- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
Hirdetés
-
Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
it AI-alapú adatvédelmi funkciót (reklámblokkolót) kaphat a Safari böngésző az iOS 18-ban, de brit médiacsoportok arra figyelmeztetik az Apple-t, hogy ez anyagi katasztrófát okozhat az ágazatban.
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
ph Az Aurora azért nagyon megközelítette, de ez nem volt elég a trónfosztáshoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Dr. Gonzο #119359 üzenetére
Nézd, vettél egy dekás bringát és befürödtél vele. Szerinted ez teljesen a deka hibája, szerintem meg szimpla user error. Most vettél egy másikat, amivel remélhetőleg elégedett leszel. Használd örömmel!
Én korábban már írtam, hogy a 100 ezer alatti bringákat nem ajánlanám senkinek, mert olyan alkatrészek vannak benne amik az én elvárásaimnak nem felelnek meg. Runner írásait visszaolvastad, akkor tudod, hogy ő meg pont azt mondja ,hogy dekában 100 ezer alatti bringát érdemes megvenni. -
őstag
válasz Dr. Gonzο #119364 üzenetére
Persze a dekának is van benne sara. A deka olcsó bringáira egyszer azt írtam, hogy nem az, csak annak látszik A vitatott bringa crosstekkingnek látszik, de valójában nem az, mert az alkatrészei alapján alkalmatlan rá. Jól lehet vele boltba járni, eltekerni a nagymamához és hasonlók. Kb.erre elegendőek azok az alkatrészek amikből összerakták.
De azért mert egy gagyi bringával melléfogtál, még nem kell az egész Decathlont leminősíteni. Ha kérdeztél volna itt, szerintem senki nem ajánlotta volna azt a gépet. Én se. -
őstag
válasz Runner_fxr #119442 üzenetére
Nézzük mennyit veszít értékéből egy Dekás bringa, és mennyit a hasonlóan felszerelt márkás bringa.
Vegyük alapul a Triban540-et mert arról van infóm (új ára 230 ezer, hasonlóan felszerelt nagy márkák 350-től)
Pl. kb fél éve láttam egy Triban540-et hirdetve 190 ezerért. Kíváncsiságból figyeltem, mi lesz vele. Két nap múlva már el volt adva.
Teljesen friss hírdetés,Bikemag, [Bianci Nirone 105-ös szettel:], Ezt 175 ezerért adja a gazdája, [újonnan ugyanazt] 435 ezerért lehet megvenni. A Triban bukott 40 ezret, a Bianchi 260 ezret az új árához képest, és a Bianchiért nem marják egymást a vevők.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tottinho #119445 üzenetére
A régi láncod szép lassan megnyúlott és elkoptatta a hátsó sort. Ezért ugrál rajta az új lánc. A régi lánc még visszafogja magát, mert össze van kopva a fogaskerekekkel. De ha már ennyire elkoptatta a hátsó sort, akkor nagyon valószínű, hogy a hajtómű fogaskereket is elkoptatta....Nagy hiba volt három évig hagyni azt a láncot, hogy mindent tönkretegyen maga körül. Lánc és első-hátsó fogaskerék csere. Igenám, de ezen a bringán nem lehet elöl csak a fogaskereket cserélni, hanem a komplett hajtóművet kell cserélni hozzá. Első körben vegyél az új lánc mellé új hátsó sort....aztán reménykedj, hogy nem fog elöl ugrálni a lánc a hajtóművön.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tottinho #119452 üzenetére
A megnyúlott láncot a kopott fogaskerék nem bírja megtartani és erősebb tekerésnél a lánc átugrik a fogaskeréksoron. Nem oldalra ugrik, hanem hosszában előre a lánc felmászik a fogak tetejére és beugrik a kovetkező két fog közé. Aztán ha erőltetik, akkor még el is szakad a lánc egy ilyen átugrásnál. Nálad a patentszemnél szakadt.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #119529 üzenetére
Csodálkozol, hogy nem szeretik a bringásokat?
-
őstag
válasz Zola007 #119675 üzenetére
30 dollár, nagyjából 8 ezer Ft. Annyiért itthon is vehetsz hasonló stílusú, de kisebb teljesítményű lámpát. Én is valami ilyet fogok venni: Velotech Ultra 750. (teszt )
Ilyen van itt a helyi bringaboltban is, ki tudom próbálni, tapogathatom, aztán miután hagyom magam rábeszélni, megveszem. Nem kell heteket várni mire megjön Kínából (ne fáradjatok, elhiszem, hogy van ennél jobb Gaciron és Convoy, de ez itt van 500 méterre)
Van ennek 300 lumenes verziója is, az 5000 Ft. körül lehet kb.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Zola007 #119679 üzenetére
Ja, hogy legalább 1000-es legyen. Akkor ez nem lesz jó neked.
Nem véletlenül akadtam rá. Velotech lámpám volt/van néhány, és még nem csalódtam bennük. Gyanúsak a számok? Szupererős módban papír szerint 5 órát bír, az már bőven sok, nekem már kettő is elég, nem szoktam egész éjjel tekeregni. A bringaboltban világosban már kipróbáltam. Engem meggyőzött. -
őstag
válasz Hasaggymeg #119689 üzenetére
Nekem sincs bajom a nagyvilág bármely sarkából rendeléssel. Most is van cucc amit várok Kínából. Viszont vannak dolgok, amiket szeretek előtte megtapasztalni, kipróbálni mielőtt megveszem. A bringalámpa az egyik ilyen dolog. A fényáradat, amit az a Velotech tud, bőven elegendő számomra. Tudom, hogy lehet kevesebb pénzért több lument venni, de nekem ennyi elég.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #119696 üzenetére
Lámpákon kívül mást nem vettem tőlük. A többi cuccaikat nem ismerem. Lehet, hogy azok nem olyan jók, de a lámpákkal elégedett vagyok.
-
őstag
válasz Runner_fxr #119699 üzenetére
A 750-es 7700-ért van itt helyben. Szeretem ezt a boltot, mert az Ottó (a tulaj) nem árazza túl a cuccokat. Hazai webáruházból szinte semmit nem éri meg rendelnem, mert a szállítási költség miatt drágábbra jön ki, mintha Ottóéknál rendelem meg.
-
őstag
válasz Runner_fxr #119719 üzenetére
Lehet, hogy 9 ezer az ajánlott ára, de azon az áron nem veszi senki. Gyors piackutatás:
Bringabutik 6745 Ft.
Biketrade 8990 Ft.
Ebike 7642 Ft.
Bikediscount 7102 Ft. -
őstag
válasz Runner_fxr #119742 üzenetére
No igen, a webshop olcsóbb, mert nem kell bótot fenntartani. Viszont arra még rájön a szállítási költség ami legalább egy ezres, és ott vagyunk, hogy nem olcsóbb mint itt a boltban. Rosszul emlékeztem az árára, nem 7700 (valami másikkal kevertem össze, de már vagy két hónapja néztem), 8500-ért hoztam el. Az előbb mentem vele egy kört lakatlan részen. Hát ennél tényleg nem kell több lumen. 50 méterig simán ellátni, az autóút szélességét világítja be. Azt hiszem nem túlzok ha azt mondom, az autóm hagyományos égős tompítottja sem világít jobban.
-
őstag
válasz bringasisti #119758 üzenetére
-
őstag
válasz bringasisti #119766 üzenetére
Ez (mármint a Velotech 750) a karcsú? Elfogadom, biztosan az.
A két darab 2200-as akkuval folyamatos max fényerőn (750 lumen) 5 órát virít. Majd alkalom adtán ellenőrzöm, hogy tényleg tudja-e. Akinek ez karcsú, az ne vegyen ilyet. Egyébként max fényerőn a hasonló teljesítményű lámpák némelyike csak egy órát tud.
Összehasonlításképp, a bestbuy Convoy S2+ max fényerővel egy órát tud, fél fényerőn négy órát. Leginkább ezért nem vettem milyet.
A 400 lumenes kisebbik Gaciron max fényen 2 óra.
Az 1600 lumenes nagy Gaciron maxon másfél óra, fél fényerőn három és negyed óra. És csak negyed fényerőn (400 lumen) tud majdnem öt órát.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bringasisti #119787 üzenetére
Az jó nagy.
(#119789) Ironizer
Bizony be kell állítani minden alkalommal amikor felteszed.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bringasisti #119791 üzenetére
Azok a Te elvárásaid egy lámpával szemben. Az én elvárásaim mások.
Hány milliamper? Mekkora akksi? Milyen led? Milyen driver? Ezek egyáltalán nem érdekelnek. Én nem nézek milliampereket.
Bekapcsolom a lámpát max-on, hogy lássam mit tud. Ha ezzel elégedett vagyok, akkor megnézem, hogy azt mennyi ideig tudja (két óra alatti kiesik). Ha az is oké, akkor mennyi az ára (tízezernél többet csak arany lámpásra adok ki). Ez a három rosta van nálam. A végére elég kevés lámpa marad, nagyjából egy. Ez a Velotech 750.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zoli03 #119793 üzenetére
Konkrét számítás esetleg?
Papírja szerint tudja. A neten nem cáfolják sehol (rajtad kívül). Pár hozzászólással korábban írtam, hogy alkalomadtán kipróbálom, hogy tudja-e az 5 órát, vagy kb. mennyit. Majd amikor egyszer lemerül és fullra feltöltöm, bekapcsolva hagyom, és óránként csinálok a fénycsóváról egy fix beállításos képet. Majd az eldönti. -
őstag
-=RelakS=- és Tomi_Sci
Na, ennek örülök, hogy kiszámoltátok, nem tudja az 5 órát. Akkor mégsem kell annyi időn keresztül lesnem az éjszakában, hogy meddig bírja
Persze majd kipróbálom mennyit bír, de azt csak úgy magamnak, hogy tudjam, a gyakorlatban nagyjából mennyi üzemidőre számíthatok. -
őstag
válasz Zola007 #119748 üzenetére
Videóhoz nemcsak lámpa kell, hanem olyan eszköz is amely képes ilyen körülmények között értékelhető videót csinálni. Most bebizonyosodott, hogy az én telefonom kamerája sajnos erre nem alkalmas. Fél órája csináltam pár képet lakott területen kívül, és próbáltam videót is. A képek is kellően pocsékok, a videónak köze se volt a látott valósághoz. Szóval a szándék megvolt, az igyekezet is, de kellően jó képrögzítő eszköz hiánya miatt értékelhető eredmény nem született.
-
őstag
válasz bringasisti #119949 üzenetére
Az a probléma, hogy nem méterre pontosan ugyanazt az értéket mutatja oda-vissza?
Kérdés, hogy a kifogásolt eltérés mekkora mértékű? Megnéztem a Bryton órám rögzített adatait. A legnagyobb eltérést egy 160 km-es 1410 m. szintemelkedéses tekerésnél produkálta, ahol emelkedésnek 1416 m, ereszkedésnek 1402 m-t mért. Tehát egy 7 óras bakonyi hegyes-völgyes tekerésen tévedett 14 métert. A 14 méter így önmagában soknak tűnik, de az 1400 méterhez viszonyítva kereken 1% a "hiba". Ami adódhat akár az időjárás változásából is, 7 óra alatt feltámadhat a szél pl. Érzésem szerint ez az 1% pontatlanság nem olyan jelentős, mint amekkora problémának erződik a kommentjeitek alapján..
De ismétlem, ez volt a legnagyobb eltérés amit találtam. 1-3 órás tekeréseknél 5 méter alatt téved. De akad olyan is, hogy méterre pontosan ugyanazt méri . -
őstag
válasz bringasisti #119957 üzenetére
Olvastam az egész kommentsort... Gondoltam leírom, hogy mekkorát téved egy légnyomásos mérést használó óra. Csak hogy ne nulla konkrétum legyen a témában. Ha valaki épp ebbe az irányba érdeklődik akkor ne az jöjjön le neki, hogy barometrikust nem szabad venni, mert a fórumon olvasta, hogy az pontatlan. Igen. Pontatlan: max 1 %.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bringasisti #119968 üzenetére
Van ilyen órád?
-
őstag
válasz bringasisti #119999 üzenetére
Nem azért kérdeztem. Sejtettem, hogy nincs..... Csak érdekel, hogy honnan veszed ezt, hogy a gps-el is mér magasságot, meg a barométerrel is, és ezért pontosabb, mert korrigál. Melyiket korrigálja, és mi alapján dönti el, hogy melyik érték helyes?
Nekem van Bryton 310. Két rendszert használ, GPS-t és barométeres magasságmérőt. Eddig igaz a kétszenzoros dolog. Csakhogy a két szenzorral két különböző dolgot mér, és nem összehasonlítja őket, hanem összepárosítja.
A gps-t csak a horizontális pozíció meghatározásához.
A barometrikus szenzort a magasságméréshez.
Ennyi. A gps pozíció adatához hozzárendeli a barometrikus magassági adatot. A gps-től semmi magasság adatot nem vesz figyelembe.
Tudom pontosan a házunk tengerszint feletti magasságát, 179 méter. Ha erre állítom be a Brytont, akkor ehhez méri a magasságot. Ha nullát állítok be, akkor nullától számolja a szintkülönbséget. De beállíthatok 3000 métert és akkor az a kiindulási alap, pedig ténylegesen 179 méteren vagyok. És mehetek akármerre nem korrigál, nem szól, hogy "koma elqrtad a magasságot, mert a gps más véleményen van, majd én korrigálom...". Ha a gps mérné a magasságot, nem is kellene kalibrálni, hiszen amint pozíciót talál a gps, rögtön tudná milyen magasan vagyok. De nem tudja, vagy nem veszi figyelembe, vagy a gps szenzor a magasság adatot nem veszi, vagy csak a szoftverből hagyták ki. Mindegy. Nekem kell megadni hogy itt és most 179 méter. -
őstag
Ahogy ígértem, amint lehetőségem lesz rá, kipróbálom mennyi ideig bírja a Velotech Ultra 750 lámpa max fokozaton. Az adatlapja szerint 5 óráig működik, ami nagyon jól hangzik, de leírni bármit lehet. Legegyszerűbb az lett volna, ha teljes feltöltés után bekapcsolva hagyom, aztán figyelgetem mikor alszik ki a fénye. Ezt így nem tartottam elég szemléletesnek ezért próbáltam valamiféle mérést csinálni. Nemcsak pillanatnyi értékeket akartam, hanem egy idő/fényerő grafikont, ami mutatja a fényerő csökkenését az eltelt idő függvényében. Ezt egy telefonos alkalmazással sikerült megoldani.
Lássuk mire számíthat az, aki arra vetemedne, hogy ilyen lámpát vesz.
USB-vel tölthető, a töltőáramot nem mértem, kb 8 óra töltést írnak. A bekapcs gombja lassan pulzáló kék fénnyel világít töltés alatt de a full feltöltést nem jelzi. Töltés alatt a lámpa kicsit melegszik, ami megszűnik ha teljesen feltöltődött. Valószínűleg van túltöltés elleni védelme a lámpának vagy az akkuknak, ami elég lényeges.
Négy fényerő fokozat folyamatos vagy villogó üzemmódban. A fokozatok közötti lépcsők nagyságát a leírásban nem részletezték, ezért íme egy grafikonrészlet melyben az egyes fokozatok nagysága látható:
A max 750 lumenhez viszonyítva a kisebb fokozatok 130 - 230 - 370. Megjegyzem, hogy a 370 is elég erős már. Számomra az volt a kérdés, mennyi idő alatt csökken a lámpa fénye erre a még elfogadhatóan fényes 370-es szintre.
Teljes feltöltés után bekapcsolva max fokozaton melegedni kezd, de a melegedés mértéke megmarad a kellemesen jó meleg szinten, nem forrósodik. Az elektronika nem avatkozik közbe, nem csökkenti a fényerőt a melegedés miatt (erős fényű elemlámpáknál gyakori a forrósodás elleni fényerő csökkentés).
Nem stabilizált fényű elemlámpákhoz hasonlóan fokozatosan veszít a fényerőből. Kb 250 lumennál elkezd villogni a bekapcsológomb, jelezve a merülést. A végén, valamivel a legkisebb fokozat szintje alatt (kb, 100-110 lumennél) a lámpát a túlmerülés ellen védő elektronika kikapcsolja. Ez is egy pozitív dolog, hogy nem tud tönkremerülni az akku.
És íme a teljes lemerülés grafikonja (függőleges tengely fényerő, vizszintes tengely idő másodpercben):
Csalódást keltő, hogy a beigért 5 órás üzemidő valójában csak 2,5 óra (mérve 8920 másodperc)
Pozitív, hogy két órával a bekapcsolás után (grafikonon 7200 másodpercnél) még 500 lumennel világít. Az elvárt 370 lument csak 8150 másodpercnél érte el (2 óra 15 perc). Látható, akkor már elég gyorsan veszített a fényerőből.
Összességében egy nagyon jó lámpa, amit kár volt elrontani a túlzó üzemidő ígéretével. A reális üzemidőknek kb a felét tudja, a max-on mért valós érték alapján. Tehát aki ilyet venne, erre számítson. -
őstag
válasz Eagle16 #120246 üzenetére
Hasonló az ízlésünk lámpákat illetően, nekem is pont ilyen hátsó lámpám van, csak nem RockMachine, hanem talán Bikefun márkájú.
Jester01
Érdekes, hogy pont a felét bírja a gyári adatnak. Szerintem ezek csak számított értékek, amit nem teszteltek, és valahol elcseszték a számolást. Pl. ott, hogy két akku van benne, ami együtt 4400 mAh (2x2200). Lehet, hogy a számolásnál 2x4400-at vettek alapul, ezért jött ki a dupla üzemidő. -
őstag
válasz Lami66 #120244 üzenetére
Tartaléknak félretett telefonnal sikerült olyan képet csinálni ami egészen közel áll a ténylegesen látott fényviszonyokhoz
Velotech Ultra 750 max. fényerőn töksötétben:
Jobboldali fa 45 méter
Baloldali fa 53 méter
Baloldali fa utáni kisebb fa 80 méter (nagyjából eddig világítja meg értékelhetően az utat)
Középen távolban levő halvány derengéses fák 120 méter.Összehasonlítás és érdekességképp ugyanott hagyományos lámpás autó tompított fénye (C4 Grand Picasso): [kép]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #120321 üzenetére
A lámpa nem volt beállítva sehogy, a kezemben fogtam. Egyértelmű, hogy bringán nem távolsági fényszórónak állítja be az ember. Egyébként ez egy engedélyezett, hivatalosan forgalmazott kerékpár lámpa, tehát szakszerű használat mellett nem balesetveszélyes.De ezen a balesetveszélyes dolgon kicsit elcsodálkoztam, hiszen ez "csak" egy 750 lumenes lámpácska, miközben [akad akinek 1600-as lámpa söpri az utat]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz -=RelakS=- #120332 üzenetére
Egészen pontosan az üzemideje érdekelt és a valóságban mutatott fénye. Nem a 750 lumen valódiságát akartam ellenőrizni, mert ahhoz se megfelelő eszközöm se ingerenciám nincs. Egyébként lakott területen kívül a korom sötétben a félfényerős fokozat is kellően megvilágítja a 40-50 métert.
Mondhatod, hogy sipirc vissza rendes képet csinálni, de nem tudsz rábeszélni. Van róla teszt ahol az utat világítja meg [link]ivana
Nem állt szándékomban kalibrált eszközökkel, profi fotócuccal, fénymérővel stb felfegyverkezni egy olyan fotó miatt amiről előre tudtam, hogy csak a beszólásokat fogja generálni (mint eddig majdnem minden amit ebbe a fórumba írtam). Kb 10 képből választottam ki azt az egyet ami a látott valósághoz leginkább közel áll. Akit érdekel ez a lámpa, annak talán hasznos lesz. -
őstag
válasz Toobee #120382 üzenetére
Nagyon rosszul másolták azt a Cannondale-t.
Technikailag se jó a copy, mert kissé fölé lőttek a Cannonnak (elöl-hátul 20 mm-el hosszabb rugóút, dupladugattyús tárcsafék, szerintem a Sram váltás és a Manitou is jobb)
Az árát is nagyon elqrták dekáék, nem vették észre, hogy csak a felét írták az árcédulára....(nem kell szólni, már tudom a mantrát: a szupermerevcsodakenonváz megéri a + 400 ezret, a dekás meg csak vízvezetékcsőből hegesztett egy keretet ami nyeklik-hajlik és semmit se ér) -
őstag
válasz Runner_fxr #120400 üzenetére
Köszi, már vettem bringát, és nem Cannondale-t. Pedig próbáltam egy CAAD-et is, de az 5-6 km-es próbakörrel sem tudott meggyőzni, hogy jobb vétel 400 ezerért mint az ugyanolyan, 105-ös felszereltségű 230 ezres Triban540. Végül 300-310 ezret költöttünk el, abból lett egy Triban540, egy fullos Bryton 310T(mellkasövvel, pedálfordulat mérővel), egy patent pedál és egy Shimano patent cipő, bringás sisak.
Egyetértek, hogy a Dekás webáruházban a műszaki leírások nem elég precizek, néha több benne a marketing szöveg mint a pontos technikai információ. Szerintem ez abból ered, hogy az eladások zömét nem a neten bonyolítják, hanem a rendes áruházakban, ezért a webáruházukra nem fordítanak akkora figyelmet. Ellenben bármely webáruházhoz képest a rendes áruházukban élőben megnézhető a legapróbb részlet a bringán, megtapogatható, megrángatható, kipróbálható minden alkotóeleme. Ami azért elég nagy előny egy webáruházhoz képest, ahol képről és leírásból próbálja meg eldönteni a vevő, hogy a 120 kilóját hogyan bírja a váz, mennyire harapós a fék, milyen érzés pl. egy 1x11-es Sram váltás, mennyire rugózik vagy épp nem rugózik a teló, centiméter táblázatból elég nehéz eldönteni, hogy M-es méret lesz-e kényelmesebb, vagy inkább rendeljen L-est stb. Látni itt a fórumon épp elég dilemmázót akik ugyanezekkel a gondokkal szembesülnek a webes vásárláskor.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz kacsyx #120423 üzenetére
Hát persze, hogy a Scott -al, Cannon-al stb. fognak versenyeket nyerni és nem a Tribannal. Nem vitatom a nagy márkák technikai előnyét a méregdrága, az eszméletlen drága és a nagyondrága kategóriában. Szerintem az eladott bringák kevesebb mint 1%-a olyan amit azért vesznek, hogy jobb helyezésre legyen esély egy versenyen. De azok a bringák nem is félmillió alatti kategória, sőt ahogy elnéztem pár versenyt, nem is egymillió alatti. Aki nem az ellenfelek legyűrését vagy különleges teljesítményt célozza meg, annak a félmillió alatti kategórában gyakorlatilag semmi mérhető pluszt nem ad egy nagyonmárkás bringa az ugyanolyan felszereltségű Decathlonossal szemben. Senki nem fogja hamarabb körbetekerni a Velencei tavat egy 105-ös felszereltségű Cannondallel, mint egy Triban 540-el. Pedig az egyik 230 ezer a másik 400. De ugyanez elmondható montira is, crosstrekkingre is. Jobbak a drágább márkás bringák? Igen, annak a kb kétszáz embernek a kezében akik képesek a bringák teljesítménye közötti 1-2 %-ot kitekerni. Nekik nem mindegy hogy dekás, vagy Scott. Mindenki más csak a lelkében érzi a drágabringa előnyét.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #120462 üzenetére
Tudom milyen placebó hatása van egy jól csengő márkanévnek. Le is írtam ezt a placebó szót abban a hozzászólásban, de aztán kitöröltem. Nem volt kedvem kommentháborúzni a vérig sértett márkafanokkal. Így is elmaradok a válaszokkal, de Bornapok [link] vannak itt Móron, és inkább a városban töltöm az időt. Ott találkozni kedves emberekkel is.
-
őstag
válasz Lami66 #118677 üzenetére
Aludtam rá egy párat. Végül Novatec A141SB agy lett a befutó, leginkább az egységes összkép miatt, mert a hátsó keréken is hasonló Novatec van. A csapágytuning után egy szintén tuningolt Sram X4 váltóval együtt egy dobozban várja a szezonvégi pocsék időjárást, amikor majd darabokra szedem a bringát karbantartás és némi fejlesztés okán [kép]
-
őstag
válasz bringasisti #121242 üzenetére
Igen, kerámia csapágyakat kapott az agy is és a váltó is. Ingyen volt, mert én csináltam a csapágycserét.
-
őstag
válasz bringasisti #121246 üzenetére
20-25 euro darabja.
-
őstag
válasz bringasisti #121250 üzenetére
Ez a szolid középkategória, ami már hozza az elvárható minőséget és még nincs elszállva az ára. A bringámba nem érdemes drágábbat rakni. Egy jófajta kerámia csapágy (pl.[CeramicSpeed]) háromszor ennyibe kerül, de ezeket nem is 100 ezres bringába rakják.
-
őstag
válasz zoli03 #121260 üzenetére
És? Szerinted érdekel, hogy kinek mi a véleménye róla? Egy dologban biztos vagyok: olyan ember mondta, hogy felesleges, aki még sose találkozott kerámia csapágyas dologgal. Engem érdekelt a dolog, hát megcsináltam. Van aki szerint a bringa is felesleges, mert lehet motort venni.
Novatec agy, dobozból kivéve, kézzel megforgatva gyári csapággyal 2 !!! másodpercig forgott.
Ugyanígy megforgatva kerámia csapággyal 2 perc 40 mp. után áll meg.... Hát ennyire felesleges.
Íme egy példa: [link]Sram gyári váltógörgő megforgatva még egy másodpercig se forgott. Kerámia csapággyal több mint egy perc után áll meg.
példa:[link] -
őstag
válasz Hasaggymeg #121270 üzenetére
Továbbgondolva, minden felesleges ami nem gyárilag van rajta egy bringán....
A saját kíváncsiságom miatt csináltam. Ahogy mondod, örömet szerez (és pénzem is van rá).
Felesleges? Nekem nem. (a Campagnolo szerint sem, Fulcrum szerint sem, de azokat sehol nem jegyzik)
Beválik? Majd kiderül.
Ha mégsem válna be, azt nem írom meg, mert arra a károgásra nem vagyok kíváncsi amit itt kapnék -
őstag
válasz Hasaggymeg #121276 üzenetére
Vettem egy bringát, fejlesztgetem magam kedve szerint: könnyebb gördülés, jobb fékhatás stb. A Velencei tavat nem fogom gyorsabban körbetekerni, mert nem a sebesség növelése a célom, nem vagyok száguldozó típus. Nem érdekel az átlagsebességem. Ebből a szempontból akár feleslegesnek is tűnhet. De ha egy lejtőn lefelé gurulva 100 méterrel később kell kezdenem a tekerést (vagyis 6-8 másodperccel tovább pihenhetek a következő domb előtt) máris érezhető lesz a hatása, mert errefelé szinte csak domb és lejtő van . Nem várok látványos eredményt csak kicsit, de nekem az is jólesik. Mert van akinek a +10 watt se elég jó, én meg örülök a + 1 wattnak is....hozzáteszem wattméregetés teljesen hidegen hagy.
-
őstag
válasz bringasisti #121284 üzenetére
Természetesen porvédős csapágyak (2RS), ilyen helyekre (kerékagy, váltó) nem is szabad mást tenni. A porvédő nélküli csapágyakat csak zárt, védett helyen alkalmazzák, ahol nem tud koszolódni, és a kenést a környezetéből kapja, pl. motorokban, váltókban.
(#121291) Zola007
A váltógörgőben 608 2RS.
Ebben az első agyban 2 darab 609 2RS csapágy van (de van más méretű csapággyal szerelt első agy is)
a hátsó agyban 4 darab 6001 2RS csapágy -
őstag
válasz zoli03 #121274 üzenetére
"Egy integrált hajtás csapágya mennyit forog szerinted egy négyszögeshez képest?"
Érdekes kérdés! Várom a véleményedet róla, szerinted melyik mit alakít. Aztán elmondom, hogy én mit TAPASZTALOK (tehát nem saját okoskodás), ugyanis van itthon sima négyszögtengelyes hajtás, ipari csapágyas négyszöges, és integrál csapágyas is (Shimano105-ös) -
őstag
válasz belsodavid #121939 üzenetére
A Novatec-nek vannak 28 lyukas + tárcsafékes agyai [például ezek]
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen videókártyát?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs