Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alvaro

    senior tag

    válasz nolika #34254 üzenetére

    Dugulás ellen általában elég jó a motor, meg tényleg élmény. Akármit is ír itt KoVee fórumtárs, bármilyen motorral egész más érzés, mint autóval.

    Megtérülése nagyon nehézkes. Ha nem autó helyett van, hanem mellette, akkor különösen. A fenntartásuk közti különbség nem egetverő, a motor karbantartása is viszi a pénzt, épp úgy, mint egy autóé. Használtam 96 ezer kilométeren keresztül motort munkába járásra (meg túrázásra is, persze), és nálam a karbantartás hangyányival többe került ezalatt, mint a(z egyébként 3 literes) fogyasztás. Adó/biztosítás meg fix (bár elég kicsi) költség, éves futástól független.

    Viszont tagadhatatlanul jobb érzés, ha csak egy mód van rá, mindenhova inkább motorral megyek, sokszor olyan időben is, amitől sokan már rettegnek. Ahol mindenképp meghúzom a vonalat, az a kicsit is párás fagy. Mentem már lefagyós ködben, bőven elég volt egy életre bármi, ami hasonlít hozzá.

    400-500-tól nem kell félni, nem harapja le a fejed (én is egy nyugis, egyhengeres 650-nel kezdtem, azóta is az van), de egyébként megfelel a 250 is, ez vérmérséklet kérdése. A kamionokkal nem kell szívózni, annyi tempót kell tarts csak a pályán, hogy ne kelljen előzniük, merthogy nekik tilos. A többi meg majd kikerül, azért van befele is sáv. Sokan félnek attól, ha őket előzik, de igazából semmi se történik. Ha annyi euróm lenne, ahányszor előztek, miközben 90-nel ingáztam az M7-esen Budapest és Székesfehérvár között, hajjaj - és még élek. Néha van csak barom, aki ki akar centizni, de az városban jobban előfordul, ahol épp csak az úriemberségem miatt nem gyorshajtok... Pályán pedig elsősorban sebességfüggő a fogyasztás egy nem túlméretezett motorral. Városban meg főleg azon múlik, hogy kerüld a fékezést, ahol éred :)

    Egy még fontos, ha motoron ülsz: legyen szemed elöl-hátul-oldalt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák