- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
Hirdetés
-
33 280 mAh csak elég lesz
ma Az Ulefone Armor Pad 3 Pro magashegyi kempingezésre is jó, óriás hangfala bulit teremt a semmi közepén.
-
Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
ph De biztosan nem a júniusi Nintendo Direct rendezvényen, hanem valamikor máskor.
-
Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
gp A Microsoft az Alpha Dog Studiost is bezárja, a Roundhouse Studio pedig a Zenimax Online Studios-ba olvad be.
-
Mobilarena
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
válasz Szeszkazán #19100 üzenetére
Mivel ezt mar a CPB kapcsan a Bulldozer is tudta, nem zarnam ki a lehetoseget, hogy az XFR is kepes lesz erre.
-
Habugi
addikt
Nagyon bízom benne, hogy a Bulldozer/Vishera féle CPB működésétől olyan messze lesz az XFR amennyire csak lehet. Nettó használhatatlan volt, pláne OotB.., jellemzően rommáfeszelt olyan órajel mellé, amit manuál kézzel belőhettél mind a 8 szálra, lényegesen kevesebb fesszel mint amivel CPB megkínálta.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Balala2007
tag
válasz Oliverda #19030 üzenetére
Sajnos meg nem ismerem a Zen+(+) felepitreset, mindazonaltal vannak olyan nem magatol ertetodo szempontok, ami alapjan megis inkabb megerne a 256b muveleteket nativan tamogatni:
- A Ryzen pont ugy tordeli szet az x64 muveleteket, mint a Jaguar. Az Intel procijaval szemben 1 helyett 2 slotot foglal el a teljes core-ban, a dekodolastol a visszavonasig, igy nem csak a reorder scope felezodik, hanem a decode bandwidth is;
- Ha az egyik operandus memoria, akkor mar 4 uops-ot fogyaszt, es egy cimszamitas is tkpen feleslegesen tortenik;
- Mivel a 256b muvelet nem atomi, bevaghat egy megszakitas a ketto kozott, es akkor a rollbackrol is gondoskodni kell (nem tunik nagy ugynek, de ugy...)Ezek persze nem elsopro ervek, de hogy az AMD-t evek ota foglalkoztatja a tema, es kedvezo esetben azonnal ugrananak a lehetosegre, azt szerintem mutatja, hogy a 2013 májusi, 3.20-as Programmers Manual ota benne van a CPUID.8000_001Ah.EAX[2] bit, amit meg egyszer sem aktivaltak:
AIDA64.com
-
olle
senior tag
AMD Might Bundle RGB LED coolers with Ryzen processors
Remélem még nem volt.
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
Oliverda
félisten
válasz max-pain #19058 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy az MMX és SSE esetében ehhez nem kellett 10 év, 2-3 éven belül több alkalmazás is megjelent, a Photoshoptól kezdve a népszerűbb játékokig (pl. Quake 3). Persze ha a hétköznapi alkalmazásokban pl. egy operációs rendszerre gondolsz, akkor az más tészta, a Windows 10-zel csak 2015-ben jött be az SSE2 támogatás mint alapkövetelmény. Ettől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy az AVX nem lesz a következő SSE, és alapvetően megmarad HPC-s SIMD-nek.
Balala2007: Biztos, hogy felmerült a Zennél is, de hogy miért döntöttek ellene, azt csak a tervezőcsapat tudja. 7 nanométeren lesz rá tranzisztor és disszipációs büdzsé is, de én ennek ellenére nem fogadnék arra, hogy meglépik. Meglássuk...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Raymond
félisten
-
válasz Oliverda #19105 üzenetére
Anno nem kvázi GPU helyett voltak ezek a SIMD utasítás-kiterjesztések? Aztán persze szép lassan egy csomó ilyesemi dolog átvándorolt a CPU-ról GPU-ra, beleértve a játékipart és a komolyabb számításigénnyel rendelkező alkalmazásokat. Az SSE2 szerintem csak azért maradt meg, mint alapkövetelmény, mert bizonyos mértékig a CPU-nak is önállónak kell lennie. Az FMA és AVX meg már a GPU-kkal próbál versenyezni, szóval nem csodálom, ha az AMD ezt telibekakkantja.
szerk: a Zen - Core reláció amúgy nagyon hasonlít a Maxwell - GCN helyzetére.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
apatyas
Korrektor
válasz lezso6 #19109 üzenetére
Általános hablatyolás részemről: ha nem tudományos pontosságú számításról (avagy sok műveleten keresztül is stabil eredményekről), illetve nem csillióbites titkosítási feladatról van szó, akkor normális hétköznapi számolásokban ugyan mi a francra kellene akár már a 128 bites adatábrázolás? Integer vagy lebegőpontos, mindegy. 2^128 = 3.4E+38 , ami összehasonlításképp, még mindig ~ 5*10^14 százmilliárdszorosa a mólnyi anyagmennyiségben (6*10^23) levő részecskék számának - retttttttttenetesen sok.
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
-
max-pain
senior tag
válasz Oliverda #19105 üzenetére
Lehet kezdetben jobban volt tamogatva, de ezt eleg nehez megitelni. Mondjuk akkoriban minden ujdonsagra jobban ugrottak a fejlesztok, hamarabb elavult is lett egy 5 eves gep. Igy hirtelen rakeresve elvileg az Adobe reszerol a Lightroom tamogat AVX-et. Az FFMPEG VP9 decoder-e szinten (a Firefox es a Chrome is ezt hasznalja), amit ugye sok korabbi grafikus chip nem tamogat meg hardveresen. Gondolom videojatek engine-ek eseten is van lehetoseg a hasznalatara (Unreal Engine, CryEngine, Unity, stb.)
Ha csak 128 bites SIMD-nel maradunk akkor az SSE4.1 se feltetlenul alap meg, pedig az mar 9 eves es a konzolok miatt komoly hatszele van. Tobb jateknal panaszkodtak a forumokon amikor megkoveteltek (nyilvan foleg Phenom tulajok), aztan az lett a vege, hogy vegul kipeccseltek beloluk (MGS5, No Man's Sky, Mafia 3, stb.)
Azzal egyetertek, hogy az AVX nem lesz a kovetkezo SSE, de szerintem ennek csak reszben vannak technikai okai.[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz lezso6 #19109 üzenetére
MMX: 1997
3dfx Voodoo: 1996
nVIDIA RIVA128: 1997Sz'al nem. Nem a GPU helyett volt az MMX/SSE/SSE2, hiszen egyszerre indult a 2 technologia. Az megint mas kerdes, hogy melyik milyen gyorsan fejlodott. De az egesz GPGPU mizeriat (2006) is evekkel megelozte az SSE (1999) es SSE2 (2001).
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz apatyas #19110 üzenetére
Baromira leegyszerusitve a temat: a mai processzorokban talalhato 128 bites (pontosabban 128 bit szeles) lebegopontos egyseg nem 1 db 128 bites lebegopontos szamot tarol, hanem 2 db 64 bitest (FP64) vagy 4 db 32 bitest (FP32). Ugyanigy a 256 bit szeles regiszterek sem 1 db 256 bites szamot tarolnak, hanem 4 db 64 bitest vagy 8 db 32 bitest.
Az AMD-t mi anno par eve kerdeztuk, hogy tervezik-e a 128 bites lebegopontos abrazolast (FP128 vagy quad-precision) a GPU-iknal vagy FPU-iknal, de mondtak, hogy a juzerek 99%-anak a dupla pontossag (FP64) sem lenyeges. A maradek 1%-nak az 1%-anak kellene csupan FP128, tehat a megcelozhato piac borzalmasan kicsi, es igy nem eri meg veluk foglalkozni. Akinek az kell, az megy FPGA-ra vagy emulalja az FP128-at FP64-gyel (nyilvan nem tul nagy tempoval).
[ Szerkesztve ]
-
Balala2007
tag
válasz max-pain #19113 üzenetére
AVX nem lesz a kovetkezo SSE
Miert nem? Ha valami spigot, vagy mas SIMD kizaro algoritmus van, akkor mar az SSEn se jo, illetve csak a skalar utasitasok (xxxSS/xxxSD) hasznalhatok. Ezek az AVX-ben is megvannak, 3 operandusos tomor formaban, sot, 4op AVX512 verziojuk is van.
Ha meg egyszer mar megvan a SIMD verzio, akkor 4-rol 8-ra ritkan kihivas novelni a SIMD meretet. AVX meg kulon rasegit pl. VMASKMOV*-okkal a problemas esetekre is.
AIDA64.com
-
Raymond
félisten
válasz Oliverda #19107 üzenetére
Jopar ev, de valojaban az SSE2-rol van szo. Az SSE inkabb az MMX lebegopontos megfeleloje, az SSE2 lett igazan elorelepes a dupla pontosaggal (64bit). Ez 2001-ben jott az Intel-nel, 2004-ben az AMD-nel. Ezert is (es az x64 elterjedese miatt is) kezdett csak 2004 utan ugy igazan beindulni a dolog. Par evre ra kijott mar jopar jatek ahol hasznaltak, de ezek kozul sok azert mert az Unreal Engine miatt eleve ezt hasznaltak. Egyebkent ma meg mindig erre fordit default az UE Az utobbi egy-ket evben kijott par jatek aminek kellett SSE4.x vagy SSE3, de ezekbol talan mindbol kiszedtek a kovetelmenyt egy patch-el es a fo oka az lehetett hogy az egesz SSE3/SSE4.x cuccokbol a POPCNT utasitas volt amit hasznaltak, de azert meg lehet azt kerulni igy ki is szedtek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Arra gondolok, hogy anno a GPU-k csak egy részét csinálták a leképezésnek. A többi a CPU feladata volt, itt elég hasznos volt MMX, 3DNow!, SSE. Később persze egy csomó minden átkerült a GPU-ra, így a SIMD-ekre már kevesebb feladat hárult. Lásd HW T&L, mint egyszerű példa. Ok, természtesen ezek mind fix-funkciós dolgok. De aztán jött a GPGPU és egy komolyan skálázható alternatívát állított a CPU SIMD kiterjesztéseknek. Persze a kettő tök más, thread parallel vs data parellel, ezzel tisztában vagyok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Balala2007 #19112 üzenetére
Utánaolvastam, valóban.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Fiery
veterán
válasz lezso6 #19119 üzenetére
A HWTL elobb kerult be a GPU-kba (1999), mint hogy esely lett volna arra, hogy mondjuk SSE-vel (ami szinten 1999-ben mutatkozott be) gyorsitsak Sz'al nem, a kettonek semmi koze egymashoz. Anno az FPU is koprocesszorkent kezdte, aztan bekoltozott a CPU tokjaba (Intel 486DX), es mára megkerulhetetlen resze lett a CPU-nak. A GPU ugyanigy kezdte, az is tulajdonkeppen egy koprocesszor, ami egyre okosabb lett. De a teljes integracio, az igazi "APU" kora me'g nem jott el, me'g mindig lazan integralt koprocesszorkent funkcionalnak a GPU-k. A MIC koncepciojanal latszik, hogy egyelore keptelenseg a 2 vilagot egyesiteni, valahol mindig kompromisszumos lesz az eredmeny. Ugy tunik, az Intel az AVX-512-ben latja a jovot, hogy majd egyszer azzal fogja tudni kivaltani a GPU-kat -- mig az AMD nyilvan mas utat jar be. Bar, az AMD megoldasa sem latszik egyelore mukodokepesnek, raadasul iden mar a koncepcio sem latszik egyertelmunek
-
max-pain
senior tag
válasz Balala2007 #19116 üzenetére
Egyreszt mert ugytunik bizonyos esetekben megsem hoz erdemi teljesitmeny novekedest (lasd a PCSX2 emulator GSdx plug-in-ja eseteben a keszitok szerint csak software renderer eseteben van teljesitmeny novekedes AVX2 eseteben (amit alig hasznal valaki), minden mas esetben marad az SSE4.1), masreszt pedig nincs ugy nyomva mint az SSE2 volt az Intel reszerol (a P4 eseteben nem is csoda, hogy igy nyomtak, valamint nem is volt tiltva az alacsonyabb kategoriakban sem (Celeron)). Ahhoz kepest az AVX2 nincs nagyon tolva, sok chip vagy egyaltalan nem tamogatja (Atom szeria) vagy le van benne tiltva (Haswell, Skylake es Kaby Lake alapu Pentium procik). A gepcserek lelassultak, stb, stb, stb...
-
De előtte még volt egy MMX meg 3DNow!, aminek a neve elég beszédes volt. Ezek akkor mire voltak? Amit addig nem tudtál megoldani GPU-val, azt CPU-n kellett. Ne mondd, hogy nem használtak erre SIMD-et.
Egyelőre én az látom, hogy a GPGPU-t már sok helyen terjed (több-kevesebb sikerrel), AVX-et meg alig látok valahol. Az integráció az más kérdés. Most az AMD is elismerte, hogy ez még várat magára. A MIC meg szerintem egy egzotikus állatfaj. Annyi biztos, hogy érdekes dolgok lesznek a következő években, én kíváncsian várom mi lesz.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
senior tag
Путин, иди нахуй!
-
Oliverda
félisten
-
and1ao
őstag
válasz stratova #19130 üzenetére
+ (#19129) Oliverda
Bocs igazatok van, nem vettem észre hogy ausztrál dodó a bankó.
Bár ti nem dobtatok rá adót vagy igen? Plusz én mindig rászámolok egy 10% kisker hasznot is biztos ami biztos ne érjen meglepetés56+adó+kisker haszon: 75k, de inkább számoljak többet
"Hasonló árban megy a konkurens Z270-A remélhetőleg az AMD-s körítés/felszereltség legalább olyan lesz."
Igen ezért volt nekem is elsőre nagy büdi a dolog.
[ Szerkesztve ]
Guild Wars2!
-
Fiery
veterán
válasz lezso6 #19125 üzenetére
Vesd ossze az MMX es 3DNow! piaci megjelenesi idejet (1997 es 1998) azzal, hogy mikor jelentek meg az elso 3D gyorsitok. Maskepp fogalmazva: mire a CPU-nak eselye lett volna kicsit gyorsabban szamolgatni a grafikat, addigra a GPU-k kivaltottak a CPU-nak eme feladatat. Es mivel a GPU-k gyorsabban fejlodtek, mint a CPU-k ill. a SIMD utasitaskeszlet kiterjesztesek, igy az MMX, SSE es tarsaik teljesen mas celra lettek vegul befogva, mint amit a GPU-k csinaltak/csinalnak. A 3DNow! meg egyszeruen kihalt, nem volt eleg jo, es pont idoben jott helyette a komolyabb SSE.
A GPGPU vs AVX tema pedig azert sem tul jo osszehasonlitas, mert az AMD-nek es nVIDIA-nak koszonhetoen ha valahova be is kerul a OpenCL vagy CUDA tamogatas, azt egybol nagy dobra veri a media (elukon Abuval); mig ha egy szoftver AVX gyorsitast kap, azt nem kapja fel a media. Egyszeruen csak berakjak, es akinek van AVX-e, annal valamit segit, ennyi. Persze ennek az is az oka, hogy a GPGPU-val sokkal tobbet lehet nyerni, es a teljesitmenyt sokkal jobban lehet skalazni, mint AVX-szel. Csak kozben meg sokkal tobb szivas is van vele fejlesztoi oldalrol. Az idealis az lenne, ha celhardverkent arulnak a GPU-kat, es minden ilyen celhardverhez lenne 2-3 szoftver, es ennyi. Akkor sokkal konnyebb lenne a fejlesztok dolga, nem lenne babeli zurzavar a GPGPU korul. Anno egyebkent valahogy igy mukodtek a DVD gyorsito kartyak, Sigma Designs es tarsaik.
-
letepem
aktív tag
Raven Ridge APU-ban is biztostott lesz az IGP és a processzormagok a virtuális memóriához való hozzáférése, a koherencia? Nagyjából a Carrizoban teljesedett ki a teljes támogatás:HSA direktívák támogatása.
Gondolom folytatják a kis elszeparált útjukat, de vajon ez megléphető így egyszerre?
(gondolok itt arra, hogy lesz itt minden: zen, vega, gyártástech. váltás, stb)
Vagy belátták, hogy ez az egész annyira nem mozgósítja a piacot mint várták.látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
Erre gondoltam: [link] Mondjuk tényleg, viszonylag rövid idő volt, bár 1999-től azért még nem volt egy csapásra minden GPU-n HW T&L, arra várni kellett kicsit.
Ja, hát hype az van, de ugye nem véletlenül, a GPGPU sokkal jobban skálázhatóbb. Az AVX meg azért egyelőre annyira nem jó, mert ellenkező esetben arra menne a hype vonat.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Depression
veterán
válasz Németh Péter #19136 üzenetére
A házigizdák még azt sem árulták el, hogy mikor mondhatnak bármi hivatalosat.
Szerintem ebben a hátralevő 2 hétben ne várj sokat.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
őstag
válasz Depression #19137 üzenetére
Hivatalosan be lett jelentve a március eleji indulás. Előtte kb. egy héttel emiatt fel kell fedni a lapjaikat.
-
Depression
veterán
válasz Németh Péter #19140 üzenetére
Említve lett, és tippre március 2. Tudtommal nincs még hivatalos countdown.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
füles_
őstag
újabb Ryzen eredmények
Nem kell készpénznek venni, de ezek már nagyon durva eredmények...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen