- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Milyen okostelefont vegyek?
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #285077 üzenetére
Ne olvass szelektíven. 2. pont: jó ár/érték arány.
Nem a kritikával van bajom mint már kb. ezerszer leírtam ezt is, hanem többek között a szemellenzővel, durva általánosítással, az összes kínai cucc egy kalap alá vevésével, kínai csodázással, a topiktársaid minősítésével és gyakran már a hangnemmel is. Mindegy, nincs már nekem ezekhez kedvem, igyekszem ezután kevesebbet látogatni a topikot. Mielőtt megint "báncsák a jjeahh-t" szöveggel gúnyolódnál egészséges kritika címén, nem azért, mert besértődtem volna vagy valami, csak úgy érzem sokat romlott az utóbbi időben itt a légkör, egy ideje telik nálam a sz*ros bili és én pont azért szerettem régen ebben a topikban időzni, mert szinte soha nem volt semmi feszkó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #285088 üzenetére
Értem, de mint ahogy a tag a videóban el is mondja, a karbon máshogy fárad, és a tulajdonságai romlanak. Így nem csoda, ha nincs fáradásos törés. Példát meg honnan hoznék egy szaros senkiként még bringás viszonylatban is? De ott a szakember, aki elmondja, én meg elhiszem neki. Szerintem felesleges iderángatni mást, az alu nem instant kuka 10 év után, a karbon meg nem örök életű. Abban meg a világon senki nem vitázott veled vagy vele, hogy az alun van fáradásos törés, a karbon meg jobban bírja, könnyebb, de cserébe sokkal drágább, és rosszul kezeli a nem tervezett irányú ütéseket. Szerintem túlbeszéltük, és remélem, érted végre, hogy nekem egyedül a merész kijelentésekkel volt bajom, nem azzal, hogy melyik a "jobb".
#285089 MPowerPH: de, értem a lényeget: kicsit megszaladt az általánosítás nálad, és ezt nem akarod beismerni, hanem helyette engem lenyomni. Játszhatjuk ezt, csak én erre nem vagyok alkalmas.
"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."Egyikkel sem értek egyet. Viszont segítek, hogy mivel tudok egyetérteni:
"Egy alu meg igazabol massziv használat mellett akár 10 ev utan kuka is lehet"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el olyan mértékben, hogy fáradásos törést szenvedjenek el, mint az alumínium"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze nem orok elet, de azonos használat és karbantartás mellett hosszabb lehet, mint egy alumíniumé"Amúgy igen, az F1-es autó tényleg más, mivel űrtechnika szinte korlátlan pénzből, és ha valahol, akkor ott biztosan az elérhető legjobb minőséget gyártják, biztosan nem fog a filippínó asszony rosszkedvében rosszul hajtogatni semmilyen hajlatot, az alkatrészeket pedig tervezetten könnyítik az előírásnak és a kívánalmaknak megfelelően, erről pedig annyi adattal rendelkeznek, amennyivel semelyik bringás cég nem fog soha a büdös életben, még álmában sem. Szóval ha valakinek elhiszem, hogy ért a karbonhoz, akkor az egy F1-es szakember.
És most már tényleg fejezzük be, légyszi. Menj, tanulj, és fogadd el, hogy néha f.szságot beszélsz. Képzeld én is, valószínűleg sokkal többször, mint te. És meg is kapom érte rendszeresen, de ettől még nem haragszom a másikra, és amúgy meg ebből tanulunk és ettől fejlődünk. Szóval písz.
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz mauimagic #285256 üzenetére
Mondjuk a tej az tényleg odagyógyítja valamennyire.
A Cannondale 34T tányérral jött, ahogy a gyári spec.-ben van?
Igen azzal. PF30-83 a középcsapágy.
Elvileg volt is ezzel valami probléma, hogy nem volt elérhető az utángyártott piacon.
Ahogy nézem ez mostanra megoldódott vagy a 00.6418.028.003 vagy a 00.6418.028.006 cikkszámű középcsapágy jó hozzá Sram vonalon.
jjeahh:
Köszi. Hátha egy Lezyne Pocket Drive HV-m is jó lesz egy ilyen feladathoz, eddig még nem kellett használnom.[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz mauimagic #285351 üzenetére
Nem tudom mikor fogom először kipróbálni, még van hátra egy pár folyamat.
Lánc zsírtalanítás waxolás, és a tubelessesítés.
A 34-es lánctányéron is gondolkozom, mert most 32-es van elől, ezzel jól elvagyok, de júniusban Hungarian Divide féltávon indulok(ha minden jól megy), oda meg egy picit soknak érzem.
Vettem fóliát is, azt is szeretném még megcsinálni mielőtt terepre viszem.
Droppert egyelőre tuti nem fog kapni, a mostani bicómban sincs.
Mérlegelni meg majd tubelessesítés után fogok.
Fall-N:
Köszi.
Nekem a matt fekete jobban tetszett, de a matt festés elméletileg valamivel kényesebb mint a fényes, így maradt ez. Élőben jobban tetszik mint a képeken.[ Szerkesztve ]
-
-
Kro
tag
válasz mauimagic #285483 üzenetére
Jajj ne is mond, ez a covid engem is megrángatott. 3 éve a nagy hullámok közepette beleestem, 12 nap itthon szenvedés után csak a kórházban kötöttem ki, mert már a wc-ig se tudtam elmenni, 2x elájultam és már aludni se tudtam.
Ott aztán rendbe tettek 1 hét alatt valamennyire, de utána 1 hónap lábadozás után mehettem vissza dolgozni. Nagyon sokáig nem voltam a régi, több hónap volt mire egy nagyobb séta nem fullasztott ki. Nem játék sajna. -
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #285481 üzenetére
Ha lehetek őszinte:
Szerintem hagyd ezeket az edzéseket a fenébe. Azt találd ki, hogy nagyjából hány órát mennél egy héten és azt oszd el szépen.
Ha montiznál szerintem próbálj meg menni kb. 2 órát fel-le megállás nélkül, nézd meg milyen NP jön ki, ezt tudod folyamatosan figyelni. Ha nő az NP van fejlődés.
Utána a héten legyen olyan 1-2 órás tekerés, ami sík és beton és tényleg benne vagy z2-ben.
Pihenő nap is legyen azért a héten.
Meg legyen heti 1 nagyobb tekerés, ahol mondjuk 4 óra megvan.
Ha fejlődni akarsz, akkor vagy a tekerési időt növeld, vagy ugyan annyi idő mellett az intenzitást(avg power vagy NP).
Nem akarok szemétnek tűnni, de márciusban elkezdett edzéssel nyárramár nem lesznek itt nagy formák. -
-=RelakS=-
veterán
válasz mauimagic #285481 üzenetére
Z2-nél az alacsony watt szám miért baj? Ott nem az erőt növeled, hanem a tankot (több mitokondrium képzésére serkenti a szervezetet, ami több energiát állít így elő. Vagy ilyen)
Amúgy meg tekerj 2 órát Z2 séta tempójában, lehet, hogy utána lefordulsz a bringáról Nekem a fél óra is elég, de csak azért, mert unalmas.
Persze, ha a szabadban bringázol, nem pedig gépen nyomod, akkor sok sikert és kitartást a Z2 tartásához Legalábbis bringán nekem nem megy.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
balintbaba
tag
válasz mauimagic #285526 üzenetére
A felkészülés nagyjából hogy nézett (hogy néz) ki? Most kb. milyen súlyhoz, milyen teljesítmény tartozik (critical power, ftp vagy bármi más jöhet)?
Csak kíváncsi vagyok, hogy mi az a szint, ahol már edzéstervet kell követni, hogy rendesen fejlődjön az ember és nem elég a Zoliwrc féle, csak fel kell ülni a bringára, és minél többet menni módszer. Egyébként én is inkább az utóbbiban hiszek hosszú távon, amatőr szinten.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz mauimagic #285542 üzenetére
Egyszer vettem külön Shimano láncszemet, és a használati útmutatóban szerint Hasaggymeg módszerét kellene követni, mert egyszer használatos. Mindazonáltal én a Deore láncot már rengetegszer nyitottam-zártam, és még nem panaszkodott.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
flash-
veterán
válasz mauimagic #285483 üzenetére
nektek ez a poszt covid gyakorlatban a kerékpározással kapcsolatban mit jelentett? milyen tüneteket?
nem tudom hogy nekem az van e, de az tény hogy december 20án mióta covidos lettem hullámokba hetekig tartó gyengeség van de olyan hogy csak aludni birok(nem is értem hogy birok bemenni dolgozni), kerékpározni birok kb pár hetet aztán megint pár hét gyengeség és akkor megint nem.. már kezdek elkeseredni... és gasztroenterológiai gondjaim is lettek...
ezek így ismert poszt covid tünetek vajon vagy valami más irányba menjek el? (labor-has uh már volt, de még semmi extra nem jött ki,csak a szokásos májmegnagyobbodás,zsírmáj, felső érték 7x-ese a triglicerid, és értékelhetetlen labor értékek a magas vérzsir mellett, ez nem nagy doog - de az amúgy, adtak triglicerid csökkentőt,azt kell szednem,meg ugye van epekő,de az megint más tészta...)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
RexpecT
addikt
válasz mauimagic #285901 üzenetére
Az nem az enyém volt.
Egyébként megkaptam én is a szervizes-bringaboltos sráctól(szintén árul új Cannondale bringákat) akihez viszem nagyobb szervízekre a cangákat, hogy csak gariztatni ne kelljen, mert az itthon nem fogom tudni, hanem vissza kell küldeni akkor Olaszországba.
Szerinte az áfával játszik a bolt, de vagy 2 hónapja 170 euróval lett volna több az alltricksen a bicó(szálítással együtt), szóval nem vagyok én ebben biztos.
Egyébként amúgy számlát is küldött a pro-m store, ott a rendes 27%-os magyar áfa szerepel.[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #285952 üzenetére
Ezért írtam, hogy 95%-ban.
Az információs társadalomban rengeteg adat képződik, és két hasonló felépítésű ember hasonló pozícióban ülne ugyanazon a bringán, persze ha a felépítés nem csak a méreteket, de a súlyt és hasonlókat is tartalmazza. Onnantól pedig nem kell más, mint ebben az adatbázisban keresni a méreteidhez passzoló vázat, de nem csak azt, hanem akár beállításokat is.
Van amúgy ilyen, pl. az idMatch rendszere, de ehhez is oda kell menni, a boltnak megvenni a gépet, és akkor már olyan mindegy, hogy ember csinálja ezt neked, vagy pedig egy gép.
Én appról vagy weboldalról beszélek, ahol az otthon lemérhető adataid alapján tudsz keresni sok gyártó sok modelljében, és megmondja a beállításokat. A legtöbb dolgot le tudod mérni magadon, még az ülőcsont távolságot is, és ha ezeket megadod, a big data alapján igenis tudna neked nem csak bringát, hanem azon belüli beállításokat is javasolni. Csak ugye ahhoz a gyártóknak is be kellene szállnia a rendszerbe, és a saját buta kalkulátoraik helyett használhatnának egy átirányítást erre az oldalra vagy appra. Az alap lekérdezés, pl. hogy egy váz passzol-e, lehetne ingyenes, a pontos bike fitting beállítások meg a jelképes (10e Ft) összegért. Vagy, új bringánál a gyártó beárazhatja ezt, és adhatja ingyen.
Biztos lesz amúgy ilyen, csak idő kérdése. A gyártók amúgy is elkezdték szűkíteni a modellpalettát, és nőni fog a verseny is a szűkülő piac miatt. Én is inkább veszek netről olyan gyártótól bringát, aki igéri, hogy a bringa mellé a program a beállításokat is megmondja, mint valaki olyantól, ahol "add meg a magasságod és ez az, rendeld".
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #285962 üzenetére
Néztem ezt is, még talán ebből lehetne leginkább valami hasonló, bár nincs annyira bemarketingelve a gyártóktól, mint kellene, és nem tudom, hogy így mennyire pontos tud lenni. Ha meg nem ad meg "95%-ban mindent", akkor minek költenék rá még akár csak 10e Ft-ot is?
Én néztem itt a közelben egy bike fittinget, 300€, és ez a kisebbik csomag. A Wahoo KickR Core meg 600€, és azon annyit pöcsölök a beállításokkal, amennyit akarok, a lakás melegében, mindenféle probléma nélkül. Plusz lesz egy elég jó trénered, amivel ugye a különböző beállításoknál rögtön le is mérheted, hogy jobb lett-e a teljesítményed.
Mondom, én azt látom, hogy a profi, személyre szabott bike fitterek őrzik a tudást, olyanok, mint a személyi edzők, amik nagyon hatékonyak és nagyon jók, de a legtöbbünknek rohadtul nincs rá szüksége. Helyette inkább egy appra, ami megmondja, mit mérj le, lökd be az adatokat, és abból megmondja a "95%-ot". Akinek meg van kedve/ideje/pénze, az mehet a személyi trénerhez (bike fitterhez). De abban gondolom egyetértünk, hogy inkább egy Wahoo KickR, mint 2x2 óra bike fitting
#285964 Fall-N: sajnos most nem tudom állítgatni, de majd elmondom, mire jutottam vele. Mondom, ültem XL-es bringán, és az már nagy. Ha 2-3 centire lennék a mérethatáról, még elgondolkoznék rajta, de igazából a közepén vagyok, tényleg nem kell a nagyobb. Ülést kell belőnöm, esetleg játszhatok a stucnival, ha az sem segít, szóval nem aggódom. Most a börzén próbálgattam mindenféle bringát, egy fully lesz majd a harmadik, de előtte egy országúti jövőre
#285966 Dark Archon: szerintem nyerget majd ősszel/télen keresek, akkor lesznek akciósak. Mindkét márkáról hallottam már, hogy jók, meg asszem a fizik volt a harmadik, amiről láttam, hogy jó. A te méreted nekem kicsi, de ezek elég profinak tűnnek, és árban sem annyira elborultak. Gondolom ez az a kategória, ami egy hozzám hasonlónak bőven elég.
#285972 arcitec: elvileg a Komoot valahogy tud navigáltatni Garminon, de nincs Garminom, nem tudom, hogyan. Az útvonaltervező része viszont baromi jó, azt figyeltem, hogy ha túrázásra állítom, akkor a bringautakat/sávokat preferálja, magyarul autóktól szeparálva, az országútinál meg kidobál az útra. Minden keresésnél több, mások által megtervezett utat mentek le magamnak, mint amennyit be tudok járni, és nagyon tetszik, hogy egy gombnyomással beletervezi az útba az otthoni címem. Számomra még azért is bejövős, mert a térkép megvételével túrázni is lehet vele, offline navigációval, szintén előre tervezett utakon, ami megint csak egy nagy előrelépés. A bringás tervezett utakat meg most próbáltam ki, még út közben is lehet azt, hogy telón megtervezem, lementem, a Karoo2-n nyomok egy szinkronizálást, és máris navigálhatok azon a frissen megcsinált/letöltött úton. Nem tudom, hogy ez Garminon hogy megy, de a Karoo-val nagyon nagyon jól lehet ilyen navigált túrákat menni, és ehhez alapnak a Komoot nagyon jó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #286180 üzenetére
Egy Elite Mountainnel azt hinnéd Nino bringáját nyerted meg.
semmiho...unokaöcsém puccos repülőgépalkatrészgyárban dolgozik Kaliforniában, leginkább alumínium és titánnal bajlódnak, megkérdezem az F35 és FY22 ötödik generációs vadászbombázókat mivel tartják fényesen.😎
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz mauimagic #286180 üzenetére
Ez tényleg nem lett valami f@sza, hogy sikerült így összehoznod?
Jól látom, eltört a ház?
Nekem is végig a vázban megy, bár az enyém ht, nem tudom, befolyásol-e valamit befűzés szempontjából. Azt a kis műanyag bizbaszt nem tudod kipattintani, ahol bemegy/kijön a vázba/ból a ház? Először felülről próbáltam befűzni, onnan nem ment ( én tettem rá zörgésgátló capgo csövet, úgy pláne nehezebben mozgott a vázban ), aztán alulról ( a váltó felől ) dugtam a vázba, toltam előre, mikor felül kibújt a vége, akkor már húzni is tudtam. Az a titka, hogy a befűzés után kell méretre vágni a házat, behúzni meg egy bowdennel is be lehet, bár azóta már vettem egy alis mágneses behúzót, de azzal még nem próbáltam.
A Shimi optislick [link] nekem bevált, asszem gyárilag ez volt a karhoz, de előtte is ilyet használtam az előző váltóval/karral. -
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #286199 üzenetére
Sajnos a túlélő készletbe kell plusz gombelem is. De ha jól tudom ride előtt meg lehet nézni a töltöttségi szintjét a cuccoknak, bár lehet én sem tenném meg minden nap. Mindenesetre ha vennék egyszer ilyen váltót akkor alap lest, egy pótakku és egy gombelem a zsebbe.
Igen sajnos a vezeték nélküliségnek ez a hátránya. Ha beszarik valami, akkor az már gáz, marad a garanciális szerelés és az elmaradó bringa.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #286198 üzenetére
Azt sosem tudtam megérteni, hogyan lehetne normálisan megoldani, hogy egy mozgó hátsó háromszöghöz elvinni a bowdenezést, hogy pont optimális legyen. Merevfarú váznál egyszerű, de ott a tag/link körül nem annyira. Orbeáéknak sem jött össze valószínűleg. Bár ha nagyon szivatna, akkor vennék öntapadós bowdenház elvezető szemeket és leszarnám, menne vázon kívül.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #286199 üzenetére
Gondolom ez is olyan mint minden más, ha figyelsz rá, karbantartod stb. akkor kevésbé fog megtörténni lemerülés, vagy hasonlók, ha meg nem akkor elszakadhat a bowden is nagy ritkán, vagy éppen a szétkopácsolt váltó fog össze-vissza váltani. Ha versenyzőknek elég megbízható már akkor gondolom csak jó lesz a hozzám hasonló félmuglinak is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #286209 üzenetére
bálitbabának talán van mind2, párhuzamosan használ kábelest és elektromost, talán pont ő mondta, hogy aszfalton nem látja értelmét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #286199 üzenetére
Én nem vagyok az AXS ellen, nekem is tuti nagyon tetszene, de nagyon utálom, hogy manapság mindent megpróbálnak wirelessre, akksisra, elektromosra csinálni, mert egyszerűen ez a trend. Beülsz egy modern autóba és a kesztyűtartótól a pohártartón át a csomagtérig minden gombnyomásra, motorosan nyílik, ettől én agyf*szt kapnék, egyrészt több a meghibásodási lehetőség, másrészt minden baromira lassú, az ilyesmit gyorsabban megy kézzel, "mechanikusan" kib*szni, megrántani, kinyitni. Az AXS szerencsére nem csak egy haszontalan trendi cucc, hanem értelme is van, ugyanakkor a teleszkóptól a tagon át a dopperig minden akksis wireless irányba halad és attól félek idővel kinyírják a jó öreg faék egyszerű mechanikus cuccokat. Jöhet a lánc nélküli "by wire", vagy wireless hajtás és a wireless fék, lehetőleg külön akksikkal . Szerintem az lenne amúgy az ideális, ha az összes elektromos wireless kütyü a bringán egyetlen egy szabványos akksiról működne és mindíg megmaradnának a gyártók kínálatában az elektromos vonal mellett a mechanikusak is. Persze ha minden egy akksiról működik, akkor lehet megint drótozni, kábelezni, mert valahogy rá kell csatlakoztatni az összes kütyüt, de valamit valamiért...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz mauimagic #286198 üzenetére
Hát ja, neked akkor nem egyszerű a dolog. Ez a hármas ( középcsapágyházban vezetett bowden, press fit csapágy, több bowden a kis helyen ) elég szopatóssá teszi a cserét.
A helyedben komolyan elgondolkodnék egy full wireless váltáson
Tényleg nem lenne hülyeség, ha vennél öntapadós bowdenszemeket, és ideiglenesen kívül vinnéd a bowdent. Ha majd cserés lesz a középcsapágy, akkor meg megcsinálod rendesen, úgy már könnyebben hozzá lehet férni. Talán érdemesebb lenne ezentúl egyszerre cserélni, mert így tényleg elég szopcsi. -
fattyu
veterán
válasz mauimagic #286393 üzenetére
igazából az van hogy tervezek rendeltetésszerűt is. sőt főleg arra lesz használva.
az a baj hogy sírva fakadtam a thule vonóhorogra rakható áraitól. kb ezért nem vettem ki holnapra szabit és vagyok a mecsekben holnap.
ja meg mert sportorvoshoz kell mennemHEAHEA igen jó tipp volt
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #286426 üzenetére
Igen, ezért linkeltem a cikket. Ugyanakkor számomra nem bizalomgerjesztő.
Max. Weight Limit: 138kg
Bike Category 3: Jumps and drops are intended to be less than 61cm (24").Szal igen, túlságosan nagyot droppolt a csávó, ugyanakkor az a max 61cm drop 138kg súlyra vonatkozik, nem 98 kilóra, versenyen a profik 60kg körüli súllyal annál sokkal nagyobbat is ugranak. Jó lenne egy táblázat, amin részletezik, hány kilós rider mekkorát ugorhat. Plusz ha egy rövid teszt alatt eltörik egy váz, akkor szerintem több évnyi montizással könnyebb rider alatt is törhet. Ha tekersz vele 20.000km-t és kisebbeket ugrasz-droppolsz az évek alatt mondjuk milliószor, az nem jelent vajon még nagyobb terhelést? Tudom, a karbon sosem fárad . Nemrég volt itt szó arról is, hogy a vázak mennyire túl vannak építve, ennyit erről
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #286431 üzenetére
Igazad van, ugyanakkor mint írtam ennek ellenére sem tűnik bizalomgerjesztőnek, mert hosszú távú felhasználással (ahogy mindannyian használjuk) van esély rá, hogy évek múlva ugyanott elfáradhat a váz és törhet. Az ilyen "értelmetlenül" intenzív tesztek ha másra nem is, erre jók, megmutatják, hogy van-e a váznak gyengépp pontja és hol. Nem lennék meglepve, ha 1-2 éven belül megjelenne pár vélemény neten, miszerint normál használattal elrepedt a váz, Orbeánál, Canyonnál is volt ilyen széria, Marinnál egyik alu váz láncvillája törött. De nem akarok megint egy teljesen értelmetlen vég nélküli vitát, ha neked így is bizalomgerjesztő, hajrá, engem nem zavar, nyugodtan lehet saját véleményed, de engedd meg, hogy nekem is legyen . Nekem már kissé gyanús, főleg így, hogy nem az első teszt-videó, amiben így vagy úgy, de le van húzva egy cdale váz. Tudom, videóknak, teszteknek sem hiszünk, tudom, nagyobbat droppolt a teszter, mint kéne, tudom, hogy a matematika és számolgatás mást mond, de gyanús, hogy ha egy váznak van egy ilyen gyenge pontja, real life, hosszú távon is kaphat ennyi terhelést, mert a sok kicsi ugy-e sokra megy és idővel repedhet. De remélhetőleg nincs igazam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #286431 üzenetére
nem állsz messze a 300%-kal, teher oldalon még statikus tehernél is jó lenne egy 1,5-ös szorzó, anyag teherbírásánál is el tudom képzelni, hogy 1,5-ös biztonsági tényezővel számolnak (gondolom a gyártói qa/qc-től is függ), így ~2,25-ös szorzónál tartunk.
ha a sika szénszálas megerősítéseit nézzük anyag oldalon ez így nézne ki:
itt 3 biztonsági tényező van anyagoldalon: - rug. modulusra vonatkozó - polimer típusa (szénszál), gyártási mód (resin transfer molding), teherbírásra vonatkozó (szénszál)így a biztonsági tényező 1,1×1,1×1,25 = 1,5125-re jön ki.
amit te linkeltél, az valahogyan a dinamikus részt írja le, itt is figyelembe vesz valamennyit a gyártó, szerintem 1,4-nél tuti nagyobbat, mint amekkora dropra tervezve van (pl outival egy padkáról sem lehetne egyébként lejönni)
1,5×1,5×1,4 = 3,15, azaz 315%-nál járunk.
-
fattyu
veterán
válasz mauimagic #286499 üzenetére
én főleg csak megyek
most visszanéztem a leggyorsabb (nekem, más ennyivel sétál) országúti körömet.két dologra gondolok. nem ott vannak a zónáim ahol garmin gondolja. illetve ott nagyon elgurult a gyógszer...
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- További aktív témák...