- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Yettel topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HEAHEA
tag
válasz Cathfaern #20699 üzenetére
Köszönöm a gyors választ. Majd venni szeretnék, már meg is van a kiszemelt. Méretet tekintve annyival már közelebb vagyok a megoldáshoz, hogy M/L vázméret közül valamelyik. Természetesen ezt személyesen érdemes megtapasztalni valamelyik boltban, melyik méretben lenne testhezálló. Itt vidéken sajnos nincs az adott boltban a kinézett bringa, látatlanba nem merek hozatni, majd bp-i boltokban érdeklődöm van-e az adott típusból és hátha az adott színből.
Láttam olyan boltokat is, ahol vannak ilyen bodyscanning mérések, a helyes kerékpárméret kiválasztása céljából.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Cathfaern #20941 üzenetére
Nekem a hátam fájdult meg régebben egy kicsit sportosabbra vett trekkingen, hosszabb távokon. Rászoktam, hogy viszonylag rendszeresen hátizomerősítő gyakorlatokat csinálgatok otthon (semmi extrém, 2-3 naponta mondjuk 10 perc), és pár hét alatt teljesen megszűnt a probléma. Persze ettől még lehet, hogy nálatok a geometriával is orvosolni lehetne, de egy kis torna ártani nem árthat.
(#20940) Coyot:
Amennyiben alap generál címén sem lepődsz meg, ha esetleg elkérik egy teszkógazdaságos bicikli árát (ez az optimista becslésem), akkor végülis nevezhetjük alap generálnak. -
sssent
senior tag
válasz Cathfaern #21064 üzenetére
3: Én jobb híján tettem már bele prestás virslibelsőt a 37-es trekkingbe Schrader helyére, precíziós Schrader > Presta adapterrel, ami egy névjegykártyából készült ott az út szélén. Nem voltam teljesen nyugodt hazáig, de aztán megfeledkezve róla még napokig gurultam rajta, és nem volt vele semmi gond. Mondjuk vagyok vagy 80 kiló biciklistől.
-
Daniel Alves
őstag
válasz Cathfaern #21462 üzenetére
Legtöbbet városban lenne használva viszont nyáron 1-2 balaton környéki tekerés is tervben van Akkor szerintem marad az agyváltós. Ezeknek ilyen szinten milyen problémával lehet számolni? Agyváltó mennyire problémás? A V féket majd cserélem egy erősebbre.
Na és akkor egy utolsó kérdés a 170-175centihez a 19-es méretű váz jónak tűnik?!
Magamnak hobbí szinten egy ilyet vásárolok az outi mellé Mali Mamba 29er kerékpárteszt 134.925.-Ft
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #21478 üzenetére
Ha a teljes karbantartás mentes használatot nézzük akkor kevesebb baj lehet az agyváltóval, nem ezt a nézetet akartam ellensúlyozni. Hanem, hogy azok sem karbantartás mentesek. A legtöbb úgy megy tönkre hogy soha nincsenek kitakarítva, nincsenek újrazsírozva, nincsen jól utánaállítva a csapágy hézag, elkezdenek lógni, és összetörik a belsejük. Tehát azokra is vigyázni kell, és karban kell tartani őket, mert nincsenek teljesen letömítve. Szétszedsz egyet, akkor láthatod hogy egy kis műanyag labirintuson keresztül simán bejuthat bármi szennyeződés, főleg ha nincs agyonzsírozva.
-
-=RelakS=-
veterán
-
nagyúr
válasz Cathfaern #21503 üzenetére
Hááát, a hasonló anyagminőségű és felépítésű Rohloff SH-t is sorozatban gyártják, de akkor is 300.000 körül van az ára, itt meg még spéci váz is kell, ami mással nem használható,tehát nyilván csak egyben lehet majd megvenni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
sssent
senior tag
válasz Cathfaern #21503 üzenetére
Ahogy a már jó régen elérhető Rohloff Speedhub, szerintem ez sem lesz soha a "nép váltója". Nem lehet működő üzleti modellt építeni egy olyan technikára, amit mindenki használ, mert jó ÉS olcsó ÉS kvázi örök életű, hiszen úgy soha senki nem venne újat. Ezek a cégek manufaktúrális körülmények között működnek, és aligha a régi ügyfelekből élnek, hanem abból, hogy mindig beesik egy-egy új, aki horror áron is megveszi a portékát az előnyök miatt. Ez szöges ellentéte a nagy sorozatban gyártó Shimano és társainak.
(#21502) zsolt19900:
Nem, adóköteles termékek vásárlása után mindig be kell fizetni az SZJA-t. Ettől teljesen függetlenül az összes tárgyévi egyéni befizetésed után visszaigényelhetsz 20%-ot az éves adóbevallásod alkalmával, hiszen erre a részre már egyszer fizettél SZJA-t. Viszont, ha ilyen termékekre fordítod az EP egyenlegedet, akkor nem éri meg pénzt fizetni rá, mert az SZJA + az EP kezelési költsége magasabb, mint amit visszaigényelhetsz.Meglepődnék, ha nem lenne alkalmasabb hely a PH-n ilyen cafeteria dolgoknak.
-
imyourfriend
őstag
válasz Cathfaern #21730 üzenetére
Nehogy már egy kerékpáron található váltó túl bonyolult legyen. Bár most hallom, hogy "öcsém" úgy másolta le az angol érettségit a csoporttársairól, és erre kifejezetten büszke is (bár még magyarul sem tud értelmesen megnyilvánulni, nem hogy valamilyen más nyelven.)
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #21730 üzenetére
Egyébként nem biztos hogy csak a hozzá nem értés miatt van így, sokakat nem is érdekli. Nekik a bicikli csak egy használati tárgy amit addig használnak amíg működik, de a karbantartásról már semmi fogalmuk nincs. Majd elviszik szerelőhöz ha már nem működik. Sokszor látom amikor előttem mennek, hogy majdnem szétesik alattuk a bicikli, vagy a lánc már szögletesen megy, mert olajat utoljára a gyárban látott.
Elrettentő példának két képet csináltam: ilyen az, amikor a nemtörődöm ember találkozik a nem pozicionált első váltóval:
és amikor nem cserélnek időben fékbetétet:
Nem, azok nem kopásjelzők benne, eredetileg sima szimpla falú felni volt.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #21791 üzenetére
Mivel ez sokakat érinthet: átlagos lakótelepi pincerekesz sem számít lezárt helyiségnek, mivel csak dróthálóval határolt (ha rendes fala van, és külön zárható ajtaja, akkor már igen).
Ezt a részt nem tudom értelmezni, bár gondolom, az már zárt helységnek tekinthető, hogy ha a dróthálós pinceajtó egy zárt ajtó mögött található. Értem ez alatt azt, hogy a pincék folyosóját egy zárható ajtón át lehet elérni.
Vagy nem számít, mert az egész háznak van hozzá kulcsa? Mert ugye ez esetben akár a bejárati ajtót is nézhetnénk, ami zárt, bár ott ugye telefonon azt engednek fel, akit akarnak.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #21804 üzenetére
A forgalom szándékos akadályozását bizony tiltja a Kresz, és ez olyan szituáció, nem arról beszéltem, amikor egy kamion miatt nem férek el. Elférnék, gond nélkül, de direkt, a közlekedésem megakadályozása végett behúzódik elém.
"Mert a szabályos az lenne, ha felmennél a kerékpárútra."
És a kerékpárútról szabályosan hogyan tudok visszamenni a Szabolcs út nevezett szakaszára? Ez itt a kérdés, mert jelenleg nekem úgy tűnik, hogy sehogy. Tehát nem az van, hogy választok egy ésszerű, de szabálytalan illetve egy ésszerűtlen, de szabályos között, hanem az ésszerűtlent se tudom kivitelezni szabályosan.
@sssent
Csak ezzel pont az a bajom, hogy egyre inkább terjed a hülyeség. A többi autós meglátja, jé, ha lehúzódok megáll a bringás és eltanulja, majd mindeni padkára koppig áll a kocsijával."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #21822 üzenetére
ha te nekiállsz veszekedni egy autóssal, akkor azzal csak azt éred el ...
... hogy jól felidegesíted őt és magadat is, még percek múlva is ezen járnak a gondolataid, és felkenődsz valamire, mert nem a forgalomra figyelsz. A városi közlekedés legfontosabb szabálya szerintem az, hogy ne idegesítsd fel magad, ne mutogass, hanem könyveld el magadban a plusz egy hülyét, gondolatban legyints rá, és menj tovább, mintha semmi sem történt volna. Később beszámolhatsz róla másoknak, de akkor és ott olyan gyorsan felejtsd el, ahogyan tudod. Nem hergeled a túloldali idiótát, nem hergeled magad, ő sem egekben lévő vérnyomással indul tovább, te sem, mindenkinek jobb. Tudom, már majdnem ott tartok, hogy világbékéről és hasonlókról szónokolok, de tényleg így gondolomtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #21822 üzenetére
"Szóval adott esetben erre az (is) lehet a válasz, hogy gyalogosként közlekedve (értsd: tolva a biciklit)."
Gyalogosként se tudok átmenni az út egyik oldaláról a másik oldalára, mert azon a helyen megszüntették a zebrát, nincs az úton gyalogátkelőhely, a járdán tekerni megint nem lehet, tehát hogy megyek át a másik oldalra szabályosan? Persze átszaladhatok az úton két autó között, csak ezzel megint ott vagyok, hogy veszélyeztettem magamat és szabálytalan is vagyok.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Cathfaern #22113 üzenetére
ez mondjuk egy erős érv, amit nem tudok megcáfolni. én azért beszélek könnyen, mert a használt útvonalaim alapvetően tűrhetőek ilyen szempontból. én egy egysebinek átépített montit, cross vagy trekking bringát használnék, 28-35 széles slickkel, ha a komfort a legfontosabb.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #22113 üzenetére
Én virslivel járom a várost és annyira nem szörnyű. Ez persze mazochizmus kérdése is. Nem véletlen, hogy én is nagyon szemezek egy használható cross bringával, ennyire önsanyargató nem vagyok, de nem gondolom azt sem, hogy csak hülyék járnak virsli gumikkal ezeken az utakon. Ahol simább az út, ott simán behozza a hátrányát.
Csak cross-trekking esetén az a bajom, hogy ha nézem a kínálatot, akkor ugyan az a felszereltség MTB esetében 15-20%-al olcsóbb is lehet. Gyakorlatilag bármelyik márkára igaz ez. Szóval még a végén MTB lesz belőle valamilyen városi használatra alkalmas gumival (esetleg 50-50% keverékkel és akkor kimegyek kicsit a környékbeli erdőkbe is).
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #22295 üzenetére
A 7-es rendszer lehet még menetes, akkor valószínűleg 14 fog van hátul. Ha kazettás, akkor se biztos, hogy 11 van.
Előbb ezt kéne tisztázni, mert ha menetes, akkor csak a hajtómű csere olcsó. Ha kazettás, és hátul 11 fog lenne, akkor elöl 42-nek is elégnek kéne lennie -
pengemetal
aktív tag
válasz Cathfaern #22290 üzenetére
Ja, végre a bringatárólóban se foglalják el a helyemet, ha később érek a melóba. Engem a hajtóműig érő hó tartana vissza, de az talán nem lesz május közepén. Mondjuk holnap Szentendrére kell mennem reggel, du. meg vissza...még nagyon gondolkodom bevállaljam-e.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Cathfaern #22335 üzenetére
Nem tudok megbarátkozni velük, az elfoglalt pozíció alkalmatlan a haladásra, csak gagyi "teleszkóppal" lehet kapni, komolyabb merev villát úgy kell hozzájuk vadászni, és kő nehezek. Hatvan évesen majd biztos inkább egy trekkinget választanék, de addig is egy ilyet elfogadnék. Illetve inkább ezt, de Ultegrával túrázni már pofa kell Kapna egy jó kis első csomagtartót meg rendes lámpákat, Magyarországra 35-ös gumikat.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz Cathfaern #22672 üzenetére
Postán, MPL futár kivisz. 3500ft-ból megáll, és szét sem kell szedni, dobozba sem kell rakni, csak szivaccsal tekerd be a sérülékeny részeket. De na nagyon parázol, akkor postán lehet venni dobozt, szivacs bele, váz és társai, elfordított kormánnyal, kiszedett pedállal, illetve gyors kötözővel rögzítsd hozzá a kiszedett első kereket. Azután mint szivacs, egy kevés kartonlapot tehetsz mellé, és nem is fog sérülni.
#22679 gonger: Ha gyárilag lett összerakva, nézd át, mert láttam már olyan Royal-t amit nem zsíroztak be, főleg monoblok részen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #22700 üzenetére
Grammokból lesznek a kilók.
Elhízott ember valóban képtelen az optimális testsúlyához képest elérhető legnagyobb teljesítményre.
De a vékony meg a dagadt ember alatt is jobban megy a könnyű bicikli.
Szétsarkítom: Ha könnyű vagy ektomorf alkattal akkor neked jobban kijár a könnyű bicikli mint egy endomorf alkatnak?
És akkor még lehetne egy könyv erejéig részletezni hogy egy könnyű biciklit mennyiben más irányítani, mozgatni, kezelni, fékezni, gyorsítani stb.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #23388 üzenetére
Miért állítod patentra?
Sose értem azokat a szerelőket, felhasználókat akik pöccre beállítják a fékkart, hogy 1 mm-t behúzva is fogjon... Aztán vészhelyzet esetén meg képtelen megállni.Úgy kell beállítani, hogy rendesen rá tudj húzni, de ha satuzod akkor is maradjon a kormánytól 3-4 cm távolság. Én így állítom be és nagyon jól fog a 20 éves agyonkeményedett Shimano pofákkal is.
Tomi_Sci:
Sose tennék országútira tárcsát..
Ez véleményem szerint hihetetlen mértékű megerőszakolása az országúti hagyományoknak.
Ez nem cross és nem mtb. Vicc, hogy már országútit is szerelnek ilyenekkel..Ellenben kacsintgatok az elektromos váltórendszer irányába. No bowden = no problem.
Csak az a baj hogy ha elektronika van, akkor a baj is jönni fog idővel. Bár évi 2000 km-re szerintem nem lenne semmi probléma vele, versenybringán. Elvégre ezeket elég tartós használatra találták ki, nem ilyen kevésre.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #23398 üzenetére
Tiszta őrület!
Akárhány szervizben jártam mindenhol patentra beállítják a fékeket.
Mondjuk van benne valami kereskedelmi szempontból. Ha befog gyorsan rohanni fog centríroztatni, vagy féket állíttatni. És aki használja és laikus akár hetente visszahordhatja ami nem kis suska felszorozva a laikusok számával.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #23398 üzenetére
Mert gyorsabban fog, és nem fordul elő, hogy koppanásig húzod a fékkart, de még mindig nem elég a fékerő. Tárcsafék után visszaülve v-fékes bringámra ez bizony nagyon előjön, pedig azért elég agresszívre szoktam állítani.
Erről jut eszembe, hogy anyám fékét nem tudtam normálisan beállítani, akkora nyolcas van benne. Nem mondom, fog rendesen, de a kerék bizonyos helyein hol a bal, hol a jobb fékpofa gyakorlatilag nem mozdul
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #23533 üzenetére
Szerintem az ára sem vészes, ha azt nézzük, hogy egy karbon bringa, és majdnem teljes 105-ös felszereltség.
A szín világa pont az én ízlésemnek való, az áttételezés meg pont az én erőnlétemnek. Raknék rá egy 28-as gumit és egész nap bringáznék.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #23536 üzenetére
Oké, persze, ha így nézzük nekem is fél éves fizum rámenne az árára. Vagy a kocsim nem kerül ennyibe.
De annyira szép és annyira nekem való...
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #23536 üzenetére
Ahhoz képest, hogy 160.000 - 300.000 Ft között még aluvázat kapsz legfeljebb a villa karbon, alap Sora vagy legfeljebb Claris felszereltséggel tényleg nem sok. Bár láttam már 300.000 Ft-os biciklin is négyszögtengelyes hajtóművet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest