- Mobil flották
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Macrodroid
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
suste
veterán
válasz perge666 #75181 üzenetére
jaaaa, az más, én rendszeresen (heti 2) megyek 35km egyhuzamban (oda vissza 70km)
de én pont a városi, elővárosi forgalom miatt érzem elviselhetőbbnek (meg ugye 125ccm) ezt a távot
városon kívül, egygázon már a 20km is unalmasrávettem magam, hogy szezon után lecserélem a gumikat (2007-es gumik 2015-óta használva)
18000km van bennük, de nem nagyon koptak el, de gondolom azért ert már állati kemények
ezt a 2-t szemeltem ki magamanak: első, hátsóesetleg van jobb amit ajánlanátok?
a hátsónál a "reinf" az olyan mint a kocsiknál, hogy az oldala erősített? -
suste
veterán
válasz SoulReaver #75211 üzenetére
nem bántásból, de megint úgy tűnik, hogy csak találomra cserélgetsz, és ez sosem visz előre
vagy mi volt az indok a kontraszt cserére én úgy tudom, hogy kontrasztot akkor kell cserélni, ha vagy csúszik a szíj, vagy túl kicsi súlyú görgő kellene már...... -
suste
veterán
válasz SoulReaver #75213 üzenetére
Ok, itt is ezt (is) írják:
Csak akkor cseréljük a rugót, ha görgővel már nem tudunk tovább emelni a fordulat számon, illetve érezhető az ékszíj megcsúszása.
Nem olvastam vissza, ezeken már túl vagy? -
suste
veterán
Tegnap olyat láttam.... nem gondoltam volna, hogy mer valaki Honda PCX -et rendszám nélkül, SMKP-nak használni .... pedig de
Persze az meg a hatóságot minősíti, hogy nem veszik észre.Ja, közben ezt is most láttam .... na ezt meg senki nem fogja semmire használni : [link]
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #75262 üzenetére
Persze te/mi így gondolkodnánk, ha csak magunkra gondolunk.
De mi van azokkal akik életükben nem ültek motoron/robogón, netán még biciklin sem (B-s jogsihoz nem kell tudnia biciklizni )?
Üljön fel 125-ösre, mert szabad, aztán....????
Inkább pont visszafelé lenne értelme szabályozni, főleg a fejlődés miatt, és az SMKP-ra szigorúbb szabályozást létrehozni!(#75269)vadászcsiga:
minden gépi hajtás minimum SMKP, kivétel a gyógyászati segédeszközök, aztán csokólom[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz energy4ever #75278 üzenetére
Érdekes kérdés ez a "robogó" fogalom.
Valahol le van írva a meghatározása?
Nekem a forma (2 kerék, robogós üléspozíció) és az automata váltó jut eszembe róla. -
suste
veterán
válasz vadászcsiga #75316 üzenetére
Csak egy magyarázata lehet szerintem: Nagyobb élvezettel használod a gépet, így többet mész
-
suste
veterán
Végre volt egy kis időm, és leteszteltem a teljesen új (kínából származó "ali"-s ) variátor szettemet: [link]
Az összes alkatrész egy szett része (dob, csap, görgők, nyomólap, fix tárcsa).
Elég siralmas az eredmény . Össze sem zár, így elég gyatra végsebesség jöhetne össze. És akkor még nem néztem a szíj szélességhez képesti távolságot. (A gyári szett is pont ilyen méretekkel rendelkezik!!!)
Majd csinálok egy ilyen tesztet a jelenleg használt módosított cuccokról is, aminek elvileg már össze kéne zárnia, sőt még közelebb is megy, mivel le van reszelve a dobból és a fix tárcsából is......(és persze a csapból is) -
suste
veterán
válasz sityupityu #75340 üzenetére
Na ez királyul néz ki!
Ilyenről csak álmodozom
Most télen szerintem befejezem a variátor project-et (maximális kifutás az új szíjhoz beállítva + polírozás), és meg lesz a 80-90 utazósebesség kb 7500-as fordulaton.
A végén az akkus fúrós tesztre nagyon kiváncsi leszek, bár szíjjal együtti teszt lenne igazán jó. De azt majd beépítve dekni nélkül.... -
suste
veterán
válasz SoulReaver #75380 üzenetére
mi köze van a hengernek a főtengely ékhez
-
suste
veterán
válasz aragorn1000 #75469 üzenetére
Bal oldalon van a hajtás, lehet onnan jön a hang. Mennyit tettél bele? Esetleg érdemes lehet kipucolni. (Ez levegős blokk?)
-
suste
veterán
válasz aragorn1000 #75475 üzenetére
ha ezen is olyan gumi van, mint az enyémen (kínai, egy alomból keeway/benelli), akkor az sosem fog elkopni
én most cseréltem 18K után, de pont ugyan olyan volt a kinézete, mint új állapotában
most michelin gumikkal teljesen más érzés vezetni
gumis csak annyit mondott, hogy ezt ő nem is nevezné gumiabroncsnak, mert nem nagyon van benne "gumi"a 7K meg bőven megérett egy variátor/kuplung tisztításra!!!
10K-nál már mindenképpen szíjcsere is kell, de lehet már most is megérdemli az újat -
suste
veterán
TG-k:
Miközben fékbetét nyomozásban voltam, találtam egy tök jó oldalt, ahol lehet keresni tipusra:
[https://ecat.ferodoracing.com/vehicle/motorcycle/brake-pads-and-shoes]
Gondoltam be lehetne tenni az összefoglalóba, hátha másnak is jól jön.Nekem nagy segítség volt, mert gyári cikkszámot rendelve is rosszat küldött a Keeway (gondolom több cikkszámváltás után jutottak el a küldött -Keeway cikkszámos- betéthez)
Viszont ezen az oldalon egyből megtaláltam a megfelelőt.
Ami kellemes meglepetés volt, hogy a "gyári" és ez az új is baráti áron volt (1500-2000ft) -
suste
veterán
Tervezgetem a téli felújításokat, és lenne 3 kérdésem:
1:Van itt esetleg valaki Jászberényről vagy annak közeléből? Egy bontott alkatrész szemrevételezésről lenne szó....
2: Bp-n aluhegesztős ismeretség van valakinek? Vagy csak ajánlás is jó. Első teleszkópot kéne kicsit javítani....
3: Első teleszkóp javításról lehet valahol olvasni? A szimering elfosta magát. Ha kiszedem/szétszedem kb mire számítsak, mire kell figyelni, stbstb... -
suste
veterán
válasz sityupityu #75505 üzenetére
A topic címe miatt én így kezdetm olvasni: Én bejáratós voltam.......
Mondom mi vaaann -
suste
veterán
válasz energy4ever #75572 üzenetére
a megkötés az, hogy a kategóriának megfelelő járművel hajtsál fel
tehát nem "mehetsz" fel pályára, hiszen nincsen gyalogos útvonal az autópályákon
de a lánchíd tetejére sem .... -
suste
veterán
válasz Winchester95 #75628 üzenetére
Próbáltad a bendixet önmagában is tesztelni? Így is leesik a fesz? Ha igen, akkor a bendixet kell szétszedni ;)
-
suste
veterán
egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy kisebb teljesítményt nyújtana a 100-as benzin
a fogyasztás lehet több is, mert (szerintem is) jobban megy, jobban húzod (de a fékbetét is jobban fogy )esetleg ha valami kosz került bele, de tuti nem a "100"-as miatt gyengébb
(#75652) energy4ever
[link]
indulás előtt csak ránézel.... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #75662 üzenetére
nekem van 2,2-es és 2,4-es verzióban is
-
suste
veterán
válasz sityupityu #75739 üzenetére
Elég korrekt volt ez a szezon is szerintem. (Nekem: 03.22 - 10.25)
Múlt héten még nagyon jó idő volt, 200km beleszaladt ..., de ezen a héten nagyot hült a levegő.
Én szerintem már lerakom, bár holnap még napközben 13-14 fok csábító lehet .
Kb 150 óránál jár az üzemóra, és kb 5600km a megtett út.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #75780 üzenetére
A helyzet jelző nem féklámpa és nem index!
-
suste
veterán
válasz energy4ever #75817 üzenetére
Én már írtam régebben, hogy 4-5 évig használtam egy Tauris Samba-t, 12000 ment bele, évi 2000-2500km-t , napi 10-50km-t mentem vele.(Mellékesen ez az 50ccm kb erre a távra való szerintem.)
-150.000ft volt újonnan,
-évente új gyertya, légszűrő pucolás,
-egy darabig szivatott a tankspaka, mert nem nyitott a levegőzője, így hosszabb úton leállt, aztán 1 perc után elindult könnyen. Golyót kiheréltem belőle, utána nem volt gond
-5-7000km között valahol a km meghajtó a keréknél meghibásodott, kiesett egy biztosító tüske, pótoltam egy csavarral
-taposó alsó burkolat csavarok elengedtek, de mivel gyors megoldás kellett, kapott szőlőkötözőt. Mivel színben passzolt és tökéletesen ellátta a feladatát, így is maradt (a mai napig)
-10.000-nél variátor dob+görgők+szíj csere (5-6000ft volt kb ), hajtáshoz új olajat
-véigig stabilan 2,5l/100km -t fogyasztott, 12000-nél eladtam havernak.
Ez így szerintem elég korrekt tartós teszt.NEM hagyatm ki semmit, minden más gyári (fékek, futómű, gumik, stbstb)Havernál 19000-nél jár, még mindig 2,5-et eszik, még mindig nem volt megbontva a blokk, gyertyán kívül nem cserélt semmit. Gondolom jön a 2. variátor csere....
Most 4. éve használom a 125-ös Benelli Velvet-et (újonnan 350+regadó!), ami régen olasz volt, de megvette a kínai (Keeway).
A Keeway alkatrészek ehhez is olcsók, Benelli-ként rendelve méregdrága (lenne).
Itt a hajtással jóval több gondom volt, de csak mert zavart a gyári tökéletlensége (a fülemnek túl magas fordulaton járt).
Egyébként ezzel sincs gond, 19000-nél jár, most volt gumi, fékbetét, lesz első teló javítás.Nekem nincs bajom a kínaival, ár/érték arányban teljes mértékben rendben van. Mind a kettő bőven visszahozta az árát 3-4 év alatt csak az üzemanyaggal számolva!!!
-
suste
veterán
válasz Tamás9x #75846 üzenetére
GY6-osból a régi fajtánál (QMI152 -> 157) simán át lehet pakolni a 150-es hengert, és még annak is a kisebb fúrt verzióit is (160-170?, tele van az aliexpressz különböző szettekkel). Persze a hengerfejet és a tömítéseket is cserélni kellene. A 180-as hengernél már a blokkból is ki kell marni egy kicsit .... youtube videók vannak róla....
Ezt a fajta módosítást senki nem veszi észre és elég olcsón meg lehetne úszni.
(Más motortípusoknál nem tudom, hogy van-e ilyen egyszerű megoldás.)Jó lenne nekem is egy ilyen blokk, de az enyémben már QMI153-as van, aminél megakadályozták az egyszerű cserét a tőcsavarok áthelyezésével . Pedig egy 150-est én is ráhúznék. Nem is a száguldozásért, inkább csak a könnyedebb gyorsulásért, 2 személyes robogásért.
Szerintem egyébként még így sem lépné túl a 15LE-t.De egyelőre marad a variátor tuning, amivel nagyon sokat lehet szórakozni, akár gyorsulás (könyebb görgő), akár végsebesség (dob módosítás, szíj csere) irányában. Persze nem annyit mint a 2T-vel.
-
suste
veterán
válasz vadászcsiga #75982 üzenetére
Robogóba a kis fogyasztás mellett szerintem is egyértelműen 100-ast kell tenni.....
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #76566 üzenetére
Közeli forrásból tudok olyat, ami kijön ennyiből, és a fogyasztás 3-4l közötti, 2 személy alatt megy inkább a 4 közelébe. (0km kora óta írva van a tankolás, fogyasztás.) Szóval szerintem sokkal jobban jár valaki egy 125-össel.
Nem is lenne eladó, ha nem ajándékozták volna meg egy újjal!Enyhe skizofrénia érezhető bennem
Pont azon gondolkodtam, hogy mit csinálnak vele, ha nem viszik el? Kötelezőt nem szeretné újra kötni, így csak a kivonatás marad? Mi ennek a pontos menete? Hogy lesz a legegyszerűbb, ha lesz új gazdája?
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #76606 üzenetére
Ha ideiglenesen kivonatom attól még a papírok rendben lesznek, nem?
Új tulaj meg újra üzembe helyezi.....
Most lenne műszakis, de nem költenek feleslegesen rá. Persze ha lenne vevő..... -
suste
veterán
válasz V.Stryker #76789 üzenetére
Én (kb 90 kilósan) Taurus Samba -val csináltam ezt a felhasználást kb 4 évig. A gyerkőc kicsi volt, a lovarda meg ovi .
A max 25km az pont reális, de az a nagyon max, utána megutálod ezekkel a picikkel.
Én is inkább váltottam 125-ösre. Hivatalos 2 személy, hétköznapi max 35-50km (egy irányba).Saját véleményem, hogy ha már van A-s jogsi, akkor eleve 125-ben gondolkodnék a helyedben. Az a +100-150 bőven megéri......
-
suste
veterán
válasz sityupityu #76798 üzenetére
Az off miatt homály, nem?
-
suste
veterán
Én ilyet raktam fel a gyári kökemény után, de csak 500km-t mentem eddig vele (és már nem is fogok többet).
Teljesen más érzés vele menni, mint az eredetivel, de azt nem is volt nehéz űberelni (rettentően rideg és csúszós volt, de 18000km után sem látszott a kopás rajta )
Szóval nem nagyon van mihez hasonlítanom, de nagyon jól fog a michelin kanyarban és rosszabb úton is.... -
suste
veterán
válasz SoulReaver #77132 üzenetére
Az biztos hogy legalább 20-30km/h maradt így benne legalább. Kíváncsi leszek elég lesz-e a hézagolás rendbe rakása? Meg mennyit látsz majd az órán belőle?
-
suste
veterán
válasz sityupityu #77319 üzenetére
Én is motoroztam ma. Pestről Budára és vissza. Meglepődtem a forgalmon. Nem voltak extrém kevesen. Sok kétkerekű is volt. 😁Rendőröket nem láttam. Semmi extrát nem tapasztaltam, csak a gyalogosok voltak kevesebben....
-
suste
veterán
válasz Tothgera30 #77353 üzenetére
Kérdés hogy mást is reszelt-e. Mert ha nem, akkor semmi rossz nem történhet, igaz nagyon jó sem :).
Hiába engedi kijjebb a görgőket, ha nem igazítja hozzá a dob és tárcsa össz távolságot. Ha ebből levesz, hogy a kifutó görgő tovább is vigye a dobot, közelebb a tárcsához, akire már lehet probléma a sok reszeléssel..... -
suste
veterán
válasz sityupityu #77361 üzenetére
Azt mondjuk hozzá tenném, hogy hobbi motorozásnak tényleg nem most van itt az ideje. Bevásárlás, munka vagy egyéb ügyek intézése (autó helyett) az számomra magyarázható, de persze ez csak az én véleményem.
Mindenesetre ha mégis mész, akkor az eddigi legóvatosabb gurulásodnal is óvatosabban!!! -
suste
veterán
válasz SoulReaver #77390 üzenetére
Nem tudom volt-e már, de a variatort kiszerelve az asztalon össze illesztve a fixtarcsa+dobot és beleillesztve a szíjat mennyire megy bele a szíj? Az lenne a normális ha éppen csak beleférne (max áttétel).
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #77395 üzenetére
Itt láthatod az enyém hibáját: [link]
-
suste
veterán
válasz robogo81 #77403 üzenetére
Az összes qmi152/153-ashoz ezt a szíj szélességet ajánlják. De nem is találtam kicsit szélesebbet. A hosszban van kis eltérés (a hosszú blokkhoz képest is): 827, 835, 842. Valszeg a 827 nevű a gyári, de ezt lemértük és külső szélén mérve pont 835 :)).
Egyébként már megoldottam, reszelő/csiszolóvászon komboval a megfelelő méretre szabtam mindent. Lejött a dobból és fixtárcsából is egyformán annyi, hogy az asztalon pont éppen bent legyen a szíj. A görgőpályakat is megnyújtottam én is. A görgőkkel eljatszottam egy kicsit, de mostanra állt össze olyanra, ahogy a gyárból kellene kijönnie. 80-nál 6500-7000-es fordulat között még alig van hangja, nagyon jól húz, stb. És most meg el is adom, mert megjött a PCX 😋..... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #77531 üzenetére
"Kopnia kell még, a szíj bőven nem fut még ki."
Ezt hogy érted
Minél jobban kopik bármi is ott, annál kevésbé fog kifutni!
Kicsit olvass vissza, pont nemrég volt ez a nem kifutás téma, többen is írtak dolgokat, amiket meg kell nézni. Én is raktam fel képeket az én tapasztalataimról, meg van YouTube-on is sok videó.
A működést kell először megérteni, mert nagyon fontos, hogy minden mindennel összefüggésben van. Ha valamin "reszelsz", akkor másik alkatrésszel is igazodni kell!
De egyébként mindegyik alkatrész elvisel egy kis módosítást (pl: vastagabb/vékonyabb és/vagy rövidebb/hosszabb szíj), de nem lehet általánosítani hogy melyik mit hoz majd a te esetedben......
Új hozzászólás Aktív témák
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mobil flották
- Autós topik
- War Thunder: Ground Forces
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest