Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz Lalikiraly #13350 üzenetére
Szerintem az szabványos, 99% hogy jó lesz.
-
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok! W163 vagy W164? Mik a hibalehetosegek mire figyeljek?
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
whbear
senior tag
válasz skitzoo #13353 üzenetére
Én már a 164-est venném. Sokkal modernebb autó. Ezekkel amik hirtelen voltak a 642 olajhűtő tömítés, turbó, kormánymű az nagyon hamar folyik kopog, váltó, wandler, difi szimeringek, néha féltengely kompletten, légrugó elől hátul, lengéscsillapító elég drága, meg a légrugó kompresszor ha sokat mennek eresztős rendszerrel. 300 ezer körül keményen rá kell költeni. Én ami 163 - mat láttam mind küzdött a rozsdával és millió km volt benne.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
barnam_
nagyúr
válasz Lalikiraly #13352 üzenetére
Igen, nekem is olyan van.
Milyen rádió van most benne? Miért nem szeded ki, és nézed meg az antennát? -
dssport
tag
Üdv mindenkinek!
Tanácsot/ötleteket szeretnék kérni.
Napi munkába járáshoz, hétvégi kirándulásokhoz úgy döntöttem, hogy venni fogok egy Mercedest. Vehetnék sok mást is, de azt szeretem ha az autó valamilyen. Pl nem vennék Astrát, Fókuszt vagy Golfot mert nem látom bennük, hogy mi a skill...
Azért vettem Opel Astrát, mert .............. és nem tudom befejezni a mondatot...
Azért vettem Volkswagen Golfot, mert .....őőőőőőőőőő olcsón tudok hozzá alkatrészt?
Értitek ez így kevés....Szerintem jelen helyzetben nem nagyon szánnék a vásárlásra 1-1,2 misi felett, mert tudom, hogy pluszba költeni kell rá és jelenleg 1,5 felett nekem nem éri meg használt autóba fektetni.
Van 1-2 modell, ami nem jöhet szóba: A osztály, régi 190 és C Mercik 2000-ig.Motorra kikötésem nincs, max annyi, hogy azért ne egyen városban 12-15 litereket...
Extrák nem különösebben érdekelnek. ABS, elektromos ablak, 2 légzsák, centrálzár esetleg klíma az igény.
Garázsom jelenleg nincs, szóval a város legzsúfoltabb romkocsmája előtt vagyok kénytelen parkolni, ezért nem elvárás a patika/karcmentes állapot.Kb ennyi lenne az igény. Tudnátok ajánlani a célnak megfelelő modellt vagy ennyiért kukázzam a projektet? W210 garázs nélkül -még ha vásárláskor jó állapotú is- gyorsan elhervad az utcán? pl. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/e_220/mercedes-benz_e_220_cdi_classic-15716987
Válaszokat előre is nagyon nagyon köszönöm!!!
-
Csókolom
tag
válasz whbear #13349 üzenetére
Mi a baj a 271-es motorral? Most 256 000 van benne es teljesen jol megy.
Ami gond, az a rugotöresek, az elsö feltengelyek felfüggesztesei, minden ami ott csapagyas, konuszos volt, azt mar cserelni kellett.
De a motor jo, megy, megy megy es megy, ....mar amikor egyszer minden szet fog esni rajta a rozsdatol, kiveszem majd a motort es eladom, mert az meg akkor is menni fog[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz Csókolom #13357 üzenetére
kiegeszites: 140.000 körül lett vezerlölanc cserelve, azota csak olaj es gyertyak (marmint a motoron), ....a többi volt meredekebb ami nem motor: feltengelyek felfüggesztesei (minden), rugok mar többször, generator, ajtovezerles, kipuffogo, katalizator, elsö lampaburak, mert mattok lettek es a mindig szokasos: akku, gumik, fekek, fektarcsak
.....szoval sokminden, de a motor, az megy (M271) -minden hireszteles ellenere a kompresszor is megy, mivel rendszeres oljacserek voltak 12-13000 km-enkent -mindig uj szürövel[ Szerkesztve ]
-
-
barnam_
nagyúr
válasz Lalikiraly #13359 üzenetére
Nem lesz szívás az antennával 🙂
Inkább a rádió kábel kötege legyen jó.
Nekem már le volt vágva a gyári csatlakozó, és rá volt berhelve az ISO vég. -
válasz barnam_ #13360 üzenetére
Na látod, ettől fosok még... De majd hétvégén kiderül...
Ráadásul a rádióhoz adtak még egy kábelt ugye aminek az egyik oldala a dupla iso a másik meg a kicsi ami a rádóba megy bele... Szóval lehet autóhifishez kell majd vinnem. A marha spal riasztót úgyis kiakarom dobatni belőle.Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
whbear
senior tag
válasz Csókolom #13358 üzenetére
Először is örülök, hogy van ilyen eset is a motorral. Viszont megkapta a rendszeres karbantartást ami sokat dobott az állapotán. Tényleg örülök hogy van ilyen és azt sajnálom mikor elmondom a beteg 271 gazdiknak hogy a 30 ezer km olajcsere tönkreteszi a motort, hogy csak gyári lambda szonda ami jó bele, hogy kell cserélni a az okos kereket is mikor láncot cserélünk mert dobálja a cmp pozíció hibát, ilyesmi. Van az a 2 kartergáz cső a légszűrőház alatt ami el szokott porladni akkor alapjárat nincs meg nehezen indul melegen. Fojtószelepet is rendszeresen kell takarítani, max 10 ezer km olajcsere a megfelelő viszkozitású és specifikációjú olajra és akkor tényleg sokáig mehet.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
barnam_
nagyúr
válasz Lalikiraly #13361 üzenetére
Nem kell fosni Illetve egy olyan rossz forgatókönyv van, hogy el van vágva a vezeték, és a Kenwoodhoz való csatlakozó van ráforrasztva. De valószínűbb, hogy ISO csatlakozó, és akkor csak rá kell dugni az adaptert, amit kaptál a rádióhoz.
-
válasz barnam_ #13363 üzenetére
Igen igen ez még benne van sajna. Nem emlékszem a Sándorral egyszer kiszedtük, mert kicseréltük a fűtés vez panelt. Hát most hétvégén kiderül.
De jobban várom kíváncsiságból, hogy az új motor és váltótartó, meg kardáncsapágy mennyit segít rajta...
Mert most rezeg még a kormány is menet közben a motortól, amikor meg a gázt elveszem mint egy hajtómű, úgy sír a kardáncsapágy...Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
ricsmoka
tag
Sziasztok! Arra lettem figyelmes, mintha valami egne a motorterben! A motorvedo burkolatot ha leveszem az olajbeonto sapkanal van egy pici olaj. Az folyna le es ott egne el? Vagy esetleg mashol lenne a problema? W203 220cdi
[ Szerkesztve ]
-
-
ricsmoka
tag
Ige elojott! Le isnlett mosva es ugyanott van! Az olajbeonto sapka is le lett cserelve! Nem tudom honnan johet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #13365 üzenetére
Szia, ugyan mar 2013 ota w203-mam van szinten ugyan benzines, es elötte egy Opel volt, annal megtörtent, hogy rossz olajat töltöttem bele: 10W-40 helyett, ami Opelnel az uj allapottol kezdve elö volt irva, 5W-40-dizelolajat. Egy benzines motornal!
Menet közben kinyomta az olajat az olajsapkanal, es füstölt mar mire megalltam, kinyitottam es lathato volt, hogyha nem alltam volna meg, fellangolt volna, mert egyreszt mar füstölt, masreszt rajtavolt a katalizator elött a kipuffogocsövön is. Az olajsapka ugyan ugy volt megtervezve, hogy 10W- viszkozitasnal zar/tömit rendesen, de benzines olajokhoz nem dizelhez.Ugyanez hasonlo viszkozitasprobelmakör w203-mon:
-Uj allapothoz a gepkönyv elsö valasztasnak a 0W-40 illetve 5W-40 viszkozitast ajanlja. Namost ha visszaolvasol mar irtam, hogy 200.000 km felett futott autorol van szo...
Kb 170.000 km ota nem töltök bele mar 5W-40-et sem, mert a lancvezerlö magneseknel kijön belöle az olaj es felkuszik a kabeleken illetve nyomot hagy a motor elejen. Tenyleg kinyomja, na. (Az olajsapkanal minden ok, mivel 0W- olajra van a zarasa tervezve es benzines olajat kap) Szoval 170000 ota 10W-30 olajjal megyek (10W-40 is jo) es igy elöl nincs kinyomva belöle az olaj. Termeszetesen mindig ACEA-A3 olaj benzinmotorokhoz mert azok megengedettek.Lehet, hogy veletlenül benzines olajjal lett feltöltve? Lehet, hogy 0W illetve 5W olajat kapott?
Akkor adjal neki 10W-30, 10W-40 -es dizelolajat es lehet, hogy szaraz marad kivül is.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz dssport #13356 üzenetére
Szia!
A 210- esek azért jó gépek. Nekem is az van. Jó ez egy egyszerű mondat volt.
Egy 210-est hát nem is tudom van e full rozsdamentes, biztos van... De ha rászánod lehet jobb ha te megcsináltatod.Én nekem ilyen van és már nem kevés dolgot csináltam meg rajta 370 ért vettem. Akkor képzelheted. HA más nem írj privátba beszélgethetünk simán.
Amúgy ha van úgy guba akkor már lehet egy újabb W211-est vennék. Bár nekem a 212 sokkal jobban tetszik.
Mennyit mész vele egy évben? Lehet a nagyobb erősebb motorú jobban megéri.
Pl a 200-220CDi nél nekem a 102LE változat többet eszik mint egy 140 LE változat. Nekem a 8-9 legurul, mondjuk szín város és még most kezd szegény észhez térni a 3 éves sokkjából. Most meg a marha karantén miatt nem-nagyon megyünk vele sehova. Várjuk hogy feloldják a korlátozásokat már.Én csakis automatát vennék. Amúgy a Benzinest is megfontolnám a helyedbe, abból még talán jobbat is ki lehet fogni. De vannak itt sokkal szakrétőbbek nálam. A 210-nél tényleg a rozsda a gond, a többi egyszerű alkatrészcserékkel megoldható...
Én is most vettem, hozzá egy zsák cuccotKét motortartó, váltótartó, kardáncsapágy, autórádió, plusz majd még kapok két hangszórót, meg alsó motorvédő burkolatot, mert valamelyik szerelőnél, vagy valahol elhagytam.
A motortartóktól sokat várok, mert most borzalom a kocsi, rázza a kormányt mindent a motor már. Biztos leültek a fenébe, leállításkor meg szó szerint szétrántja a kasznit. Mondjuk jó a kompressziója szó se róla, de azért annyira nem kéne érezni.
[ Szerkesztve ]
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Lejárt a szerk idő...
Ha jól tudom ezek a motortartók, ahogy a Sándor elmondta, belül olaj van meg két félgömb. Elmagyaráznátok hogy működik?
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
válasz dssport #13356 üzenetére
Na szóval ugye a 210. Korban van, sokat futottak, rohad is, mint a vesztés, sokszor a felszín alatt szarabbul, mint ami látszik. Ha a 12 liter még belefér, vagy nem dugózol ökör módra Bp-n, akkor meghúznám a vonalat a 320-as benzinesnél. Örök technika, ördöglakat és meglepetések nélkül, plusz azért 6 henger az 6 henger. Viszont én hamarabb vennék 124-et, mint 210-et, valahogy fekete bárány lett az a széria, már akkor elavultnak hatott, mikor kijött. De az a durva, hogy a felszín alatt ugyanúgy egy k*rvajó Merci, iszonyat kényelemmel és megbízhatósággal. Egyébként a kortárs E39 egy sok tekintetben jobb autó, nekem volt és elég nehéz lenne összehasonlítani a kettőt, a Merci 2 generációval öregebbnek érződik mellette. Ez az E60-211-ről már korántsem mondható el. Amik extra figyelmet igényelnek, hogy olyan dolgokat kell cserélned, amire nem is feltétlen gondolnál egy átlag használtautónál. Gumikéderek, filléres patentek, anyagfáradások az utastérben, futómű, fékcsövek, utastéri ventilátor, klíma felújítás és még sorolhatnám.
-
dssport
tag
Rozsdával nem vagyok jó viszonyban... Egyszer belenyúltam egy Accordba az valami hihetetlenül szégyenletesen szemét autó volt rohadás ügyileg... Motor az egy műszer volt benne, de a többi egy swindoni szemét. győri vagyok amin itt anyáznak és már dugó kategóriába sorolják az Pesten folyamatos haladás. Úgy érzem inkább télen a rövidebb távok és a több hidegindítás dobná meg szezonálisan a fogyasztást... napi 15km melóba, délután vissza + egyéb futkározások ez évi kb 10.000-12.000 km... JAh mondjuk így végigszámolva lehet, hogy túlbecsültem a 12 litert ugyanis jelenleg nagyon nagyon extrém üzem esetén is maximum a feléből járok ... BMW-k legyen az E39 vagy bármi egyszerűen nem mozgatnak meg... Őszintének tűnő 211-est 1.500.000,-ért láttam, ha sokkal jobb konstrukció mint a 210, akkor mondjuk szóba jöhet/jobban megérheti... Főleg, hogy nem szeretem gyakran cserélgetni az autókat, minimum 4-5 évre terveznék vele. Haveromnak van egy 203-as CDI-je a széria végéből, igazából azzal sincs bajom bár egy kicsit lehetne tágasabb... Ha eladná, azt pl venném. Ha minden igaz abból az utolsó évjáratok már nem rohadósak? Igazából nekem az a prioritás, hogy minden nap mennie kell a gépnek... Kicsit elfárad itt-ott azt majd megoldjuk de induljon és álljon meg bárhol bármikor. Említetted a gumikédert khmmm a hondám óta arra is háklis vagyok azért be ne ázzon egy autó... Lehet ilyeneket egyáltalán kapni?
-
bumi
tag
válasz dssport #13379 üzenetére
Nekem egy W210 270CDI van. Miskolcon nyáron 6-7l-t fogyaszt, télen 10 körül. Országúton, ha megyek 100km-t 90-el, tempomattal, akkor 5l! Autópályán 130-al, meg kb. 20km város, 6 literes fogyasztás az 5hengeres motorral.
A kéder gumit nem is értem, igen szar autónak kell lennie a cseréhez. Az enyém belülről egy kozmetikás szintű takarítás után, szinte újnak tűnne, leszámítva a kopott bőrülést. A facelift-es cdi inkább hasonlít a W211-re. Pl. számítógép vezérlés. Rohadni sajnos rohad. Viszont olcsó hozzá minden, Mercedes szinten. Utána következők már modernebbek, ennek köszönhetően drágábbak és komplikáltabbak. Ilyen szempontból valóban a W124-hez hasonlít.Ja, 10év alatt nem költöttem rá 1milliót, ami évi 100ezer sincs. (ellentétben egy hasonló BMW-vel, legalább is amit a neten olvasni)
[ Szerkesztve ]
-
Nem az ajtokederekre gondoltam, hanem aprobb tomiteseknel. Pl. Nekem a CLS-en hatul a lampa es a csomagterfedel talalkozasanal mar elvan repedezve a rendszamtarto resznel (engem zavar, majd utanajarok). Rohad a 211 is, de kozel sem annyira, nekem mar a hatso sarvedoivet megkellett csinaltatnom, szerencsere idoben, a feluleti fazisnal lett megfogva. A 270-rol pedig mar sokszor beszeltunk, nagyon jo motor, csak mint mindennek, ennek is a trehany tulajok az ellensegei. Szerencsere az alkatreszarak kimondottan jo aron vannak Mercikhez.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13344 üzenetére
Szevasz
Én sem tudom, mi a fene lehete, nincsen szerencsém ezekkel a motorokkal.
Nekem is a régi kopott moror feljúkjítás előtt autópályán, enyhe lejtő mellett megközelítette a 150-et is, már ultrahangja volt a motornak, az egyéb zajok mellett már nem is hallottam a hangját.
A felújítás után max. 125-öt tudott elérni, igaz, viszont a gyorsulása, teljesítménye kicsit jobb volt mint kopottan.
Hiába mentem azután 100ezer kilométert vele, nem járódott jobban be, nem ért el sohasem többet.
Esetleg jobban szorulhattak az új alkatrészek, vagy a gyári alkatrészek hőtágulásától eltérő tágulással, vagy enyhén megszporul nagy terhelésen, áthevült motornál, vagy éppen hogy túl nagy hézagok alakultak ki, és túl sok lett a motor vesztesége, azért nem tudott többet, nem tudom.
Minden esetre le fogom venni valamikor a hengerfejet, kihúzom az előkamrákat, a szelepeket pedig finmcsiszolom az ülésükbe, ha nincs nagyobb károsodás, ettől csak jobb lehet, és hátha látok bent valamit, ami magyarázatot adhat az erőtlenségre.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
t.zsolti
tag
Nem , mert már nem lehet kapni csak " csillag dugót, és a motorfelújításra már az került bele.
De az volt benne.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Csókolom
tag
A Mercedes Virtual Pc-m (EPC, WIS) nem indult 2020 ota, ezert feltöltök egy Zip-et, hogy mit kell a beallitasokkal csinalni azert, hogy windows10-Home alatt 2020-ban is fusson.
Eleg komplikalt, de most megy! Ha a link nem menne, üzenet es feltöltöm ujra vhova. Kepeket csinaltam a beallitasokrol, es az elnevezes szerinti növekvö sorrendben kell a kepeket vegrehajtani. Jo munkat, itt a zip [link] -
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Ismét itt....
Kb 1 éve tesztelve volt mégis mit tud még az öreglány. Lazán vitte a 170+ -t. Aztán ez történet egy nagy mosollyal le is lett zárva.Átlagos utazó tempó hosszúban 90-110-130 attól függően merre mentem.
Kb fél éve viszont ez szépen elkezdett csökkenni, mert elkezdett búgni / rezonálni a kocsi alatt valami nagyobb temponál / fordulatnál. Nagy figyelmet nem szenteltem neki, mert pályázni nem szoktam, 110-120 nál meg semmi gond nem volt. Szakik szerint hadry tárcsak kezdi megadni magát. A napokban viszont tovább csökkent, már csak 100-105-tel lehet közlekedni mert jön a búgás / rezonálás. Neten olvasgattam, és biza ez nyelestengely hiba lesz. Ott felsoroltak 1-2 jelenséget amik sajnos nekem is jelen vannak.
- terhelésnél / nagy fordulatnál rezonálás / búgás
- olaj szivágás a szimeringnél
- üresben "rázkódó" hang, ami benyomott kuplungnál elhallgat
Üresben megnéztem, nagy fordulatnál valóban a váltó felől jön a hang.
Viszont! Reggel próba képpen megnéztem üresben, benyomott kuplungnál mi van. Ugyanúgy elkezd duruzsolni a váltó.szvsz valóban nyelestengely hiba lesz, viszont a benyomott kuplungos részt nem értem. Akkor nem szabadna neki duruzsolni, vagy igen? Kuplung is kezdené megadni magát?
[ Szerkesztve ]
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #13382 üzenetére
Az előkamrákat anno én is kiszedtem. Már nem emlékszem pontosan hány furat van, talán 5-6-7, de arra biztosan emlékszem, hogy mindegyik elő kamra esetében minimum két furat volt eltömődve beton kemény korommal. Vagy két napig áztattam féktisztító folyadékban, nagyon sok lerakódást és trutyit oldott ki a belsejéből. Viszont azt több helyről is halottam hogy ha 1-2 furat eldugul, még nem okoz érezhető teljesítmény vesztést, én személy szerint nem osztom ezt a véleményt.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
A 60LE és a 55LE kiadás között a legnagyobb különbség, aminek a teljesítmény növekedést és "dinamikusabb " autózást lehetett köszönni elsősorban az az adagoló volt. 55LE vákum vezérelt volt. Ezt a vezérlési módot váltotta le a centrifugális erőszabályozó 79-ben, aminek köszönhetően sajnos sokkal komplikáltabb is lett az egész Üa rendszer. Viszont cserébe már 28mp alatt elérte a 100Km/h-t két felnőtt személlyel, és sokkal jobb lett a gázpedál reakció ideje is.
w123 200D 1.1millió km+
-
barnam_
nagyúr
válasz bucihost #13391 üzenetére
Az a rossz hírem, hogy én is hasonlókat tapasztaltam, és váltócsere lett a vége.
Annyi különbséggel, hogy 120-130 körül kezdett hangosodni és rezonálni, de alacsonyabb sebességnél nem volt gond. Aztán valamikor az üres és hosszú autópályán én is elküldtem 170-ig... nem is volt gond, de a következő indítás után már kelepelő hang jött a váltó körül, ami benyomott kuplungra elhallgatott, illetve halkabb lett.
Nyelestengely csapágy hibája volt (valószínűleg, nem szedtem szét), komplett váltócserével orvosoltam a dolgot.190-esnél szerintem nincs kettős tömegű lendkerék, így talán váltót is könnyebb és olcsóbb találni hozzá. De azért addig ne vegyél, amíg valami szaki rendesen meg nem nézte a tiedet
-
bucihost
senior tag
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #13392 üzenetére
No, hétvégén mértünk.
Mgecsináltuk a veszteségmérést.
Elég képlékeny a dolog, a veszteségmérő nyomásszabályzója nem túl érzékeny, nehéz pontosan beállítani, "nullázni".
Első próbálkozásra mértünk 40% veszteséget, ekkor még elmászott a mutató a nulláról, ezért újra kalibráltam, ezután mértem 55-60%-ot.
A műszer skálázása és leírása alapján 40%-ig még jó a motor, 40-70% között kopott, 70% alatt rossz.
A leírás szerint egy jó, újszerű, vagy új motor esetében 20% körüli a veszteség érték.
Szóval a mért értékünk nem túl jó, ezek alapján érthető a motor gyengesége. Ugyanakkor a mért értékek minden hegnerben, és adott hegneren belül több ponton is egyformák, összesen 4-5% a diferencia, ami elehanyagolható.
Lermértük megint a kompressziót ius, hátha az évekkel ezelőtti méréshez képest romlott, akkor jó értékeket mértünk.
Most is ugyanaz, nem változott semmit 27,5-24-26-26bar.
Ezek viszont jó értékek, könyv szerint 25-30 bar között jó az érték, új motorban 28-30bar kell legyen.
25 bar alatt számít kopottnak, 18bar a felújítási határ, ez alatt már mindenképpen hozzá kell nyúlni.
Annyi infóm van még a két mérésről, hogy a kompresszióm mérés a szellepek zárásáról nem ad információt, rossz szelepezárás mellett is lehet jó érték, a veszteség pedig pont sz ilyen hibákat mutatja meg.
A műszer leírása szerint is nagy veszteség értékek esetén gyanakodni kell a szelepzárás hibájára.
Végeztünk még egy próbát. levettük a légszűrő fedelet, megemeltem a hengerbe vezett légnyomást és hallgatóztam a szívótorokban.
A 4 hegnerből három esetében volt sziszegés, nem zárt a szivószelep.
A leggyengébb, 24-es kompressziójú, 2-es hengernél erős sziszegés volt hallható a szívótórókban.
Érdekes, hogy a legjobb kompressziójú, 1-es henger esetében is volt némi szívószelep sziszegés, a 4-es, 26bar-os henger szívószelepe esetében viszont teljes csend volt.
Gyanítom, hogy a kipufogó szelepek ennél rosszabb állapotban vannak, a szívóval együtt okozzák a nagy veszteséget.
Az adagolót is teszteltük egy 600bar-os mérőórával. Minden adagolóelem, kicsapta a műszer mutatóját, bőven 600bar felett tudnak, ez is jónak számít. Továbbá ezt a nyomást több másodpercen keresztül változatlanul tartották, így a fejszelepek is jók, mivel azoknak a dolga a nyomást megtartani.
eddig is fontolgattam egy teljes hegnerfej felújítást, ezek után mindenképpen meg kell csinálni.
Van szuszogás természetesen a forgattyúsházból is, a dugattyúk felől, de ez bizonyos mértékig természetes, azok sohasem zárhatnak 100%-osan, az új motornak is van kartergáza.
Megnéztem az olajszintet is és meglepődve tapasztaltam, hogy a minimum alatt van, pedig csak 1-2ezer kilométer van benne.
Ha majd leszedem a hengerfejet, akkor legalább bele látok a hengerbe, tükörfényesre kopott e a felülete, vagy még láthatóak rajta hónolás nyomok. Bár dugót nem akarok kiszerelni, de megpróbálom megnézni, mekkora lehet a gyűrű hézag.
Az olajfogyasztás lehet kopott szelepszárszimering is, nem feltétlen a gyűrűk mellett szökik meg, akkor a kompresszió rosszabb lenne szerintem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bucihost
senior tag
válasz t.zsolti #13397 üzenetére
Lehet. Valamelyik nap aknára állunk, és megnézzük / hallgatjuk mi a jelenség ilyenkor alul. Azt viszont nem magyarázná meg a kardán felfüggesztő sem, hogy üresben benyomott kuplungnál egy adott fordulat felett miért szólal meg a váltó.
(#13396) Batman2
Nekem még eszembe jutott egy abszurd ötletem, de hátha. Próbáltam vissza keresni, hogy foglalkoztál e ezzel de nem találtam.
A tankban lévő üzemanyag szűrőt nézted már? Lehet egy takarítás neked is ráférne, mert tud elég fura anomáliákat művelni.. (Nekem is tervben van a takarítása)
(Netes kép, nem saját) -
Mintcar
tag
válasz Batman2 #13396 üzenetére
Akkor az adagoló szerencsére jó állapotban van, ennek nagyon kell örülni! A méréseitek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a motor nincs elkopva. A veszteség mérés eredménye viszont erősen hengerfej hibára utal. Igen, a kopott szelepszár szimerinegek egyértelműen olajfogyasztást eredményeznek, ehhez nem férhet kétség.
Szerintem sem fogod a hengerfej felújítását megúszni, de viszont komoly esélyed van rá hogy, utána a motor veszteség mentes lesz. Ha szerencséd van a hengerfej még eredeti állapotban van. Nem baj ha kopott benne minden, de legyen eredeti érintetlen állapotban. Akkor azt szinte tökéletes állapotra lehet hozni. De ezt úgyis megmondják.
Minden esetre csodálom a kitartásod mert nem hagyod a szekeret elveszni! Tényleg egyre kevesebb w123-as szaladgál az utakon, legalábbis a fővárosból csaknem teljesen kikoptak.
w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
Próbálta kannából, nem volt jobb.
MB 123 3.0d
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Crypto Trade
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Formula-1
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Stellar Blade
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Kring Happy Ergonomikus irodai szék, Hálós, Fekete
- WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel)
- Hyundai HYU-753 POE, vandálbiztos (IK10), 4.0MP 2K, POE, IP dóm kamera (Next GEN sorozat)
- HYUNDAI HYU-526N NVR, okos videó rögzítő, 8 csatornás 4.0MP IP kamera rögzítő, H.265+ NVR
- Legrand Netatmo NVP radiátorszelepek