952
törölt tag
Már bocsánat, de minden lehetősége meg volt/van/lesz arra, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe, ha pedig igen, akkor annak vállalja a kockázatát, ahogyan én is vállaltam, hogy tőle vásároltam meg azt a terméket, amit szerettem volna használni és eszembe sem jutott, hogy ilyen helyzetbe kerülök (nem vádolom és természetesen elismerem, hogy bárkivel elő tud olyan fordulni, hogy a vásárolt terméke akár aznap meghibásodik) és – ha minden ilyen „jól” megy – akkor másfél hónapig nincs számítógépen (ezt viszont semmilyen körülmények között nem tudom elfogadni), ha a részemről jogos csereigényemet érvényesíteni kívánom!
-
félisten
Az idei, új szabályok gyakorlatát nem ismerem, de még utolsó pillanatos régi Pp.-s ügyben belefutottam egybe.
A bolt állította, hogy összetett műszaki berendezés lévén csak bevizsgálás után tudja eldönteni, hogy jogos-e a fogyasztói igény.
Erre a bíró a cég ügyvédjéhez: Ügyvédnő, ugye tisztában van az ügyfele azzal, hogy az egységes ítélkezési gyakorlat szerint pont ez az, amire három napon belül nincs lehetősége?
Úgyhogy nem is lett ítélet...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#20221952
törölt tag
válasz MaCS_70 #20555 üzenetére
De látod, én még a bevizsgálás ellen sem tiltakoztam, mert azt gondoltam, hogy pár napon belül lesz gépen, nem pedig azt, hogy maximum 30 + 8 nap múlva, ha minden „jól” megy. Tehát, miközben én együttműködő vagyok, aközben azt tapasztalom, hogy a másik fél részéről ez nagyon nincs így, sőt!
-
válasz #20221952 #20553 üzenetére
Voltál te már kiskereskedő? Az IT és sok egyéb mellett a legtöbb elektronikai dolog haszonkulcsa lassan két évtizede 5% alatt van. Persze minden vevő mindent is akar a boltban polcról és a legolcsóbban. Ez nem tőke hanem józan ész kérdése.
Vevőként van lehetőséged az elállásra - élj vele. Ez neki is jó mert a Dell felé elszámolható.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Példa a MM./Obi/Praktiker stb. Ott ki se tudod próbálni a terméket, viszont nem vizsgálnak semmit, visszaviszed cserélik, ha nincs fizetnek.
Ellenpélda, megbízható számtech üzlet, gépfelújítás, az alkatrészek egy részét cserélték webes rendelés alapján. Átvételkor vizsgálat, minden működik minden rendelt cucc benne van a házban.
Szakbolttól ez elvárható szvsz.
Ha otthon hazaérkezéskor működik a gép, akkor sok oka lehet, ha másnap, harmadnap nem működik. Ebbe a körbe beletartozhat harmadik fél, például áramszolgáltató hibája is. Harmadik nap visszavinni cserére ezért lehet problémás. Nekem van olyan cuccom otthon pl. barkácsgép, amit épp csak kipróbálok, ha megy, elteszem, mert nyilván pl. egy csavarbehajtót nem akkor vesz az ember általában, ha éppen csavarozni akar.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
asdf_
veterán
válasz MaCS_70 #20555 üzenetére
Én ennek csak azt a részét nem értem, hogy az egy (most már esetleg kettő, három) év kötelező jótállás alatt pont ugyanúgy feltételezve van, hogy a hiba oka gyári hiba, mint ahogy az első 3 nap esetén történő hibák esetén. Viszont az eladónak kimentenie magát a jótállási kötelezettsége alól (pl. azzal, hogy a jelzett hiba a készülék nem rendeltetésszerű használatának következménye) pont ugyanúgy joga van az első 3 napban, mint a maradékban, ezt a jogot 3 napon belüli meghibásodás ténye nem veszi el. 3 napon belüli meghibásodás esetén csak javítani tilos, semmi több. A jogalkotói szándék persze lehet az, hogy amiatt, mert a csere hamarabb megvan, mint a javítás (no meg persze, hogy ne ilyen szájízzel induljon már egy termék, hogy megveszem és egyből egy csökkent értékű javított lesz belőle), no de akkor tetszett volna beleírni, hogy a 3 napon belüli meghibásodás eseténi cserének mondjuk 8 napon belül meg kell történnie.
De csütörtökön vagy hétvégén nekimegyek a jogszabálynak, aztán jól elolvasom még egyszer. -
#20221952
törölt tag
válasz philoxenia #20558 üzenetére
Én – mint írtam is – pénteken, a vásárlás délutánján jeleztem telefonon az üzletnek, hogy meghibásodott a termék, de az üzlet és az otthonom közötti távolság miatt már csak a következő munkanapon, az az hétfőn tudtam a terméket leadni.
Ha a jelenlegi helyzetemet nézem, én semmilyen különbséget nem látok aközött, mintha a vásárlást követő napon adtam le és aközött, mintha a vásárlást követő sokadik napon adom le a meghibásodott számítógépet, 30 + 8 napig így sincs és úgy sincs számítógépen, amit én a jelen helyzetben teljesen életszerűtlennek találok és nem gondolom, hogy ez lett volna a jogalkotó szándéka. -
Exodion
aktív tag
Maga a torveny szovege - ahogy irtad is - valoban nem tartalmazza az azonnali cseret:
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
De azert valahogy ha kicsit fontebb viszik a dolgot (ami ahogy szinten irtak mar) nem biztos hogy megeri: [link]
A Kúria közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben – írták.Amugy szamtech boltoknal en szemely szerint meg egyszer sem lattam azonnali cseret. Az utolso ilyenem egy Linksys router volt az aquatol. Hazahoztam, es masnap vittem vissza. Atvettek, bevizsgaltak, 3nap mulva visszaadtak a penzt. Nem PC alkatresszel, Samsung robotporszivo, Edigital, hazahoztuk ment 2napot, megallt. Visszavittem, levettek egyet a polcrol es mar adtak is a kezembe minden tesztelgetes nelkul.
-
#20221952
törölt tag
Elvileg nincs joga, a kormány oldalán ez szerepel ...
„3 munkanapos csere[ Szerkesztve ]
-
Sanyi.mTs
addikt
Az a vicces a laptoppal kapcsolatban, hogy NBD gari (is) volt rajta
-
félisten
Sosincs előttem a jogszabály, amikor erre járok, és nyilván a jogszabályszöveg szerkezete segítene, de egy fontos elvet azért ne feledjünk: ha a rendelkezés határidőt nem határoz meg, akkor az azonnalra vonatkozik.
A kérdés, hogy az általános javítási/cserehatáridő meghatározásánál a 3 napos garanciára is kiterjesztették-e. Ha egyértelműen nem, akkor a fogyasztónak kedvezés elve miatt értelemszerű a 3 napon belül azonnali cserekötelezettség.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
asdf_
veterán
válasz Exodion #20561 üzenetére
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben – írták.
Erre hoztam a fenti példámat, hogy ugyan ki ellen? Mert ha át akarnak verni, akkor van egy fake nevem és lakcímem, és ha van kamerám, akkor egy arcom is hozzá.
-
#20221952
törölt tag
Közben nyomoztam és a következőkre jutottam.
A terméket 13-án kedden leadta az üzlet a HRP szervizében, ott néhány napon belül megállapítást nyert, hogy valóban úgy van, hogy a termék nem működik rendeltetésének megfelelően és most a HRP állásfoglalásra vár a Dell-től, hogy elismeri-e gyári meghibásodásnak, vagy sem. Ennek átfutási ideje akár három hét is lehet … -
asdf_
veterán
-
inf3rno
nagyúr
-
inf3rno
nagyúr
Akkor hozzá kellene járulnia egy személyes adatkezeléshez ala GDPR, ami nem kötelező rá nézve, rád nézve viszont a törvény az. Szóval megszívtad. Egyébként az Obinál, amikor olyan ügyem volt, hogy a wc tartály fele volt csak a dobozban, akkor felvették az adataimat, és úgy rémlik alá is kellett írnom. Azt nem tudom, hogy a személyit elkérték e, és azt se igazán tudom, hogy ez így jogszerű volt e. Mindenesetre nem kérnék állásfoglalást a NAIH-tól, mert így is elég baja van a boltnak a tolvajokkal és csalókkal.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
amargo
addikt
válasz amargo #20163 üzenetére
Folytatás, Bíróságra beadva a lapok, illeték szépen leszámolva és befizetve.
Bírósági határozat: a vagyonszerzési eljárás lefolytatása iránti kérelmet elutasítja.
A vagyon kiadásáról a végelszámolói feladatokat is ellátó kérelmező maga köteles gondoskodni a cég törlésére vonatkozó cégbírósági határozat kézhezvételét követő 10 napon belül.Hiába a fogadott ügyvéd és könyvelő.. most akkor ezzel az ingatlannal mi a bánat lesz? (10 nap már nyilván eltelt)
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz inf3rno #20573 üzenetére
Szerintem a pénzre utaznak.. tételesen le van vezetve, hogy mi miért történik (még az indoklás között is ott van). Van egy halott cégtulajdonos és van egyetlen egy örökös, aki beltag is volt (igen Bt.).
Nem írtam bele, de a józan ész itt a bíróságnál volt, mert bele írta, hogy nincs itt miről beszélni, mert az végelszámolás során az ingatlanról történt rendelkezés során már ez a vagyon az örököst illeti. Csak senki nincs aki ezt elakarná ismerni 😥
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
válasz amargo #20572 üzenetére
Kezd ez is az én ügyemre hasonlítani. Senkit nem érdekel az ok a mulasztás esetén még ha jelentős anyagi hátránnyal is jár, meg mondjuk a jogalap nélküli gazdagodást is feszegeti állami oldalról de így, mert csak.
Sajnálom hogy te is belefutottál.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Predator2
addikt
Helló
A segítségeteket szeretném kérni. Vásároltam egy WayteQ xRIDER motoros navigációt, tegnap vettem át, gyárilag navigációs program nélkül érkezett. A dobozban van egy kis papír, ami leírja, hogyan kell letölteni hozzá a navigációs szoftvert és regisztrálni azt. Külön felhasználói profilt nem kellett csinálni hozzá.
Próbálgattam, de nem tetszik, nem ezt kerestem.
Motorra felszerelve nem volt, a GPS-en kívül és a hozzá kapott kulcs kártyán kívül minden érintetlen.Ilyen esetben élhetek a 14 napos elállási lehetőségemmel?
Köszönöm a válaszokat előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
asdf_
veterán
válasz MaCS_70 #20576 üzenetére
Miért ne lenne jogod személyit kérni? Le nem másolhatod, de a személyazonosságról meggyőződhetsz.
Egy nyomorult BKV ellenőr nem kérhet személyit és egy közterest kell mellé pattintani, hogy meg is tudja büntetni a lógósokat, akkor egy csóri boltos ugyan hogy kérhetne? Persze, értem, kérni lehet, indenki kérhet (én pl. karambolnál az okozótól elkértem a jogsiját, hogy ugyan hadd nézzem már meg,, hogy amit ráírt a kék sárgára, az tényleg ő-e, nem volt belőle probléma, ideadta), aztán maximum néznek hülyén, hogy miaf*t akar, vagy felháborodnak, vagy nincs nála, vagy simán azt mondja, hogy ő ugyan ezt nem, már csak elvből sem. Ebben az esetben viszont csak pingivinezés marad, és akkor szépen kivárja, míg lepörög a dolog. Félreértés ne essék, ha saját cuccom lenne, akkor én tökre leszarnám, és természetesen mutatnék a számlával egyező nevet és címet tartalmaző fényképes okmányt + lakcímkártyát, csak haladjunk.
És a reggeli miért nem lenne automatikus esetleg ilyen esetben sem a csere, az a bürokratikus hülyeség egy cserénél, jópár márkánál az van, hogy csere esetén van egy gyártói csereigazolás, aminek fejében kapja a kisker a csereterméket. Namost, ha pörgős cuccról van szó, akkor kutyát nem érdekel, ha a szakszerviz azt mondja, hogy igen, gyári hibás, csak az engedélyre , a gyártótól a csereigazolásra várnak, akkor simán meg lehet lépni azt, hogy a kisker ezzel nem foglalkozik, vesz még egy ilyen terméket, odaadja a vevőnek, kalap kabát, aztán pár nap múlva amikor a nagy pecsétes áldás is rákerül a csereigazolásra, akkor megkapja azt a cseredarabot az meg megy raktárra (esetleg a nagyker jóváírja), valamikor majd valaki megveszi, a lényeg, hogy mindenki boldog. De vannak a cifra esetek, mint pl. ez a Delles is az lesz szerintem, ahol szarrá központi nyilvántartanak mindent, azaz megvette ezt a gépet a panaszos mondjuk 3 évnek hazudott garival, ami valójában érték alapján tippre két év kötelező jótállással plusz egy év onként vállalt Dell garival, akkor ott az lesz, hogy csere, javítás esetén az önként vállalt gari ideje se nem hosszabbodik meg, se nem indul újra sem javítás, sem csere esetén, tehát vásárlási dátum +3 év és konyec. Namost, mivel viszont ehhez tartják magukat, ezért igen nagy eséllyel az lesz, hogy a leadott termék április 9-én kezdődő gariját rávezetik a cseretermékre, magyarul hiába akarna esetleg jófej lenni a kisker, hogy vesz egy ugyanolyat, azt megkapja a hibás termék tulaja, és ami meg majd jön cserének, az majd elkopik a polcról, nem tudja megtenni, mert a leadott és a cserére kapott eszköz garija össze van kötve, a cseretermék megindított gyártói garival érkezik, ami miatt kényszerűen nincs más választás, mint hogy a vevő csak és kizárólag a saját cseretermékét kaphatja csak meg, mást nem. Meg persze van az az eset is, -abban az esetben, amikor nincs így összepárosítva a leadott meg a csereként kapott termék-, hogy nem pörgős cucc, hónapokat állna a polcon, mert eleve rendelésre hozták, vagy csak bukóval lehetne eladni, ilyenkor nem jófejkedik a kisker, hanem szépen megvárja a csereterméket.
-
asdf_
veterán
válasz Predator2 #20577 üzenetére
Szerintem billegős, de a MM valószínű nem fog szórakozni, visszaveszi.
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;Persze a jogszabály -bután- számítógépes szoftvert ír, kicsit up-to-date-elhetnek ezt, telefonra, tabletre, GPS-re is lehet dobozos SW-t vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Exodion #20561 üzenetére
"Amugy szamtech boltoknal en szemely szerint meg egyszer sem lattam azonnali cseret. "
Bő tíz évig voltak kisebb-nagyobb számítógépboltok, -kereskedések az ügyfeleim. Kínosan ügyeltek arra, hogy a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a 3 napos csere azonnali legyen -- nem tudom, hogy most milyen a helyzet, de akkoriban megérte tisztességesen vinni az üzlete. Majdnem annyira, mint gátlástalanul ügyeskedni, és sokkal inkább, mint lehúzás nélkül, de nem jó hírű boltnak lenni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz inf3rno #20582 üzenetére
Itt egy polgári jogi szerződés jön ugye létre, amelynek során jogom van meggyőződni az ellenérdekű fél személyazonosságáról.
Az én jogértelmezésemben a személyazonosság igazolásának elmaradása a másik fél számára jogalapot képez arra, hogy ne működjön együtt -- akár pl. a kereskedelmi kötelezettség esetén is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
inf3rno
nagyúr
válasz MaCS_70 #20585 üzenetére
Hát most nem ilyen a helyzet, elég csak megnézni történeteket az aqua, ipon, edigital hármasról az elmúlt 10 évből, de szinte mindegyik nagyobb webshopos számtech cég ügyeskedik néha a 3 napos cserével és a garanciával is, és úgy tűnik, hogy inkább romlik a helyzet, mint javulna, mert nem büntetik őket érte. No én legalábbis ezt tapasztalom. Érdekes módon olyan cégekkel nem szokott gond lenni, ahol van rendes bolt, talán azért, mert ott van árukészlet is a cseréhez.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
-
inf3rno
nagyúr
válasz bitpork #20590 üzenetére
Már úgy érted, hogy ezek tőkeszegények lennének? Azt erősen kétlem. Szerintem inkább az van, hogy próbálják a padlóra nyomni az árakat, mert az egyszerű emberek ránéznek az árukeresőben, azt mondják, hogy itt a legolcsóbb, innen veszünk, és ennyi. Nyilván a különbözetet valahol meg kell spórolni, jelen esetben a garancián teszik. Ha lesz szerencséd valamelyik ügyfélszolgálatához, akkor egyből lejön, hogy azért fizetik őket, hogy mindenki elhajtsanak a halál fszára, akinek garancia igénye van, aztán abból talán 5% elmegy békéltetőig, ahol vagy megítélik nekik a pénzt vagy nem. Ennyi. Rengeteg költséget meg lehet így spórolni. A hibás termékeket és az elálltakat is visszaforgatják újként, aztán vagy megszívod vele vagy nem. Ez a rendszer külső szemmel.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
félisten
válasz inf3rno #20589 üzenetére
Akkor ez nyilván így is van.
Személyesen szerencsére 1990 óta nem kellett kihasználnom a 3 napos lehetőséget -- akkor a kiváló Romet Kadett kismotor bírta 72 km-en át a működést, elfogyasztva ezalatt három gyertyát és egy sebességváltót.
Érdekesség: nagyon sokáig kötelező volt a boltban biztosítani a műszaki termékek kipróbálhatóságát. Ez akkoriban erősen indokolt is volt mondjuk: amikor 1985-ben megvettem a Junoszty tévémet, csak a harmadik kibontott példány adott értékelhető képet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
inf3rno
nagyúr
-
válasz inf3rno #20591 üzenetére
Ezt a tőkeszegénység kifejezést hagyjuk. 2-4 pontos marzzsal nem lehet kitermelni konkurenciával semmit. Most egy vga menni is? 400k? most kezd el osztani szorozni hogy hány ugyanilyet kell eladni a fenti marzson h 1 darab legyen azonnali cserére. És akkor még semmi mást nem néztünk mint rezsi szállítás raktár munkabér , ne adja az ég haszon.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz inf3rno #20595 üzenetére
Miért kéne sajnálnom a vevőt? Ő választotta az olcsó beszerzésű terméket.
Esetemben például világosan elmondták a boltban, hogy van a webáruházas termékük, az x forint, ugyanazt a terméket a boltban csak x+ forintért tudják adni.
Nemsokára nem lesz akkora buli majd a weben rendelni, mert az ellátási láncok egyre jobban akadoznak a vírus miatt. Tehát lesz olcsón termék majd és lesz drágább termék azonnal...
Nagyon tőkeerős cég sem fog készletezni több százezer forintos PC alkatrészeket, hogy majd a nyakukon maradjon. ...és akkor még vannak azok a termékek, amiknél a gyártás nem tud lépést tartani a kereslettel bármely okból.
Nemrégen még a kerékpárokról is ezt olvastam, a PS5 meg már régen mémesedett ez okból.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Laca1212
őstag
válasz philoxenia #20598 üzenetére
"azok a termékek, amiknél a gyártás nem tud lépést tartani a kereslettel bármely okból.
Nemrégen még a kerékpárokról is ezt olvastam, a PS5 meg már régen mémesedett ez okból."Esetleg még ez is...
-
inf3rno
nagyúr
válasz philoxenia #20598 üzenetére
A bolt oldaláról senki nem várt sajnálatot. A törvényeket be kell tartani, akkor is, ha az olcsóbb árat választja valaki.
Buliban hasznos! =]