- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Pura 70 - fura lettem
-
Mobilarena
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#30786816
törölt tag
válasz lordjancso #46637 üzenetére
Amíg nincs annyi osztalékod, hogy ne foglalkoztasson a minimum díj, addig azt is kibírod, ha pár évet pénzpiaci alapban pihen részvény helyett. Nem áll össze, hogy egyrészt kevesled a 30 milliás védelmet, másrészt meg az a problémád, hogy pár száz dollár esetleg parlagon hever..
-
#30786816
törölt tag
Ennek az iShares SP500 IT ETF-nek semmi értelme, harmadik legnagyobb holdingja a VISA, Amazon, Google meg sehol, és majdnem a felét Apple+Microsoft teszi ki, felelsegesen fizeted a TER-t. Az ebbe szánt 20%-ot dobd át az MSCI World-be, még annak is 15%-a Apple-Microsoft-Amazon-Google-Facebook ötös.
-
fecus
őstag
Egy újabb láma kérdés: Erste netbrokerben nyitottam TBF-et. 1 mFt rajta. Szeretném ETF-ekre cserélni és bent hagyni 5 évig.
Az első vásárlási próbálkozásomra azt írta ki:
A deviza árfolyam nem befogadható - váltási limitnél nagyobb összeg váltása!
Ez miért van?"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
vnorbi
aktív tag
válasz #30786816 #46704 üzenetére
Ez amúgy nem volt mindig így, írtam is itt róla, amikor megváltozott az IT szektoros ETF részvénykosara 2018-ban. Azt már nem követtem, hogy a benchmark index változott-e meg, vagy a kibocsátó magától döntött úgy, hogy a korábban IT alatt koncentrált nagy cégeket inkább szétdobja több ETF-be, mert az úgy jobb lesz.
A tanulság annyi, hogy a speciálisabb ETF-ek részvénykosara nem feltétlenül azt követi, amit várnánk tőle.
[ Szerkesztve ]
-
fecus
őstag
válasz Bestspiler7 #46709 üzenetére
Ez volt az, csak a "hiba"üzenet nem volt pontos.
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
Zoty4
őstag
válasz Bestspiler7 #46677 üzenetére
nekem 1 db mlp van a portfoliomban (EPD) ez után 21%ot vont le a RC
-
Stanlee
őstag
Az IRS leirasa alapjan azert von le az RC 21%-ot Withodling tax kent, mert az LP fele az RC vagy annak a brokere van bejelentve, mint papir tulajdonos.
Amig minden okay az RC-nel ez nem is olyan nagy gond, de ha esetleg becsodolnek (vagy a brokeruk), akkor szaladhatsz a papirok utan, mivel nem a te neved van a NYSE-n a konyvekben.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
-
Sub-S
senior tag
válasz PredatorZoli #46717 üzenetére
2 napig 1900 alatt tartottuk, mit akarsz még?
-
Kobe
veterán
Forintot ma epp milyen hirre utik mint ujpesten a fradistat?
-
Stanlee
őstag
Nem mondom, hogy satu, de ahhoz közeli állapot fog beállni - ha a miniszterelnok ilyet mond, akkor azert a gazdasagi szereplok szerintem igencsak meglepodnek, mert konkretumot meg nem mondott. Inkabb ne mondott volna semmit se. Es ugye a vilagban mashol nincs hosszuhetvege.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Ixion77
addikt
Szerintem ez továbbra is az inflációs adat hatása. Felmerült a gyanú hogy az MNB-nek valamit lépnie kell, és egyre fokozódik a gyanú a piacon hogy a lépés az lesz hogy eleresztik a forintot. Ahogy egyre többen számítanak erre, úgy egyre többen fogadnak a forint gyengülésére. Alias eladják. Amitől tovább gyengül.
Félek tőle hogy olyan lesz ez mint a Tesla-eset: szerintem az sem azért emelkedik mert a "piacnak igaza van" (azaz racionálisan ennyit ér vagy akár ennyit érne a közeljövőben), hanem mert a piacon sokan hiszik hogy tovább fog emelkedni az árfolyama, erre számítva bármilyen áron veszik, amitől valóban tovább emelkedik.
Persze mindkét esetben véget ér egyszer a piramisjáték, de senki sem tudhatja mikor. A folyamatban a Tesla szerintem előrébb tart mint a Forint, de nem biztos."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
DNReNTi
őstag
Tesla reszvenyeket nem hiszem el gyerekek..
1900-nal shortoltam, lassan lehet el kell tenni a veszteseg zsebbe.but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DNReNTi
őstag
Kegyetlen... Es napos nezeten 5 napja a boillinger felett van, de mar elotte 2 nappal is a tetejen szantott. Semmi korrekcio.. Es a split utan "olcsonak" fog tunni, megjobban veszik majd szerintem. Sokan mar a dotcom lufihoz hasonlitjak, nem tudom igazuk lesz e.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
PredatorZoli
Topikgazda
Nem is értelek titeket, szerintetek van bármi ami nem indokolja hogy 1 év alatt 10x-esére emelkedett a tesla? szerintem magától értetődő
-
Thom!
veterán
Apple is kezd vicc lenni
-
DNReNTi
őstag
Legitarsasagok mennenek mar igy, meg a turisztikai cegek. Azoktol vartam ezt kb, kar hogy a koro' tovabb maradt, mint igertek.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
Zoty4
őstag
válasz #30786816 #46732 üzenetére
iphonet elhalasztották és amúgy is évek óta csökkennek az eladások, ipadek szintén csökkennek. Watch-uk is egész sokáig úgymond egyeduralkodó volt, de már egyre több a minőségi okosóra android vonalon. Amellett hogy minden termékük brutálisan irreálisan drága, mintha svájci milliárdosok raknák össze, nem csóró kínaiak.
Jobs éra alatt, kedveltem a céget, volt több iphoneom, szép design, jól működő készülik és egyediség, jelenleg is ipadet használok, de mára csak egy kommersz (nokiás feeling maradt, amikor kb ugyanazt a készüléket adják ki újr aés újra, picit csiszolgatva, nincs húha érzésem egy terméküktől sem.[ Szerkesztve ]
-
#30786816
törölt tag
Viszont a felhasznaloi bazis meg no, es a bevetelek egyre inkabb tolodnak el a szolgaltatasok fele. Most vagy azt lepik Apple Siliconnal, hogy a margint novelik, vagy alacsonyabb arazassal a felhasznaloi bazist novelik, ami megint a szolgaltatasi bevetelek novelese fele mutat.
Az okosorak piacat nem ismerem, de nem latom hogy hat egy iphone melle szant termekre az, hogy fejlodnek az androidos alternativak? Btw nekem mar az boven eleg, hogy nincs hub+ erzes minden egyes ujitasnal, mint anno windowson.
Az meg no komment, hogy egy kinai hatteru epicnek szurkol valaki, aki emlekezzunk hogyan is hagyta ott a steamet?
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Kis trading212 GTC szosszenet:
we may decide that it is in your best interest for your Investments held with us to be registered or recorded in our name or in the name of the person who is a custodian for the purposes of the FCA Rules, and if it is not feasible for us to do this, then:
your Investments may be registered or recorded in the name of the firm or custodian as the case may be;your Investments may not be segregated and separately identifiable from the Investments of the firm or custodian in whose name your investments are registered;and as a consequence, in the event of a failure, your Investments may not be as well protected from claims made on behalf of our general creditors. You should note that when we arrange for a third-party to hold your Investments overseas there may be different settlement, legal and regulatory requirements than those applied in the UK.
Nem tudom ki hogy van vele de brokerkent ez szerintem egy kvanagy villogo No, thanks neonlampa, akarmennyire olcsok -
Ijk
nagyúr
válasz #30786816 #46735 üzenetére
Állítólag Tesla is inkább szoftveres bizniszen akar jövőben kaszálni mint az autókon, ugyebár onvezetes. Én ezzel szkeptikus vagyok, mert iphone-t, apple biszbaszokat atlagjoska megveszi akár hitelből, ellenben onvezeto több tizmillas szemelyauto budos életben nem lesz tomegcikk.
Ha tudnám hogy Tesla szuperakksi tomeggyartas fazisba kerül, és jönnek fölé az autópályara kikepzett onvezeto kamionok, akkor nagyon nagy arányban tolnam a tőkem a Teslaba, de jelenleg én is inkább shortolnam./人◕ ‿‿ ◕人\
-
FireKeeper
nagyúr
az apple-nél meg kell érteni, hogy az ő usereik általában nem csak magát a terméket veszik meg, hanem az ökoszisztémát amibe az a termék kapcsolódik. ergo Moody a Millenial, akinek amúgy is iphoneja, ipadje és macbookja van már, nem fog androidos okosórát venni, még ha az jobb ár/érték arányú, akkor sem. telefon, laptop, stb detto. és úgy tűnik hogy sokszor az ár sem faktor a vásárlóiknál, lásd ugye az 1000 dolláros monitorállvány meg társaik, egyszerűen ez fel sem merül, mint visszatartó tényező a vásárlásnál.
persze aztán hogy ez meddig fog kitartani a jelenlegi gazdasági környezetben az jó kérdés, persze mi innen a balkánról elég erős szűrővel látjuk a dolgokat, de talán már elmondható hogy már "a nyugaton" se olyan az átlag ember keresete, hogy megengedhesse magának a brand feárat.
Ijk: igen ezt én is olvastam. elég gyomorforgató a dolog, mert ugye arról van szó, hogy elvileg minden funkciót beleraknak az autóba, majd amire nem fizetsz elő, egyszerűen letiltják. ezt én úgy veszem ki, hogy úgy működőképes üzleti modell, ha már akkor is profittal adják el a kocsit, ha amúgy a paraszt semmi extrára nem fizet elő. sajnos ez a filozófia más autógyártóknál is felmerült, talán az audi-ról hallottam, hogy ők is ilyen előfizetéses modellben gondolkoznak.
illetve a másik dolog teslával kapcsolatban, hogy állítólag adnának licenszt 3rd party autógyártóknak a hajtás, akku és self driving technológiákhoz, ergo nekik csak a kasztnit meg a körítést kell hozzá tenni. gondolom arany áron persze, de még így is megérheti, mert ezeket kifejleszteni nem olcsó.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
#30786816
törölt tag
válasz FireKeeper #46738 üzenetére
A vasarlok eleg kis resze vesz monitorallvanyt, az Apple dragasaga mellet tipikusan peldanak felhozott cuccokat jelentos reszben eleve cegek veszik.
Hetkoznapi eszkozoknel meg mar nem ilyen egyertelmu, elso iphone-om legolcsobb androidos alternativaja masfelszer annyiba kerult volna. Laptopoknal is csak addig tunik draganak, amig megmaradsz a cpu-ram vonalon az osszehasonlitasnal, amint az igenyek Dell XPS, Lenovo Carbon vonulatra szukitik a konkurenciat, maris nincs akkora kulonbseg, es az elojele is valtozatossa valik. Apple egyszeruen nem gyart Inspirion, IdeaPad kategoriat. -
Dare2Live
félisten
Amiket írsz az jön a kérdés csak hogy gyakorlatban 2022 vagy 2025. De a tesla jelenlegi árazását szerintem a million mile battery és az 5.szintű auto pilot se indokolja.
Kérdés hogy az erre épülő szolgáltatások indokolhatják e. Lehet. De mi az amit vw/toyota... nem fog tudni lerakni az asztalra. ha "auto pilotban" gondban lennének max licenszelik wamotol.apple témához: Iphone/mac "drága". Tessék már kézbe venni a csúcs samsungokat S20akat/carbont és egy I11... vonalat. Aztán megnézni az árakat, supporotot. Kinek mi de ebbe az árkategóriában apple nem drága. Sött.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
annyira nem kell meg temetni iphonet sem Apple the only grower, as global smartphone market declines in Q2 2020
de az ipad mac vonal is szepen huzott.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ijk
nagyúr
válasz Dare2Live #46740 üzenetére
Ezt az onvezetest magam részéről teherszállításnal tudom elkepzelni autopalyakon, ugyanis ott sokkal kevesebb az egyenlet. És nem is azt látom égető problémaként hogy onvezeto szemelyautok rohangaljanak 10km-es utakon a varosokban, hanem mennyi időt, munkaerot, energiat, balesetet lehetne teherszállításnal megsporolni, és mekkorát kaszal majd rajta az első fecske, aki nem bukik bele.
Nálam Tesla irányába egyáltalán nem tisztult ki a kép hogy ők ettől karnyujtasnyira vannak. Inkább az óriási hype, jól időzítő spekulansok jól járnak most ezzel a népszerűseggel./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dare2Live
félisten
"És nem is azt látom égető problémaként hogy onvezeto szemelyautok rohangaljanak 10km-es utakon a varosokban"
Mindenhol nagy dobás 10kmen is. Gondolj bele a taxi bizniszbe. Ha nem kell sofőr a költségek nagyja eltünt. Ez mekkora piac ha tesla ide betör kiszorít mindenkit az mennyit ér? kombináld transport as a servicevel. Az én autóm 99%ban nem csinál semmit sokkal jobban megérné nekem.És 99%nak miközben tesla dagadtra kereshetné magát rajta.
A tesla problémája hogy a fentiek nem tesla specifikusak...@szabi____memo hogymi?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ijk
nagyúr
válasz Dare2Live #46744 üzenetére
Taxizas szerintem elporlik a teherszallitas mellett sulyban. Ráadásul sokkal könnyebb autopalyara onvezetest fejleszteni. A negykezezest, pihenok miatt kieso baromi sok időt behozna, aranybanya lenne.
Városi autozasban ellenben nem látok ilyen racionális lehetosegeket, inkább sci-fi. A közlekedés problemat nem oldana meg a tulterheltsegbol adoodoan nagyvarosokban, parkolast igen. Sőt, az esetlegesen nagyszámú, utasert koszalo autók még fokoznak a dugokat. Carsharinghez meg alapvetően nem is feltetel az onvezetes.
Persze öncélú nekem is részben a dolog, nagyon szeretnek szabalyosan közlekedő teherforgalmat a román kamionosok helyett./人◕ ‿‿ ◕人\
-
BeZol
őstag
[link]
Én "közel vagyok a tűzhöz", még messzi vagyunk ezeknek a bevezetésétől.
A probléma per pillanat az (fél éve néztem utoljára utána), hogy bazi könnyen blokkolnak egy ilyen kamiont útközben és kirámolják (megtörtént eset).
Ezek konvojokban haladnak (első kommunikál a hátsókkal) sokkal kisebb követési távolságot tartva, tehát kb. majdnem egybefüggő vonat és így sokkal kisebb a fogyasztásuk.
A másik, hogy minden rakodóhely más, és ezt nem tudják rendesen kezelni, ezért ha nincs mindenhol ugyanaz a rendszer (mint pl. töltőállomásoknál), akkor a fel/lerakodáshoz, vagy per pillanat inkább az autópálya felhajtásig és autópálya lehajtástól kell egy-egy sofőr továbbra is.
Amúgy igen, nem rossz az ötlet, mert egy nemzetközi fuvarozásos kamion átlag 10-12ezer km-t megy havonta, ezt meg lehetne 3szorozni + sofőrköltség 0 vagy minimális (lásd fentebb) + ugye a bevétel is 3szorozódhatna. Ha mindezt tennék elektromosan és saját töltőoszlopaik lennének amiket napelemmel működtetnek, akkor meg végképp poén lenne az egész, DE ez ugye egy árversenyt generálna idővel, tehát a szállítási díjak szépen majd lecsorognak, hiszen az önköltség sokkal alacsonyabbá válhat idővel, ez pedig a végső fogyasztóknak lesz a tuti egy olcsóbb szállított termék képében.Az a cég, amelyik először letesz egy működő rendszert az asztalra, az biztos kasza, de a fuvarozócégeknek kb. tökmind1, mert csak megveszik a polcról a terméket és alkalmazzák mindenütt. Aki pedig először rendel be ilyet, ugyan lesz vmennyi piaci előnye vele (de gyerekbetegségek is jobban előjönnek vele), viszont biztos h sokkal drágább lesz számára a beruházás, mint a később belépőknek.
A tesla önvezetése azért is jó (vagy lesz jó ha tényleg A-tól Z-ig önvezet), mert nagyon sok adatuk van, amikből fejlődhetnek, és ez nem csak autópályára vonatkozik, tehát esélyesen náluk lesz meg először az a technológia, hogy az "univerzális" önvezetésük által egyből tarolhatnak teherfuvarozásban, városon belüli áruszállításban, taxik közt és autókölcsönzőknél is. Szóval minden területen. Csak a járművek méretéhez kell hozzáhangolni a rendszert
-
Ijk
nagyúr
Természetesen pályától a telepig már sofőr mozgatna egyelőre, de pont ez a legkisebb munka. Sőt, karbantartó, ellenőrző, töltő állomás személyzet is szükséges lenne.
Nem kell elektromosnak lennie, nem értem miert kapcsolják össze elválaszthatatlanul az onvezetessel. Egyébként lehetne elektromos, vezetékes palya ellatas autópályán, akku sem kell, csak hibrid hajtás így továbbra is rugalmasabb a vasutnal. Pazarlas lenne tobb millió kamionba 1000+ km-nyi akkut tenni.
Az akkukat jelenleg kisméretű varosi autókba kellene csoportositani, 50-100km hatotavval. Ezzel lehetne zöld technologiarol beszelni, nem a jelenlegi geekeknek készült drága divatautokkal. Szamomra az egész zold mizeria teljesen hiteltelen amíg luxusautokba és drága szemelyautokba pakoljak az ertekes akkut, ami igy 100 év alatt sem reformalja meg a varosi közlekedést./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Wise (ex-TransferWise)
- Gaming notebook topik
- PlayStation 5
- Projektor topic
- Call of Duty: Black Ops 6
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hardcore café
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Láncfűrész topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest