- Magyarított Android alkalmazások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
Hirdetés
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Ilyen lesz a Morbid Metal
gp A Unity-vel készülő rogue-lite PC-re készül és még idén megkapjuk elvileg.
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #39827 üzenetére
Akkor semmi gáz, simán csak a pára miatt volt.
Az a dolog magyarázata, hogy a hideg levegő kevesebb párát tud magában tartani mint a meleg (ezért van köd képződés ősztől tavaszig). Ha a levegő túltelített lesz akkor a pára kicsapódik. Na most amikor beindítod a motorból kiáramló forró kipufogógáz lehűl a sokkal hidegebb kipufogócsőben ezáltal a páramegtartási képessége lecsökken, rgo kicsapódik amit mi kis párapamacsként vizualizálunk. Amint felmelegszik a kipufogó cső megszűnik a jelenség (kivéve ha eszi a vizet a motor, akkor melegen is látható lesz a pára).
Erre rátett egy lapáttal, hogy párás volt a környezeti levegő tehát már eleve egy kvázi telített közegbe érkezett...Ezért van az, hogy aki sokat jár rövidtávon/hidegen annak a víz összegyűlik a hátsó dobjában. Biztos láttál már olyan autót aminek a kipufogójából jött ki a víz. Na az ezért van. A hideg csőben lehűl a gáz, kicsapódik a pára de a gáz áramlása miatt nagyobb gázra szépen kiköpi. Rosszabb esetben fel se melegszik és a víz nem párolog el így elég gyorsan átrohad a dob (mert a dobban meg tud állni a víz).
Érdekességként leírom, hogy általában ezért kap a leömlő egy hőszigetelő "pajzsot".
Így nem a környezetének adja le a meleget hanem azt visszaverve saját magának (mint amikor fedőt raksz a fazékra vízforraláskor) így hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor. Nem csak a párásodás lesz kisebb de a katalizátor is hamarabb eléri az optimális üzemi hőfokát, tehát kevesebb (rövidebb ideig) káros anyagot pufogsz ki.
A másik áldásos hatása, hogy a forróbb gáznak nagyobb a "helyzeti energiája" (ezért nem jó ötlet palackba sűrített gázt melegíteni, mert robban) ezáltal az áramlási sebessége is ami értelemszerűen gyorsabb gázáramlási sebességet jelent esetünkben, ezzel javítja a hatásfokot. Nem csak a gyorsabb töltéscsere miatt, hanem a gázlengés fojtóhatása is csökken ezáltal.#napiokos
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi