- Telekom mobilszolgáltatások
- Itt a HyperOS 2, gyorsan érkezik a régi modellekre
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Elite szett, óriás telep és szuperfényes kijelző
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #6361 üzenetére
Az biztos nem occso, minden "tuning" -teljesitmeny, optika, zene stb- kozul a motorbuzera a leheto legdragabb. Aki eloszor ezt a "csak" 8 kilos arat is irta egy masik forumban is azt hitte, hogy "csak" kikohog "csak" 8kilot es voila', kesz is a 300lojjos ITR. Aztan jaaa nem.
A vegosszeg alulrol nyaldossa a 2 (ketto) megat a kiegeszito izekkal es koltsegekkel egyuttAz a 4-5k km-s olajcsere meg egy vicc, ez egybol jol mutatja is a rendszer kenyesseget...
Orulok, hogy van akinek dobja ennyi ammo erre, en sem vagyok a hive a 200kHUF-s turbositasokak sem, mert az legtobbszor csak balul sul el...
...de ~2 milka, pffff
hobizoli
több drón kell ;P
-
tothm
őstag
Van itt valakinek mazda 6-osa? Mert a tapasztalatok nagyon érdekelnének!!!
-
#00809728
törölt tag
Kollégám most vett Szfváron és igazából a szervizzel nincs megelégedve.Már ő is belátta lehet egy jó autod ha csapnivaló a gárda aki szervizeli.Bement a kőtelező szervizbe sehol egy lélek aztán lejelentette és leült várt rendesen.
Odakocok (37 perc kb)egy fiatal manőken tipus és mondja neki adja oda a kulcsot mert beviszik.
Majd kb 1,5 órai várakozás után gondolta már szól,hogy mizujs.
Mire ők kész van itt a kulcs.
Ennyi lové lesz.Miért nem szoltak?Gondolták ráér.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
A kormányzárral mit kezdenek? Hogyan töri fel azt? Mert én az autómba be tudok jutni max 1 perc alatt kulcs nélkül is, a csomagteret kinyitni is max 5 perc legfeljebb koszos lesz a ruhám (riasztót így nem nehéz kiiktatni) de a kormányzár az csak ott van... beindítani be tudom kulcs nélkül is de a kormányzár még mindig ott van :S Lehet csak én lennék rossz autótolvaj ezért nem vagyok kreatív...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Rick4
félisten
-
Dare2Live
félisten
Mostanában beszélgetek egy Merci szervízfönökkel és az új Mercik gyak szintén "büdös nehéz mód lophatóak" azaz: El kell lopni a tulajtol a sluszkulcsot, kamionra feltolni medrt még neki is felszereléssel félóra...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_seth_
veterán
Nem 50 de nem is 120 70 felett így mondanám
Eltörni, tuti hülye vagyok de nem is próbáltam volna pedig az én autómban sem egy huu de erős cucc az a kis pöcök...
Az már más kérdés, hogy senkinek sem ajánlom, hogy pont az én autómat akarja megfújni mert kár a gőzért... addig ok, hogy kinyitja, kormányzárat lelövi de mielőtt megfúján csinálja meg a motort is különben tolhatja hazáig
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Rick4
félisten
válasz Dare2Live #6418 üzenetére
anno olvastam valahol, hogy a mókus megvette a mercijét, járkált vele 2 napig, utána elvitte valami szakihoz, mert tetetni akart bele valami kütyüt. pár óra múlva hívta a szaki, hogy szaladjon már vissza, mutat valamit...az öreg levette a váltókarról a bőrszoknyát, hát mi volt ott? egy slusszkulcs szépen odaszigszalagozva....valószínű már okosba le volt beszélve, hogy milyen autó kell a megrendelőnek, és vagy út közben, vagy még a szalonban oda tették a kulcsot, ahova meg lett beszélve...szal nem úgy néz ki, hogy egy védelem jó vagy nem jó, hanem könnyen szivárognak ki infók, vagy nehezen....
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Dare2Live
félisten
Nem szoktam ekkora textet másolni de mostazeccer mert idevág meg mert okuljon mindenki.
"[I] Nem tagadjuk nem jó, amit csinálunk, de nem azt akarom most megmagyarázni, hogy ez a helyes út, meg értsétek meg, és nekem csak ez van (volt) stb. Hanem olvassátok el, gondolkodjatok el rajta és döntsetek helyesen a riasztók megválasztásában! Arra jöttem rá, hogy nálatok alapvetően a felfogással van a gond! Ti mind azt hiszitek, hogy a riasztó, és az egyéb cuccok arra valók, hogy "értékes másodperceket" adjanak nektek, amit ti arra használtok, hogy s*ggbelőttök minket légpuskával, vagy megkergettek, összevertek, vagy magunktól hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a másodpercek SOHASEM a helyszínen peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a műhelyben, vagy pár sarokkal odébb foglalkozunk. A helyszínen csak átmenetileg iktatjuk ki, amit csak lehet.
3 féle autó van:
1. azért lopják, mert sok van belőle (alkatrész lesz belőle, vagy egy totálkáros papírjait kapja meg) Közepesen felkészült tolvajoknak való.2. ritka kocsi, és megrendelésre megy valakinek. Csak a profik tudnak hozzákezdeni. (Lexus például olyan, mint egy erődítmény)
3. Volt szocialista kocsik, vagy régi típusok, öreg Audik, nem érdemes róluk beszélni, ezeket elkötni pár perc gyakorlás után kis mechanikai érzékkel bárki képes.
Először a második típusról mondanék pár szót. Ritka kocsik pl. a Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlók, ezeket nem piti gyerekek kötik el, hanem olyan emberek, akik nappal szakszervizben dolgoznak, a kocsi minden csavarját ismerik. Ezekben a kocsikban "csúcs" riasztók vannak, ÉS műholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztók abszolút a csúcsot képviselik (nem a GPS és a mobil). Ezt a típust, ha kifigyelik, akkor is elkötik, ha kutya van benne vagy a kulcsokat (Mercedes) a lakásból kell kilopni. Nincsen mese, csinálsz amit akarsz ha kifigyelik akkor annak annyi, ha más megoldás nincsen akkor a lámpánál kapnak ki belőle.
A másik típusú autók pl. a Suzukik, Opelek...sok van belőlük, ezekben általában, 100.000 Ft alatti értékben vannak riasztók. Sok van belőle, így lehet válogatni, és ha találunk egy olyat ahol láthatóan komoly védelem van, akkor inkább meg sem próbáljuk, mert van belőle talán még az utcában egy másik.
A riasztókról: Műholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ÉRNEK EGY KALAP SZ*RT SEM!!!! a GPS rendszer a műholdakkal kommunikál, a pontos meghatározáshoz legalább egyszerre 3 db-bal, ezekkel határozza meg a kocsi pontos helyét, és a mobil rendszeren keresztül riaszt és intézkedik. Megoldás: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a készülék, megközelítőleg 2x3x1 cm méretű + elem, és kiviteltől függően antenna (pár cm hosszú drót magára a készülékre fel lehet tekerni...) tehát nem nagyobb, mint egy távirányító bármelyik kocsihoz. kis kapcsolóval bekapcsolod, és kb. 10m-es körzetben (teljesítménytől függően) nem lehet TV-zni, telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud kommunikálni a műholdakkal. Csupán a lopás közben általunk használt CB frekvenciáját van szabadon hagyva. Ez a készülék végig mindenkinek ott van a zsebében bekapcsolva, előállítási ára kevesebb, mint 5000 Ft, így elenyésző az ára a többi szükséges cucc mellett (pl. egy Motorolla CB min. 30.000), bármelyik rádióamatőr össze tudja forrasztgatni a kapcsolási rajz ismeretében, az alkatrészek is minden ilyen boltban kivétel nélkül beszerezhetőek. A GPS cucc elemeit általában meghatározott helyekre teszik, könnyű megtalálni őket és semlegesíteni.
Ugrókódos cuccok: Az autóriasztók megközelítőleg hasonló frekvencián kommunikálnak, nem túl széles sáv. 1 db kis mütyür az egész, működési elve annyi hogy az adott frekvencián végig próbálgatja az összes variációt, ha azon nem találja, akkor hangol magán egy kicsit és nyomja tovább. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan riasztók, amelyek az ilyen próbálgatásra letiltanak, arra annyi a megoldás, hogy nem egymás után léptetve próbálgatja a kódokat, hanem látszólag össze-vissza, ugrálva a frekvenciák és a variációk között)
Infrás cuccok: Az elektronikai üzletekben kapható tanítható TV távirányítók kicsit átalakítva tökéletesen megfelelnek a nyitásra.
Immobiliserek és hasonló hülyeségek: Ha gyári akkor annyit is ér, ha gyakori típus, akkor szintén. Ha gyári a cucc akkor vinni kell a saját elektronikát és ki kell cserélni, és kész, a többi rendszerre egyedi, de hasonló megoldások léteznek, aki ért hozzá (mert napközben pl. olyan helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a kocsikba) általában megszokott helyeken kell ezeket is keresni és akkor már megint nincsen gond.
(megjegyzem a riasztókat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, pl. ablaktörlő szerkezet közelébe, motortér tűzfalára... ha nyugodt akar maradni az ember mikor már megy az autó akkor nem a helyszínen, hanem pár sarokkal odébb erről az egységről egyszerűen lehúzza a csatlakozót)
Váltózárak: alapötlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben akkor betesszük 2-esbe és már megy is a kocsi, 80-is általában nincsen gond és az elindulás is megy mindig sík úton, nem is kell több sebesség (Magyarországon kevés, és nem keresett az automata váltós kocsi).
Az külön előny, ha a kocsi riasztója egyben nyitja is központi zárat... így azzal sem kell bíbelődni.
Magára a zárszerkezetekre nem térnék ki, mert típusonként változik, és a legkülönbféle technikák léteznek.
Hogy valami biztatót is mondjak számotokra: akkor nem kell egy kocsi, illetve nem viszi el senki, ha sok a probléma vele, tehát az átlagosnál több meló lenne vele, pl. váltózár + riasztó + valami még . Ez persze nem érvényes akkor, ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a típust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az összkerekes változat kell valakinek, az nem gyakori, azt, ha kifigyelik el is viszik)
Egy csapat létszáma a kocsi típusától függően legalább 3 de előfordul a 6 személy is. Mindenki pontosan tudja a dolgát és vakon meg kell, hogy bízzon a másikban. A legmelegebb pillanatok, amikor a kocsit elkötik, ha már odébb vannak 100 méterrel, akkor már nincsen semmi vész akkor már nincsen lebukás, mert akkor rendszámcsere (ha messzire kell vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos típusú, azonos színű kocsinak a rendszámát, ami természetesen teljesen tiszta, akkor a rendőr is megállíthat alvázszámot sohasem nézik meg közúti ellenőrzésnél), riasztó kábeleinek lekötése.
Hát röviden ennyi a bombabiztosnak ítélt szerkezetekről.
Hasznos dolgok a lopások ellen: Gravírozás, UV festékkel való megjelölés (karosszériaelemek, és a kárpit is), és a rejtett kapcsoló. Ez utóbbi azért okoz némi fejtörést és ha időigényes, akkor előfordul, hogy ott marad a teljen indításkész kocsi, mert nem találtuk meg a kapcsolót, pedig már csak az kellett volna. De ha nagyon kell a kocsi, akkor elvontatják (simán egy másik autó után kötve kicsit odébb) és multiméterrel hamar be lehet mérni, hol van áram a vezetékben és hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kábellel rövidzár, és már megy is a kocsi.Tudom most sokan anyázni fogtok és meg is értem az indulatokat, igazatok van. De ha már 1 valaki elgondolkodik ezen a pár soron, akkor már megérte, hogy leírtam.
Nem célom bebizonyítani senkinek, hogy mivel foglalkozom, vagy foglalkoztam! Vagy elhiszitek, vagy nem, ha úgy gondoljátok közöm nincsen a dologhoz, az írásom már akkor is sokakat elgondolkodtatott, így elérte célját.
Tapasztalatom szerint egyébként a mai tolvajok közel sem a régmúlt autószerelőiből kerülnek ki (én is egyetemet végeztem), hanem éveken keresztül tanulják a dolgokat, interneten, számítógépes programokkal segítve mindezt. Lehet kapni CD-n az egyes autógyárak termékeit bemutató anyagot, ahol az utolsó csavarig, az elektromos bekötésekkel együtt minden le van írva: pl. Opel All Data, BMW all data CD-k. Ezeken minden fenn van, amit csak el tudtok képzelni egy kocsival kapcsolatban...az alváz és motorszámok kódrendszerét is részletesen leírják benne, ahogy a riasztók bekötéseit és kódrendszerét szintén! (!!!) Mi ebből építkezünk. (ezeket a CD-ket a hivatalos szervizek természetesen mind megkapják, ha valaki szerezni akar egyet magának nem is kell olyan nagyot nyújtózkodnia.) Ha ez megvan már csak egy szerkezetet kell rá forrasztgatni (elektromérnökök bármelyike tudja szerintem), bele egy programozható ic-t és kész, magyarázhatjátok a király kódrendszert, a 16 vagy 32 bites rendszereket, mert ennyit ér... na ezen lehet gondolkodni!
Az utángyártott riasztóknál, ha kiadják a kapcsolási rajzot, illetve az algoritmust, akkor annyi a hiper szuper kódolásnak, ugyanott vannak, mint a gyári riasztóknál, csak legfeljebb annyi az előny hogy nem tudjuk milyen cucc van a kocsiban. De ha kifigyelik az embert, akkor a távirányító formájából, illetve a jármű hangjaiból (sziréna jellegzetes hangja) szakavatott fül nagy biztonsággal következtet a gyártóra.
GPS kommunikáció zavarása: Itt nem arra kell gondolni, hogy kib*szott nagy teljesítmény kell ehhez, csupán elég annyi, hogy a 3 (vagy több) műholddal ne tudja a kocsi beháromszögelni a helyzetét, és ne tudjon telefonálni, ennyi. Az erre szolgáló készülék 9V-os elemről megy, és az elemre szépen rá is van gyógyítva maga az elektronika. A saját kocsimban van ilyen utólag beépített GPS (nem riasztó), és bekapcsolástól kezdve 1 percen belül képes a helyzet-meghatározásra. Ennyi idő alatt lép kapcsolatba a műholdakkal, és kapja meg a helyzetet, előtte nem tesz semmit, csak csatlakozik. Akinek van ilyen, tudja milyen komplex ez a rendszer, és mint tudjuk minél komplexebb annál sérülékenyebb is. Nem olyan régen láttam egy ilyesmi zavaró készüléket valahol az interneten, meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül volt az ára, és a mienknél kissé nagyobb volt, de ugyanazt a célt szolgálta, hogy pl. kórházakban, vagy ilyen helyeken árnyékolja a mobiltelefonokat. 450 - 1900 MHZ-ig dolgozott. A benne lévő elemet pedig nem hiszem, hogy óránként cserélni kellene, mert az gázos lenne.
A kocsikat általában kifigyelik, és indításkor látszik ha a tulaj valami kódot ütöget befelé, (=GPS) vagy nem egyértelműen az indítással babrál, hanem mondjuk egy kapcsolót állít át (=rejtett kapcsoló), vagy gombot nyom meg (=u.a.)
Végül még annyit szeretnék írni, hogy nem hiszem hogy ennek a kis rétegnek akinek itt elmondom ezeket, és annak a még szűkebb rétegnek aki el is gondolkodik rajta és esetleg ilyen tudattal tesz lépéseket ezügyben, ártanék ezzel. Magamnak meg aztán pláne nem, gondoljatok bele, hányan változtatnak ezek után majd a kocsijuk rendszerén? Hát szerintem kevesen, csak legfeljebb jobban odafigyelnek. Én TUDOM hogy ez így megy, aki bízik a GPS, vagy mobilos, vagy akár bármilyen riasztóban akkor vegyen olyat! Legalább nyugton fog elaludni. Ellophatatlan autó nincsen, nem is lesz, hiszen a szervizeknek szerelniük kell a riasztókat, ehhez elengedhetetlen a hozzá tartozó pontos leírás, és ekkor bekerül a körbe az ember, aki minden ilyen dolog gyenge pontja, és akkor máris fel tudunk zárkózni bármilyen bonyolult és új szerkezethez.Nézd! Én nem eladni akarom a termékemet, nem reklámot csinálok. Nem áll érdekemben hazudni, mert miért tenném, sőt még nagyobb sem lehetek senkinek a szemében azáltal, hogy ezeket elmondtam, mivel senki nem tudja ki is vagyok. Ti szerintem nem a műszaki háttérre vagytok kíváncsiak (ezért kissé csupaszítva írom a dolgokat, de attól ezek még valós tények), hanem magán a problémán (autólopás) gondolkodtok, én csak ebben akartam némi irányt mutatni nektek.
Kifigyelés egyértelmű: Mellé állnak lesötétített kocsival, vagy akár egy terepjáróval és pontosan látni hol, mit nyom meg, vagy akár még a beütött kódot is le lehet olvasni, nem ezeken az apróságokon kell elakadni! Hanem magát a problémát kell látni. Nem tudja senki megcsinálni olyanra a kocsiját, hogy ne lehessen ellopni. Csupán annyit tud tenni, hogy olyanná teszi, hogy NEM ÉRI MEG elvinni. (gravírozás, uv festékkel jelölés minél több helyre a karosszériaelemeken kívül kárpitba és mindenhova ahova lehet, riasztó bekötésekkel eltér a leírásban megadottaktól, stb. de legfőképpen nem hirdeti világgá a riasztó vagy a védelem típusát. egyedi kocsikat elviszik ezzel együtt is, ha kell valakinek)
GSM rendszerekről nem vitatkoznék, próbáld ki, és tapasztald meg. Vagy akár kérdezz meg egy hozzáértő mérnököt. Pontosan leírni nem fogom, de abban igazad van, hogy nem fogaskerék szintű a dolog, de a zsebünkben sem kockacukor van. Egy SMD elemekből megépített cucc hihetetlenül kicsi tud lenni (de természetesen van benne olyan elem, ami komoly teljesítményt ad le, így az nem lehet ilyen típusú, de erre ne térjünk ki). Ez a zavarás csak helyben működik (kb. 10m-es körzetben) így a GSM toronynak semmi köze nincsen hozzá, nem azt zavarja a készülék. De ebbe sem mennék bele.
Elvégeztem egy egyetemet, és a szakmámban dolgozom, attól hogy hetente 1-2 nap este mással foglalkozom, még lehet rendes állásom, és akkor még nem szóltam arról, hogy ez anyagilag mennyire éri meg nekem.
Konkurens bandák vannak, de nem a maffiás filmekből kell kiindulni, nem vágják le az ember f*szát akármiért. Ilyen területes dologról sem tudok, vagy legalábbis itthon nem annyira kialakult a dolog, mint ahogy azt az amerikai filmek sugallják.
A rendőri intézkedések: elég megnézni a statisztikákat, 10 ellopott autóból hányat találnak meg? 1-et? vagy akár 2-t? (ebben benne vannak a diszkós gyerekek is, akik csak autókázni akartak a fagyoskodás helyett) Vagy ha elkötöttem a kocsit és megállít a rendőr, mi van? Gépjármű önkényes elvétele vagy mi is a szép neve? Csak kipróbáltam, nem ellopni akartam jobb esetben szabadlábon védekezhetek. Vagy ha akkor kerül meg a kocsi, amikor már a megrendelőnél van az már az ő sara... nekem akkor már közöm nincsen hozzá. Senki nem bizonyítja be, hogy azt én vittem oda. De úgy gondolom ezeket az eshetőségeket már kitárgyaltátok töviről hegyére korábban, ebben újat nem tudok adni.
Talán ezért nem erre a foglalkozásra szokták azt mondani, hogy nyugodt állás, vagy hogy biztos befektetés, biztos hozam... valamit valamiért.
A GSM zavaráshoz hasonló a GPS zavarása is, csak a frekvencia más. Az autó értéke sok mindentől függ (mire kell utána, kell-e kulcsot készíteni hozzá, vagy csak el kell vinni, mindegy milyen áron valahova, stb.) a kisebb értékű kocsik valóban hasonló, piaci ár 15% körüli áron mennek, a drágább kocsik (5 millió körül) olyan 30% alatt valamivel.
BMW all data CD-n és a műszaki leírásokban nem az van leírva, hogyan kell dekódert csinálni az adott kütyühöz, hanem csak egy egyszerű műszaki leírás. Az adott embernek kell rá építenie valamit, vagy kitalálni hogyan is oldja meg. Egyébként én nem vagyok BMW szakértő, de annyit tudok, hogy az újabb BMW-k és Mercedesek kemény diónak számítanak, ugyanis az utóbbi időben ezek a gyártók igencsak ráhajtottak az autóik védelmére. Kulcsot nem lehet hozzájuk másoltatni, csak a tulajdonos teheti ezt meg és csak ha személyesen halad be a márkakereskedőhöz. De nem is a hazai kereskedő másolja neki a kulcsot, hanem egy szám alapján kapja meg azt a gyártótól lezárt borítékban, amit a tulajdonos előtt kell felbontani. Szóval nem egyszerű. Ahogy mondtam ezt az abszolút profik csinálják, és én nem sorolom magam közéjük. (ezek a kocsik a legdrágábbak a feketepiacon is)
Az UV festéket ne keverjétek össze a rikító színű szintén "UV festéknek" hívott, kiváló ízlésvilágot tükröző festékkel! Ez a festék nem látható nappali fénynél, kizárólag UV lámpa segítségével lehet a vele rajzolt ábrákat megtekinteni. (egyszerű pénzvizsgáló zsebben elférő berendezésekkel is). Ez a festék tulajdonképpen színtelen így észrevehetetlen, de a fémfelületre felvive, olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hogy fémig hatol a karosszérián, az eredeti fényezést le kell vakarni a karosszériáról + kromofág, hogy eltüntessük, ha pedig ráfestünk, akkor 4 rétegvastagságig látható. A kárpitokból (ahol szintén nem látható) pedig nem lehet eltüntetni, csak olyan oldószerrel, amely a kárpitot is tönkreteszi, műanyag elemekből meg azt hiszem nem is lehet (...ebben nem vagyok biztos).
Így nem éri meg a kocsit elvinni, mert ezek az azonosító jelek bármikor láthatóak, ha pedig el akarjuk tüntetni, akkor aránytalanul nagy összeget kell az autóra fordítani (teljes lecsupaszítás + újrafestés, + új kárpitok)
Az a cég, aki ezeket a festéseket felviszi, ragaszt szép matricát is az ablakra, az ilyen járgány abszolút használhatatlan számunkra, mert bármikor egyértelműen beazonosítható. (de ha erre van megrendelés , akkor ez is kell)
Sajnálom, de az ilyen kérdésekre, mint például, hogy "tizenéves kocsit megvéd-e a kormányra rakott védőzár meg egy filléres riasztó" vagy " ez elég-e ahhoz hogy ne bántsa senki" nem tudok válaszolni! De szerintem senki sem. Egyszerűen nem tudom megmondani látatlanban, hogy azt a bizonyost típust érdemes el elvinni (tizenéves kocsi lehet csak 500.000 Ft, de akár 3 millió is), vagy az a rárakott szerkezet megvédi-e a kormányt, vagy a "filléres riasztó" mennyire egyszerű darab, vagy hogy a kocsi milyen helyen áll, és hiába írja ezeket nekem valaki le tökéletes pontossággal, akkor sem fogom tudni megmondani mi is a helyzet hiszen annyi mindentől függ.
Lehet a kocsi teljesen kívánatos, de egyszerűen nem olyan helyen áll ahol megkockáztatná bárki is, azt hogy piszkálja, vagy olyan állapotban van, hogy senkinek sem kell, csak a tulajdonosnak.
Ha pedig valaki szépen beáll a fákkal, sövénnyel takart kis beállójára, akkor lehet, bevállalom azt is, hogy kormányzár + riasztó + immobiliser, sőt még lehet a rejtett kapcsolót is megkeresem, mert van idő babrálni, és senki nem láthatja, hogy benne ül valaki.Minden eset más, így nem tudok mit mondani, lehet, nekem nem tetszik a hely, de valaki más meg azt mondja, hogy neki csak 4 perc kell, és 2 ember...gondolom most sokakat ismét kiábrándítottam, hogy nem tudom megmondani a tökéletes receptet lopás ellen, de így van.
Ezt úgy kell elképzelni, mint egy mozgó laboratóriumot. Zárt kisteherautó, rogyásig rakva a csúcstechnológiával, de szó szerint a legújabb cuccokkal, számítógépekkel stb. Divat újabban a lézergravírozás, na az is van hordozható formában. Minden, amit az autógyárak is használnak.(maga a kocsi ér szerintem kb. 400.000 Ft-ot, de ami benne van az jóval az 5 millió felett, viszont hamar összejön ez az ár, tehát megéri követniük az új dolgokat)
Emberke beül a kocsiba, odahajt ahova kell, és típus alapján kikeresi az eredetvizsgálathoz használatos pontokat, és ott kijavít mindent az új értékekre. Ahol meg nem kell bevizsgáltatni ott meg egyszerűen kitörli a számokat. Van, ami nincsen meg azonnal, mert csak lassan lehet az adott felületen dolgozni, de az is elkészül pár nap alatt, addig úgyis van munka a kocsi többi részével. Röviden ennyi.
1. Nyilván hogy a lopott kocsiknál az évjárat nagyon fontos hogy stimmeljen, ezért évjárat szerint is keressük eleve az autókat.
2. Vannak olyan alvázszámok, amit nem tudsz roncsolásmentesen eltüntetni, de ezekre is van megoldás. (AF -es alvázszám pl. nagyon nagy lehetőség a legalizálásban, ezért nem is szeretik az EU-ban)
3. Kormányzárak... valaki említette hány másodperc volt valami tesztmagazinban. Nekik még speciális szerszámaik sem voltak, ha jól tudom... (lehet gondolkodni) vannak olyanok, akik csak ráteszik, ráhajtják a zárakat, de nem zárják be...
4. Amíg a kocsi úgy üzemel, hogy benzin innen, gyújtás onnan, addig ezeket kell akárhogy összehozni. Ha pedig az egyes rendszerek kommunikálnak (ahogy valaki említette is) akkor hozom hozzá a saját rendszeremet.
5. Az évjárat, de sok esetben az alvázszám, vagy arra utaló számozás is bele van ütve a műanyag elemekbe. (ha jól tudom 300g felett kötelező az anyag típusát feltüntetni az újrafelhasznosítás elősegítésére, emellett pedig gyakran ott van a dátum is) Ezek a jelölési pontok is pontosan lekérhetők a katalógusokból, így ezekkel is lehet számolni.
Abban az esetben, ha nem akarják teljesen átültetni a régi számokat az új kocsiba (mert ez nyilván a drágábbik megoldás), hanem csak egy motor kell vagy valami, akkor annyit csinálnak, hogy a régi motorszámot megkínálják egy határozott kalapácsütéssel, így az valamelyest olvashatatlan lesz. Ezt az esetet "javítás közben megsérült"-ként el is könyvelik, és adnak neki egy szép AF-es bilétát. Ezt ő némi ügyeskedés után egyszerűen már az új motorra helyezi fel, és a kocsi teljesen tiszta.
Nemcsak a fődarabokon tüntetik fel az eredeti motorszámot, de van olyan típus ahol még a hamutartóban is benne van az alvázszám (vagy egy része, vagy valami ráutaló számsor, pl. Mercedes)
A katalógusokban benne van minden ilyen pont, ahol ezek az adatok vannak. Nem nehéz őket megtalálni, és ha hiányoznak, akkor sincsen semmi, mivel csak az alváz és motorszám az ami hivatalos azonosító pont a többi csak + jelölés. Azért senkit nem büntetnek meg, hogy hiányzik az egyik (vagy az összes) műanyag elem oldaláról a számsor, végül is az ő kocsija azt tesz vele, amit akar.
A váltózárról meg annyit, hogy a rudazatot kell megvariálni, de erről is írtam már részletesen korábban, csak ismételném önmagam.
Kormányzárak, "esernyők", stb... ami kereskedelmi forgalomban kapható, ezáltal viszonylag elterjedt, annak mind van valami gyenge pontja. De felejtsétek már el azt hogy ki lehet-e nyitni, vagy sem! Mindent meg lehet oldani, szerintem nem értitek meg azt, hogy nem tud senki olyat produkálni, ami mindenki ellen megvéd. Hiába vagyok én hülye mondjuk az említett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz. Itt az elriasztás a fontos hatás, az majdnem mindegy, hogy be van-e zárva a szerkezet vagy nyitva maradt...
Benéz egy szakértő a kocsiba, és látja, hogy fejlett riasztó, fejlettebb kormányzár, + valami gyári cucc, akkor inkább keres egy másikat (Wagon R plusssz van majdnem minden utcában). De ha neki az van kiadva, hogy ezt a kocsit kell hazavinni, mert ilyen színben kell, vagy ilyen felszereltséggel, akkor lehet benne pitbull is, vagy állhatsz vele őrzött helyen, akkor majd a piros lámpánál ültetnek ki belőle az aszfaltra. (persze 2 milliós kocsiért nem csinálják ezt, de remélem érted, miről beszélek) Mérlegelni kell nektek is, és nekünk is hogy mi éri meg.
Nem félek attól hogy holnaptól minden kocsin gravírozás+uv+korrekt riasztó+kormányzár+ablaküveg-fólia lesz, mivel ez egy 1 millás Suzuki árának több mint 20%-át teszi ki...
Az jutott még az eszembe, hogy a Teve utcában a dolgozók minden héten 2x lemehetnek a tornaterembe munkaidő befejezése előtt 1 vagy 2 órát, mivel ennyi engedményt is kapnak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy miért nem dolgoznak helyette, hanem, nekik esetleg konditeremre sem költeni (telefonra is alig, bérlet, stb.) ha pedig ezeket a könnyítéseket szépen összeszámolod, akkor az mér nem olyan elenyésző. Mintha hallottam volna olyat is, hogy a "cég" valami nagyon kedvező kölcsönt is ad a dolgozóknak.
Én nem haragszom a rendőrökre! Tisztelem őket, és tartok is tőlük (soha ne becsüld le az ellenfeled!), de azért már ismerem, kicsit mi hogy megy...
Azokat viszont nagyon utálom, aki teljesen megszédült attól a tudattól, hogy valami kis hatalom van a kezében, pláne ha ezt nagyon szereti éreztetni is. Ugyan olyan bunkók néha, hogy csak lesek. Sajnos ezek az alkalmazottak ássák alá az egész cég tekintélyét.[/I]"
szerk: Rick: Nemvette át az összes kulcsot? Mert +kulcsot gyártatni se lehet hozzá, ha elveszted akkor szervízben komplett zárcsere van mert őkse tudnak.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Rick4
félisten
azt mondják, jobbról kell beszéllni, és szép nagyot rugni a kormányba kb érintőlegesen...tekeredjen egy jó nagyot...de akkor már egyszerűbb a kulcs körüli részt kiütni...sajnos ilyen ez, ha olyan autó kell, amilyen neked van, viszik...nagyon másért nem, hacsak nem kocsikázni, itt ott megtörni...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
_seth_
veterán
Nekem ha megrúgják az tuti le is törik onnan Nincs túl erős szerkezete (3 féle van, állítható az egyik amilyen az enyém itt csak kis csapok tartják az egészet, és van 2 féle nem állítható ami sokkal erősebb) Na jó nem tuti de lehet
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
hobizoli
nagyúr
-
Integra
titán
válasz Dare2Live #6418 üzenetére
ilyenkor mindig eszembe jut a sat.1 által készített riport amikor a zsírúj méregdrága ml-t úgy vitte el két, szabad távozást kapott maszkos profi autótolvaj, hogy a biztosító által is megadott behatolás elleni idő alatt jóval beindították az autót és elhajtottak vele, hogy a két szerencsétlen a mercedes nagyfőnök aki élőben végignézte az egészet, köpni-nyelni nem tudott, a biztosítós csókáról nem is beszélve...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #6425 üzenetére
A kormanyzati Odikat is pikk-pakk beinditottak. Az ember bermudaban odadzsesszelt a parkolo otohoz, ami a bejarattal szemben allt a ucca tuloldallan, elment keresztben egy busz vagy vmi ize, es mar tolatott is ki. A bejarati ipari kamera felvette, es ket or ott allt a bejaratban. Hello...
Amikor megfogtak az egyik embert, Ingolstadt-bol eljott a biztonsagi rendszert tervezo osztaly egy mernoke, es egy nala lefoglalt kis kutyuvel az o "szolgalati" Odijan is bemutatta a letartoztatott tolvaj, hogy mennyi ido alatt teszik azzal zerova a honapokig, vagy evekig tartott tervezomunkajukat.hobizoli
több drón kell ;P
-
Mawyx
őstag
Elég megrendítő dolgok! Az ember nyögi a hiteleket, meggebed a kocsijáért, hogy az övé lehessen, aztán jön pár rohadék és van pofája elvinni a kocsit
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
_seth_
veterán
válasz hobizoli #6426 üzenetére
Ezért lenne jó ha ilyen verdákkal járnának a politikusok: a látszat megvan, limó is ráadásul sőt fehér... és talán nem is lopnák annyira mint az audikat: [link]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
hobizoli
nagyúr
Na a multkori turbotemahoz kapcsolodoan talaltam ezt az iment, csekkdiszaut:
"The 500 will be one of the first cars to receive Fiat's new generation of small engines. The all new 0.9 turbo engine will be launched in the winter of 2008. This will replace the 1.2 and normally aspirated 1.4 engines. This engine will be available in 90 and 110bhp forms. As these engines are lighter than the engines they replace, performance will be improved. The big plus about these engines is not the added performance, but the extra fuel economy. The 0.9 turbo should manage between 65 and 70 mpg."
(Wikipedia)Ez 3.4-3.6 liter 100km-kent. Hogyisvot? A turbos motor tobbet zabbant...
BUEK
hobizoli
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
-
t_ferenc
őstag
hi mindenkinek!
kb egy milláig vennék benzines kombi kocsit. ki mit ajánl? mekkora motorral? inkább nagyobb de öregebb vagy kisebb de fiatalabb?
if you fall seven times, stand up eight
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
lorcsi
veterán
2x
[ Szerkesztve ]
eladó: vadi új soundcore motion+
-
lorcsi
veterán
kukacot nem is b@szták át a múltkor az akkuval, 20k körül kezdődnek már a normálisabbak
legalább is az enyémhez ilyet mondtak, amit érdemes vennieladó: vadi új soundcore motion+
-
#00809728
törölt tag
Hy!
Igen mert kb 1 honapja az ősszes akksi ára felment 30% legalább is sok helyen ezt mondták.
Szomszéd 1000cc szuzijával rohangálok néha ő mondta ha van ismerősöm vegyek bele neki akksit.Mit ne mondjak van belőlle kb 3 fajta de 18.500ft alatt egy sem volt.Aztán van egy Bp-s cég aki Bosh akksik melett valami Giga*** nem tudom pontosan a nevét 2 év garival kimondottan szuziba való is volt náluk.
10.500ft hagytam ott.[ Szerkesztve ]
-
Bubu79
addikt
Ha sűrűn merül az akksi, akkor édemes gyanakodni arra, hogy cellazárlatos - négyévente amúgy is érdmes lehet cserélni, mert egyszerűen elöregszik ( van aki hat év után is használja a gyári akksit, de ez lutri ).
Megnő a belső ellenállása, emiatt az önkisülés is előbb utóléri - ez ilyenkor hidegben különösen boldogító tud lenni...
Ha az akksi jónak tűnik, akkor viszont érdemes szétnézni az autóban, hogy vajon mi szopogatja le a feszültséget nyugalmi helyzetben...
A bikázgatás tüneti kezelés - és nem is mindenhol kivitelezhető... Ha éppen nicsen senki, aki segíthetne és mégis elmennél az autóbval, akkor meg a betologatástól más döglik meg - ha jól rémlik katalizátoros autót nemigen illik betologatni...
mod.: érdemes lehet akár egy mezei tesco gazdaságos multiméterrel megnézni, hogy van-e rendes töltés, amikor jár a motor, mert az is okozhatja, hogy bikázgatni kell a gépet...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Rick4
félisten
válasz #00809728 #6441 üzenetére
én is meglepődtem karácsony előtt, 3 éves akksi volt a gépben...lemerült fél óra zenéléstől (nem kifejezettem rádiióhallgatás szintű dolog) a mellettem álló bebikázott 1 perc alatt. utána 10 perc út elég volt ahhoz, hogy már induljon, feltettem töltőre, de nem lett jó, mert naivan megnéztem a folyadékszintet, kevés volt, de már az első cellába 45 ml vizet nyomtam, meg még a többöbe is amennyit kért.....természetesen jól felhígult a sav, le is esett 10.8V-ra a feszkó. tescoban volt korrekt varta akksi 70Ah-s kivitelben 27400ért, na kaptam is le a polcról. egyetlen előnye volt ott venni, hogy 2 évig bármikor megmakkan az akksi, akár hajnal 4kor is, odaviszem, azonnal csere egy új akksira....
mint kiderült a lengyelek építettek valami marha nagy akksigyárat, és elszippantják európából az összes ólmot...na ezért emeltek 6X árat ebben az évben...
gigawatt a neve.. állítlag a bosch-é a gyár..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
az is van, de olyan 5-6K az, ami normális....olyat vegyél ami kis női táska formájú füles kialakítású, és van egy sor visszajelző piros led rajta. azok elég jók..de ha multiméterrel megméred a töltést járó motornál, kiderül, hogy kell-e egyáltalán az a töltő. új akksihoz és jó töltésű autóhoz elvben felesleges... de persze nem 6K-n múlik az élet..
akksitöltőből pl ilyesmi a jól bevált: [link]
viszont most voltam a metroban, érdekes módon az exxide akksik ára 70Ah-sban 21-22K körül mozog...[link]..lehet, megszórták ősszel a piacot akksival, és akcióznak, nehogy vissza kelljen vinni őket?[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
nike_
addikt
Sziasztok!
Tudom, hogy nem ide tartozik, de nem tudom máshova írni...Ha mégis, kérem jelezze valaki!
Szóval azt szeretném kérdezni, hogy meddig érvényes a 2007-es éves autópálya matrica?
Köszönöm
-
Bubu79
addikt
14V környéki feszültséget kell mérni ha jó a töltés ( névlegesen 14,4V a fullra töltött akksi feszültsége ) - ha esetleg rossz a fesszabályzó, ettől jóval kevesebbet mérhetsz...
nike_: a céges autóinkon van, úgy tudom január31-ig
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
Aktív témák
- DELL LATITUDE 7390 8th generációs I7-es processzor
- Beszámítás! Acer Predator Z35 UW-QHD 4ms 120Hz monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan állapotban
- BESZÁMÍTÁS! Apple Watch Series 10 GPS + Cellular 46mm okosóra garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI P65 Creator 9SD notebook - i7 9750H 16GB RAM 512GB SSD GTX 1660TI MAX Q 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest