Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #229173 üzenetére
Igen 135-ös papucstávú lesz a kerék. A pontos típusát még nem tudom, mert többet néztem, használtat és újat is.
Itt a környéken van egy Bontrager kerékszett jó állapotú, jó áron lehet az lesz a befutó. Abban 135-ös Bontrager agy van, 9-es sor van hozzá, amit ad a srác (meg rajta a 80 %-os állapotú Tektro rotor is). A pontos típusára nem emlékszem, narancs színű a felni. Egyszer megtaláltam Google-lel. [Marketplace link]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #229229 üzenetére
Régen az acél vázas bringákba feszítve lett betéve a nagyobb papucstávú kerék. Nálam is úgy volt, állítólag ez bevett szokás volt. A váz szintén egy olasz (noname) acél trekking/MTB/city valami lehetett. A középcsapágy - ami utána monoblokkra lett cserélve - is olaszmenetes volt, úgy kellett rendelni hozzá.
-
Fall-N
veterán
Ha már roncs, akkor ez volt az olasz rat-bike, Kona matricával. Ebből a bicikliből egyedül a váltók, a kerekek (most lesznek cserélve) és a V-fékek maradtak (ezek is tárcsásodnak). Nincs már meg, szerelő ismerősnél hagytam a vázat, villát és a monoblokkot. Többi alkatrész kuka lett (főleg a 30+ éves Tourney TY30-as hajtómű)
Utólag jó lett volna gyereket vinni a gyereküléssel, de meg akartam szabadulni tőle. Venni nem vettem ezt a biciklit, úgy cseréltem. Ideiglenesen jó volt munkába menni, de nem szerettem menni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #229270 üzenetére
Jó a Lidlis állvány, vettem én is legutóbb. Közben kezdtem beszerezni az alap szerszámokat is. BikeFun középcsapágy szerszámot, meg pedál- és hajtóműleszedőt. Ez a monoblokk dugókulcshoz való szerszám erős és masszív, kiköpött olyan, mint a Shimanoé. Még be akarok szerezni bowdenház vágót, kazettáshoz kulcsot meg láncos szerszámot. Láncbontóm sincs még. (pedig alap lenne). Később meg nyomatékkulcsot, de annak már húzósabb az ára.
Alap szerszámaim voltak eddig is (állíthatós villáskulcs (2 nagy, 1 kicsi) kónuszkulcs (agyhoz például) racsnis készlet, villáskulcs készlet, csavarhúzók, imbusz készlet. Torx van a dugókulcshoz az nincs külön. De van az Y szerszám is imbuszokkal, ami kerékpáros, így az elfér a házizsákban.
Felavatni a közeljövőben szeretném új kerekekkel + tárcsafékekkel. Addig is jó váltót állítani meg ilyenek.
Szerintetek mit érdemes még venni?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #229288 üzenetére
Na ezek tényleg jók. A ParkTool mini láncbontó tetszik. Rendelek is egyet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #229290 üzenetére
Acor márkával amúgy is jó tapasztalataim vannak. A kormánycsapágy, a teflonos fémszövetes bowdenház is Acor a biciklin. (Bár nem sok helyen lehet kapni, meg titán váz kéne mellé, de gyönyörű titán alkatrészeket gyárt az Acor. Stucni, kormány stb.)
A vágót amúgy is terveztem, mert sokkal egyszerűbb utána szerelni. Videóban láttam egy olyan ParkTool vágót, ami ilyan szép egyenesen vágta el a bowdenházat hogy nem kellett Dremellel síkba csiszolni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #229300 üzenetére
Szerintem mérd meg a főbb paramétereket és ha nem nagy az eltérés vagy hasonló akkor vedd meg. Persze ha nagyobb akkor nem opció, ahogy írod is.
Az nagy előny, hogy mindent át lehetne építeni. Nálam úgy volt a prodzsekt, hogy szinte minden ki lett cserélve végül, így építettem gyakorlatilag egy új biciklit nulláról. Pedig úgy terveztem, hogy alig kell pár dolgot kompatibilis alkatrészre cserélni. Sok alkatrészt eladtam menet közben és jöttek az újak. Csak az a baj, hogy mindig lehet(ne) valamit fejleszteni.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #229314 üzenetére
Az a baj, hogy a könnyen szerelhetőség nem szempont tervezésnél. Lásd a mostani ragasztott telefonok például. A gyártók úgy vannak ahogy az autóipar is, majd a felhasználó elviszi a szervízbe. A szervizes meg had szívjon vele. Legalábbis a futóművek terén egyébként nagyon helyesen a többi fő alkatrészek egyszerűbben szerelhetők. Például mentes villanyak vs. A-Head, 4szögtengelyes hajtómű vs. integrált, menetes racsni vs. kazettás fogaskoszorú stb.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #229388 üzenetére
Meg ha netán karbonvázas a bicikli, akkor bem árt ha nem roppantja el az ember. Jó nekem alu, de vannak ilyan alkatrészek, aminél jól jönne a nyomatékkulcs. Mondjuk az pont nem a 4-6-8 Nm hanem a hajtómű és a kazetta 40 Nm-re lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #229404 üzenetére
Persze nem kell megtépni a csavart az a legjobb. Viszont ha nem ennyi lenne az ára sokkal egyszerűbb lenne beállított nyomatékkal ezeket meghúzni. Mondjuk jártam már olyan balfék szerelőnél, hogy a hajtóművem lelazult. A jó szakinak tényleg benne van a kezében a rutin miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #229438 üzenetére
Hát igen, ezért sem hasonlítanak egymásra a két sportot űzők. Testépítés mellé az erősportok ideálisabbak, mint a box, evezés, erőemelés stb. Kerékpár mellé meg a futás, úszás stb. A kakukktojás a rövidtávfutók és a pályakerékpározók. Ott hirtelen kell rövid ideig nagy erőt leadni, ezért izmosodnak. Az evezés is hasonló. Ott van keverten hosszú és rövid táv is. A hosszú táv szintén bontani az izomzatot.
Nálam is a súlyzózás az elsődleges, ezért nagyobb távnál érzem is a "plusz súlyt". Csak ez nem olyan mint a fölösleges zsír, amit le lehet adni.
parandroid: A csak futó nők teste sosem lesz olyan szép és formás, mint a fitnesses csajoké. Ugyanez úszóknál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #229484 üzenetére
Így van átlagember szintjén nem ilyen durva a helyzet, mint a linkelt videóban a szétszteroidozott testépítő. Én is 100+ kilós vagyok, de azért ennyire nem fáradok el, mint a videóban, hogy meg kellett állnia.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #229491 üzenetére
Szerintem is vagy egyik vagy a másik. Eleve a sok anaerob mozgástól, mint a bringa savasodnak az izmok és amúgy is katabolikus (izmot leépítő). Átlag bringás vékony és zsírmentes, a lábakon izmosabbak. Persze versenyzőkről írok, akiknek össze van állítva az étrend. De a triatlonosok sem nagydarabok. Kondizás mellett megvan mennyit lehet aerob mozgást végezni, mekkora pulzus mellett, hogy ne legyen katabolikus. Sajnos ez ilyen. De ahogy észrevettem ritka aki mindkét sportot egyszerre akarja. Főleg a koxal tömegelős típusok nem fognak kocsin kívül másra/másba ülni.
-
Fall-N
veterán
válasz adalbert1 #229575 üzenetére
Szíjhajtással nincs gond. Előnye hogy tartós és nem kell kenés neki. Hátránya, hogy csak agyváltóval (vagy gearbox - Pinion) lehet kombinálni. A vázban kell lennie egy megszakításnak, hogy a szíjat át tudja az ember a láncvillán fűzni. Csinálnak átalakítást Pesten is (kis csavarozható közdarab kell bele).
Árban drágább a szíj, de sokkal tartósabb. Van karbonszálas szíj is. A legismertebb a Gates szíjhajtás, ahhoz lehet kapni itthon is mindent. Én magam részéről nem vacakolnék vele. Városban jó, de terepre nem való, ahhoz kéne egy Pinion gearbox legalább. Az említett blogot én is olvastam, valami toyotablog a neve.
Közben meglett: [link]
De van YouTubeon a Mozgásvilág csatornán tartós teszt vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Meglettek a kerekek. Jó állapotú Bontrager Race Disc 26-os. A fogaskoszorút is odaadta a srác (Shimano HG50-9) tök jó állapotú, azt el is adom. Van rajta két 160-as Tektro rotor, 1,7-1,8 mm között van a vastagságuk, még elmennek. Minden köcölék megvan, csak két darab mechanikus féktest kell. Shimano BR-M375-öt néztem, lehet az lesz. Van itt helyben Avid BB5, de az drága (A Simi 11000 Ft, BB5 pedig 17500Ft /db).
Lemértem a kerekeket. Az első 1100 g a rotorral, a hátsó 1250 g rotorral, kazetta nélkül. Az nem olyan rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #229653 üzenetére
Azért mert akkor már nem érné meg rákölteni. Kellene új hajtómű (mostani 6/7/8s), váltókar, hátsó és első váltó (ez a mostani sem éri át teljesen a hajtóművet, így a nagy és a középső tányérra állítottam be), lánc + komplett fékrendszer. Ha meg átállnék akkor kellene minimum egy integrált Acera hajtás + Acera/Altus váltók, váltókarok stb.
Így meg csak két darab féktest kell már, mert egy tizes körül beszereztem a 7s Sunrace fogsort, Sunrace láncot, Alcor 5.0 hosszanti szálas bowdenházat, Trinity teflonos rozsdamentes bowdent. A kerékhez járt a két rotor az ingyen volt. Eladom a 9s koszorút és a régi kerekeket és fele ára visszajön a féktesteknek. Mivel városban megyek csak nem fékezek sokat, így bőven elég lesz az Altus mecha-tárcsafék. Jókat írnak a fékerőről.
Így viszont a menetes hátsó kerékből lett kazettás, könnyű kerékszett, a tárcsafék csak járulékos dolog. A kazettás kerék az így is úgyis lett volna, mert az kellett volna fejleszteni. Egyrészt az itthoni könnyebb szerelés miatt, másrészt sokkal több előnye van a menetessel szemben. A kerék súlyán is akartam fogyasztani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #229876 üzenetére
Pedig jobban járnál. A kedden szerzett Bontrager Race Disk szettem gyárilag ipari csapágyas, így nem kell majd később szenvedni a kónusz beállításával. Újan nem is nagyon kapni értelmes áron iparis szettet, fűzni lehetne kerekeket. Illetve van Mavic Crossmax szett, de annak kábé 50ezer darabja vagy 100k a szett. Alig használtak a kerekek a srác nem akart szenvedni a törött vázas biciklijével ezért szétszedte és árulja alkatrészenként. A tárcsákat és a szinte új HG50-9 fogsort is rajta hagyta.
A felnit nem tudom biztosan, mert kevés adat van erről a típusról, de valószínűleg tubeless.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #229890 üzenetére
Az a baj, hogy az olcsó vackok közül az acélvézasak kibírnák a strapát, de a könnyebb aluvázak rögtön szarrá törnének a villanyaknál. Az olcsóbb kerekekben meg 88-as lenne.
Jó példa a Facebookra feltöltött posztban, hogy a srác egy 2-3 éves Cube Attention váza eltört a felsőcsőnél, mert vitte egy 30 kilós csomagot. Annyira vékony ott az anyag (sörös doboz feeling) ahol csatlakozik a nyeregcsőnél, hogy nem sokat bír ki.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #229894 üzenetére
Nem egy példa alapján írom. A régebbi és pár mostani aluvázaknál látszik szemre is mennyire gyengék. A régi vázaknál például nem volt még a villanyaknál kiszélesítve a felsőcső és ott tört el. Később egy háromszög alakú toldalékot hegesztettek oda, de a hidroforming óta ezt könnyen megoldják már. A tapered nyak meg kifejezetten erős, így ma már nincs több gond ezzel.
-
Fall-N
veterán
Elkezdtem ma szerelni 17-től, majdnem kész is lettem. A láncot kell még beszabni és feltenni, meg a mecha tárcsafékeket beállítani. A bowdenház vágáshoz meg kitaláltam szerszám híján egy jó trükköt. Egy 15 centis tetőléc darabra felszigszalagoztam a bowdenházat két helyen, majd sarokcsiszolóval fém koronggal elvágtam. Szép egyenes lett a vágás, nem égett meg a ház sem, így tökéletes lett. Csiszolni sem kellett, olyan szépen egy síkba lettek a hosszanti szálak a külső réteggel. A bowdent viszont szívás volt oldalcsípővel elvágni, de ez van.
A másik szopás a gumi felrakásása volt a Bontrager felnire, de ott is volt egyedi módszerem van. Az utolsó 5-6 centis köríven ahogy feszül a külső rá kell lépni és oldara kifordítani a kereket. Egy másodperc alatt a helyére ugrik.
A telónál agyaltam, hogy hogyan vezessem el a bowdent, majd rakok fel képet milyen lett. Így kevesebb iv lett benne, mitha a teleszkóp alsó részén fűztem volna át. Viszont a V-fék tüskéket ki kell valahogy szednem, mert jól be vannak gyógyulva. Az egyik a telezskópból kijött a fék tartó csavarral együtt. A másik b.szott sem. A vázból meg sem próbáltam még.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #229923 üzenetére
Igen, de a biciklin bekötve már nem akartam a flexxel vágni. Később be akarok szerezni egy bowdenvágót is, csak ebben a hónapban kicsit többet költöttem.
-
Fall-N
veterán
Ma majdnem kész lettem a szereléssel. Szabom be a láncot erre látom, hogy a Tourney hátsó váltó megadta magát, kifelé van hajolva a váltókanala. Le is szereltem és vettem egy Altus M310-et (7/8s). Még holnap be kell állítani, egyelőre megyek munkába, addig nem váltok.
-
Fall-N
veterán
válasz XenHai #229942 üzenetére
A legfontosabb, hogyha a tárcsa (rotor) csak organikus betéttel kompatibilis (resin felirat ott van rajta), akkor organikus legyen a fékbetét, ha nincs ilyen felirat, akkor bármilyen Shimano betét jó lesz. Így kérdésre a válasz, jó a G05s. De fordítva is igaz. Shimano fékhez és betéthez, jó a Tektro rotor.
stickermajom: Ne is mond. Ez a hülye KRESZ-es kötelező csengőről mindig azok a régi bunkó nagyságú klasszikus csengők jutnak eszembe. Városi biciklin úgy ahogy elmegy de MTB-n vagy outin nagyon gagyin néz ki. Én ezért vettem Knog OI Classicot. De van pár computer konzolba rejtett fajta is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #230012 üzenetére
Működik velük, csak gyorsabban kopik. A resines tárcsák rosszabb minőségű edzést és anyagminőséget kapnak. Más különbség nincs köztük. De árban is látszik a különbség.
Gondolom a gyártó így védi magát, ha túl gyorsan fogy a tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #230014 üzenetére
Nekem bőven elég ez: [link] Ha nem lenne kötelező még ez sem lenne fent. Csak az ára húzós, de akcióban vettem féláron. Úgy néz ki egyébként, mint egy teleszkóp lockout kar, csak vezeték nincs.
De a klasszikus bicikliken még elmegy. De ha nem muszáj azokra sem tennék. Bár a narancssárga küllőprizma jobban idegesít. Majd az összes gumin van reflexcsík, így szerencsére már nem kötelező.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #230188 üzenetére
Lehet, hogy nem kell, jó kérdés. Csak abból indultam ki, hogy az autókat is szokták géppel. Bár itt nincsenek küllők, amik meg tudnak lazulni vagy feszülni. Ha tényleg mindent kibír egy ilyen kerék, akkor viszont a súlyán kívül csak előnye lehetne pár extrém szakágban.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230287 üzenetére
Az attól függ hol és mennyire mélyen ül benne a homok. Mástól nem tud ropogni csak attól hogy megszorulnak a szemek a homoktól.
Összekopás is igaz, nekem vadiúj most a fogaskoszorú és a lánc, alig van benne párszáz méter (!) így kicsit hangosabb. Féktárcsa is csak most kopott be. Munka mellett nem volt még időm sokat tekerni. De mivel 8-as van durván a hátsó és enyhe az első rotorban, így cserések lesznek, kophat be újra a fék. Mivel ingyen voltak így nem érvégás amúgy is újat vettem volna idővel. Előre rögtön 180-as megy + PM to PM 160-180 adapter. Hátul marad 160-as. Most is van fékerő, csak a fogási pont sok a nagyobbra beállított fékpofa távolság miatt. (Máshogy súrolna a csálé tárcsa).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #230314 üzenetére
Én sem használnám soha, csak ha karbont karbonnal raknék össze. Vannak jó szerelő zsírok, amik direkt alkatrész összerakáshoz valók, nem kifejezetten csapágyba például. Ilyet használok én is itthon.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230334 üzenetére
Én is így csinálnék. Venni kell egy vázat, majd a többi alkatrészt apránként. Végül el kell adni a régit darabokban.
De az újnál én az ésszerűség határán mozognék. Megéri-e a karbon váz, vagy a saját szintemen nem érné meg? Kell-e az 1x12-es hajtás az árával és nyűgjeivel, vagy elé a 2x10-es például. Mert ha mindenből a top kellene az embernek akkor a horribilis lenne az összeg, ami végül kijön. Valahol sajnos kell kompromisszumot kötni. Még középszinten is baromi drága mire megvesz mindent az ember.
Kerék terén meg simán jjeahh helyében vennék egy átütős szettet amit lehet adapterrel gyorszárasra szűkíteni. Így a jelenlegi vázéban is tudná addig használni. DT agyaknál lehet szinte mindent cserélni. Még a kazettatestet is lehet cserélni például microsplineról (Shimano) XD-re (SRAM).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230339 üzenetére
Viszont el lehet adni a vadiúj alkatrészeket róluk. Sokan azt teszik. Aki megveszi az is jól jár, mert valamivel olcsóbban megveszi az új cuccokat.
Láttam például tök jó Bontrager és Mavic kerékszetteket, amiket nem is használt a tulaja hanem egyből rakták fel apróra.jjeahh: Én a technikai dolgokon kívül nagyobb hangsúlyt fektetnék a geóra. Ha abból eltalálod, ami olyan mintha rád szabták volna, akkor tök nyolc hogy tapered vagy nem a nyak például. (Bár már az összes az, csak példa volt).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230352 üzenetére
Ez sajnos így van. Múlt héten amikor a tárcsafékeket vettem, mondta az ismerős bolttulaj, hogy elvittem az utolsó két darabot, rendel újat, de az már +5000 Ft/db lesz, mert időközben felment az ára. De sokszor nézem a Decathlonban az alkatrészeket, pár hét múlva már drágább.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230352 üzenetére
Ezért írtam, hogy kompromisszumot kell kötni. Én is használnék modernebb 29"-es vagy 27,5"-ös biciklit, vagy elég lenne 1x-es hajtás a 3x-os helyett, de nincs rá keret. Amit boltból megvennék és tetszene az kábé egy éves fizetésbe kerülne. Építeni meg még drágább lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen