- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Üdv! Érdeklődnék.
Adott egy Triban500 fittnesz bringa, amibe országúti hátsó kereket vennék. A probléma ott van, hogy a bringán a villasaru távolság 135 mm, az országúti kerekek meg ugyebár 130 mm-esek. Van valami megoldás (pl. egy csavartoldalék) a differencia áthidalására? Vagy a gyorszár tud annyit szorítani, hogy az 5 mm-t a villák összenyomásával eltünteti?[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz Hasaggymeg #115094 üzenetére
Volt Meridám (TransMission Speed), remek bringák.
Ha a fórumtárs a 380 ezres Bianchit drágállotta, akkor a 380 ezres Meridát is sokallni fogja. De lehet, hogy tévedek. -
őstag
válasz Hasaggymeg #115149 üzenetére
Értettem a szándékod. Nagyjából ez a legkisebb ár a márkás bringáknál 105-ös szettel. Egyébként a nem tárcsafékes verzió is ugyanennyibe kerül.
Egy évvel ezelőtt vettünk bringát feleségem számára. Akkor elég alaposan körbejártam a ki mit ad mennyiért kérdéskört. Nem csak netről guglizgattam, hanem helyi bringásoktól is kérdezgettem, sőt ki is próbáltuk a kisebb-nagyobb márkák bringáit (majdnem mindenki engedett menni pár km-t). Neuzertől Wilierig, 100 ezertől cirka 400 ezerig elég sok infót gyűjtöttünk ahhoz, hogy tudjuk, milyen bringa lenne megfelelő a MI bringázási szokásainkhoz. -
őstag
válasz Hasaggymeg #115164 üzenetére
A Decathlon ott qrta el, hogy évekkel ezelőtt valóban gyatra vázakat adott a bringákhoz. A köztudat szépen be is skatulyázta a Dekás bringákat a gagyi kategóriába. Az utóbbi években a Deka rágyúrt a minőségre, sokat javultak a bringáik (országútiról beszélek), a köztudat viszont változatlan maradt nekik jó az 5 évvel ezelőtti infó. Persze aki figyeli a termékeiket az látja a változást, aki megveszi a cuccaikat az érzi is.
Egymás győzködése helyett inkább úgy döntök, mindenki vegyen amit akar. Kritikát pedig csak olyantól fogok elfogadni akinek fényképe van róla, hogy tekert ilyen bringával.
ÉS MOST JÖN A LÉNYEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A finnyogók, lenézők, kíváncsiak, érdeklődők, hitetlenek stb. részére van egy felajánlásom:
BÁRKI szabadon kipróbálhatja a Triban 540-est, aki Mór környékére téved.
Akárcsak azért hogy meggyőződjön, tényleg szar-e, akárcsak azért, hogy kipróbálja milyen a 105-ös cucc, akárcsak azért, mert esetleg venne ilyet, de tart tőle.
Tehát Hölgyek, Urak, bringázók! Szabad a pálya, itt egy állítólag nyeklőnyakló vázas Triban 540, lehet menni vele nemcsak 100 métert, hanem akár 50 km-t is. Nem eladó, egyszerűen csak bringabaráti szívesség. Nem küldöm sehová, nem viszem el két várossal arrébb. Csak itt a környéken lehet kipróbálni. Írj privátot, egyeztetünk, és hajrá! Ha utána is azt mondod, hogy egy hulladék, szó nélkül elfogadom a véleményed!
Ha valaki távolabbról próbálná, de neki ez elérhetetlen, örömmel venném más Triban 540-es és 520-as tulaj hasonló felajánlását. Változtassunk a negatív előítéleten! -
őstag
válasz Jester01 #115243 üzenetére
L-es méret.
(#115244) ZolkoW
Oké, de türelmedet kérem, mert a következő két hétvégén családi nyaralás van. Aug. 12 után bármikor.(#115256) Hasaggymeg
Biztos vagyok benne, hogy jobb a Canyon. Teljesen más kategória a Triban 540-hez képest, ezt te is nagyon jól tudod, csak muszáj volt valami utálatosat beszólni. Szóval nem lesz elkeseredve, hogy miért Canyont vett. Vannak itt a környéken jópáran akik nagyon keményen tolják az országútizást, a Triban nem is nekik való. Ha meg összefutunk itt a környéken és látom a szuperkék bringájával, majd integetek neki, és örülök az örömének.
De ha már szurkálódó megjegyzéseknél tartunk....200 ezerért 8 sebes octalinkes Clarissal szerelt bringákat ajánlani mint jó ár/érték arányú vételt? Ugyanekkor a Decathlonos integrált csapágyas hajtóművel, karbon villával, 2x11 fokozatos 105-össel, ipari csapágyas Mavic Aksium kerékkel a nagy ívben kerülendő elrettentő példa?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #115271 üzenetére
Ja, hogy vicc volt....
Azt hiszem terád is rádférne egy próbakör a Triban 540-el, mert ebből a "Meridát ne hasonlítsd...." mondatodból süt a negatív előítélet (ismétlem volt Meridám és nem egy alap 1.0).
Az octalink meg úgy szar ahogy van. Két évig jobb a négyszögtengelyesnél, aztán látványos romlásba kezd, és 4 év után teljes hajtáscsere. A négyszögtengelyes bringámat meg nem bírom megnyekkenteni, pedig kétszer annyi km. van benne mint az octalinkes XT-vel szerelt Meridában volt. -
őstag
válasz Hasaggymeg #115291 üzenetére
Én meg azért írtam, hogy nem mindenkinek csak jó vagy csak rossz tapasztalata van dolgokkal, márkákkal.
Nem csörtézni akarok, nagyon másként látjuk a dolgokat, sosem fogjuk meggyőzni egymást.
Mindössze annyi a bajom, hogy a topikgazdától, több nyitottságot, és kevesebb elfogultságot vártam volna.
Pl. ha már linkelsz 4 db. márkás ámde fapad 1.0-ás bringát akkor hasonló értékben odafért volna egy jóval magasabb felszereltségű Triban, vagy más hasonló másodvonalbeli márka. Mert nem mindenki versenyezni akar, és ami jó az időfutamon, az kevésbé alkalmas tókerülős túrákra. És fordítva. -
őstag
válasz Runner_fxr #115353 üzenetére
Nem állítottam, hogy mindennél jobbak. Csak annyit, hogy SZERINTEM egy 200 ezres Merida/Cube stb. (ami a palettájuk alja gyakorlatilag) Claris szettel tuti nem jobb vétel, mint egy ÚJ (nem 5 éves) Triban 540, ami minden porcikájában legalább két kategóriával feljebb van a neves gyártók fapados modelljénél. Biztosan van az a szint, ahol már jobbak, de azok meg jóval drágábbak. Azt döntse el mindenki magában, hogy +150 ezret megér-e neki, hogy a Triban 540 felszereltségét mondjuk Meridában vegye meg.
Persze, tudom, hogy nem azért olcsó mert jótündérek. Biztos nem a leújabb fejlesztések vannak a vázban, de aki tart a váztól, annak megnyugtatásul ott az örökélet garancia rá.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz woodworm #115535 üzenetére
az 50% nem kétszeres, de most ezt nincs kedvem elmagyarázni, pedig szoktam matekból korrepetálni.
Brigéciolból kétféle van, a 2000-es olcsóbb, annyit is ér, gondolom az árukeresőn azt sikerült megtalálnod, mert a D3-as a normális minőségű, az 1500 Ft nálunk a boltban, a petróleum csak 950. -
őstag
válasz lsebestyen #115673 üzenetére
Egy éve használjuk a Bryton 310 teljes szettet, tehát pedálfordulat és pulzusmérővel. Eddig egyszer sem fagyott le. Az is igaz, hogy még a gyári szoftver van rajta. Firmware-t majd akkor frissítek rajta, ha olyan funkciót tesznek bele ami miatt érdemes frissíteni. De nekünk eddig nem hiányzott semmi az alap hetvenvalahány funkció mellé.
-
őstag
válasz lsebestyen #115676 üzenetére
Láttam, hogy többek között a Strava szinkron hibákat javították. Mi nem Stravázunk és egyenlőre a többi funkció sem bugzik annyira, hogy frissítési ingert generáljon nálam. A cucc hibátlanul teszi a dolgát, és amit a Bryton ad szoftverileg, az nekünk elegendő.
Szezon kezdéskor leveleztem a supporttal, mert olyan volt mintha eltünt volna regisztrációnk, de néhány levél után kiderült, hogy user error 😃[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz belaazallat #116335 üzenetére
Ha a valóságban is úgy nézel ki mint itt a fórumon az avatarod, akkor nem csodálkozom
-
őstag
válasz 6030D #116431 üzenetére
Egyiket sem venném meg, és azért, mert már nem montizom.
Egy dolog nem teljesen világos......vagy újat újjal, vagy használtat használttal.
Te korrektnek érzed, hogy egy használtan hirdetett bringát hasonlítasz egy bolti új bringával? A Cube újonnan félmillió. Keress bolti áron 370 ezres Cube-ot, és azt tedd az új dekás mellé.
A dekás bringa se 370 ezer használtan.
Mennyi is erre a használt Cube-re a gari?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Intruder A 6 #116483 üzenetére
Ha a Bodajk-Balinka rész már nehéz neked, akkor inkább tekerj Bokod felé. Arra nincsenek olyan meredek emelkedők. Az út is szuper, mert végig újraaszfaltozták. Mondanám, hogy tekerjünk, de én sem érek rá mindíg hétvégén. Talán szombat késő délután.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz thornadoj #116710 üzenetére
Én viszont sehol nem olvastam ilyesmit a B'twinről (most tekintsünk el attól, hogy pl. olyanok fikázzák akik legfeljebb képen láttak Dekás bicót de tutira tudják milyen pocsék). Azokon a bringákon amikkel eddig találkoztam, semmi egyedi nem volt a feliraton kívül. A nagyon olcsó cuccaiknál nem tudom mi a helyzet, de a nem annyira olcsó bringákon (kb. 80-150 ezer közöttiek) nem egyedi alkatrészek vannak, hanem "saját márkás" pl. a fékre nem Tektro van ráírva, hanem B'twin. Egyébként semmi beszerezhetetlen nincs a bringáikon. Ha valamit cserélni akarsz egy idő után, bármely bringaboltban kapható cuccokkal helyettesíthetők, persze a kompatibilitási szempontokat figyelembe véve.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #116728 üzenetére
Én egyszerű ember vagyok, és az ilyen idegen szavak jelentését nem ismerem: OBJEKTÍV.....hm....vajon mit jelenthet? Elolvasom a cikket akkor biztos megtudom.
Elolvastam, már tudom mit jelent az objektív szó! Az objektív azt jelenti, ha valaki olyat csinál amihez nem ért, pl. sem a teszteléshez, sem a bringákhoz.
Nem ért a teszteléshez, mert DH pályán "tesztel" olyan bringát ami egészen másra van kitalálva (és még le is írja "...egyáltalán nem erre találták ki, de... " Vajon az országúti bringát is a kedvenc DH pályáján teszteli?
Nem ért a bringákhoz, mert egy döglött teleszkópos bringát nem tesztpályára kell vinni, hanem szerelőhöz. Azt már csak magamban gondolom, hogy azért vitte el "tesztelni" mert a FOX-hoz szokott segge nem ismerte fel, hogy rossz a teleszkóp a bringában. Azt gondolta ez óccsó, ennyit tud, aztán szólt neki valaki olyan ember akinek nemcsak FOX volt a segge alatt, hogy ez nem azért ilyen mer óccsó, hanem azé mert hibás. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy már tudom mit jelent az objektív -
őstag
válasz Hasaggymeg #116756 üzenetére
Teljesen függetlenül attól, hogy Dekás bringáról szól a cikk, egy alsó kategóriás bringát ergó tönkre akar vágni "teszt" címszó alatt, aztán meglepődik, hogy nem hullott szét alatta. Nem piszkáltál fel, de nem állok meg szó nélkül olyan dolgokat amikkel nem értek egyet. Ez egy tökéletesen irreális, szakmaiatlan "teszt", ami egyetlen dologra jó, hogy mindenkit elriasszon a Dechatlonos bringáktól. Mert aki a cikket olvassa, az nem a 3-as (belépő szintű) kategóriáról alkot véleményt, hanem az összes Dechatlonos bringáról. A 3-assal kezdődő típusszámosok "nem az, csak annak látszik" kategória és nem ütik meg az elfogadható mértéket nálam. Nem is ajánlanám senkinek, akkor inkább egy használt magasabb kategóriásat vegyen akinek csak ennyi pénze van rá.
-
őstag
válasz samspade #116772 üzenetére
A feleségemmel néztük a magyar tourt-amikor itt a városban tekertek. Aztán elmentünk utánuk egy kis kulacsgyűjtésre. Nem magunknak, hanem ismerősök gyerekeinek. Hát mit mondjak....nem véletlenül dobálják el ezeket a kulacsokat. Annyira gagyi mindegyik, a flakon is és a kupakja is. Ha boltban keresnék magamnak kulacsot ezekre rá se néznék. Bevallom csalódtam. Azt hittem a nagy csapatok, nem ilyen vackokat használnak.
Tavaly a fiam hozott a győri EYOF-ról (Európai ifjusági olimpia) kulacsot. Az sem volt csúcs, de teljesen vállalható. Ezekhez képest kulacslimuzin. -
őstag
válasz Hasaggymeg #116776 üzenetére
A baloldali ötöt dobálták el tegnap. Talán még a Pannon Cycling Team-es a legelfogadhatóbb.
A jobboldali kettő van az EYOF-ról. A feleségem az Isostart használja, én a Team GB-t
[kép] -
őstag
válasz sfbukfenc #116808 üzenetére
A te rövid összegző írásod nagyjából százszor többet ér mint az a tesztnek nevezett nemtudommi.
Az írásodból látszik, hogy kezdő szintű bringázásra teljesen alkalmas az RR340, (a leírásában is arra ajánlják), és csak komolyabb futásteljesítmény esetén jönnek elő hibák, amit a gyengébb alaktrészek nem bírnak, pl. hajtómű csapágy. De ezen sem kell csodálkozni, mert havi 500 km. az nem kezdő szint. Feltételezem DH pályán nem döngettél vele 😃[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ha neked a súly a legfontosabb szempont akkor az alapján dönts.
Egyébként pedig:
Kicsit nehéz őket összehasonlítani mert eltérnek felszereltségben, de az alkatrész listán végigmenve látszik, hogy a Meridán alacsonyabb kategóriás cuccok vannak, mint a másik kettőn, mégis a Merida a legdrágább.
A Krosson Sora hajtás és váltás, a Tribanon Sora váltás és Prowheel hajtás, ezek nagyjából egyforma szint. A Meridán Shimano váltás és hajtás, de mindegyikből a fapad 1.0 (Tourney négyszögtengelyes hajtómű, Acera váltó...) Ezeket az 50-100 ezres bringákra szokták tenni.
Krosson monti V-fék van, a Tribanon Tektro országúti fék, a Meridán tárcsafék. Ebben talán jobb a Merida a másik kettőnél, de az Alivio féktől nem kell hasra esni.
A kérdésedre a válasz: nem azért olcsóbb a Triban, mert rosszabb a felszereltsége, hanem azért mert nem akkora név mint a másik kettő.[ Szerkesztve ]
-
őstag
A "nem tetszik" ellen nem lehet érvelni, legfeljebb annyit, hogy ha jól tudom van más színben is (fekete/fehér).
Mindegyik jó napi használatra. A felszereltségen csak úgy tudsz változtatni, ha meg lehet egyezni az eladó boltossal, hogy pl. Macera váltó helyett tegyenek rá valami használhatót, esetleg egy XT-t, aztán kifizeted a különbözetet. Meg cserélje ki a..... is. aztán már 250 ezer felett leszel.
Fittnesz bringa választék elég gyér ebben az ársávban, és nehezen találni olyat ami tényleg jó ár/érték arányú.
Vedd meg a Krosst, ha nem számít az a +40 ezer. Ha számít, akkor vedd meg a Tribant, és nem fogod megbánni. -
őstag
válasz jjeahh #116889 üzenetére
Hasonló szintűnek tűnik, de valójában gyengébb hajtás és váltás van rajta.
Acera cuccok vannak rajta amik a fasorban sincsenek a Sram X5-höz képest. Szóval gyengébb cuccokkal szerelve kb 30 ezerrel drágább az RR-nél. Jó drága cucc az a presztizs, hogy így megkérik az árát.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Toobee #116983 üzenetére
Ha valamelyik szélső fokozatra nem vált át, akkor nem a sor esetleges kopása az ok.
Első lehetséges ok, hogy a hosszanti szálas bowdenházból kijönnek a bowden végén a szálak, áttörik a bowdenkupakot és a szálak kezdenek bemászni a váltókarba. Innentől kezdve a váltás teljesen leromlik -
őstag
válasz Toobee #116988 üzenetére
Azt írtad, hogy a váltásod egyik napról a másikra romlott el. Ha kopás lenne az ok, az nem tud ilyen gyors romlást okozni. Lehetséges okok
Váltóban a határolócsavar elállítódott
Bowden hiba
Váltókar mechanikai hiba
Legvégső esetben váltó sérülés vagy váltópapucs ferdülés. -
őstag
válasz Toobee #116992 üzenetére
500 km-en nem kopik el semmi (még a gagyi cuccok se), legfeljebb ha végig sárban mész kenés nélküli hajtással.
Azt gondolom, hogy hiába cseréled a láncot és a hátsó sort, a probléma ugyanúgy megmarad. Ott más lesz a gond. Főleg, hogy a Sram a váltássban überelhetetlen. -
őstag
válasz Runner_fxr #117009 üzenetére
Egy ilyen 11-es rendszer már eléggé ki van centizve, egészen pici változások is azonnal érződnek. De 500 km-után nem ezt várja az ember. Egy teszkós montival talán történhet ilyesmi, de egy felső kategóriás Sramról van szó. Vagy már a Sram se a régi?
11-es bringa akad itthon (Shimano 105-tel), van benne 1000 km. és vásárlás óta nem kellett babrálni, de ez egy vacak Triban, attól nem várható más. Mondom mindezt úgy, hogy a saját bringámra nem teszek Shimano váltót, mert én a Sramban hiszek. -
őstag
Most őszintén? 200 ezerért a Merida 8 sebes Macera váltást ad, négyszögtengelyes Tourney hajtóművel????
Mit cserélnék rajta? Semmit, mert csak a váz maradna. A féken kívül nevetséges cuccok halmaza az egész ennyi pénzért. De ha tetszik, vedd meg. Aztán ne csodálkozz ha egy 80 ezres CTM trekkingen ugyanilyen felszereltséget látsz.
Korábban írtam, hogy ugyanennyiért már elfogadható cuccokkal van a Speeder 200-as. Az nem jó?
https://ebike.hu/termekek/kerekpar/fitness/112463_merida-speeder-200-fitness-kerekpar/ -
őstag
válasz flash- #117059 üzenetére
Shimano Tourney hajtás egybeépített fix fogaskerekes, ha kopik valamelyik fogaskerék, kidobhatod az egészet (de legalább olcsón kapsz másikat). Az FSA-n cserélhetőek a fogaskerekek.
EEz már majdnem országúti bringa, minek előre a harmadik fogaskerék? Nekem is három van elöl a fittnesz bringámon, de a pókok már beszőtték a legkisebbet mert sose használom, pedig errefelé nem annyira sík a terep (Bakony/Vértes).
A Macera/Alivio váltó nagyjából a Sora-val azonos szint, de a Sora-t jobbnak tartom. Volt Acerám, az utáltatta meg velem az alsó kategóriás váltókat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Építő/felújító topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...