- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Netfone
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #85954 üzenetére
No, hát félúton a Hómofisz és a délutáni munka között beugrottam a nálunk lévő kamion-autó-motorgumishoz és direkt azt a srácot hívtam oda, aki a motorokat szokta szerelni, hogy nézze már meg, hogy mi a pálya.
Mondta, hogy mindkét kerék tömlős, úgyhogy olyat rendeltem. Az első gumit tök jó áron, 30 körül megcsíptem (metzeller, és pénteken fel is rakja) viszont a hátsó az hiánycikk, úgyhogy azt lehet, hogy a kékholdnál fogom, vagy másútt, csak nekem ez volt közel. Mindenesetre, érdekes, hogy tényleg tömlős.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Megvolt az első olajcsere, mégsem vártam meg az 1000 km-t. Ezzel együtt bevállaltam a garancia mellőzését is.
Némi kopadék volt abban a gyűszűs olajszűrőben, kb. mint ha késsel hegyeznék egy grafit ceruzát és abból lejön egy kis kopadék. Ilyen 1mm-nél kisebb darabkák.
Hobbiszerelő garázs-szomszédom megjegyezte, hogy neki fura, hogy egyáltalán volt a szűrőben valami.A másik, hogy az olaj-kémlelő ablakon van egy H/L felirat, azt beindított motornál kéne nézni? Úgy látom, ha leállítom, teljesen lefolyik az olaj és eltakarja a nyílást, de alapjáraton szépen beáll egy szintre a H/L közé.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #85983 üzenetére
A mindig "szokásos" Motul technosynthese - vagy hogy mondják-ot (10w40)
Egyébként a manuálban egy 'important notice' bejegyzés alatt valóban ott van, hogy az első 500 km után cseréljen olajat. Hm, érdekes.
Egyébként vajon a lámpabúrámat hogy tudom beállítani oldalirányban? Most kissé átvilágít a szembesávba.
Az r17 oldalán találtam a saját méretemben hátsó gumit, úgyhogy lehet, hogy végsősoron majd onnan megrendelem.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #85985 üzenetére
Hát, gondolnám, hogy a "kordiál"-nál bármi jobb, még a Continental is.
Egyelőre az a terv, hogy pénteken megkérdezem 'ezeket' a gumisokat, hogyha hozok gumit, azt is felrakják-e, mert korábban volt ebből kis nézeteltérés. (nyílván, mindenki a saját termékén szeretne keresni, nem a 4000 ft-os felgumizáson)
Ha azt mondja, oké, akkor megrendelem onnan a Dunlop-ot. (Ha tényleg van és nem csak elírás, mert még nem leveleztem le velük)Holnap meg láncfeszesség állítás.
Neked még az eredeti van fent?Amúgy kb. 8,5 deci olaj ment bele, aztán majd figyelem még.
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #85992 üzenetére
Egyébként kb. hány km után kopik össze annyira a lánc a lánckerekekkel, hogy ne lehessen már önmagában cserélni?
(A bicajomon is pont ez a probléma, hogy kb. 500 km után elszakadt a rosszul összerakott régi lánc, és az újat most nem tudom használni a 6-os váltó 3., 4., 5. fokozataival, mert leugrik róla, meg ropog.)
-
FeniX-
aktív tag
No, az első gümi' lecserélve (Metzeler), és hogyhogynem sikerült megfelelő méretű Dunlopot találni jövő hét csütörtökre, úgyhogy akkor azt is megejtem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #86000 üzenetére
Folytatódnak a bejáratós anomáliák. :-) A kuplung meg az egyéb perifériák mikortól számítanak 'bejáratottnak' ?
700 km:
Nem tudok szépen elindulni a motorral. Vagy bénázásaim közepette azonnal rámegy a kuplung, leesik a fordulat és legalulról próbálja meg felszenvedni az elindulást a motor, vagy iszonyat mód felpörgetem és csúsztatom a végtelenségig. Nagyon bosszús vagyok magamra, emiatt.A másik, hogy már legalább 3x történt, hogy indítózáskor, mintha így megszakítanák a folyamatot, abbamarad a dolog, újra ráindítva pedig azonnal beindul a motor. MIntha pont a sürítés ütem előtt 'akadna el' az önindító.
Kis bosszantó apróságok ezek, ja és persze 3500-ös fordulaton megmaradt a "torpangatás" is, amit nem tudok másképp nevezni. Mintha ki-kihagyna a gyújtás, olyan érzet.
Az 1000 km-től várom az áttörést. (persze, miért is? fingom nincs)
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #86004 üzenetére
Halihó, oksa és köszönöm előre is. Aztán hátha 'addigra' elmúlik. :-D
A lámpán is tudtam állítani, igaz szerintem az is be van menetrögzítőzve, mert a csavarral együtt fordult a lámpatest irányba. nem baj, jó lesz. Még este kipróbálom a világítást is, hogy jó helyre megy a fénycsóva. -
FeniX-
aktív tag
válasz Barret001 #86013 üzenetére
Jó-jó, de még a kismotor kategóriába beleférek. :-D
Hazafele megint rám akarták melegíteni az autós pályamatricát a benzinkúton, úgyhogy inkább a telefonról össze-majomkodtam magamnak.
Esztergom pedig még mindig nagyon szép!80-nál már iszonyatosan rezonál minden. Azthittem a 250-essel is "gáz" az autópályán (M0) menni, ezzel aztán meg végképp, de végülis elég volt a 10 lóerő ide is.
(Kis átszólás, de a nagymotoros topicban mondják minden szituációban előszeretettel mindenre, hogy "az kevés lesz".)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86015 üzenetére
Nem, az még a gumisnál frissen felrakott gumis procedúráról a szappanhab.
Jók a képeid, nagyon!!
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, időközben beszámolok egy kis fék-tapasztalati dologgal.
Ma le lett cserélve a hátsó gumi is, így most már elől és hátul is normális gumik vannak fent.
Viszont, ma próbálgattam pár vészfékezést 70-80-ról és viszonylag könnyen "csikkanósra" fékezem én is a hátsó gumit, gyenge erőkifejtéssel a pedálon.
Talán a kombinált fék miatt, nem tudom.
Azt érzem így is, hogy elkönnyül a hátulja és így már blokkol is a kerék.
Szóval, nem is feltétlenül csak a rosszminőségű gumik miatt, de persze az is lehet.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86119 üzenetére
Kellemes lehetett, de végülis megtaláltad a mentő-megoldást!
Jelentem, a gumiteszt is megvolt, lementem ma Siófokra a barátomhoz, hát Székesfehérvártól esett az eső, Lepsénynél a jeges marok megcirógatta a golyszlit (felért a víz a nadrágban) a két cipőm meg olyan volt, mintha akváriumban lépkednék.
A motorka meg 80-as végsebességgel, aztán ha jött az emelkedő szépen lecsökkent 60-ra.
Nyogó, a Sógorod superlight-ja mennyit ment "végre" ? -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86126 üzenetére
Meg merném kockáztatni, hogy talán fog ez még feljebb menni, de még mindig nem volt szívem kihúzatni 7000 fölé.
Így mondjuk 5.-ben nem ment feljebb, de ha megküldöm a 4-est, gondolom talán onnan tudott volna még felmenni.u.i.: na, este már fogalmazni is csak úgy tudok, mint akinek 4 elemije van.
Ezt ismeritek? (A fogalmazásról jutott eszembe)
[link][ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86126 üzenetére
Szerencsétlen motorka. :-D nem tudom, nekem nincs szívem így megkínozni. :-D
a yamahát sem húzattam el leszabályzásig, pedig az nagyon ment ehhez képest. -
FeniX-
aktív tag
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
Mindenképpen vízhatlan táskát, amiben legalább 1 pár zokni, meg száraz ruha van, ha mégis megázol.
A tegnapi és az elmúlt évek tapasztalatai mondatják, hogy nincs rosszabb, mint 2-3 órát majompózban ülni kifeszülve a motoron, miközben teljesen át van ázva mondjuk a cipőd, gatyád.A bal nagylábujjamnál lévő kezdődő bütyök pl. szerintem tuti attól (is) keletkezett, hogy anno sokszor volt, hogy beázott az esőben a cipő, és a hideg menetszél szétfújta. Ehhez nem is kell nagy távokat menni, simán begyullad az izület fél óra alatt is, ha jó vizes/hideg.
Ha már itt tartunk: Egyébként kötelező lenne mindig magunkkal vinni motoros elsősegély csomagot? (mint az autókon lévő elsősegély láda)
Nekem sincs semmilyen tároló rekesz most a motoron. (Defekt készlet, stb. semmim nincs)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86149 üzenetére
Halihó, ez nagyon hasznos infó, köszönjük!
Van amúgy elsősegély csomag, csak a yamahának volt doboza, itt meg nem fér egyelőre sehova, de majd beszerzek valami táskát, vagy ilyesmit.
-
FeniX-
aktív tag
válasz mumtaz #86160 üzenetére
Persze, anno a dobozos mociknál nekem is volt motyóm, mindenre. Erre még kéne venni ilyen "hínáros" oldaltáskát. de most a gumizás elvitte a dohányt.
pont ma megvettem Nyogó javaslatára a 15 fogas kisebb első lánckereket.
Az M0-son megint szél volt.
4. fokozat, 7500-as fordulat, 85 km/h, felváltok 5.-be és lelassulok 70-re, utána visszaváltok 4.-be és újra előlről kezdődik a bohózat. :-D
Szélmentes időben 90 a vége.
Inkább akkor legyen picit nyomatékosabb, engem a végsebesség nem érdekel, tudjam tartani a 80-at. Azzal már megyek simán az M0-son is, meg akárhol másútt. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #86164 üzenetére
Sebtében itthon elolvastam a blackster tesztjét a motorrevün, és itt is írják, hogy "el kell felejteni az autópályát, de még az országutat is csak csínján" .. már megint ez a totális marhaság. :-D
Ez szerintem kitörölhetetlen lett mostmár a fejekből.
(90-100 miért nem jó autópályán? Van külső sáv, nem kötelező 130-al menni)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86168 üzenetére
Sajnoss csak Lidl+ felhasználóknak!
-
FeniX-
aktív tag
válasz mumtaz #86170 üzenetére
Hú, azanyját!!
Az egy igazi Ghost Rider életérzés lehetett.
Állítólag azok nagyon mentek. -
FeniX-
aktív tag
válasz mumtaz #86174 üzenetére
Ha jól tudom, az OSZK-nak minden ilyen nyomtatott dologról kell, hogy legyen archivált példánya. Esetleg tőlük nem lehetne kérni? / Valami eldugott torrent oldalon nem archiválták ezeket pdf formátumban később?
Anno a gyúrós magazinokat is több helyütt láttam pdf-ben, meg a régi morbid/móricka magazinokat.
Néha a Vaterán is fel-fel bukkannak ilyesmik.
Szeretem ezeket a múlt darabkáit, én még akkor csak 10 éves lehettem, de imádom a fortepan képeket is nézegetni régebbről, stb.
Nekem pl. ez a mostani, amiben vagyunk sokkal kevésbé tetszik, mint egy fekete-fehér, 80-as évekbeli életkép.
Tudom-tudom, a szentimentalizmus, meg a múló gyermekkor. -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86176 üzenetére
Itthon körbenéztem, mert én is emlékeztem rá, hogy van pár motorrevü újság, de azok kivétel nélkül mindegyik '97-es.
-
FeniX-
aktív tag
Megejtettem ma a lánckerék-cserét.
Spoiler: nem lett jobb, úgyhogy visszacseréltem.
:-)Úgy változott a helyzet, hogy most 5.-ben mutatott azonos sávon a fordulatszám mérő és a seb. mérő. (a 17-es foggal a 4. fokozat volt ilyen)
Mivel kisebb volt a 15-ös lánckerék, így viszonylag feszes láncnál is beleért abba a láncvezetőbe és 'csörgött'.
Valamivel nyomatékosabb volt, de a műszerek alapján kb. 1000 ford/perc. -el feljebb forgott mindenütt.Az M0-son a 80-85 már nagyon 7000 felett volt. Ráadásul, ugyanúgy nem forgott ki 100-ig, csak 90valameddig. (persze műszerek szerint)
Úgyhogy, visszaraktam az eredetit. Jó kis szerelés volt + tesztkör, meg persze lánccsere, az megérte a dolgot.
Inkább legyen lomha, de ne forogja szét magát annyira. Valahogy a kettőt összehasonlítva, 'harmonikusabb' volt a 17-essel. Jobban a helyén voltak a dolgok.Hát, ennyi a tapasztalat.
Nyogó, ha érdekli a sógorodat, valami láncspray/csoki témákért cserébe szívesen odaadom, vagy ilyesmi. :-D Akár kipróbálni is, a felsoroltak nélkül. :-D[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86182 üzenetére
Nappal húgom...!
Jajj, apám egyik idétlen kedvenc mondása volt mindig. -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86182 üzenetére
Egyébként nekem az OSZK-ban volt szerencsém párszor külsősként helyettesíteni az egyik kollégámat.
Nagyon sajátos, egyedi munka-légkör van ott, és akkor finoman fogalmaztam. :-D
Intrika, ármánykodás, egymás figyelése/felnyomása. (Ezek mondjuk 10 évvel ezelőtti tapasztalatok)Jellemző, hogy a nyomtatókhoz nagyon limitált papírkészlet volt. (Máshova dobozszám hordtuk a muníciót, ide 1 csomag fele-negyede jutott) és a legjobb, hogy a nyomtatók papírtálcája le volt lakatolva (!).
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86186 üzenetére
Most kérdezzem meg pikírten, hogy ezek a lányok találkoztak úgy amúgy rendes férfiakkal az életben? Ezek nekem mindig ilyen pótcselekvésnek tűnnek.
Vagy én vagyok ennyire szoknyabúvár. -
FeniX-
aktív tag
válasz Debilon #86189 üzenetére
Hali, úgy látom szíjra leginkább ezeket hozza:
https://www.scooter-center.com/en/v-belt-dayco-736x17mm-kymco-50cc-type-dink-c5417
https://www.scooter-center.com/en/v-belt-naraku-standard-736x17mm-kymco-50cc-type-dink-nk90008(736x17mm)
[Bár most nézem, hogy ezt a 2T-re hozza]Motorboltos nem tud segíteni?
Nekem csomószor volt, hogy a nálunk lévő boltban végülis nem vettem semmit, de az eladó tök szívesen megmondta a szükséges alkatrészeket.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Debilon #86191 üzenetére
'A húgnak simán csak nem nőtt be a feje lágya, de ennyi.' - Ez szerintem általános a szebbik nem körében. Van jópár ismerősöm ilyen mentalitással.
Én csak "disney mesének" hívom a jelenséget.Pl. pont ma beszélgettem egy ismerőssel, és míg én arra a következtetésre jutottam, hogy ez a most kialakult gazdasági helyzet könnyen átcsaphat erőszak-hullámba, elégedetlenségbe, ő szentül meg van róla győződve, hogy "nem, mert ez összehozza majd az embereket/de jó lesz"
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86208 üzenetére
Ez biztos hiteles forrás? Elég humbuk egy oldal es külső keresessel nem talaltam hasonló referenciát. Nagyobb hiroldalak is lehozták?
Pl itt téves infonak írjak a fentieket. [link][ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86222 üzenetére
Nem látom a linket.
xTREem, nagyon sajnálom. Reméltem, hogy hátha ez lehet a gond. Lehet, hogy több hibatényező is van és talán az egyiket kiiktattad.
A hajtásban minden smakkol? Gyári motyók vannak benne? -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #86237 üzenetére
Ah, nem nagyon akarok macerázni vele. Egyfelől, mar majdnem 2000km ment bele, a szervizkonyv meg üres, masodsorban meg amig melegebb van, ugyis ezt a terdvedot fogom hasznalni. Mas serulese nincs, igy egyutt tudok ezzel elni.
Egyelore a gorilla tape megfogja, bar nem szép, de tojok rá.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Há' mos' mééé?! Megoldotta az elmúlt 30 év problémáját egyetlen huszárvágással.
Off-Off: Rezonál a láncom, viszont feszíteni nem akarok még rajta, mert úgy érzem, jó a 'holtjáték'. Láttatok már olyat, hogyha kézzel megforgatom a hátsó kereket, akkor így alternál a lánc és hol picit közelebb van a láncvezetőhöz, hol távolabb? Egy bizonyos fordulaton teljesen csörögteti a vezetőt, mint valami béna műanyagdobozba szórt csavar.
-
FeniX-
aktív tag
Imádom ezeket a régi kisfilmeket.
"guruló szatyor".2:09-nél az a kukásmellény, amibe beöltözik... hát elismerésem. Szerintem 10 mp alatt lefogy 5 kilót, az olyan szaunát csinál. :-)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen