- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #225526 üzenetére
Ezt írtam. Hivatalos honlapján ott lett volna, hogy a frame true axle. Mivel nem emelik ki, így nem az. A Trek amúgy is jobb, márcsak az MT400 fék miatt. Azért 1000€-ért ne legyen már alap Shimano tárcsa rajta.
Csokicsibész: a Boost axle =/= true axle. Annyi, hogy boost szabványos a tengely. Attól még hogy benne van az axle szó, attól gyorszáras.
stickermajom: Köszi, megpróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #225543 üzenetére
Elolvastam. Akkor nem értem, miért nem emelték ki a leírásban. A telónál sem írták le, hogy átütős. Ettől függetlenül a Trek jobb felszereltségű, mégha a Meridát mint márkát szeretem.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #225547 üzenetére
Hülye keresőjük ezt dobta. Így már más tészta.
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #225554 üzenetére
Eddig én sem jártam így. Általában a vázat mosom csak, tegnapelőtt véletlenül ment feljebb a víz.
fulton: Lehet venni használtan vázat, rengeteg van. Vannak szinte újak is. Én is amit vettem alig volt használva. Egy-két kisebb karc volt, amit felpolíroztam. Újan alig van választék és sokszor csak az átlag 17-18" méretű van.
-
Fall-N
veterán
Kész lettem a szereléssel, felszereltem a fékváltókarokat. A hátsót sikerült bowden bekötéskor annyira feszesre befűzni, hogy kábé két csavarás kellett a finomállító csavaron. A váltókarból kijövő bowdenházon végül nem kellett vágni.
Az első váltót is sikerült 5 perc alatt beálllítanom, csak a hajtómű csere után nem teljesen kompatibilis, így a középső és nagy tányérhoz állítottam be, a legkisebben kicsit hangos. Majd ha lesz kedvem akkor veszek egy Acera láncdobót, az 100 %-ig be lehet lőni.
A leszerlet fékkarok és a gagyi váltókat meg megveszi a szerelő ismerősöm.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #225717 üzenetére
Shimano első váltóval sincs baj. Nekem alap Tourney TY váltók vannak Shimano ST-EF510 Acera fékváltókarokkal és elsőre be tudtam állítani, pedig életemben először csináltam. Annyi bajom van, hogy hajtóművet cseréltettem és ehhez már nem teljesen kompatibilis ez a váltó, kicsi a kapacitása hozzá. Így a legkisebb lánckeréken hangos a lánc, egyébként szépen vált. Majd cserélem egyszer, annyira sokat nem használom. A hátsó Tourney váltó is tök jó, nagyon jó a bowdenfeszítő csavarja. Negyed fordulatonként van beosztva, pofonegyszerű állítani vele. Kábé két perc volt beállítani, kicsit kellett feszíteni a bowdenen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #225735 üzenetére
Persze nincs ezzel gond. Elvileg SunRace M403 váltókarok lettek volna nekem, de egyik webshopban sem volt készleten és bizonytalan beérkezést írtak. Sőt úgy maga a SunRace is jó, még a váltóik is. Csak sajnos kevés bolt ahol az összes cuccuk megtalálható készleten. Ha van is váltóból a legújabbak nem biztos, hogy elérhetőek. Bármilyen mezei boltba bemegy az ember Shimano biztos van. SRAM-mal ugyanez a helyzet, azt sem kapni itt például Baján sehol. Pedig vettem volna szívesen X3 vagy X5 váltót. Shimanóból bezzeg az összes kategória ott volt készleten az XTR-ig bezárólag.
Microshiftettel nem nagyon találkoztam úgy hogy kipróbáljam, sógoromnak van RockRider 520, de azon még lehet SRAM trigger van a gyári X3 váltó mellé. Legalább úgy 5-6 éve vehette.
-
Fall-N
veterán
válasz Jester01 #225740 üzenetére
Mondjuk nekem ezek a hosszú kormányszárak nem tetszenek. A-Headnél max 2 hézagoló gyűrű vagy nagyon maximum 4. Ha több kell akkor bizony a váz mérete lehet kicsi, elárulja. Ugyanez igaz a tökig kihúzott nyeregcsőre is. Ha nem dirt/freeride váz ahol nagy a felsőcső ejtése, akkor gyanús, hogy egy számmal kisebb a váz, mint ami ideális lenne.
A fordítottja könnyen kiderül, ha nagyon nyújtózkodni kell akkor nagy a váz. Rengeteg embert látok aki kis vázzal megy, mondjuk a régi, elavult sufni biciklikkel fordul ez elő inkább, mert erre van pénze az illetőnek. Vagy aki nagyon mereven, egyenes háttal akar menni. Attól is kiráz a hideg.
#225730 fulton: Meg kell mérni a jelenlegi monoblokk tengely hozzát és úgy venni az integrált hajtóművet. Lehetni lehet hosszabb a tengely csak rövidebb nem (beleér a vázba a hajtás és/vagy a láncvonal lesz rossz). De ha lehet ne legyen sokkal hosszabb. Pár mm nem gond, azt hátul lehet korrigálni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #225750 üzenetére
Ja, nem úgy értettem. Helyi boltba ha bemegy az ember. Itt a városban 5 van, de mindegyiknek csak Shimano van. Webshopokban van. Sokszor itt a legnagyobb boltba (KaloBike) ugyanannyiba kerül az alkatrész, mint az ebike vagy BikePro shopban, csak persze nincs szállítási költség. Így sok mindent helyben veszek meg. Van egy BikeFun/Merida viszonteladó is, ott is sok minden van. Na ő például csak Shimano, Cube, SKS, Cateye stb. márkákat tart.
Annyira még nem éreztem fontosnak a SRAM váltást, hogy rendeljek. -
Fall-N
veterán
válasz Redneck #225752 üzenetére
RockRidert nem venném meg, főleg nem 100 ezresért. "Nem sokkal" drágább az új 500-as széria, arra lenne gari. Viszont tényleg inkább gyűjtenék a helyedbe, mert úgy járnál hogy előbb vagy utóbb cserélnél pár dolgot rajta. Főleg a fék, meg a váltás meg a teleszkóp. Végül többe jönnél ki.
Nem rossz bicikli, de ez is inkább városi cirkáló, meg gyenge terep. Sógorom is vett pár éve, végül az asszonyának lepasszolta. Balaton körre vett komolyabbat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #225795 üzenetére
Konkrétan a Cube általában Sytace alkatrészeket gyártat Cube logóval. Az én kormányszáram (CPS Pro) is Syntace gyártmány, rajta is van kis betűvel.
andrisbandi: A matrica ragacsot a legegyszerűbb acetonnal leszedni. Olcsóbb is és könnyű beszerezni. Ha az asszony festi a körmét akkor lehet akad is otthon.
fulton: Ilyenkor érdemes megnézetni egy jó szerelővel, ő tudni fogja mekkora tengely kell. A láncvonal általában élesben derül ki, mert sok tényezőtől függ. Alap a váz fogadó képessége, hogy ne érjen bele a hajtómű. A hátsó kerék helyzete a másik tényező. Abba meg beletartozik a papucstáv, a hátsó fogaskerék szélesség stb. Ki is lehet számolni, ahhoz mérni kell. Bikepro.hu-n van rá szakcikk.
Redneck: Ez egy alap Cube azért ilyen olcsó. Lehet kicsit kopott is a hajtás és ezért olcsó.
-
Fall-N
veterán
Pedig mekkora sikerélmény az embernek ha valamit megcsinál. Én a vészesebb dolgokat bízom szerelőre, meg amihez drága célszerszám kell. Centrírozni én sem állnék neki, nincs időm rá. De például az ideiglenes csavarós váltókart kicseréltem magam fékváltókarra és beállítottam a váltókat és fékeket. Tök jó és élvezetes volt szerelni. Ezért biztos nem vártam volna, mire a szervíz másnapra megcsinálja.
De az előző upgradenél is én szereltem, kicseréltem a kormányt és az A-Head szárat. Ez is egy 10 perces munka volt, egy darab 5-ös imbusz kell hozzá. Tovább tartott kis túlzással szárazon levenni a két markolatot.
Az anyagi vonzata is megmaradt. A váltó beállitása itt 1500 Ft/db + a féké is kábé ennyi. Kormány csere is lett volna egy 3000 Ft. Ezen a pénzen inkább veszek valami alkatrészt később vagy kiegészítőt. Mondjuk első váltó kell később, mert ezt a hajtóművet nem éri át. Ha tudtam volna egyből ezt is cseréltem volna, de nem szólt a szervíz a hajtómű cserénél és beállítás közben derült ki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #225827 üzenetére
Persze nem szeret mindenki szerelni, de csak nekiállt. Az lett volna az alap, hogyha nekiállok akkor előtte utánaolvasok, YT tutorial. De mindenki a saját kárán tanul. Pedig annyi jó, akár magyar nyelvű videó van, hogy gyerekjáték nekiállni. Például a váltó beállításról ott van a KerékpárGuru alapos videói.
-
Fall-N
veterán
válasz Black Smile #225912 üzenetére
Nem kell vinni szervizbe. Óvatosan kell kijjebb tekerni negyed fordulatonként a csavart és egy idő után jó lesz. Lassan tekerd a pedált közben, nehogy bemenjen a lánc a küllők közé! De könnyen megállapítható, hogy a határoló csavart kell-e "izgatni". Ha a középső kerekeken pontosan vált le és fel és mozgás közben nem csörög, akkor kell állítani a csavaron.
De láttam videón, hogy tapasztalt szerelő kézzel a megfelelő helyzetbe feszítette a kanalat és amikor kezdett a csavarban ellenállás lenni, akkor jó. Ezt azért nem ajánlom.
Elcseszni nem tudod nyugi. Csak finoman kell csavarni a csavarokat és egy idő után eltalálod a beállítást. Lehet menet közben kell finomítani rajta, mert állványon terhelés nélkül máshogy viselkedik a bicikli. Főleg első váltónál van ez.
Az is sokat segít, ha van állvány és rálátsz, hogy a váltó helyzete milyen az adott fogaskerékhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Redneck #225946 üzenetére
Akkor mégsem volt alig használt. Ez az alig használt duma, olyan mint kocsiknál az "első, női tulajdonostól, jéghideg klímával".
Ezért írtam, hogy vagy vegyél új RockRidert vagy le kellett volna alkudni legalább egy fogaskoszorú és lánc árát, majd csere. Sajnos használt bringánál ritka ha a hajtás nem csereérett.
De megértelek, egy Cube csak jobb lenne, csak az ára nem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Redneck #225958 üzenetére
Az az igazság, ahogy írtam korábban, hogy a Tourney és Acera egyáltalán nem rossz váltók. Nekem a Tourney TY300 van meg legalább 4 éve. Először RevoShift marokváltókkal használtam, azzal sem volt gond, de mióta az Acera fékváltóval azóta még gyorsabban vált. Baromi egyszerű beállítani, igényes a felépítése. Az Acera annyival tud többet, hogy az 7/8 pl. M360 vagy 8 sebességes. Felépítésre hasonló a kettő. A drágább váltók persze jobbak, meg "Shadow" tervezésűek így nem lógnak ki a váz síkjából, de kit izgat. Rengeteg fut belőlük és ahogy hallom a szervízes emberektől nem sok gond van velük. Terepre nyilván érdemesebb Deore szintre felmenni legalább.
sherlock82: Engem idegesít. Semmi kreativitás, unalmas ezerszer olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #225960 üzenetére
Nem fényezés, napi szinten használom több éve. Te mennyit használtál, szereltél? Városi környezetbe ugyan mit kellene használni? Egyébként az agyonfényezett régi váltókat már rég meghaladta a technika. Egy mai Deore leiskolázza az összes csúcs, régi XT-t. Tudom divat szidni az alsó kategóriás cucccokat de talán ki is kellene próbálni. A Microsoft meg hogy jön ide? Tök hasonló felépítésű, mint egy Tourney, Acera. Kínainak meg nem kínai, az a Sensah meg társai.
Az Acera/Altus/Alivio hármassal meg senkinek nincs baja. Rajtad kívül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #225971 üzenetére
Kuplung egy kényszer szülte dolog, egyáltalán nem jó fejlesztés. A pontosság ellen dolgozik a SRAM megoldotta máshogy. Mondjuk láncfeszítés terén jobbak voltak mindig is. A jó fejlesztés az indexes váltás és a kazettás hátsó fogsor után az 1x rendszer, a kényes első váltó elhagyása miatt.
Outira minek kuplung? Ha másképp meg lehet oldani, hogy ne essen le a lánc akkor inkább az.
Campa nem gyárt MTB alkatrészt, így tárgytalan.
A Tourney TY-300 meg nálam nem kotyog, eléggé feszíti a láncot most is, nem csökkent a rugó erőssége. Eredetileg ideiglenes megoldás lett volna, de bevált. Tervezek venni helyette Acera M360 vagy Altus M310-et, mert 3x8 fölé nem akarok menni, mert azt még elviszi. Olcsóbban is fent lehet tartani a kopó alkatrészeket, mint a fejletebb alkatrészcsaládnál. Ha nem lenne sokkal drágább, akkor SLX 2x vagy 1x10/11 Deoréra váltanák. Csak nem lenne érdemi előnye. Városba még a 3x7 is bőven sok, de nem akarok agyváltót. Most is szépen teszi a dolgát és tényleg az Acera váltókarral halkan és gyorsan vált. Egyedüli gyenge pontja, hogy nagy letörésnél kicsit koppan a lánc, de van tépőzáras védőtextil a láncvillán. Ennél nagyobb baj ne legyen. Beállítani meg nem sokat kellett eddig sem, amúgy is több múlik a váltókaron.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #225976 üzenetére
Így van. A váltókar eggyel magasabb kategóriás, illetve a bowdenház teflonos Acor, a bowden meg köszörült, rozsdamentes huzal. A bowdenház hossza meg ideálisan lett beállítva. Az is segíti a dolgot, hogy ez még nem rejtett elvezetésű, így nincsenek benne indokolatlan törések, az összes bowdenház hossz egy ívvel leírható utat tesz meg.
De ez alap lenne, ezen sokkal több múlik negatív irányba, ha nem adott.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #225986 üzenetére
Hidd el ha jól állítod be és minőségi a bowdenezés, akkor nem hangos. A váltókaron múlik a dolog. RevoShift marokváltóval vettem a régi MTB -re, azzal ahogy írod hangosan és hirtelen "dobálta" a fokozatokat, mint kábé a régi SIS 3x6-os váltó. Utána lett ideiglenesen egy TZ500 forgatós gagyi váltó (félreértett a boltos és ezt hozott a RapidFire helyett). Ezzel is hangos volt, de az Acera fékváltóval sokszor nem is hallom a gangolást. (Az elején meg is kellett bizonyosodnom, hogy egyáltalán vált-e).
A bicikli építésénél meg nem spóroltam a vezetékelésen. Sok biciklin gagyi bowdenház és nem köszörült bowden van (rozsdamentességet nem is említem). Ezek rengeteget rontanak a váltáson. Pedig nem sokkal kerül többe a minőségi huzalozás. Amiben gyenge az alap váltó az a rugó feszessége bukkanókon és letörésen meg ugyebár a 3x7/8 már manapság elavult. Gyártani olcsóbb sokkal ezért olcsók. A nagyobb sebességeknél kisebb tűrések vannak, ami drágító tényező.
Hasaggymeg: SRAM nálam is az ár miatt bukik. Pofátlan drága náluk például a váltón kívül a váltókar is.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #226005 üzenetére
Milyen az a Continental folyadék pontosan? Nekem jelenleg Slime van a belsőben, de véleményes hogy mennyire hatékony. Sokan dicsérik, de ugyanannyian szidják hogy nem ér semmit. Azt tudom hogy felütés ellen nem ér semmit, ez nem fenyeget, mert figyelem a nyomást. (Asszony nyírta így ki a Slimemal töltött belsőt).
A szivacs amire a kolléga gondol az a Tannus Armour. Sokan dícsérik és belső mellé való. Csak az ára sok, kábé 8000 Ft/db. Igaz újra lehet hasznosítani és biztosan jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz krono. #226026 üzenetére
Testbikeon van aki használta, semmi negatív dolgot nem tapasztalt. Kábé 100-200 g között van valahol a súlya, szerintem észre sem venni. Hosszútávon szerintem megéri, csak így hirtelen nem tetszik az ára.
Redneck: Persze vannak modern 26"-os vázak, de én sem ajánlom már, hiába használok jelenleg azt. Nem is a kerék mérete a baj, mert nem nagy különbség van a 27,5"-hoz képest, hanem jóval kisebb a választék alkatrész terén már.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #226030 üzenetére
A küllő olajozása csak tüneti kezelés! Ott a küllő meg van lazulva. Soha nem kellett még egyetlen egy kereket sem olajoznom, pedig én 110 kg vagyok. Volt olyan kerekem, amihez 6 évig hozzá sem kellett nyúlni. A mostani is 4 éve megvan. Pedig ez egy alap kerék, semmi Mavic vagy más nagy márka.
Ha már hangok, a hajtóművem hangoskodott, leszedtem a hajtókarokat és az idióta női szervizes szárazon rakta fel. A hajtás oldalon volt lelazulva, így meg lett bikázva a kellő nyomatékkal. Ismerős szervizesnél vettem kölcsön a szerszámokat. Most néma csönd van hajtás közben. 👍
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #226071 üzenetére
Sokan a latex belsőre esküsznek, az meg nem tartja olyan jól a nyomást, mint a butil (hagyományos) gumi.
-
Fall-N
veterán
Az ipari csapágy zárt házban van, így egyben cserélhető. Ezért sem tud kiesni belőle semmi. A közhiedelemmel ellentétben nem csak golyók lehetnek benne, hanem tűgörgők akár. A pornak jobban ellenáll, de be tudnak ázni. Ami miatt jobban szeretjük az az, hogy nem kell karbantartani*, hanem cserélni ha szétkopott. Szebben is gördül és nem kell vacakolni a nem létező kónusz állítgatásával. Természetesen ebből is kapni rossz minőségűt, mint mindenből.
*Érdemes viszont zsírozni körbe, mert felfogja a port és a nedvességet, így ki lehet tolni az élettartamát. Például integrált hajtásnál is illik jó bőven a csapágy köré zsírt tenni. Ezzel nyilván nem magát a csapágyat kenjük, hanem védelmi szerepe van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #226085 üzenetére
Általában első körben ezeket érdemes ellenőrizni:
1. Leggyakrabban a nyeregcső nyekereg. Ki kell venni, megpucolni majd kis zsírozás és mehet a vázba vissza. Ha külön nyeregcső bilincses (ami nem a legjobb) akkor azt is ellenőrizni, csavarokat meghúzni.
2. Álló helyzetben a pedálokat és a hajtókarokat erősen mozgatni. Ha mozgatás hatására nyekereg, akkor hajtókart levenni, ellenőrizni a monoblokkot, hogy a csészék nem lazultak-e meg. Zsírt a monoblokk tengelyének a végére (! nem olaj !) és a kellő nyomatékra húzni (ha van nyomatékkulcs, általában 50-70 Nm, de a gyártó adja meg a megfelelő nyomatékot). Ha integrált a hajtómű, akkor még azt imbuszkulccsal kell meghúzni a hajtókar tövének az oldalán. Oda nem kell ekkora nyomaték. Hajtás oldalán viszont igen.
3. Ha ezek után is hangot ad, akkor érdemes megnézni a hétsó fogaskoszorú elég feszesen van-e rögzítve.
4. Ha van első váltó, meg kell nézni, hogy nem ér-e bele a terelő lemezbe a lánc.
5. Küllő lazulás a keréken. Szintén álló helyzetben nyomkodni a kereket, ha pattog akkor szívás, lehet kiszerelni a kereket, gumi és belső le, majd küllőt feszíteni, de valószínűleg lehet centrírozni is vele együtt. Szerszám és tudás nélkül nehéz menet.
6. Ritkán előfordulhat, hogy a hátsó váltó ellállítódik és túl feszes a bowden, amiatt a lánc nem központosan fut a fogaskeréken. Finomállító csavarral lazítani a bowdenen. Másik rossz beállítás lehet még, hogy túl magasan van a kanál és összeér a két váltógörgő. Rugófeszítő csavaron kell állítani.
+1: fékbetét beleér a gumiba (V-fék) vagy a tárcsát karistolja a betét.Visszatérve a te esetedre az olaj nem elég. Elpárolog és surlódni fog a két fém egymáson. Ha négyszögletes tengely van akkor ráadásul az acél tengely meg is eszi az alumínium hajtókart. Sokszor az egész hajtómű kuka, mert nem minden típushoz kapni külön hajtókart. Szóval szedd le újra és rendes zsírt tegyél rá, majd tedd vissza. Pont ez volt nálam is a gond. Ki lehett szűrni a hang alapján, hogy a hajtásnál van gond. Általában nem ütemesen pattog, hanem terhelés hatására.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #226094 üzenetére
Meg rövid az első fékbowden. Más gond nincs.
andrisbandi: Régen volt divat. Szépen meg is sárgul, akkor legalább magától letörik. Határoló csavar ha be van állítva nem is értem mi szükség van rá?!
werszomjas: Jó a lítiumos zsír is, de a zöld Shimano általános zsír sem drága.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #226108 üzenetére
Már írtam, hogy az alu illetve a carbon esetleg nem a súly miatt előrelépés. Az acél felületi keménysége nagyobb az alumínimumnál, de az alu sokkal merevebb. Az acél túl rugalmas és hajtási hatékonysága is kevesebb. Nem véletlenül van csak alsó kategóriás, városi biciklikben.
Másrészt a tökig kihúzott stucni és nyeregcső miatt tuti, hogy nem ideális a geometria neked. Megfelelő geo mellett sokkal jobb teljesítményt teker az ember. A súly egy dolog, más dolog egy jó váz. Az az alap, hiába tesz rá bármit az ember az egész bicikli nem lesz sosem olyan jó. A Landrider is egy városi, acél váz, semmilyen sport célra nem alkalmas.
A kerékkel meg nem értem mi a baj, hogy kattog. Volt már olcsó kerekem, a mostani sem egy drága fajta, de meg sem nyikkan. Szerintem szarul van összerakva, vagy valahol lazulás van. Még a leghitványabb kínai agy sem ropog állandóan.
-
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #226207 üzenetére
Szerintem ez nem feltétlenül baj. A grammbuzulás inkább a kerekekre érdemes, meg a hajtásra fordítani, nem árt ha a váz merev és nem reped vagy törik el. Kormánynál is ez a helyzet, legyen inkább 300 gramm, de ne is nyekkenjen meg.
Az meg hogy nem adnak pedált nem baj. Aki komolyabb biciklis az a platform pedált úgyis cseréli, akinek meg platform kell, úgyis vesz magának komolyabbat. A semmi értékű pedálnak nem sok értelme lenne. Arra lenne csak jó, hogy hazatekerjen vele az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz FeRRaR1 #226284 üzenetére
Én sem waxolnék sosem. WD40 teflonos sprayt használok egy ideje, ettől sem lesz annyira koszos a lánc. Ha nagyon olajsaras lesz, akkor van láncmosó készletem.
Értelme persze van a viaszolásnak, de én például sosem állnék neki házilag készíteni a matériát.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #226412 üzenetére
Azért fizetek a YT Premiumra, mert nálunk ki van használva rendesen. Két telefon + Android TV. Utóbbin a gyerek néz sokat mesét, így marha idegesítő volt ha a reklám miatt szakadt meg a videó. Lehet okosba feltenni csoda módosított YT klienseket, de egyik sem működik hosszú távon olyan jól. Telefonon meg lelőtték a YT Vanced-et, így ott már magának kell az embernek programot fordítani, hogy legyen valami hasonló. A fenének van kedve állandóan szórakozni ilyenekkel. Persze érhető, hogy valaki nem akar fizetni, de én a falra másznék, ha például egy linkelt videó előtt még a reklámokat is kellene nézegetni.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #226413 üzenetére
Azért ez túlzás! Rengeteg magyar és angol nyelvű szerelős videó van fent, ahol nem motyognak meg nem telefonnal vették fel. Bár nem szeretem az erőltett vicceskedését, de a KerékpárGurus "Öcsi" pont csinált igazi mélyvíz videót a váltók beállításáról, fél órás mindkét videó. Aki azok után nem tudja beállítani az tényleg ne nyúljon semmihez (vagy magához ).
Angolul is van sok videó, nem csak az amatőr vackok vannak fent.
De például telefon kijelző cserét is nézegettem amikor aktuális volt, nem egy normálisat találtam.
De például nem oktató célú, de szeretem a Comet Restoration videóit is, ahol régi leharcolt bicikliket éleszt újjá profi módon, szöveg nélkül.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #226424 üzenetére
Szerintem nézz valami frissebbet. A festés kuka, egy szinterezés nem olyan drága, de a felszerelése elég elavult. Legózni meg outin (MTB-n sem) olcsó sajnos. Bár ha neked elég a 3x7-es hajtás akkor nem szóltam.
Pont most néztem az árakat, hogy mibe kerülne egy kerékszett + tárcsafékek, hát nem lenne olcsó. Pedig nem Mavic kerékszettet néztem.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #226435 üzenetére
Azért outinál lehet nem lesz jó az autós, mert ott nincs 8 bar nyomás. MTB-nél persze jó lehet. De biztos rá van írva a csomagolásra, hogy mit bír.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #226445 üzenetére
Nem tudom miket néztél előzőleg és emiatt az algoritmus miket ajánl fel, de rengeteg értékes magyar és angol nyelvű youtuber van, aki miatt érdemes nézni. Neveket és példákat nem írok, mert mindenkinek más az ízlése.
Sok téma érdekel (okosotthon, tech, bicikli, szerelés, elektromos autók stb.) és mindig normális videókat kapok ajánlatként. Sokszor így bukkantam érdekes csatornára. Persze van sok idióta videó is, de engem nem zavar.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
Igen outin nagyobb szívás a defekt. Egyébként attól félnék az ilyen foltnál, hogy üt a kerék. Bár lehet nem annyira lehet érezni. A tubeless szerintem is inkább MTB, városi vonalon előny. Városban a sok tüske, királydinnye miatt (más kérdés, hogy a használói nem áldoznának ennyit rá), terepen meg bármi kiszúrhatja, kivághatja a gumit. Aszfalton talán nincs annyi veszély.
Outi defektnél a nyomásvesztés ekkora bar mellett még gyorsabban is aktiválja a tejet, így simán meg lehet úszni szerintem nagy veszteség nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #226549 üzenetére
Ilyenkor jut eszembe a felütéses defekt és az alacsony nyomás. De láttam már olyan hitvány Beretta felnit, amiből leváltak apró darabok és azok szúrták ki a belsőt.
-
Fall-N
veterán
válasz gergo5991 #226582 üzenetére
Igen az a piros csoda kényelmes, de nekem rémálom. Asszony Koliken Crusier biciklijén szoktam vinni ritkán a csemetét, de ösztönösen mindig előre akarnék hajolni rajta. Én nem szeretem a felegyenesedett pozíciót. Hosszú távon ahogy Hasaggymeg írta egyik sem kényelmes, csak máshol terhelődik az ember. Érdemes inkább a törzsi és nyaki izmokat erősíteni. De egy kábé 45 fokos pozíció szerintem jobb. Meg persze be kell jól állítani magára az embernek a dolgokat. Sok buktató van, ami miatt kényelmetlen lehet. Nyereg, kormány pozíció, szélessége, markolat típusa stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen