- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Geller72 #98496 üzenetére
El kell menni, fel kell próbálni, amelyik passzol a fejformádra az lesz a jó. AGV-t itthon a Shox eléggé túlárazza, K5-öt 120-ért adják miközben Ny-Európában 85-90-ből megvan, szállítással is.
Shark, Scorpion, HJC, Bell, Nolan, X-litehttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Holnap egy Mátra, Bükk, Szlovákia, vagy valami hasonló?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Elméletben már nagyon tud mindenki motorozni, szóval szombaton ráérek egész nap és ha az időjárás is engedi akkor mehetnénk egy fasza szerpentinezést, akármerre, és nem csak elméletben
Az Euroring sajnos off, kupa miatt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #98822 üzenetére
Na szerencsére a Dunántúlon jó idő volt egész nap, úgyhogy a Tát - Héreg szakaszon mentem fel-alá. Ahogy néztem rajtam kívül még 2-3 motoros ugyanott ment oda-vissza Jó volt az út nagyon, jó tempót lehetett menni, se por se kosz se víz nem volt a kanyarokban.
Haza a Pilisen át jöttem, de az nem meglepően még mindig rossz állapotban van, ráadásul az erdős részen vizes is volt még az út.Hazafele meg látom ath a Szentendrein húzza neki a kocsik között. Persze szigorúan csak 15 km/h-val gyorsabban
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ja láttam, azt hittem veled volt. Kösz hogy hívtál amúgy
Épp a szentendrei-pomázi kereszteződésben áltam, dumáltam valakivel, különben racsingoltam volna utánatok én is"minden jo, megis fura"
Rider error Mike is mondta már hogy a széftihángerire el kéne már menned, megtanulnál végre
Viccet félretéve nem értek hozzá, úgyhogy semmi okosat nem tudok mondani, én az enyémet szervizbe vinném egy esés után egy nagyon alapos átnézésre, így meg pláne hogy érzésre is szar valami.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #98845 üzenetére
Értem hogy mire akart gondolni a költő amikor azt írta ha nagy sebességgel haladsz, akkor elpárolog például a víztartalma, csak hülyeséget írt le. Az számít hogy üzemmeleg legyen a motor, nem a sebesség.
Valszeg arra gondolt hogy autópályán általában magasabb fordulaton és egyenletesebben haladsz sokkal hosszabb ideig mint például városban, emiatt nagyobb hő keletkezik, csak nem fogalmazta meg jól.
Én nem értek a lovakhoz, de ezt még egy hozzám hasonló laikus is tudja.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #98932 üzenetére
Azért van különbség utángyártott és utángyártott között is, meg néha a gyári a legjobb amit kapsz. Alkatrész függő, plusz el kell dönteni hogy megéri-e adott esetben a gyárit venni vagy ár/értékben jobb egy minőségi utángyártott.
Saját példák:
- a motoromhoz a gyári lánckerék csillapított, így kevésbé zajos, utángyártottból nem kapni ilyet, azok menet közben hangosabbak. De láncból például a gyári is DID.
- kocsimhoz kellett venni dobbetétet. A gyári nagyon drága, 30-40 ezer darabja, gondoltam annyit nem ér, az utángyártott 8 ezer volt darabja. Megvettem párban, hazavittem, elkezdtem beszerelni, majd láttam hogy a 8 furatból 4 még csak közelében sincs a gyári helyének, és formára sem nagyon akart illeszkedni. Elbasztam 2 órát a semmivel, visszavittem, kaptam másik márkát ami érzésre is már jobb és merevebb volt, és a 8 furatból 7 tökéletesen passzolt, a nyolcadikat kicsit reszelnem kellett. A gyárival nem lett volna probléma, csak az ára.
- szintén a kocsimon elrozsdásodott a kipufogó, végig cserélni kéne (14 éves már). A gyári az horganyzott, de 90-100 ezer Ft-ot mondtak csak anyagra, ez viszont újabb 12-14 évet ki fog bírni. Az utángyártottak 30-40 ezer Ft-ból megvannak, de egyik se horganyzott, 3-4 év után megint lehetne cserélni mert szétrohad.
- még mindig a kocsim, első futómű múlt héten lett felújítva, az új lengéscsillapítók például utángyártottak, de ugyanaz a gyártó mint aki a beszállítója a gyári alkatrésznek is, csak 30-40%-kal olcsóbb így.Szóval eléggé vegyes a dolog ahogy látom. Van amikor a gyári a legjobb és megéri a felárat, van amikor matekozni kell hogy mi éri meg jobban, és van amikor különbség sincs köztük.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #98969 üzenetére
Ezen az oldalon le van írva táblázatosan minden info ami ehhez kell. Nem reklámnak szánom, csak itt össze van szépen szedve
Mondjuk én pont itt csináltam a korlátlanhoz a gyakorlatot és meg voltam elégedve
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ott akkor úgy éreztem hogy megmozdult az eleje. A reakcióm az volt hogy engedtem a féken és nem döntöttem semerre, utána elkezdtem megint erősebben fékezni de már mindegy volt Ilyenkor mindig arra gondolok hogy csak el ne essek.
Utólag könnyebb végiggondolni, simán lehet hogy csak a villa pumpált be, ugye ez a hagyományos villa nem túl merev. Vagy a kormánycsapágyon kéne húzni, nem értek hozzá. Érzésre olyan volt mintha csúszna az eleje de nem sok időm volt akkor ezen gondolkozni
A múltkor linkelt Talma videó után meg amúgyis ami nálam történik az lófasz, vagy még annyi se
szerk: hogy a kérdésre is válaszoljak, simán lehet. Délután egyre romlottak a köridők, akárhogy erőltettem.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Na most már senki sem mondhatja hogy nem motorozok esőben, ma egy jó kis Bajna-Héreg szerpentinezés után hazafelé kétszer is szarrááztam, alsógatyáig bezárólag mindenem tiszta víz lett...
Továbbra is utálok esőben motorozni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99100 üzenetére
Ha látom a jelentésben hogy eső lesz, akár csak 30-40%-os valószínűséggel is akkor már el sem indulok, és ma sem lett volna ez másképp.
A mai nap folyamán úgy tűnik hogy semelyik előrejelző oldal sem volt a helyzet magaslatán, mert amerre mentünk ott végig jó időt írtak, egész napra, a radar sem mutatott semmit, közben meg ömlött ránk...Haverom rosszabbul járt, ő hálós textil szettben jött, fél perc alatt lett bőrig vizes mindenhol Nekem a bőr nem ázik át, csak a textil részein karban és combnál. Ja meg nyaknál ami beesik Legalább annyi hogy az AGV K5 nem ázik be egyáltalán, viszont a plexire felvert víztől elég nehéz kilátni.
A nagyobb bajom az az, hogy az udvaron ponyva alatt van a motor, nem tudtam se megszárítani se lepucolni, úgyhogy a holnapi kényszerű program is megvan...
(#99101) -Mike- fent maradt a platón nem? Akkor meg jó úgy
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #99351 üzenetére
Ok, ha már elveszünk a részletekben akkor nem a napfény számít hanem az UV
Azt meg az egyszerű ablaküveg nem szűri, (illetve csak az egyiket) ezért nem barnulsz le az ablak mögött ülve. A polikarbonát viszont anyagában is szűri A-t is és B-t is.
Szóval bent a lakásban is éri az uv fény a sisakot, persze jóval kevesebb mint odakint. Ha fénytől elzárva tartod az megint más. Nem a megtett km számít, pl ülsz egyhelyben a fagyizó előtt 2 órát akkor 0 km-t tettél meg. De megtehettél volna 200-at is.
Itt a topikban is valaki egy szezonban megy 15-20 ezer km-t, annak ez 2 év. Nekem 5-6 év a 40 ezer. Tudok olyanról is akinek 2-3 ezer km egy szezon, fagyizóba jár a motorral meg a Duna partra aztán kb ennyi Meg néha egy Balaton
Szóval az ő sisakja még lehet hogy többet is van kint mint az enyém aztán fele annyit se motorozikhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dave0825 #99375 üzenetére
A K5 annyival tud többet mint a K3 hogy dupla D gyűrűs, karbon-üvegszál héj és a hátsó szellőzője nyitható-zárható. Hogy a belseje miben más azt nem tudom. Ha szánsz 90-et a bukóra akkor külföldről nyugodtan vegyél K5-öt, annyiért egy jó sisak, de az itthoni 120-ért szerintem drága, annyiért már jobb bukókat is lehet venni. A K3-t sem értem hogy lett 90 ezer hirtelen, amikor 2 éve még 65-70 ezerért árulták
Nekem egyébként a felsorolt különbségek közül a dupla D gyűrűs csat lenne a legfontosabb szempont. Elvileg a karbon-üvegszál miatt könnyebbnek kéne lennie, de nem az
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99395 üzenetére
Amit kiemeltél az az összes balesetre szól, beleértve a vétlen résztvevőket is. Ez akkor lenne érdekes ha a vétkes motorosokra néznénk lebontva az életkort.
Az adott életkorban aktív motorosok száma is érdekes lenne ebben az összehasonlításban, de ez biztos nincs nyílvántartva
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Totalbike24-en nem akar indulni valaki amúgy?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #99484 üzenetére
Én rohadtul mennék csak nincs senki akit ismerek és be is szállna ebbe a buliba.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
El akartam olvasni az idei versenykiírást de 404-es hibát dob az oldal. Nem tudom miben változott tavalyihoz képest, meg most hirtelen arra sem emlékszem hogy hány pilóta lehet egy csapatban.
Viszont holnap élesítik a nevezést, szóval gondolom az idei témát kicsit későn hoztam fel
Jövőre ha kicsit rákészülünk akkor én benne vagyok. Ahogy nézem négyen már lennénk ráA robogó ára, azon egy szerviz, néhány fogyóalkatrész tartalékba mint fékkarok, egy szett új racsing gumi, utazás, kaja-pia, üzemanyag és ennyi. Biztos nem ez a legolcsóbb hétvégi program, de egyáltalán nem tűnik vállalhatatlannak.
Pláne hogy a robogót utána akár el is lehet adni egyből, megkímélt keveset futott egygazdásként[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #99521 üzenetére
Előre nem venném meg én se a dolgokat, de a tervet össze lehet állítani, és ha sikerült a nevezés akkor 1 hónap alatt simán kerítünk motort szerintem. Majd jövőre
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Én megnézem előre telefonon hogy nagyjából merre, aztán valahol elbaszok egy kereszteződést, utána fél órán át kavargok mint a f*szom mire félreállok és megnézem a telefonon újra
Amúgy volt már hogy ilyen eltévedés után fedeztem fel kurva jó szakaszt, de ez ritka.Bátonyterenyén egyszer betévedtem a putrisorra, aztán mindenki csak bámult, szerintem családtagokon kívül senki nem jár abban az utcában Amikor vége lett az útnak már én is csak bámultam, fordulhattam vissza
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #99606 üzenetére
Nekem is volt ilyen, a kormánycsapágyon húztak akkor, utána elmúlt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Doki16 #99618 üzenetére
"Uhh az a piros szilikonpánt ahogy harmonizál a kocsi külső színével tuti legalább 10+ lóerő"
az is azért van szilikonból mert weight reduction bro!https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #99662 üzenetére
Így is van! Végre valaki megmondja. És a záróvonal szent és sérthetetlen!!!!444négy
Kölcsön kaptam ma egy menetre az új CB1000R-t, nem a plusz csak az alap verziót, jól megkergettem szerpentinen. Ha valakit érdekel szívesen leírom hosszan hogy miket éreztem, az S1000R-es 20 percemhez tudom viszonyítani, illetve persze a sajátomhoz Ha nem érdekel senkit akkor meg feleslegesen nem koptatom a billentyűzetet
Röviden annyi hogy nagyon szép élőben, és nagyon megy, de van egy-két zavaró dolog és/vagy hiányosság.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Szóval az új CB1000R-hez volt szerencsém ma Héreg és Bajna között 2 oda-visszára. TLDR írás, úgyhogy aki nem szeret olvasni attól elnézést
Külsőre szerintem nagyon szép, az eleje kicsit túl egyhangúan fekete, egy arany vagy bordó színű villa nagyon feldobná, egyébként szerintem Honda nakedhez képest szokatlanul szépre sikerült, meg egyébként is nagyon eltalálták. Az XSR900 ami jól hasonlóan jól viszi ezt a retro vonalat modern köntösben szerintem, de remegő kézzel le merem írni hogy ez a CB még annál is szebb talán. A rendszámtartó élőben kultúráltabb mint képekről, bár lehetne még karcsúbb a böhöm műanyagja. A tükrök még kicsit otrombák kinézetre, de melyik motoron nem.
Maga a motor kurvára megy, ami egy ezrestől persze nem csoda, de 98 lovas 600-ról átülve hirtelen meglepő az ereje, visszaránt a monitor előtti 170-180-200 lovas számolgatásokból a valóságba egy másodperc alatt. Alulról is nagyon tol, én ezen a szerpentinen harmadikban mentem minden kanyarban és 1500-2000-ről úgy megindult ahogy az enyém kettesben nyélen sem.
A gázreakciók ellenben szerintem és a haverom szerint is (akitől a teszt lehetőséget kaptam) elég bénák. Ő MT-10-zel jár és azt mondta hogy ez még az MT-hez képest is túl hirtelen, túl rángatós és zavaró. Én standard módban mentem, ezen kívül van még sport és rain. Nagyon érzékeny a gázkar és nagyon hirtelen ránt ha hozzányúlsz. Az S1000R-hez tudok viszonyítani, azon ilyen nem volt, az nagyon finoman reagált a gázra, pedig az is ment mint a kurvaanyja. Rain módban enyhébb a gázreakció sokkal, de a motorfék is feleakkora. Sport és standard között nem sok a különbség. Ezért mentem harmadikban a kanyarokban, úgy sokkal finomabban reagált, de még úgy is idegesen és túl hirtelen. Tényleg nagyon finoman kell hozzányúlni.
1-2-3 fokozatot kihuzattam nyélen, 1-2-ben standard módban lógott az eleje végig, 3-ban már nem.Az üléspozíció nekem bejön, nem túrásan egyenes, de nem is teljesen sportos, valahol a kettő közt félúton, szerintem pont jó. Én 182 centi vagyok, nekem kényelmes volt. Az utasülést is kipróbáltam egyhelyben: a seggrész teljesen rendben van méretileg is, kényelemre is, viszont az utaslábtartó nagyon magasan van, szerintem alacsony utasokkal kalkuláltak (vagy inkább egyáltalán nem kalkulálnak manapság már utassal) mert nagyon feszült a combom, 1 perc után mondtam hogy elég volt. 150-160 centis csajoknak biztos jó.
A motor irányíthatósága klassz, hasonlót éreztem az S1000R-en is, a széles kormány miatt nagyon egyszerű irányítani, tényleg arra ment amerre akartam. Ez a 20 perc amit mentem azért nem sok, de 10 perc után már mélyebben fordultam mint a sajátommal szoktam. Szóval egyszerű vele motorozni, könnyű és magától értetődő dönteni (a sajátomat például erőből kell levinnem, ez meg mintha magától dőlne le a kanyarra).
Kanyarban jó úton nagyon stabil és könnyed, huplikon átmenve viszont berázott, beszitált a kormány picit, elég izgágán és idegesen viselkedett. Azonban ezt sem ijesztően teszi, szimplán csak zavaró. Nem tudom hogy ezt futóműbeállítással lehet-e orvosolni vagy a kormánylengéscsillapító hiánya okozza, nem értek hozzá.
Az első villán amúgy minden állítható, a hátsót nem néztem.Az első fék furcsa volt. Nem mondanám gyengének, de többet vártam. Megint az S1000R a példa, azon egy közepeset fékezve már repültem le a motorról olyat lassult. Ezen a Hondán direkt próbálgattam az ABS miatt, 150-ről téptem egy csutkaféket és azon kívül hogy a műszerfalon minden villogott mint egy karácsonyfán nem sokat vettem észre. Nem lassultam olyan hűdenagyot vele, többre számítottam. Az adagolhatósággal sem voltam elégedett, laikusként azt mondanám hogy egy fém fékcső segítene ezen, kicsit olyan ruganyos és kétállású kapcsoló jellegű volt egyszerre. Nem rossz, de furcsa, lehetne jobb.
A legnagyobb baj a rezonancia ami a kormányon van. 10 perc után zsibbadt mindkét tenyerem a motoron, és amikor megálltam vele már azért álltam meg mert annyira elzsibbadtak hogy nem bírtam tovább, pedig még mentem volna vele. Ezt haverom is megerősítette, Bp-ről Tatabányára mire leértünk azt mondta mindene elzsibbadt, mintha rezonálna az egész, fordulattól függetlenül.
A kuplungkar elég hosszan jár és relatíve bent fog, így nem túl sportos, pedig a váltókar útja rövid, ordít egy gyorsváltóért. A csúszókuplung cserébe finoman működik, nyélen 3-ból visszakúrtam 2-be és meg se rebbent, finoman ejtette a fordulatot. A gyorsváltó azonban csak a plusz felszereltséghez jár, amivel 4,3m helyett 4,7m a motor ami szerintem sok ahhoz képest hogy a dizájnon kívül semmi olyat nem ad ami ezt indokolná.
Összességében nekem nagyon tetszett, nagyon élveztem, könnyen motorozható, még én is 10 perc után úgy mentem vele mintha már 1 éve ezzel motoroznék. A végére el is gondolkoztam rajta, hogy a 4,3-as alapár amúgy nem rossz, Karasnában megkérdezném hogy milyen árat tudnak mondani rá gyorsváltóval és Akrapovic dobbal. Mert a bibi hogy ezért az árért szerintem technikában keveset ad, a plusz meg nem tesz annyit hozzá ami indokolná a 400 ezres felárat. De akit ez nem érdekel mert Hondát keres az ezen egy másodpercet sem fog gondolkozni.
Hagyományos kipörgésgátló van benne, nem giroszkópos, hagyományos az ABS is, nem kanyar-ABS, a rider módok semmivel sem különbek mint egy MT-09en például, a kormánygátló hiánya hát nem is tudom, az ideges gázreakciókat biztos sok idő megszokni, nincs gyorsváltó pedig érezhetően ahhoz lett tervezve, de a legzavaróbb a rezonancia ami átjön és lezsibbasztja az ember karját rövid időn belül.
Cserébe jól néz ki, bitangul megy (haverom szerint az MT-10hez képest is), kényelmes, a kijelzője egy remekmű, és nagyon könnyű vele motorozni.Azonban utóbbi az S1000R-ről is elmondható, azzal is azt éreztem hogy nagyon egyszerű vele motorozni, ráadásul az még elnézőbb volt a balfaszkodásokkal szemben, tulajdonképpen mindent megcsinált helyettem, és az amatőr hibákat is észrevétlenül tolerálta.
Szóval két "racionális" érvem maradt a végére: hogy Honda és hogy jól néz ki
Nyílván ha megpróbálok más emberek fejével gondolkozni, és nem a lapon menés nyélen gyorsítás a szempont, hanem a laza gurulgatás, kanyargás, akkor berakja az ember 3-4-5-be vagy rain módba és akkor lesz egy nagyon lágy, jól kezelhető, jól kinéző motorja, ami ha kell megindul mint állat. A kézzsibbadásra nem tudom mi a gyógyír, lehet hogy csak a tesztmotor ilyen?
Ez csak az én személyes véleményem, kérem hogy ennek fényében értelmezzétek, nincs nagy tapasztalatom és összehasonlítási alapom sem motorok terén, FZ6-on és S1000R-en kívül még semmi mással nem mentem. Ja de egy Simsonnal
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
"ha már a monitoron látod, hogy egy motor karaktere nem neked való"
Ugye ezt te se gondolod komolyan?
Meg én nem is erre értettem, hanem arra, hogy ülök a monitor előtt, hogy hm de jó lenne 20-30 lóerővel erősebb motor, aztán negyed óra múlva azon kapom magam hogy már a 15-ös R1-et is megvenném, mit nekem 200 ló. Aztán felülök egy 150 lovas nakedre és leesik a fejem.Egyébként micsoda szerencsés hétvégém van, lottóznom is kellett volna
Ma a Mátrában 4 oda-visszát kergettem egy Aprilia Tuono Factoryt. Kibebaszott jó motor
Ha van rá igény szívesenírokokoskodok hosszabban róla, ha már -Mike- nem szokotthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #99694 üzenetére
Szóval Aprilia Tuono Factory, Mátra új szakaszon 4 oda-vissza, track módban Az összehasonlítási alapom most már az S1000R mellett a CB1000R is TLDR lesz ez is.
Kezdem a negatívummal: a váltókar nagyon hülyén áll és rövid is, nagyon alá kell kanalazni, nehezen áll lábra. Volt hogy elkevertem a fokozatokat és csak 3-4 kanyarral később találtam vissza kettesbe. Az üressel is volt hogy megszenvedtem párszor. Lehet hogy állítható amúgy vagy biztos lehet rá venni másmilyet, szóval ennyi baj legyen. A negatívumok itt nagyjából be is fejeződtek ami sokat sejtet.
Külső: gyönyörű. Pont. Amilyen gyönyörű a Factory olyan elbénázott a sima RR verzió fényezése.
A motor V4 1100 cc. Nagyon finoman húz, szinte mint az S1000R, nem ránt, nem basz hátba, nem éreztem kigyorsításon ráadva a tüzet hogy ledobna magáról, de közben rohadtul megy. Ez egy műszer. Az S1000R már tavaly volt, nem emlékszem rá ennyire élénken, de ilyesmi volt az is: elindult mint az állat, de finoman tette, nem szívbajt hozva rám mint a tegnapi Honda.
A gázreakciók még track módban is finomabbak mint a CB1000R-en standardban, nagyon precíz, nem egy kétállású kapcsoló hanem jól adagolható, nincs mit ragozni rajta igazából, szerintem ezt várná el bárki aki felül egy motorra.
A fék, az tökéletes. Mármint az első mert a hátsóhoz hozzá sem értem, bocs széftihángeri Ilyennek kellene lennie minden motoron, de legalább ilyennek. Határozott nyomáspont, lehelet finoman tudtam adagolni, a fékerő meg ezek után képzelhetitek milyen: hibátlan. Olyat lassult és annyira magától értetődően hogy én el se hiszem. Az S1000R is ilyen jó volt egyébként fék terén. Amikor visszaültem a sajátomra az első féktávot a Tuonos megszokásból vettem, vagyis vettem volna mert majdnem átrepültem a szembesávba, mivel nem akart lassulni a motorom. Aztán addig téptem meg döntöttem hogy végül bevettem a kanyart, de a hugyhólyagom megtelt és gyorsan átfutott az agyamon a "hogyan térjek vissza biztonságosan a szembe sávból" szcenárió is.
Pro tipp: ha kurva jó motorról ülsz vissza a saját kevésbé kurva jó motorodra akkor óvatosan menj amíg vissza nem állt az agyad.Futómű, nem tudok elmondani róla semmit mert észre se vettem hogy ott van, tehát az én olvasatomban ez a hibátlan kategória. Ha kanyarban elzártam a gázt? Semmi gond, mintha ez lenne az alap. Ledöntve még helyezkedtem a nyeregben mint egy hülye? Nyugi, a teló meg se mozzan. A Mátra új szakaszán amúgysincs sok úthiba, úgyhogy fogalmam sincs szar úton hogy viselkedik. Egy csatornafedél van az út közepén, azon átmentem enyhén döntve, de kb meg se éreztem.
Amúgy Öhlins, mindenfelé állítható, a miliméteres katalógusadatok meg senkit nem érdekelnek.Az üléspozíció elég sportos, de nekem teljesen megfelelt, a rajta töltött 30-35 percem alapján semmivel sem tartom fárasztóbbnak mint a Fazeremet. Ami érdekes, hogy a nyereg elég széles, amikor azt hittem hogy már kiültem rendesen akkor még a seggem fele sem lógott le róla.
Van az elején egy pici plexi, kb észre se venni, de biztos rengeteget segít az is meg a fejidom formája is, mert 160-nál még egyáltalán nem rángatta a szél a fejemet. Az autobahnon persze.
Közben eszembe jutott még egy dolog amit akár negatívumként is lehetne említeni, de legyen inkább kompromisszum vagy nem tudom minek nevezzem kategória. Nagyon nehéz ledönteni, erőből kell lehúzni a kanyarba és ehhez azért nem árt a kondi. Fél óra után el is fáradtam rajta. Kérdeztem a tulajt hogy ez mitől lehet és mondta hogy 200/60-as a hátsó gumi mérete, valószínűleg amiatt.
Csak az összehasonlítás kedvéért: miután visszaültem az enyémre az első kanyarba leborítottam a motorom olyan erővel mint előtte a Tuonot fél órán át, és majdnem megviccelt mert hirtelen nagyon könnyen ment lefelé a motor. Még jó hogy nem estem el Az enyémhez képest a CB1000R-t pedig mégkönnyebb volt dönteni, az szinte a gondolatomtól bedőlt a kanyarba.
Ez a nehézkes ledöntés főleg a lassú kanyarokban okozott nekem gondot, ami paradox mert kisebb tempón könnyeben dől a motor elvben, gyakorlatban meg 100 fölött könnyebben tettem lapra mint az alatt.. Gyanítom hogy csak megszokás kérdése.A végére ledobom az atombombát is, elnézést akik ennek olvasatán infarktust kapnak a monitor előtt: vágott slickek voltak rajta. Tehát vágott slick, de az első pillanattól kezdve sokkal jobban működtek mint egy Pilot Power 2ct akármikor, ami alapján azt mondanám hogy nem a vágott slicket kéne tiltani, hanem a power ketteseket, mert az egy életveszély volt amíg megvolt
Ez egy kitűnő motor, kell hozzá erő hogy terelgesse az ember, de minden kétséget eloszlat a finom működése, könnyű volt vele jól motorozni. Nem találok rá jobb szót, ez egy műszer, ami engem azért lepett meg, mert a fórumokon minden mágus azt harsogja hogy a V motorok mennyi durvák. Én egyáltalán nem éreztem durvának, finom volt és precíz, nem pedig tahó mint a Honda.
Ha ilyenem lenne akkor a váltókar nagyon zavarna, és a fordított váltóra is át kellett állni fejben ami odafigyelést igényelt az elején. Elindulás után szépen 1-ből be is váltottam N-be, de az az N-be váltás is tanári volt.
S1000R vagy inkább ez? Motorozásilag kb tökmindegy, legalábbis az én szintemen, viszont a dizájnt az Aprilia testhosszal nyeri. A Honda CB1000R meg egy alacsonyabb liga technikailag, de legalább szép Ha a Tuono meg az S1000R a PhD szint, akkor a CB1000R legfeljebb BSc lehet.Utasülés nincs, ezért barátnőm kijelentette hogy ilyet ne vegyek... A szívem szakad meg amikor ilyeneket mond.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99707 üzenetére
Ezres power nakedeket hasonlítottam egymáshoz (meg a sajátomhoz, mert azt ismerem a legjobban, és hogy érezhető legyen a szintkülönbség is). Szóba se került másik kategória.
Hogy HSM mit hasonlít mihez az az ő dolga, én az egyik felét amúgysem értem annak amit leírEgyébként én simán nekiindulnék ezzel az Apriliával egy hosszabb távnak, de még a BMW-vel is, a CB1000R-rel viszont még 150 km-re se (vagy a tesztmotoron volt valami elszabva).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Szerintem a kötelező rendszerével az a legnagyobb baj, hogy járműre kötöd és nem jogosítványhoz vagy személyhez fűződik, illetve hogy te az adott biztosítónak nem igazán vagy ügyfél, csak befizetsz, de ha te vagy a károsult akkor a saját biztosítód úgyse csinál semmit, a károkozó biztosítójával kell ügyet intézned.
Szerintem az lenne az igazságosabb rendszer, ha érvényes jogosítványra kellene kötelezőt kötni, nem pedig járműre, illetve ha káreseménykor nem a károkozó biztosítójával kéne boxolnod akivel amúgy semmilyen ügyfél-szolgáltató viszonyban nem vagy, hanem a sajátodat hívnád és azok intéznék a többit. Így a biztosítóknak is érdekük lenne az elégedett ügyfél aki hosszú távon velük marad.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #99719 üzenetére
A casco teljesen más, és még limitált is hogy mire lehet kötni.
Mondok másik példát: lakásbiztosítás. Eláztat a feletted lakó, te felhívod a saját biztosítódat, az kijön, felméri a kárt, fizet neked, aztán megy a feletted lakóhoz a levél a biztosítótól hogy legyen kedves fizetni vagy az ő lakásbiztosításának a kötvényszámát megadni a további ügyintézéshez. De neked mint ügyfél véget ért az egész huzavona kb 1 hét alatt mituán a saját biztosítód már fizetett is.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #99769 üzenetére
Gépjárműadó a pontos megnevezés, egységes országszerte és a kW illetve a kor számít a kalkulációnál. Minél erősebb és minél fiatalabb annál magasabb az adó.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz HoaryFox #99854 üzenetére
Kezdőként minden oktatás nagyon hasznos, de szerintem a Dodor féle utcai kanyarodás egy kicsit vakítás, illetve ár-értékben szerintem egyáltalán nem éri meg. Egy Euroringes pályaoktatás sokkal hasznosabb és sokkal többet ad, még akkoris ha marhára nem érdekel a pályázás. Utána hazafelé úgy fogod dobálni a motort mint egy biciklit.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Elemlámpa, zseblámpa
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen