- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
- Milyen GPS-t vegyek?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Akciófigyelő: Ingyenes GOG-on a Shadows: Awakening (PC)
gp Ha valakinek kimaradt volna eddig a játék, az most pótolhatja a nemrég indult ajánlatnak köszönhetően.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #103211 üzenetére
Köszönöm! 120/60 mekkora szívás? Még nem volt időm megnézni mikből gyártanák rá.
R6Rnekem jóval alacsonyabbnak tűnik így elsőre (így a hellyel hamarabb jönnének a gondok rajta)WOW magasabbnis, 830 - 850mm , és az már jóval az elképzelt kereteken felül van. Inkább legyen butább a futómű és a blokk de maradjon annyi a zsebemben, hogy az első út szerelőhőz vezessen átnézetni.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Novics
senior tag
válasz
Micsurin #103339 üzenetére
Inkább bedobom én a gumi témát - úgy olvastam arra is harap a nép.
Hétvégére hazamentem szüleimhez motorral - kihasználva a jó időt. Nem volt semmi gond. Amikor be akartam állni a hídról, és indítani akartam a motort nagy kerepelés, műszarfalon minden adat elszáll. Aksira gyanakodtunk, de aztán a szervízben kiderült, hogy a generátorral van baj, nem tölt. Még szerencse, hogy nem
Pusztaborzasztón robbantam le.
Ez az egész csak annyiban érdekes, hogy most amúgy is szerelőnél van a motor, akit megkértem, hogy akkor már a tavasszal esedékes műszakira is nézze át a vasat, meg akkor talán már a gumicserét is meg lehetne ejteni. Az új szezon előtt mindenképpen esedékes. A motor emelőkön fog állni egy fűtött garázsban, szóval nem gondolnám, hogy bármi baja lenne a gumiknak attól, hogy nem a kereskedő raktárjában állnak stócban, hanem a motoron. De aztán ki tudja, hátha nem gondolok valamire, ami megcáfolja okoskodásomat.Ugyanitt kérdés, hogy aszfaltra nem részingelni, hanem túrázni milyen abroncs a tuti?
Olvastam a Rossot és Corsát említés szintjén, de amúgy vakon vagyok. Nyilván nem akarok spórolni rajta, olcsón nem lehet jót venni, viszont drágán lehet szart. Ez utóbbit el szeretném kerülni.A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
vendingo
veterán
válasz
vlevi #103933 üzenetére
Veszek bele egy új akkut, kipróbálom majd azzal, átnézem a vezetékeket, biztosítékokat. Ha nem jövök rá mi a gond, akkor márciusban úgy is megy tavaszi felkészítésre, meg műszaki vizsgára. Majd a szerelő kideríti mi lehet a gond.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz
vendingo #103940 üzenetére
Oké, persze, most már sokat vagyok vidéken, közel is vagy, majd egyeztetünk, sőt, tervben van h Sopron környékét is végigárjuk nyilván nem természetvédelmi területen..
Amennyire lesz kapacitásom, a télen rendbe akarom rakni.Bogyó bá'
Iszonyú gyorsan írtam a fenti postot, azt ki is hagytam, h már megrendeltem minden tömítést hozzá, viszont nem kizárt h azt is megkenem.
Csak h írjak egy ellenpéldát is, a robogóm karbi úszóháztömítésénél már jártam úgy, h gyári, új, friss tömítéssel összerakva nagyon kis mértékben, de eresztette a benzint. Persze nem azonnal tűnt fel, hanem 2-3 hónapra rá. Látszott az "olajsaras" párlat az úszóházon (2T) . Magam sem hittem el és elsőre nem is értettem. Szétszedtem, összeraktam, megint szét, megint össze és figyeltem az anyagok mozgását. Végül sajnos itt is elkélt a tömítőpaszta, ugyanis a szarolaszon műanyag úszóház van, az is csak 2 csavarral rögzítve, s egyszerűen a csavarokat meghúzva deformálta annyira az úszóházat, h már nem tömítetett 100%-osan a 2 csavar közti 1-1 oldalon..A csapnál ha mégis kinyomódott volna és leszakadna, nagy gáz nem nem történhet, ugyanis pont itt van rajta a szűrő.. sok más benzinben lévő kosszal elúszkálna a tankban, amíg újra le nem eresztem az egészet.
Emellett úgy gondolom itt is a mértéken van a hangsúly, ha nem ész nélkül, mindent összekenve nyomja teli az ember, szinte kizárt h leszakad és bekerül a rendszerbe. Több motorblokknál a blokkfelek közti tömítést kizárólag ilyennel oldják meg, ha precízen van felkenve és megfelelő anyagszerkezetű (sav, hő és benzinálló) tömítőt használ az ember, szerintem kár nem lehet belőle, viszont a tömítetlenség kockázata nem kérdés tovább, mondhatni 0 az esélye h ereszteni fog.
mm89
Kösz, igyekszem majd megosztani szerelős storykat is, bár 1-1 ilyen folyamat abszolút nem igényel nagy technikai tudást.. egy kis utánaolvasással, elszántsággal, koncentrációval bárki meg tudja oldani.
ath
Köszi.
Most tudod hol csináltam ezt? Egy leendő szobában, építőanyagok között lavírozva...2 éve tart a komplex átépítésem és gyakorlatilag az összes szakemberrel rácsesztem.. garázson még a kapuk sincsenek fent..
Időt sajnos én is csak nagy előretervezéssel tudok ilyenre fordítani a mostani napi 10-11 óra munka mellett.. a motor már 1 hónapja megvan, most tudtam ránézni először. Nyilván elvihetném szerelőhöz is, de egy részből a technikai része mindig érdekelt, számomra kikapcsolódás, más részből ez így biztosan, tisztességesen el van végezve. Mindig, minden alap karbantartást magam csinálok autón, motoron, fotókkal dokumentálva. Eladásnál eddig mindig baromi jól jött.szilchi
Ahogy mm89 és én is írtam fentebb, mérékkel kell kenni. Vékonyan megkenve nem csinál ez semmit.
De ha mégis bekerül az üzemanyagkörbe, karbis motornál max. valamelyik fúvókát eltömíti.. de ha ott is átjut, szerintem elég.. Megkötött állapotában gumi szerű az egész. Ez nem karcol, vagy szorul be valahova, így fizikai kárt szvsz ilyen esetben nagyon minimális eséllyel tudna csinálni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz
-Mosquito- #103950 üzenetére
Az ifjú törökakarommondaninémet titán Mehmet is meglepve konstatálta...
geresics
Rendben, próbálok majd beszámolni a fejleményekről.
mm89
Oh, akkor számodra ez ismert pálya.
Azért ne túlozz..Nincsenek szerelői vénáim, messze vagyok én attól h felújítós blogot nyissak, meg talán a motor sem az a kaliber.. ezek max tényleg olyan szintű apróságok, amit vidéken illik kisujjból magadnak megcsinálni. Max némi bátorítást adhat azoknak, akik egyébként még egy olajcsere erejéig sem mertek hozzányúlni eddig.
Igen, korábban már én is kifejtettem az okokat. Nincs más enduro a piacon, ami ne lenne hamar pénztemető sajnos.LaciCRM
S verzió.
Értelmes saját képem még nincs is nagyon róla. Pont így néz ki:
Amennyire tudtam utánajártam ennek a kérdéskörnek. Az E verzió ugyan 50 ló és picivel könnyebb is, nyilván nincs annyira kihegyezve, mint egy 450-es, 60 lovas versenyenduro, viszont már üzemórás, és az esélye a komoly ráköltésnek ennél a verziónál tizenévesen egyszerűen nagyobb, mint az S-nél. Nem akartam ekkora kockázatot vállalni.
A rendszámozása is sokkal neccesebb, nincs féklámpa, elől is csak 1 tompított, nincs duda, stb.
Kifejezetten soft endurora kerestem motort, jó gumival, kis átalakítással (lehet az S-t is okosítani. Kipufogó, megfelelő karburálás, kicsit áteresztőbb szűrő, ideális áttétel, 3x3 mod, kipugáz visszavezetés kiiktatása, stb) terepre ebből is ki lehet hozni egy olyan gépet, ami nyújt némi adrenalint, s mellette nem igényel évi 450k ráfordítást.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
Geresics #104086 üzenetére
+Chris0321, +dellfanboy:
Köszi, ezek szerint megoldható ennyiből, de csak akkor lesz megbízható vagy ahhoz közeli, ha rendszeresen szerelik. Amúgy szerintem főként a város vonzáskörzetében lesz használva, ilyennel túrázni elég nagy vállalkozás lenne.
Szerencsére van ismerős szerelő, a babettával is rendszeresen látogatja.Most legutóbb egy fékezés után eltört a bal első teleszkópnak nevezett rugó. :'D
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
IMIIKE1998 #104089 üzenetére
A mai világban szerintem akár nyugati motorok között is lehet venni olyat ami többet van szerelőnél mint úton. Az is fontos az előző tulaj mennyire törődött a motorral, megcsináltatta-e rendesen amit kellett. Plusz kell egy szerelő aki tényleg ért is hozzá nem csak barkácsolja. Ezért is tanácsoltam, hogy az általam linkelt Mz-s oldalon is érdeklődjetek, hogy ennyi pénzből lehet-e normálisat venni és mire érdemes figyelni.
-
etnies
senior tag
válasz
#81556480 #104107 üzenetére
Gyorsan ránéztem a hahúra, 200.000 körül az MZ-k kezdődnek, nem a motorok. Addig csak roncsok meg robogók vannak.
Én ezzel be is fejeztem ezt a témát, mindenki azt vesz, amit akar. Adtam jó tanácsot, ha akarja megfogadja, ha nem, nem.
Az első motoromra nem volt meg a pénzem, vettem fel hitelt és inkább azt fizettem, mint a szerelőt.
Cserébe volt egy motorom, amin 4 évig csak olajat kellett cserélni, meg gumit és láncot.
Nem tanultam meg szerelni, de nem is akarok. Én motorozni szeretek, nem olajos kézzel álldogálni a motor mellett.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Chris0321
addikt
válasz
Geresics #104101 üzenetére
Úgyan ez votl velem is mikor 2001-ben kitaláltam, hogy veszek egy Lada 2101-est. Az ismerőseim azzal traktáltak, hogy rá fogom költeni az összes pénzem és télen elindulni sem fogok tudni, ott halok meg majd mikor keresztbeállok egy kamion előtt. Egyik sem jött be pedig akkor 40-45.000 ft-ot kerestem egy hónapban és még a kocsit is hitelre vettem. Persze kellett rajta ezt azt javítatni de olcsón meg tudtam oldani mert az alkatrész sem volt drága. Egyeseknek csak a nyugati csak a fiatal jármű számít a keleti az biztos vacak és a szerelőnél fog állni állandóan.
-
Chris0321
addikt
válasz
#81556480 #104112 üzenetére
Sajnos igen. Jelenleg egy 2107-es Ladám van (nemsokára cserélem mert egyrészt 11 éve megvan másrészt hiányzik nyáron a légkondi) és ünnepek előtt észrevettem, hogy buborékol a kiegyenlítő tartályba. Az autószerelő sógorom (csak nyugati autót szerel a keletihez nem nagyon ért) is hengerfej síkolásról és kb. 100.000-es javítási költségről beszélt. Elvittem egy szomszéd településen élő idős szerelőhöz aki úgymond egész életében keleti autókat szerelt és mivel nem tudtam előre mi a gond és nem vettem meg a hengerfej tömítést így hétfőn vittem, szerdán hoztam az autót. 13.000 ft-ért megcsinálta. Nyugati autó hasonló problémánál szerintem az kerül ennyibe ha visszaköszönnek neked a műhelyben. Az biztos, hogy tudnod kell milyen alkatrészből milyen márkát érdemes megvenni és mit nagy ívben elkerülni de nem megoldhatatlan probléma egy régi keleti jármű használata. Ezért is tanácsoltam, hogy beszéljen olyanokkal is akik ténylegesen használnak is ilyen motorokat jelenleg is. Az MZ club nem egy túrát is csinál évente itt az országba, ha annyira megbízhatatlan járművek lennének mint ahogy állítják legfeljebb tréleren vinnék körbe őket néha.
-
etnies
senior tag
válasz
Pocee #104114 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy miért kéne szopni akárkinek akármivel.
Mindenki azt hiszi, hogy csak az ő élete volt tele szopással, bezzeg az új generáció..Ne aggódj, ők is szopnak csak máshogy, mint te.
Te úgy szoptál a kocsiddal, hogy állandóan szerelgetted, ő meg úgy, hogy nem talál olyan szerelőt, aki megtalálja, hogy miért szar az alapjárat. Más világ, más gondok.
Nem fogod jobban élvezni a motorozást csak azért, mert villáskulcs volt jeled oviban."önmagam hite vagyok magamban"
-
Chris0321
addikt
válasz
etnies #104116 üzenetére
Lehet szerelőt találni plusz az internetnek hála ha valamiben elakad az ember gyorsabban kap segítséget. Ott az MZ CLub oldala, ott a sok Facebook csoport vannak hozzáértő emberek ez saját tapasztalat egy Trophy-nál is tudtak segíteni pedig az öregebb mint az ETZ. Plusz mint írta ismer szerelőt akihez hordta a Babettát is. Plusz én ha minden jól megy fogom felújítatni a Trophy-t tehát nem más f***ával verem a csalánt.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
runner 125 #104126 üzenetére
Jó is lenne, ha mindet zsebre tudná rakni, de ez nem mindenhol így megy. Azért mondtam, hogy 200, mert körülbelül ennyi marad majd tisztán motorra. 3-4 év múlva, ha minden jól megy, egy 250-es váltja majd. Na meg kicsit aránytalanul drága a 125cc. 4-500k-ért már szép 250-eseket lehet kapni(ha jól tudom). Most akkor 400k rengeteg egy 125-ösre. Amúgy 2 éve aktívan babettázik, de ezt a motort is itthon és szerelőnél raktuk össze, mivel nagyszülőktől került hozzánk. Ezek után hozzá van szokva, hogy 1-2 havonta van valami a motorral, rendszeresen bütykölni kell, de ennyi pénzért ez van. De nem hiszem, hogy túl okos ötlet lenne átugrálni a kategóriákon úgy, hogy egy babetta adja az eddigi tapasztalatai nagy részét(igaz, városban, ami sok mindenre megtanít, mikor 35-40-nel köszörülsz.) Másik gond ugye a garázs, mivel nem túl nagy, kb. az MZ férne be rendesen, az utcán meg csak nem tárolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz
Geresics #104321 üzenetére
A nyáron volt nálam egy KLE 500 karburátor. Több szerelőt megjárt már és senki nem tudta rendesen belőni. Én is megpróbálkoztam vele, nem sikerült; állandóan túlcsordult. Tőlem ehhez a baromhoz ment, aki büszkén megcsinálta. A gazdája örült, mint majom a farkának. Egészen addig, amíg nem próbált 105 km/h fölé gyorsítani, mert ott ledadogott. Nála ilyenek a javítások.
-
runner 125
nagyúr
válasz
dellfanboy #104411 üzenetére
Jahm, vállalkozó (talán most már hivatalosan is, bár a mamlasz fia tuti feketén sertepertél körülötte.. nem véletlenül látszik csak néha a keze, vagy a lába..).
Ha valóban hülye az ügyfél, nem szabad h mindezt éreztesse vele, vagy megsértse és még neki álljon feljebb. A vállalkozó első körben magát adja el.. mindehhez végtelen alázatra, sok türelemre van szükség, a szakmai kvalitások mellett..
Tehát, ha nem tud kommunikálni, (konfliktus) helyzetet kezelni, néha nyelni és nulla érzelmi intelligenciával bír, akkor menjen el alkalmazottnak valahova 8 órába. Ott csak szerelnie kell fix 250k-ért. De vállalkozóként ne rinyáljon, h néha betéved 1-1 hülye.., sőt, még ha fel is ismeri, nem kéne videóba foglalni, mert ezzel pontosan magát is minősíti.
Vagy amit írsz, vegyen fel valakit, csak a garázsműhelybe hova ültetné le, a szín alá?!Tehát, az ilyen "kiborulásos videóból" (nem láttam) is érezhető, h nincs a helyzet magaslatán.. Meg egyébként is, nagy általánosságban, így 50 és 60 között ha ő annyira pro szerelő lenne, mint aminek tartja magát, egy, a poros, koszos garázsból kialakított "műhelyt" illett volna már kinőni és XXI. századi munkakörülményeket teremteni magának és az ügyfeleinek is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Polemius
aktív tag
válasz
V.Stryker #104476 üzenetére
Az a megfejtés, hogy vannak akik megengedhetik maguknak, hogy elhozzák tőlük a motort, pár év után meg visszaadják (nem került a nevedre míg nem fizetted ki) és elhoznak egy másikat. Mert más típust akarnak, vagy nagyobbat, vagy újabbat, stb. Kényelmesebb nekik, nem kell bajlódni adás-vétellel, eladással, szervizelni is oda hordják, nem kell fórumon vadászni szerelőt.
-
vendingo
veterán
válasz
runner 125 #104492 üzenetére
Az én motorom ára minden évben magasabb lett.
7 éve 600k volt egy ilyen AT, most 1,2-től indulnak a kultúrált darabok. Külföldön még több.
Jövőre lesz egy nagyobb ugrás, 30 éves lesz.
Most tavasszal beszélek a szerelőmmel, hogy mennyi lenne OT vizsgáztatni.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #104568 üzenetére
Miért is nevetséges? Amikor az ország legjobb nevű Aprilia szerelője ezt mondja, én hiszek neki. Nem kérdeztem, hogy mi alapján, vagy honnan származnak az infói, de simán elhiszem, hogy gyártótól származó infói vannak.
Ha Tasi bácsi mondaná, akkor volna nevetséges......és Te mi alapján nyilatkozol, hogy nevetséges? Nevetséges...
Szerk.:
Amúgy felőlem mindenki lehet okosabb, mint a szakszerviz, egy jó szakember, vagy akár mint a gyártó saját mérnökei. Mindre láttunk már itt példát. Én csak leírtam, hogy nekem mit mondtak, és én hiszek annak, aki mondta. Ha valaki okosabb, akkor okosabb. Szíve joga...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
emre
veterán
válasz
V.Stryker #104655 üzenetére
Rég voltam a géppel szerelőnél, de ha a listádra egy 50-60k körüli árat mondanak az elég jó szerintem.
Ez hasraütésre, nem a fenti listából raktam össze.De ha van olyan szerelőd akiben teljesen megbízol hogy tuti munkát csinál akkor én leszarnám mennyit kér.
Mondjuk nekem az itteni szerelőkkel nagyon rossz tapasztalataim voltak, és a motor megbízható üzembiztos állapota fontosabb. Baromi kellemetlen egy elqrt géppel keresni másik szervizt amelyik helyrerakja.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
geree@bl
aktív tag
Sziasztok!
Kalocsa környékén tudtok megbízható szerelőt vagy szervízt, aki vásárlás előtt át tudna viszgálni egy motort? (Suzuki SV)
Előre is köszönöm!
''Tévedni emberi dolog, de valamit igazán hatásosan elbaszni: ehhez már számítógép kell.''
-
vendingo
veterán
válasz
runner 125 #104699 üzenetére
Korábban már asszem írtam a lövői szerelőm kontaktját. Beszélj vele, szerintem tuti tud segíteni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
emre
veterán
válasz
Geresics #104774 üzenetére
Pécsen tudsz jó szerelőt? Számlaképesség nem feltétel, de az igényes munka már az.
Kaposváron nem vinném sehova és elképzelhető hogy gondjaim lesznek a szabadonfutóval.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Geresics
addikt
sajna elég sz@r a helyzet errefelé
Az RMC-t mindenképp kerülni kell (Siklósi úton vannak), ott nagy a baj!
A Red Baronba be sem teszem többé a lábam egy eladó miatt, a szervizüket viszont nem ismerem. Saját elmondásuk szerint Yamaha szervizek. Nincs velük tapasztalatom, de ha Yamahám volna, a Komlói út tetején van egy öreg, aki még lelkiismeretesen csinálta a dolgokat, viszont azt sem tudom él-e még. 2 éve egy kollégám a BMW K100-asát (TV lámpás) oda vitte, és az öreg amit nem tudott, annak utánajárt - klasszikus régi becsületes szaki!
Az Enduro Motorosboltban az öreg még jó szervizes, róla csak jókat hallottam, de 2 hete láttam egy facebook postot, hogy szerelőt keresnek. Ha nincs már ott az öreg valamiért, akkor nem tudom, hogy szabad-e őket ajánlani.
Ezen kívül van még egy 2 éve nyílt szerviz a Légszeszgyár utca végén, de róla nem halottam se jót, se rosszat...
Ha bárki kimaradt volna kérdezz rá nyugoftan, még nem ittam meg a kávém!...basszus, kéne csinálni egy videót a pécsi szervizekről!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #105350 üzenetére
+∞
Gyakorlatilag csak pótolom azokat az extrákat, amiket az első tulaj baCott beikszelni a papíron rendeléskor. És igen, még jó pár évig biztosan nálam lesz.
Nem célom hülyegyerekautót csinálni belőle (még ha úgy is tűnik, hogy igen), csupán csak én akarom jól érezni magam benne. És akkor érzem magam jól benne, ha egy kicsit kitűnik a többi kommersz Jazz közül, persze megtartva a gyárias jelleget.
szerk.: Amúgy vannak nálam elvetemültebbek is, pl. én még sosem vettem meg egy másik autót csak azért, hogy egy alkatrészt áttegyek a sajátomba (itt a PH-n pl. Integrale tett így a Lanciájára spoilert). Vagy ott van Gondi Peti (hondás körökben eléggé ismert szerelősrác), aki K20-at rakott a Jazzébe.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Haveromnak van egy hatszázas Ducati Monstere, meg egy ezres
MultiplájaMultistradaja, és mindkettőt imádja! Viszont Ő maga is mindenkinek azt javasolja, hogy akkor vegyen ilyet, ha vagy szeret szerelni, vagy szeretne megtanulni szerelni, vagy sok pénze van, ugyanis a Ducatinál sosem volt szempont a könnyen szerelhetőség (légszűrőcseréhez le kell venni pl. a tankot), ennek megfelelően a legtöbb szerelő nem ért eléggé hozzá, és nem szakszerűen megjavítja, hanem megoldja általában a dolgokat...A másikról nincs megbízható forrásból infóm, így azzal kapcsolatban bölcsen hallgatok inkább!
(#105451) Bogyó bá'
Sajnos mindig ez van! És lehet szajkózni, hogy feleslegesek a tavaszi tréningek, de a múltkori esetnél Mackó nagyon korrektül levezette, hogy mi miatt van ez:
Így vezet félre a bulvár, avagy egy motoros tragédia tanulságai[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HoaryFox
őstag
Vasárnap megvolt 2019 első karikája a motornak, csak pár kilométer. A következő út a szerelőhöz fog vinni pénteken
Fú, de elszoktam a sebességérzettől
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #105739 üzenetére
Megtettem, jogos és köszi.
Bááár elfelejted mennyire szerette a sportmotoron ezt mondták, a márka fórumon meg azt mondták eseteket. Már pedig ez most pontosan az a témakör.
+ pikantéria ezt a "csoport szerelője" aki talán több GT650 blokkot látott borítva mint nőt, az elmúlt két évben.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
runner 125 #105967 üzenetére
Nem aggódód túl? Mire a rozsda megeszi az sok idő, amennyit most elvernél erre azt félreteszed meg egy félévnyi cigi lét és ha nagyon gány a váz kibontod és elviszed egy minőségi színterezésre és nyertél 3-4 évet megint legalább.
Amiket még találtam neked szintén ebay gumis tapadós de az is csak oldalt véd.
Valami ilyesmivel behúzni a vázat?A képre meg: Ezt nézted?
Ennyiért vennék négyet... ha lejön egy szezon alatt két szett akkor is megérte...@Gaboman:
Köszi, ezt jó tudni! Akkor is pofás konkrétan képek és videók alapján ha már új vas akkor külsőre olyan instant get lenne, még mindig nagyon az SM irány mozog az agyamban. Hétvégi motor kell ami támogatja az elborul az agyam gurulást. (Pálya képesség ejtve, fent a vonó az 1.2-es Gokarton ha nagyobb távra szerelő valami kéne vinni a motort egyszerűbb futózni) Egyre inkább érzem nem izgat mennyi a vége és az utazó se a pakolhatóság, de legyen könnyű és disznó mód húzzon. Hétvégén lesz szerencsém egy SMC690-hez ha minden igaz, kíváncsi leszek.A kategória se fog határolni... rászántam magam végre a nagyra, B-hez a kresz vizsga múlt kedden pipa, bejelentkeztem A-ra is, ha lemegy az írásbeli érettségi szett (emelt miatt sok időt visz el) akkor elkezdem az A-t minél hamarabb meg lesz annál hamarabb fogok szabadon válogatni. Azt az összeget meg (átképzéssel -> 20 évesen 2 éves A2 ugye ~120 lenne elvileg max) jócskán elkölteném valami újabb A2-es mocira és nem nyernék vele túl sokat a mostani 30-31 Le-hez mérten. Addig meg most teljesen fel lesz újítva a kis sárga nem nyernék vele akkorát ha eladom mint amennyire fájna a motor hiánya.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #105963 üzenetére
kb. 1 óra googlizás után legjobb esetben is csak megerősíteni látszódott a /100 elméletem, bár sehol le nem írnák véletlenül sem, így nem szórakoztam tovább, és megrendeltem.
A haspáncél dologban meg írj mindenképp, ha van előrelépés, mert nekem is néznem kell majd valamit!Viszont R17 "gumidoktora" ismét hozta a formáját. Felhívtam őket az akció miatt, hogy "épp megrendelném, és kell-e jelezni valahogy, nehogy lemaradjanak az akciós tömlők?"
- Nem kell sehogy, automatikusan hozzárakjuk.
"Aha, a TKC70 mellől is lemaradt anno az ajándék láncspray - de ezt megtartottam magamnak inkább"
- Ohh, ez remek! És ez az "árgarancia" mit jelent?
- Hogy ha máshol olcsóbb, akkor felülvizsgáljuk az árunkat.
- A kékHoldnál olcsóbb egy picivel. Nem sokkal, de 4 gumit rendelek, és így a különbség majdnem 1300Ft, ami a futárköltség több, mint fele. Ilyenkor mi a teendő?
- Na és? Ők is adnak belsőt hozzá??? - kérdi megsértődve.
- Ezt nem tudom, csak gondoltam megkérdezem, ha már így beszélünk telefonon...
- Na, akkor segíthetek még valamiben, vagy megvagyunk?Persze igaza van, mert a 4 belsőt ha számolom, akkor az piszok sok különbség, csak a hangnemmel volt bajom... A biztonság kedvéért odaírtam megjegyzésbe, hogy ne felejtsék ki a 4 tömlőt sem!
Csütörtökre igazolták vissza. Viszont, ha ideküldik a 4 külsőt, és csak 1 belsőt adnak hozzá, akkor bizony még csúnyán összeveszünk majd!
Jövő héten meg is nézem magamnak ezt az "Ati Motor"-t
Nem sokat tudok a srácról, csak annyit, hogy régen gumis volt, és most áttért motorszerelésre, ami jelen helyzetben még szerencsés együttállás is!Hétvégén kap a motor Xado olajat (csodákat zengenek róla, de én nem hiszek benne, haverom viszont igen, ezért az lesz), új szűrőt, új fékpofákat, és meglessük, hogy a vezérlésnél meg tudjuk-e csinálni a filléres-tuningot!
Úgy gondoltam, hogy csinálok szerelős sorozatot ebből, bár nem tudom, hogy van-e értelme...
Mindenesetre a hétvégén piszok jól vizsgázott a motor a saras mecseki meredekeken, még ezzel a fos gumival is. Arról nem is beszélve, hogy simán lement ott, ahol a Pegasoval meg sem próbáltam volna - bár lehet az is megoldaná...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#74459392
törölt tag
válasz
Geresics #105996 üzenetére
Megnézem mindenképp, amúgy sem szeretném minden egyes defekt esetén szerelőhöz vinni a kereket, jobb ha én is meg tudom javítani.
Nade valami gyors megoldást is keresek, amivel legalább hazáig eljutok, hogy ne az út szélén kelljen szerelni. Otthon azért kényelmesebb lenne.
Ez jó lehet? link -
akos727
senior tag
Fél éve kivontam motoromat forgalomból. Holnap kell elhoznom a szerelőtől. Csak a biztosító emailjét találtam, hogy 2018.10.10-től szünetel a biztosítás, tehát ettől nincs forgaloman a motor. Ez azt jelenti, hogy holnap már forgalomban lesz a motor? (Mert automatikusan visszahelyeződik forgalomba fél év után)
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Micsurin #106012 üzenetére
A Husky mindig is egy ritkább típus volt itthon mint a KTM, Nem rosszabb, ritkább.
Az alkatrészellátás nehezebb hozzá, nincs kiépülve rendesen a Magyar hálózat, főleg nem a régebbi típusoknál.Az SM610/TE610 nyitott állapotban sem üzemórás, a TE510 és SMR 510 viszont az.
Közúti használatra sokkal jobb választás a 610, nem fogsz minden 2. évben motorgenerált csináltatni rajta ha használod is rendesen.Az LC4 típusból nagyon sok verzió van, 2000 évektől volt a LC4 640 SM/Enduró, Duke, 2002 Duke2, 2000 SC620, 2002 SC625, 2003 SXC625, 2003 SMC625, 2003 SMC660.
Ezek hátsó lengőkarban, tankméretben, önindító, karburátor, gyújtás stb.... eltérnek egymástól.
800-900 között lestrapált SMC660-at fogsz ki magadnak, ami jó annak megkéri az árát, olyan 1.1-1.2 között lehet ilyeneket találni.
RXV/SXV-t hanyagolnám, full üzemórás, 2 annyiba kerül a felújítása mint az egyhengereseknek, pedig azoké sem piskóta 300-400 ezer között.
Amúgy is sok betegsége volt a korai szériásnak, gyorsan el is adtam én is a 2006-os új gépemet 3000 kilométerrel, soha többet.
Husaberg is nagyon jóm az FS650 állat, de alkatrész hálózatunk nincs kiépülve hozzá, jó szerelőt nem nagyon találsz, üzemórás kőkeményen.
Utcára, amire neked kell, SM610, SC625 Supermoto, SMC625, SMC660.
Ezek közül bármelyik nagyon tetszeni fog, nyitott állapotban mindegyik olyat tol hogy lenyeled a szemgolyódat, fékezésnél meg a golyóid jönnek fel plusz két mandulának.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Sátán44
addikt
Sziasztok!
Megszakadt az olajteknőm menete, de sehogy nem tudom levenni. Tud valaki ajánlani egy megbízható szerelőt Hajdúszoboszlón, vagy Debrecenben?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
z123456789
addikt
válasz
KoVee84 #106272 üzenetére
Hm. Na látod. MO-n ez nem működik. Velem is visszarakatta a szerelősrác amíg elvitte műszakiztatni.
Ez vajon ugyanaz lehet?Ez egy univerzális tompító? Csak mert akkor elhessegetem a parámat, mert hiába E jeles egy kipu, szerintem van az a rendőr, aki megbüntet, akkor is, mert mondjuk nincs bejegyezve. A cikkek is azt írták, hogy nem megfelelő db értéknél büntettek. E jelről, és papírról nem szóltak. Na jó, a szöveg utalhat az E jelekre is mondjuk, de konkrétan itt nem említik. Ezzel most nyugtatom magam.
Amúgy látom már, ez a tompító jó az enyémre is. TB M-2. Mínusz 3-4 db?Az nem sok. Mondjuk akkor pont igazolná az állításomat, hogy a gyári sem sokkal halkabb.
-
vendingo
veterán
Voltam a szerelőmnél, mert nem bírtam állítani a láncon, annyira meglett húzva a csavar. Kiderült, hogy kuka a lánc, cserélni kell mindenestől. Állítás közben feltűnt neki, hogy a hátsó telónál valami csapszeg szétkopott. Ahogy levettem középállványról, gyanús lett neki a hátsó teló csillapítása is. Mint kiderült nincs benne gáz. Ehhez jön még az olajcsere, légszűrőcsere... Megkínált egy 120-130-as ajánlattal.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Micsurin
nagyúr
Srácok az LC4-es KTM-eken ez a Magura kuplung munkahenger (alsó - felső) mennyire problémás elem?
Visszatérőnek látom a problémákat. Beléptem LC4 hungaryba is és ott is csak a problémákat látom gyak egy hétvégi szerelők csoportja...@etnies: ...egy 15 kör nálatok, egy 15 kör idehaza. A köztes úton meg a gumi közepéről is lejön a formaleválasztó!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
sajtee
senior tag
Sziasztok,
Tudnátok nekem ajánlani olyan szerelőt pesten, aki jól dolgozik, és lehetőleg elérhető áron?
Van egy 2008-as Suzuki GS500E-m, és nagyjából egy hete elkezdett "köhögni" 5500-től 6000-ig. Utána újra megugrott. Nem is köhögés volt, inkább elment az ereje ebben a tartományban, és a hangján is azonnal hallani lehetett, hogy nem pörög fel rendesen, valószínűleg el van tömődve valami, mert ha visszaraktam lassításkor 1-2-3 sebességet, sokat durrogott, aztán elmúlt a probléma is.
Karburátorra tippelek, 3 hónapot állt garázsban. 95-ös benzin volt benne, benzincsap PRI állásban.
Tettem bele 100-ast, ahogy azt szoktam szezon elején jó darabig, és néhány napra meg is szűnt a probléma. Aztán újra előjött. Spurit is nyomtam bele, az is segített, de természetesen ez sem tartott sokáig.Ma viszont munkából hazajövet már nem csak 5500-nál produkálta ezt a problémát. Semmi ereje, 4000-nél kezdhettem el egyáltalán engedni a kuplungot, hogy el tudjak indulni, 7-8000 körül tudtam feljebb váltani.
Így már nem használom természetesen, de örülnék, ha tudnátok ajánlani valakit, aki pár nap alatt rendbe hozza
Ha meg már ott van, egy olajcsere is ráfér.
Köszönöm -
vendingo
veterán
válasz
Geresics #106676 üzenetére
Én idén kb 70kilométert mentem a mocival, pénteken vittem le szerelőhöz. Ki kell szerelni a hátsó telót, utána elküldi az öhlinshez, felújítják, vissza posta, közben csapszegeket kell gyártatni aztán csak utána áll neki a többi dolognak. Remélem nyárig elkészül a moci, mert sorban jönnek a motoros, veterános találkozók. Szeptember körül lesz 30 éves a gépezet
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
válasz
Bogyó bá' #106710 üzenetére
Köszi a tippet.
Miért? A kihívás miatt.
Csináltam már hosszú túrát 2 lábon is 1000+km 28 nap alatt. Ezek után egy 20 lóerős géppel gyerekjáték a túrázás.
Nem tudom mennyire emlékszel, de anno úgy keveredtem ide, hogy 125-ös varát szerettem volna túrázásra. Te akkor megosztottad velem a tapasztalataid, így letettem róla. Néztem 300-as versyst, de annyit nem akartam áldozni a dologra, aztán jött a régi álom az AT személyében.
Most, hogy Geresics, és Runner is pofás kis gépeket vett és tolják bele az arcomba fórumon keresztül, újra feléledt bennem a vágy egy ilyen kis járműre. Egy ilyen kis 250-es fika motorral, ha nem lehet megjavítani a helyszínen, akkor még mindig könnyebb bevágni egy kis puttonyos kocsiba, vagy egy nagyobb kombiba, hogy szerelőhöz jusson, de az se fájna ha komolyabb gond esetén lepasszolnám gombokért a helyieknek én meg hazajövök vonattal, busszal... AT ha netán rossz helyen mondana csődöt, legyen az egy defeket, amit nem tudok azonnal orvosolni, akkor ott se merném hagyni az út szélén, inkább ott aludnék mellette. Akkora dög, hogy tolni se lehet, defektes kerékkel meg végképp nem. Több fős túrákat bármikor bárhova bevállalnék vele, de szólóban inkább egy ilyen kis csótányon tudnám elképzelni magam.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Doki16
addikt
válasz
Jakab66[hun] #106833 üzenetére
Ilyet hajtottam egy darabig. Nagyon szerettem. Szerelőmmel beszélgettem róla és ő is csak dicsérni tudta, mert nagyon könnyű karbantartani és megbízható motor. Régebb óta fejleszti ezt a motort a Suzuki és most már injektoros verzióban nagyon jó lett. VFR800X hiába erősebb papíron a Bandit mégis jobban ment.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee5016
őstag
Sziasztok
Budaörsi lévén szeretném megkérdezni errefelé hol találok nem hivatalos,de jó,megbízható szerelő szakit.
Műszaki még odébb van, de a Yamahánál 20k,csak a revizíó...kicsit sokallom....meg azért a 2 fő szabály betartásában kell segítség egy ismeretlen gépnél(fék,és olaj)
(még youngracer koromban 10-en pár éve Vas-Zala környékén mozogtam szerelés ügybe,ha nem muszáj innen nem mennék le odáig)[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
#31733248
törölt tag
válasz
zolee5016 #106916 üzenetére
Őt javaslom. Korábban yamahás szerelő és szervízvezető volt, jó kezekben lesz a gép.
-
Micsurin
nagyúr
két feszítő
Feszítő darabja még nekem is 9-10 ezer, a bakelites műanyag vezető is a franc tudja milyen állapotba lesz eddig két szerelőtől is hallottam érdemes azt is cserélni a legtöbb esetben, az megint 5-7 ezer / pár. Akkor egy komolyabb márka esetében mennyi is lenne?
Két lánc / egy ismét olyan 12 rugó többlet, és nem tudom de felénk a munkadíjat is szokás nézni az meg megint több lesz nézz körül még egy szimpla szelephézagolás esetén is felárazzák a V2-es blokkokat.
Pl. Mirekmotors és igen ezek azok az 5-10 ezrek amikből a végére lesz egy kellemes 50-80 ezer közti diffi.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vendingo
veterán
válasz
Micsurin #107232 üzenetére
Még van bő 120 ezer a nagyszervizig, éppen csak bejáratós. Inkább szervizeltetek ritkán drágábban, mint olcsón gyakran.
HSM: én túrázni használtam a gépet, volt, hogy naponta, 2 naponta belement 1 liter olaj. Horvátországba is 2 liter olajjal mentem le nyaralni, de volt, hogy ott kellett vadásznom hozzá. 1l/1000km annyira nem vicces egy 4-5000 kilométeres túrán. Kuplunglamella is úgy elkopott 50000 alatt, hogy Macedoniából úgy jöttem haza, hogy az uccsó 200 kilométeren izomból kellett rugdosni a fokozatokat. A végén már nem is váltottam, csak érjek már haza. A szerelő traileren vitte el, annyira szar volt már. Nagy szar az sv blokkja. Mostani gépem 30 évesen több kilométerrel 100x külömb mint az sv volt 10 éves korában negyedannyi futással. Szerettem a motort, amíg működött rendesen, amint elkezdett szarakodni, elpateroltam itthonról.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Androidos tablet topic
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Aliexpress tapasztalatok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!