- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
Hirdetés
-
67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
ma Megkérdőjelezhető hitelességű fotó és valós hitelesítési adatok a Mix Flipről.
-
Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
it Parlamenti vizsgálatot kezdenek a közösségi média káros hatásai miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224197 üzenetére
Nem jó. Túl kicsi a mérete eleve. Ezért van csutkára kihúzva a nyeregcső és a kormánystucni.
Nekem rengeteg ideig acél vázam volt, több is így van tapasztalatom velük. Sokkal jobb a hajtási hatékonyság aluval, mert az acél túl rugalmas. (Az acél a komfort miatt maradt meg városi bicikliknél, ott amúgy sem a teljesítmény a fontos a mugliknak.) Nem csak a súly miatt jobb, hanem a merevség miatt is. Az A-Head kormány is sokkal masszívabb, mint a menetes. Nekem még nem is tapered van, az még erősebb (hogy a Cannondale 1,5"-os A-Head ne is említsem).
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #224272 üzenetére
Ahogy látom a német gyártók használják pl. Stevens, Bulls. Gondolom az ára miatt nem terjed annyira.
Ringman: Aki használta az mind dicséri. Ez a szintetikus teszt annyira nem hozza ki a valós használatot. Viszont az látszik, hogy a lánc váltó hatékonyabb a Pinion meg az agyváltót váltja ki, mert előnyösebb. A tömeg középen van alul és nem a hátsó kereket nehezíti. A karbantartási igénye viszont jóval kisebb és tartósabb. Egy modern 1x12-es fogsor például horror áron van egy ilyen gearbox meg tartós, olajat kell cserélni benne és nem nagyon kopik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #224278 üzenetére
Miért robogón leizzad? Abszolút nem érdekli a biciklizés csak A-ból B pontba menni. Erre bármilyen motor/robogó alkalmasabb, olcsóbb. Többi csak kifogás részéről.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #224299 üzenetére
Tourney váltón ne akadj ki, 4 éve használom semmi baj vele. Nem állítódik el, eddig sosem kellett állítani rajta (de ha kell az sem nehéz). Annyi különbség van, hogy terhelés alatt nem ajánlatos nagyon nyúzni. Vált úgy is csak nem szép hangja lesz a láncnak. Kenésre sem érzékeny, ha száraz akkor lassabban vált. Sokat fejlődött a technika, egy mai Tourney fejletebb, mint egy régi alap vagy középkategóriás Shimano váltó. Egy mai Deore is fejletebb, mint egy régi XT.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #224531 üzenetére
Én megjártam a zsebben hordást. Egy hete kiesett a telefonom, persze, hogy betört a kijelző. Ki is cserélték 26ezer jó magyar Forintért. Azóta rátettem a gyári szilikon tokot + egy TelOne bebújtatós bőrtok védi. Ettől függetlenül zsebben van most is, én nem rakom a biciklire.
-
Fall-N
veterán
válasz XenHai #224551 üzenetére
Én is régebben azt hittem, hogy milyen jó lesz a keskenyebb gumi. Akkor váltottam 2,1"-ról (54-es) 1,75"-re (47-es). Végül visszatértem az előbbire és sokkal kényelmesebb a ballonosabb gumi. Főleg a rossz úton. Másrészt hiába szélesebb a gumi, ha grammra kevesebb. Így sokkal jobban megy most a bringám. Szóval ha váltani akarsz gumit, akkor inkább a grammra menj meg a védelemre. Ha azzal jelenleg nincs gond, akkor kár váltani.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #224836 üzenetére
Na ezért nem kell nekem olasz. Shimano és SRAM legalább átlátható.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224861 üzenetére
Amikor szétszerelted az agyat nem volt kopás a csészén? Az tud kotyogást okozni. Együtt kopik a golyóval a csésze is. De ahogy írtam érdemes ipari csapágyas agyat keresni. Körül kell nézni, mert van olcsó és jó kínai agy is, de nekem nincs tapasztalatom velük. Láttam már versenyzőknél is a testbike.hu-n kínai csoda agyakat és meg voltak elégedve velük. Hazai beszerzésű iparist nem néztem mostanában, majd ránézek.
Ma nekem szerelős nap volt. Először leszereltem a régi kormányt és el is felejtettem, hogy a szár befogási nagysága csak 25.4-ös, így nosza mehettem gyalog a boltba venni egy új kormányszárat, ami 31.8-as befogású. Egy Cube CPS Pro lett [link] , plusz a viseltes V-fékkarokat is (Alhonga) cseréltem új Saccon karokra (alu, fekete-ezüst). Jó a szélesebb kormány rögtön nem is zsibbad a kezem, meg végre elfér minden. Erre mondjuk nem számítottam. Képet majd dobok.
Következő upgrade majd jövőre lesz komplett új 27,5"-os kerék szett+ tárcsafékek + gumik + kell új fogsor is. Egyelőre gyűjtök majd rá, mert nem lesz olcsó. Főleg, hogy lehet lesz majd hátsó váltó csere is akkor már 8 sebességesre (Acera, Alivio, Altus valamelyike).
-
Fall-N
veterán
válasz #12732928 #224878 üzenetére
Ezek közül csak a Wheeler. Arra kérdezz rá esetleg, hogy befér-e a 27,5"-os kerék, ha később modernizálni akarod. A menetes 1"-os vázat felejtsd el, elavult vacak. Esetleg ha találsz 28"-os kerekű biciklit linkeld be. Nem véletlenül adják el a 26"-os bicikliket, kezd elavult lenni. Mindenki a 27,5" és 29"-ra áll át. Esetleg trekking vonalon a 28". Normális kereket például 26"-ra már nem is kapni.
Amikor vettem a vázat én is azt néztem, hogy beleférjen a nagyobb kerék is, + legyen tárcsafék kompatibilis.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224880 üzenetére
Az az igazság, hogy acél váznál szinte mindig nyikorog a nyeregcső. Ha alu akkor azért, ha acél akkor amiatt, de csak addig még össze nem rohad a kettő. Ezért is utálom az acél vázat többek között. Meg sajnos az acél vázaknál általában mindig 22,5-ös a nyeregcső átmérő, ami rugalmas, nem elég merev. Az alu 27,2-nél kezdődik általában és már az sokkal merevebb. Nekem alu váz, alu nyeregcső van és meg sem nyikkan. Pedig nincs bika módon meghúzva (könnyű sem vagyok), sima gyorszáras a váz. Azóta hangtalan a biciklim mióta újat építettem. A régi acél MTB mindig nyikorgott alattam, a végén már nem érdekelt. De FB csoportban minden héten ide lyukadunk ki.
-
Fall-N
veterán
Na ne mond. Belefér sok vázba nagyobb kerék, nem légből kapott ötlet. Én konkrétan bele is próbáltam a sajátomba. 27,5-ös simán belemegy, a 28-as meg vékony városi kerékkel. Szerelő ismerős hasonló Wheeler vázat vett, papíron 26"-os az is mégis 28"-os kerékszettel adta el, mert bizony az is simán belement. Nem azt állítottam, hogy az összes 26"-os vázba belemegy, hanem sokba belefér. Főleg a tárcsafékes 2010 körüli vázakra igaz ez.
Ha már itt tartunk a 26"-os Suntour XCM-P 30-asba is belefér a nagyobb kerék.
Egyébként kár volt beleállni a hozzászólásba, mert ott volt az általában szó. Nem a világ összes acél vázáról írtam. A CroMo meg megint más téma, az nem (sima olcsó) acél. Én az olcsó acél vázakról írtam.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #224920 üzenetére
Mindkettőnek van előnye. Tárcsa jobb sokkal csak igényesebb a beállítás terén. Ezenkívül más hátránya nincs. V-fékkel az a jó, hogy egyszerű szerkezet, olcsó, könnyen szerelhető. Kettő között meg ott a mecha tárcsafék.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #224937 üzenetére
Az az igazság, hogy ezért sem tértem át a 3x7-es hajtásról. Ha mindent kell cserélni, akkor is sokkal olcsóbb, mint a manapság divatos 1x11 vagy 1x12-es. Ott egy fogaskoszorú sokkal többe kerül, mint nekem a komplett hajtáscsere. Két hónapja cserélték nekem a komplett hajtást, 30ezer alatt kijött szereléssel együtt. Persze ha a középkategóriát nézzük, akkor egy Deore is sokkal olcsóbb. Az én példám sarkított, mert csak városba használom, nem megyek terepre, így elég ez a hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #224958 üzenetére
Nem nagyon. Egyelőre Tourney a hajtás és a váltás, annál az Alivio/Acera/Altus jobb. Ha jövőre akarok kerékszettet cserélni+ tárcsafék, akkor aktuális lesz, mert kell kazetta is, a jelenlegi menetes racsni helyett. Akkor lehet feljebb lépni 3x8-ra vagy 3x9-re. A hajtómű erős (persze emiatt nehéz is), és viszi a 8s, 9s-t is.
De lehet fűzni fogok kereket, úgy jobban kijön az ember. Pont az ipari csapágy, amit hanyagolnak az elérhetőbb árú kerékszettekben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szuszinho #224963 üzenetére
Én most cseréltem 600 mm-ről 740-re és nekem sokkal kényelmesebb. A keskeny kormányon nagyon zsibadtak a kezeim, ezért is váltottam. Ma mentem egy kisebb 5-6 kilométert és eddig bevált. Egyáltalán nem fájtak a kezeim, pedig elég volt eddig 10 perc és már állandóan a fogást váltogattam.
De ez függ az egyéni testfelépítéstől is. Ha szélesebb a vállad, akkor nem lesz olyan nagy ugrás a váltás szélesebbre. Nézegettem a boltban a 780 mm-est is, az sem lett volna olyan nagy ugrás, két oldalt + 2-2 centi.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224995 üzenetére
Nincs ezzel baj. Ezért írtam korábban, hogy kell egy olyan vázat találni, amivel a legtöbb alkatrész kompatibilis. Akkor kevésbé fáj az átállás anyagilag. Sajnos nálam az A-Head váltás miatt telót is kellett vennem, plusz kormányszárt (2x is a kormánycsere miatt). Később a keskeny kormányt is lecseréltem modernebbre (KLS Advanced XC 70 740mm). Nálam a hajtás és a kerekek gyengébbek a többi alkatrészhez képest, de később lehet fejleszteni.
Viszont sajnos az egyedi építésű mindig drágábbra jön ki, ez ezzel jár.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225000 üzenetére
Persze, valahol érthető. De ha jó agyat akarsz, szerintem mindenféleképpen olyat vegyél, ami tárcsafékes. Addig is tudod használni úgy hogy nincs rajta tárcsa. Egyébként nem kell rögtön a legdrágább tárcsafék, az elején elég egy mechanikus Tektro esetleg. De ha összeszénolod, lehet, hogy jobban jössz ki ha majd később veszel komplett biciklit vagy nézz alig használt alkatrészeket.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #225041 üzenetére
Miért kellene hanyagolni? Rengeteg mechanikus tárcsafék van például a RockRider bicikliken (Hayes, Tektro), rengetegen meg vannak elégedve velük. Az Avid BB5 és BB7 is híresen jók. Annyi a hátránya, hogy nem lesz olyan erős a fékhatás, mint egy hidraulikus féknél, de ez érthető is. Viszont a tárcsa előnye megvan, az időjárás független működés és nem kopó alkatrész mellette a felni. Meg azért valljuk be, a most kapható felnik közül a tárcsához való, ami ér valamit, magyarul normális kerékszett tárcsás. Felnifékesből Beretta és társai kaphatók. Harmadrészt meg a legtöbb vázon nincs már V-fék tüske, így nincs mit ragozni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #225070 üzenetére
Tegnap néztem webshopokat és 6-8 ezer Forint egy tárcsás, ipari csapágyas, gyorszáras agy. Tárcsa nélkül kábé -2000 Ft. A 8 ezres agy már Novatec, nem gagyi Quando például. Ahhoz képest nem drága, hogy a 6 ezer Ft körüli agyak Shimano hagyományos kónusz -golyós agyak. Ezért írtam, hogy nem érdemes a hagyományos csapággyal szarakodni.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225124 üzenetére
Lényegtelen dolog. Az 1 kilós kereket nehezebb gyorsítani, így lomhább, amíg a könnyebb kereket könnyebb gyorsítani. Ez sokkal fontosabb, mint hogy az állványon meddig pörög. Egy jól beállított, olcsó agy is tud szépen forogni, nem abban van a különbség. A merevség, az élettartama és a súlya más, mint egy minőségi agynak. Meg persze a porvédelem sem mindegy. Azért már eljutott a technika odáig, hogy egy olcsó agy is szépen forog. Sőt ha megnézzük nagyságrendileg az olcsó kerelekből sokkal több fut használatban, mint egy Novatec vagy DT agyból.
Például az én filléres Assess agyam is szépen forog állványon és menet közben is, pedig egy belépő szintű alkatrész. Eddig nem is kopott szét, lassan 4 éves lesz. De azért lesz ipari csapágyas helyette.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225141 üzenetére
Érdemesebb fűzni, mert jobb kereket lehet csinálni, mint amilyen gyáriakat kapni. Árban is jobban jön ki az ember. A fűzés része, még hagyján, mert neten van elég videó és leírás, csak kell számítgatni, nézni hogy legyen asszimetrikus a hátsó kerék. Kellene mérni az előfeszítést építésnél, ahhoz meg műszer kellene. Utána jönne a centrirozás. Ezek miatt nem próbáltam meg.
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #225202 üzenetére
Cseréld ki. Szerencsére nem a legdrágább alkatrészek közé tartozik. De lehet, hogy csak a pedált rögzítő csavar lazult meg, az szokott pattogni tekerés közben.
-
Fall-N
veterán
válasz vtomi2 #225239 üzenetére
Felütés ellen semmi sem véd csak a megfelelő keréknyomás. Az összes defektvédelem a külső hatások ellen véd, de szó szerint a külső felületre összpontosít. A felni és a belső között csak a felniszalag van, de az sem véd a "snakebite" ellen. A tubeless rendszer a megoldás az alacsony nyomás és a felütésvédelem ellen. Ha virsli gumis lennék akkor én elgondolkodnék a belső nélküli keréken. Bár MTB alatt is ajánlott ha van rá keret. Akár még városba járóson is, mert ott különösen ki van téve az ember a szúrásos defektnek (fűvágás és a tüskék esete).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gézengúz #225281 üzenetére
Suntourhoz lehet kapni felújító cuccot, az olcsóbb, mint egy új teló. A perselyek szoktak kikopni. Ha más nem külföldi webshopon kapni hozzá, bár lehet itthon is kapni.
Mivel tárcsafékes a bicikli esetleg karbon villával kiválthatod, de figyelj a beépítési magasságra! Ne lepődj meg mert 28"-os villa lesz a megfelelő, de a tárcsa miatt lényegtelen, belemegy a kisebb kerék. Mérd le kezdésnek a kerék tengelye és a villanyak alsó részéig a távolságot. Ez lesz a beépítési magasság. Vagy a másik lehetőség egy használt levegős villa. Rengeteg 26"-os van eladó. Ott a rugóútra figyelj, hogy azonos legyen (100 mm, 120 mm).
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225298 üzenetére
Ahogy írtam érdemes tárcsafékes agyat fűzni, mert ha egy ideig nem is lesz tárcsád, legalább ha akarsz fejleszteni, akkor csak a féknyeregeket + tárcsákat kell venni.
Viszont ha átütőtengelyen gondolkodsz akkor vehetsz olyan agyat, abba lehet adapterrel gyorszárat tenni. Arra viszont készülj, hogy nem egy szabvány van a true axle-ben, így elsőre nem biztos hogy eltalálod a tengelyátmérőd. Állítólag a 15 mm-es elterjedtebb a 20-assal szemben. Mondjuk lehet a 20-ast is 15-re szűkíteni. Másrészt már nem az agyhoz tartozik a tengely hanem a vázhoz. Így a helyedben kihagynám az átütőtengelyt. Gyorszárban is van minőségi kivitel, így nem kell aggódni, hogy gyenge. A másik része, hogy drágák az átütő tengelyes vázak és villák, így lehet fölöslegesen drágítaná csak neked a büdzsét.
-
Fall-N
veterán
válasz szuszinho #225307 üzenetére
Esetleg nézd meg a Kelly's és a Bikefun kínálatát. Nekem KLS Advanced XC 70 van, az is 740 mm széles egyenes kormány, kényelmes és erős. A szinterezés is első osztályú. Én 10900 Ft-ért vettem a helyi boltba. BieFunból meg van két féle, egy egyenes meg egy hajlított. Mindkettő jó minőségű. Valószínűleg Merida OEM gyártás, mert ugyanúgy néz ki, mint a Merida ekvivalens kormány.
-
Fall-N
veterán
Egy kérdés. Jelenleg egy olcsó, Tourney TZ váltó van az a füles csavarós fajta. Nem ez volt tervben az építésnél, így ideiglenesen használom. Nézegettem a triggeres azaz Shimano nyelven EZ fire váltókarokat, de láttam fele annyiért szettben SunRace M4 vagy M5 (előbbi a 3x7-es, utóbbi a 3x8-as) karokat. Mennyire jók? Ha jól sejtem nem rosszabbak, mint a Shimano M3000 vagy M3100 váltókarok. Van akinek van tapasztalata vele? Arra gondoltam, hogy a 3x7-es helyett 3x8-ast veszek, így esetlegesen át tudok állni majd Altusra, ami 8 sebis, a kar úgyis viszi a 7s-t.
inf3rno: Főleg hogy hirtelen első félezésnél rögtön beül a teleszkóp és még nagyobbat lehet bukfencezni, különösen ha tárcsafék van. Én múlt héten mentem első fékkel, mert kormánycserekor eltört a hátsó fékkar, így ameddig elmentem a boltig újért nem volt bekötve.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #225320 üzenetére
Van belőlük több kategória. A boltba végig nyomkodtam és óvatosan hajlítgattam és elég erős. Ez a modell duplán húzott, hőkezelt 'double butted' 6061-es alu. De van DH-s kormányuk, az baromi vastag és erős, nekem nem volt szükség rá. Volt még Zoom Tequila 780-as meg egy Truvativ is, de az rövid volt sajnos (680-as), egyébként a Truvativ lett volna, amit megveszek.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #225387 üzenetére
Azért még egy kerék és vázcsere belefér.
Valahol megértem. Nekem sem volt sosem gyári bringám, mindig legózva lett. Mindig akar egy kicsit fejleszteni az ember és sosem érdemes összeszámolni mennyibe jött ki ez az egész. Mondjuk én egy határon belül építek, túl drága dolgot a többi alkatrészhez aránytalanul nem választok, csak akkor ha végül a többi is hozzá fejlődik. De legalább egyedi lesz a végeredmény.
Mondjuk elavult acél vázra nem alapoznék, mert egy esetleges csere után majdnem minden cserés lenne. Volt egy előző régi olasz, acél MTB-m, abból sem maradt meg sok minden. A hajtás szétkopott, a többi meg nem volt kompatibilis. (Például 1" menetes teló -> 1 1/8" A-Head teló)
-
Fall-N
veterán
válasz nemeth989 #225399 üzenetére
Szerintem az outi sem a legjobb itthon a rossz utak miatt. Gravel jó lenne, csak horror felára van még. Később majd mérséklődhet. Ezért van nekem is MTB inkább a városba. Ha átlagos súlyú vagy könnyebb ezzel is lehet gyorsan haladni.
Napfénysüti: Ő azt már rég túllépte.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #225408 üzenetére
Hát igen, nekünk koca szerelőknek kábé örök élet. Pár dologhoz meg tényleg jobb egy satu ha van otthon. Például a szervizesek kedvencei a berohadt nyeregcső vagy a berohadt menetes racsni leszedéséhez nem árt ha van.
Nekem igazság szerint defekt esetén a kerék ki- és beszereléséhez lenne jó, meg váltó beállításhoz sem árt. Nem a legjobb fejjel lefelé ezeket szerelni. Ezért fogok csak venni. Ha nagyobb a baj, akkor elviszem szervizbe, márcsak azért is mert sok speciális szerszámom nincs. Például hajtómű leszedőm meg nyomatékkulcsom sincs. Persze idővel lehet beszerzek ezekből. Nem is a pénz miatt, amibe a szervizelés kerül, hanem sokszor nem érnek rá a boltosok sem, így macerás otthagyni.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #225412 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #225459 üzenetére
Mik vannak. Én meg anno 2 óra hosszat szívtam a CST Salvo felrakásával. Ma mondjuk el is adtam 10 ezresért a két darab külsőt. Jó lesz az a Lidl-s állványra.
Fel is avatom majd két darab váltókar szereléssel + váltó beállítással.
-
Fall-N
veterán
válasz Szemi & Emi #225471 üzenetére
Én nem tököltem anno levágtam sarokcsiszolóval. Utána soha többé nem tettem középre tehető kitámasztót, mert ahogy kapja a sarat szépen berohad. Lehet hátsó kerék tengelyéhez rögzíthető kitámasztót kapni.
Szerk.: Ha a hátsó váltó kicsit elállítódik az is tud tekerés közben ütemesen ropogni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gergo5991 #225491 üzenetére
Megéri venni. A képek alapján mindkettő jó állapotú. A Trekre írja az eladó, hogy átütő tengelyes, így én azt venném. A Merida a hivatalos honlapján sem említi, így az gyorszáras lehet, a fék is gyengébb Shimano MT200 szemben a Trek Bontrager alkatrészeivel és a Shimano MT400-as fékeivel. Szóval szerintem a Trek minden szempontból jobb, így papíron, mert mindkettőt meg kellene ahhoz nézni. Viszont mivel egy-két éves gépek ezek, annyira csak nincsenek rossz állapotban (hajtásra gondolok).
fulton: Ne gondold túl a dolgokat. Nézz meg pár Enduro és DH videót (de vannak durvább XC-sek is), hogy mit kibír egy bicikli. Azért a Shimano sem szar, annyi a hátrányuk, hogy még nem ipari csapágyasak. De egyébként is, nem DT Swiss agyat néztél?
Sajnos balfék emberek mindig vannak, amik bármit tönkre tudnak tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #225518 üzenetére
Pont így jártam hétfőn. Elvittem autómosóba a biciklit. Közvetlenül nem érintettem a pisztollyal a biciklit, csak messzebbről áztattam le a port. Valahol bement egy pici víz (nyeregcső valószínűleg) másnap már voltak ropogó hangok. Tegnap kiszáradt, ma meg sem nyikkan a bicikli. Megfogadtam, hogy soha többet nem viszem magasnyomású mosóba, inkább itthon elpöcsölök vele.
Más: Sajnos lemaradtam a Lidlis állványról, elvitték mind. De nem baj, jó lesz a tyúkláb, majd rendelek valahonnan. Viszont ha már megmaradt a keret, vettem két fékváltókart. El kell kezdenem tutorialt nézni, mert az első váltót még bem néztem, hogy kell beállítani. Viszont lenne is egy kérdésem. A bowdenházat házilag mivel tudnám elvágni? Oldalcsípőt nem ajánlják a szakik, mert összenyomja. Vékony fémfűrésszel vágjam el? Vagy üetszőolló is jó lenne? Picit hosszú a régi csavarós váltó miatt a bowdenház.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225521 üzenetére
Erre külön hsz.-be válaszolok. A víz a legkisebb résen is beszivárog! A rongyon simán áthatol, így semmit sem ér! Elvileg ezért is van szerepe a zsírzásnak. Egyrészt keni a mozgó fém alkatrészeket (csökkenti a súrlódást) másrészt taszítja a vizet. Általában ha nem ázik be egy csapágy, akkor nem a víz ami miatt kopik a rendszer, hanem a bejutott kosz a zsírral keveredve koptatja a fém alkatrészeket. Mondanom sem kell, hogy a kvarchomok milyen kiváló koptató hatású (lásd homokfúvás). Beázott csapágy megy általában user error. Például magasnyomású mosóval kimossa a user a zsírt. Vagy beleesik a folyóba/tóba.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó új, bontatlan Braun All-in-one Trimmer 5 többfunkciós trimmelő + Gillette Fusion5 ProGlide
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Certina DS4 small second
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest