Aktív témák
-
dragonfx
veterán
válasz Khelben #8652 üzenetére
a 2.5ösbe is ennyibe kerül.
Amugyez tényleg drága...de többire írta hobizoli hogy a fiathoz is haosnló árban vannak....
De akkro tessék írjál csak pár árat a 2.4es accordhoz..... .....már előre érzem mekkora öngólt lőttél"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Bzzz
senior tag
Sziasztok! Most tervezek Cascot kötni és lenne egy két kérdésem.A teljes körű casco tartalmazza a lopás casco-t és a törés cascot is. Vagy azt külön kell még megkötni. Másik dolog hogy vmi önrészről irnak ez mit jelent pontosan:
"Casco szerződésekben az önrészesedés általános megfogalmazása a következő: a biztosító töréskár és elemi károk esetében a kárösszeg X%-át (ez a szerződő választása alapján lehet 10, 20 vagy akár 30% is), de minimum a választott forint összegben meghatározott önrészesedést (10, 20, 50, 100, 200 ezer Ft) a kártérítési összegből levonja." ezt találtam rókla de nem teljesen világos hogy mi ez.
Ja és bocsi ha rossz topikba irok, de külön Cascoról nem találtam témát!''Az amit a Világon szeretetnek hívunk, csupán önközpontú vágy arra, hogy élvezzük a szeretett tárgyat.Tehát hogy valakit szeretünk vagy nem, pusztán attól függ: Kielégíti-e az adott igényeinket vagy sem?''
-
erdoke
titán
A teljes körű értelemszerűen mindkettőt tartalmazza (törés + lopás).
Az önrész azt jelenti, hogy ha saját hibádból, vagy műszaki meghibásodás miatt lekoccolod az autó elejét egy villanyoszlopon, és 350e Ft-ért javítják, akkor 10 % és 50e Ft önrész esetén a biztosító 50e Ft-ot nem fog fizetni, az a te részed, azaz "önrészed". Ugyanez a kár 20 % és 100e Ft önrész esetén neked 100e Ft-ba kerül. Ha 1 M Ft-os károd van, akkor a 10% ill. a 20 % üt, az első esetben 100e, a másodikban 200e Ft-ba kerül neked, és a többit fizeti a biztosító.PS: A kérdés végére hasznos kérdőjelet tenni, így a "van egy két kérdésem" után rögtön látszana, hogy pontosan mi is az...
[ Szerkesztve ]
A legjobb aláírás a héten
-
lajafix
addikt
válasz dragonfx #8650 üzenetére
hát vannak meglepő árak, pl az 1.8as fordomba 18 ezer a termosztát. Merthogy valamelyik okostojás egybetervezte néhány dologgal és ugye csak egyben cserélhető.
V6 meg dízel esetében 3-4 ezer a termosztát persze. Oda még nem ért el az okostojás. De legalább láncos, nem szíjas a vezérmű.Rock'n Roll
-
lenox
veterán
válasz hobizoli #8643 üzenetére
Fogalmam sincs, azert kerdezem. Gondolom 250-300k-ert ez hasznalt cucc, nem? Hasznalt kompresszort is lehet venni 600-700 dollarert... Csak azert kerdezem, mert en is mindig arrol almodozom, hogy valamelyik hondat majd jol megtuningoltatom, de ahogy en neztem turbot biztos nem mernek ra rakni, mert nem lattam olyan ceget, amire ra mernem bizni, hogy a vezerlest jol megcsinaljak. A kompresszort sokkal egyszerubb.
Hat a preferaljak az tulzas, van ilyen is meg olyan is, oke turbo tobb van. De pl mercieknel eleg sok kompresszor van, meg jaguar, land rover.
A turbo elonye nyilvan, hogy jobb a hatasfoka, meg hogy a mezei centrifugalkompresszorhoz kepest alul jobban nyom, szal olcso kocsiban jobban eladhato.
-
Rick4
félisten
válasz Füge007 #8649 üzenetére
ezzel én is tisztában vagyok, de az a szonda pár perc alatt be kellene hogy melegedjen legalább 300 fokra, bár a 600 fokot még joban szereti.. lehet, hogy pont rosszul jön ki, mert a sok benzin meg hűti a kipufogógázt...ismétlem, autoelektro szervizben volt az autó, ők mondták, hogy ez a bibi. csak számomra kissé hihetetlen..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
V6os motorhoz volt a múltkor egy százasért eaton kompresszor, nem lett volna rossz dolog, de ott eleve az a baj, hogy elég sok energia kell magához a meghajtáshoz is, tehát ha nem valami alapból is bivaly motorod van, alul még ronthat is a teljesítményen. olvastam a múltkor egy nagyobb kompresszor adatai között, hogy csak a meghajtás 120 lóerőt emészt fel...lehet, ezért nem olyan népszerű errefelé?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
dragonfx
veterán
Szerintem egy jó turbósítás olyan 1 guriga környékén van....a kompresszorozás is szerintme csak az nem dob annyit.
Nagy átlagban én ugy láttam..ha nincs custkára tekerve minden akkor turbóval 150% kompival 133% teljesítmény érthető el...szvsz.
Használtan ilyen cumokat venni...hát nem is tudom...olyna mint használt abroncsot venni...Qva nagy lutri van benne...."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lenox
veterán
Termeszetesen, ez bejatszik. De amugy kompresszorbol is tobbfele van, van ami alul is jol nyom, es mondom, en tokre nem mernem senkire rabizni egy epitett turbo vezerleset, de ha van megbizhato ceg, akkor mondjatok. Amugy a jaguar 4.2-es kompresszoros motorjara szoktak mondani, hogy ugy 400 lo, hogy 500-bol a kompresszor levesz 100-at (ok pont eaton-t hasznalnak). Mondjuk ez a resze kevesbe erdekel, tobbet fogyaszt a jatszos auto, es akkor mi van?
-
Füge007
senior tag
Amit mondtak lehetetlen, a kipufogó tömítésnél nem szívhat fals levegőt, ami módosítaná a gázkeveréket. Sajnos nem értenek hozzá, de ez megszokott kishazánkban. Az üzemi hőfok 300 fok, esetleg fölötte pár százalékkal, a 600 fok magas lenne. A sok benzin nem hűtheti mivel elég (még ha tökénletlenül is), de a gázértékek módosulnak az tény.
Szerintem vigye el máshová, ahol nem mondanak ilyen badarságot!
Füge
-
dragonfx
veterán
na ne már...ez komoly?
de hisz akkro elvész a power....turbóval is ennyi elvész?
Enyémen mennyit nyomna egy turbó....Áhh egy szív autó turbósítása ugy hogy a megbízhatósága ugyanolyna jó maradjon ahhoz komoly nagy cég kell...pl:ac schnitzer, alpina, ...stb.....de ők bivaly árat is kérnek érte...nem hiába.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lsc
nagyúr
Nem mindegyiken , a 4 E-FE /1.3/ , 4 A-FE /1.6 /Toyota motoron az olajszivattyút hajtja a vezérműszíj , a vízszivattyút egy hosszbordás hajtja . A szíjszakadás sem lenne gond , a dugattyútetőn megvan a szelepek helye , tehát nem ütnének bele a dugókba .
Az élet kegyetlen .
-
hobizoli
nagyúr
A turbo vadi uj darab egyeb forrasbol szarmazik , egyes forumokon idonkent elo-elo fordul 1-2 darab elado. Nezni kell, mert hamar elviszik, ha van. A csovezeshez a kipufogocso is jo, egy reszet kipufogos csinalta. Persze belulrol ne hervadjon. A flexibilis csoillesztesek gumihutovizcsovek, bilincs meg sima AWAB bilincs, kaphatok szinte arakhol 1-200 HUF-ert. A turbo olajzasahoz kell csoveket hidraulika cso gyarto ceg csinalja meg 6-7kHUF-ert. Az 5gen ESi injektorok (240cc/min) az a hekkelheto 5gen P28-s ECU az intercooler es a gyujtaseloszto az ami hasznalt alaktresz ebben. A BOV is vadi uj, es van az utasterben 1-2 muszer, azok is ujak. A vezerlo vakuumcsovet en anno asszem 150 HUF-ert vettem folyometerenkent (remelem nem hagytam ki semmit)
Itt a klima miatt is muszaj volt kis helyre bepassszintani, azert all kicsi hujen a kollektor. Ha az nincs ott, akkor tobb hely van csak patentivekbol is ki lehetne rakni es akkor "szebb", nincs ennyi hegesztes benne...de mint irtam, nem muszaj egyforma hosszu agaknak lenni, a gyariake sem egyformak.
A programot olyan vki irta, aki mar vagy egy ~tucatot irt itthon, de pl ebay-rol lehet venni a Greddy E-Manage (kek) piggypack vezerlot az 5gen P28 ECU helyett ~40k-ert -az vmivel tobbet tud-, azt is van aki fel tudja programozni itthon pl fekpadon, egy ugyanijen pirosat pl azzal csinaltatta a cegunknel dolgozo srac, azzal se sokkal dragabb. A neten meg vannak oldalak ahol kesz bevalt rendszerekrol van leiras, meg ott a program is hozza. Ugyanazt osszerakjak, a programot letoltik es kesz. Ugy maris nem kerul csilliokba.
Esszel kell tekergetni a toltonyomas szelepet es akkor a gyari belsos motor is sokaig elpotyog. Persze nehez kibirni....
Ugy 0.7-0.8bar felett persze mar nem kifejezetten baj, ha van hutott kipufogoszelep, dugattyutetot huto olajspriccelok, stbstbstb, kupplung....1.2bar felett mar kovidugo meg acelhajtokar sem baj ha van, de ezek Hondahoz occsoe' vannak a nagy viz tulfelirol. Ugy mar konnyen bele lehet szaladni az 1M-ba is.
Az enyemhez utobbiak pl 2-2.5x annyiba fajnak, pedig itt gyartjak az EU-ban, nincs ra VAM meg a posta is ocsobbhobizoli
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz Füge007 #8664 üzenetére
ezt írtam:
egy kipuff vagy szívóoldali sortömítetlenség miatt (fals szívás vagy a kipuffnál kifújás)
ebből meg nem tudom, nálad hogy jött ki ez:
a kipufogó tömítésnél nem szívhat fals levegőt
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
hobizoli
nagyúr
Szerintem beleutnek. A dugattyuk FHP-nel kijonnek a blokk szintjebe, a hengerfejben a szelepek zart allapotban max 4-5mm-re vannak a hengefej ontveny aljatol felfele. A veztengely profilja viszont 9-10mm-t nyit...ezenkivul hengerenkent 4 szelepes motoroknal mivel a fuggolegeshez kepest szogben allnak a szelep a szeleptanyer perpeme az elobb leer.
A GT1-GT2 PuntoGT dugattyuiban is benne van a szelepek helye, pedig ott a kompresszio "csak" 7.8:1. Megis osszeutnek, ha elszakad a szij. Me'? Tudom, most jon majd az resz, hogy de az olasz . Akkor tedd odebb a vezerlesed 180 fokkal es indits ra ha mersz
hobizoli
több drón kell ;P
-
lsc
nagyúr
válasz hobizoli #8671 üzenetére
Szerintem meg nem , mivel nem a komplett szelep helye van belemarva , hanem 4 ferde "ív" , pontosan a szelepek ferde helyzete miatt , a másik a szervízben / ott láttam a motort bontva /
kérdeztem , volt már szíj szakadásuk , nem verte szét a hengerfejet , pontosan a fentiek miatt . Amennyiben nem haragszol bizonyításképpen nem vágom el az új szíjaimat .
Egyébként a fiat punto olasz , nem ?[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Rick4
félisten
válasz Füge007 #8673 üzenetére
mondjuk ha a kipufogótömítésnél falsot szív, akkor megérdemli, hogy az ecu telenyomja benyával... de nem hinném, hogy ezt egy 180 fokos vezérműtengely-átforduláson kívül más elő tudná idézni..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Füge007
senior tag
Nem tudom mi okozza a leírt hibát, de amit mondtak biztos nem.A mostani autók nagyon hajlamosak az elektronikai hibákra, valami a rendszerben elszáll és jön a híba, néha nem is ott mint ahol várnánk.
Bátyám Peugeot HDI motorja sokszor leált üzemközben, először kicseréltek egy elektromos szelepet 80 ezerért, majd egy relét 8 ezerért, a hiba maradt. Kissé berágott majd egy forumon ajánlottak egy szakembert, elvitte hozzá az autót, ő átnézte majd kicserélt egy vezetéket 2 ezerért, azóta ment 20 ezret hibátlanul. Na ennyit a nagy szakértő szervizekről. Bele sem merek gondolni éves szinten hány tulajt basznak át a szervízek
Füge
-
csapos2
addikt
Uraim!
Milyen előnyökkel jár az acél felnivel szemben ha az autómra könnyűfém felnit, vagy alumínium felnit teszek?
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
-
Rick4
félisten
válasz Füge007 #8677 üzenetére
meséltem már itt az unokatesóm mondeojáról, 2001es TDDI a masina, és az elmúlt 2 évben több mint egy millát költött rá, volt ebben turbocsere 230ért, adagolófelújítás 360ért, komplett kuplungcsere 170ért, stbstb. ehhez képest az adagolós téma úgy indult, hogy néha nem lehetett beindítani a gépet, a békéscsabai ford hovány emberei nagyobb tanakodás után egy 210K-s motorvezérlő elektronikacserét javasoltak, 3 nap múlva meg is lett a dolog, beszerelték fél nap alatt, 2 nap múlva innen a ház elől vitte el az indíthatatlan autót a szerviz trélere, a srác beült, indítózott, teker-teker, végül felhúzta az acélkötéllel. 90km-re innen beleült, beindította és a saját lábán jött le a gép a trélerről... unokatesóm mondta, hogy akkor ki is lehet szedni a motorvezérlőt, nyilván semmi változás nem történt, vissza a pénzt. érdekes, valami lehetett, mert 40 perc alatt ki tudták szedni, és a régit visszatenni....más csinálta meg a gépet, mint említettem, adagoló volt, azóta is jó. (ez a része..) Szal igazából a szakszervizekben meg a kemény lehúzás, de lehet normális hozzáértő csapatot is találni..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
csapos2
addikt
Érdekelnének a dolog hátrányai is.
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
-
dragonfx
veterán
Aktív témák
- Vivobook Pro N580VD 15.6" FHD IPS i7-7700HQ GTX 1050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Google Pixel 8A 128GB Porcealin, Bontatlan, Új, 0 Perces, Független, 1 Év Garancia
- MSI Z370-A PRO
- SSD többféle, sata 2,5"
- Apple Watch Ultra 2 49mm Black Titanium Black TL M/L, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Apple Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest