- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Három Pixel 9 is lebukott
- Mobil flották
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
ph Az asztali és a szerverpiacon még sosem mértek ilyen magas piaci részesedést a kisebbik CPU-gyártónak.
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz D1Rect #144748 üzenetére
Pedig a váz még nem annyira kockázatos. Ugyebár a vázak Kínában és Tajvanban készülnek bérgyártásban, így valószínűleg ugyanazt kapod valami hülye matricával (Pl. LUTU), mint valamelyik kisebb-nagyobb márkánál. De ha megnézed az áruk sem olcsóbb a vázaknak, mert ugyanúgy a 30-40ezer Ft között jön ki az alu, a karbon meg 2-300$ + a csillagos ég és erre jön rá még a posta + vám is megfogja. De persze ki rendelne onnan vázat, amikor itthon is kapni vagy EU-n belül hasonló áron.
De ahogy írták a többiek más fontos alkatrészt nem vennék onnan. A csapágyak biztos, hogy nem tartósak, a kormány veszélyes lehet*. Az apróbb kütyük azok beleférnek, mert amúgy is szintén ott készülnek, csak a felirat más amit itt kapsz.
Hajtás és váltás alkatrészben amúgy is ott a SunRace ha olcsón kell jó, kár nevenincs vackokkal szórakozni. Monoblokk sem vészesen drága manapság, ezen is kár spórolni. Ha csapágy jó minőségű is a porvédő biztos, hogy gagyibb és emiatt megy hamar gallyra.
*Ha eltörik menet közben és baleset vagy esés lesz belőle, akkor rohadtul látszik hogy nem érte meg spórolni ezen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz wasdffafaaff #144769 üzenetére
Ha utána olvasol ezt a régi vázat, ami ilyen formájú, azt fullynak hívják. Ma is gyártja a Csepel Ranger fully néven és GTX Troll néven a Neuzer is.
Ez a fajta cucc még az ősidőkből való, amikor még nem volt (több) forgáspontos (levegős) felfüggesztés. Itt is csak az a rugó van, nem normális levegős rugóstag. Inkább árt, mint használ a hatékonyságnak. Manapság ilyet nem gyárt normális gyártó, mert semmit sem ér. Egy normális össztelós Enduro vagy AM gép több százezer Ft és nem véletlenül. Össze sem lehet hasonlítani a kettő műszaki színvonalát. Ha már példának írtad, egy első teleszkópos merev vázas MTB is sokkal jobb.
Ezen az sem segít, hogy 28"-os kerekeket fogad. Eleve most van 26" (egyre kevésbé), 27,5", 650B+, 29" az MTB kategóriában. 28" (700C) az a trekking és a városi bringák mérete. Ebből is látszik, hogy nem való igazából terepre.
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #144827 üzenetére
Itt vidéken nem köszön senki sem, itt nincs meg a szokás. Mondjuk itt a biciklisek 90%-a ócska tanyabikeon (bocs 45ezer Ft-os fully csodán ) vagy Cruiserrel megy. Pár igazi sportbringás is van rendes felszereléssel, őket meg csodabogárnak nézik.
Vannak mostanában fiatalok csoportosan enduroval vagy BMX-szel, de az itt szubkultúra. Nekik meg azért nem köszönnek. De sajnos itt is az megy, hogy nem "menő" a bicikli csak a csutka robogók.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #144926 üzenetére
Nem véletlenül mutatta be a Shimano nemrég a kifejezetten gravel szettjét a GRX-et. Csak sajnos ez sem az olcsóbb kategóriába van szánva.
-
Fall-N
veterán
válasz maximilian4 #144977 üzenetére
Pont ezt akartam írni, hogy az új fogaskoszorú az XTR-ből, már acél-titán-alu. De a SunRace is csinál már ilyen hibrid anyagú megoldást. Az csak olcsóbb és marha jól néz ki.
-
Fall-N
veterán
válasz dunkel #145085 üzenetére
Persze, hogy nem raknak CX-re sárvédőt, mert minek? Alapvetően inkább teljesítmény orientált, amire csak plusz súly, elveszi a sárvédő a helyet a saras terepen. Mondjuk én annyira utálom a sárvédőt, hogy a városi MTB/trekking gépeken sincs hiába kellene időnként. Zörög, csúnya, ócska a legtöbb. Meg sokkal szebb is nélküle a bicikli.
Viszont teszten láttam a Merida Silexet és bejön az is. Bár ha venni kéne akkor inkább a CX kellene.
-
Fall-N
veterán
válasz wasdffafaaff #145100 üzenetére
Már bocs de rossz alapból nem is lehet csodát csinálni. (A lá fully)
Itt Baján vannak jó szakemberek. Három is van kapásból aki sokszor ránézésre vagy hang alapján tudja mi a gond. Most is tökéletes munkát végzett a Súgó Bike az első-, hátsó váltó, váltókar és fogaskoszorú cserével. Természetesen új teflonost bowdenház csere is volt, amit nem is kellett külön mondani nekem. Szerda reggel odavittem nyitásra és délután kettőre kész is lett, mehettem érte. Kedvezményt is szokott adni a végárból. Soha rosszabbat.
A másik szervizes ismerősöm meg az a ritka szakember aki ért az agyváltó teljes szereléséhez, tud vázat javítani és festeni gyári minőségben. Pár éve ő festette le a városi Cruiseremet. Még utána 6 évig használtam (télen is) és teljesen jó állapotban, ép festéssel adtam el.
A harmadik boltos is jó szervizes csak ő drágább. Eleve BikeFun bolt, ami amúgy sem olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #145108 üzenetére
Sajnos mindenkinek egyedi a testfelépítése és ezért más geometria a jó neki. Meg persze az izomzat erőssége és merevsége, ízületek stb. sem mindegy. Nem is mindenki bírja a túl sportos/aerodinamikus pózt.
Így sajnos marad az élesben tesztelés ha lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Paxker315 #145117 üzenetére
Na ezeket hívom én igazi szakembernek, nem a tákolókat. Sajnos a legtöbb szervizes nem ért ennyire a lakatos munkához, mert nem is feltétlenül dolguk és lehet a szakmához sem tartozik 100 %-ig. Ha valami gebasz van a vázzal azt fogják javasolni, hogy cseréld ki. Kevés olyan helyet találni ahol festéssel vagy festés javítással, meg váz heggesztéssel foglalkoznak. A legtöbb helyen elküldik homokfúvásra, majd szintereztetni. Mondjuk ez sem baj, mert viszonylag olcsó és sokkal tartósabb a "porfestés".
Manapság már a kerék átfűzése sem éri meg alsó kategóriás agyaknál, mert olcsóbb venni egy alap kereket, mint maga a munkadíj + az új alap agy. Pedig aki csóró annak olcsóbb lenne csak az agyat cserélni. Persze érthető valahol, a szervizesnek ez plusz munka, ingyen senki sem fogja átfűzni és centrírozni a kereket.
Az olasz BB menetmetsző az a Sugo Bikenál is van, volt is most nekem pont olasz monoblokk csere. De nem kellett használnia, mert fémtiszta volt az elavult tengelyes - csészés - golyós középrész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ma este felpolíroztam az asszony városi bringáját, így megúszta a váz újrafestését. Egy 1000 Ft-os Tescós polírpasztát vettem és szépen leszedte a cipőtalp nyomokat a felsőcsövön. Egyedül váltót kell rakatnom rá, mert SS.
Egyébként ha már a Tesco szóba került itt majd minden biciklis cucc féláron van. Vettem is múlt héten egy Olipran kompakt szerszámot.
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #145124 üzenetére
Biztos, hogy troll, mert privátban rámírt tegnap hogy elege van. Erre próbáltam segíteni neki, de arra nem írt már vissza. Csak elég gyenge troll. Főleg ezzel az eldőlt biciklis képpel.
6030D: Abszolút igazad van, mert vissza is lehet élni ezekkel a dolgokkal. Mondjuk ha szervizes lennék lehet én sem vállalnám el. Egyébként necces is mert utána lehet újrafestetni a vázat heggesztés után és ha eltörik akkor kidob az ember feleslegesen egy új árát. Ebbe csak most gondoltam bele.
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #145158 üzenetére
A reflexcsíkra ne adj. Nálam hibátlan a CST Salvo elől és hátul is, pedig tartottam tőle, hogy lesz egy kis 8-as benne, de nincs. Viszont szemmel is látszik, hogy a reflexcsík nincsen egyenletes körben felfestve. Inkább az legyen egy picit csálé, mint a gumi.
Olcsó vacak Kendánál előfordult már, hogy gyárilag csálé volt, de az egy olcsó márka, olcsó gumikkal.
Én visszavinném a gumit, bár lehet, hogy egy picit a felni pereme nem egyenletes, mert ha a gumi lenne selejtes akkor hátul is előjött volna és fordítva is a hátulról előre tett gumi jó lett volna az első felnin.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #145183 üzenetére
Van egy egyszerű módszer, hogy kiderüljön, hogy a gumi vagy a felni-e a hibás. Jelöld meg ragasztószalaggal vagy krétával a felnit és a gumit is ahol az eltérés van, majd rakd át. Majd cseréld meg a két gumit is. Ha felninél ugyanoda esik a pukli akkor ott a hiba, ha a guminál van mindig ugyanott a hiba akkor azzal van a gáz.
-
Fall-N
veterán
Ma volt egy kis időm munka után jobban tesztelni és használni az új váltókat. Előre szólok, hogy ez "csak egy Tourney". Városba nekem bőven elég a kevesebb sebesség így a régi 3x6-os SIS helyett lett 3x7-es rendszer. Lehetett volna 3x8 vagy 3x9, de minek? Mostanában nem nagyon megyek itt a síkságon kívül hegyes vidékre.
Így a Tourney TX 800-asa helyett ahogy terveztem lett egy Tourney TY (pontos típusa: RD-TY300-SGS azaz hosszú kanalas változat) és elsőre is TY (FD-TY510). Ahogy írtam előtte alaposan utána olvastam, hol tart most a Shimano az alap váltójával, de neten kevés infó van a Tourney-ről, mert sokan egyből Alivio/Acera/Altus hármasból választanak. Először én is az Altusra gondoltam, de személyesen meg tudtam nézni és pár infó morzsából is kiderült, hogy 2015-ben és kicsit utána alaposan átdolgozták az egészet előnyére. Megkapta az Altus féle nagy felső görgős kialakítást és a robosztusabb házat. Külsőre is nagyon hasonlók és méretre is az Altus a TX(800, nem a TX-35 és az TX-55) és a TY. Nagy különbség köztük, hogy az Altus 3x9-es a TX 3x8-as a TY meg 3x6/7-es lett. Nekem ezért is lett elég a TY. (A TZ meg megmaradt a Tescos 3x6-osnak, de újabban már látni a női vázas bringákon 1x6-osban is, mivel lespórolják az első váltót és a több lanctányért.) Testbikeon is írták páran, hogy más biciklijén próbálták és nem is gondolták volna, hogy ilyen jó a Tourney már. Szervizeseket is kérdeztem, azt mondták nem sok gond van már velük.
Visszatérve a tesztre szépen és halkan vált, terhelés alatt persze nem csesztetem, mert ott kiütközne, hogy csak nem terepre való. Az első váltó is gyorsan vált, simán a nagy tányérra is. Sajnos ez ebbe a kategóriában nem egyértelmű. Az sem mellékes szempont volt, hogy elég olcsón megkaptam a váltókat, így ha netán nem válna be, akkor át lehet építeni a fránya Altusra. Ha megyek vele még többet és telik az idő majd megírom mire mentem vele.
Az agyváltón is gondoltam, de kellett volna az ejtőpapucsos váz miatt láncfeszítő és elég borsos áruk van a nagyon alap 3 sebességes váltóknak is. A 7-es Nexus lett volna jó vagy 5-ös, de annak is az ára horror.
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #145206 üzenetére
Ne aggódj sokan így vagyunk itt. Engem a legkisebb kattogás, recsegés vagy ropogás zavar. Ha veszek használtam biciklit, akkor előbb - utóbb az egész lecserélődik nálam a vázig. Most is ez volt. Nem szeretem a használt dolgokat sem túlzottan, telefont, műszaki cikket nem is vennék úgy.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #145222 üzenetére
Én is arra gondoltam, hogy ez egy kínai találmány, tehát nem egy széles körben használt általános biciklis szerszám. Arról nem is beszélve, hogy ezzel el lehet még jobban cseszni, ha nem tudja az ember egyenletesen visszaegyengetni. Kell azért tapasztalat és jó szem is hozzá. Biztos van olyan aki még nagyobb nyolcast tenne bele.
Sokszor hallom szervizes ismerőstől is, hogy a laikusok otthon akarják orvosolni a problémákat, de nagyobb bajt csinálnak és szívhat utána vele. Én is láttam a házi "centrírozást", ami után még szarabb lett a felni, mert össze-vissza húzogatta a csavarokat. De hát magyar ember mindenhez is ért. De neked gondolom nem kell ecsetelni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz maximilian4 #145294 üzenetére
Hagyjátok a 3,14csába! Látjátok, hogy defektes (ott a kép). Köszönöm nem kérek kedves troll barátunk privit.
-
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #145361 üzenetére
Élőben még nem láttam, jobban meg nem olvastam utána még. De képeken is látszik, hogy jóval merevebb és vastagabb, mint a másik két megoldás.
Mondjuk lopásbiztos nincs, mert két darab állíthatós villáskulcs és a hagyományos kereket is egy perc kiszedni. Viszont ha defektet kap az ember út közben legalább könnyebb kiszedni ha van gyorszár.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #145407 üzenetére
Így igaz, olyat nem jelez - nincs zöld - hogy 100 %-ra nem jön vonat. Meg kell győződni róla, hogy nem jön-e vonat. A sebességet meg úgy határozták meg, hogy az útviszonynak megfelelően. Legalább 2010-ben meg így oktatták nekem.
Ettől függetlenül sokszor sok droid még a piroson is átmegy gyorsan biciklivel, mert azt hiszi, hogy gyorsan átér. 9 évig anyósoméknál laktunk és onnan két utcára volt a sorompó és a vasúti vagány. Sokan a sorompó lecsukódása előtt átmentek gyorsan. Pedig nem egyszer és nem kétszer volt olyan, hogy tévesen nem csukódott le a sorompó, de a vonat meg jött. Sajnos itthon nincs közlekedési kultúra.
-
Fall-N
veterán
válasz Jester01 #145426 üzenetére
Egyszer ezért ugrott 1 hónapra a friss jogsija az osztálytársamnak + pénzbüntetés (volt vagy 15 éve). Nagyon helyes. Sajnos sokszor hallani ilyen vonatbaleseteket, mert ilyen türelmetlen idióták vannak, akiknek inkább szamarat kellene vezetniük. Én mondjuk IQ szinthez kötném a jogsit is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz nmate91 #145428 üzenetére
Szerintem lényegtelen, a KRESZ is és a józan ész is azt diktálja, hogy körül kéne nézni, mielőtt áthalad az ember. Ha bekövetkezik a baj, akkor lehetne utána mutogatni ki a hibás, ha egyáltalán túléli az ember. Nem beszélve arról, ha mást is visz az ember, akkor azért is felelősséggel tartozik, hogy ne érje baleset vagy halál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz IMIIKE1998 #145437 üzenetére
Nekem még nem volt gondom a CST-vel. Igaz én a drágább Traveller Cityt használtam és most a Salvot használom, ami drágább.
-
Fall-N
veterán
válasz pikszel #145442 üzenetére
Ez a csengős mizéria egy nagy hülyeség, kár volt kötelezővé tenni. Mondjuk sokáig előző bringámon nem is volt és a kutyát nem érdekelte (rendőrt sem). A prizma is gagyi a küllőkön, de annak legalább van értelme. Szerencsére a gumi oldalfalán a reflexcsík kiváltja, így az nem kötelező legalább.
Most egy KLS mini fekete csengőm van, mert nem feltűnő. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz BigBlackDog #145473 üzenetére
Gumira biztosan nincsen, maximum felnire lehetne ragasztani. De egyszerűbb venni olyan külsőt, amin van gyárilag.
-
Fall-N
veterán
válasz BigBlackDog #145479 üzenetére
Lidlben és Aldiban szokott lenni a küllőre tehető fényvisszaverő. Ha jól emlékszem a mostani akcióban is van talán az Aldiban. De biztos van sok webshopban. Pl. Ebike.hu Vagy BikePro.hu
pikszel: Ilyesmi a KLS mini csengő is, ami most nekem van, csak még kisebb. Egyébként nem minden országban kötelező, hogy legyen. Ez a KLS még tetszik, de nem használom.
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #145481 üzenetére
Nekem elég jó hatása van a CST gumin lévő csíknak, így elég nekem az. Itt ezen a fotón látszik is, ahogyan visszaveri a fényt. [Kép]
-
Fall-N
veterán
válasz nismoka #145505 üzenetére
Jaja. Igazság szerint egyik sem. A Kona matrica már rajta volt, a GT-t én raktam rá. Eredetileg valami olasz váz (talán UNO). Konát majd le akarom szedni. De ha jobban kopik a festés akkor kap egy matt szürke vagy fekete szinterezést. Matrica akkor nem lesz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #145553 üzenetére
Az a prizma maradjon csak meg a régi ezer éves Csepelen, mostani bringákon semmi értelme, mert ahogy írtátok elhagyja csak az ember. A régi Csepellel gyök kettővel ment a tulajdonosa, így nem hagyta el. Én nálam is potyogtak csak a prizmák és szét is törtek azonnal.
A legtöbb normális minőségű gumin van reflexcsík, ami bőségesen elég. Lakott területen kívül, ahol nincs közvilágítás, oda meg tökéletes a láthatósági mellény. Többi kacat szerintem felesleges.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #145558 üzenetére
Persze. Új sort és láncot azért vesz az ember, hogy szépen működjön. Még régi, kopott alkatrészekkel sem normális ha darál. Akkor szoktuk pont cserélni ha darál, rozsdás vagy ha már ugrik a lánc.
Persze nem akarta elismerni, hogy valami szar. Gondolta biztos összekopik egy kicsit és nem fog (annyira) darálni. Csak ez nem korrekt eljárás a vevővel szemben.
Nekem is múlt héten volt elég sok csere, köztük a monoblokk, fogaskoszorú és a lánc. Alap Shimano alkatrészek (ráadásul menetes agyam van nem is kazettás) mégis szépen, halkan fut.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #145615 üzenetére
Én nekem ez mostanában hobby, így nagyon sok szakmai oldalt olvasok és szereléssel kapcsolatos videókat és cikkeket nézek. Persze sok minden kiesik, mert vagyonokat lehetne elkölteni, meg amúgy is a városon kívül most OFF a dolog. Van egy kisfiam (9 hónapos) így nem megyek terepre, meg ahogy írtam errefelé agyagos az erdő (meg persze a pénzt is jobban be kell osztanom).
Most hogy tönkrement a komputerem, most azokat nézegettem és olvasom a testbike véleményeket. Eddig a Bryton Rider 10 és 15 tetszik, meg a vezeték nélküli Sigma Pure 1 ATS.
Sajnos sok magyar biciklis oldal nincs, ahogy írtátok, BikeMag meg a Mozgásvilág, amit tudok. Mondjuk YT-on vannak emberek/oldalak amit nézek.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #145631 üzenetére
Én inkább a magyar szavakat részesítem előnyben ha van az adott alkatrészre persze. A legtöbb újabbra nincs még megfelelő, akkor marad az angol. De a kormányszár szerintem jó szó, hiába hosszabb.
A stucni elég béna német eredetű szó és a laikus nem tudja mit takar, amikor a magyar megfelelője meg egyértelműen kifejezi, hogy a kormányt összekötő szárról van szó. Én is régen szerelőtől hallottam a stucnit, egyébként a fene tudta volna kitalálni mi az.
A kazetta is érdekes, mert sokan még az adattárolót sem tudják, hogy mi. De még mindig jobb, mint amikor fogsornak írják. Láttam már szakmai cikkben is így rövidítve.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #145650 üzenetére
Egyes agyaknál a csapágy cseréje sokszor drágább, mint egy új agy. Persze a drágábbakra ez nem igaz. Ahogy írtad lehet el is van kopva, így lógni fog utána is. Bár kicsi rá az esély. De volt cikk róla, hogy mivel nincsen egységes csapágy méretjelölés, ezért nem mindig egyszerű találni hozzá.
Ma megvettem az új komputert, egy Cateye Velo Wireless+ lett a befutó. [link]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #145658 üzenetére
Kónusszal magával nincs gond, inkább a használt anyagok minősége ami gáz szokott lenni. Meg ahogy kijönnek az újabb technológiák, úgy jönnek be a hitvány anyagok a régi fajta dolgok gyártásánál. Shimano sem véletlenül ragaszkodik még a kónuszos megoldáshoz.
Ahogyitt is írták páran, sajnos az ipari csapágyas dolgoknál is előfordul, hogy kattog valami, holott az ár miatt erre nem számítana az ember. Runner sem véletlenül szedte szét atomjaira többször is az eBikeját.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #145666 üzenetére
Jól látod. Sajnos alaptól a középkategóriás cuccokig az alkatrészeket nem teszteli senki. Pedig azok is fejlődnek és akinek nincs sok kerete - amit lássunk be itthon többségben vannak - azok nem tudnak szakmai szemmel választ kapni hogy érdemes-e megvenni. Ilyenkor marad a boltos aki vagy ért hozzá és segít vagy nem és csak eladni akar.
Nekem is tetszenek ezek a modern drága biciklik csak nekem nem realitás. Érdekel is a téma ezért elolvasom/megnézem, de ha kell vennem valamit akkor túrhatom a netet, hogy találjak róla legalább felhasználói véleményt. Ilyenkor sajnos marad a teszt is akár saját szakállra.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #145751 üzenetére
Attól függ. Van sok majdnem közveszélyes méhtelep szökevény, meg vannak az alap városi bringák, mint például a Cruiser, Csepel Budapest stb. Az utóbbi egysebis Cruiser/Budapest használhatóak hosszú távon (mármint időben) meg igénytelenek, de cserébe minden acél rajtuk és dögnehezek. Egy átlagos női/férfi vázas Cruiser kb. 25 kg. Vannak a drágább városi szerkentyűk, azokban agyváltó van. Ezeket már könnyebb használni és van köztük elvétve alu vázas is. Csak ezek már drágák (kb. 90-100 ezer Ft, ami alu, Nexus 3 agyváltós, Pl. Electra), bár olcsóbbak jóval mint egy belépő szintű márkás monti.
Van a rosszabb kategória, amit te is írtál, ezek a montinak kinéző vackok. Acél váz, alap egyszerű láncváltó, acél alkatrészek (amik egy szezon után elkezdenek rozsdásodni).
A Tesco újabban a lengyel Olipran bringákat nyomatja. Azok acél vázasak és 1x6-os váltás van rajtuk. Elől megspórolták az első átdobót és a lánctányérokat (egy 48-as van) hátul meg egy Shimano Tourney TZ van + 6-os racsni. Van egy ilyen bringa a társasházban is egy idősebb lakónak. Ez is bírni fogja, mert masszívabb városi bringa. Az "MTB" az Bomber néven futott és noname kínai mecha tárcsafékes volt + noname rugós villa + Tourney TZ váltók. Azokat most nem kapni (de kár).
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Microsoft Excel topic
- Steam topic
- Linux felhasználók OFF topikja
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Autós topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Így építsd a billentyűzeted!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest