Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Pahli #101301 üzenetére

    Azért motorozol ott, mert a Kresz így írja elő.
    A valóságban viszont kb soha nem motorozunk ott, hacsak nem akarsz lehúzódni mondjuk egy szembejövő biciklis miatt (akit előzni fognak). Többnyire kanyarodás előtt sem érdemes (úgy magyarázzák, h így véded a nyomvonalat, de ez hülyeség: senki nem fog elmenni melletted sávon belül jobbról). Én inkább éppen a sáv ellentétes oldaláról kanyarodok minél nagyobb íven. A mögöttem jövő így is úgy is le kell lassítson, vagy kielőz sávváltással. (Nem még arra buzdítani, hogy sávon belül menjen el mellettem, mert lehúzódtam és ő pont úgy gondolja elfér).

    A másik kedvencem a balos kanyarodó sáv lámpánál, hogy a bal szélére kell állni oktatáson. Idióta egy gyakorlat, kb soha nem teszünk így, max ha egy társunk áll be mellénk a lámpánál. Azért gáz, mert egy lámpás kereszteződésben aki jobbról fordul a mi irányunkba, annak az útjában leszünk. Én oktatáson is jártam úgy, hogy a csuklós busz nem fért el tőlem. Pont nem adta ki neki, de ha sáv középre álltam volna ne, ne adj isten jobb a keréknyomba, akkor mindenki elfér. (Kár, h nem kétirányú a rádió, elküldtem volna az oktatót az anyjába. Mutogattam is neki, ezért kell b.zd meg beállni oda a bal sarokba, hogy más ne férjen el tőlem. :W )

    Szóval egy szó, mint száz: tedd azt amit az oktató mond! Akkor is ha hülyeség! :)
    Haladó szinten úgy is másképp oktatnak majd később.

    Egyébként rettentő fontos a helyezkedés az úton.
    Tréningeken el fogják magyarázni, hogy a defenzív vezetés egyik fő eleme. Egyrészt oda húzódsz, ahol a legjobban látsz. Másrészt ahol téged a legjobban látnak. Harmadrészt meg távolság tartásra a potenciális veszélyforrásoktól.

    Ezért is tartom személy szerint butaságnak a zipzár elvet, amit Geresics említett: én a teljes sávot használom, illetve akár a szembejövő sávot is. Ha együtt motorozok vkivel, mindig elmondom, hogy soha de soha ne jöjjön mellém menet közben, mert simán átvágódok sávon belül egyik oldalról a másikra, ha úgy látom jónak. A zipzár elv jól mutat a filmekben, de a valóság más. Nem lehet rögzített pozícióban motorozni, az veszélyes.
    Nem tudom MO-n mi a szokás, de angol honban (hatalmas motoros nemzet) senkit nem láttam zipzár elven motorozni. Normál módon, normál követési távolságokkal megyünk. (Mentem már motoros találkozókra, akár 5-10-es random csoportok is alakulnak odafelé és mindenki normál követési távolsággal motorozik.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák