- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
maximilian4
addikt
válasz Cathfaern #68519 üzenetére
Bonyolultabb is. Ez a szabály azért van, mert enélkül a gazdaság elég bizonytalan lenne. A függő tulajdonjogi helyzet ingó dolgoknál bagyon megnehezítené a szerzést és eladást, mellesleg sok helyzetben szinte lehetetlen bizonyítani h ki volt az eredeti tulajdonos, az első szerző. Ha ellopnak tőled valamilyen dolgot és ez kiderül, akkor te érvényesítheted az igényedet valamelyik féllel szemben, ez egyértelmű volt eddig is. De ha nem derül ki, akkor kell hogy a dolognak legyen egy tulajdonosa. A gazdasági forgalom bizonytalanságát igyekszik kiküszöbölni. Ezek elég elvont dolgok. A lényeg, hogy ha kiderül h a lopott dolog a tiéd volt, akkor nem maradhatsz követelés nélkül. Ez a szabály nem azért van hogy neked keresztbe tegyen, hanem a gazdaság miatt.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Zola007
veterán
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #68571 üzenetére
Országútiban ha nincs kiflibe hajolva a váz és a bicikli gurul mindképp jobban jár még szervízben csinált zsírzással is mint egy dekással. Nagyon belenyúlni nem lehet mert az szinte mindig feltűnő ha nagyon szar, főleg nem az ajánlott csoportban ott mindenért szólnak az adminok.
-
anorche1
őstag
válasz Cathfaern #68777 üzenetére
A b pontot kizarnam, az en 182cm/70kg -os oútis alkatommal is terhelem a vállam. Fél óra után már érzem, és olyan 4-5 orán át bírom tartani fejben akaratból.
Jöv héten csinálok egy balatonkört, ha a fél utat ellengedett kézzel, felegyenesedve is kell megtennem, akkor is megcsinálom."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
deicide
veterán
válasz Cathfaern #69349 üzenetére
Olyannyira nem kell hozzá por, hogy én pl sosem használtam. Helyette iszom heti 5L tejet, eszem 0.5kg túrót, 2-3 pohár tejföl, kefír, sok sajt. Az egyetlen étrendkiegészítő a BCAA, amit edzés után iszom. És azért így is ott lehet lenni a Magyar amatőr szint élvonalában, hogy mellette még azt eszem, amit csak megkívánok.
Az első részhez: a vércukrom nekem is hamar megzuhan, egyrészt azért, amit írtál, mert folyamatosan kapja és nem tudja mi van, ha hirtelen kiürül, másrészt a mostani nagy intenzitású 2-3 órás edzések pikkpakk lemerítik a glikogént. Ezért tömöm magam menet közben folyamatosan, azaz 70-80km-en 2 banán, 8-10 szőlőcukor és ha nagyon kell az erő, akkor koffeinampulla is.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Cathfaern #69349 üzenetére
A fehérjepótlást azért hoztam fel, mert sokan írják hogy elmennek egész napra bringázni és visznek magukkal öt banánt meg zseléket, meg csokoládét, fehérje meg ohne. Ezért sok bringásnak olyan felsőteste mint egy 10éves gyereknek.
[link]
Meg itt a fórumon úgy vettem észre elég sokan végeznek a bringázás mellett súlyzós gyakorlatokat is, ezért sem árt a fehérje.
A tejsavófehérje turmix azért került képbe, mert menet közben is (akár versenyen is) el tudod fogyasztani, és nem terheli meg az emésztő rendszert úgy mint a szilárd kaja. Nyilván nem azt kell fogyasztani reggel-délben-este.
Peace."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #69427 üzenetére
Persze. Meg lehet nézni egy hosszútáv futót, vagy egy sprintert. A hosszútávfutók 50kg-ot nyomnak vasággyal együtt, míg egy sprinter 80kg szín izom. Akárcsak egy országútis vagy pálya kerékpáros között lévő különbség. Egyszerűen funkcionálisan nincs szüksége egy hosszútávokat kerékpározó embernek nagy izmokra a felsőtestén. Még a lég ellenállásban is rosszabb lenne, súlyról nem is beszélve. Az edzése által így alakul át, a szervezete alkalmazkodik a körülményekhez. Bár nem vagyok pontosan tisztában egy profi országútis étrendjével, de azt látatlanban lefogadnám, ha azt a kalória mennyiséget, fehérjét, szénhidrátot, vitaminokat, kiegészítőket (anabolikát) amit egy profi a tour-ra való felkészülése alatt elfogyaszt, megenné mondjuk egy csak edzőteremben súlyzózó férfi, elég keményen kigyúrhatná magát.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #69427 üzenetére
"Nyilván ha súlyzózik és nem visz be elég fehérjét, akkor se fog nőni az izom, de annyi esze meg csak van, hogy ez feltűnjön neki"
Túl optimista vagy a hobbigyúrósok többségével kapcsolatban(#69429) Runner_fxr : "látatlanban lefogadnám, ha azt a kalória mennyiséget, fehérjét, szénhidrátot, vitaminokat, kiegészítőket (anabolikát) amit egy profi a tour-ra való felkészülése alatt elfogyaszt, megenné mondjuk egy csak edzőteremben súlyzózó férfi, elég keményen kigyúrhatná magát."
És igazad lenne, sőt, még sok is. Ezek napi 8-10e kcal-t benyomnak, többségét gyorsfelszívódású aminok és CH formájában.
Ez egy "csak" súlyzós edzést végző olyan hamar taccsra vágna nagy testzsírral mint a szél. A legkeményebb súlyzós edzés sincs több mint 1500 kcal óránként, ezek meg tekernek napi 4-6 órát 1000-1500 kcal/óra fogyasztással.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #69851 üzenetére
bicikliutak itt elég jók
kivéve, ahol pl. a lakótelepen felfestettek 2 csíkot a 40 éves ementáli-szerű járdára, hogy "nesztek, kerékpárút"
Na ott inkább megyek a 4 sávosonMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
gergo5991
őstag
válasz Cathfaern #70053 üzenetére
tudtommal már árulnak párnázott alsógatyát is, szóval nem egy bicajos nadrágot kell felvenni csak egy alsógatyát aztán arra meg mehet a sima nadrág amit amúgy is hordani szokott.
De am nem értem hogy a kantáros nadrág miért is verné ki a biztosítékot. Nadrág és kész, régen az emberek trógert hodtak legfőkébb az előkelőbbek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #71008 üzenetére
+1
Én nem értem, hogy sima hobbi kerékpárba miért nem javasolja senki a sima rugóst. Ha annyira rossz lenne, akkor nem lehetne eladni éveken keresztül. Öcsém bringájában egy XCT V2 van, kb 6-7 éves a bringa és hibátlanul működik, egyszer sem volt még szétszedve, majd idén talán megcsináljuk. Tavaly az egy napos Balaton-köröm előtt törött el a vázam, így azzal a bringával kellett mennem. Mivel nem versenyen voltam vele, így nem zavart, hogy nehezebb, meg kiállva tekerésnél bemozog, de 7-8 óra tekerés után nem bántam, hogy nem csak a gumi meg a markolat+kesztyű nyeli el a csodálatos balatoni bringautak hibáit.
Ha nem hegyre kell, meg heti 150-200 km-re, akkor szerintem simán vállalható.Ugyan ez az állítható stucni. Én nem használtam még, de haverom bringáján 5 év / 6-7000 városi km után semmi kotyogás még. Ja, és abban is valami rugós teló van egy olyan bringában, ami újonnan volt kb 80e Ft. Hibátlan minden.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz Cathfaern #71065 üzenetére
Tavaly még nekem se ment igazán a kiállva tekerés de télen jártam spinracingre meg tavasztól nekiálltaqm erre kint is edzeni és már sokkal jobb a helyzet. Mostanában szoktam azt csinálni hogy emelkedőn kinézek egy távolabbi pontot és addig kell mindenképp kiállva tekernem. Egész jó motiváció.
Més que un club!
-
fpeter07
veterán
válasz Cathfaern #71065 üzenetére
Gondoltam mar ra. Osszel ujra kondizom majd. De nagyon nem szeretek szabadidomben zart terben lenni. Tavasszal is nehez volt betartani a 3 alkalmat, mert inkabb kint tekertem volna. A gaz iden az, hogy nincs teli cipom, mert szethullott. 40-es labra meg sehol sem talalok hasznalt spd-t,ami jol szigetel es zart. Specibe kamasli ide vagy oda, nagyon gyorsan lefagy a labam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #71116 üzenetére
Szerintem a tied áll rosszul,tudniillik az,a fékkel együtt valahol alkarod meghosszabbításának vonalában kellene legyen,ahol a ülve legkönnyebb ráfogni/rányomni.Alkarod kormányhoz viszonyított szöge meg semmiképp sem lehet ugyanaz mikor állsz mint mikor ülsz.Vagy igen? Én tulajdonképp a kormány fölé kerülve nem csak,hogy le kell vegyem a terhelést a váltást végző kezemről,de szögbe is kell hajlítsam,hogy elérjem az ülve amúgy tökéletes helyen levő pöcögtetőt.
(#71118) joysefke...ha eleget bringáztál tudod milyen "szép" hangja van annak mikor terhelés alatt váltasz.Lefele sem kutya,de ha felfele váltok és esetleg nagy ritkán nem sikerül a terheletlen másodpercben megtörténni pl.a 2 ugrásnak egyszerre,egy pillanattal később mikor már telibe nyomom a kihagyott félkör pótlásaként és akkor indul fel a lánc olyan hangot ad ki mintha kvázi le akarna törni egy fogat.Terhelés alatt nem váltunk még autónál sem,pedig az egy kifinomultabb mechanizmus.Szerintem,ugyebár.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #71124 üzenetére
Már miért lenne terhelés alatt a láncnak az a része, amelyik elhagyta a hajtóművet, de még nem szedte fel a hátsó sor?
Az egyedüli, ami ott terhelés jelent neki, a láncfeszítő.
Gondolom, láttál már egy sebességes bringát, aminél hasas a lánc. Ott is csak alul van hasa, felül nincsOnnantól persze, hogy feltekeredik a hátsó sorra, szépen rákerül a terhelés, de ez a hátsó váltót nem kellene, hogy befolyásolja.
Legalábbis elméletben, egy tesztet el tudnék viselni, ahol mérik, hogy "üresben" tekerve, és terhelve a hátsó váltónál van-e különbség.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Jester01
veterán
válasz Cathfaern #71124 üzenetére
Az egész lánc egyforma terhelés alatt van, egyformán feszül mindenhol.
Ezt azért gondold át mégegyszer
Fölül az első lánckerék felőli húzóerő hat, alul viszont csak a láncfeszító.
Leállított bringánál egyik kézzel kicsit nyomd előre a pedált, hogy feszüljön a lánc a másik kezeddel meg kocogtasd meg a láncot alul és felül. Fogod látni a különbséget."Az első váltó a lánc felső szakaszán működik, ugyanazon, mely az erőt a fogaskerekeknek átadja. Az alsó szakaszt nem a pedálozás ereje, hanem a hátsó váltó láncfeszítő rugója tartja viszonylag feszesen. Az alsó szakaszon működik a hátsó fogaskerekek váltása. A felső szakasz tehát jóval feszesebb, mint az alsó, így a váltás is törvényszerűen lassabb, zajosabb és bizonytalanabb" forrás
-=RelakS=-
[ Szerkesztve ]
Jester
-
imyourfriend
őstag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
Biza a feszes ágon feszesebb az ág mint a másikon melyet laza ágnak nevezünk, ez így van fixi valamint váltós kerékpárnál is. Ezért működik a kerékpár ha túl lazára van húzva a hajtás mivel a feszes ágon tekerés közben feszes a lánc, a laza ágon pedig a váltó szabályozza a feszességét, jelen esetben a hátsó váltó. Egyéb információért fáradj be gépszerkezettan III órára a SZE-re.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
Ez az ábra jól szemlélteti a lánchajtásnál a feszes és a laza oldal közötti különbséget.
"Ha nem egyformán feszülne, az azt jelentené, hogy a felső részre nagyobb erő hat, mint az alsó részre."
Pedig pontosan ez történik. Gépészmérnökök most csukják be a szemüket. Az első lánckerékről az erő átkerül a láncon keresztül a hátsó lánckerékre, ezért a felső része megfeszül, az alsó része pedig laza lesz. Ha megfordítod a forgásirányt (pl kontrás biciklivel vagy fixivel fékezel) akkor már az alsó ág lesz a húzó ág (mert hátrafelé forgatnád a kereket) és az fog megfeszülni, a felső rész laza lesz.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Byk01
senior tag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
A felső láncszakaszon azért van nagyobb erő, mert egy előre ható húzóerőt fejtesz ki a tekeréssel, és egy ezzel ellentétes erő jelentkezik a hátsó lánckeréken mindannak az erőnek az eredőjeként, ami igyekszik visszafogni a bicikli haladását (a különböző súrlódási erők, és a gördülési ellenállás, illetve, ha felfelé tekersz egy emelkedőn, akkor a gravitációs erő úttal párhuzamos összetevője. Ez a két erő egymás ellen hat, megfeszíti a láncot. Egyenletes sebesség esetén a két erő különbsége mozgatja a láncot, és ez a különbség elhanyagolható nagyságú a hajtáshoz szükséges erőhöz képest.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #71500 üzenetére
Ehhez hozzátenném azt, hogy bármilyen fura, de manapság még kicsit jobb is a helyzet bizonyos tekintetben mint régen. 1995-ben vettem az első komolyabb montim, Egy GT volt, minőségi acél vázzal, Deore LX szettel, kantifékkel, és Marzocchi olajpatronos villával. Ez a gép így akkor újonnan pontosan 122 ezer ft volt. Egy átlag havi bér akkor kb 20-30 ezer ft lehetett Magyarországon. Gyakorlatilag 5-6 havi bér volt ez a gép. Ha ma akarnál egy hasonló szintűt venni a kornak megfelelően, azért nem kell ennyit fizetni. Mi a probléma? Ja, hogy közben az igények felmentek. Hát tény, hogy jóval nagyobb a kínálat, de mint tudjuk fingért perecet...
[ Szerkesztve ]
-
jaja1981
addikt
válasz Cathfaern #71669 üzenetére
Meg persze.
Fekvő azért kellett, mert melóhelyre azzal jártam néha.
Ez a 7-es főút volt, Tárnoktól Fehérvár, 40-40km.
Erre tök jó is volt, de melóhelyet váltottam és már nem tudok bringával járni, és Tárnok-Tárnok, Tárnok-Érd viszonylatban nem előnyös. Nehézkes az elindulás, kisebb a manőverezési képesség, szélesebb, szóval nem kis városi használatra van.
Hát ezért.Ja, én kicsit magasabb vagyok, meg az átlépési magasságom is kicsit nagyobb.
Én szeretem, ha magasan ülök.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #71668 üzenetére
Köszi. Érdekes, hogy légnyomás alapján pontosabb, mint a GPS-es. Kár, hogy nem tudnak Strava-t, bár ahhoz mindenképpen kell GPS.
Crytec210: ha az ember megérzi a frontokat, ami ugye nyomáskülönbség, akkor gondoltam ez is össze-vissza mérhet. De ha már egy telós GPS-nél pontosabb, akkor megéri.
jaja1981: jó ez a kerékpár, de szerintem is nagy lenne neked. Én 186 cm vagyok és a régi bringám 56-os mtb, de nagy nekem, mert hosszú. (620 mm felsőcső, 100 mm stucni). Nem a lábadnál fogod érezni, hogy nagy, hanem a vállad fárad el, mert fekszel rajta. Úgy, mint a rekun, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #71676 üzenetére
Sony Xperia Z3 + Strava
A Strava-ban van beépített korrekció, hogy ne a tökéletes gömb hamis adatát adja vissza, mint pl az Endomondo (az legalábbis azt csinálta régen, voltak is cifra mérések)Amúgy az első próbán a ROX 10.0-val közel három órát tekertem, akkor szinte méterre pontos volt, mikor hazaértem, bár az délután, egyenletes időben volt
A magasság mérés engem igazándiból azért érdekel, hogy a sunyi emelkedőket/lejtőket be tudjam azonosítani. Nem kicsit idegesítő ugyanis, hogy ugyanazon az útvonalon az egyik irányba úgy tekersz, mint aki nitrót szlopált reggelire, visszafelé meg a reumás csiga hozzád képest SchumacherItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #71685 üzenetére
Nincs több kérdésem, köszi.
Megnéztem, a Bryton Rider-ben is van: Built-in barometer for training with terrain.
Én azt hittem, hogy GPS-es távolság-méréssel határozzák meg a szinteket, de akkor ezek szerint nem. Csak gondolom ott még korrigálnak adott GPS-pontokkal/koordinátákkal is.Ma is tanultam valamit.
Mikulásbá: Ha jól emlékszem, akkor a Paragon-t ajánlották itt másnak, mint használható trekking villát.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #71801 üzenetére
Nem feltétlenül! Vannak olyan gagyi mechanikus tárcsák, hogy az semmilyen körülmény között nem lesz jobb mint egy normális vfék.
Viszont bunddog fórumtárs figyelmét elkerülte, hogy azon a gepidán Avid BB5-ös mechanikus tárcsa van, ami azon ritka darabok közé tartozik, amik jól fognak, pláne egy nagyobb tárcsával.
IMIIKE1998: 100%-os bizonyossággal, látatlanban egy fórumon senki nem tudja neked megmondani, hogy melyik használt bringa a tuti vétel. Ehhez szakszerűen át kell nézni.
Azt is meg kéne értened, hogy a megjelölt 130 ezres keret semmilyen szinten nem elegendő egy keményebb terep használatra szánt hegyi kerékpárra.A kerékpározás is hasonló a számítástechnikához abban az értelemben, hogy 2 nap alatt nem fogod megtanulni azt, amit jó esetben több év alatt tanul meg egy ember. Ezt is el kell fogadni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Cathfaern #72472 üzenetére
A "vizelvezeto savokkal" ellatott kulso talan jobban idomul a talajhoz a kvazi torespontok miatt?
Ez a ket otletem van hirtelen, habar a sarban valo tapadas se rossz otlet, elvegre neha elofordulhat ilyen, a semminel tobb, a futofelulet pedig annyival is kevesebb, vagyis a gordulesi ellenallas is!Everybody lies.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Cathfaern #72947 üzenetére
Nem tudom, hogy működik ez a dolog. Arról van tudomásom, hogy az üzlet aki a hitelkonstrukciót kiajánlja kap érte anyagi juttatást, így nyilván ő is érdekel abba, hogy az ügyfél ezt válassza.
Mind mondtam lehet teljesen hülyeség amit írok, mert nem ismerem ilyen szinten a dolgokat, csupán egy ötletet vetettem fel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #73013 üzenetére
Egy 500 ezres bringában eleve sokkal jobb minőségű a csapágyazás mint egy 100k körüli bicajban, itt a kategória tulajdonképpen mindegy is. 100k körüli gépekben olyan hitvány agyak szoktak lenni, hogy akár 1000-2000km után számolhatsz egy tengelytöréssel, pláne ha nem pehely súlyú vagy.
Akkor ott vannak az olcsó rugós villák, nem kell részleteznem szerintem.
Terephasználat mellett a 100k-s bringa meg összehasonlíthatatlan egy 500k értékűvel, mind tartósságban, mind működésben.
Az egy másik kérdés, hogy kinek mire van szüksége. A kényelmes túrázásokhoz, nem túl durva terepen vagy aszfalton nyilván nem kell 500k magasságában gondolkodni.
Viszont aki kicsit is komolyabban tekint a kerékpározásra, ott kénytelen lesz jobban zsebbe nyúlni. Egy intenzív, rendszeres terephasználatra való bringa legalább 250k-nál kezdődik újonnan. És azt se felejtsük el, hogy az sem feltétlen szempont, hogy valaki keveset megy, az a lényeg, hogy amikor megy mik az elvárásai. Egy 500-600k-s fully-ra felülni alkalomadtán is sokkal nagyobb élmény lesz mint egy olcsó montira. -
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #73013 üzenetére
Van tartósabb trekking, de az általában agyváltós. Pl. egy rohloff speedhub (250k) azért elég tartós, vagy direkt trekkinghez gyártott erős crmo vázak (~100k) stb. 100k-s bringán sanszos, hogy valami ősgagyi hajtás van amit pillanatok alatt szét lehet hajtani, illetve az agyak se állnak a helyzet magaslatán (még simán lehet joytech ami úgy való szemétbe ahogy van)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #73026 üzenetére
Ez sem teljesen fedi a valóságot, mert azt Te sem gondolhatod komolyan, hogy 100k-ért vett bringa csapágyazása ugyan annyi ideig fogja bírni mint az 500k-s. Vagy akár a felnik. És itt most akár beszélhetünk aszfalt használatról is. De egyébként maga a hajtómű, váltók is tovább fogják bírni, egyedül a lánc lehet kérdéses, de az sem egyértelmű, mivel láttam én már 1500km után megnyúlt 7-es láncot is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #73135 üzenetére
Az alig nyújt többet és a nem rosszabb között nüansznyi a különbség. És ha azt írod alig nyújt többet, az sem igaz, az is hülyeség. Egyébként nem csak rád gondoltam a válaszomban hanem StLui-ra is.
Sok mindenkinek elég egy 100 ezer ft-os bicikli tudása, de ez nem jelenti azt, hogy egy 500k-ért vett bringa ne lenne sokkal tartósabb. És azt sem zárja ki, hogy sokkal élvezetesebb vele a kerékpározás. Illetve hatékonyabb is. A felhasználási terület ettől független.
Nem vitát akartam indítani, csak tisztázni pár kérdést. Amiket írtál az erősen túlzó és nem fedi a valóságot.
Az igaz, hogy nem feltétlenül kell 500k-ért bringát venni, ilyet én sem állítottam soha, de a tartósság az akkor is megtérülhet ha kevesebbet használod. Inkább a karbantartásra igényesebb a drágább bringa.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Cathfaern #73316 üzenetére
Régen vittem vissza valamit ez egyik Lidlibe aztán azt mondták, oda vigyem vissza ahol vettem. Ez jó-pár éve volt nyilván változtattak itt az üzletszabályzaton már .. (Csak olyat tanácsoltam ami biztos és volt tapasztalatom, de nem baj a pontosításod.)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #73422 üzenetére
A biciklit nem ma találták fel, a legtöbb megoldás amit használunk elég régi. Próbáltak már sok mindent az összessel befürödtek, talán az új szíjak jók valamire, de azok is csak azért mert nem olajozzák össze a gatyád, egyébként vissza lépés. Például az átütő tengely illetve az "ipari csapágyas agy" mind léteztek már az 1920-as években csak túl drágák voltak. Az agyváltók vagy a kontrás agyak is nagyon régi alapokon nyugszanak, illetve igazából a láncváltó is. Ami nem annyira régi az a clipless, illetve az országútik fékváltókarja, a hydros tárcsák (de ez nem bringa specifikus, kocsikban jó régen van). Újabban elektromos váltás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen