Hirdetés
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
mocsanisi
senior tag
Remélem egyszer megélem hogy az összes szarházi szerelő éhendöglik.... Elvittem a legközelebbi szervízbe (messzebbre nem mertem elindulni) a bandit hogy nincs töltés. Kimérték, fesszabályzó. Beletettek egy másikat, nem banditba való, de nem baj üsse kő. (szerintem alap hogy felhívnak hogy ez a baj, tegyük-e bele hogy hozol alkatrészt....) Lekapcsolt lámpával iszonyatosan túltölt, felkapcsolt lámpával magas fordulton túltölt, menet közbe lekapcsolt lámpával leáll, sima lámpával hol jó hol nem, refivel bedurrog és kihagy a gyújtás... Ma visszavittem hogy nagyon nem jó srácok (ma mértünk rá), széttették a kezüket hogy ők alkatrészt nem tudnak. Elmondtam a megoldást, hozok én bele fesszabályzót, és amit beletettek azt visszaveszik. Pár bandit fórumossal, és 2 bontóssal való konzultálás után egy hayabusa-nak a fesszabályzóját vettem bele. (az összes bandit fesszabi gányolt volt, és a bontósok is óvaintettek hogy alul vannak méretezve és döglődik, innen indult hogy más típusú fesszabi megy bele) Holnap délig remélem kész mert mennénk pályázni...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mocsanisi
senior tag
válasz
Kolondrum #25584 üzenetére
Szinkron valami 5-7 ezer forint ha csak az kell. Nekem a karbi szét, o gyűrűk cseréje, karbi pucolás, összerakás, beállítás, volt 15.000. Folyamatosan állítgatott rajta a szerelő, elvittem egy próbakörre, elmondtam hogy mik a tapasztalatok és az alapján állított után. Ha találsz olyat aki tényleg ért hozzá, akkor a karbi se veszett dolog, sőt! Akinél az enyém volt, annak egy régi olaj-lég gsxr 1100 vagy 1300-asa van, az is karbis. Meg lehet nála nézni az hogy ketyeg alapjáraton, hogy veszi a fordulatot, hogy ejti
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
TommyGun
őstag
válasz
mocsanisi #25572 üzenetére
Eléggé peched van neked ezzel a Bandittal...vagy csak kéne egy jó szerelő.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Integra
titán
válasz
Ferdzsoo #25689 üzenetére
csak részben, enyémet cegléden vettem, apumé meg valóban a dream-ben volt. velünk maximálisan segítőkészek és rendesek voltak és az azóta eltelt kötelező szervízes látogatásokról is csak ugyanezt tudom elmondani, mindkét motort ott szervízeljük.
szallerbeck-kel nekem már fenntartásaim vannak sajnos. mindegy, hogy autó vagy motor, bár tőlük már találkoztam maszekban is szerelőkkel és jól csinálták dolgukat (autó téren egy barátomnál néha besegítenek). tehát nem is a műszaki résszel volt gondom, hanem az értékesítésivel. maradt bennem az évek alatt pár negatív érzés is.
ettől függetlenül ha pont náluk van egy jó akció etc, akkor ott lekell csapni, mert a vas az ugyanaz.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
csongi
veterán
Középsztender, fedél lecsavaroz persze a kormány egyenes áll, öntesz utána, olyan típusból amilyet a fedélen olvasol. DOT3 Vagy DOT4. Ne csepegtesd semmire rá ha lehet mert hosszú távon megmarja festéket is. HA mégis akkor mosószeres vizzel mosd le. Ennyi. A többit bízd szerelőre. Ha ettől is tartasz akkor vidd el szerelőhöz, egy után töltést és egy kontrolt nem fog százezrekért megcsinálni ez tuti.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Archer #26768 üzenetére
Nem tudom, fogalmam sincs... ...próbáltam a kép alapján guglizni rá, eddig eredménytelenül: [link]
A gazdájából (Honda szerelő, alkatrészkereskedő) nem nézem ki, hogy a 2501 forintos vételárért ilyesmit csinálna. Meg amúgy sem. [link]Amúgy meg tökmindegy, úgy is nagy lett rám, a belseje meg nagyon viseltes. Szobadísznek elmegy...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Azt javasolta a szerelő (márkaszervizes), hogy télre eresszem le az olajat és tegyek bele újat majd tavasszal nyugodtan járjak vele. Szerintetek?
vendingo! Már nem szerkeszthető.
Nem tudom te hol élsz, én vidéken kertes környezetben. Nem szokott amúgy gond lenni. Engem is meg lehetne szólni mert reggel 5-kor kezdem melegíteni a motort legalább 5 percen át és a hangja kegyetlen. Én tegnap amikor mentem a motorért még nem voltam a közelében se a telepnek már hallottam, hogy próbálgatják.[ Szerkesztve ]
-
válasz
polimorf #26899 üzenetére
Hát abban sajnálom nem tudok segíteni.
Mondjuk nekem is autófényező festette a motoromat. Odavittem neki minden anyagot megmondta mit vegyek még plusszba a lakk+ festéken kívül.
Festékboltban meg a választott plakett után kikeverték a választott színemet. Mondjuk jó-fejek voltak, mert mondták, hogy amit elsőre kiszúrtam mindjárt egy min 3 rétegű metálpiros szín volt. Mondta a srác, hogy nem akar kibaszni velem mit szólnék ehhez a másikhoz ami 1 rétegben is már jól fed persze fújjak rá 3-at. Én még árnyalati különbséget sem láttam a kettő közt. Meg vettem egy lakkot és vihettem festésre.Majd azzal számolj, hogy kell egy vadiúj törzskönyv a mocihoz, így irány az okmányiroda.
6000Forint. Azonnal meg fogod kapni.
Bár neked lehet még valahova menni kell vele...
Nekem a műszakíztatással együtt volt. És a szerelő adott papírt, hogy bejegyezték a színváltozást.
Remélem valamit tudsz hasznosítani az én esetemből.“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
canniball
nagyúr
válasz
Daywalker #27653 üzenetére
Nem én akarom csinálni, elviszem szerelőhöz ezeket majd gondolom ő elintézi, csak nem akarok tök hülyén állni előtte.
De akkor ezek szerint itt nincs trükk.
Az árakon viszont nem igazodok el, láttam párezerért is meg jóval 10k fölött is, van olyan ami minimum és/vagy ami ajánlott országúti csavargáshoz (SV650 2004)?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tutis
őstag
válasz
Topiccsendőr #27815 üzenetére
még nem derült ki, nem voltam szerelőhöz azóta. Elmentem múltkor próbakörre, minden okés volt vele. Utána elmentem túrázni, megint minden okés volt vele.
Tegnap elmentem vele barátomékhoz, erre megint leállt alattam. Vártam pár percet, kicsit megmozgattam a motort, megint beindult.
Tiszta hülye ez a motorhttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
alvaro
senior tag
válasz
Bogyó bá' #28072 üzenetére
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy aránylag kevéssé törékeny motorral járok, de azért inkább kihagyom a szándékos odacsapkodását... a kormányt a szerelőm már kétszer húzta helyre, hozzátéve, hogy legközelebb valószínűleg cserés lesz. Szóval inkább nem nyitogatom a pofonos ládát
Szóval ha mennék fizetős tréningre, az biztos helyi motoros dolog lenne.
De már aligha megyek mostanában, a ház mindent visz. Nem mintha akkora penge lennék, de maradok óvatos duhaj, esélyjavításnak az se túl rossz.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
TommyGun #28741 üzenetére
50-es robogóm van, vásárlástól számítva alig költöttem rá. Télen pár apróságot meg kell csináltatnom + tavasszal új gumi. Ez kb 40 000Ft lesz. 75ért vettem. Ezen kívül 1L Repsol full synth olaj (2000Ft)/1000km, 4,5L benzin. Meghajtás olajcsere (1500ft fél L, 0,9dl kell) Másra nem költöttem, mindent magam javítottam. (amit nem tudok, azt majd télen a szerelő).
Ennél egy nagy motor sokkal költségesebb, ahogy számoltam. Több a vételár, átíratás, műszaki, és drágább az alkatrész (nekem 5k a gumi). Sajnos ezért nincs (még) nagy motorom
Nem szeretném, hogy anyagi helyzetem miatt romoljon az állapota. Majd veszek, ha nem lesz gond
www.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
Na normális szerelőt se lehet találni.
Autóról van szó.: olajcsere,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő. Eredetileg 15-20k cakk pakk.
Leviszem az autót,mutatom,hogy milyen olaj van benne,és hogy ugyanilyet szeretnék megint. Erre.: Hát így 20 körül számolj,ezzel az olajjal.Ok.
Rá pár órára felhív, benzinszűrőt is cserélni kellene,rendben majd csak másnap mehetek érte.
Most felhív,készen van a kocsi: ,,kicsit több lett mint számoltunk, 16 ezer volt az olaj, plusz a benzinszűrő plusz a munkadíjam így 32.5 ezer ".Melyik olaj kerül 16 ezerbe? ..és melyik benzinszűrő 5-be?
Give me your cum,bull!
-
Archer
őstag
válasz
TommyGun #28991 üzenetére
Ezért jobb otthon csinálni, 15 perc alatt nem csöpög ki belőle rendesen a régi olaj. Autónál mi sem szórakozunk vele itthon, megcsinálja annyiért a szerelő, hogy nem érdemes itt kúszni-mászni alatta de a motornál én szoktam, legalább hagyom egy órát, addig kicsöpög belőle, ami ki akar.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
polimorf
tag
Ma szétszedtük a mocit darabokra. Amíg a szerelő elvégzi a kötelező javításokat addig én meg átfestem.
Ha elkészül majd lefotózom és felteszem, hogy milyen volt és milyen lett. Remélem karácsonyig kész lesz.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
mocsanisi
senior tag
válasz
Kolondrum #29085 üzenetére
Nem, ez egy olyan dolog amit minden normális szerelő ajánl. A benzinbe kevert etanol megeszi a gumialkatrészeket, illetve a benzintől (valamelyik benne lévő anyagtól) elkezdhet pl. a kehelycső oxidálódni. Benzincsap elzár, karbikból benzint leengedni, kipufogót bedugózni, valamivel letakarni, max. még akksit felvinni, meg a tankot teletankolni. Szerintem ennyi bőven elég.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #29348 üzenetére
1 hétig csak a hiányzó törött darabokat hegesztették, forrasztották. Nekem is 1 hét volt meló mellett.
Ha csak ezzel tudtam volna dolgozni akkor 2-3 nap lett volna, de még kell 1-2 nap mire minden mattfeketét lefestek rajta és mindent kipolírozok ha befejezem aztán már csak a szerelő lesz hátra.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz
Archer #29384 üzenetére
Én eleve törötten vettem, és már baromira zavart, hogy mindenki azt kérdezte, hogy mikor és, hogyan törtem össze.
Az is zavart, hogy ez a szakmám és csúnya a gépem. Én is úgy vagyok vele ha bár öreg a gépem de azért nézzen már ki valahogy. Még arra leszek kíváncsi, hogy a szerelő mennyit fog kérni. Ugyanis míg én a külsejét csinálom közben a moci meg a szerelőnél van. Mondtam neki, hogy mindent nézzen át rajta és amit kell mindent tegyen rendbe rajta. Azért remélem nem cseréli ki a fél motort!Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Ma vittem el a fényezett cuccokat a szerelőhöz aki azzal örvendeztetett meg, hogy a motoromnak semmi nagyobb gondja nincs. Tehát csak a kötelező dolgokat kell cserélni gyertya, olaj, fékpofa, légszűrő stb. ami kb 100-150 euró körül lesz +munkadíj. Épp a karbit hangolta mikor odamentem.
Mondtam neki, hogy fehér kesztyűben, és mint a faberzsé tojást úgy rakja össze. Tavaszig van ideje de minden patent legyen, és nehogy lenyúzza valahol a festéket, mert bajusz akasztás lesz.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Daywalker #29754 üzenetére
Hringet azt gondoltam,hogy ott alap. Igaz ott sztem pöppet kevéske lenne 94Le,bár ki tudja.
Csongi:
Miért ne lehetne. Anno Kakucson voltunk Apriliával,Burgman 650-el a robogónapon.
Mellesleg a Yodamastah linkelt videón Gáspár Attila a fórumunk szerelője is versenyez (igaz azt hiszem akkor ép besült a dugattyúja.) .
Symbian:
Ehh
Jobb időt mennek az 50-70cm3 robeszek mint a 250cm3 MZ-ék,és pariban vannak a 125cm3 gépekkel. Érdemes néhány versenyt megnézni.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
polimorf
tag
Most hoztam el a motorom a szerelőtől.
Amiket cserélt:
4 gyertya
Motorba olaj
Olajszűrő
Kardánba olaj
Fékfolyadékok elől hátul
Levegő szűrő
Ja és a motor komplett szét összeszerelése, csavarok pótlásával.
Összesen 250 eurót fizettem.
Szerintetek sok vagy kevés?Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Ma reggel egy picit áttörölgettem a gépem, mert a szerelő összetapogatta a friss festést.
Egyúttal elkészítettem a fotókat is amit ígértem, Sajnos sem a fotók sem a videó nem tudja visszaadni a valós színét, élőben sokkal szebb a színárnyalata, pláne napon.Ilyen volt mikor vettem: [link]
Ilyen lett most: [link]
És készítettem egy rövid videófelvételt is: [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
ALI_G
veterán
elektromos szakik, szeretnék indexes tükröt rendelni kínából, milyen ötletetek van gyors csatlakozásra, hogy könnyen leszereljem pályázáskor?
btw, ma motoroztam!!!
elvittem a szerelőhöz hogy felszererljék az idomokat. Ez a 3. ember aki megpróbálkozik, szóval ha neki se sikerül, akkor felgyújtom és veszek egy babettát.
-
csongi
veterán
válasz
Daywalker #30443 üzenetére
Igen igen, értem most már
Viszont van külön adaléka ami olajos kuplunghoz javasolnak. De hogy őszinte legyek a kerámia nanocucc, nem hinném hogy jó lenne a lamelláknak. A fene tudja, utána kellene érdeklődni.Zsolt: Az hogy állt egy évet még nem jelenti hogy rossz. Attól mert be indítod nem fog tönkre menni, még használt olajjal sem. Ha megy és rendben van a helyszínen is lehet olajat cserélni, és a meleg olajat jobb levenni, lefolyik rendesen. A nehézség a karbi. Nah az tuti kiszáradt, és ha nem volt rendszeresen karban tartva és kipucolva, nagy kínlódás be indítani. Nézni kellene egy szerelőt, aki vagy elmegy veled és életre kelti a vasat a helyszínen, vagy ott keresni egyet és életre keltetni vele a motort. A guminak nem tesz jót ha így tárolják, de azért nem cukorból van. Szinte tuti csere, de azért értelmes tempóban motorozással haza lehet vele menni.Feltéve ha nincs szét repedve.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz
Ferdzsoo #30451 üzenetére
ápdételődött a motor téma, a kerekek felfújva, képet is kaptam róla, most már azt mondja, hogy nem voltak leengedve
most viszont megjelent egy új probléma, mégpedig valahonnan folyik a benzin belőle
azt mondja, nem tudta megnézni, hogy honnan de kideríti
gondolom, valamilyen benzint szerető és abban "áztatandó" tömítés tönkremehetett, mert nem kapott benzint és most rá lett engedve így most ereszt, vagy megtört egy benzincső és az ereszt.... ennyit segítettem neki
ja eeeeeeegen és a másik szépsége a motornak, hogy hahun láttátok az árát mennyi, de dec. 30-al meg feltette egy másik aprós oldalra 600.000 ért a gépet
nem tudom miféle megfontolás vezette, hogy rögtön 50k-t majdnem felalkudott magának, de persze nem az lesz számomra a mérvadó ár....
akkor az lesz szerintem amit mondtatok, hogy vagy szerelővel összebeszél és akár a fél napot is ott töltve megnézetem a gépet, vagy pedig az, hogy rakassa rendbe szerelővel keltse életre, és nekem csak gumikat kelljen cserélni rajta
most ahogy így mondtátok a láncot látszik az egyik képen (mai dátumozású képen) és nem látok rajta rozsdát, igaz csak a hátsó fogaskerekes része látszik
amúgy amit még említettetek, hogy volt olyan motor amit meglestél és az összes fogyó kopó alkatrész cserés volt, épp ezért egy saját szerelő ismerőssel megyek el megnézni a motort, aki ezeket rögtön kiszűrja
amennyiben ebben meg nem megy bele, hogy megcsináltassa szerelővel (tegyük fel jöjjön rá a vételárra nem vág földhöz) akkor meg nincs miről beszéljek vele, szerintem
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
újra ápdételődött az álló motorról való ismeretem: 1 és negyed éve áll, az ezelőtti olajcserét követően számottevően nem került bele km, a hátsó gumi kockás az cserés, de jó még hazajönni stb. a benzinfolyást megszünteti és úgy fog várni vele, hogy menetkész legyen, de egy olajcserét persze javasol (ami részemről is természetes lesz bármelyiket is vegyem) őőő egy eldőlésből származó festékhiba van rajta sajnos (egye kutya) és a lánc lánckerék rendben van azt mondja, és ami megjelent benzin folyás azt is orvosolni fogja (valamelyik tömítés adhatta meg magát szerinte).
Szóval így ezek fényében egész élhető motort varázsol majd belőle a szerelő, szóval nálam még benne van a pakliban.... szerintetek?
Nem mintha annyira elleneztétek volnade 569.000pénzért (mivel elvileg ennyiért van kint hahun) egész jónak tűnik így, a gumi meg a festékhiba az ami felróható neki így első körben, a gumira 50k-t néztem egy szettre páros akcióban, a festékhibával meg akár el is leszek, de lehet hogy elég kipolíroztatni
Ennek a másik tesója van fent szegeden, a gazdája beadta (elmondása szerint egy utolsó átnézetésre, mielőtt elviszik) szerelőhöz, ma derül ki, abban a motorban az a jó, hogy semmi hibája nincsen, ráadásul 25kw-os a forgalmia, ami sarcolás szempontjából nem egy utolsó dolog.... a km mindkettőben valós (vagy valós értékre van állítva -ki tudja már a mai világban
) szóval ezzel nincs probléma
amennyiben ezek kiesnének a körből, akkora marad amit Feri is említett ezüst példány
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Daywalker
addikt
No, csak hogy tisztázzuk, minden okoskodás nélkül, a használt motor témát. Sokan a gép állapotát nézik kívülről, esett-e, csúszott-e, ilyen meg olyan gumi, féktárcsa stb. Na de hogy mi van belül? Nos, azt sosem fogjuk megtudni szétszedés nélkül. Hiába bizonygatja az eladó, hogy jó a motor, főleg ha nem első tulajdonos, ő sem lát bele. Nagyjábóli állapotot lehet belőni, mert még egy kompresszió- vagy veszteségmérés sem garancia arra, hogy nem kezdődtek el a bajok a blokkban vagy éppen a hengerfejben. Persu nemrég átküldött olyan eredményeket, amelyek olyan motorokról készültek, melyek 50 000 km-t futottak. Szétszedett motorokról van szó, de mindezt úgy, hogy új korukban meg szétszedés előtt is lemérték a teljesítményüket stb. Olyan dolgok voltak benne, hogy a hajam égnek állt: szívószelepek szarok, szeleprugók mérethatáron, dugattyúk mérethatáron vagy kuka, kopások itt-ott (vezérműtengely, csapágyak stb). Jobbára hengerfej problémák mindenhol voltak, kivéve a Dukit (Desmo ugyebár...a sokat utált "szar olasz" technika lenne mégis a legtartósabb?). Mindez úgy, hogy a teljesítmény nem csökkent drasztikusan (5% max) új korához képest. Ok, a többsége sportmotor volt, de minden nagy fordulatszámú motornál előjönnek ezek előbb vagy utóbb.
Szóval, amit mondani akarok és amit én leszűrtem az egészből, mint laikus, hogy minden használt motor elindult az enyészet felé és előbb vagy utóbb ki kell nyitni a pénztárcát. Fattyu által is sokat emlegetett szerelő (Szati) is elmondta, hogy már 30e felett hengerfej problémák jönnek elő a "normálisan" használt gépeknél, amelyek persze bajt nem okoznak, de vannak, kimutathatóak és nem lesznek jobbak az idővel. Jó...elmehet 100-150 000 km-t is nagypapásan hiba nélkül, de ha használja az ember, akkor bizony kopik minden, nincsenek csodák és csodaolajok, amik megvédik a motort alkatrészeit az elhasználódástól. Én is nagy futásteljesítményű, erős motort vettem, és tisztában vagyok a hibáival, amik a korral járnak. Szóval ezért ne keressen senki tökéletes 10 éves motort több 10e km feletti futással, mert később könnyen csalódás érheti...hiába mondja a tulaj, hogy ehhez bizony hozzá sem kellett nyúlni és semmi baja. Persze, mert nem nyúltak hozzá, nem is mérték meg alaposan. De ha szétszedsz akár egy féket normálisan, sírva fakadsz, olyanokat találsz benne, hiába volt rendesen fékolaj cserélve.
Ahogy Persu fogalmazott nagyon találóan (és remélem nem bántódik meg, hogy szó szerint idézem, de nekem nagyon tetszik): "Szoval nem a te motorod szar 75e km el, hanem a tobbi gyoker nem tudja, h az ove is szar."
Ennyit a használt, 10 éves patika motorokról és az illúziók kergetéséről. És most lehet ekézni"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Archer
őstag
válasz
Daywalker #31135 üzenetére
Múltkor voltam bent szerelőnél, volt ott egy talán 2010-es 1000RR, csak néztem, hogy ezres létére szinte majdnem akkora mint a kistesó ami nekem van. Baromi kicsi az a motor, kicsit talán hosszabb mint a 600-as meg egy hangyányival szélesebb de ennyi. Szerintem azon sem fér be a csomagtartóba egy A5-ös írólapon kívül más. Mondjuk nem mondom, hogy nem tetszett...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Integra
titán
válasz
Archer #31352 üzenetére
persze, hogy azok. megfizeted a termék árában, a k+f-et, a gépeket, amikkel gyártják, a rezsit, és a magas európai munkabért is. amíg a kínai az európai bér töredékéért dolgozik, amíg a gépek is töredékébe kerülnek és a rezsi is töredéke, addig ilyen tetemes lesz az ár különbség. és a minőség beli is. ez van. mindenki tudja, hogy a kínai nem rúg alapvetően labdába, és európait vagy amerikait akar, de az ár az nagy úr.. a legtöbb szerelő ismerősöm évek alatt, szépen lassan szerzi be az európai szerszámokat, a műhelyekben a legdrágább eszközök messze.
egyik kedvenc szerszám fajtám. meg nem venném kínaiban......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
válasz
huszi.gyb #31476 üzenetére
A TC-nek a múltkor írták, még 50.000 olvasója sincs.
Hát remélem aki odafent olvassa az is belső ellenség.....Mert persze az átlag szerencsétlen miért olvasná, hogy milyen egy jó autó vagy, hogy mennyire geci egy szerelő mikor utána úgyis odaviszi, hogy összetaknyolják.....
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
csongi #31490 üzenetére
Nekem is azt tanították anno, hogy bármi gebaszt van, kuplung. (Motornál, kocsinál is).
A vitához: Én mindegyik résszel egyetértek. De amikor engem elütöttek jött az, hogy nem is vettek észre. (Ezért is akarok hangosabb, erősebb gépet a mostani 50-es robogómnál). Szóval lehet, hogy nagy sebességnél nem is vesz észre. Sajnos erre motorosként számítani kell, te vagy a gyengébb. (Persze az nem kifogás, hogy nem vett észre), ettől még ugyanúgy 1 hétig szerelőnél állt a Honda...www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
-
csongi
veterán
válasz
-Mosquito- #31717 üzenetére
Vissza is küldte szépen a szerelő. Kérdeztem, tőle ez most akkor jó? Hát nem tudja mert nincs neki gyári adata ehhez a típushoz. Gépben, szerinte nem működött rosszul. Akkor mihez képest nem működött rosszul? Kérdezte mi a baj? Mondtam neki, hogy szerintem felüt a gátló. Jah az nem olyan nagy baj, akkor rossz ha ring és nem lesz kemény. és, hogy ezt nem lehet szétszedni. Igaz nem egyforma kettő, és a felső tartományban sem egyformán ereszti vissza.
De amúgy nincs baj vele...
Szurtyogó hangot hallat. Itt kipróbáltuk, felkeményedik, az apró csillapítások alatt, és nehezen áll vissza alap helyzetbe, és nekem ehhez nem kellett gép.
De lehet én nem értek hozzá
Nekem az jött le, hogy nem volt kedve vele foglalkozni, és eléggé érdekes egy vállalkozó, telefonon olyan érzésem volt, mintha nyűg lenne neki. Ha én nem keresem, hogy megkapta e a teleszkópokat, ugyan fel nem hívott volna. Hát ő nem igazán olvas e-maileket. Rendben van, megértem, de akkor ha már kerestem vagy 4* legalább a számom mentse már el ugyan
Szóval nálam átkerült a kerülöm kategóriába. Nem sírok és nem panaszkodom, ennek már két hete is van, hogy vissza ért a gátlóm. Csak hogy így rákérdeztél, gondom leírom
De hát nem azt mondtam neki, hogy kímélje a tárcám, igaz megkérdeztem kb mekkora összeggel számolhatok.Daywalker: Egybe préselt hátsó teleszkóp. Nyűgös valóban szétszedni.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Daywalker #31999 üzenetére
Persze,aki dolgozik az hibázni is szokott. Ezen már kár rágódni. Ez olyan kb mint Csongli esete a Dömsödi szerelővel. 2-4 embernek jól megcsinálta a teleszkópját,neki sajna nem és akkor finoman fogalmaztam.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
válasz
Integra #32729 üzenetére
Az nem is olyan vészes, köszi! Lassan aktuális lesz a dolog, de körüményes lenne otthagyni a paripát, megpróbálom akkor majd úgy megbeszélni a szerelővel a dolgot.
Ha már kérdezek, a könyve szerint eddig Castrol Actevo 10W40-t töltöttek bele, de úgy emlékszem tavaly volt a Castrol olajok körül valami hamisítási fennforgás; ez lecsengett már vagy még résen kell lenni vásárlásnál?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
ALI_G
veterán
Békéscsabán keresek megbizható szerelőt. Hátsó futóművet kellene kioperálni hétvégén.
-
Daywalker
addikt
válasz
csongi #33102 üzenetére
Van. ALI_G-nek is az volt tavaly a Yamahában és nem kacsintott ki a hajtókar a pályázásnál. Én idén tettem bele 5w40-et (a drágábbat, Aprilia Raccsingosat), de eddig 20 km-t mentem vele...és leb.szott a szerelő h azonnal 10w50-et csak és kizárólag...(én azért fogok egy olajnyomást mérni, mielőtt kidobom a 20 km-es olajat).
Nem tudom, nem lett halkabb, mint a tavalyi 3000 km-es (10w40) olajjal...de hát a kawa blokk[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
válasz
Bogyó bá' #33512 üzenetére
Ma elvittem szerelőhöz az autómat, hogy a téli gumijaimat vegye le és tegye fel a nyáriaimat. Persze kiderült, hogy a nyári gumijaim olyan lefutottak, hogy már nem érdemes feltenni. Így vehettem 4 új gumit. Ez még nem elég kiderült, hogy olajcsere érett a gép, akkor már azt is lecserélték az összes szűrővel együtt, + geometria átvizsgálás.
Mindezért kifizettem átszámolva 100,000 ft-ot. Ebbe munkadíj nem volt benne mivel sógorom az autószerelő és munkadíjat illetve az anyagon lévő hasznát nem számolta.
Erre nem készültem, ez egy váratlan kiadás volt.
Ráadásul holnap motorkiállításra megyünk Pozsonyba, ott is biztos veszünk valamit.
Ez a rohadt pénz ne lenne a világon.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Dexar007 #33720 üzenetére
Múlt héten cseréltem. Motoron először (bár tavaly takarítás és fékfolyadék cseréje miatt már szedtem szét az egészet), de autón már jó néhányszor. Ha soha ilyesmit nem csináltál, akkor fordulj inkább szerelőhöz, pikk-pakk kis pénzért megcsinálják, és ugye az életed is múlhat rajta...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz
Dexar007 #33720 üzenetére
Szerintem csak ha megfelelő szerszámaid vannak, és tudod mit csinálsz:
ha soha nem láttál még ilyet, s nincs egy jó nyomatékkulcsod, meg némi
csavarrögzítőd, én nem kezdenék neki, inkább vidd szerelőhöz, az a tuti...Motorolajat meg kicserelem,azt nehez elrontani.
Höhö, nyomatékkulcs nélkül azt is ugyanolyan könnyű elbaszarintani ám.
Egy beletépett / eltört csavar is okozhat vicces perceket (túlhúztad, pech),
vagy egy elhagyott olajleeresztő csavar is (nem húztad meg eléggé, pech).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Dexar007 #33729 üzenetére
Érdekes szerelő lenne, aki bekamuzza, hogy cseréli és közben úgy hagyja.
Amúgy meg jobb helyeken (legalább kívülről) nézheted, mit csinálnak a gépen.
Az olajcsere tipikusan megvárható (kicsit kell várni, amire hozzá lehet nyúlni a
blokkhoz, ha lábon viszed a gépet, ha meg nem, akkor meg be kell melegíteni).
Utána meg arra kell kicsit várni, hogy a fáradt olaj teljesen kicsöpögjön.
Fékbetét csere egyszerűbb.Nyilván egyik sem "rocket science" kategória...
Amúgy egyet értek, a fék nem játék. De a saját olajadon elfikázni sem mókás,
szóval ilyen szempontból az, hogy az életed múlhat rajta, mindenre igaz.Valosagban biztos nem lenne vicces.
Én olvastam már pár ilyen (megtörtént) esetről, nos úgy tényleg nem vicces.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz
TayRol #33812 üzenetére
és (#33813) kcsa :
Köszi.
Magán az izzó üvegén látható? (visszaolvastam:foglalaton, na megnézem majd) Akkor megbűvölöm majd, hátha látom, csak kiszedni nem akarom, mert még nem kaptam szét a lámpatestet, nem pont munka, illetve útközben szeretném...a motoros üzleteket meg felhívtam: Hát ők nem tudják milyen kell bele.
Két izzós, mármint a helyzetjelzőnek van saját kis izzója, ha erre gondoltál.
De ha a helyzetjelző nem számít, akkor (azon kívül, de ugyanabban a lámpatestben) csak egy izzó van.Veszek egy H4-t, max a szerelőm megnyeri, mert mindig hamar segít
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #33996 üzenetére
Nekem TotalBike fórumon egy motorvillamossági szerelő javasolta a Bannert, ha sajnálom a pénzt a Yuasára.
Ő 3 éve azokat teszi minden motorba, eddig panasz még nem volt rá. Az indítóárama viszont majdnem duplája a Vartának. Aztán persze a fene se tudja: az enyém 1 hónapos és még működik...szerk: nem lehet, hogy a kínai csodának nem egészen egzakt a töltése?
szerk2: pedig sok év óta egész jó, bevált autóakkukat is gyárt.(#33997) DigitXT: ami manapság nem kínai, az hamisítvány!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stifi
senior tag
válasz
Ferdzsoo #34005 üzenetére
szerintem bármelyik szervizben ott lehetsz a motor mellett (bár én a második alkalommal már nem szoktam ott lábatlankodni, igaz eleve csak olyan helyre megyek másodjára akik szimpatikusak voltak és megbízom bennük)
a Karasna pl márkaszerviz és nyitott, meg tudod várni helyben (de nem szabad simogatni és etetni a szerelőket, ugyanúgy hülyeségekkel feltartani sem illik)
én oda hordom a 600-as cbr-emet, (olajcsere, törés után javítás stb)más: ma elővettem a motort és mentem egy kört - megint szól a vez.lánc feszítő
lehet az, hogy a fél év állásban fáradt el a patronja, vagy annak nem kellett volna? a fasz kivan hogy 20-30ezret kell erre költeni 1-2 éventeNincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban