- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Csak elektromos meghajtással jön az új Mini
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
Szerintem ezek a 6.5 literes szívó motoros szuperautók tapadás korlátoltak alacsony fordulaton. Modern szívómotorok a max. nyomatékuk 70-80%-át tudni szokták 2000-2500-as fordulaton. Ez esetben max. 725 Nm nyomaték van, ami már csak a hátsó tengelyt hajtja.
Igazából ez a trend, hogy most már minden hibrid. Ha igazán nyomod neki csak plusz súly, mert le fog merülni.
A legjobb példa talán erre a Aston Martin Valkyrie, az utcai rendszámos verzióban van KERS rendszer, a pálya verzióban nincs. -
Hachiko95
aktív tag
Nekem az egyik régi autó 2600-nál tudja a max. nyomatékot és szívó benzines, de 4500 felett elfogy. Az új változó szelepvezérléses, változó szívósoros motoroknak az egész fordulatszám tartományban elég magas nyomatékuk van. Viszont ezek a fejlesztések is főként a normák teljesítése miatt lettek behozva, és a kalibrálásuk sok esetben nem teljesítményre, hanem kibocsáltásra vagy üzemanyagtakarékosságra van hangolva.
Szerintem biztos meg tudták volna oldani, ha nagyon akarják a hibrid rendszer nélkül is, de a marketing értéke miatt inkább így döntöttek, hogy látszódjon a "fejlesztés" az Aventador-hoz képest.
Lehet hogy nem engedi lemeríteni, de ha folyamatosan nyomod neki és már merülne le, akkor nem fog rásegíteni és csak plusz súly. Nyilván akkor tölti fel, amikor nem nyomod neki, de kanyarban és féktávon mindig plusz súly. Azért nem értem ezeket, mert utcára nagyon nem kell az a rásegítés ezeknek az őrült erős V6/V8 turbó és nagy szívó V12 motoroknak, versenypályán meg mindig a kisebb súly jó.
Valójában meg csak azért van az egész, hogy a kvótán javítsanak és a specifikációs listában jól nézzen ki és így behúzza a vásárlókat.A Valkyrie-nek úgy van a KERS rendszere, hogy egy versenypályás körön max. 1x szabad megnyomni a gombot. A carwow videóban megnyomta egy körön 6-7x és úgy lemerült a kocsi, hogy utána nem tudták beindítani, rá kellett tölteni. [link]
Ezeket az autókat már leszállították ügyfeleknek.
Érdekesség még, hogy a hibrid rendszer miatt hangosabb lehetett a benzinmotor és hogy álló helyzetből azzal gurítják meg az autót, hogy kíméljék a kuplungot. -
tboldi
nagyúr
“Tudnak ezek a kis japók ha akarnak.”
Egyébként van pár trükk abban a motorban, nem is gondolná senki.
0. Duplagyertyás gyújtás, de ezt ismeri mindenki.
1. Ugyanaz a súrlódáscsökkentő bevonat van a dugattyúk palástján, mint a DC2 Integra Type R B18-as motorjában. Csak ott a minél magasabb fordulatszám a cél, itt meg a fogyasztáscsökkentés.
2. A főtengely el van tolva a hengersortól. [link]
3. A katalizátorba nem egyenesen megy a cső a leömlőtől, hanem egy bizonyos szögben (nemtom, mennyi), hogy nagyobb felületen haladjon át a kipufogógáz. [link]
4. A benzin-levegő keverék perdülettel (swirl) áramlik be, ezzel növelve az égés hatékonyságát.**Érdekes, hogy ez általában inkább a dízelekre jellemző, benzineseknél inkább bukóáramlás (tumble) szokott lenni. Vagy csak rosszul írták itt. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Közben szerkesztettem az előző hsz-em, hozzáírtam még egy pontot.
A GE motorja alapjaiban ua., szerintem a hengerfej alatt nagy százalékban egyezhet a GD-ével.
szerk.: Egyébként én is K425-tel nyomtam a CC+ előtt.
Villannyal tolatás: valamelyik BMW motorkerékpáron úgy csináltak hátramenetet 10-20 évvel ezelőtt, hogy az önindítót forgatta visszafele.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Ezt ne is mond, mert ezektől vagyok rosszul, hogy amennyi pénzt elköltöttek a normák teljesítésére. Kukázták meglévő jó konstrukciókat. Amennyi extra kiegészítőt lefejlesztettek és ráraktak a motorokra csak azért, hogy teljesítsék a normákat. Olyan alkatrészeket, amik nem is léteztek addig és csak azért vannak legyártva, fuvarozva, raktározva, hogy a papír számok meglegyenek. A legtöbbször nem is tartósak és ezért kerül többe a modern autók fenntartása és hosszútávon egyáltalán nem gazdaságos.
Persze tudom, hogy ez extra munkahelyeket is adott, és papíron teljesültek a számok, de a környezeten nem segített. Vagy legalábbis én nem értem hogyan, ha van valaki, akinek van logikus magyarázata azt szívesen meghallgatom.Egyébként amikor hazahoztam az Alfa Spidert kíváncsiságból kiszámoltam mennyi a fogyasztás. Ezeknél még nem volt fontos a légellenállás, inkább az hogy szép legyen és ugye vászon tető van. 5 sebességes, de rövid sportos fokozatok, 140-nél 5.-ben már 4000 felett forog, 4400-ra emlékszem. 200 km/h körül van a vége ott forog le az 5. fokozat.
Autóút, autópálya 100-140km/h és ilyen 6.5 literes fogyasztás jött ki, vagy még talán kicsit kevesebb is.
Gondoltam magamban, hogy ezért voltak a fejlesztések, amikor egy 2 literes dupla ikerkarburátoros motor, 4 torokkal, ahol ömlik be a benzin 6.5 liter körül fogyaszt ilyen magas fordulaton. 40 évig volt gyártásban az az Alfa Twin cam motor.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Egyébként full egyetértek, hogyha vissza akarjuk szorítani a co2 kibocsátást az átlag embereknek akkor nem 20 milliós elektromos autók felé kellene őket terelni, hanem motor, bicikli, roller, BKV..
Motornál is lehetne filléres törvénymódosításokkal nagyban javítani a helyzeten:
50 cm3 is kapna rendszámot, jogsi, biztosítás úgyis kell rá
125 cm3-t lehessen vezetni B kategóriával
Legyen kötelező az ABS
Etcetera. Rollert most egész jól rendbe rakták, de ott is van még mit javitani. BKV-t meg el se kezdjem.Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Ja és fater is ott volt, nem is tudtam, hát most 3-4 horpival megúsztam, legalábbis annyit fedeztem fel
Nem tudom van-e értelme cascozni🤔
Majd holnap megnézem jobb fénynél, majd nyomtatok lapot hozzá jobban lássamEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
cOxeR
Ármester
Károkozás messze áll tőlem… csak egyszerűen nem értem. Beáll mind az útra merőlegesen, egymás mellé, kereszteződéstől 3-4 méterre nincs velük baj, de ez így…
F_Zolee
Oda kintre nem tehetek semmit, sövényt biztosan nem, max valami lágy szárú dolgot, pl árvalányhaj vagy levendula.radi8tor
Közteres? alkalmatlanok itt bármire is…z0d1@Ku$
Az eszembe jutott, hogy rotakapával+lapáttal gyorsan körbekerítem őket egy pici árokkal. -
K Norbi
addikt
És! Megajándékoztak egy csekkel is
Hát most Llumar Air 90 fólia megy előre.
Nap szétéget nyáron.Ez hő és Uv. De szinte átlátszó.
Kerámiás hmmmm🤤
És engedélyezett!
Kapok bele engedélyt.
Be is lesz mérve ahogy kell.Egyébként.....
alig volt sötét elől.
De beleköttek.
Pedig imádtam! Este mikor jöttek mögöttem ezekkel az utólagos moslék ledekkel.
Meg xenonnal.
Nem égették ki a szemem.
Jobb lenne ezeket baszogtatnák a rendőrök.
Küldhetnék szépen kpm re.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
tboldi
nagyúr
A MiTo is gyárilag sötétített hátul, de csak nagyon-nagyon lájtosan, belülről nézve szinte nincs is különbség az elsőkhöz képest, úgyhogy most tanácstalan vagyok, milyen sötétségű fólia kerüljön rá. A többi autónkon 15-ös van (és volt), kb. ugyanazt szeretném elérni az Alfával is, talán 20-as vagy 30-as kellene nekem.
14-én viszem Szabóékhoz.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Igen, ha vannróla műbizonylat hogy autóra mehet, lehet 5% vagy akármilyen is. De baszki hogy a 80asba belekötnek... Ez Mo, én így rüh...öhm, szeretem!
focvis: Vszínű a 7,5. Gyárilag sincs nagy hús, de a peremvédő egészségesen áll, itt meg majdnem robbantottnak néz ki. Ki kell próbálni (de közúton jellemzően kevésbé hasznos szokott lenni az ilyen setup, vagy csak én vagyok finnyás )
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tboldi
nagyúr
Azon a képen sötétebbnek tűnik, mint amilyen valójában, de egyelőre nincs jobb. Majd megpróbálok olyat lőni, ami jobban visszaadja.
A 15-ös, ami a többin is van, számomra pont ideális. Esetleg megmérettetem velük a Honda fényáteresztő-képességét, meg az Alfáét is, aztán a különbségből ki lehet matekozni, hogy ugyanaz legyen a hatás.
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
Köszönöm, mindenképp lakossági vonalon mennék, gyáritól eltérő fék nem játszik.
Egy jobb minőségű szett jó kell legyen, sokan sokszor járnak ezen az úton, nem gondolom, hogy mindenki versenyfékekkel gurul, sőt, a nagy átlag szerintem annyira sem figyel a fékek használatára, mint én. Nálam egyszerűen csak a budapesti/magyar viszonyok alapján választotta a fékeket a szerviz, én meg rájuk hagytam anno (nem is gondoltam, hogy gond lehet vele később).
Ez az EBC szett lehet kicsit overkill, de tetszik. Az ára már kevésbé, de egyszer élünk.
-
MC Pite
veterán
Én nem nagyon láttam még gyári UV védelmet (max ha külön tétel volt elől a hővédelem, de csak az első szélvédőn).
Biztos vagy hogy oldalt van UV védelem? Mert idáig nekem semmin nem volt, ezért is kaptak (átlátszó) fóliát, jelentős volt a különbség.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Enyhe (általában) zöldes színe van, de UV és infra védelem (több fóliás és a bőröm szerint) nincs.
Ha volt a felszereltségben hővédő üvegezés (középkategória, digitklímával, magasabb felszereltséghez) akkor az első szélvédő kicsit lilás - tudtommal azaz ami UV védelemmel rendelkezik. Most is mikor a Meganeban cseréltem szélvédőt, kétszer annyiba került (volna) a hővédős üveg.
Oldalról az enyhén színezett üvegen át úgy égeti a fülemet meg a pofámat a nap mint a p..a. NT80/90 után meg nem gáz, csak ha leengedem az ablakot, de mint a vámpírok, sercegek és húzom is vissza amilyen hamar lehet .
Bringázok, ne félek a naptól; de marhára utálom mikor az autóban égeti a bőröm a napocska.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs