Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vjpeti

    csendes tag

    válasz bitpork #34318 üzenetére

    A kompresszorral annyi a probléma, hogy sokkal rosszabb a hatásfoka. A turbófeltöltő a kipufogógáz mozgási energiáját hasznosítva segít be a feltöltésbe, míg a kompresszor hajtása plussz energiát igényel. És ráadásul csak elvben egyszerűbb kompresszort tenni a motorra. Nem véletlenül használnak turbófeltöltőket inkább. De egyébként egy átlagembernek nem való. Én pontosan tudom, hogy ha nem hajtod a kocsit, mész pályán 120-130-al, NEM* is tölt a turbó, mégis pirosra izzik a leömlővel egyetemben, a feltorlódott kipuffogógáz hő és mozg.energiája miatt. Autóbuzik pontosan tudják hogy nem szabad ilyenkor leállítani, de egy átlag sofőr nem, nála egy turbó nem bír ki 100.000 km-t sem.

    *saaboknál nem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák