Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz shiNIN #12533 üzenetére

    Pedig vannak benne érdekes szövegek, amiket úgy általában tud az ember, csak a technikai oldalát nem tudta megmagyarázni.
    Pl. 26 percnél, hogy miért van az, hogy, ha a kanyarban ráfékezel, a motor felegyenesedik ? Vagy akár egy erősebb gázelvételre is ugyanez.
    Pedig egyszerű, és logikus, csak össze kell rakni az építőkockákat.

    Szabad fordításban :
    Ha nagyon elveszed a gázt a kanyarban, akkor plusz súly kerül az első kerékre, ez természetes. Emiatt a gumi kicsit összelapul, nagyobb lesz a tapadási felülete, de csak a kanyar belső felén. És a nagyobb tapadási felület miatt megnő a gördülési ellenállása, aminek következtében befelé fordítja a kereket. Ez az erő állítja fel a motort, mert ez ugyanaz a hatás, mint amit a kanyarodáskor megkezdésekor ellenkormányzásnak nevezünk. Csak éppen ott mi kezdeményezzük, ezért számítunk rá, és jó néven vesszük.

    Kanyar közepén viszont, amikor éppen azért lassítana szerencsétlen mazsola, mert benézte a kanyart, és jobban rá szeretne fordulni az ívre, pont az ellenkezője fog történni. A motor lassul, a fordulási ív pedig egyre tágul, át a felezővonalon, egészen a szemközti korlátig már, ha szerencséje volt, és nem jött szembe egy Scania :(

Új hozzászólás Aktív témák