- Mobil flották
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Térerő gondok, tapasztalatok
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
ph A TCL S45H és TCL S55H a nyár folyamán kerülnek a magyar boltokba.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz
_Voyage_ #32971 üzenetére
gratulálunk újabb példa a barmokra, az meg is érdemli hogy össze fossa magát az autó alatta.
ott a parkoló beáll ajtó kinyit kinyújtoz a több órás pályázás után, vissza ül szépen átgurul a fejhez.
no meg neked van olyan ismerősőd vagy Te magad aki úgy közlekedik hogy a fej-ig padló gázon majd a fej előtt 30m-vel bele áll a fékbe berántja a kézit és vissza vált egyet, biztos ami tuti alapon?
tibi666:meg tán valami olvasó lámpa is volt, mint ha valami ilyesmire emlékeznék..?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
tibi666
senior tag
-
VR6-Fan
veterán
válasz
_Voyage_ #32977 üzenetére
jah 10-15 percig, majd meg említem bátyámnak hogy 1-1 zúzos menet után inkább lese állítsa a kocsit.
kb 500m a lehajtó egy kúthoz átlagosan?
na már emberünk a kút lehajtójátó előtt 130km-vel vissza lassúl 130-ra (ezzel a tempoval ~2km-t tesz meg percenként), mákja van és 130-al épp áttud sorolni a lehajtóba ott meg szépen leveszi a lábát a gázról, ergo megszűnik a befecskendezés nincs kipufógó gáz a lehajtó kezdetétől amég kiszáll el telik kb 2 perc előtte fél percet jött 130-as tempoval jól mondom eddig?ha jól számolom ez 2,5perc, aminek min felénél gyakorlatilag a turbo áll vagy alig forog
érdekes...
űhüm bocs van közöm pár szervízhez, meg pár feltöltös autóhoz, akkor én most joggal barmozhatok vagy sem
?
bár mit beszélek hisz ez nekünk bevétel, de amikor a hülye user's 2e km után a 2. 0 km-s turbot hozza vissza hogy tuti csak átbasszák, akkor elgondolkozik az ember
fekeandras: pls az ezeket vedd ki elég lesz oda Az Autó...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
_Voyage_ #32977 üzenetére
A turbo téma ennél azért kicsit összetettebb. Najó sokkal
Nem törekszem arra, h most itt ebben a fórumban mindent elmagyarázzak, de a turbo folyamatosan forog, pontosabban a turbotengely. Az, hogy a motor 2000-t fordul, vagy 4000-t (benzinesre gondolok) sem különösebben számít, inkább a terhelés. A turnyót a kipufogógáz nyomása hajtja meg amihez sebesség és nagy mennyiség kell. Magyarán ha beállsz egy kellemes 130-as tempóra a töltőnyomás sem lesz nagy, nem keletkezik irgalmatlan nagy hő stbstbstb.Az autópályán pedig nem meglátásos alapon megy a benzinkút felderítése hanem navi rendszerrel, roszabb esetben pedig már kilóméterekkel előtte ki van táblázva a benzinkút.
Az pedig, hogy azt a plusz pár percet nem lehet beáldozni a tankolásnál (pláne, ha hosszú utat megtett már valaki kifejezetten jól fog esni a nyújtózás is) miután 1bites felhasználót játszott szinte kötelező, ha meg derogál neki várni és megteszi, nézegesse csak szépen a csekket és fikázza a márkát és írja meg fórumokon, hogy milyen fos.
Aztán népítéleten mikor olvasom az 1.9 turbódízel véleményt, így fika úgy fika semmi se jó, kicserélték a fél motort, erőátviteli elemeket stb. Na ilyenkor első dolgom megnézni a fogyasztási adatot, átlagfogyasztás 9,5 liter. Egy 1.9-es turbodízellel. Kb. ennyi a történet.
Vagy csak nagy kedve támadt fikázni az egyénnek...-- end of transmission --
-
fekeandras
őstag
válasz
_Voyage_ #32977 üzenetére
Ha meglátod az első táblát (általában vagy 3 vagy 5kilométernyire rakják ki az elsőt) kimész a szélsőbe beállsz egy fix 95-100km/h-ra és gurulsz, ennyi. Ha 1,5-2 kilométert megteszel így már az is szinte teljesen visszahűti a csigát. Alapjáraton begurulsz a kútra járatod kb. fél percet és kész. Majd behozod azt a fél percet menet közben. Amúgy sem láttam soha autópálya benzinkúton kilométeres kígyózó sorokat, főleg mivel sokkal drágább ott az üzemanyag mint bármelyik átlagos benzinkúton. Csak az tankol ott akinek nagyon muszáj. Előrelátó ember indulás előtt rogyásig tolja a tankot. Lehet az én készülékemben van a hiba de én komolyan nem értem ezt az egész turbó melegedés/hűtés problémát.
Főleg mivel szívó autóval jársz.
#32988: ami az intercooleren keresztül vándorolva csodásan hűti is kedvenc háziállatunkat, a csigát.
VR/-fan: nem értelek. Mi van?
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz
_Voyage_ #32983 üzenetére
kb 1500-2000 fordulat alatt semmien (még szikra sem némelyik befecskendezési rendszernél) mennyiségű benzin nem kerül a hengerekbe ergo nincs semmien gáz erő akkor mi a lonyáltól forogna a turbo, de elmondom van olyan turbo is amit hiába megy alapjáraton a motor még akkor sem forog.
alapjáraton meg éppen annyi benzint kapnak a motorok hogy ne fulladjanak le, tehát a gáz erők elenyészőek a hengerfej után.
[link] úgy 1 perc után érdemes nézni 1-1 gáz adás közt a kipufogó gázok hőmérséklete 2-300 fokot is változhat, és ez kb 30sec
fekeandras:nem ezek az autók, hanem az autók általába nem valóak hülyék kezébe, csak erre akartam célozni, vagy is nem lenne szabad hogy hülyék kezébe kerülhessen...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz
_Voyage_ #32992 üzenetére
olvasd el az előző postom abban levan írva nagy vonalakba a tolóüzemi lekapcsolás, de ha nagyon muszáj elő kereseknek valami régi K-jettronicos doksit abban a rendszerban jelent meg emlékeim szerint előszőr ez a jelenség, maga a K-jet 2. vilgháborús találmány, ezt hozzá teszem
jah és azért érzed azt hogy 2000-től már megindul mert már nem depresszív nyomáson üzemel a motor (legalább is a légkörit tuti kapja már) illetve tippem szerint az a fajta Volvo motort is már magas CR-el dolgozik ellenben a a 80-as évek turbosaival ahol alacsony CR-es motorok voltak.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
_Voyage_ #32990 üzenetére
1. a hidegindítás után kicsit macerásabb a hülyék elleni védelem, akkor is sérülnek az alkatrészek
2. azt írod, hogy pályán nem(igen) jársz erre mikor mondom, hogy kilóméterekkel előre ki van táblázva te itt osztod az észt, hogy 1km-el előtte szokták kitáblázni
3. pontosan tudom, hogy hol élek és pontosan tudom milyen navigációt használok. Annak ellenére, hogy nem egy hónapja vettem meg tudja nekem mutatni, hogy hol vannak benzinkutak.
4. Kb lövésed sincs egy belsőégésű motor működéséről aztán mikor próbáljuk elmondani mit hogyan akkor faszok vagyunk dióhéjba foglalva.Na ennyi elég is volt kb.
"bekapcsol" - annyi történik, hogy felépül a turbónyomás a turbófeltöltőben ( a kiáramló gázok nyomása miatt).
1500-as fordulat alatt nem tud elegendő sebességre szert tenni az autótokban a turbótengely, hogy nagyságrendekkel több levegőt juttasson a szívószelepekhez mint amit a motor egyébként lökettérfogatából adódóan be tudna fogadni. Mikor ez megtörténik akkor "vág tarkón" az autó.-- end of transmission --
-
VR6-Fan
veterán
válasz
_Voyage_ #32997 üzenetére
motor forog tovább, csak éppen nem az hajt hanem a kerekeken keresztül a válton át van meghajtva a főtengely és nem a robbanás lökete forgatja a főtengelyet ami ezt a mozgást tovább adja a váltónak sat...
de most már tényleg az off-ba folytassuk.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
!Overdose!
őstag
válasz
_Voyage_ #33000 üzenetére
"De, éget üzemanyagot, csak keveset. Kb annyit, mint alapjáraton"
Mod: Könyörgöm olvass el pár a témával foglalkozó szakirodalmat (akár ajánlhatok is neked), mert az utóbbi időben eszméletlenül sok baromságot írsz. Fiatal vagy még, nem szégyen a tanulás.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
_Voyage_ #33000 üzenetére
yaris se fogyaszt motorfék esetén. kerekek hajtják a motort a "lassulás" szolgáltatja a motor forgatásához szükséges energiát.
navi az adatázisából "szopja" hol van benzinkút, étterem, hotel, állatkert és vidámpark..... sött azt is hol szoktak mérni...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
atesss
addikt
válasz
_Voyage_ #33081 üzenetére
Nem mondom, impozáns darab, főleg ennyiért !
De egyrészt anyám újat akar (én sem értem miért, pedig a használt autóknak nagyon nincsen most ára, pl. ez is egy jó példa rá - de az ennyire keveset használtan eladott darabokat így is nagyon ritkán lehet kifogni), másrészt meg ennek dúrva lehet a fogyasztása...Sajnos ebben az Impreza 2009 se lenne túl jó. Jó lenne ha kapcsolható lenne az összekerékhajtása.
Nagybátyám többek közt azért vette a Forestert, mert állandó az összkerékhajtás. Aztán 1,5 év múlva kénytelen volt lecserélni a benzinest dízelesre, mert nem győzte tankolni...
Mondjuk tényleg sokat is ment, Luxemburgból kb. havonta jött haza - ment vissza + ott is ment vele azért.Ebben a kategóriában tudnátok egy átlagos benzines - dízeles fogyasztáskülönbséget mondani ?
Ezt összehasonlítanám az árkülönbséggel, és kiszámolnám, hogy "teljes életciklus alatt" mekkora a nyereség / veszteség a dízelessel összességében. Persze itt számolni kell a jövőbeni benzin / dízelárral is, erre valami jóslásotok nincsen a 3-4 év múlva aktuális árakra ? -
dabadab
titán
válasz
_Voyage_ #33081 üzenetére
Az csak nekem gyanús egy egészen kicsit, hogy egy újkorában alapáron 12 milliós autót egy év és 10k km után 5 millió alatti áron árulnak?...
"Megvehet egy 2-3 hónapos autót, 1-2millióval olcsóbban."
Aha, mert az autókat 2-3 hónap után el szokták adni...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33096 üzenetére
Na és az mennyi?! 1 milla...? Tehát féláron veszel egy 1 éves 12 millás kocsit...?
Tehát akkor 3,5M-ért kapok egy Civic Type-R-t? Húú akkor gyorsan eladom a Type-S-et amíg még többet ér és veszek egy R-t kinntről
MOD: ha az enyémre volt 753 ezer, akkor erre kerek 1M, de megnéztem és annyi!
Dízelre reagálva, lassan 5,5éves lesz a Pug 206 HDi, majd' 100km km, semmi baja, 60 ezernél kapott vezérmű cserét, biztos ami biztos alapon...a legnagyobb baja, hogy az izzók szinte fél évente kiégnek, de ez nem motorikus hiba!
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33102 üzenetére
Na de most komolyan, keress már nekem egy német jóárasított Type-R-t!
MOD: na igen, 120 lovas HÓT ALAP A4 kerül 20.500 ezer ójróba, ez mennyi is?! Regadóval 6,1-2 milla! Nem nevezném bomba árnak, főleg hogy a kormányon egy darab gomb nincs!
Persze, én is vehettem volna BMW 116i-t és vigéckedhetnék, hogy béjemvém van...
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
atesss
addikt
válasz
_Voyage_ #33102 üzenetére
Hát az lehet, hogy le vagyok pár évvel maradva.
De régen még így volt.
Azóta úgylátszik, ahogy egyre többen vesznek dízelest - olyanok is akik nem mennek azért annyit vele - itt is bejött a fogyasztói társadalom effektus.Bár ez nem is a megbízhatóság, hanem inkább a tartósság amire gondoltam. Pl. fuvarozóknak, akik tényleg sokat mennek vele; másik nagybátyám biciklit + sportruházatot árul, és már kb. mióta létezik ilyen, dízelessel jár. Többek közt neki volt ez a tapasztalata, de már jó pár évvel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33106 üzenetére
Az utolsó linken 2006-os autóról beszélünk...figyelj már oda kicsit!
MOD: Zsír új Type-R-re meg annyit 21k ójró + 1M regadó = 6,7-8 milla, 6,5M-ért itthon is volt, amikor én vettem ez enyémet, tehát ez megint csak nem bomba vétel, a Te példád!
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33113 üzenetére
Tökön szúrom magam, ne idegesítsél már fel! GYÁRTÁSI ÉV, ez a kor bakker, ez benne van a forgalmiba is! A forgalomba helyezés időpontja kutyát nem érdekli az érték meghatározásakor!
MOD: akkor leírom a saját példám, az én autóm 2008-as modellévű, de 2009-ben vettem, soha a büdös életbe nem fog annyit érni, mint a 2009-es modell, ugyanis abba pár extrával több van, ezért is vettem nagyon kedvező áron, mert készlet akció volt!
A te elméleted szerint akkor az én autóm annyit érne, mint a 2009-es modellévű, mert akkor helyezték forgalomba, néha gondolkozzál már könyörgöm!
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33119 üzenetére
Hát igen, lehet Te nem nézel, de szerintem nagyon fontos eltérések lehetnek a modellévek között! (a gyártási év tudta nélkül biztos nem vennék kocsit, használtautón is összehazudnak sok mindent, sok Aurisba belevándorolt az ESP egyes emberek szerint, mert úgy adják el a kocsit, mint nekem akarták: "óó ebben már benne van minden, ABS, EBD, EBS, ez a sok hárombetűs" már sok embernek ESP-t jelent, pedig ha jól tudom a fékrásegítő és a fékasszisztenst jelenti) Ja és persze tisztán látszik a fotókon, hogy a kapcsoló helyén a nagy semmi van!
Főleg 2007-2008-2009 volt az az időszak, amikor egyes modellekbe bekerültek az ESP-k szériába, hidd el, ha valaki ilyet akar venni amiben van és nem sík hülye, azt úgysem tudod átverni a forgalomba helyezésed dátumával...
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
Integra
titán
válasz
_Voyage_ #33138 üzenetére
"Nőknek meg amúgyis kár awd, elbízzák magukat, mind a többi 3betűs őrangyaltól, azt hiszik, bármit megtehetnek vele, aztán jön a csatt, mert az őrangyal nem segített.."
ez mekkora egy szar mondat te...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
atesss
addikt
válasz
_Voyage_ #33138 üzenetére
Hát hogy jól jönne az AWD, az biztos, de a többletfogyasztás miatt nem biztos hogy megéri.
Bár számoltam egy kicsit, 360 ft-os átlag benzinárral (simán lesz annyi pár év múlva, ha így haladunk.)
Ha 200e km-t mennek vele (ennyi után már biztos eladnák, mert annyira úgyse lenne megbízható), akkor az AWD 1,5l-es plusszfogyasztása 3000l plusz benzint jelent, ami 1millio 80e-re jön ki. Az annyira azért nem sok, mint amire elsőre gondoltam hirtelen.
Egyébként ha 2l lenne a plusszfogyasztás, akkor az 1.440e ha 2,5l, akkor pedig 1.800e.Nőknek meg amúgyis kár awd, elbízzák magukat
Nem szeretem az ilyen sztereotipiákat.
Nők között is elég sok jó vezető van, és férfiak közt is nagyon sok a rossz.
Anyám igenis jól vezet, nem csak ahhoz képest, hogy nő.
A "sztereotipiás" női vezetőnek viszont a tipikus esete nővérem.De amit írtál, ez rá még így sem lenne igaz, ő szerintem bármilyen autóval "látszat"óvatosan (azaz lassan, de mégsem elég körültekintően, sokszor idegesen) menne.
Astrában úgylátszik le vagyok maradva.
Apámnak Astra G (Classic II) kombi 1,6 van. Utána jött a H Astra, az is van néhány ismerősnek - ott álltalában a motorteljesítmény az, amivel nincsenek annyira megelégedve, főleg az árához képest.
Mondjuk van aki egy turbós Kia Ceed után próbálta ki az 1,4l-est(céges bérautók, aztán elég sűrűn cserélgeti - próbálgat mindenfélét - de eddig mindig visszatért a Ceed-hez).
Meg olyan 2-3 évvel ezelőtt vagy 1 millióval drágább volt, mint a G, pedig alig jobb valamivel; a marketing, az ujdonság miatt került csak ennyibe, magyarul nagyon nem érte meg szerintem.No de mikor jelent meg az Astra I, és miben más a J ?
4.5 millióból
Hát ha már nem AWD, akkor talán inkább a 4 milliót kellene megcélozni. (Ahogy sejtem, ez lesz anyámnak, de főleg az élettársának a véleménye).
Aztán ez a vélemény lehethogy megváltozik, ha ki is próbál párat.
De még a csomagtartó az, aminek utána kellene nézni, mert pl. a Sedan Astrának félek hogy nem olyan túl nagy. Lépcsőshátú meg késöbb jelenik csak meg (itthon / itthon is), nem ?[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz
_Voyage_ #33168 üzenetére
Na igen, de azok a 6-6,5 milliós autók annyival kevesebbet is fogyasztanak ?
De mostmár leginkább turbós benzines kéne, pl. Astra J-ből azt írták, kb. 450e-el lesz drágább, és +40Le, fogyasztásnövekedés meg nem túl nagy (persze ha állandóan úgy mész vele, mint az állat, akkor igen).
A kisebb, 2l alatti motorokhoz szerelt modern benzines turbók mennyire hajlamosak a meghibásodásra ?És az Astrának még a nagy előnye a szervizelés, kb. minden sarkon meg tudják szerelni, és viszonylag olcsó az alkatrész.
Ettől a Subaruról 5 év múlva is nagyon messze lesz nálunk. -
anjani182
őstag
válasz
_Voyage_ #33294 üzenetére
Nem ez a baj! A baj az, hogy amíg a 8gen Honda Civicek 80%-a 1,8-as, addig egy Volvo S40/C30 kategóriában valószínűleg ez az arány az 1,6-osokra vonatkozik
Meg ha jól tudom Ford motor van bennük, a dízelben biztosan! Akkor hol Volvo ez?! Ja meg az ikeás középkonzol...
Forever and ever, let's make this last forever.
-
tibi666
senior tag
válasz
_Voyage_ #33299 üzenetére
a magyar piac nagysága aztán reprezentatív.
az európai adatok kicsit mást mutatnak: [link]
egy jól menő autógyártól általában nem akar szabadulni a tulajdonosa...össze vissza hasonlítgatsz, nem tudsz érvelni. először a prémiumgyártókkal hasonlítod össze, és jobbnak hozod ki, mert több fogy belőle. aztán egy ford focussal, aminek a prémiumhoz köze nincs. ez majdnem olyan, mintha én azt mondanám, a dacia jobb, mint a volvo, mert több fogyott belőle.
meg aztán meg lehet nézni, mit ad a volvo 5.5 millióért az s40 mellé. aztán meg lehet nézni egy honda accordot, hogy mennyivel nagyobb, olcsóbb és jobban motorizált mint egy s40. majd neked is bele lehet ülni és szépen meg lehet állapítani, hogy az bizony egy nagyon komolyan összerakott, minőségi autó.
[ Szerkesztve ]
-
Sipi16
senior tag
válasz
_Voyage_ #33288 üzenetére
Nézd meg a volvó régebbi motorjait és fogyasztási adatait. Nem midig a francia dízelekböl kell kiindulni. Az utobbi pár évben sokat fejlödtek, de elötte is volt élet...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
lajafix
addikt
válasz
_Voyage_ #33299 üzenetére
sajnos ez a 'különbség' túl kevés, nemhogy ég és föld, hanem gyengén érzékelhető volt ahhoz, hogy ne legyen veszteséges a Volvo. A vevők máshogy gondolták.
33302: a Volvó prémiumgyártó, de a vevők mégis a német prémiumgyártókat gondolják nekik való prémiumnak.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
Aktív témák
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- mustang08: MÁV
- TCL LCD és LED TV-k
- Mobil flották
- Milyen egeret válasszak?
- Tudományos Pandémia Klub
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen autót vegyek?
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- Eladó Konfig Ryzen 5 2600X 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD GTX1660 6GB!
- NVidia és AMD videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- NVidia videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- Lenovo ThinkPad T480s i7 8650U 16GB DDR4 256GB M.2 NVME QHD (2560x1440)
- UniFi U6-LR, U6-Lite, UAP-AC-PRO, 4xUF-RJ45-10G, 22 patch cable
- 5x100 6JxR14 ET43 acélfelni (VW/Seat/Skoda)
- Samsung Galaxy S23 5G 128GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!
- Horizon Forbidden West PS5
- PS5 dualsense Grey Camo kontroller szürke terepmintás
- Nikon AF-S 70-200mm f2.8 G VRII Objektív Valóban Új Gyári állapot Doboz Szövettok Garijegy 70-200