Aktív témák
-
-
lenox
veterán
válasz dragonfx #8702 üzenetére
Amugy ez csak elso kozelites. Valojaban a turbo is elvesz teljesitmenyt, mivel a kipuf oldalon nagyobb nyomast general. Meg ott van a lag, ami kompresszornal nincs. Szal egyik erre jo, masik arra, nem olyan egyertelmu, max ha kis motorrol es gyenge nyomasu turborol van szo. Ha nagyobb teljesitmenyt akarsz, akkor mar van amire jobb a kompresszor, ha meg extrem nagyot, de nem erdekel pl. a lag, akkor megint valszeg a turbo lesz a jo.
-
tbs
addikt
-
-
dokar
addikt
válasz hobizoli #8699 üzenetére
ez a hőtegulásos dolog igaz, előbb kérdeztem meg a kollégámat a turbinákkal kapcsolatban.
a turbó mennyi hőt juttat át a kipufogógáz melegéből a beszívott levegőhöz?
vagy elhanyagolható a sűrítés miatt fellépő hőemelkedés mellett?
van a turbókban egyfajta hőszigetelési elválasztás a két oldal között?
tehát a forróbb kipufogógázhoz illik nagyobb intercoolert alkalmazni a turbó után vagy pedig ez csak a töltőnyomással függ össze?extra - SEXRay
-
lenox
veterán
De, pont arra gondolok. A rideg az a rugalmas ellentete, nem? Szal igen, a ralifelni erosebb, ahol az acel eldeformalodik, ott az meg birja. De olyan szerintem nincs, hogy pl. az acelfelnit 3 cm-re elhajlitod, es visszajon tartos alakvaltozas nelkul, az alufelni meg ugyanezt 4 cm-re tudja. Olyan van, hogy mondjuk az acelfelni 10kN-nal 3 cm-re hajlik, es visszajon, folotte nem jon vissza, az alu meg 15kN-ig 0.5 cm-re hajlik, folotte meg torik. Szal melyik a rugalmasabb? (3cm>0.5cm) Az acel. Melyik az erosebb? (15kN>10kN) Az alu.
-
csapos2
addikt
Uraim!
Köszönöm a segítséget.
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
-
zsoltee10
addikt
válasz dragonfx #8702 üzenetére
Turbonak nagyobb a hatásfoka, a kompresszornál meg nincs turbolyuk, nem kell várni, míg felépül a nyomás.
googlival keress rá a turbo működési elvére, ha nem tudod. Csomó ábra van a neten, talán még video is, egyébként pofon egyszerű a dolog. A turbo egyik felén lévő lapátokat a kipuff gáz hajtja, amin keresztül a másik felén levő lapátok levegőt szívnak be. -
G@ben
addikt
Az a biturbó fajtájától is erősen függ. Pl ha regiszter-feltöltés, akkor már elég jól ki tudják küszöbölni a lyukat. Sima biturbónál is kérdés a feltöltők mérete.
dragon: "googlival keress rá a turbo működési elvére, ha nem tudod." Mod: Zsoltee megoldotta.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
TexT-BoY
addikt
válasz dragonfx #8713 üzenetére
a leömlőre szerelik a turbót, Nézd meg a méltán híres slincer vagy a többi motort, megjegyzem te nagy BMW guru, a BMW sor6os motorjai bivaj erőssek turbo nélkül is, tudtommal a régebbi M-ek és az alpina is inkább a VANOS-al játszott mintsem turboval. Amugy az alpina se gyárt csodát, csak otthoni turbonál is rá kell szánni a pénzt, bár szerintem azonos anyaghasználat melett is kihozhatod ugyan azt a teljesitményt, megbizhatóságot, az alpinás ár kis részéből. De mint minden tuningot, ezt is végig szopod, hacsak nincs elötted egy már elkészitett install amit csak copyzol, mert akkor nincs különösebb baj. Pl a Prelude ezért szar, egész europába nincs tobb B20A9 faragva, illetve spanom charade TD tuningja is elég érdekes volt és 6!blokkot meg számtalan HF tömitést használt el mire ide eljutott (most csaka kuplungokat cseréli 15.000km-enként mert nem birják a kiképzést). Szóval felölem neki álhatsz turbositani, de elötte nézz meg egy másik 316ost, vagy ezzel a hozzá állással, illetve hogy még azt se tudod milyen elven megy, de intercoolerröl beszélsz, nem látom sok reményét a dolognak. A 12cyl swapodnak sem. Bármit csinálsz 1,2-1,4 millió biztos lesz alsóhangon. De ennyiért akár a Décsihez is viheted és ő megcsinálja neked szopatás nélkül.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
hobizoli
nagyúr
Attol fugg mijen MAP-ja van x nyomason. Kisebb turbo nagy fordulton fuj ugyannannyi levegot, annal izzas kozeli alpotban mar jol melegeiti az is a toltolevegot, a nagy csiga fel gozon is elfuj annyit, az kevesbe. Kis csiga jol veszi a lapot gazadasra, a nagy csiga kevesbe. Szoval tobb valtozos ez az egesz rendszer.
Persze van intercooler is, ami a felmelegdett levegot visszahuti, de annak is nyilvan veges a hutokapacitasa. A levego nem csak a csigatol lesz meleg, hanem attol is, hogy nyomas ala kerul, lasd gaztorvenyekhobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #8699 üzenetére
Igen, ugyanis igyekszik kitagulni..ez a kitágulás szerintem még a munkaütemben végbemegy...a kipufogóban tuti nem akar kitágulni, a dugó nyomja kifelé, és ennyi...a turbo a hőenergiát sem hasznosítja, teljesen jól lehetne hajtani hideg levegővel is...sőt, még talán jobban is...
az erőművekben a gőz azért jó hajtásra, mert nyomás alatt van, és mikor kiengedik a turbinalapátokra, akkor mozgási energiát ad át. ha tudnának más módon egyszerűbben és olcsóbban lapátforgatásra alkalmas légnemű anyagot csinálni, hidd el, úgy csinálnák..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Mr X
veterán
Van valakinek tapasztalata 1.4-es benzines Golf III-asokkal? Szériahibák, nyűgök érdekelnek elsősorban, de jöhet mindenfajta vélemény.
-
TexT-BoY
addikt
BIT és FGA rendszámosokat kerüld el, azok rendőr vasak, széthajtva visszatekerve, haveromnak van, soha nem hagyta szarba az tény, de a lojjerőket kiprolták az 1.4 75lojjosból. Neki a magyarutak miatt a futomüvet és a kormány müvet sokat kelett szerelnie, de van 4b téi 4db nyári kereke és csak ezeket cserélgeti, tényleg nincs sok baja.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #8726 üzenetére
nema rról van szó, hogy meleg e vagy sem, hanem arról, hogy az egy dugó által kinyomott meleg levegő (gázösszetételtől függetlenül) ami onnan már neked tuti nem fog tágulni, csak a folyamatosan érkező utánpótlás miatt kifelé távozni. most komolyan: szerinted a turbonak milyen szüksége van hőenergiára? semmilyen. se a lapátkerék forgásához, se a működéshez nincs köze, sőt, inkább árt neki. egyébként meg nem úgy van, a gáz esetében, hogy az emelkedő hőmérséklet hatására ütköznek egymásnak gyorsabban a részecskék, emiatt emelkedik a nyomás? mert eddig oké, de amint kipufogógáz lesz belőle, a hőmérséklet csökken, onnantól meg annyi az egész folyamatnak..
a katalizátor a kipuffgáz hőmérsékletétől melegszik fel, nem pedig a nem is létező gáztágulástól....honnan szeded ezeket?
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
SaNyEe
aktív tag
válasz hobizoli #8644 üzenetére
Nem azzal van a problémám, hogy nem egyforma hosszúak az ágak, igazándiból az igénytelen kivitelezés ami zavar .. persze ettől még nem lesz szar csak, ha már csinálok valamit ( legalábbis én ) akkor igyekszek, hogy az esztétikus is legyen. Emellett nemtom, hogy fogja bírni a kiképzést a kicsike, remélem azért fut vele pár boldog kilómétert mielőtt megfekszik neki a motor. Legalábbis akik eddig belefogtak párszor beletörték a bicskájukat mire összeállt egy nagyjából üzembiztos konstrukció. Én abból a 300kból inkább vettem volna egy 1.6 motort, pénzé tettem volna az 1.4et és a maradékból szerváztam volna egy normális vezműtengelyt, egy nagyobb pillangót meg szívósort neki azt had szóljon. Azzal is elért volna az 1.4hez képest jókora teljesítménynövekedést és még üzembiztosabb is maradt volna. Dehát kinek mi jön be
Tudom ami üt az a turbo . . .[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
lenox
veterán
Hat ez tokre nem igy van. A gaz nyomasa a homerseklettel egyenesen aranyos, igy amikor elegeted a levegoben a benzint, es 90 fokrol 1000-re emeled a homersekletet, (Kelvinben ugye az kb 360-rol 1270-re) akkor mar amikor kinyit a szelep, de meg a dugo nem, vagy alig nyomja, mar van 3-4 bar nyomasa, amitol suvit kifele. Amikor pedig megforgatja a turbot, vagyis munkat vegez, akkor pedig valamennyit lehul, vagyis a benne tarolt ho egy resze is mozgasi energiava alakul.
Szodasszifont toltottel mar? Nem veletlen, hogy amikor belenyomod a szendioxidot, lehul, mint allat. Na, ugyanez a jelenseg itt is. Egyebkent a szivo oldalon meg a forditottja jatszodik le, amikor osszenyomod a levegot, vagyis munkat vegzel rajta, felmelegszik. Szal nem csak azert no a nyomasa, mert kisebb terfogatban van, hanem mert nagyobb a homerseklete is.Az eromuben is van ilyen jelenseg, az a goz is lehul, amikor megforgatja a lapatokat.
Turbinarol pl ez erdekes.
-
hobizoli
nagyúr
Azon ecceru oknal fogva egy hujeseg, amit irsz, mert ha vmi gazt osszesuritesz az 1/10-re, akkor az ha hagyod ujra a nyugalmi allapotat, azaz a jelenlegi 10x terfogatat akarja felvenni. Csakhogy kozben ez a gaz ez oszesurotett allapotban eleg es nagyon meleg lesz, ugyhogy ezert mar nem fer be ugyanabba terbe annelkul ujra, hogy ne lenne nyomasa, hiaba lesz a terfogat (dugo @ AHP) akkora, mint ahonnan az iment ossze suritetted.
Szoval nem csak dugo nyomja kifele, kijon az magatol is a homerseklete es a nyomasa miatt is. Ezt a tobbszaz fokot pedig nem veszti el 20-30cm-n, folyamatosan tagul.Fizika orakon nyilvan sokat nezted belulrol a szemhejad. Ha ugy mukodne ahogy irtad, akkor az atombomba se rombolna le semmit....es megis
hobizoli
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
lehul, mint allat. Na, ugyanez a jelenseg itt is...tehát a tágulás hőelvonással jár, jól értem? akkor mitől lesz meleg? a robbanásnak van egy hőfoka, az onnan kiáramló gáz meg hőt von el, nem?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
TexT-BoY
addikt
a levegő V térfogata csökken, ezzel párhuzamosan a p nyomás és a T hőmérséklet nő, lévén a levegő m tömege és n anyagmennyisége adott. Az égés során pedig a hőméréskélet drasztikusan megnő deltaT megközelitőleg 1200K, most nem számolom ki engedelmeddel hogy ez mennyi p, de hidd el tetemes, és ehez még hozzá adandó a kompresszió. NA ne menjünk ennyire bele, utálom az iskolát. De a hő nagyon komoly tényező a turbositásnál, müvészien játszanak ezzel a gyártók, távolabb rakják a leömlön a tubot, hidegebb levegő megy át etc etc. hosszu és bonyolult, ezért kétlem hogy mgérti dragon.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
hobizoli
nagyúr
válasz TexT-BoY #8735 üzenetére
A kipufogogaz homerseklettel lehet jatszadozni a befecskendezett benzin mennyisegevel is, ha tobb megy be, mint a kornyezetvedelmileg optimalis (AFR 1), lecsokkentheto a homerseklet akar 100-150(-200)fokkal is. Ez pedig a motor alkatreszeknek is jot tesz, kevesbe izzik at a turbo is ugyanakkora toltonyomasnal, igy kevesbe melegiti sajat hojevel a toltolevegot, kisebb az a termikus igenybevetel, javul a mechanikai stabilitas...aztan akar show elemkent lehet kis langcsovakat is fujatni a kipufogoval az el nem egett benzinnel
A teljesitmeny is javul, a legjobb teljesitmeny AFR ~0.85-nel van
("The engine loves the rich mixture")hobizoli
több drón kell ;P
-
TexT-BoY
addikt
válasz hobizoli #8736 üzenetére
Ne nekem mert én nekem már a könyökömböl is ez jön, igaz hogy tuningot nem tanulok a suliba, de az alap elvet nagyon tudni kell. Tudom mennyit jelent hogyha a delta T csökken, képzeld én dragonnal ellentébe azzal is tisztába vagyok hogy adott IC mekkora levegő mennyiséget hüt és hogy az valójában mennyi és "milyen" levegőt eredményez, abba megint ne menjünk bele hogy ezzel az autó karaktere mennyit és milyen irányba változik. De az a lényeg hogy ez egy nagyon komoly móka móka. Illetve semilyen tuningnak nincs értelme garázsba 0 tudással. Most párhuzamosan van anyagismertem, meg mechanikám és nagyon velős még igy is, pedig még 3év az éretségi és 4év a szakma.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
t1
addikt
Ha vkit érdekelne haver Poloja eladó.... [link]
-
TexT-BoY
addikt
a müködéshez közvetve köze van, lévén a lapát gyorsabban pereg mivel a gáznak van egy negativ xbar-os nyomása ami a hőmérsékletböl a térfogat változásból kapott nyomás váltoás miatt lesz. Amugy a turbónak ez jót tesz, a hő az valójában a turbó csapágazását nem szeresse, de megfelelő olajozás és hütés melett nem jelent problémát ez sem. De a hütési és olajzási megoldások is sok gyári konfignál eltérnek nem szokás mindenkinek a kartert furni és felvinni a mociból az olajat netán máshol megcsapolni a rendszert..... katalizátor imho elég távol van attól hogy a nyomás hasson rá, ott már van ideje a gáznak "kirugni" magát és egy megfelelő sebességgel áthaladni, a leömlön motorhoz közel elhelyzett csiga pont ezt a többlet nevezzük egyszerüség kedvéjért "Feszültséget" veszi fel. Mire a kat.hoz jut addigra már felveszi a gáz a végleges gyorsulását, sőt rosz rendszerekben már az örvények is kialakultak
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
lenox
veterán
akkor mitől lesz meleg?
Az elegett benzintol. A belsoegesu motorban eges van, nem robbanas, ahogy eg a cucc, egyre tobb ho szabadul fel, egyre melegebb lesz. Igen, ahogy aramlik ki a gaz es munkat vegez, hul le. A munkavegzes kulcsfontossagu, ha nem vegezne munkat, nem hulne le.
-
-
TexT-BoY
addikt
kedves jegyzettömb, olvass utána, az mg és alu valóban merevebb. Legjobb példa erre a bicikli gyátás ahol a 7005os alu vázak olyanok mint a ropi, 4-5év után maguktol törnek, az acél sokkal rugalmasabb fém. Remélem azt nem is kell mondjam hogy az acél felni sok esetbenkönnyebb egy sima alunál . Tekintsünk el a komoly versenycélra épitett minőségi kerekektől.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
dragonfx
veterán
válasz hobizoli #8720 üzenetére
Baxxus azértmit tud aza turbófeltöltő hogy 140ből ennyi lovat csinál?..és ez egy 1.8as mociból..hát nem kispálya..amugy ki eza fószer???
Baxxus 180 a vége alapból 13 sec alattvan 100on szégyen ide vagy oda..de még én is lehagyom
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok,
[Vr5Kompresszor]hamár úgyis ilyen téma van, szerintetek theoretisch, (nem realitás, de ha mondjuk 2 millát belefeccölne az ember) mennyit bírna egy 200-220lóra átalakított motor? Kicserélve minden ami kell, gondosan rendben tartva, elérhető egy seriaközeli megbízhatóság?
Olyan szintre gondolok hogy eszembejut hogy tengert akarok látni és leugrok Bibioneba, vagy német haveromhoz... megyek mint most, és nem kell félnem hogy megáll. Elérhető ilyen vajon egy kompresszorral, vagy azért ez csak egy álom marad?
Aktív témák
- Vivobook Pro N580VD 15.6" FHD IPS i7-7700HQ GTX 1050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Google Pixel 8A 128GB Porcealin, Bontatlan, Új, 0 Perces, Független, 1 Év Garancia
- MSI Z370-A PRO
- SSD többféle, sata 2,5"
- Apple Watch Ultra 2 49mm Black Titanium Black TL M/L, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Apple Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest